Dat was afgelopen vrijdag, het is een paar dagen naar voren gehaald.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanaf vandaag schalen we op met die extra GGD-locaties toch?
Ik durf te stellen dat ik nog nooit de griep heb gehad.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In dat geval weet ik niet eens meer wanneer ik dan écht griep heb gehad. Laatste keer koorts was 3 jaar geleden ofzo en dat was twee dagen net 38.1 ofzo en toen was het weer klaar.
Ijlen en helemaal naar de klote/wappie gaan vd koorts... poeh, nee dat moet echt misschien in mijn kindertijd voor de laatste keer geweest zijn denk ik.
Dus in dat geval zal ik een "griepje" ook nooit bagataliseren.
Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Dos37 het volgende:
[ twitter ]
En de volgende die op de plank ligt
Hey! Is er een manier om deze post te highlighten? Ik had het zelf nog niet bedacht, maar dit is een heel goede eye opener voor veel mensen denk ik. Echte griep (en dus inderdaad geen verkoudheid) is echt heftig! Ik heb in m'n hele leven (gelukkig) 1x de griep gehad. Ik was 13, het was in de aanloop naar kerst. Ik kan me dit nog zo goed herinneren, omdat je van griep écht goed ziek kunt worden. Ik heb bijna twee weken amper gegeten, was vooral duizelig met flinke hoofdpijn en leefde echt in een schaduwwereld.quote:Op maandag 18 januari 2021 08:51 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat komt omdat 90% vd mensen een (zware) verkoudheid altijd griep noemt. Echte griep is veel ernstiger dan dat. Hoofdpijn, hoge koorts, ijlen erbij. Dus toch komen veel symptonen overeen met covid.
Het is maar een griepje bagaliseerd juist de griep ipv covid. Die ik inmiddels ken die covid hebben gehad hebben paar dagen koorts gehad en daarna paar dagen moe.
Je zult na die griep in je kindertijd aardig wat weerstand opgebouwd hebben tegen het Influenza virus. Daardoor waren de volgende keren dat je griep had wellicht een stuk minder heftig.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In dat geval weet ik niet eens meer wanneer ik dan écht griep heb gehad. Laatste keer koorts was 3 jaar geleden ofzo en dat was twee dagen net 38.1 ofzo en toen was het weer klaar.
Ijlen en helemaal naar de klote/wappie gaan vd koorts... poeh, nee dat moet echt misschien in mijn kindertijd voor de laatste keer geweest zijn denk ik.
Dus in dat geval zal ik een "griepje" ook nooit bagataliseren.
Hij staat er weer, aangepast.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:
[..]
Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Alsnog veelbelovend nieuws!quote:Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij staat er weer, aangepast.
[ twitter ]
gewoon extra bestellen, nu alquote:Op maandag 18 januari 2021 09:49 schreef Dos37 het volgende:
[ twitter ]
En de volgende die op de plank ligt
De acute zorgmedewerkers zouden nu allemaal moeten zijn geweest, plus hier en daar een secretaresse omdat ze vaccins over haddenquote:Op maandag 18 januari 2021 11:08 schreef DX11 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)maandag-ingeent.html
Zijn alle zorg medewerkers nu al geweest dan? Die gingen toch sowieso voor?
Alle acute zorgmedewerkers, die werden binnen hun ziekenhuis gevaccineerd.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:08 schreef DX11 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)maandag-ingeent.html
Zijn alle zorg medewerkers nu al geweest dan? Die gingen toch sowieso voor?
Niet dat ze nu echt opschieten.quote:De GGD heeft tot en met afgelopen weekend ruim 35.000 zorgmedewerkers van verpleeghuizen en instellingen voor mensen met een verstandelijke beperking gevaccineerd tegen COVID-19. Het RIVM maakte die tussenstand maandag bekend. Het totale aantal gevaccineerde zorgmedewerkers in Nederland komt daarmee uit op circa 75.000.
De andere 40.000 Nederlanders die hun eerste beschermende prik hebben gekregen, werken in de acute zorg. Zij zijn gevaccineerd in de ziekenhuizen waar ze werken.
In die doelgroep van de religekkies zitten genoeg antivaccers. Zo te lezen zijn het er zoveel dat we prikken over hebben voor onze huisartsen, en die ik nu heb is nog een lekker wijf ook. Kan de kerk hier niet een rol inspelen? Wij prikken en zij bidden.quote:Op maandag 18 januari 2021 11:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alle acute zorgmedewerkers, die werden binnen hun ziekenhuis gevaccineerd.
Bij de GGD-priklocaties worden verpleegzorgers en dergelijke geprikt.
Daarnaast wordt er deze week dus ook gestart met inenten in verzorgingstehuizen zelf.
En er is een minieme batch modernavaccins die deze week ingezet, waarmee ook ouderen worden geprikt door huisartsen, en die huisartsen enten ook zichzelf in.
Precies de symptomen die 3 van mijn vrienden met covid hebben gehad.quote:Op maandag 18 januari 2021 09:37 schreef CherryLips het volgende:
Ik was altijd hooguit twee daagjes grieperig. Zere gewrichten, gevoelige huid, brak en beroerd. Een dag zweten in bed, met van die rare koortsdromen, en dat was het wel. Eens in de paar jaar.
Alleen tijdens die griepgolf van 2018 heb ik een week zittend in bed geslapen omdat ik anders stikte. Man wat was ik beroerd. En hoesten. Alleen maar hoesten. Ik wist niet wat me overkwam.
Maar goed. Dat is de griep.
Lariam! Fantastische dromen mee gehad. Eerste paar weken nachtmerries, toen mindset verandert, dat het gewoon heel levendige dromen waren en daarna elke week 's ochtends een keer wakker worden met het idee: WTF heb ik nu weer meegemaakt! En dan beseffen dat ik gewoon geslapen hadquote:Op maandag 18 januari 2021 01:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat iemand zich verplicht is in te enten, maar als jij naar Azie wilt zul je ook gewoon vaccinaties moeten nemen, iedereen zeikt over dit vaccin, hebben die lui toevallig wel eens onderzocht wat die Mallaria middelen met je doen? Dat is pas echt gif.
Dus jij wilt 10 jaar wachten?quote:Op maandag 18 januari 2021 01:13 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Elk Vaccin heeft 10 jaar nodig om veilig bevonden te worden, dat is niet gebeurt. En wat zit erin? Willen ze niet zeggen en ook geen verantwoordelijkheid voor nemen. Zwangeren zouden het niet moeten nemen, zei Gommers
Effectiviteit voorkomen ernstige Covid bij Moderna en Oxford was ook 100%. Bij Pfizer is er een iemand 1 nachtje opgenomen geweest, maar volgens mij meer uit voorzorg dan dat het echt ernstig was.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:
[..]
Effectiviteit gaat over voorkomen van (ernstige) ziekteverschijnselen. Let op dat dit de uitkomst van een fase 1/2-trial is. Daar wordt daar niet naar gekeken, wel naar het aanmaken van antistoffen. De fase 3—trial loopt nog. Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Nou de rest van zijn twitteraccount nog.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:05 schreef freako het volgende:
Sywert van Lienden heeft deze tweet inmiddels ook verwijderd.
Ergens vind ik dit wel opmerkelijk. Bij het Oxford vaccin werd de strategie in de studie aangepast van 1 dosis naar 2 doses omdat 4 weken na 1 dosis 94% van de mensen antistoffen hadden, en 100% had antistoffen 4 weken na 2e dosis.quote:Op maandag 18 januari 2021 10:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij staat er weer, aangepast.
[ twitter ]
Opzich geen gek idee om ook her en der te prikken buiten bepaalde tijden om, voor diegenen die overdag om waar voor reden dan ook niet kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:25 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
In de UK beginnen ze een proef eind van de maand om dag en nacht te vaccineren in ziekenhuizen, nu gebeurd dat nog 08:00-20:00.
Op dit moment worden er ~140 mensen per minuut gevaccineerd in de UK.
https://www.theguardian.com/world/2021/jan/18/london-to-start-trialling-first-24-hour-covid-vaccination-centres-in-january
Ouderen trommel je wat moeilijker op 's nachts, maar voor de jongere generatie ligt dat wat makkelijker.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Opzich geen gek idee om ook her en der te prikken buiten bepaalde tijden om, voor diegenen die overdag om waar voor reden dan ook niet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |