Ik denk dat heel veel professionals ondanks Hugo de Jonge uiteindelijk best wat tempo in die vaccinatiecampagne kunnen krijgen. Als de levering loopt, dan zal het inenten ook wel gaan lukken.quote:
Ik vind het heerlijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:41 schreef Evenstar het volgende:
Als iemand tien maanden langs thuiswerkt dan snap ik echt wel dat het op een gegeven moment echt kut is.
Zoals hiervoor al gezegd, die lopen niet de deur plat bij de supermarkt op de drukke tijden.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Ga een keertje kijken in een verzorgins te huis zou ik zeggen.
Het geeft prima aan welke kant die man op denkt. Een gevaar voor de vrije wereld.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat hij een vakidioot is ben ik het mee eens, maar dit verhaal is nu al zo vaak uitgelegd en het klopt niet. Het was veel genuanceerder dan dan en hier is hij later ook nog teruggekomen om het uit te leggen.
Okay. Dat wist ik niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat hij een vakidioot is ben ik het mee eens, maar dit verhaal is nu al zo vaak uitgelegd en het klopt niet. Het was veel genuanceerder dan dan en hier is hij later ook nog teruggekomen om het uit te leggen.
Ik zou het ook prima vinden hoor, maar snap heel goed dat het niet voor iedereen is.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:52 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk.Ik kan me er echt niks meer bij voorstellen om weer fulltime op kantoor aanwezig te zijn.
Mijn buren van in de 90 durven nog niet eens naar buitenquote:Op zondag 10 januari 2021 20:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals hiervoor al gezegd, die lopen niet de deur plat bij de supermarkt op de drukke tijden.
Oh, dat deel weet ik niet. Ik doelde meer op het deel dat hij heeft geroepen dat sommige maatregelen ook voor de griep ingezet zouden kunnen worden. Dit lag een stuk genuanceerder dan dat.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dat wist ik niet.
Ik zag hem alleen maar roepen dat de Britten rekening moesten houden met komende winter weer corona-maatregelen.
?????quote:Op zondag 10 januari 2021 20:54 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die dit moeten vragen. Wat voor kansloos leven moet je dan wel niet hebben dan je niet bepaalde dingen mist in je leven.
Op zijn minst kan Rutte een paar woorden er aan wijden om de 60+ groep te wijzen op dat zij extra voorzichtig moeten zijn en niet de drukte op te zoeken. Bij jongeren kon hij dat ook dus dat moet hem nu ook lukken.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:49 schreef Evenstar het volgende:
Ruim half miljoen mensen met COPD, ruim 1.5 miljoen mensen met chronische hart- en vaatziekten. Alleen met deze twee groepen zit je al op 2 miljoen burgers.
[..]
Nu zijn deze groepen niet één op één hetzelfde, maar als wij zes miljoen mensen vaccineren voor de griep, omdat die het om één of andere reden nodig hebben, kan je toch niet zeggen dat wij die zes miljoen mensen maar in bescherming moeten nemen? Het is meer dan een paar duizend mensen .....
Mee eens, ik zie het vaak bij deze groep niet helemaal goed gaan. Buiten, in de supermarkt, bij de buren...quote:Op zondag 10 januari 2021 20:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op zijn minst kan Rutte een paar woorden er aan wijden om de 60+ groep te wijzen op dat zij extra voorzichtig moeten zijn en niet de drukte op te zoeken. Bij jongeren kon hij dat ook dus dat moet hem nu ook lukken.
Rutte spreekt voornamelijk woorden die hem stemmen opleveren bij de verkiezingen straks. Die groep 60+ers is veel te groot/levert te veel zetels op om hard toe te spreken (niet dat het uitspreken een daadwerkelijk gedragsverandering op zou leveren)quote:Op zondag 10 januari 2021 20:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op zijn minst kan Rutte een paar woorden er aan wijden om de 60+ groep te wijzen op dat zij extra voorzichtig moeten zijn en niet de drukte op te zoeken. Bij jongeren kon hij dat ook dus dat moet hem nu ook lukken.
geef al die mensen ff voorrangquote:Op zondag 10 januari 2021 20:49 schreef Evenstar het volgende:
Ruim half miljoen mensen met COPD, ruim 1.5 miljoen mensen met chronische hart- en vaatziekten. Alleen met deze twee groepen zit je al op 2 miljoen burgers.
[..]
Nu zijn deze groepen niet één op één hetzelfde, maar als wij zes miljoen mensen vaccineren voor de griep, omdat die het om één of andere reden nodig hebben, kan je toch niet zeggen dat wij die zes miljoen mensen maar in bescherming moeten nemen? Het is meer dan een paar duizend mensen .....
Mijn schoonmoeder ging zaterdag 2 januari gewoon lekker in de drukte naar het Kruidvat want ze had een nieuwe tandenborstel nodig, oude was wat versleten. Ik zei waarom ga je maandag dan niet om 10:00 ofzo? Toen kreeg ik als antwoord "Ja ik had zin om te gaan en volgens de regels mag het gewoon hoor".quote:Op zondag 10 januari 2021 20:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn buren van in de 90 durven nog niet eens naar buiten![]()
Laat staan dat ze de supermarkt plat lopen.
Ja Rutte kan het eigenlijk vragen aan wie hij maar wilt er zijn altijd mensen die zichzelf "speciaal" of "badass" vinden en die niet luisteren.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, jongeren kon hij lekker terechtwijzen want die stemmen toch niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Rutte spreekt voornamelijk woorden die hem stemmen opleveren bij de verkiezingen straks. Die groep 60+ers is veel te groot/levert te veel zetels op om hard toe te spreken (niet dat het uitspreken een daadwerkelijk gedragsverandering op zou leveren)
quote:„De grenzen van de maakbaarheid zijn wel in beeld.”
Men lijkt wel te zien dat het ergens ook ophoudt wat je van mensen kunt vragen of wat mensen aankunnen. Ik denk dat @Janneke141 dit artikel wel kan waarderen.quote:„Misschien is dit wel het maximale wat eruit te persen valt”, verzucht een bron rond het kabinet over de nog altijd hoge besmettingscijfers.
quote:Op zondag 10 januari 2021 21:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder ging zaterdag 2 januari gewoon lekker in de drukte naar het Kruidvat want ze had een nieuwe tandenborstel nodig, oude was wat versleten. Ik zei waarom ga je maandag dan niet om 10:00 ofzo? Toen kreeg ik als antwoord "Ja ik had zin om te gaan en volgens de regels mag het gewoon hoor".
Of op GroenLinks. Linksom of rechtsom totaal niet interessant voor VVD en CDA, maar daar waren we na tien maanden van 'solidariteit' wel achter.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, jongeren kon hij lekker terechtwijzen want die stemmen toch niet.
Ik denk dat het heel erg uitmaakt of je alleen woont of niet. Wij houden het hier ook prima vol, want we hebben elkaar. En eens in de twee maanden komt er een keer iemand langs. Af en toe een praatje met de buren op afstand. En sowieso vrij introvert van ons zelf. Maar van collega's weten we dat ze het echt moeilijk hebben als ze alleen wonen. Of als ze drukke kinderen hebben die ze bezig moeten houden.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou het ook prima vinden hoor, maar snap heel goed dat het niet voor iedereen is.
Mijn vrouw werkt ook al sinds begin maart thuis en zij vindt het ook prima vol te houden, maar dat zal niet bij iedereen zo zijn.
Goeie link. Daar staat eigenlijk al dat die groepen zich moeten afschermen:quote:Op zondag 10 januari 2021 20:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
quote:Op deze manieren kun je oncontroleerbare situaties vermijden en de kans op besmetting beperken:
Bezoek ontvangen
Vraag bezoek vooraf of ze klachten hebben, houd je aan de 1,5 meter en hygiënemaatregelen. Als het mogelijk is om bezoek buiten te ontvangen, is dat beter dan binnen.
Op bezoek gaan
Wees terughoudend. Vraag vooraf bij de gastheer of gastvrouw en eventuele andere aanwezigen of ze klachten hebben, houd je aan de 1,5 meter en hygiënemaatregelen.
Boodschappen
Vermijd locaties waar het lastig kan zijn 1,5 meter afstand te houden, zoals supermarkten, bouwmarkten of drukke winkelstraten. Als een bezoek onvermijdelijk is, kies dan een rustig tijdstip. Kwetsbare ouderen kunnen beter iemand anders boodschappen laten doen of de boodschappen laten thuisbezorgen.
Zou hij niet een debat met het virus aan kunnen gaan, dat wint hij wel qua lullen.quote:
Ik had zelf ook zo vrouw in het Kruidvat van 'JAAAAAA IK BEPAAL ZELF WEL HOEVEEL MENSEN ER BIJ MIJ KOMEN MET KERSTMIS!!!!!!!quote:Op zondag 10 januari 2021 21:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, jongeren kon hij lekker terechtwijzen want die stemmen toch niet.
Ik vind zeker dat we hierover kunnen discussiëren.quote:Gelukkig is er een alternatief denkbaar: risicogestuurd beleid. Het is bekend welke groepen risico lopen op ernstige Covid-19: mensen boven de 70 en mensen met ernstige onderliggende aandoeningen, zoals ernstige obesitas, chronische longproblemen, diabetes en hartkwalen. In deze groep vinden nagenoeg alle overlijdensgevallen plaats en het grootste deel van de zorgbelasting. Deze groep noemen wij de Covid-vatbaren. Ons risicogestuurd beleid is er op gericht besmettingen onder de Covid-vatbaren zo veel mogelijk te voorkomen. En dat zij wel optimaal verzorgd worden als zij toch ziek worden.
Met dit beleid stellen wij voor zelfbescherming en zelf-isolatie maximaal te faciliteren met een speciale ziektewet en financiële hulp voor veilig vervoer en huisvesting; door safe zones en safe times in te richten; en mensen die niet kunnen zelf-isoleren met maximale beschermingsmaatregelen te ondersteunen. Sneltesten kunnen ondersteuning bieden bij het vormgeven van dit beleid.
Met meer risicogestuurd beleid kan het risico op overbelasting van de zorg afnemen, omdat minder-vatbaren significant minder zorg nodig hebben na besmetting. De minder-vatbaren kunnen daarmee grotendeels terug naar het ‘oude normaal’ en ervaren zo meer vrijheid en mentale gezondheid. Risicogestuurd beleid leidt ook tot lagere nevenschade van de maatregelen. Onder deze groep zal het virus sneller rondgaan, zodat eerder immuniteit ontstaat en het virus zich niet meer via deze mensen zal kunnen verspreiden naar risicogroepen. Daarnaast kunnen minder-vatbaren, die bang zijn voor het virus, met dit beleid alle ruimte krijgen zich te begeven in de safe zones en daar de komst van een vaccin af te wachten. Niemand wordt gedwongen.
Ja, je kan het ze vragen, maar niet opsluiten en of verplichten.quote:Op zondag 10 januari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goeie link. Daar staat eigenlijk al dat die groepen zich moeten afschermen:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |