abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 7 januari 2024 @ 12:56:08 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211948423
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 12:54 schreef Starflyer het volgende:
De Groot 24 uur tijdstraf vanwege het missen van teveel waypoints.
Zo dan, dat is nog eens anders dan de paar seconden die je in andere klasses en evenementen hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211956179
Nogal veel geknoei vandaag.

- KOVE raakt Xavier Flick kwijt, Mason Klein staat 2 uur te sleutelen, Ook Santolino's Sherco wil niet meer meedoen.
- Bradley Cox leek eerst goed aan te haken bij L.Benavides, Branch en Brabec, maar gaat dan met K.Benavides in de fout, beide verliezen een half uur. Ross Branch blijft leider
- De Mevius als stageopener is niet zo'n succes bij de auto's, ook hij verliest een half uur. Al Attiyah rijdt schade aan zijn ophanging maar is toch vijfde. Sainz pakt de leiding over, Peterhansel pakt zijn 50e zege bij de auto's, totaal inclusief motor stages is 83
- Geen raz-dva-tri bij de SSV's voor de Goczal clan, Mitch Guthrie komt er dit keer tussen. Wel derde zege voor Eryk Goczal.
- Problemen bij de vd Brink familie in de trucks. Martin viel van een duin, Mitchell had veel mechanische pech, stuurpomp, versnellingsbak, koeling. Mitchell een uur kwijt, Martin twee uur.
- Ook Gert Huzink lag even op zijn dak, gelukkig voor hem zat ex teamgenoot de Baar achter hem om een praktijktest ANWB te doen. Resultaat, Tatra's kunnen ook trucks overeind zetten. De Baar uiteindelijk 4e vandaag, Huzink toch nog achtste.
- Van Kasteren wint ook zijn derde etappe, al werd het nog close toen het bandenaflaatsysteem het opgaf. Van 7 minuten voorsprong bij het laatste WP ging het naar 7 seconden aan de finish, maar Ales Loprais kwam nét tijd te kort. Gaar momentje nog toen Maçik en Valtr bijna op elkaar botsten in hun zoektocht naar een waypoint
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 9 januari 2024 @ 20:35:52 #253
39237 crew  H_T
2733
pi_211977296
Ik begin de Kamazzen te missen :{ Je kon je altijd zo lekker ergeren aan die valsspelende Russki's, en het was dan extra mooi als het lukte ze te verslaan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_211979194
De Nederland Tsjechië is ook wel leuk, zeker met Pascal als spion in de Tatra stal. Nu is het tenminste sportief tussen Loprais, Maçik, Van Kasteren, Valtr en Vd Brink

woensdag 10 januari 2024 @ 12:59:16 #255
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211982681
Audi volgend jaar niet meer in de Dakar Rally.

https://nl.motorsport.com(...)ct-na-2024/10564332/
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_211983766
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:59 schreef Starflyer het volgende:
Audi volgend jaar niet meer in de Dakar Rally.

https://nl.motorsport.com(...)ct-na-2024/10564332/
Dus ze moeten winnen deze editie anders zullen ze in Ingolstadt niet helemaal tevreden zijn.

Klote F1. Ik had ze liever in FIA WEC gezien en dat ze hun programma's met semi-fabrieksteams in GT3 en TCR zouden voortzetten.
pi_211993887
Peterhansel gaat al vast zeker niet winnen, lekke band en hydraulische problemen waardoor power steering en de ingebouwde krik niet werkt. klungels hadden even bij Tatra of Toyota om een opblaasbare variant moeten vragen. ook al Rahji is gecrasht, ligt uit de rally na een koprol

Sainz wel goed onderweg. het is nu full time in de eerste helft van de 48h marathon en hij is de snelste auto voor Ekström en Loeb. Alle drie hadden gisteren overigens expres straf tijd gepakt om zo ver mogelijk achter in het veld te kunnen starten

Adriaan van Beveren de snelste bij de motoren, leider Ross Branch is leider af voorlopig, hij verloor acht minuten op de Fransman. groot probleem is verhoogd brandstofverbruik. Pablo Quintanilla viel stil 12 km voor de tankstop omdat hij zonder zat. Bij de kistrijders is Tobias Ebster, een neef van ex Dakar rijder en nu ktm baas Heinz Kinigadner de snelste

bij de trucks is Macik voorlopig leider kort daarna gevolgd door Mitchel vd Brink. Loprais en Van Kasteren zijn derde en vierde maar hebben wel een half uur verloren . nog geen spoor van de Tatras van de Baar en Valter, zijn bij geen enkel wp geregistreerd

[ Bericht 1% gewijzigd door Sabata op 11-01-2024 16:15:05 ]
pi_212001714
het woord slagveld is misschien nog zacht uitgedrukt maar zo is het wel omschreven in deze 48 uur proef.

- Gert Huzink lag al na een paar kilometer op zijn kant, Anja van Loon moest zelfs crashen om een omgevallen buggy niet te pletten.
- Van Kasteren heeft een paar keer vast gestaan en een aflopende band gehad. Michael Becx rolde op een haar na van een duin en heeft ook Anja staan helpen na haar crash. Gerrit Zuurmond kwam overal redelijk doorheen maar was wel gesloopt
- de tatras hebben alle drie meermaals vast gestaan. Valter is uiteindelijk bij debutant Daniel Stiblik gebleven om hem door de proef te helpen. tot die het ook opgaf en zelf terug keerde. De Baar en Valter zijn in een bivak aangekomen maar wel met fikse achterstand.
- held van de dag is voor mij Silvio Totani. sympathieke Italiaanse deelnemer die meer in het donker rijdt dan overdag in een stokoude Nissan Patrol. woensdag nacht hielp hij om Richard de Groot overeind te zetten zodat de Firemen überhaupt aan deze helse proef konden beginnen. de groot vertrok van morgen zelfs als achtste
- ook eervolle vermelding voor Teruhito Sugawara, bezig aan zijn 26e Dakar in een Hino Hybrid, zesde tijd voorlopig
pi_212001792
na de herstart gaan we nog even door met drama

- bij hero geldt "en toen was er nog maar één". Joan Barreda was al meermaals onderuit gegaan gisteren en is nu uit de race .
- Nasser Al Attiyah heeft een kapotte stuurinrichting en verliest bijna drie uur
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:30:35 #260
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212002354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:34 schreef Sabata het volgende:
- Nasser Al Attiyah heeft een kapotte stuurinrichting en verliest bijna drie uur
Karma! :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_212002620
- Al Attiyah is binnen, is 30e geworden, bye-bye klassement. ook Peterhansel is gefinisht vlak na de Coronel broers als 33e op 3 uur
- de drie tijdstraf pakkers hadden het goed . Loeb, Sainz en Ekström zijn allen laat vertrokken en finishen 1-2-3
- Applaus voor Paul Spierings die in zijn oudere CanAm buggy tiende is bij de challengers, een uur achter veelvraat Eryk Goczal.
- er zijn 7 trucks binnen, daar is Macik nu de snelste met meer dan een uur op Mitchel vd Brink. Van Kasteren 5e op meer dan twee uur en Loprais 4e op meer dan een uur. Gerrit Zuurmond is waarschijnlijk via de grote weg terug naar de finish gegaan want hij heeft 51 uur tijdstraf gekregen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:07:22 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_212002754
is er wat aan de hand of zo dat NOS in alle talen zwijgt over heel de Dakar? Zelfs op Teletekst helemaal niets meer. Ja zo duw je de belangstelling wel weg -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 januari 2024 @ 12:12:01 #263
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212002801
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
is er wat aan de hand of zo dat NOS in alle talen zwijgt over heel de Dakar? Zelfs op Teletekst helemaal niets meer. Ja zo duw je de belangstelling wel weg -O-
Ja, de autosport zit sowieso in het verdomhoekje. Uitslagen van de WRC worden ook al niet meer vermeld. Het is dat Max het goed doet in de F1, anders ben ik "bang" dat dat ook gaat verdwijnen. -O-
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212003186
quote:
ik vrees dat het met de locatie in saoedi-arabië te maken heeft. dat ze er uit principe niets meer over willen zeggen. F1 kan nog omdat niet alle gp's in foute landen zijn.. theoretisch dan.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 januari 2024 @ 12:53:03 #265
39237 crew  H_T
2733
pi_212003322
quote:
RTL houdt nog wel een liveblog bij
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_212014157
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Sabata het volgende:

[..]
ik vrees dat het met de locatie in saoedi-arabië te maken heeft. dat ze er uit principe niets meer over willen zeggen. F1 kan nog omdat niet alle gp's in foute landen zijn.. theoretisch dan.
Benieuwd of het WK voetbal van 2034 dezelfde behandeling gaat krijgen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2024 @ 16:37:56 #267
284411 crew  heywoodu
pi_212015611
quote:
Geen idee, maar ik merk zelf dat het me eigenlijk niet zo veel meer kan schelen tegenwoordig, terwijl ik het in de tijd dat ze door Afrika reden nog heel tof vond om te volgen. Mysterieus enzo, met urenlang wachten of een coureur ineens ergens door zou komen of niet.

Kan zéér zeker aan mij liggen hoor, interesses veranderen immers gewoon, maar het trekt me helaas niet zo meer (hoe graag ik het ook wel zou willen). Misschien dat die tendens niet alleen bij mij ligt, maar ook bij de NOS-redactie :+

Overigens nog wel genoeg om dit topic lekker in MyAt te laten staan en de updates hier te lezen, dat dan weer wel :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2024 @ 16:40:51 #268
284411 crew  heywoodu
pi_212015638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:43 schreef Sabata het volgende:

[..]
Ik betwijfel of het wel echt met S-A te maken heeft. Volgens mij werd de algehele verslaggeving van Dakar ook al minder toen het in Zuid-Amerika was. Nog wel meer dan nu, maar minder dan toen 'de Dakar' nog daadwerkelijk in de buurt van Dakar was :P
pi_212016005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Geen idee, maar ik merk zelf dat het me eigenlijk niet zo veel meer kan schelen tegenwoordig, terwijl ik het in de tijd dat ze door Afrika reden nog heel tof vond om te volgen. Mysterieus enzo, met urenlang wachten of een coureur ineens ergens door zou komen of niet.

Kan zéér zeker aan mij liggen hoor, interesses veranderen immers gewoon, maar het trekt me helaas niet zo meer (hoe graag ik het ook wel zou willen). Misschien dat die tendens niet alleen bij mij ligt, maar ook bij de NOS-redactie :+

Overigens nog wel genoeg om dit topic lekker in MyAt te laten staan en de updates hier te lezen, dat dan weer wel :9
Dat interesses veranderen vind ik voor een sportredactie niet echt een argument.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 13 januari 2024 @ 17:29:13 #270
284411 crew  heywoodu
pi_212016031
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:26 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat interesses veranderen vind ik voor een sportredactie niet echt een argument.
Klopt, dat stukje bedoelde ik ook meer als verklaring waarom bij mij de interesse wat weg is geëbt door de jaren heen :P

Geen idee waarom het bij de NOS nu minder een ding is, wellicht gewoon niemand beschikbaar die er iets over kan typen, wie weet. Die kans lijkt me wel groter dan 'het is in Saoedi-Arabië, dus laten we het maar negeren'.
pi_212016202
Inmiddels heb ik uitgevogeld wat er met de Tatra's loos was, allebei in de eerste kilometers blijven steken. De Baar viel om bij het eerste duin, truck kwam weer recht, maar de front diff lag eruit. Proberen er achteruit uit te komen en de achteras breekt af. Uiteindelijk moest Valter hem eruit halen, maar ze waren na 10 uur nog geen 20 km ver gekomen. Etappe afgebroken, dus dat wordt op dagsucces jagen
- Van Kasteren een paar keer problemen met lekke banden en een truck die wegzakt waardoor de krik ook niet werkbaar is. Verder rustig moeten rijden ivm benzine tekort (ze hadden wat optimistisch een tankstop overgeslagen) en kort voor Bivak D was het om zeep, op zijn kant en drie uur verloren.
- Gert Huzink maakte het helemaal bont, lag na 3 km op zijn kant. Anja van Loon redde het een duin verder voor het ook fout ging. Officieel bestaat het klassement bij de trucks nog maar uit 10 man, de laatste die op eigen kracht binnen kwam was Teruhito Sugawara op 10 uur. Applaus voor Michiel Becx, Vick Versteijnen, Richard de Groot en Ben de Groot die zich in dit selectieve gezelschap scharen. Er zijn nog 40 trucks in de race, maar vanaf nr 11 hebben ze allemaal 41 uur tijdstraf gekregen
pi_212016276
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja toen RTL7 het nog uitzond keek ik elke avond wel naar RTL GP, ook altijd die flauwe kutitems van Tim & Tom en zo. Altijd leuk om af te kicken van het WK darts :D Maar nou het nergens meer te zien is, tsja. Boeit het mij ook niet zo meer.
pi_212016445
Ze zenden het nog steeds uit op RTL 7 hoor, en zowaar het is flink opgeknapt nu. Meer info en minder lollig gedoe. De vervelend pratende Frank Verhoeven is weg, Rik Winkelman doet de trucks, Frank Weeink de motoren en ik ben helaas kwijt wie het auto's verslag doet, @H_T bedankt, het is dus Danny Elberse die soms bij Viaplee de trainingen of de F3 doet.

Ik kijk 's avonds nog wel eens naar Eurosport Duitsland, Norbert Ockenga heeft altijd heel veel informatie, en praat het goed aan elkaar. Is alleen wel fucking laat vaak

[ Bericht 12% gewijzigd door Sabata op 13-01-2024 23:23:39 ]
pi_212016483
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja toen RTL7 het nog uitzond keek ik elke avond wel naar RTL GP, ook altijd die flauwe kutitems van Tim & Tom en zo. Altijd leuk om af te kicken van het WK darts :D Maar nou het nergens meer te zien is, tsja. Boeit het mij ook niet zo meer.
:D

Het is nog steeds op RTL7 en op Youtube is ook een hoop te vinden.
Wat betreft beelden is het beter dan ooit.
pi_212018280
Oh, ik ben gewoon ruimhartig aan het falen. Dat kan natuurlijk ook. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')