abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197401358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Gaat hier nou alweer over BLM?

Trump-aanhangers dreigen met grootschalige (en gewapende) demonstraties in de hoofdsteden van alle staten, evenals Washington DC, en in deze reeks blijft men dooremmeren over BLM.
Ik hoop dat ze het doen en dat de politie met scherp schiet. Ruimt lekker op. Middagje burgeroorlog, de grootste idioten kapot schieten en dan lekker 4 jaar verzoenen onder Biden.
pi_197401391
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
Gaat hier nou alweer over BLM?

Trump-aanhangers dreigen met grootschalige (en gewapende) demonstraties in de hoofdsteden van alle staten, evenals Washington DC, en in deze reeks blijft men dooremmeren over BLM.
Dat hebben ze van hun grote leider TrumpGOD geleerd. Als je kritiek krijgt moet je die kritiek niet pareren maar direct de ander aanvallen op een ander onderwerp.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2021 @ 11:28:52 #278
426493 crew  PippenScottie
pi_197401420
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:27 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Dat hebben ze van hun grote leider TrumpGOD geleerd. Als je kritiek krijgt moet je die kritiek niet pareren maar direct de ander aanvallen op een ander onderwerp.
Precies. En zo hoef je nooit verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen uitlatingen en gedrag.

Ik heb twee dochters van zeven en vijf. De oudste snapt al dat je hier niet mee weg komt, de jongste begint het te begrijpen.
My friends all drive horses
pi_197401480
Hadden mensen nu al begrepen dat Trump een tweede impeachment procedure aan zijn broek heeft?

Niet dat het zal lukken voordat Biden aantreedt. Maar Trump gaat nu definitief de geschiedenisboeken in als de enige president die twee impeachmentprocedures aan zijn broek heeft gekregen.

2 van de 4 impeachments die ooit gedaan zijn, voor één president.

Dat kan wel in het Guiness Book Of Records, denk ik. Trump's reputatie voorgoed naar de maan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 januari 2021 @ 11:37:11 #280
426493 crew  PippenScottie
pi_197401562
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:32 schreef RetepV het volgende:
Hadden mensen nu al begrepen dat Trump een tweede impeachment procedure aan zijn broek heeft?

Niet dat het zal lukken voordat Biden aantreedt. Maar Trump gaat nu definitief de geschiedenisboeken in als de enige president die twee impeachmentprocedures aan zijn broek heeft gekregen.

Dat kan wel in het Guiness Book Of Records, denk ik. Trump's reputatie voorgoed naar de maan.
Voeg er nog aan toe dat hij tweemaal de popular vote heeft verloren, de meerderheid is kwijtgeraakt in het Huis van Afgevaardigden en de Senaat (voor dat laatste moet je heel erg je best doen als republikein), dat Virginia, Georgia en Arizona blauw zijn geworden, het grootste begrotingstekort en staatsschuld ooit, ruim 4000 doden per dag door Corona, een minister van Buitenlandse Zaken die door Luxemburg niet eens wil worden ontvangen.
En euh ja. Worst. Term. Ever.
My friends all drive horses
pi_197401566
quote:

Ja, begrepen. Gaat hem natuurlijk niet worden, maar leuk voor de boeken.

Wat ik veel belangrijker vind is dat het gesprek met Pence heeft opgeleverd dat Trump weer een beetje in de pas loopt. Waarschijnlijk heeft Pence met het 25e amendment gezwaaid en heeft dat zijn vruchten afgeworpen.

Vrijwel iedereen snapt dat impeachment voor de bühne is, want het komt er nooit door uiteindelijk. Het is een lastige keuze voor de democraten. Verdere polarisatie accepteren voor het afgeven van een signaal.
pi_197401576
quote:
Trump's reputatie voorgoed naar de maan.
Die trein was allang vertrokken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197401697
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Vrijwel iedereen snapt dat impeachment voor de bühne is, want het komt er nooit door uiteindelijk. Het is een lastige keuze voor de democraten. Verdere polarisatie accepteren voor het afgeven van een signaal.
De president politiek veroordelen voor zijn wanstaltig optreden hieromtrent lijkt me een daad van eenheid, krokodillentranen van enkele Republikeinen, waarvan een groot deel nog steeds de eerlijke verkiezingsuitslag weigert te accepteren, ten spijt.

Je kunt een bestorming van het parlement niet laten lopen onder het motto van eenheid; het is m.i. juist ontzettend anti-eenheid als je dat zou doen.
pi_197401755
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Naar ik begrijp kan deze procedure wel een stokje steken voor toekomstige politieke aspiraties van Trump. Hij mag dan geen president meer worden of een ander publiek ambt bekleden.

Dat lijkt mij alle moeite dubbel en dwars waard.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:50:50 #285
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197401788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik snap de discussie niet. Het is duidelijk dat dit geen Woodstock was en dat er weinig vreedzaam is aan de BLM protesten.

Tegelijkertijd is het GEEN aanval op de democratie zoals dat wat er bij het Capitool gebeurde.

Ik snap best dat beide kampen hier met oogkleppen op hun eigen statements blijven herhalen (tot in den treuren) maar misschien kunnen we daar beter mee kappen.

Aan beide kanten van het spectrum gaat het gewoon gruwelijk verkeerd,maar een aanval op de Senaat is absoluut een dieptepunt in de recente politieke geschiedenis.
Dikgedrukte klopt niet. Het overgrote merendeel van die protesten was volledig vreedzaam, bij zo'n 5% van de protesten was er sprake van enig geweld in variërende mate en ingrijpen richting BLM protesten waren juist relatief hard ten opzichte van protesten in het algemeen.

Verder is het inderdaad irrelevant.
pi_197401805
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

De president politiek veroordelen voor zijn wanstaltig optreden hieromtrent lijkt me een daad van eenheid, krokodillentranen van enkele Republikeinen, waarvan een groot deel nog steeds de eerlijke verkiezingsuitslag weigert te accepteren, ten spijt.

Je kunt een bestorming van het parlement niet laten lopen onder het motto van eenheid; het is m.i. juist ontzettend anti-eenheid als je dat zou doen.
Weldenkende mensen zien dat zo, maar ik vrees dat de groep niet-weldenkenden in de VS zo groot is dat dat in de overwegingen meegenomen moet worden.

Persoonlijk vind ik impeachment ook op zijn plek, overigens. Ook alles meegewogen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:54:27 #287
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197401867
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als je de opgeheven vuist, de BLM variant van de Hitler groet, niet ziet, zou ik dat enorme bord voor je kop eens een keer weghalen.
BLM variant van de hitlergroet. _O-

Zometeen is op een knie gaan zitten nog een variant van de hitlergroet. :')

Kijk ze gaan dan, ouwe BLM nazi's. :r
pi_197401892
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:54 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

BLM variant van de hitlergroet. _O-

Zometeen is op een knie gaan zitten nog een variant van de hitlergroet. :')
Die opgeheven vuist heeft natuurlijk een langere historie in de Black Power movement.
  donderdag 14 januari 2021 @ 11:57:39 #289
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197401923
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die opgeheven vuist heeft natuurlijk een langere historie in de Black Power movement.
Ja klopt. Als zwarte mensen het maar lang genoeg doen wordt het vanzelf een equivalent voor nazisymbolen, vandaar mijn opmerking over de knie.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:01:17 #290
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197401996
Wat is nou de reden van de impeachment?

Roept hij op tot geweld? Volgens mij juist niet. Hij heeft juist benadrukt dat het protest vreedzaam moet verlopen.

Mensen hebben het recht om te demonstreren.

Wat is het verwijt? Moet hij het volk vragen om verkiezingen te erkennen? Waar zij allen niet in geloven? Niemand mag bepalen waar jij in gelooft.

Behalve het recht om te demonstreren hebben mensen het recht om te geloven wat ze willen.
pi_197402031
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:01 schreef Ixnay het volgende:

Roept hij op tot geweld? Volgens mij juist niet. Hij heeft juist benadrukt dat het protest vreedzaam moet verlopen.

Wat is het verwijt? Moet hij het volk vragen om verkiezingen te erkennen? Waar zij allen niet in geloven? Niemand mag bepalen waar jij in gelooft.

Behalve het recht om te demonstreren hebben mensen het recht om te geloven wat ze willen.
Opruiing. Genoeg reden toe wat mij betreft. Hij hoeft echt niet letterlijk op te roepen om met geweld het Capitool binnen te stormen natuurlijk. Al deed Guiliani dat overigens wel bijna letterlijk trouwens.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197402045
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:57 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ja klopt. Als zwarte mensen het maar lang genoeg doen wordt het vanzelf een equivalent voor nazisymbolen, vandaar mijn opmerking over de knie.
Het verschil is dat de vuist een symbool is voor Black Power, wat een militante beweging was die geweld propagandeerde.

De knielactie daarentegen was een vreedzaam protest. Dat is echt een verschil, al vind ik de vergelijking met de nazigroet ook wat overdreven.
pi_197402075
quote:

Maar er is ook een recht om iemand niet serieus tenemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197402182
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:50 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dikgedrukte klopt niet. Het overgrote merendeel van die protesten was volledig vreedzaam, bij zo'n 5% van de protesten was er sprake van enig geweld in variërende mate en ingrijpen richting BLM protesten waren juist relatief hard ten opzichte van protesten in het algemeen.

Verder is het inderdaad irrelevant.
Als we het toch over % hebben. Ik denk namelijk dat de 5% bij lange na niet gehaald gaat worden als we het hebben over de protestanten die het Capitool zijn binnengelopen, en het percentage dat met dat geweld heeft gedaan haalt 0,1% nog niet eens. De overgrote meerderheid van de protestanten naar het Capitool heeft zich wel aan de oproep van Trump gehouden om 'peaceful' naar het Capitool te gaan en de 'law' te respecteren.

Verder is dat inderdaad ook irrelevant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:35 #295
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197402310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Opruiing. Genoeg reden toe wat mij betreft. Hij hoeft echt niet letterlijk op te roepen om met geweld het Capitool binnen te stormen natuurlijk. Al deed Guiliani dat overigens wel bijna letterlijk trouwens.
Opruiing? Hij zegt ga vreedzaam protesteren.

Zonder hem was er misschien wel een gewelddadig protest geweest van Trump aanhangers.

De antifa heeft al genoeg schade verricht.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:19:08 #296
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197402321
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maar er is ook een recht om iemand niet serieus tenemen.
Wat heeft dat recht hiermee te maken?

Mensen hebben gebruik gemaakt van 2 rechten.
pi_197402325
quote:

Roept hij op tot geweld? Volgens mij juist niet.
Zeker wel. Zeker wel.

https://www.justsecurity.(...)tack-on-the-capitol/

quote:
January 6, 2021: President Trump, members of his family and supporters speak at the rally on the National Mall in Washington D.C.

Donald Trump Jr. warms up the crowd, saying of Republican lawmakers, “If you’re gonna be the zero and not the hero, we’re coming for you.”

Rudy Giuliani is next. “If we’re right, a lot of them will go to jail. So let’s have trial by combat … I’ll be darned if they’re going to take our free and fair vote…We’re going to fight to the very end to make sure that doesn’t happen.”

Finally, President Trump makes a series of incendiary statements during his speech:

“I would love to have if those tens of thousands of people would be allowed the military, the Secret Service and we want to thank you and the police and law enforcement great you’re doing a great job, but I would love it if they could be allowed to come up with us.”

He directs them to the Capitol: “We’re going to walk down to the Capitol– and we’re going to cheer on our brave senators and congressmen and women and we’re probably not going to be cheering so much for some of them.”

“You’ll never take back our country with weakness. You have to show strength, and you have to be strong.”

“Something is wrong here, something is really wrong, can’t have happened and we fight, we fight like hell, and if you don’t fight like hell, you’re not going to have a country anymore.”

“So we are going to–we are going to walk down Pennsylvania Avenue, I love Pennsylvania Avenue, and we are going to the Capitol, and we are going to try and give–the Democrats are hopeless, they are never voting for anything, not even one vote but we are going to try–give our Republicans, the weak ones because the strong ones don’t need any of our help, we’re try–going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country. So let’s walk down Pennsylvania Avenue.”
quote:
Hij heeft juist benadrukt dat het protest vreedzaam moet verlopen.
Uren nadat honderden het capitool al waren binnengedrongen. Uren later. En zijn speech was piszwak:
quote:
At 4:17 PM, President Trump releases a recorded statement on Twitter, reiterating his claims of a rigged election but telling the rioters that “You have to go home now, we have to have peace … We love you, you’re very special.”
quote:

Geloof wat je wilt. Geloof stelt niets voor zonder bewijs, en niemand had bewijs voor jullie geloof. Trump niet en al zijn maatjes niet. Ze beweren zoveel zonder bewijs, incl. dat ze bewijs hadden wat weer een leugen was. En geweld is het resultaat van het valse geloof.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:26:01 #298
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197402466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het verschil is dat de vuist een symbool is voor Black Power, wat een militante beweging was die geweld propagandeerde.

De knielactie daarentegen was een vreedzaam protest. Dat is echt een verschil, al vind ik de vergelijking met de nazigroet ook wat overdreven.
Wat jij ziet in de black power beweging is precies wat anderen zien in de BLM beweging. Het is beide kort door de bocht en toont een gebrek aan perspectief.

De black power beweging was een brede beweging die zich kenmerkte door een wens om zwarte mensen te verenigen, een einde te maken aan eigen opvattingen over minderwaardigheid en verzet tegen systematisch racisme.

Binnen de beweging waren er uiteenlopende opvattingen over militante uitingen, gebruik van geweld, de rol van de zwarte diaspora in hun geboortelanden en politieke ideologieën.

Door tegenstanders van de beweging werden ze neergezet als communistische terreurgroepen, die een hekel hadden aan blanken. Net zoals dat nu ook met BLM gebeurt.

Verschil is dat in de zwaar racistische VS die tegenstanders toen de norm waren in de politieke instituties en ze er nu slechts een kleiner deel van zijn, die minder serieus genomen wordt. Daardoor zie je dat die discours over BLM protesten maar door een kleinere groep wordt overgenomen, terwijl in het collectieve geheugen dat beeld over de black power beweging nog hardnekkig is.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als we het toch over % hebben. Ik denk namelijk dat de 5% bij lange na niet gehaald gaat worden als we het hebben over de protestanten die het Capitool zijn binnengelopen, en het percentage dat met dat geweld heeft gedaan haalt 0,1% nog niet eens. De overgrote meerderheid van de protestanten naar het Capitool heeft zich wel aan de oproep van Trump gehouden om 'peaceful' naar het Capitool te gaan en de 'law' te respecteren.

Verder is dat inderdaad ook irrelevant.
Verschil is dus dat het bij BLM protesten bij 5% van de protesten gebeurde en bij het capitool bij 100%.

Je kan natuurlijk niet bij de ene naar het percentage van de protesten kijken en bij de andere naar het percentage van de deelnemers.
pi_197402777
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:26 schreef PiyeReloaded het volgende:
Verschil is dus dat het bij BLM protesten bij 5% van de protesten gebeurde en bij het capitool bij 100%.

Je kan natuurlijk niet bij de ene naar het percentage van de protesten kijken en bij de andere naar het percentage van de deelnemers.
Waarom neem je hier niet alle Trump demonstraties/manifestaties mee?
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:50:03 #300
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_197402904
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Waarom neem je hier niet alle Trump demonstraties/manifestaties mee?
Omdat mensen het vergelijk trekken tussen de bestorming van het Capitool en BLM protesten en niet het vergelijk met Trump manifestaties en BLM manifestaties. Manifestaties van Trump zijn ook grotendeels vreedzaam, maar dit was niet vreedzaam en er zijn argumenten dat Trump daar een cruciale rol in heeft gespeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')