Nee dat hebben ze moeten bewijzen.quote:
daarom heb he een trapleuningquote:Als ik pech heb val ik van de trap
[..]
Oh je eet ook pas vitamine c als je scheurbuik krijgt?quote:Ik neem medicatie als ik ziek ben... Niet als ik gezond ben.
[..]
waar zeg ik dat het voor eeuwig is? Het kan potentieel wel. 3* hepatitis b vaccinatie bijvoorbeeld geeft je levenslange immuniteit. Maar dat zegt niks over dit vaccinquote:Jij hebt er wel vertrouwen in dat het voor eeuwig zijn werking blijft behouden? Wel goed spul dan...
[..]
Klopt, wordt 50% ofzoquote:Had iets gezien dat je dan meer vatbaarder zou zijn, maar kan het mis hebben. Je raakt in ieder geval de efficientie kwijt en dan haal je die 95% sowiezo niet meer.
Laatste nieuws van 11 september met een update uit oktoberquote:Op zondag 10 januari 2021 23:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar goed... Laatste Nieuws..
https://www.nu.nl/weekend(...)vaccinonderzoek.html
11 september 2020 15:56
Laatste update: 16 oktober 2020 17:01
Volgens minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid zijn we pas tegen het coronavirus beschermd als er een vaccin is. NU.nl kijkt in een miniserie naar het coronavaccin dat nu wordt ontwikkeld. In deze eerste aflevering: hoe verloopt het onderzoek naar een vaccin?
Preklinisch: labonderzoek en dierproeven
Een potentieel vaccin kun je niet zomaar bij mensen inspuiten om te kijken of het werkt. Eerst moeten vaccinontwikkelaars in laboratoriumonderzoek en met dierproeven gaan uitzoeken of ze echt een beloftevol vaccin te pakken hebben.
Er zijn op dit moment volgens gezondheidsorganisatie WHO bijna 179 coronavaccins in ontwikkeling. De overgrote meerderheid van deze vaccins (145) zit nog in de fase van dierproeven en labonderzoek. Dit noemen wetenschappers de preklinische fase. Hoeveel van deze vaccins op mensen getest kunnen worden, zullen we moeten afwachten.
Ben van der Zeijst, emeritus hoogleraar Vaccinologie aan het LUMC, vertelde woensdag in de NU.nl-podcast Dit wordt het nieuws dat veel vaccins relatief vroeg in de ontwikkeling sneuvelen.
Vaccinontwikkelaars die wel snel de stap naar testen op mensen konden zetten, waren vaak al bezig met een vaccin tegen een andere ziekte. De technieken die ze eerder aan het onderzoeken waren, passen ze nu toe bij de ontwikkeling van een coronavaccin. Zo was de University of Oxford al bezig met de ontwikkeling van een vaccin tegen onder andere MERS.
Fase 1 en Fase 2: veiligheid
Als er op basis van preklinisch onderzoek voldoende aanwijzingen zijn dat het mogelijke vaccin veilig en werkzaam is, dan kan er op mensen worden getest. Dit wordt in eerste instantie gedaan in fase 1-onderzoek. In fase 1 wordt bij een kleine groep gezonde deelnemers onderzocht of het vaccin niet tot serieuze bijwerkingen leidt en of het ervoor zorgt dat het immuunsysteem in actie komt.
Meerdere vaccinproducenten hebben ervoor gekozen het fase 2-onderzoek al op starten voor het fase 1-onderzoek is afgerond. In fase 2 wordt hetzelfde onderzocht als in fase 1, maar dan kijken de onderzoekers naar specifieke groepen zoals ouderen. Ook kunnen de effecten van verschillende doseringen worden onderzocht. De in Leiden gevestigde vaccinontwikkelaar Janssen is op dit moment in Nederland bezig met zo'n onderzoek. Daar worden 135 personen voor geworven.
Op dit moment zijn de resultaten van deze eerste onderzoeken van Moderna, BioNTech en Pfizer, University of Oxford en AstraZeneca en het Russische Gamaleya-instituut al bekend. Tot nu toe komt daar een redelijk vergelijkbaar beeld uit: er werden geen ernstige bijwerkingen ontdekt en er was sprake van een immuunrespons. De onderzoeken verschilden wel sterk in opzet. Zo deden aan het vaccinonderzoek van de University of Ofxord ruim 1.000 mensen mee, terwijl aan het Russische onderzoek slechts 76 mensen deelnamen.
Alleen als de eerste en tweede fase zijn afgerond, kan een onderzoek door naar de derde en tevens laatste fase.
Fase 3: werkt het?
In fase 3 wordt het vaccin op tienduizenden mensen getest. Dat moet duidelijk maken of het vaccin werkt en of er bijwerkingen zijn die in eerdere fases van het onderzoek niet kwamen bovendrijven. In deze fase moet worden bewezen dat het vaccin er ook echt voor zorgt dat minder mensen ziek worden van het coronavirus.
Het is om deze reden van belang dat het coronavirus nog rondgaat in het land of gebied waar het vaccin wordt getest. Vaccinontwikkelaar Janssen laat aan NU.nl weten dat het daarom niet waarschijnlijk is dat het fase 3-onderzoek van het bedrijf in Nederland wordt uitgevoerd. "Deze studie wordt opgezet in landen waar het virus nog zeer actief is. Gelukkig is het virus in Nederland beter onder controle dan in een aantal andere landen", aldus een woordvoerder.
Volgens hoogleraar Van der Zeijst zijn er meerdere vaccinontwikkelaars die mogelijk al snel een veilig en werkend vaccin kunnen leveren. "Moderna, Pfizer en BioNTech en AstraZeneca met de University of Oxford zijn op dit moment het verst, maar het hangt allemaal af van het fase 3-onderzoek. Daarmee heb je pas de informatie die nodig is om de vaccins te beoordelen."
De directeur van Pfizer zei vorige week waarschijnlijk in oktober te weten of het vaccin dat de farmaceut samen met BioNTech ontwikkelt ook werkt.
Beoordeling
Als het onderzoek is afgerond, dan kun je niet direct miljoenen mensen vaccineren. Voordat een vaccin binnen de EU mag worden gebruikt, moet het positief worden beoordeeld door het Europees Medicijnagentschap (EMA). Het EMA kijkt naar alle onderzoeksgegevens en beoordeelt op basis hiervan of het vaccin voldoende werkzaam is en of de risico's dusdanig klein zijn dat ze acceptabel zijn.
Het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen - dat in het EMA zit - vertelde eerder aan NU.nl dat een potentieel coronavaccin even kritisch wordt bekeken als ieder ander vaccin. Wel zijn er, vanwege het maatschappelijke belang, mogelijkheden om de beoordelingsprocedure te versnellen. Zo kunnen er bijvoorbeeld meer mensen op gezet worden.
we zitten in fase 3quote:Op zondag 10 januari 2021 23:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Laatste nieuws van 11 september met een update uit oktober
Nee, we zijn al voorbij de goedkeuring van het EMA.quote:Op maandag 11 januari 2021 01:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
we zitten in fase 3
Fase 3: werkt het?
In fase 3 wordt het vaccin op tienduizenden mensen getest. Dat moet duidelijk maken of het vaccin werkt en of er bijwerkingen zijn die in eerdere fases van het onderzoek niet kwamen bovendrijven. In deze fase moet worden bewezen dat het vaccin er ook echt voor zorgt dat minder mensen ziek worden van het coronavirus.
quote:Volgens hoogleraar Van der Zeijst zijn er meerdere vaccinontwikkelaars die mogelijk al snel een veilig en werkend vaccin kunnen leveren. "Moderna, Pfizer en BioNTech en AstraZeneca met de University of Oxford zijn op dit moment het verst, maar het hangt allemaal af van het fase 3-onderzoek. Daarmee heb je pas de informatie die nodig is om de vaccins te beoordelen."
Als het onderzoek is afgerond, dan kun je niet direct miljoenen mensen vaccineren. Voordat een vaccin binnen de EU mag worden gebruikt, moet het positief worden beoordeeld door het Europees Medicijnagentschap (EMA). Het EMA kijkt naar alle onderzoeksgegevens en beoordeelt op basis hiervan of het vaccin voldoende werkzaam is
oh...quote:Op maandag 11 januari 2021 01:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee, we zijn al voorbij de goedkeuring van het EMA.
De NOS weet de uitkomsten al.quote:Dat hangt af van nader onderzoek naar de mogelijke gevolgen van de Britse variant van het coronavirus voor leerlingen in de basisschoolleeftijd. Dt de basisscholen na 18 januari dicht blijven, lijkt dus wel zeker.
Knettergek wie dan ook vaccineren zou willen verplichten danwel van mensen die niet vaccineren een B burger maken. Terwijl we het hier niet over de plaag of Ebola hebben maar een anabolengriep.quote:Op zondag 10 januari 2021 15:46 schreef Sponsje88 het volgende:
[..]
Gewoon iedereen die tegen is bestempelen als extremist. Ben je van het probleem af. Btw geen direct/indirectieplicht volgens Hugo, maar hij vond het mondkapje ook stom, dus dat zegt nog niks...
Vraag me af of mensen zich massaal laten vaccineren zonder na te denken. Als ik rondvraag in mijn omgeving staat niemand er om te springen en deze mensen zijn echt geen "wappies" maar normale burgers die het niet vertrouwen. Het is ook uiterst treurig dat de overheid helemaal niets doet om de angst weg te nemen maar juist met ijzeren hand regeert.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:32 schreef ludovico het volgende:
Ik hoef dat vaccin niet. Kben het 3x oneens met al het beleid van de staat. Als ze gaan dwingen hoop ik dat ze strafrechtelijk vervolgd worden en doneer ik voor die zaak als die wordt opgetuigd.
Net had je het over pfizer nu over Sanofi.quote:Op maandag 11 januari 2021 01:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oh...
Het is nog onduidelijk wanneer Sanofi bij het EMA een vergunningsaanvraag kan indienen.
De producent verwacht het vaccin op z'n vroegst in het vierde kwartaal te kunnen leveren.
Dit gebeurt er (kort samengevat) in de verschillende onderzoeksfases
Preklinisch: laboratoriumonderzoek en dierproeven voor een eerste indruk of het vaccin echt zo veelbelovend is
Onderzoeksfase 1: testen op een kleine groep gezonde vrijwilligers. Komt het immuunsysteem echt in actie? Zijn er geen (serieuze) bijwerkingen?
Onderzoeksfase 2: hetzelfde als fase 1, maar dan op specifieke doelgroepen, zoals ouderen. Ook wordt nader gekeken naar de ideale dosering
Onderzoeksfase 3: het vaccin wordt getest op tienduizenden mensen. Werkt het?
En komen er niet alsnog (serieuze) bijwerkingen aan het licht?
https://www.nu.nl/coronav(...)het-met-de-rest.html
Bekende bijwerkingen dus niks nieuws.quote:Op maandag 11 januari 2021 07:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Honderden mensen belanden op spoedeisende hulp na coronaprik
In de Verenigde Staten zijn honderden mensen op de spoedeisende hulp beland nadat ze de coronaprik hadden gekregen. Een patint uit Michigan werd op 16 december duizelig, kreeg het benauwd en had last van tintelingen in haar handen. Ze zei tegen artsen: “Ik denk dat ik een paniekaanval heb.” Ze werd vervolgens doorgestuurd naar de eerste hulp.
Uit het Amerikaanse bijwerkingenregister VAERS blijkt dat in totaal 308 patinten na het coronavaccin naar de spoedeisende hulp zijn gestuurd. Andere patinten kregen last van misselijkheid, stekende pijn, trillingen en ademhalingsproblemen.
Een 33-jarige man uit Georgia die zich op 17 december liet inenten met het coronavaccin van Pfizer vertelde: “Ik moest eerst zo’n 15 minuten gaan zitten en kreeg een droge mond. Ik voelde tintelingen in mijn tong. Het voelde alsof ik een adrenalineshock had. Mijn hart begon te racen, mijn bloeddruk was hoog en ik bleef een uur op de spoedeisende hulp ter observatie. Ik voelde me in juli net zo, toen ik Covid had. Vannacht kreeg ik last van rillingen, maar die zijn nu weer weg.”
Vrijwel gelijk nadat men begon met het toedienen van de coronavaccins kregen mensen last van ernstige bijwerkingen. Een zorgmedewerker uit Alaska kreeg een ernstige allergische reactie nadat ze het vaccin van Pfizer had gekregen. Ze lag een aantal dagen op de spoedeisende hulp.
Geen antwoord
Duizenden mensen lieten weten dat ze niet in staat waren om te werken of dagelijkse activiteiten uit te voeren, of zelfs medische hulp nodig hadden nadat ze hun eerste dosis hadden ontvangen.
De krant The Epoch Times heeft de Amerikaanse gezondheidsdienst CDC en medicijnwaakhond FDA vragen gesteld over de honderden mensen die op de eerste hulp zijn beland, maar heeft daar geen antwoord op gekregen.
Een zegsvrouw van Pfizer liet de krant weten dat het bedrijf ‘meldingen van mogelijke allergische reacties monitort’. Moderna, een andere farmaceut die coronavaccins maakt, was niet bereikbaar voor commentaar.
De CDC zei eerder dat mensen die na de eerste dosis een allergische reactie krijgen, geen tweede dosis moeten halen. Het agentschap zei ook dat mensen die allergisch zijn voor polysorbaat of polyethyleenglycol (PEG) het vaccin helemaal niet moeten nemen.
Hoe weet je nou van tevoren of je allergisch bent voor polysorbaat of polyethyleenglycol?
Ijzeren vuist? Werkelijk?quote:Op maandag 11 januari 2021 08:09 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Vraag me af of mensen zich massaal laten vaccineren zonder na te denken. Als ik rondvraag in mijn omgeving staat niemand er om te springen en deze mensen zijn echt geen "wappies" maar normale burgers die het niet vertrouwen. Het is ook uiterst treurig dat de overheid helemaal niets doet om de angst weg te nemen maar juist met ijzeren hand regeert.
Als ik of 1van mijn dierbaren straks geen noodzakelijke ziekenhuis behandeling kan krijgen voor iets anders omdat te veel angsthazen weigeren te worden ingent en de zorg het nog steeds niet aan kan, dan mag het van mij verplicht worden.quote:Op maandag 11 januari 2021 06:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Knettergek wie dan ook vaccineren zou willen verplichten danwel van mensen die niet vaccineren een B burger maken. Terwijl we het hier niet over de plaag of Ebola hebben maar een anabolengriep.
Daar is onze Hugo weer, hij kan het niet laten met zijn vaccinatiepropaganda.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ijzeren vuist? Werkelijk?![]()
Ben je weer lekker aan het angstzaaien
Ah zo kennen we je weer....halfwaarhedenquote:
quote:
[*]Personen onder de 13 jaar.
[*]Reizigers uit veilige landen.
[*]Grenswerkers, grensstudenten en grensscholieren.
[*]Houders van een door het ministerie van Buitenlandse Zaken verstrekte diplomatieke identiteitskaart.
[*]Houders van niet-Nederlandse diplomatieke paspoorten.
[*]Houders van Nederlandse diplomatieke paspoorten, als zij in uitoefening van hun functie reizen of als zij van of naar hun werkzaamheden reizen.
[*]Staatshoofden en leden van een buitenlandse regering.
[*]Personen werkzaam in het transport van goederen en ander transportpersoneel voor zover noodzakelijk, zoals vrachtwagenchauffeurs. Hieronder vallen ook personen die werken op containerschepen, bulkschepen (bijvoorbeeld erts of steenkool), tankers (brandstoffen en chemicalin), visserij. En personen werkzaam in de energiesector, dus olie- en gasplatformen en windmolenparken, offshorebedrijven die diensten verlenen aan deze sector, en air-, cruise- en ferrycrew als zij in uitoefening van hun functie reizen. Als zij naar of van hun werkzaamheden reizen, zijn zij ook uitgezonderd van een negatieve testuitslag.
[*]Zeevarenden in het bezit van een zeemansboekje als zij in uitoefening van hun functie reizen of als zij van of naar hun werkzaamheden reizen. De uitzonderingen gelden niet voor zeevarenden op commercile jachten en pleziervaart.
[*]Passagiers op een vlucht die Nederland niet als eindbestemming hebben, maar wegens onvoorziene omstandigheden naar een Nederlandse luchthaven moeten uitwijken.
[*]Passagiers met een NATO Travel Order of een NATO-2-visum.
Ja, je zou je standpunt eens moeten onderbouwen, THE HORROR!quote:Op maandag 11 januari 2021 09:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb geen behoefte aan de discussie met mensen die Hugo en Jaap napraten.
Ik ben enorm benieuwd wanneer deze voorvechters van de vrijheidsstrijd voor het Nederlandsche Volk het Binnenhof bezetten.quote:Op maandag 11 januari 2021 09:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, je zou je standpunt eens moeten onderbouwen, THE HORROR!
Gokje, dat laten ze over aan anderen. Want te druk met resursj op youtube en facebook.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben enorm benieuwd wanneer deze voorvechters van de vrijheidsstrijd voor het Nederlandsche Volk het Binnenhof bezetten.
Op zich wel begrijpelijk, deze oorlog heeft ook KENNIS nodig.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gokje, dat laten ze over aan anderen. Want te druk met resursj op youtube en facebook.
de grootste schreeuwers op het internet zal je daar niet zien.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben enorm benieuwd wanneer deze voorvechters van de vrijheidsstrijd voor het Nederlandsche Volk het Binnenhof bezetten.
Ik vrees dat ze eerder ziekenhuisbedden gaan bezetten.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben je het met me eens dat die post van je met de uitzonderingen op een negatieve test niet volledig is?quote:Op maandag 11 januari 2021 09:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb geen behoefte aan de discussie met mensen die Hugo en Jaap napraten.
Toverwoord: narratief.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:14 schreef devlinmr het volgende:
waarom de originele post van twitter alleen maar de uitzonderingen bevat die over ambassadeurs en overheden gaat, terwijl het origineel ook uitzonderingen voor "gewone" burgers heeft?
Nou tis wel persoonlijk.quote:Op maandag 11 januari 2021 10:53 schreef F.Sinatra het volgende:
Houden we het netjes dames en heren?
Danku.
Men mag hier op iedereen reageren, ook al quote je iemand niet. Daarom is het een openbaar forum.
Hou het wel netjes en maak het niet persoonlijk.
Wie ik vervelend vind en niet op reageerquote:
Dat mag.quote:Op maandag 11 januari 2021 11:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wie ik vervelend vind en niet op reageer
Het gaat over Engeland zijn 55 miljoen inwoners, maar anywayquote:Op maandag 11 januari 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:
Inwonertal Engeland 60 miljoen.
2% besmet cq. 1.2 miljoen.
30.000 op de IC. 2.5% van de besmette mensen, naar schatting.
Uiteraard weer allemaal streng geconcentreerd in risicogroepen.
Ik kan nog wel wat maatregelen verzinnen die zouden werken maar men vindt de pandemie daar niet erg genoeg voor denk ik.
"Het blijkt dat de sterfkans met corona op de IC nu nog precies dezelfde is als in de eerste maanden van de uitbraak: iets meer dan 30 procent van de patinten overlijdt."
Cq 30% van 2.5% =0.75% IFR.
Wil je correcter berekenen dan zul je het IC aantal van over 10 dagen moeten gebruiken dan zal de IFR allicht 1% worden.
Kvind het erg hoog maar risicogroepen isoleren heb ik nog nooit mensen zich tegen horen keren.
Virussen springen over van mens op mens. Hou je afstand dan is het voor een virus moeilijker om over te springen. Heel veel moeilijker dan dat is het niet.quote:Op maandag 11 januari 2021 14:13 schreef controlaltdelete het volgende:
Arts: ‘De grote vraag is waarom de regering doorgaat met dit zinloze coronabeleid’
[i]Arts Jannes Koetsier uit Blauwestad zag na de afkondiging van de eerste lockdown met verbazing het gebrek aan democratische controle in de Tweede Kamer. Er werd niet verlangd dat naast het verwachte nut van de lockdown ook de nadelige effecten in kaart werden gebracht. Vanaf dat moment is Koetsier het nieuws en de wetenschap rond het coronabeleid gaan volgen en opzoeken. Van deze speurtocht deed hij zaterdag verslag bij de buitenparlementaire onderzoekscommissie.
De voormalige huisarts komt tot de slotsom ‘dat wetenschappelijk bezien het coronabeleid disproportioneel en onlogisch is’. Hij bestudeerde de wetenschappelijke literatuur en ontdekte tot zijn schrik dat voor het nut van bijvoorbeeld social distancing of lockdowns eigenlijk geen goed bewijs is.
AIER is een libertarische denktank en als deze beste man het heeft over de "Great Barrington Declaration" dan ga ik er geen woorden aan vuil maken daar dit stuk door mensen die er meer verstand van hebben dan ik al volledig onderuit gehaald is https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Barrington_Declarationquote:“Uiteindelijk is op 27 december mijn conclusie ook bevestigd door het American Institute for Economic Research dat een overzicht publiceerde van 25 studies naar het nut van lockdowns wereldwijd. Conclusie: geen relatie tussen lockdowns en viruscontrole,” aldus de arts.
In Nederland laat je je alleen maar testen met klachten en/of 5 dagen na contact met iemand die positief getest is. In Nederland wordt dus niemand in quarantaine geplaatst op basis van alleen maar een PCR testquote:Iets dergelijks is nog nooit eerder gebeurd met een nieuw medicijn of vaccin
Koetsier verwijst naar een ander artikel van datzelfde instituut waaruit blijkt dat er geen enkele aanwijzing is voor asymptomatische verspreiding van corona. “Dit betekent dus dat het in quarantaine plaatsen van mensen die geen gezondheidsklachten hebben – ook met een positieve PCR-test – volstrekt zinloos is.”
Deze man staat sceptisch tegenover alle vaccins. Dat het niet getest is tegen"relevante uitkomsten" is omdat in de groep van gevaccineerden niemand van de 5% die alsnog corona kregen naar het ziekenhuis hoefde.quote:De arts staat daarnaast sceptisch tegenover het coronavaccin. “Vaccins tegen Sars-CoV-2 werden niet getest op relevante uitkomstmaten zoals ziekenhuisopname, opname op de ic of overlijden. Risicopatinten die er het meest baat bij zouden kunnen hebben, zijn niet of nauwelijks gencludeerd in de onderzoeksgroepen die in de trials onderzocht werden. De bijwerkingen op de lange termijn zijn uiteraard nog niet getest gezien de recente start van het fase 3-onderzoek.”
nee dusquote:“Feitelijk is de fase 3-trial nog gaande,
Vandaar dat de ziekenhuizen volstromenquote:maar nu dus eigenlijk als een experiment op de hele wereldbevolking. Iets dergelijks is nog nooit eerder gebeurd met een nieuw medicijn of vaccin. Bovendien is er nooit eerder gevaccineerd met behulp van genetisch materiaal, mRNA, als werkzame stof. En dat voor een virale luchtweginfectie die niet ernstig is behalve voor een beperkte risicogroep. Wat een pandemie-verklaring door de WHO al niet teweeg kan brengen.”
Dit klopt PEG is de stof die verdacht wordt van het veroorzaken van een allergische reactie bij sommige mensen (0.005%). Precies de reden waarom je 15 minuten moet wachten na de vaccinatie zodat er ingegrepen kan worden als het mis gaat.quote:Overheid en media communiceren eenzijdig en voeden vooral angst
De arts merkt op dat in het Pfizer-vaccin polyethyleenglycol (PEG) zit, een hulpstof die ‘nog niet eerder in vaccins gebruikt is’. “Hiermee wordt sinds circa 10 jaar met wisselend resultaat gexperimenteerd met als doel om medicatie langer in het lichaam vast te houden. PEG is echter een stof waarvoor mensen overgevoelig kunnen zijn of worden met nare auto-immuunreacties zoals anafylactische shock tot gevolg. Ik ben dan ook zeer benieuwd of de tweede prik meer auto-immuunbijwerkingen zal veroorzaken, dan nu gemeld worden na de eerste prik.”
Leuke constatering, ga je nu niks aan veranderen en bovendien is het onhaalbaar de capaciteit zo in te richten dat je zonder maatregelen verder kuntquote:Koetsier zegt verder ‘dat er sprake is van een capaciteitscrisis in de zorg waarvan corona de schuld krijgt, dat overheid en media eenzijdig communiceren en vooral angst voeden en dat er kennelijk koste wat kost gevaccineerd moet worden’.
Dat hij dit zinloos beleid vindt maakt het nog niet waar.quote:“De grote vraag is natuurlijk waarom de regering doorgaat met dit zinloze beleid en waarom zelfs de linkse partijen niet kritisch zijn terwijl hun kiezers – ‘gewone werknemers, middenstanders, de zwakkeren in de samenleving’ – de komende jaren het geld moeten opbrengen dat nu verspild wordt aan zinloos coronabeleid,” stelt hij.
Dit vind je bangmakerij, maar een vliegtuigje met "Covid Vaccin Levensgevaarlijk" niet...quote:Op maandag 11 januari 2021 15:28 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
wat een bangmakerij weer. 'besmettingen'. volgende week iedereen dood daar.
Over het hele wereld wonen er tientallen miljoenen mensen in sloppenwijken.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:28 schreef weetjewel5 het volgende:
[ twitter ]
wat een bangmakerij weer. 'besmettingen'. volgende week iedereen dood daar.
"Wie de leugen niet ziet, ziet de waarheid ook niet"quote:Op maandag 11 januari 2021 15:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit vind je bangmakerij, maar een vliegtuigje met "Covid Vaccin Levensgevaarlijk" niet...
Oke
heb ik daar wat over gezegd? of het vaccin levensgevaarlijk is moet nog blijken, tis een experiment.quote:Op maandag 11 januari 2021 15:48 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit vind je bangmakerij, maar een vliegtuigje met "Covid Vaccin Levensgevaarlijk" niet...
Oke
eens. men praat gewoon na wat hun verteld wordt in de krant. iedereen is ook ineens heel begaan met de ICs, sinds corona dan. Daarvoor kraaide er geen haan na, althans niet veel.quote:Op maandag 11 januari 2021 16:10 schreef ludovico het volgende:
Die emotionele argumenten ook overal: "asociaal als je je niet laat vaccineren, want er zijn mensen die dan kwetsbaar blijven!"
Als je ziek bent blijf je thuis, als je influenza hebt, sterven mensen met slecht immuunsysteem k van jou, ik vind de hypocrisie stuitend, het wordt even gehyped hoor dat het allemaal zo dodelijk is voor mensen zonder immuunsysteem, maar men vergeet ff voor het gemak dat dat altijd zo geweest is en we dat altijd normaal hebben gevonden.![]()
En de eerste supermarkt besmetting moet nog gevonden worden, afgezien van het personeel zelf allicht.
Heel misschien omdat mensen nu veel sneller en langer op een IC belanden? Ik ken iemand die werkt op een IC bij een normale griep liggen er een paar met een longontsteking op de IC.. Bij Covid is dat totaal anders..quote:Op maandag 11 januari 2021 16:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
eens. men praat gewoon na wat hun verteld wordt in de krant. iedereen is ook ineens heel begaan met de ICs, sinds corona dan. Daarvoor kraaide er geen haan na, althans niet veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |