Volgens mijn informatie is de uitslag van WP7 de etappe uitslag bij de trucks.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 17:16 schreef Starflyer het volgende:
En weer wordt een Nederlander de dagzege door de neus geboord.![]()
Gert Huzink reed de hele dag aan de leiding, maar omdat de organisatie de etappe halverwege heeft geneutraliseerd, telt de uitslag bij checkpoint 8. Huzink was op dat moment nog niet bij checkpoint 8 aangekomen, omdat hij later gestart was, maar lag bij checkpoint 7 wel 3m30s aan de leiding.
Ergens tijd terug gekregen ?quote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:14 schreef Sabata het volgende:
Volgens de website heeft Loprais nog 23 tellen over. Argh
Geen grote problemen, maar ook niet indrukwekkendquote:
Mitchel won. Niet Martin. Martin heeft zijn minuut tijdstraf van vandaag aangevochten. Je moest ergens op een duin 50 rijden. Dat werkt niet.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 15:22 schreef Sabata het volgende:
Nu wou ik dat het Belgische rallyprogramma Champions nog bestond, die hadden wss veel aandacht gehad voor de zege van Guillaume de Mevius in de T3 vandaag. Keurig gedaan, met dank ook aan Al Attiyah voor een sponsorpakketje. Hans Weijs netjes 7e vandaag, ook 7e algemeen.
Het lijkt ein-delijk gelukt in de trucks. Martin vd Brink 1e in de etappe voor Van Kasteren, Mitchell is vierde. (ja ik weet het even wachten op tijdstraffen etcetera)
Heeft Loprais zich uit eigen keuze teruggetrokken of was het omdat hij simpelweg niet mocht starten vanwege het politieonderzoek? Beide kanten zag ik genoemd worden namelijkquote:Op woensdag 11 januari 2023 11:37 schreef Sabata het volgende:
Janus van Kasteren is op een wat zure manier de nieuwe leider bij de trucks. hij pakte gisteren al de tweede etappe zege in deze jaargang, maar stond nog 26 minuten achter Ales Loprais. Loprais heeft zich echter uit de rally terug getrokken vanmorgen toen uit video beelden bleek dat hij een toeschouwer aangereden die achter een duin stond. de man ( Italiaans staatsburger die Fotos stond te maken) klaagde na het ongeval over pijn op de borst en duizeligheid en kreeg op weg naar het ziekenhuis een hartaanval. helaas is hij overleden...
Van Kasteren zelf dacht Loprais zelf gestopt is, Gerard De Rooy meldde dat de ASO Loprais uit de rally heeft gehaald.quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heeft Loprais zich uit eigen keuze teruggetrokken of was het omdat hij simpelweg niet mocht starten vanwege het politieonderzoek? Beide kanten zag ik genoemd worden namelijk
Ja genieten. Maar 12 of 13 truck binnen klassement aan de finish!quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:28 schreef TargaFlorio het volgende:
Mooie, zware editie van de Dakar.
En al helemaal bijzonder dat de auto's met een aparte navigator aan boord helemaal van slag waren toen ze een keer niet de sporen van de motoren konden volgenquote:Op zondag 15 januari 2023 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke ik ben een grote noob maar ik zag gister hoe ze met die roadbooks werken op de motoren, echt bizar dat ze dat er nog even bijdoen tijdens het racen.
Rijden die normaal altijd na de motoren?quote:Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef H_T het volgende:
[..]
En al helemaal bijzonder dat de auto's met een aparte navigator aan boord helemaal van slag waren toen ze een keer niet de sporen van de motoren konden volgen
quote:Op zondag 15 januari 2023 21:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Rijden die normaal altijd na de motoren?
Ze hebben getest met een soort TomTom / Tablet versie van het roadbook, maar de testers (Daniel Sanders, Mirjam Pol, Stefan Svitko en nog een paar amateurs) kwamen allen met dezelfde klachten: gemiste waypoints zijn niet terug te halen, het tablet is in de felle zon niet af te lezen onder bepaalde hoeken en als het ding crasht kun je hem niet even aan en uit zetten onder het rijden, terwijl je een roadbook rol wel mechanisch kan vooruit of terug spoelenquote:Op zondag 15 januari 2023 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Oke ik ben een grote noob maar ik zag gister hoe ze met die roadbooks werken op de motoren, echt bizar dat ze dat er nog even bijdoen tijdens het racen.
ja, dat was wel even leuk om te zien.quote:Op zondag 15 januari 2023 21:20 schreef H_T het volgende:
[..]
En al helemaal bijzonder dat de auto's met een aparte navigator aan boord helemaal van slag waren toen ze een keer niet de sporen van de motoren konden volgen
¤ 215.000...ook niet echt meer een instapklasse.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:26 schreef Sabata het volgende:
Pascal de Baar netjes vijfde in zijn Tsjechische "huurauto". hij zou eigenlijk voor Boucou in een MAN starten als assistentie, maar door een blessure bij Martin Soltys werd hij door Tatra opgebeld om in de nieuwe Evo3 racetruck te starten.
leuk detail, de nieuwe Taurus T3 Buggy voor de SSV challenger categorie is in Nl gebouwd door Wevers sport. 1,2,4,5 en 8 op de proloog
Vanwege sportswashing?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:10 schreef franklop het volgende:
Valt me op dat de NOS helemaal niet meer over Dakar bericht. Zelfs geen etappe uitslagen meer
Dit topic staat ook niet in SPT, dus in welk programma zou dit moeten gebeuren dan?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:10 schreef franklop het volgende:
Valt me op dat de NOS helemaal niet meer over Dakar bericht. Zelfs geen etappe uitslagen meer
Geen 612 en dergelijke meer.....quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:10 schreef franklop het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |