SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Zuiger van het FOK!-OMT
Het hangt naar mijn idee af van die Britse variant. Als je met de maatregelen die we nu hebben de R niet onder de 1 gaat krijgen moet je wel na gaan denken over andere opties. Dan moet je dus niet flink gaan versoepelen, maar om dan iedereen helemaal op te sluiten terwijl de risicogroepen beter afgeschermd kunnen worden wordt dan gek.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik hoor genoeg die een versoepeling willen, en dan ga je dus ook weer een overvolle zorg krijgen (waar je nu al mee zit). Ik vind het prima om alternatieven aan te wijzen hoor (religieuze bijeenkomsten) misschien bepaalde dingen wel roeleren, maar doen alsof er methoden zijn om alleen de 60+ers te raken met regeltjes, de jongeren te ontzien, en ook het aantal besmettingen doen dalen zie ik gewoon niet.
Die zijn er ook gewoon niet. Het is gewoon niet haalbaar.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik hoor genoeg die een versoepeling willen, en dan ga je dus ook weer een overvolle zorg krijgen (waar je nu al mee zit). Ik vind het prima om alternatieven aan te wijzen hoor (religieuze bijeenkomsten) misschien bepaalde dingen wel roeleren, maar doen alsof er methoden zijn om alleen de 60+ers te raken met regeltjes, de jongeren te ontzien, en ook het aantal besmettingen doen dalen zie ik gewoon niet.
Prima, goede onderbouwing, snel onderzoek afmaken en beslissen. Ondertussen plan bedenken om werkgevers zover te krijgen dat ze thuiswerken stimuleren.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:24 schreef mijntjexx het volgende:
25 MINUTEN GELEDEN
Basisscholen ook langer dicht, maar mogelijk niet drie weken
Het kabinet wil nog bekijken of de verlenging van de lockdown voor de basisscholen korter kan duren dan drie weken, melden Haagse bronnen. Dat hangt af van het nadere onderzoek naar de gevolgen van de Britse virusvariant voor leerlingen in de basisschoolleeftijd.
Dat de basisscholen na 18 januari dicht blijven lijkt wel zeker, maar het is dus nog niet duidelijk hoelang precies. Mogelijk wordt daar komende week meer over bekend.
En dat onderzoeken ze wel binnen 1 weekjequote:Op zondag 10 januari 2021 20:24 schreef mijntjexx het volgende:
25 MINUTEN GELEDEN
Basisscholen ook langer dicht, maar mogelijk niet drie weken
Het kabinet wil nog bekijken of de verlenging van de lockdown voor de basisscholen korter kan duren dan drie weken, melden Haagse bronnen. Dat hangt af van het nadere onderzoek naar de gevolgen van de Britse virusvariant voor leerlingen in de basisschoolleeftijd.
Dat de basisscholen na 18 januari dicht blijven lijkt wel zeker, maar het is dus nog niet duidelijk hoelang precies. Mogelijk wordt daar komende week meer over bekend.
Omdat als die Engelse variant niet onder controle te krijgen is (doordat de R hoger ligt) je kunt kiezen voor een hardere lockdown voor iedereen, of voor mensen die direct risico lopen afschermen tot ze gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die zijn er ook gewoon niet. Het is gewoon niet haalbaar.
Daarnaast snap ik die drang nu opeens niet zo. Beetje alsof je na 9km in een tunnel van 10km denkt van "fuck it, dit duurt mij te lang, ik keer terug".
Vaccins zijn er, risicogroepen worden gevaccineerd en dan moet nu opeens een paar weken voordat dat plaats gaat vinden opeens alles anders en kan niemand meer wachten of geduld opbrengen.
Mensen die direct risico lopen afschermen gaat niet als de scholen volledig open zouden gaan.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat als die Engelse variant niet onder controle te krijgen is (doordat de R hoger ligt) je kunt kiezen voor een hardere lockdown voor iedereen, of voor mensen die direct risico lopen afschermen tot ze gevaccineerd zijn.
Geen politicus die daar nu zijn vingers aan gaat branden, "solidariteit" tot het einde.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Omdat als die Engelse variant niet onder controle te krijgen is (doordat de R hoger ligt) je kunt kiezen voor een hardere lockdown voor iedereen, of voor mensen die direct risico lopen afschermen tot ze gevaccineerd zijn.
Het punt is dat we vermoedelijk niet eens op de helft zijn. + dat de rest van de 9 maanden nou ook niet helemaal geweldig waren.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daarnaast snap ik die drang nu opeens niet zo. Beetje alsof je na 9km in een tunnel van 10km denkt van "fuck it, dit duurt mij te lang, ik keer terug".
Vaccins zijn er, risicogroepen worden gevaccineerd en dan moet nu opeens een paar weken voordat dat plaats gaat vinden opeens alles anders en kan niemand meer wachten of geduld opbrengen.
Probleem is alleen dat die groep niet uit een handjevol mensen bestaat, maar uit miljoenen mensen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vallen 7.000.000 mensen in Nederland onder de risicogroepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Geen politicus die daar nu zijn vingers aan gaat branden, "solidariteit" tot het einde.
Die scholieren gaan bij ze door de brievenbus hoesten?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:29 schreef quirina het volgende:
[..]
Mensen die direct risico lopen afschermen gaat niet als de scholen volledig open zouden gaan.
Helemaal als ze kinderen hebben vanaf 12 jaar die net zoveel virus rond kunnen hoesten als een volwassene.
Nou dan weet je wel waar ze in Nederland voor kiezen.. altijd solidariteit, alles voor iedereen, want we blijven in Nederland altijd solidair en nemen liever iedereen zijn vrijheid af dan bepaalde groepen minder vrijheid te geven...quote:Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe je dat kunt doen. In normale situaties kom je al personeel te kort om de ouderen die je wilt afschermen adequaat te verzorgen, als je dan ook nog eens hogere eisen gaat stellen aan die verzorging (compleet afgeschermd) dan kom je helemaal handen te kort. Of misschien dat ik aan een andere groep denk dan waar jij het over hebt?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom zouden scholieren door de brievenbus gaan hoesten, die volg ik even niet?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Die scholieren gaan bij ze door de brievenbus hoesten?
Oh vertel even hoever we precies in de tunnel zijn dan? 9 van de 10 kilometer. Droom maar lekker verder.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk dat wij al op de helft zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het punt is dat we vermoedelijk niet eens op de helft zijn. + dat de rest van de 9 maanden nou ook niet helemaal geweldig waren.
Op zijn minst kan ome Mark een "dringende oproep" oproep doen aan 60+ om niet in het weekend of na 16:00 in de supermarkt te hangen. Terwijl ze jongeren een tijd terug wel de les konden lezen.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er vallen 7.000.000 mensen in Nederland onder de risicogroepen.
Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef popje het volgende:
GODVERDOMME, weer 3 weken? Had ik me ingesteld op 2, worden het er toch weer drie en dan komen er zeker nog 2 bij want 'ja we moeten natuurlijk in de vakantie ook in lockdown blijven'... ik werk straks een jaar, een JAAR thuis en de muren komen echt inmiddels op me af.
IK WIL GEWOON DAT HET LEVEN WEER NORMAAL WORDT.
Welkom bij de club.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef popje het volgende:
Doet er niet toe, ga maar ergens anders bagatelliseren.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Vertel, wat had je graag willen doen wat je nu niet kan doen vanwege de verlengde maatregelen?
De verantwoordelijkheid wordt altijd bij anderen gelegd, 60+ of risicogevallen kunnen zelf toch ook nadenken? Zij kunnen die contacten toch ook vermijden?quote:Op zondag 10 januari 2021 20:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Waarom zouden scholieren door de brievenbus gaan hoesten, die volg ik even niet?
IK OOOOOOKquote:Op zondag 10 januari 2021 20:35 schreef popje het volgende:
GODVERDOMME, weer 3 weken? Had ik me ingesteld op 2, worden het er toch weer drie en dan komen er zeker nog 2 bij want 'ja we moeten natuurlijk in de vakantie ook in lockdown blijven'... ik werk straks een jaar, een JAAR thuis en de muren komen echt inmiddels op me af.
Ik wil voor altijd opgesloten zitten en heel veel haken, terwijl ik haken eigenlijk niet zo heel leuk vind.quote:Op zondag 10 januari 2021 20:37 schreef Evenstar het volgende:
Denk dat er heel weinig mensen zijn die zouden zeggen "ik wil dat het leven nooit meer normaal wordt".
Iedereen is er klaar mee.
https://www.reuters.com/a(...)rnment-idUSKBN29F08Rquote:Japan finds new coronavirus variant in travellers from Brazil
TOKYO (Reuters) - A new coronavirus variant has been detected in four travellers from Brazil’s Amazonas state, Japan’s Health Ministry said on Sunday, the latest new mutation of the virus discovered.
A ministry official said studies were underway into the efficacy of vaccines against the new variant, which differs from highly infectious variants first found in Britain and South Africa that have driven a surge in cases.
“At the moment, there is no proof showing the new variant found in those from Brazil is high in infectiousness,” Takaji Wakita, head of the National Institute of Infectious Diseases, told a health ministry briefing.
Still, Brazil’s Health Ministry said it has been notified by Japan’s authorities that the new variant has 12 mutations, and one of them has already been identified also in the variants found in the United Kingdom and in South Africa. “It implies in a potential higher virus infectiousness,” it said.
Of the four travellers who arrived at Tokyo’s Haneda airport on Jan. 2, a man in his forties had a problem breathing, a woman in her thirties had a headache and sore throat and a man in his teens had a fever, while a woman in her teens showed no symptoms, the health ministry said.
All travellers are in quarantine at Tokyo’s airport, Brazil’s Health Ministry said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |