abonnement Unibet Coolblue
pi_197480928
Laatste keer griep bij mij was ik 6 weken onder de pannen.
Gelukkig meer dan 10 jaar geleden.
Ik ben toen flink ziek geweest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 18 januari 2021 @ 09:19:59 #202
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197480942
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanaf vandaag schalen we op met die extra GGD-locaties toch?
Dat was afgelopen vrijdag, het is een paar dagen naar voren gehaald. :).

Vandaag beginnen een aantal zorginstellingen (verpleeghuizen e.d.)

[ Bericht 5% gewijzigd door freako op 18-01-2021 09:30:07 ]
  maandag 18 januari 2021 @ 09:32:34 #203
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197481127
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In dat geval weet ik niet eens meer wanneer ik dan écht griep heb gehad. Laatste keer koorts was 3 jaar geleden ofzo en dat was twee dagen net 38.1 ofzo en toen was het weer klaar.

Ijlen en helemaal naar de klote/wappie gaan vd koorts... poeh, nee dat moet echt misschien in mijn kindertijd voor de laatste keer geweest zijn denk ik.
Dus in dat geval zal ik een "griepje" ook nooit bagataliseren. :N
Ik durf te stellen dat ik nog nooit de griep heb gehad.
Af en toe een snotneus of dichte neus met hoofdpijn. Licht grieperige verschijnselen maar dit zijn andere virussen die dit veroorzaken. Die er nu blijkbaar ook niet zoveel meer zijn omdat de maatregelen ook hier voor werken zeggen ze.

Zelf heb ik gisteren bij een superwarme houtkachel gezeten en had ik niet door dat er 2 ramen open waren gezet. Dus werd ik wakker met een stijve nek en een snotneus. En mag ik niet naar mn werk. Maar ik weet waar het van komt. Niet van corona en normaalgesproken was ik gewoon aan het werk gegaan. Nu pak ik een goed boek. Heerlijk. Protocol. 😂
To BG or not to BG!
pi_197481199
Ik was altijd hooguit twee daagjes grieperig. Zere gewrichten, gevoelige huid, brak en beroerd. Een dag zweten in bed, met van die rare koortsdromen, en dat was het wel. Eens in de paar jaar.
Alleen tijdens die griepgolf van 2018 heb ik een week zittend in bed geslapen omdat ik anders stikte. Man wat was ik beroerd. En hoesten. Alleen maar hoesten. Ik wist niet wat me overkwam.
Maar goed. Dat is de griep.
Tap tap tap
  maandag 18 januari 2021 @ 09:49:00 #205
67174 Dos37
Come on Twente
pi_197481346
twitter


En de volgende die op de plank ligt _O_
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 18 januari 2021 @ 10:05:58 #206
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197481557
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Dos37 het volgende:
[ twitter ]

En de volgende die op de plank ligt _O_
Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
pi_197481672
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:51 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Dat komt omdat 90% vd mensen een (zware) verkoudheid altijd griep noemt. Echte griep is veel ernstiger dan dat. Hoofdpijn, hoge koorts, ijlen erbij. Dus toch komen veel symptonen overeen met covid.
Het is maar een griepje bagaliseerd juist de griep ipv covid. Die ik inmiddels ken die covid hebben gehad hebben paar dagen koorts gehad en daarna paar dagen moe.
Hey! Is er een manier om deze post te highlighten? Ik had het zelf nog niet bedacht, maar dit is een heel goede eye opener voor veel mensen denk ik. Echte griep (en dus inderdaad geen verkoudheid) is echt heftig! Ik heb in m'n hele leven (gelukkig) 1x de griep gehad. Ik was 13, het was in de aanloop naar kerst. Ik kan me dit nog zo goed herinneren, omdat je van griep écht goed ziek kunt worden. Ik heb bijna twee weken amper gegeten, was vooral duizelig met flinke hoofdpijn en leefde echt in een schaduwwereld.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197481708
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

In dat geval weet ik niet eens meer wanneer ik dan écht griep heb gehad. Laatste keer koorts was 3 jaar geleden ofzo en dat was twee dagen net 38.1 ofzo en toen was het weer klaar.

Ijlen en helemaal naar de klote/wappie gaan vd koorts... poeh, nee dat moet echt misschien in mijn kindertijd voor de laatste keer geweest zijn denk ik.
Dus in dat geval zal ik een "griepje" ook nooit bagataliseren. :N
Je zult na die griep in je kindertijd aardig wat weerstand opgebouwd hebben tegen het Influenza virus. Daardoor waren de volgende keren dat je griep had wellicht een stuk minder heftig.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197481736
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:

[..]

Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Hij staat er weer, aangepast.

twitter
Tap tap tap
  maandag 18 januari 2021 @ 10:25:23 #210
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_197481828
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij staat er weer, aangepast.

[ twitter ]
Alsnog veelbelovend nieuws!
  maandag 18 januari 2021 @ 10:52:46 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197482191
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Dos37 het volgende:
[ twitter ]

En de volgende die op de plank ligt _O_
gewoon extra bestellen, nu al
pi_197482428
https://www.nu.nl/coronav(...)maandag-ingeent.html

Zijn alle zorg medewerkers nu al geweest dan? Die gingen toch sowieso voor?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_197482486
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:08 schreef DX11 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)maandag-ingeent.html

Zijn alle zorg medewerkers nu al geweest dan? Die gingen toch sowieso voor?
De acute zorgmedewerkers zouden nu allemaal moeten zijn geweest, plus hier en daar een secretaresse omdat ze vaccins over hadden :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 januari 2021 @ 11:13:09 #214
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197482510
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:08 schreef DX11 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)maandag-ingeent.html

Zijn alle zorg medewerkers nu al geweest dan? Die gingen toch sowieso voor?
Alle acute zorgmedewerkers, die werden binnen hun ziekenhuis gevaccineerd.

Bij de GGD-priklocaties worden verpleegzorgers en dergelijke geprikt.

Daarnaast wordt er deze week dus ook gestart met inenten in verzorgingstehuizen zelf.

En er is een minieme batch modernavaccins die deze week ingezet, waarmee ook ouderen worden geprikt door huisartsen, en die huisartsen enten ook zichzelf in.
  maandag 18 januari 2021 @ 11:19:29 #215
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197482623
nu.nl

quote:
De GGD heeft tot en met afgelopen weekend ruim 35.000 zorgmedewerkers van verpleeghuizen en instellingen voor mensen met een verstandelijke beperking gevaccineerd tegen COVID-19. Het RIVM maakte die tussenstand maandag bekend. Het totale aantal gevaccineerde zorgmedewerkers in Nederland komt daarmee uit op circa 75.000.

De andere 40.000 Nederlanders die hun eerste beschermende prik hebben gekregen, werken in de acute zorg. Zij zijn gevaccineerd in de ziekenhuizen waar ze werken.
Niet dat ze nu echt opschieten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197482863
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 11:13 schreef VoMy het volgende:

[..]

Alle acute zorgmedewerkers, die werden binnen hun ziekenhuis gevaccineerd.

Bij de GGD-priklocaties worden verpleegzorgers en dergelijke geprikt.

Daarnaast wordt er deze week dus ook gestart met inenten in verzorgingstehuizen zelf.

En er is een minieme batch modernavaccins die deze week ingezet, waarmee ook ouderen worden geprikt door huisartsen, en die huisartsen enten ook zichzelf in.
In die doelgroep van de religekkies zitten genoeg antivaccers. Zo te lezen zijn het er zoveel dat we prikken over hebben voor onze huisartsen, en die ik nu heb is nog een lekker wijf ook. Kan de kerk hier niet een rol inspelen? Wij prikken en zij bidden.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:02:21 #217
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197483439
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 09:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik was altijd hooguit twee daagjes grieperig. Zere gewrichten, gevoelige huid, brak en beroerd. Een dag zweten in bed, met van die rare koortsdromen, en dat was het wel. Eens in de paar jaar.
Alleen tijdens die griepgolf van 2018 heb ik een week zittend in bed geslapen omdat ik anders stikte. Man wat was ik beroerd. En hoesten. Alleen maar hoesten. Ik wist niet wat me overkwam.
Maar goed. Dat is de griep.
Precies de symptomen die 3 van mijn vrienden met covid hebben gehad.

En toch roepen zoveel mensen dat het echt anders is dan de griep. Denk dat die mensen een 'verkoudheid' verwarren met de (influenza) griep en nog nooit echte griep hebben gehad en dan is covid daar natuurlijk niet mee vetgelijkbaar.
To BG or not to BG!
pi_197483672
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 01:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat iemand zich verplicht is in te enten, maar als jij naar Azie wilt zul je ook gewoon vaccinaties moeten nemen, iedereen zeikt over dit vaccin, hebben die lui toevallig wel eens onderzocht wat die Mallaria middelen met je doen? Dat is pas echt gif.
Lariam! Fantastische dromen mee gehad. Eerste paar weken nachtmerries, toen mindset verandert, dat het gewoon heel levendige dromen waren en daarna elke week 's ochtends een keer wakker worden met het idee: WTF heb ik nu weer meegemaakt! En dan beseffen dat ik gewoon geslapen had ;(
pi_197483742
quote:
10s.gif Op maandag 18 januari 2021 01:13 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Elk Vaccin heeft 10 jaar nodig om veilig bevonden te worden, dat is niet gebeurt. En wat zit erin? Willen ze niet zeggen en ook geen verantwoordelijkheid voor nemen. Zwangeren zouden het niet moeten nemen, zei Gommers
Dus jij wilt 10 jaar wachten?
Het is onzin dat 10 jaar moet worden gewacht voor iets veilig bevonden wordt. Het is veilig bevonden, alleen de risico's moeten nog goed in kaart worden gebracht. En om de risico's over langere termijn en per leeftijdsklasse en voor mensen met bepaalde aandoeningen goed in kaart te brengen moet je heel veel mensen in al die groepen vaccineren, en lang volgen.
Dat nu geadviseerd wordt om zwangere vrouwen niet in te enten betekent niet dat het gevaarlijk is voor zwangere vrouwen. Men is met medische adviezen altijd heel voorzichtig. Het effect en bijwerkingen bij zwangere vrouwen is nog niet onderzocht, dus adviseert men om nu zwangere vrouwen nog niet te vaccineren, ook al is er geen reden om aan te nemen dat er een verhoogd risico zou zijn.
pi_197483795
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:

[..]

Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Effectiviteit voorkomen ernstige Covid bij Moderna en Oxford was ook 100%. Bij Pfizer is er een iemand 1 nachtje opgenomen geweest, maar volgens mij meer uit voorzorg dan dat het echt ernstig was.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:21:56 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197483805
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:
Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Nou de rest van zijn twitteraccount nog.
pi_197483837
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij staat er weer, aangepast.

[ twitter ]
Ergens vind ik dit wel opmerkelijk. Bij het Oxford vaccin werd de strategie in de studie aangepast van 1 dosis naar 2 doses omdat 4 weken na 1 dosis 94% van de mensen antistoffen hadden, en 100% had antistoffen 4 weken na 2e dosis.
pi_197483888
In de UK beginnen ze een proef eind van de maand om dag en nacht te vaccineren in ziekenhuizen, nu gebeurd dat nog 08:00-20:00.
Op dit moment worden er ~140 mensen per minuut gevaccineerd in de UK.

https://www.theguardian.com/world/2021/jan/18/london-to-start-trialling-first-24-hour-covid-vaccination-centres-in-january
  maandag 18 januari 2021 @ 12:27:43 #224
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197483926
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de UK beginnen ze een proef eind van de maand om dag en nacht te vaccineren in ziekenhuizen, nu gebeurd dat nog 08:00-20:00.
Op dit moment worden er ~140 mensen per minuut gevaccineerd in de UK.

https://www.theguardian.com/world/2021/jan/18/london-to-start-trialling-first-24-hour-covid-vaccination-centres-in-january
Opzich geen gek idee om ook her en der te prikken buiten bepaalde tijden om, voor diegenen die overdag om waar voor reden dan ook niet kunnen.
pi_197484011
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Opzich geen gek idee om ook her en der te prikken buiten bepaalde tijden om, voor diegenen die overdag om waar voor reden dan ook niet kunnen.
Ouderen trommel je wat moeilijker op 's nachts, maar voor de jongere generatie ligt dat wat makkelijker.
Tap tap tap
pi_197484053
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij staat er weer, aangepast.

[ twitter ]
*O* *O* *O*
  maandag 18 januari 2021 @ 12:44:22 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197484195
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die vrijheid zal me een zorg zijn, ik voel namelijk nauwelijks verplichtingen, daarnaast doe je of er allerlei zaken zijn versoepelt met het goedkeuren van het vaccin, dat is niet waar, er is gewoon een normale procedure doorlopen.
Prima maar dat maakt niet dat een ander dat dan ook maar moet vinden. En nee, het is geen keuze wanneer iemand een negatief voorstel krijgt toebedacht als die niet instemt.
Het is pas een keuze, als het kiezen geen nadelige (noch negatieve) gevolgen heeft voor de eigen levensinrichting. De reden dat een negatieve keuze, die nadelige gevolgen heeft voor het individu, worden beschermd door fundamentele mensenrechten

Verder is de toelatingsprocedure verre van normaal doorlopen, die op zichzelf (en zelfs onder normale omstandigheden) tal van vraagtekens en bemerkingen heeft. De procedures zijn vooral bedacht om iets te fiatteren en toe te (kunnen) laten. Niemand weet nu òf- en in hoeverre het vaccin werkt en wat de status daarvan is over zeg 5 of 10 jaar.

Geneeskunde is verder niet te vermaken tot een protocollaire handeling waarbij men procesmatig, vinkjes doorloopt in (zelf)bedachte controlevakjes. En zelfs als iets volgens een wij van WC-eend boekje veilig of what-ever zou zijn, maakt dit nog niet dat iemand het daarom maar moet (en mag) worden opgelegd.
Het eigen lijf (en geest) is geen huis waar je naar keuze, wat meubilair in kunt plaatsen en vervolgens garanties krijgt op aanpassingen.

Te vaak in onze geschiedenis heeft men "geëxperimenteerd" met volksmennerij, eugenetica en onderdrukking voor het betere goed om zo een wenselijk navolgende bevolking te (ver)krijgen.
Je moet dit soort overwegingen die aanzet geven tot de maakbare mens, gewoon niet willen en de overweging(en) daartoe als norm; in de kiem smoren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 januari 2021 @ 13:08:00 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197484610
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Tja er staat overal documentatie, complete onderzoeksrapporten van testgroepen etc. Bewijs dat het aantal besmette mensen significant daalt (zie OP), wat wil jij nog meer zien van hun? Of is het vooral dat je zelf al hebt besloten dat je toch niet het vaccin neemt.
Of is die documentatie er vooral op gericht dat men daarmee wil doen laten besluiten dat men het maar "goed" onderzocht moet accepteren ?. De discussie moet niet gaan over het specifieke nut maar de brede wenselijkheid van een middel, die de sector zelf niet heeft onderzocht.

Het onderzoek is een soort van technisch rapportage over e.o.a. auto met mooie specificaties die in de folder hartstikke veilig is en op de weg in het gebruik best flink wat nadelen en elders tal van bemerkingen heeft.
Het is niet zo moeilijk een dik rapport samen te stellen die over iets (discutabels) dat vooral de voordelen laat schijnen door vooral de negatieve aspecten niet te behandelen of te (willen) onderzoeken.

Niemand kan nu vooraf schetsen of -en wat de middelen doen voor het individu, laat staan wat de uitwerking is op schaal in de toekomst. Het is wmb morrelen aan het lichaam zonder noodzaak.
Ik zou er nog mee kunnen leven als mensen die het zelf - al of niet op advies - nodig achten, dan gebruik maken van wat hun mogelijk is maar niet op grond van een vermeend gevaar dat een meerderheid totaal niet treft.

Probleem van technisch documentatie is dat die door een leek sws niet kan worden ingeschat; waarvan tal van fijnzinnige details sws niet OK zijn. Best ook grappig dat men alleen mag discussiëren over de inhoud als men een graad met ervaring daarin heeft.

Complete waanzin om op grond van een vermoedelijke werking en zeer selectief onderzocht vermeend aangetoond nut; daarvoor de totale bevolking te willen gaan injecteren met spul dat individueel geen enkele aantoonbare garantie geeft en in het beste geval een kwetsbare een "kans" geeft wat minder gevolgen te ondervinden.

En ja men maakt er een technische, maatschappelijk discussie van die in wezen het ethische proces daarvan; stelselmatig negeert en zelfs ridiculiseert. Prima om te kiezen om iets gebruiken dat niet noodzakelijk is, mits die keuze geen nadelige gevolgen heeft voor de individuele status.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197484635
@Vallon Trek je nu de lijn tussen Eugenica en dit Vaccin? Daarnaast is het geen totaal nieuw vaccin, het is naar mijn weten wel de eerste keer dat het nu grootschalig toegepast word, er zijn echter geen redenen om aan te nemen dat vaccin lange termijn effecten zou hebben. En bijwerkingen? Ja dat was bekent maar niets heel schokkends.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197484666
Maar nogmaals, niemand verplicht jou om het te nemen, de consequentie is alleen dat je wellicht bepaalde zaken even zal moeten overslaan, net zoals het je een goed recht is bepaalde tropische inentingen te weigeren, maar goede kans dat je dan bepaalde landen niet inkomt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 januari 2021 @ 13:12:56 #231
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197484708
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat het testen van een vaccin altijd 10 jaar duurt?
Klopt want sommige vaccins hebben zelfs 50 jaar (of nog veel langer) genomen voordat de werking duidelijk was.
Alleen het vaccin tegen de bof, was d8 ik tot nu toe de snelste met iets van 4 jaar.

Best wel knap om in nog geen jaar dan vast te stellen dat Covid19-vaccins en zelfs genetische modificatie daarvan zonder enige (zelfs) nuance dan beantwoordt aan alle eisen en doelen.
Begrijpelijk dat men in de wetenschap daarvan lyrisch is over het eigen kunnen en iedereen die dat beeld bedreigt graag wegzet als (vermeende) antivaxxer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197484871
quote:
12s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt want sommige vaccins hebben zelfs 50 jaar (of nog veel langer) genomen voordat de werking duidelijk was.
Alleen het vaccin tegen de bof, was d8 ik tot nu toe de snelste met iets van 4 jaar.

Best wel knap om in nog geen jaar dan vast te stellen dat Covid19-vaccins en zelfs genetische modificatie daarvan zonder enige (zelfs) nuance dan beantwoordt aan alle eisen en doelen.
Begrijpelijk dat men in de wetenschap daarvan lyrisch is over het eigen kunnen en iedereen die dat beeld bedreigt graag wegzet als (vermeende) antivaxxer.
Omdat de op RNA gebaseerde vaccins veel minder gevaarlijk zijn dan klassieke vaccins, zoals bijvoorbeeld gebleken is bij Polio. Juist mensen zoals jou zouden zich veel minder druk hoeven te maken omdat deze vaccins dus niet voor een gevaarlijke mutatie kunnen zorgen omdat ze dus onschuldige "dragers" gebruiken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197484874
quote:
12s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt want sommige vaccins hebben zelfs 50 jaar (of nog veel langer) genomen voordat de werking duidelijk was.
Alleen het vaccin tegen de bof, was d8 ik tot nu toe de snelste met iets van 4 jaar.

Best wel knap om in nog geen jaar dan vast te stellen dat Covid19-vaccins en zelfs genetische modificatie daarvan zonder enige (zelfs) nuance dan beantwoordt aan alle eisen en doelen.
Begrijpelijk dat men in de wetenschap daarvan lyrisch is over het eigen kunnen en iedereen die dat beeld bedreigt graag wegzet als (vermeende) antivaxxer.
Heel knap inderdaad. Gelukkig werken er bij het EMA en gelijkwaardige organisaties verstandige mensen die het vaccin beoordeeld hebben.
  maandag 18 januari 2021 @ 13:30:23 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197485090
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:11 schreef raptorix het volgende:
Maar nogmaals, niemand verplicht jou om het te nemen, de consequentie is alleen dat je wellicht bepaalde zaken even zal moeten overslaan, net zoals het je een goed recht is bepaalde tropische inentingen te weigeren, maar goede kans dat je dan bepaalde landen niet inkomt.
Dat landen voorwaarden stellen is op zichzelf al een flinke discussie waard; wat die landen - soeverein - zelf maar moeten weten. Ik hoef (en ga daar) daar dat vooraf wetende niet naartoe en zo ja, zijn er (voor wat geld) tal van fraude mogelijkheden die de "happy few" geen beperkingen geeft.

Je steeds zegt dat dat er een keuze is dat feitelijk niet is omdat een keuze "nadelige" gevolgen heeft voor de eigen vrijheidsstatus. Het is pas een keuze om iets te doen dat niet noodzakelijk waarbij men ook niet geweigerd als men afziet om een vaag pilletje te slikken. Medicijnen zijn wmb altijd een persoonlijke keuze die niet -en nergens in de samenleving tot verder persoonlijke voordeel mag leiden.
Of om het ontopic te houden, vanuit vermeend voordeel dan een onduidelijk werkend vaccin te laten inspuiten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197485197
Ik stop deze discusie aangezien je alleen maar van ongefundeerde aannames uitgaat of verplichtingen die er helemaal niet zijn, sterker nog, er is geen enkel probleem als een substantieele groep zich niet wenst in te enten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 januari 2021 @ 13:36:47 #236
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197485227
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat de op RNA gebaseerde vaccins veel minder gevaarlijk zijn dan klassieke vaccins, zoals bijvoorbeeld gebleken is bij Polio. Juist mensen zoals jou zouden zich veel minder druk hoeven te maken omdat deze vaccins dus niet voor een gevaarlijke mutatie kunnen zorgen omdat ze dus onschuldige "dragers" gebruiken.
Bullshit, nog nooit eerder zijn genetisch gemanipuleerde vaccins toegestaan voor preventief gebruik.

De enige GM ervaringen, met wisselend succes, komen voort uit de experimentele kankerbehandeling waar men de middelen toepast als soort van last-resort wat sws ver afstaat van Covid19. De onderhavige patient kan daarmee "als enige optie" het eigen lijden pogen te verminderen of misschien een kans krijgen op verbetering.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197485306
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bullshit, nog nooit eerder zijn genetisch gemanipuleerde vaccins toegestaan voor preventief gebruik.

De enige GM ervaringen, met wisselend succes, komen voort uit de experimentele kankerbehandeling waar men de middelen toepast als soort van last-resort wat sws ver afstaat van Covid19. De onderhavige patient kan daarmee "als enige optie" het eigen lijden pogen te verminderen of misschien een kans krijgen op verbetering.
Dat zijn naar mijn weten hele andere toepassingen waarbij men permanente GM trachte te doen, het gaat hierover GM virussen die geen permante wijzigingen in de het DNA aanbrengen, je vergelijkt een transgender nu met iemand die verkleed naar een partijtje gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197485316
Volgens mij is het hele concept vaccin je volgens mij vreemd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 januari 2021 @ 13:50:04 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197485442
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:20 schreef archito het volgende:

[..]

Heel knap inderdaad. Gelukkig werken er bij het EMA en gelijkwaardige organisaties verstandige mensen die het vaccin beoordeeld hebben.
Yep en al die mensen in/iit die sector hebben dezelfde opleiding, komen voort uit dezelfde "school" die "je" alleen maar die titel en het aanzien daarvan geven wanneer je past in dat denken. Dwarsliggers die dat beeld (kunnen) verstoren, worden stelselmatig weggezet als halve (of hele) gekkies.
Ik noem(de) dat eerder - elders - een soort van incestueuze zelfbevlekking. Er is met een "wetenschapper" geen discussie te voeren omdat die alleen wil (en kan) kijken naar de selectie van zijn/haar verworven kennisaspecten.
Op die manier was het roken, is drugsgebruik en kernwapens etc; afgezien van nadelige gevolgen, wetenschappelijk dan ook niets mis.

Verstand is wmb niet gelijk te stellen aan inzicht om daarmee een overweging te (kunnen) beoordelen.
Het medicijnonderzoek en de toelating daarvan voor gebruik, is er vooral op gericht om die commerciële "goedkeuring" te krijgen en zeker niet om primair kennis (in de zin van wetenschap) te verwerven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 januari 2021 @ 13:55:57 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197485532
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:35 schreef raptorix het volgende:
Ik stop deze discusie aangezien je alleen maar van ongefundeerde aannames uitgaat of verplichtingen die er helemaal niet zijn, sterker nog, er is geen enkel probleem als een substantieele groep zich niet wenst in te enten.
Jij maakte de aanname en gebruikt de stelling dat iemand voordelen krijgt als die zich laat inenten.
Ik zie dat niet als keuze maar als impliciete verplichting zodat de "meerderheid" daarmee hun wenselijkheid kan opleggen aan het individu.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 januari 2021 @ 13:57:40 #241
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197485557
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:09 schreef raptorix het volgende:
@:vallon Trek je nu de lijn tussen Eugenica en dit Vaccin? Daarnaast is het geen totaal nieuw vaccin, het is naar mijn weten wel de eerste keer dat het nu grootschalig toegepast word, er zijn echter geen redenen om aan te nemen dat vaccin lange termijn effecten zou hebben. En bijwerkingen? Ja dat was bekent maar niets heel schokkends.
Net als toendertijd met DES.
Er was geen enkele reden om aan te nemen dat dit medicijn lange termijn effecten zou hebben. Veel vrouwen kregen het om sneller zwanger te worden of als het niet lukte.
Na 20 jaar bleek dat veel kinderen van deze mensen onvruchtbaar bleken.

En ik weet dat dit een medicijn was en geen vaccin maar het kwam uit dezelfde 'industrie'.
To BG or not to BG!
  maandag 18 januari 2021 @ 14:13:22 #242
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197485807
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zijn naar mijn weten hele andere toepassingen waarbij men permanente GM trachte te doen, het gaat hierover GM virussen die geen permante wijzigingen in de het DNA aanbrengen, je vergelijkt een transgender nu met iemand die verkleed naar een partijtje gaat.
Genetische Modicatie is niet gelijk aan DNA manipulatie en nee, ook met RNA kan en zijn prima veranderingen in/met onze cellen bewerkstelligen. Best wel bizar dat men het ineens heel "normaal"vind dat we onze cellen gaan herprogrammeren.

Als je al een vergelijking wil maken is dat RNA gelijk is aan het computerprogramma dat kan worden gebruikt om onderwijs mee vorm, te geven maar ook gehanteerd kan worden om misbruik mee te maken.
Geen mens kan nu stellen dat het gebruik van mRNA vaccins 100%, laat staan veilig is of dat zal blijven.
Geneeskunde is wel wetenschap maar één die voor het individu niet in wetmatigheden is uit te drukken.

Met Covid19 is nergens vast te stellen dat die snel ontwikkelde vaccins, hun (goed)bedoelde werking gaan en blijven houden. Er wordt vooral geappelleerd aan intimiderend mediaal "vertrouwen" dat politiek wordt aangewakkerd dat daaraan immers behoefte is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197485889
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:57 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Net als toendertijd met DES.
Er was geen enkele reden om aan te nemen dat dit medicijn lange termijn effecten zou hebben. Veel vrouwen kregen het om sneller zwanger te worden of als het niet lukte.
Na 20 jaar bleek dat veel kinderen van deze mensen onvruchtbaar bleken.

En ik weet dat dit een medicijn was en geen vaccin maar het kwam uit dezelfde 'industrie'.
We hebben het hier over iets dat 70 jaar oud is :')
Daarnaast totaal niet te vergelijken met dit vaccin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197485922
Maar goed, ben dat gejammer wel beetje zat, men wil helemaal niks, men wil zich niet aan de regeltjes houden, men wil zich niet laten vaccineren, helemaal niks, en maar lalalalalalala roepen en er is niets aan de hand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197485953
Hoeveel mensen worden vandaag en van de week gevaccineerd, de teller staat op 75000 tot nu toe. Wij zijn de sloomste!!! van Europa, zelfs België heeft er al 100k.. KOMOP PRIK DOOR. Straks gaan er andere mutaties het land door en hebben we nog niet eens bescherming tegen de huidige mutaties..

TEMPO!!!!!!!!!!!
pi_197485964
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:21 schreef Xenorium het volgende:
Hoeveel mensen worden vandaag en van de week gevaccineerd, de teller staat op 75000, wij zijn de sloomste van Europa, zelfs België heeft er al 100k.. KOMOP PRIK DOOR. Straks gaan er andere mutaties het land door en hebben we nog niet eens bescherming tegen de huidige mutaties..

TEMPO!!!!!!!!!!!
Het moet vooral heel zorgvuldig gebeuren volgens de bloemschoen :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 januari 2021 @ 14:40:07 #247
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197486284
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:21 schreef Xenorium het volgende:
Hoeveel mensen worden vandaag en van de week gevaccineerd, de teller staat op 75000 tot nu toe. Wij zijn de sloomste!!! van Europa, zelfs België heeft er al 100k.. KOMOP PRIK DOOR. Straks gaan er andere mutaties het land door en hebben we nog niet eens bescherming tegen de huidige mutaties..

TEMPO!!!!!!!!!!!
Gezever achter de komma. Maak me maar wakker wanneer er een significant deel van de bevolking is gevaccineerd.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_197486461
quote:
12s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:12 schreef Vallon het volgende:

[..]

Klopt want sommige vaccins hebben zelfs 50 jaar (of nog veel langer) genomen voordat de werking duidelijk was.
Alleen het vaccin tegen de bof, was d8 ik tot nu toe de snelste met iets van 4 jaar.

Best wel knap om in nog geen jaar dan vast te stellen dat Covid19-vaccins en zelfs genetische modificatie daarvan zonder enige (zelfs) nuance dan beantwoordt aan alle eisen en doelen.
Begrijpelijk dat men in de wetenschap daarvan lyrisch is over het eigen kunnen en iedereen die dat beeld bedreigt graag wegzet als (vermeende) antivaxxer.
Testen is iets anders dan werking op lange duur en bijwerkingen en risico's in kaart brengen.
Toen ik 20 jaar geleden eerste gele koort prik kreeg was de 'werking' ervan 10 jaar. Maar volgens mij is het nu levenslang. Er is niks verandert aan het vaccin, het is alleen nu duidelijker geworden dat het veel langer goed bescherming biedt. Heeft niks met testen te maken.
  maandag 18 januari 2021 @ 14:51:14 #249
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_197486464
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

We hebben het hier over iets dat 70 jaar oud is :')
Daarnaast totaal niet te vergelijken met dit vaccin.
Iedereen vertrouwde het en het is massaal gebruikt onder zwangere vrouwen want er was' geen enkele reden om aan te nemen dat het lange termijn bijwerkingen' zou hebben. Exact hetzelfde als wat nu wordt beweerd door de farmaceutische industrie.
To BG or not to BG!
pi_197486504
quote:
13s.gif Op maandag 18 januari 2021 13:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bullshit, nog nooit eerder zijn genetisch gemanipuleerde vaccins toegestaan voor preventief gebruik.

De enige GM ervaringen, met wisselend succes, komen voort uit de experimentele kankerbehandeling waar men de middelen toepast als soort van last-resort wat sws ver afstaat van Covid19. De onderhavige patient kan daarmee "als enige optie" het eigen lijden pogen te verminderen of misschien een kans krijgen op verbetering.
Ebola vaccin...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')