abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197332519
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:33 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Waarom zouden scholieren door de brievenbus gaan hoesten, die volg ik even niet?
De verantwoordelijkheid wordt altijd bij anderen gelegd, 60+ of risicogevallen kunnen zelf toch ook nadenken? Zij kunnen die contacten toch ook vermijden?
pi_197332521
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef popje het volgende:
GODVERDOMME, weer 3 weken? Had ik me ingesteld op 2, worden het er toch weer drie en dan komen er zeker nog 2 bij want 'ja we moeten natuurlijk in de vakantie ook in lockdown blijven'... ik werk straks een jaar, een JAAR thuis en de muren komen echt inmiddels op me af.

IK WIL GEWOON DAT HET LEVEN WEER NORMAAL WORDT.
IK OOOOOOK

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2021 20:38:37 ]
pi_197332528
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:37 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er heel weinig mensen zijn die zouden zeggen "ik wil dat het leven nooit meer normaal wordt".

Iedereen is er klaar mee.
Ik wil voor altijd opgesloten zitten en heel veel haken, terwijl ik haken eigenlijk niet zo heel leuk vind.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197332537
quote:
Japan finds new coronavirus variant in travellers from Brazil

TOKYO (Reuters) - A new coronavirus variant has been detected in four travellers from Brazil’s Amazonas state, Japan’s Health Ministry said on Sunday, the latest new mutation of the virus discovered.

A ministry official said studies were underway into the efficacy of vaccines against the new variant, which differs from highly infectious variants first found in Britain and South Africa that have driven a surge in cases.

“At the moment, there is no proof showing the new variant found in those from Brazil is high in infectiousness,” Takaji Wakita, head of the National Institute of Infectious Diseases, told a health ministry briefing.

Still, Brazil’s Health Ministry said it has been notified by Japan’s authorities that the new variant has 12 mutations, and one of them has already been identified also in the variants found in the United Kingdom and in South Africa. “It implies in a potential higher virus infectiousness,” it said.

Of the four travellers who arrived at Tokyo’s Haneda airport on Jan. 2, a man in his forties had a problem breathing, a woman in her thirties had a headache and sore throat and a man in his teens had a fever, while a woman in her teens showed no symptoms, the health ministry said.

All travellers are in quarantine at Tokyo’s airport, Brazil’s Health Ministry said.
https://www.reuters.com/a(...)rnment-idUSKBN29F08R

Er waren voordat de pandemie officieel losbarstte al zorgen over mutaties met vleermuissoorten in Brazilië die mogelijk (20% kans) kunnen leiden tot een stijging op een overlijden van 15%.

Was toen een nogal dubieuze bron, maar wat hij voorspelde in januari 2020 is vooralsnog vrijwel uitgekomen.

Dus doe ermee wat je wil. ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 20:39:23 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197332547
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Denk dat wij al op de helft zijn.
Ik denk dat ongeveer de helft wel een aardige schatting is. Deze pandemie duurt nu ongeveer 10 maanden. Over nog een keer 10 maanden zitten we in november. Dat is rond de tijd dat Duitsland schat dat ze 70% van hun inwoners hebben gevaccineerd.
pi_197332553
quote:
14s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:37 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Doet er niet toe, ga maar ergens anders bagatelliseren.
Wie zegt dat ik het ga bagatelliseren? Ik denk dat iedereen liever zsm weer terug wil naar het oude normaal. Die maatregelen zijn er juist voor zodat we weer terug kunnen naar het oude normaal.
pi_197332555
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Probleem is alleen dat die groep niet uit een handjevol mensen bestaat, maar uit miljoenen mensen.

Ouders die in een risicogroep vallen, maar wel kinderen hebben. Hoe wil je die beschermen? Docent die in een risicogroep vallen? Zorgpersoneel met onderliggende aandoeningen?

Soms doet men net alsof alleen burgers die 80+ zijn risico lopen. Ja, die groep zou je eventueel kunnen afzonderen, vooral nu zorgpersoneel in verpleeghuizen zijn gevacccineerd, maar zo simpel is het echt niet.
De voornaamste risicogroepen bij deze ziekte specifiek zijn 70+ en de 60+ met onderliggende aandoeningen. Die groepen zou je dus vooral willen beschermen, vooral de 70+, omdat die het grootste risico lopen te overlijden. 70+ heeft over ‘t algemeen geen schoolgaande kinderen en als ze verzorging krijgen zou je dus willen dat die heel regelmatig getest worden. Bij klachten, geen toegang.
pi_197332574
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid wordt altijd bij anderen gelegd, 60+ of risicogevallen kunnen zelf toch ook nadenken? Zij kunnen die contacten toch ook vermijden?
En als zij van contacten afhankelijk zijn om te kunnen overleven omdat zij dat zelf niet meer kunnen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:41:00 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197332578
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef opreis het volgende:

[..]

Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?
Nou ja, beetje begrip voor mensen die het moeilijk hebben mag dan ook wel weer hoor. Als iemand tien maanden langs thuiswerkt dan snap ik echt wel dat het op een gegeven moment echt kut is. Sowieso respect voor iedereen die al tien maanden lang thuiswerken en zich netjes aan "werk zoveel mogelijk thuis" maatregel houden _O_

Snap echt heel goed dat men er klaar mee is. Verplichtingen veranderen niet, ondertussen heb je veel maatregelen waar je aan moet "voldoen" en de meeste leuke dingen kunnen niet. Geen vakanties, geen concerten, geeen festivals, geen musea, geen bioscopen, geen grote bijeenkomsten met vrienden, geen sportscholen etc. etc. Er is nauwelijks meer een uitlaatklep (behalve FOK! :P).

Nog even volhouden, komt allemaal goed :D
pi_197332580
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:39 schreef chratnox het volgende:

[..]

De voornaamste risicogroepen bij deze ziekte specifiek zijn 70+ en de 60+ met onderliggende aandoeningen. Die groepen zou je dus vooral willen beschermen, vooral de 70+, omdat die het grootste risico lopen te overlijden. 70+ heeft over ‘t algemeen geen schoolgaande kinderen en als ze verzorging krijgen zou je dus willen dat die heel regelmatig getest worden. Bij klachten, geen toegang.
Op de site van het RIVM staat een lijstje met de risicogroepen.

Dat zijn niet alleen mensen op leeftijd.
pi_197332606
Wanneer begint de eerste golf met familiedrama's? Of worden die doodgezwegen ;)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_197332612
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:33 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je dat kunt doen. In normale situaties kom je al personeel te kort om de ouderen die je wilt afschermen adequaat te verzorgen, als je dan ook nog eens hogere eisen gaat stellen aan die verzorging (compleet afgeschermd) dan kom je helemaal handen te kort. Of misschien dat ik aan een andere groep denk dan waar jij het over hebt?
Het model als in het VK, ‘shielden’ van ouderen in risicogroep. Ik snap best dat iedereen maatregelen zal hebben en dat dat nodig is. Maar er is een grens aan hoe ver je kunt gaan.
pi_197332616
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Op zijn minst kan ome Mark een "dringende oproep" oproep doen aan 60+ om niet in het weekend of na 16:00 in de supermarkt te hangen. Terwijl ze jongeren een tijd terug wel de les konden lezen.
dat ook ja, ga als gepensioneerde maar lekker rond om uur of 11 ofzo doordeweeks. Als je als gepensioneerde risicogroep op zaterdag of doordeweeks om 17:30 uur boodschappen gaat doen ben je niet goed wijs. Aan de andere kant snap ik ook wel dat niet alle risicogroepen met pensioen zijn.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197332620
quote:

[..]

Zoals ik al aangaf, je hebt de mankracht/middelen niet om dat te doen. Die groep is te groot.
pi_197332628
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef danos het volgende:
Wanneer begint de eerste golf met familiedrama's? Of worden die doodgezwegen ;)
Had je plannen? :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 januari 2021 @ 20:43:58 #41
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197332637
quote:

[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen
pi_197332639
Waar blijven die sneltesten eigenlijk van De Jonge? Die zouden er begin december al zijn.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:44:23 #43
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197332645
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef opreis het volgende:

[..]

Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?
Is dit sarcastisch bedoeld? Gewoon alles wat we al maanden missen, dingen samen doen met anderen, uit eten met vrienden, samen sporten, spontaan iets gaan doen buiten de deur anders dan wandelen (en ja ik wandel me suf), mijn collega's een keer ontmoeten (ik heb sinds dit jaar een nieuwe baan en ken 95% van mijn collega's niet), op vakantie, me niet zo opgesloten voelen, op een willekeurige dag verder komen dan tafel, keuken en de bank in het daglicht ipv dat het 's avonds altijd donker is...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197332651
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:40 schreef opreis het volgende:

[..]

En als zij van contacten afhankelijk zijn om te kunnen overleven omdat zij dat zelf niet meer kunnen?
Dan zetten die contacten de boodschappen voor de deur of in geval van thuiszorg lopen ze risico ja, net als nu.

Grootste gedeelte is niet afhankelijk van contacten om te overleven dus die mogen wel eens aangesproken worden om niet op zaterdag bij het Kruidvat te lopen of gezellig in de supermarkt te ouwehoeren.
pi_197332661
de
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 20:42 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

dat ook ja, ga als gepensioneerde maar lekker rond om uur of 11 ofzo doordeweeks. Als je als gepensioneerde risicogroep op zaterdag of doordeweeks om 17:30 uur boodschappen gaat doen ben je niet goed wijs. Aan de andere kant snap ik ook wel dat niet alle risicogroepen met pensioen zijn.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen

Dit zijn de risicogroepen.

Wat zijn de risicogroepen bij het coronavirus SARSsevere acute respiratory syndrome-CoVcoronavirus-2?

Mensen die ouder zijn dan 70 jaar
Mensen die ouder zijn dan 70 jaar hebben een verhoogd risico op ernstig beloop van COVID-19. Dat blijkt uit internationaal onderzoek. Ook in Nederland is de helft van de patiënten die met COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen ouder dan 69 jaar. Van de overledenen (die getest zijn) is driekwart ouder dan 76 jaar.
Kwetsbare ouderen die moeite hebben om hun zelfredzaamheid te behouden, lopen meer risico dan vitale ouderen. Kwetsbaarheid neemt toe met de leeftijd en kan zich uiten op verschillende gebieden. De ene kwetsbare oudere heeft bijvoorbeeld hulp nodig bij de lichamelijke verzorging terwijl de andere heel vergeetachtig is en naar de dagbesteding gaat.
Volwassenen (ouder dan 18 jaar) met onderliggende ziekten
Volwassenen met bepaalde onderliggende aandoeningen hebben ook een groter risico op een ernstig beloop van COVID-19. Het gaat om (één van) de volgende aandoeningen:
Mensen met chronische luchtweg- of longproblemen die onder behandeling van een longarts zijn.
Chronische hartpatiënten die daardoor in aanmerking komen voor een griepprik.
Mensen met diabetes die slecht ingesteld zijn en/of met complicaties.
Mensen met een nierziekte die moeten dialyseren of wachten op een niertransplantatie.
Mensen met een verminderde weerstand tegen infecties doordat zij medicijnen gebruiken voor een auto-immuunziekte en mensen die een orgaan of stamceltransplantatie hebben ondergaan. Mensen die een bloedziekte hebben. Mensen met een verminderde weerstand doordat ze weerstand verlagende medicijnen nemen. Kankerpatiënten tijdens of binnen 3 maanden na chemotherapie en/of bestraling. Mensen met ernstige afweerstoornissen waarvoor zij behandeling nodig hebben van een arts. Mensen die geen milt hebben, of een milt die niet functioneert, lopen geen extra risico op ernstige COVID-19, maar wel op een mogelijke (secundaire) infectie met pneumokokken.
Mensen met een hivhumaan immunodeficientievirus-infectie die (nog) niet onder behandeling zijn van een arts of met een hivinfectie met een CD4cluster of differentiation 4 cluster of differentiation 4 getal onder <200/mm2.
Mensen met ernstige leverziekte.
Mensen met zeer ernstig overgewicht.
  zondag 10 januari 2021 @ 20:45:14 #46
12221 Tijn