De verantwoordelijkheid wordt altijd bij anderen gelegd, 60+ of risicogevallen kunnen zelf toch ook nadenken? Zij kunnen die contacten toch ook vermijden?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zouden scholieren door de brievenbus gaan hoesten, die volg ik even niet?
IK OOOOOOKquote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef popje het volgende:
GODVERDOMME, weer 3 weken? Had ik me ingesteld op 2, worden het er toch weer drie en dan komen er zeker nog 2 bij want 'ja we moeten natuurlijk in de vakantie ook in lockdown blijven'... ik werk straks een jaar, een JAAR thuis en de muren komen echt inmiddels op me af.
IK WIL GEWOON DAT HET LEVEN WEER NORMAAL WORDT.
Ik wil voor altijd opgesloten zitten en heel veel haken, terwijl ik haken eigenlijk niet zo heel leuk vind.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:37 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er heel weinig mensen zijn die zouden zeggen "ik wil dat het leven nooit meer normaal wordt".
Iedereen is er klaar mee.
https://www.reuters.com/a(...)rnment-idUSKBN29F08Rquote:Japan finds new coronavirus variant in travellers from Brazil
TOKYO (Reuters) - A new coronavirus variant has been detected in four travellers from Brazil’s Amazonas state, Japan’s Health Ministry said on Sunday, the latest new mutation of the virus discovered.
A ministry official said studies were underway into the efficacy of vaccines against the new variant, which differs from highly infectious variants first found in Britain and South Africa that have driven a surge in cases.
“At the moment, there is no proof showing the new variant found in those from Brazil is high in infectiousness,” Takaji Wakita, head of the National Institute of Infectious Diseases, told a health ministry briefing.
Still, Brazil’s Health Ministry said it has been notified by Japan’s authorities that the new variant has 12 mutations, and one of them has already been identified also in the variants found in the United Kingdom and in South Africa. “It implies in a potential higher virus infectiousness,” it said.
Of the four travellers who arrived at Tokyo’s Haneda airport on Jan. 2, a man in his forties had a problem breathing, a woman in her thirties had a headache and sore throat and a man in his teens had a fever, while a woman in her teens showed no symptoms, the health ministry said.
All travellers are in quarantine at Tokyo’s airport, Brazil’s Health Ministry said.
Ik denk dat ongeveer de helft wel een aardige schatting is. Deze pandemie duurt nu ongeveer 10 maanden. Over nog een keer 10 maanden zitten we in november. Dat is rond de tijd dat Duitsland schat dat ze 70% van hun inwoners hebben gevaccineerd.quote:
Wie zegt dat ik het ga bagatelliseren? Ik denk dat iedereen liever zsm weer terug wil naar het oude normaal. Die maatregelen zijn er juist voor zodat we weer terug kunnen naar het oude normaal.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Doet er niet toe, ga maar ergens anders bagatelliseren.
De voornaamste risicogroepen bij deze ziekte specifiek zijn 70+ en de 60+ met onderliggende aandoeningen. Die groepen zou je dus vooral willen beschermen, vooral de 70+, omdat die het grootste risico lopen te overlijden. 70+ heeft over ‘t algemeen geen schoolgaande kinderen en als ze verzorging krijgen zou je dus willen dat die heel regelmatig getest worden. Bij klachten, geen toegang.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:32 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat die groep niet uit een handjevol mensen bestaat, maar uit miljoenen mensen.
Ouders die in een risicogroep vallen, maar wel kinderen hebben. Hoe wil je die beschermen? Docent die in een risicogroep vallen? Zorgpersoneel met onderliggende aandoeningen?
Soms doet men net alsof alleen burgers die 80+ zijn risico lopen. Ja, die groep zou je eventueel kunnen afzonderen, vooral nu zorgpersoneel in verpleeghuizen zijn gevacccineerd, maar zo simpel is het echt niet.
En als zij van contacten afhankelijk zijn om te kunnen overleven omdat zij dat zelf niet meer kunnen?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De verantwoordelijkheid wordt altijd bij anderen gelegd, 60+ of risicogevallen kunnen zelf toch ook nadenken? Zij kunnen die contacten toch ook vermijden?
Nou ja, beetje begrip voor mensen die het moeilijk hebben mag dan ook wel weer hoor. Als iemand tien maanden langs thuiswerkt dan snap ik echt wel dat het op een gegeven moment echt kut is. Sowieso respect voor iedereen die al tien maanden lang thuiswerken en zich netjes aan "werk zoveel mogelijk thuis" maatregel houdenquote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?
Op de site van het RIVM staat een lijstje met de risicogroepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
De voornaamste risicogroepen bij deze ziekte specifiek zijn 70+ en de 60+ met onderliggende aandoeningen. Die groepen zou je dus vooral willen beschermen, vooral de 70+, omdat die het grootste risico lopen te overlijden. 70+ heeft over ‘t algemeen geen schoolgaande kinderen en als ze verzorging krijgen zou je dus willen dat die heel regelmatig getest worden. Bij klachten, geen toegang.
Het model als in het VK, ‘shielden’ van ouderen in risicogroep. Ik snap best dat iedereen maatregelen zal hebben en dat dat nodig is. Maar er is een grens aan hoe ver je kunt gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:33 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je dat kunt doen. In normale situaties kom je al personeel te kort om de ouderen die je wilt afschermen adequaat te verzorgen, als je dan ook nog eens hogere eisen gaat stellen aan die verzorging (compleet afgeschermd) dan kom je helemaal handen te kort. Of misschien dat ik aan een andere groep denk dan waar jij het over hebt?
dat ook ja, ga als gepensioneerde maar lekker rond om uur of 11 ofzo doordeweeks. Als je als gepensioneerde risicogroep op zaterdag of doordeweeks om 17:30 uur boodschappen gaat doen ben je niet goed wijs. Aan de andere kant snap ik ook wel dat niet alle risicogroepen met pensioen zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Op zijn minst kan ome Mark een "dringende oproep" oproep doen aan 60+ om niet in het weekend of na 16:00 in de supermarkt te hangen. Terwijl ze jongeren een tijd terug wel de les konden lezen.
Zoals ik al aangaf, je hebt de mankracht/middelen niet om dat te doen. Die groep is te groot.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
De voornaamste risicogroepen bij deze ziekte specifiek zijn 70+ en de 60+ met onderliggende aandoeningen. Die groepen zou je dus vooral willen beschermen, vooral de 70+, omdat die het grootste risico lopen te overlijden. 70+ heeft over ‘t algemeen geen schoolgaande kinderen en als ze verzorging krijgen zou je dus willen dat die heel regelmatig getest worden. Bij klachten, geen toegang.
Had je plannen?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef danos het volgende:
Wanneer begint de eerste golf met familiedrama's? Of worden die doodgezwegen
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepenquote:Op zondag 10 januari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dit sarcastisch bedoeld? Gewoon alles wat we al maanden missen, dingen samen doen met anderen, uit eten met vrienden, samen sporten, spontaan iets gaan doen buiten de deur anders dan wandelen (en ja ik wandel me suf), mijn collega's een keer ontmoeten (ik heb sinds dit jaar een nieuwe baan en ken 95% van mijn collega's niet), op vakantie, me niet zo opgesloten voelen, op een willekeurige dag verder komen dan tafel, keuken en de bank in het daglicht ipv dat het 's avonds altijd donker is...quote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?
Dan zetten die contacten de boodschappen voor de deur of in geval van thuiszorg lopen ze risico ja, net als nu.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:40 schreef opreis het volgende:
[..]
En als zij van contacten afhankelijk zijn om te kunnen overleven omdat zij dat zelf niet meer kunnen?
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepenquote:Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
dat ook ja, ga als gepensioneerde maar lekker rond om uur of 11 ofzo doordeweeks. Als je als gepensioneerde risicogroep op zaterdag of doordeweeks om 17:30 uur boodschappen gaat doen ben je niet goed wijs. Aan de andere kant snap ik ook wel dat niet alle risicogroepen met pensioen zijn.
Punt is dat daar natuurlijk bij het opheffen van de lockdown ook geen sprake van zou zijn geweest. Dan waren hooguit de scholen weer opengegaan, misschien de winkels, meer niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef popje het volgende:
[..]
Is dit sarcastisch bedoeld? Gewoon alles wat we al maanden missen, dingen samen doen met anderen, uit eten met vrienden, samen sporten, spontaan iets gaan doen buiten de deur anders dan wandelen (en ja ik wandel me suf), mijn collega's een keer ontmoeten (ik heb sinds dit jaar een nieuwe baan en ken 95% van mijn collega's niet), op vakantie, me niet zo opgesloten voelen, op een willekeurige dag verder komen dan tafel, keuken en de bank in het daglicht ipv dat het 's avonds altijd donker is...
Ja, super kut!quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef popje het volgende:
[..]
Is dit sarcastisch bedoeld? Gewoon alles wat we al maanden missen, dingen samen doen met anderen, uit eten met vrienden, samen sporten, spontaan iets gaan doen buiten de deur anders dan wandelen (en ja ik wandel me suf), mijn collega's een keer ontmoeten (ik heb sinds dit jaar een nieuwe baan en ken 95% van mijn collega's niet), op vakantie, me niet zo opgesloten voelen, op een willekeurige dag verder komen dan tafel, keuken en de bank in het daglicht ipv dat het 's avonds altijd donker is...
De ervaring van de afgelopen 1.269 topics leert dat een oprecht antwoord op die vraag meestal gevolgd wordt door een of andere absurde vergelijking waardoor het allemaal best wel mee zou vallen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het ga bagatelliseren? Ik denk dat iedereen liever zsm weer terug wil naar het oude normaal. Die maatregelen zijn er juist voor zodat we weer terug kunnen naar het oude normaal.
Nee niet sarcastisch, ik kon alleen niet uit je opmerking opmaken of je boos was op de maatregelen en ze niet begreep of de situatie in zijn geheel.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef popje het volgende:
[..]
Ga een keertje kijken in een verzorgins te huis zou ik zeggen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:44 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dan zetten die contacten de boodschappen voor de deur of in geval van thuiszorg lopen ze risico ja, net als nu.
Grootste gedeelte is niet afhankelijk van contacten om te overleven dus die mogen wel eens aangesproken worden om niet op zaterdag bij het Kruidvat te lopen of gezellig in de supermarkt te ouwehoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |