Ja Nederland is geen Nieuw Zeeland. Dat werkt niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:41 schreef maan_man het volgende:
[..]
Op basis waarvan durf jij deze uitspraken te doen? En hoelang hebben wij het onder controle? Tot Lieve uit Belgi komt shoppen of Gunter uit Viersen Braadworst komt kopen?
Andere landen in Europa krijgen het ook niet voor elkaar met strengere lockdowns.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:40 schreef opreis het volgende:
[..]
We hebben geen moment een strenge lockdown gehad.
Itali versoepelt momenteel.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Andere landen in Europa krijgen het ook niet voor elkaar met strengere lockdowns.
Nee er is een sterke neiging om politieke keuzes buiten de politiek te trekken. Toen het virus net was uitgebroken vond ik dat nog wel verdedigbaar, maar inmiddels zou de politiek de regie veel sterker kunnen voeren. Veel belangen worden voor mijn gevoel totaal niet meegewogen.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe het zou moeten werken. Heb jij het idee dat dat gebeurt?
Hoezo laten creperen? We kunnen als samenleving toch regelen dat daar ook boodschappen bezorgd worden?quote:Op zondag 10 januari 2021 22:44 schreef JosMert het volgende:
[..]
En die 80+ ers die nog met acceptgiro bankieren en nog nooit van internet gehoord hebben laten creperen? Goed plan man.
Volgens mij stelde ik ook nog een vervolg vraag die voor het gemak maar niet is gequoot. Als jij die had meegenomen dan had jij gezien dat jouw oplossing een zeer wankele is.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:45 schreef andre77 het volgende:
[..]
Op basis van gezond verstand. Wie het coronavirus heeft, is na een dag of 10 niet meer besmettelijk. Dus als je zorgt dat iedereen met het virus binnen die dagen 10 niemand anders ontmoet, dan besmetten ze niemand anders en kan het dus niet verder gaan. Uiteraard valt het nauwelijks te voorkomen dat mensen huisgenoten besmetten, maar ook dat is in 4 weken ruim afgehandeld.
Maar hebben ze al echt 'controle'?quote:Op zondag 10 januari 2021 22:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Itali versoepelt momenteel.
Ze zijn zelfs aan het bekijken of die skigebieden weer open kunnen.
Ik heb wat betreft Itali wat moeite met het idee dat skigebieden mogelijk open gaan, maar onderwijs moet nog steeds op afstand. Iets met prioriteiten.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar hebben ze al echt 'controle'?
Dat is er pas zodra ze genoeg mensen hebben gevaccineerd.
Het schiet ook daar van het ene in het andere uiterste. Ze zijn nu wel aardig rap aan het vaccineren als ik de cijfers tot nu toe zie, maar voor hetzelfde geld zitten ze over 2 weken ook weer in een lockdown omdat de besmettingen ergens weer snel stijgen.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb wat betreft Itali wat moeite met het idee dat skigebieden mogelijk open gaan, maar onderwijs moet nog steeds op afstand. Iets met prioriteiten.
Maar goed, hun land, hun keuzes.
Het onderwijs moet ook ergens van betaald worden.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb wat betreft Itali wat moeite met het idee dat skigebieden mogelijk open gaan, maar onderwijs moet nog steeds op afstand. Iets met prioriteiten.
Verders eens met je.
Misschien omdat de kans op verspreiding buiten een stuk kleiner of is dan binnen. Als dat amper bijdraagt aan de R0 zie ik maar een probleem en dat is dat skin vaak tot letsel leidt waar zij nu niet op zitten te wachten in de zorg.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Verders eens met je.
Zo was de opening, lekker druk in de skiliften:quote:Op zondag 10 januari 2021 22:55 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien omdat de kans op verspreiding buiten een stuk kleiner of is dan binnen. Als dat amper bijdraagt aan de R0 zie ik maar een probleem en dat is dat skin vaak tot letsel leidt waar zij nu niet op zitten te wachten in de zorg.
Daar hebben ze het steunfonds voor.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het onderwijs moet ook ergens van betaald worden.
Ok, redelijk druk misschien zij ze daarom ook gesloten. Misschien hebben zij een plan, reserveringen of zo.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo was de opening, lekker druk in de skiliften:
[ twitter ]
(Waarna het gesloten is, Ivm oplopende cijfers, maar nu dus weer plannen om te openen)
Eind januari is het plan. Net op tijd om de Engelse variant goed te accommoderen.![]()
Mensen gaan niet voor de sneeuw. Die zoeken gewoon het laatste stukje "vertier". Hoe meer je sluit, hoe groter de druk op de plekken die nog wel open zijn. Als ze hadden aangekondigd dat in Tiel de boer 6 rondjes over het veld zou gaan rijden, dan was het ook druk geworden. Terwijl mensen dat normaal niks kan boeien. Maar zou zoeken nu de plaatsen op waar nog iets is.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:58 schreef TLC het volgende:
Mensen die massaal op pad gaan om een klein stukje sneeuw te zien
Ik ben zo iemand en mis het enorm.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:58 schreef TLC het volgende:
Mensen die massaal op pad gaan om een klein stukje sneeuw te zien
Andorra is open.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:05 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Ik ben zo iemand en mis het enorm.
Maar iedereen die op wintersport gaat weet hoe vaak je bijeengedrukt in een grote mensenmassa staat. Bizar om dat weer open te gooien zolang het virus nog niet onder controle is.
Het werkt nu al niet eens goed. Laat staan hardere lockdowns in andere landen. Denk dat je het vooral schijn. Sure, het effect zal wel groter zijn maar niemand weet of het genoeg is.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:31 schreef andre77 het volgende:
[..]
Ik denk dat het economisch veel beter is om nu hardere maatregelen te treffen. Beter 4 weken harde maatregelen en het virus onder controle, dan nog een half jaar aanmodderen. Dan is echt heel veel kapot.
Er is geen Sint, kerst en nieuwjaar de komende maand. Dus die cijfers gaan wel omlaag denk ik. Ik vind die lockdown nog even volhouden een goed idee.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zijn wij met dat argument niet deze lockdown ingerommeld. En nu, wat heeft het ons gebracht? En welke garantie kan je geven voor over 4 weken?
Als het aan deze evenementen zou hebben gelegen, dan hoeven wij nu geen strenger lockdown in.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:09 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Er is geen Sint, kerst en nieuwjaar de komende maand. Dus die cijfers gaan wel omlaag denk ik. Ik vind die lockdown nog even volhouden een goed idee.
Ik zat me af te vragen of de regering wel een andere strategie heeft dan eerder in het jaar. Volgens mij niet, maar door de verminderde volgzaamheid zijn strengere regels nu wel nodig en eerst niet. Daar heeft de overheid steken laten vallen, ze hadden meer moeten richten op het gevoel van urgentie dat ontbrak in de samenleving, maar er is ook een glansrol weggelegd voor al diegenen die de individuele maatregelen chronisch wilden aanvallen. ContainmentNu, Maurice de Hond, het Red Team, Viruswaarheid, ga zo maar door - elk pakket werd over de linie op onderbuikgevoelens en slechte statistiek door deze zeer luidruchtige groeperingen op de een of andere manier afgekeurd. Telkens werd er gefocust op wat er ontbrak (mondkapjes, dE sChOlEn), wat er onzinnig oogde (musea dicht, alcoholverbod, kroegsluitingstijd). Dat creeert een sfeer dat je kunt shoppen in de maatregelen omdat er toch al fundamentele fouten in zouden zitten, waardoor mensen meer verspreiden dan nodig.quote:Op zondag 10 januari 2021 19:07 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Niet in maart. Docenten werden nauwelijks nog getest in maart*. Het zou wel kunnen dat ze in quarantaine moesten. * https://www.aob.nl/nieuws(...)-nu-al-laten-testen/ [..] De koepelorganisaties hadden zich net achter het kabinet/OMT gesloten in het besluit om de scholen open te houden. Toen daarna twee artsen hun boekje te buiten gingen was de geest uit de fles en konden ze er niets meer aan doen. Hoe dan ook, het besluit om de scholen te sluiten kwam vanuit de samenleving, niet vanuit de beleidsmakers/-adviseurs.
Het is gewoon het verhaal van de kikker die langzaam wordt gekookt.quote:Op zondag 10 januari 2021 22:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zijn wij met dat argument niet deze lockdown ingerommeld. En nu, wat heeft het ons gebracht? En welke garantie kan je geven voor over 4 weken?
Ja, en wat voor keuze hebben we anders? We willen niet de kant van Groot-Brittanni op. Maar prettig is het niet.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:09 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Er is geen Sint, kerst en nieuwjaar de komende maand. Dus die cijfers gaan wel omlaag denk ik. Ik vind die lockdown nog even volhouden een goed idee.
Inderdaad. Incidenten in de vorm van feestdagen met excessen hebben echt geen permanent effect.quote:Op zondag 10 januari 2021 23:13 schreef maan_man het volgende:
[..]
Als het aan deze evenementen zou hebben gelegen, dan hoeven wij nu geen strenger lockdown in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |