abonnement Unibet Coolblue
pi_197322012


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden





[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 11-01-2021 09:31:21 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 10 januari 2021 @ 22:45:35 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197335133
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197338356
Gebeurd
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197341843
De nieuwe Mijnwerk app zou eind Februari uitgerold worden heb ik begrepen.
pi_197353456
quote:
Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197370274
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.
Echt dan heb je het als werkgever niet begrepen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197373899
Triest :N

Het was hier vandaag weer zo rustig dat ik wederom redelijk onder de tijd bleef. Lijkt me niet verstandig om te minnen :P

En ook nog steeds gekloot met pakjes die niet willen scannen. Zelfs nu ik even een andere telefoon gebruik, dus een verse installatie vd app. En pakjes die zaterdag niet in de app stonden en niet wilden scannen, stonden er nu wel in :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197379685
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.
Pffft wat een enorme eikels..
Bovendien is het niet ineens PostNL eigendom wat hij kwijt raakte, aangezien ze bij PostNL zulke armoedszaaiers zijn dat wij op onze eigen fietsen moeten bezorgen i.t.t. heel veel buitenlandse postdiensten waar ze al heel lang gewoon bedrijfsfietsen hebben :')
Deze reactie is echt te idioot voor woorden.. 8)7
pi_197379711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 09:40 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Pffft wat een enorme eikels..
Bovendien is het niet ineens PostNL eigendom wat hij kwijt raakte, aangezien ze bij PostNL zulke armoedszaaiers zijn dat wij op onze eigen fietsen moeten bezorgen i.t.t. heel veel buitenlandse postdiensten waar ze al heel lang gewoon bedrijfsfietsen hebben :')
Deze reactie is echt te idioot voor woorden.. 8)7
Het ging ze dan ook niet om de gestolen fiets maar om de verdwenen post die nog in de tassen zat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197379808
Is de teamleider hier ook altijd wel heel eerlijk in bij nieuwe mensen, PostNL geeft niets om jouw fiets.. alleen om de post die erin zat. Eerste wat ze vragen is of je fiets op slot stond. Gelukkig geen eigen ervaring hoor :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197380122
Dan moeten eigenlijk ook alle bundels en rondjes ingekort worden zodat we altijd dichtbij onze fiets zijn, er kan altijd wel iemand een bundel post of een pakje uit je tassen halen als die dat zou willen.
Toen hier een fiets was gestolen waren de posttassen overigens even later aan de andere kant van de woonwijk terug gevonden.
pi_197381945
Hier heeft de gemeente het wel eens uit zo'n ondergrondse container moeten vissen. Het gaat ze meestal vooral om de fiets.
pi_197385283
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197385389
Bezorgen jullie soms brievenbuspakketjes apart? Ik heb zojuist de post gekregen, maar bij de Track&Trace code van mijn brievenbuspakketje staat dat de bezorger nog onderweg is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197385403
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:08 schreef Discombobulate het volgende:
Bezorgen jullie soms brievenbuspakketjes apart? Ik heb zojuist de post gekregen, maar bij de Track&Trace code van mijn brievenbuspakketje staat dat de bezorger nog onderweg is.
Alle brievenbuspakjes worden een dag vertraagd. Dit is een landelijk beleid. Klaag bij de webshop als je dat vervelend vindt.
pi_197385448
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:09 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Alle brievenbuspakjes worden een dag vertraagd. Dit is een landelijk beleid. Klaag bij de webshop als je dat vervelend vindt.
Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197387152
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?
Nee hoeft niet.

Er staat een lijst met pakketten in onze app. Op het moment dat wij vertrekken naar die wijk krijgen de mensen een bericht met "uw bezorger is onderweg"

Maar het komt momenteel heel veel voor dat wij aan het eind nog heel veel pakketten in onze app hebben staan die we niet geleverd hebben gekregen omdat het gewoonweg te druk is.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197387385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Nee hoeft niet.

Er staat een lijst met pakketten in onze app. Op het moment dat wij vertrekken naar die wijk krijgen de mensen een bericht met "uw bezorger is onderweg"

Maar het komt momenteel heel veel voor dat wij aan het eind nog heel veel pakketten in onze app hebben staan die we niet geleverd hebben gekregen omdat het gewoonweg te druk is.
Ah, precies. Ja dat wou ik gewoon even weten. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197387391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?
Nee, die scan is automatisch door de sorteermachine uitgevoerd. De postbezorger zelf scant alleen bij aflevering.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197387602
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 16:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ah, precies. Ja dat wou ik gewoon even weten. :)
Als hij in het sorteer proces zit duurt het vast niet lang meer :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197387784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als hij in het sorteer proces zit duurt het vast niet lang meer :)
Sinds zaterdag ofzo al niet meer. Vandaag rond 12:30 dus melding "De bezorger is onderweg" maar uiteindelijk niks. Dan komt het sowieso morgen wel.

Vond het gewoon wat vreemd, vandaar. :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197388232
Zie nu dat dat artikel over de verkiezingen al wat ouder is. En misschien dan ook al wel eerder gepost :P Maar iemand al iets gehoord dan over het bezorgen op zondag?

Oh, oudste artikel bovenaan op mijn postnl :') bij de externe berichten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197389553
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie nu dat dat artikel over de verkiezingen al wat ouder is. En misschien dan ook al wel eerder gepost :P Maar iemand al iets gehoord dan over het bezorgen op zondag?

Oh, oudste artikel bovenaan op mijn postnl :') bij de externe berichten.
Het artikel heeft het over werken op zondag, niet over bezorgen. Aangezien de media over het algemeen niet het verschil kennen tussen postbodes, postbezorgers, voorbereiders en sorteerders zou het zomaar kunnen dat het enkel gaat over sorteerders en/of voorbereiders die op zondag moeten werken. Het lijkt me sterk dat wij ze op een zondag gaan bezorgen. Als er een extra bezorgdag ingelast wordt is dat altijd een maandag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197390450
Hmja, als ik er zo nog wat meer over lees gaat het om de extra buslichtingen. Het leek me wel vreemd. Las net ergens dat het al zou kunnen vanaf de 10e, stemmen per post.

Ja ik schrok even :D dat we weer genaaid gingen worden :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197426642
Vandaag (15 januari) hebben jullie een portalbericht ontvangen. In dit portalbericht is aangegeven dat er een achterstand is ontstaan in de verwerking van de bus pakjes. De klanten willen graag dat hun pakjes op tijd worden bezorgd. Daarom wordt er op zaterdag 16 januari een inhaalslag gemaakt. Daardoor zullen er op zaterdag 16 januari extra tassen met pakjes op de depots worden afgeleverd. Vanaf dinsdag 19 januari is de bezorging van de bus pakjes weer zoals je gewend bent. Dit heeft het bedrijf besloten na afstemming met de OR. Het wegbrengen van deze extra tassen kan alleen als de bezorger dit zelf wil. Het is dus altijd vrijwillig. Mocht je de extra tassen met pakjes niet willen of kunnen bezorgen dan is dit dus niet verplicht. Je kunt dit doorgeven aan het SCO/de admie.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:33:09 #27
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197426933
Zo vrijwillig dat ze het een paar uur van te voren in de app gooien...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197427001
Zo ongelooflijk dom dit hè. Hoe konden ze dit doen? Alle pakketjes een dag vertragen omdat dat nou eenmaal sneller is? Waarom heeft niemand gezegd dat het niet kon? Dit is echt het meest belachelijke dat het bedrijf ooit gedaan heeft.
pi_197427947
De inzet is vrijwillig maar bij Y wijken zitten de pakjes al tussen de bundels, wordt een beetje lastig om niet te bezorgen dan als je niet weet welke pakjes extra zijn en welke niet..
pi_197427955
Zo krijg je van die pakketjes die waarschijnlijk voor een verjaardag bedoeld zijn met een bezorgdatum erop die dus 1 of 2 dagen te laat komt, goede service post-nl!!
pi_197428659
Het ligt een beetje aan hoeveel het er zijn. Ik had op die wijk iedere keer maar weinig pakjes, en dan nu zeker dus ineens erg veel? Terwijl de wijk van een collega elke dag wel 3/4 zakken had.... hoeveel zou die dan morgen hebben, of zou het daar dan wel mee vallen. Ik moet volgende week diezelfde wijk ook weer een paar keer, als ik nee zeg wie doet het dan en wanneer :')

Vind het sowieso wel weer *beep* zo kort van te voren en op zaterdag wat voor de meesten niet bepaald de favo werkdag is en veel mensen bij ons werken op zaterdag niet, dus dan krijgt een ander die lading. Al kunnen ze nee zeggen..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197428734
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag (15 januari) hebben jullie een portalbericht ontvangen. In dit portalbericht is aangegeven dat er een achterstand is ontstaan in de verwerking van de bus pakjes. De klanten willen graag dat hun pakjes op tijd worden bezorgd. Daarom wordt er op zaterdag 16 januari een inhaalslag gemaakt. Daardoor zullen er op zaterdag 16 januari extra tassen met pakjes op de depots worden afgeleverd. Vanaf dinsdag 19 januari is de bezorging van de bus pakjes weer zoals je gewend bent. Dit heeft het bedrijf besloten na afstemming met de OR. Het wegbrengen van deze extra tassen kan alleen als de bezorger dit zelf wil. Het is dus altijd vrijwillig. Mocht je de extra tassen met pakjes niet willen of kunnen bezorgen dan is dit dus niet verplicht. Je kunt dit doorgeven aan het SCO/de admie.
Vrijwillig, maar niemand is iets gevraagd. Het komt er op neer dat iedereen automatisch vrijwilliger is, tenzij je belt en zegt dat je niet akkoord gaat. En de OR vindt het prima. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197441553
Ze hadden van mij op Mijn Werk ook wel wat duidelijker mogen omschrijven dat het bezorgen van de extra pakjes niet verplicht is.

quote:
Wat betekent dat voor jou?
Bezorg je zaterdag 16 januari? Dan ontvang je extra tassen met brievenbuspakjes. Je kunt er zelf voor kiezen om de extra pakjes apart weg te brengen of vooraf op volgorde tussen de overige pakjes te zetten en dan te bezorgen. De inzet is vrijwillig.
Het zou me niets verbazen als veel mensen hier overheen lezen of toch niet volledig snappen dat ze niet verplicht zijn die extra tassen weg te brengen. Ongetwijfeld zijn er ook mensen die bij 'inzet' denken aan het tussenzetten vd pakjes zoals in de regel ervoor staat. Er staat ook niet in wat je moet doen als je dat niet wil. Wel in het OR bericht, maar ontvangt (leest) iedereen die?

Ben heel benieuwd hoeveel er nu zo daadwerkelijk staat. Update: 2 tassen totaal :')

Oh en ander vraagje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 16-01-2021 13:35:47 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197449023
@Vixen

Dat document kun je vinden op de facebookpagina PostNL medewerkers
Er is in okober 2019 een nieuwsbericht geweest over OWP, daar staat het in vermeld.

Op de PostNL site kan ik dat bericht niet terugvinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schrijverke op 16-01-2021 18:04:43 (typefout) ]
pi_197494826
Ahja. Op de site kon ik idd ook niets vinden. Maar ach, het leek mijn collega's verder allemaal ook niet zo te boeien :X

De uitleg mbt het extraatje staat ook online:

quote:
PostNL heeft er bewust voor gekozen om de extra uitkering netto uit te betalen zodat je er meer aan overhoudt. Door de uitkering uit te betalen onder de zogenaamde ‘werkkostenregeling’ zijn er geen fiscale gevolgen (betalen van belasting) of sociale gevolgen (korting op een uitkering of toeslag). De vergoeding van PostNL telt namelijk niet mee als loon dat wordt gebruikt voor het vaststellen van de hoogte van (wettelijke) toeslagen. Instanties die niet werken met het loon maar met inkomen, zoals een bijstandsuitkering, mogen volgens de wet* eenmalige netto vergoedingen die zijn uitbetaald onder de werkkostenregeling niet korten op de uitkering.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 januari 2021 @ 21:25:51 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_197495081
het komt PostNL goed uit dat de WKR vorig jaar tijdelijk verruimd was naar 4%.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_197501749
Het lijkt er ook op dat ik vandaag meer pakjes heb dan op de inhaaldag afgelopen zaterdag :')
Behalve op die inhaaldag iedere keer nog geen 10 taken in de lijst voor die wijk de afgelopen 2 weken..
En nu 2x zoveel, apart wel weer allemaal.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197502731
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef VixenFromHell het volgende:

Oh en ander vraagje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdraaien: waar staat dat ze het wél mogen vragen. En anders stuur je die vraag door naar de OR.
pi_197503325
Ja het is allemaal een beetje gedoe.. is ook al vaker een punt van discussie geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit er wel over te denken om eea door te spelen naar de OR als er nog weer iets over gezegd wordt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 19 januari 2021 @ 14:27:00 #40
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197506030
Ik meen me te herinneren dat ze het wel mogen vragen, maar dat ze het dan niet alsnog mogen afkeuren.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197506291
Hm, misschien is dat dan waarom ze het niet eens waren. Wordt verder ook wel goedgekeurd. Maar mensen vinden het wel heel erg vervelend.

[ Bericht 42% gewijzigd door VixenFromHell op 19-01-2021 14:44:28 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197508820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Omdraaien: waar staat dat ze het wél mogen vragen. En anders stuur je die vraag door naar de OR.
Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197509025
Calamiteiten heb ik ook nog wel begrip voor. Maar het gaat idd ook om de andere redenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vrees is dat ze bijv uitloop ivm pakjes niet mee willen wegen omdat dat dan door corona zou komen en tijdelijk zou zijn (is ook wel deels, maar niet alleen). Dat soort geintjes..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197522310
Zouden wij nu ook een verklaring krijgen als we vroeg op het werk moeten zijn?
pi_197526514
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?
Ik had het opgevat als "preventief vragen", maar dat staat er inderdaad niet zie ik.

Een teamleider mag altijd (achteraf) vragen om extra uitleg. En dan kun jij zeggen: "'t was druk, deze tijd had ik nodig." Dat hoef je niet per minuut of pakje te specificeren of zo.

Een teamleider mag niet van te voren zeggen: als je meer dan 10 minuten plust, moet je een melding maken/appje sturen met uitleg.

Hij mag ook niet afkeuren omdat hij je uitleg niet voldoende vindt of niet gelooft. Dan loopt ie maar een keertje mee.
pi_197526550
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:47 schreef bmp80 het volgende:
Zouden wij nu ook een verklaring krijgen als we vroeg op het werk moeten zijn?
Dat hangt van je functie af. Als je op een sorteer- of voorbereidlocatie werkt, ja, dan zul je een werkgeversverklaring nodig hebben en krijgen als je tussen 20.30 en 4.30 de straat op moet.

Post- en pakketbezorgers niet neem ik aan. Die moeten gewoon uiterlijk 20.00 van de straat zijn.
pi_197527311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:44 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dat hangt van je functie af. Als je op een sorteer- of voorbereidlocatie werkt, ja, dan zul je een werkgeversverklaring nodig hebben en krijgen als je tussen 20.30 en 4.30 de straat op moet.

Post- en pakketbezorgers niet neem ik aan. Die moeten gewoon uiterlijk 20.00 van de straat zijn.
De meeste pakketbezorgers zijn nog steeds zekfstandig van postnl, die kunnen de verklaring zelf regelen.
speak only if it improves the silence.
pi_197527688
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:42 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

[..]

Een teamleider mag niet van te voren zeggen: als je meer dan 10 minuten plust, moet je een melding maken/appje sturen met uitleg.
Ja dit is dus wat er gebeurd is. Op Mijn Werk is later aan ons bericht dat dit toch niet mocht zo, maar als je het niet doet krijg je een berichtje om het alsnog door te geven :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197530502
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:47 schreef bmp80 het volgende:
Zouden wij nu ook een verklaring krijgen als we vroeg op het werk moeten zijn?
De persco is nu geweest, en je moet inderdaad zo'n werkgeversverklaring krijgen. En ook een persoonlijke verklaring.
pi_197531255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Echt dan heb je het als werkgever niet begrepen.
Dit idd je weet dat het dan niet meer gemeld gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197531717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

De persco is nu geweest, en je moet inderdaad zo'n werkgeversverklaring krijgen. En ook een persoonlijke verklaring.
welke perco heb jij gezien dan?

(ze hebben eerst toestemming tweede kamer nodig eerder kan er niks)
pi_197534029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 15:46 schreef liedetector het volgende:

[..]

welke perco heb jij gezien dan?

(ze hebben eerst toestemming tweede kamer nodig eerder kan er niks)
Zucht
pi_197538910
Salarisstrook online
pi_197555068
Benieuwd wat ze gaan zeggen. Afgelopen weken minuren gemaakt, dus nu volgende week ruim boven mijn uren ingepland. Maar ivm mijn opleiding er naast was afgesproken dat ik niet meer boven mijn uren werk. En op 1 van de dagen dat ik veel ingepland ben, komt het ECHT niet uit. :')

Het is ook precies gelijk qua aantal uren/minuten.. dat wat ik t/m vorige week in de min sta en wat ik er volgende week bij op krijg. Wel bezwaar gemaakt maar ik gok dat ze beginnen over de minuren die ingehaald dienen te worden.

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 21-01-2021 18:40:30 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197561314
Ik heb het juist andersom. Eerste twee weken veel overuren en nu wordt ik flink onder mijn uren ingepland.

Maar als je er afspraken over hebt gemaakt dan moeten ze zich daar aan houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 21-01-2021 22:50:03 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197562624
Hoorde hier van iemand dat de TL nu op de kop krijgt als mensen meer dan 20% boven hun contract werken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197565873
Heb hier sinds het nieuwe jaar ook minuren. Er zijn ook echt veel bezorgers bijgekomen, dus voel me niet schuldig. Kan wel,gaan bieden op gebieden waar ik vroeger liep, maar ligt tien kilometer verderop en men is niet scheutig met reistijdvergoeding. En eigenlijk is het niet mijn probleem dat er overbezetting is. Gelukkig zien de admi en tc dat ook wel en weten ze dat er weer andere tijden komen. En hoeveel zijn ze nu kwijt aan mijn minuurtjes, twee tientjes? ;)
pi_197566149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoorde hier van iemand dat de TL nu op de kop krijgt als mensen meer dan 20% boven hun contract werken.
Dat klopt, dat komt door de wet wab, dan kunnen ze boetes krijgen.
pi_197576160
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

quote:
Een enorme domper voor kleine ondernemers. Ondanks de grote drukte die de lockdown bij pakketbezorgers veroorzaakt, schroeft PostNL zijn vergoeding terug voor winkeliers die openblijven als afhaalpunt. Eerder vergoedde het beursgenoteerde bedrijf winkels nog voor maximaal acht uur, maar deze maand liet PostNL winkeliers weten dat dit wordt teruggebracht naar zes uur. Als reden geeft de onderneming de „afname van de drukte op”, zo blijkt uit een brief die het bedrijf aan ondernemers heeft gestuurd. Ondernemers begrijpen er niets van.
Dan gaat 1 vd retailers hier die eerst open wilde blijven, toen toch maar dicht ging en sinds een week weer open is.. natuurlijk weer dicht. Kan het ze ook niet echt kwalijk nemen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197586889
Ze krijgen minder vergoed omdat de pakjes zouden afnemen, maar ondertussen gaan we nog wel tot in ieder geval eind februari pakjes doorschuiven naar de volgende dag omdat het sorteerproces de drukte niet aankan..
pi_197587018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:40 schreef Bladblazer het volgende:
Ze krijgen minder vergoed omdat de pakjes zouden afnemen, maar ondertussen gaan we nog wel tot in ieder geval eind februari pakjes doorschuiven naar de volgende dag omdat het sorteerproces de drukte niet aankan..
dat doorschuiven is bij ons na een week ofzo gestopt, het was ook te belachelijk voor woorden
pi_197587060
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:49 schreef liedetector het volgende:

[..]

dat doorschuiven is bij ons na een week ofzo gestopt, het was ook te belachelijk voor woorden
Wij kregen dit bericht, niet standaard alles doorschuiven zoals eerst maar boven een bepaald aantal:

quote:
Beste collega’s,

Sinds afgelopen week bezorgen we alle buspakjes weer op de juiste bezorgdag. Door de verlenging van de lock-down blijft het aantal brievenbuspakjes hoger dan normaal. Om de kwaliteit te kunnen borgen, verwerken we niet meer buspakjes dan onze sorteerprocessen aankunnen. Dat betekent dat we iedere dag een vaste hoeveelheid buspakjes sorteren en bezorgen. Wanneer er meer buspakjes aangeboden worden dan we kunnen sorteren, verwerken we deze de volgende dag. De voorraad die eventueel aan het einde van de week ontstaat, verwerken we op maandag.
We hanteren deze werkwijze in ieder geval tot eind februari 2021. Ook gebruiken we tot in ieder geval eind februari 2021 de roze kaarten niet.

Wat betekent dit voor jou?
De komende weken is het mogelijk dat je extra buspakjes op dinsdag hebt. Deze extra buspakjes worden in een aparte tas aangeleverd en zijn te herkennen aan de letter E op het taslabel. Je kunt er zelf voor kiezen om de extra pakjes apart weg te brengen of vooraf op volgorde tussen de overige pakjes te zetten en dan te bezorgen. De inzet is vrijwillig. Dit geldt voor zowel voet-fiets wijken als voor de scooterwijken. Voor de autobestellingen wijzigt er niets. Dinsdag 26 januari a.s. gaat bovenstaande werkwijze in.

Ik hoop op jullie begrip en ik wil jullie nu alvast bedanken voor je medewerking om ook de komende weken weer de post en de brievenbuspakjes voor onze klanten te bezorgen.
pi_197587626
De verklaring is binnen.
pi_197588794
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:52 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Wij kregen dit bericht, niet standaard alles doorschuiven zoals eerst maar boven een bepaald aantal:
[..]

ja precies, die komen dan dus al miet eens meer bij voorbereiden terecht nu..... blijft een geeikel
pi_197599945
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 23:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Hoorde hier van iemand dat de TL nu op de kop krijgt als mensen meer dan 20% boven hun contract werken.
Dan zullen ze niet blij met mij zijn. Ik loop sinds het begin van het jaar elke week het dubbele van mijn contracturen doordat ik een extra wijk erbij heb genomen. Ik heb nog niet gehoord dat dit een probleem is.
pi_197605857
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 07:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat klopt, dat komt door de wet wab, dan kunnen ze boetes krijgen.
Nee, geen boetes:

Je betaalt de lage WW-premie voor de vaste contracturen van een vast contract en mag daarvan 30% afwijken. Werkt een werknemer meer dan 30% boven de vastgestelde contracturen? Dan betaal je voor die extra uren de hoge WW-premie.

Bijvoorbeeld: een werknemer heeft 10 uur per week op contract. Werkt hij/zij meer? Dan betaal je vanaf 14 gewerkte uren de hoge WW-premie.

Overigens geld dit niet voor contracten van 35 uur of hoger. Die mogen meer dan 30% overwerken.
  maandag 25 januari 2021 @ 11:31:05 #67
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197628777
Mijn manipulatieve en narcistische collega heeft zichzelf een nieuw groter contract gefixt voor 5 dagen in de week. 6 jaar lang mocht niemand een groter contract hebben op het depot, want 2 grote contracten was te veel risico op minuren. Maar ineens kan het... Dus is mijn collega die al 5 jaar 2 dagen in de week loopt, overgezet naar een ander depot enne zit ik dus met haar opgescheept.

En ik tegen mijn nieuwe tl... Je weet dat ik 10 jaar geleden speciaal ben aangenomen voor dit depot. "Oh staat dat in je contract dan?" En natuurlijk staat dat er niet in want postnl standaard contracten. Dus nu moet ik dus hopen bij minuren straks dat ze zich aan mondelingen afspraken gaat houden.
En minuren gaan er van komen want nu is er voor 22,5 uur aan contracten uitgedeeld op 1 depot terwijl die 2 wijken op papier nu al maar 25 uur te verdelen zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197634178
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 11:31 schreef V__L_N het volgende:
Mijn manipulatieve en narcistische collega heeft zichzelf een nieuw groter contract gefixt voor 5 dagen in de week. 6 jaar lang mocht niemand een groter contract hebben op het depot, want 2 grote contracten was te veel risico op minuren. Maar ineens kan het... Dus is mijn collega die al 5 jaar 2 dagen in de week loopt, overgezet naar een ander depot enne zit ik dus met haar opgescheept.

En ik tegen mijn nieuwe tl... Je weet dat ik 10 jaar geleden speciaal ben aangenomen voor dit depot. "Oh staat dat in je contract dan?" En natuurlijk staat dat er niet in want postnl standaard contracten. Dus nu moet ik dus hopen bij minuren straks dat ze zich aan mondelingen afspraken gaat houden.
En minuren gaan er van komen want nu is er voor 22,5 uur aan contracten uitgedeeld op 1 depot terwijl die 2 wijken op papier nu al maar 25 uur te verdelen zijn.
Als je 13-weeks gemiddelde hoger is dan je contracturen heb je gewoon recht op een contractvergroting. Dan kan PostNL hoog of laag springen, maar dat is gewoon je wettelijke recht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 25 januari 2021 @ 20:39:58 #69
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197638764
Dat was ook de reden dat er gewoon altijd 2 mensen op die wijk zaten. Een 3 dagen en 1 voor 2 dagen. De gene van 2 dagen heeft een contract van 12,5 uur net als ik en werkt op 2 depots. De ander maximaal 3 dagen en maar 8 uur. Nu heeft ze 5 dagen gevraagd en gekregen, met contract verhoging op dit depot.

Ik claim mijn extra uur contractverhoging niet. Kan wel, maar ik wil geen 30 minuten fietsen naar een ander depot. En dat zou in de zomer wel moeten, want dan zak je er onder. Maar in de zomer neem ik normaal gewoon 1 of 2 keer een daldagje van de andere wijk. Geen probleem, maar dat wordt het nu dus wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door V__L_N op 25-01-2021 22:49:54 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197641685
En dan gaan ze natuurlijk ook moeilijk doen over het bijplussen van de reistijd en vervolgens het bijplussen van de tijd die je kwijt ben omdat ze je bellen omdat er zoveel reistijd bijgeplust is, dat soort onzin heb ik ook weleens meegemaakt.

Ik zou anders gewoon bezwaar maken tegen die wijken op da andere depot en ze wijzen op de afspraak dat je alleen vanaf je normale depot werkt en aangeven dat die andere collega dan maar de wijken van dat andere depot moet doen
  maandag 25 januari 2021 @ 22:49:08 #71
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197642590
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 22:15 schreef zerebus het volgende:
Ik zou anders gewoon bezwaar maken tegen die wijken op da andere depot en ze wijzen op de afspraak dat je alleen vanaf je normale depot werkt en aangeven dat die andere collega dan maar de wijken van dat andere depot moet doen
Dat zal het straks ook wel worden denk ik zomaar. Ze had na moeten denken. Maar heeft totaal geen ervaring als tl en heeft ook nog eens niet in de gaten dat betreffende persoon de hele boel bij elkaar manipuleert en liegt. Mijn vorige tl had het wel in de gaten en heeft geprobeerd haar naar een andere stad over te doen. Maar daar ging het na 3 dagen al mis...

Maar goed, ik vertrouw die tl ook even niet. Als je meteen al begint over of dat ergens op papier staat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197643082
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 20:39 schreef V__L_N het volgende:
Dat was ook de reden dat er gewoon altijd 2 mensen op die wijk zaten. Een 3 dagen en 1 voor 2 dagen. De gene van 2 dagen heeft een contract van 12,5 uur net als ik en werkt op 2 depots. De ander maximaal 3 dagen en maar 8 uur. Nu heeft ze 5 dagen gevraagd en gekregen, met contract verhoging op dit depot.

Ik claim mijn extra uur contractverhoging niet. Kan wel, maar ik wil geen 30 minuten fietsen naar een ander depot. En dat zou in de zomer wel moeten, want dan zak je er onder. Maar in de zomer neem ik normaal gewoon 1 of 2 keer een daldagje van de andere wijk. Geen probleem, maar dat wordt het nu dus wel.
Als je dat hoge 13-weeks gemiddelde ook gewoon op dat depot hebt gehaald mogen ze je ook niet zomaar naar andere depots sturen. Ze moeten aannemelijk zien te maken dat er op het betreffende depot te weinig werk voor je is, en jouw 13-weeks gemiddelde is bewijs van het tegendeel. Tenzij je natuurlijk al die extra uren ook op andere depots gedraaid hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197671692
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)20januari%202021.pdf
pi_197674370
Yay. Ben je dan bij het bezwaar tot een compromis gekomen, maar deels eraf wat ik eraf wilde en vorige week alsnog iets erbij ivm de minuren, en dan vandaag de dienst waar dus niets af is gegaan op alle wijken flink plustijd... bellen ze natuurlijk weer ivm calamiteiten. Ik was te druk om ze te woord te staan, en nu heb ik morgen een dienst die op papier even groot is maar in de praktijk een stuk groter. En zo maak ik uiteindelijk waarschijnlijk zelfs nog meer uren zometeen dan waar ik bezwaar op had gemaakt }:|

Heb nog wel een alternatief, op een ander moment er toch nog weer wat af. Maar dat gaat vast niet lukken met de ontstane bezettingstekorten :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197689282
Dagzekere partijen (zowel op X als Y)
Bezorgdag dinsdag

Vriendenloterij 362.000 stuks machinepost
Vriendenloterij 50.000 stuks pakjes 141 gram

Bezorgdag zaterdag

NPL 303.000 stuks handpost (A5 envelop) 28 gram

:( echt he, waarom kappen ze nou dan niet gewoon met X/Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197691834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 18:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Dagzekere partijen (zowel op X als Y)
Bezorgdag dinsdag

Vriendenloterij 362.000 stuks machinepost
Vriendenloterij 50.000 stuks pakjes 141 gram

Bezorgdag zaterdag

NPL 303.000 stuks handpost (A5 envelop) 28 gram

:( echt he, waarom kappen ze nou dan niet gewoon met X/Y
Pfff ja en Vrijdag/zaterdag ook nog eens dezelfde NPL maar dan 496.000 stuks. Dan bezorg ik die dus vrijdag op een piekdag en zaterdag dezelfde wijk dal en dan moet ik ze nog een keer bezorgen 8)7 8)7
pi_197693403
Hoe zit het bij jullie eigenlijk met collega's die ivm quarantaine etc afwezig zijn?

Hier is inmiddels denk de helft van een depot van 20+ medewerkers al wel een keer afwezig geweest. Zelf testen, huisgenoot die getest wordt, contact met een coronapatient... en er is er welgeteld 1 geweest die daadwerkelijk corona had.

Ben ook benieuwd wat PostNL zou zeggen als je je afmeldt met een verkoudheid oid, maar niet wil laten testen. Nu met die teringzooi bij de GGD wil ik dat absoluut niet meer namelijk :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 29 januari 2021 @ 20:12:12 #79
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197709761
Ben ik de enige bij wie de app af en toe happert met afsluiten?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197710461
Nee maar het is hier wel ronduit drama met de app.

Nog altijd gedoe met scans die op 1% blijven staan, sommige pakjes doen het dan de 2e keer (na afsluiten app) wel, anderen blijven weigeren. Een foto is dan ook niet toe te voegen dus dan kun je er weinig mee. De ene dag gaat het af en toe om een pakje, maar de andere dag.. zoals vandaag, weigert ie bij vrijwel elke scan weer iig de eerste poging.

Heb naast mijn standaard 'werk'telefoon ook nog mijn oude gewone telefoon geprobeerd, die deed hetzelfde. Die is sinds kort naar mijn moeder, heb nu zelf een gloednieuwe en daar werkt het wel perfect mee :? maar die wil ik er niet voor gebruiken. Mijn oude telefoon en de nieuwe zijn allebei Android 10, de oude oude 'werk'telefoon is Android 8.1. Voor zover ik weet voldoet zelfs die oude nog aan de eisen.

Bijkomend probleem, het lijkt erop dat de vele scanpogingen waarbij ie blijft hangen de batterij enorm leegtrekken. Nu heb ik al 2x op zo'n dag waarbij ie haast geen enkele scan meteen goed pakt, de batterij halverwege leeg gehad. Normaal kan ik zelfs met een batterij van 15% oid nog wel een middag doen. Zo ben ik er ook achter gekomen dat mijn nieuwe telefoon het wel goed doet, want die heb ik dus nu 2x als backup maar gebruikt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197712167
Die problemen berken ik niet. Maar ik gebruik mijn goede iPhone voor het werk omdat ik geen oude meer heb :X

Heb wel dat mijn plus uren die bij vorige week op het rooster staan alweer niet kloppen
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 januari 2021 @ 22:51:18 #82
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197714320
Die hele app is gewoon een drama. Nu blijft ie voor de 3de keer in een week op 'bezig...' hangen wat ik ook doe. Tl wil dat ik de ict bel... Maar ik heb geen zin in een nutteloos en oeverloos gedoe wat giga veel tijd vreet.

Dat met pakjes niet pakken heb ik ook regelmatig. Maar ik gebruik nog een losse scanner dus sommige dagen pakt ie een hele set niet om vervolgens weer een tijd bij elk pakje te zeggen dat 'de taak al verwerkt is'. Volgens mij heeft het idd met de telefoons te maken. Mijn goedkope speciaal voor de postnl gekochte happert ie vaak mee, maar collegas met dure samsung enzo veel minder. Maar ik wil die postnl app toch echt niet op mijn telefoon. D'r zit enorm veel rotzooi in die app.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197716072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:51 schreef V__L_N het volgende:
Die hele app is gewoon een drama. Nu blijft ie voor de 3de keer in een week op 'bezig...' hangen wat ik ook doe. Tl wil dat ik de ict bel... Maar ik heb geen zin in een nutteloos en oeverloos gedoe wat giga veel tijd vreet.

Dat met pakjes niet pakken heb ik ook regelmatig. Maar ik gebruik nog een losse scanner dus sommige dagen pakt ie een hele set niet om vervolgens weer een tijd bij elk pakje te zeggen dat 'de taak al verwerkt is'. Volgens mij heeft het idd met de telefoons te maken. Mijn goedkope speciaal voor de postnl gekochte happert ie vaak mee, maar collegas met dure samsung enzo veel minder. Maar ik wil die postnl app toch echt niet op mijn telefoon. D'r zit enorm veel rotzooi in die app.
Veel mensen hebben last van de app die blijft hangen of "Fout: Taak is al verwerkt" zegt. De IT-desk bellen is zonde van je tijd, die komen ook niet verder dan het advies de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Maar ze erkennen de problemen en ergens in april zou er een compleet nieuwe Mijn Werk app aan komen waarmee alle bestaande problemen opgelost zijn (en ongetwijfeld plaats maken voor even zovele nieuwe).

Of het aan de telefoons ligt betwijfel ik. Mijn oude Huawei Y5 gaf problemen, ik heb nu een Samsung die ruim 3x zo duur was, en de problemen zijn er nog steeds. En ik ga geen 500 euro of meer uitgeven voor een post-telefoon. Als ze mijn huidige toestel niet goed genoeg vinden kopen ze zelf maar een duurdere voor me.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197716111
-dubbel-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_197718978
Hm. Ik heb de issues wel op een Nokia 8.1, en mijn oude Moto G5 plus (dat is mijn werktelefoon dan), maar niet op mijn nieuwe Samsung A71. En dat is ook niet echt een superduur flagship model of zo. Geen idee waar het dan aan ligt. Die Nokia was nog niet heel erg oud iig. Gelukkig was het gisteren droog, want ik wil mijn goeie echt niet in de regen moeten gebruiken. Misschien toch maar een powerbank mee gaan slepen of zo :')

Ook jammer dat het er op lijkt dat ik wel weer extra heb moeten werken vd week. Minuren zijn inmiddels al ingehaald, ik wilde vandaag een dienst eraf als ik voldoende in de plus kwam, maar dat kwam pas met de plustijd van gisteren. Rond kwart voor 5 naar de planner gemaild, maar ik vrees dat de dienst er niet meer af gaat :X

Ze weten het wel weer mooi te maken. Bezwaar gemaakt met verzoek woensdag en vrijdag dienst eraf, omdat ik boven mijn contract ingepland was. Jaja minuren.. compromis was nog vorige week zaterdag een grotere dienst en alleen op de vrijdag wat eraf. Toen moest ik op die woensdag veel plussen en kreeg ik donderdag ineens een grotere dienst. Ze weten het wel weer goed voor elkaar te krijgen, dat ik nu uiteindelijk dan nog meer werk dan waar ik bezwaar op had gemaakt. Ik ga er iig niet meer vanuit dat die ene wijk er nog af gaat :')

ze beloven ook nooit iets, en uiteindelijk komt er in de praktijk bijna nooit wat van terecht. post is inmiddels op het depot en ik heb uiteraard niets gehoord van ze

[ Bericht 16% gewijzigd door VixenFromHell op 30-01-2021 11:00:21 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197728446
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 10:11 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm. Ik heb de issues wel op een Nokia 8.1, en mijn oude Moto G5 plus (dat is mijn werktelefoon dan), maar niet op mijn nieuwe Samsung A71. En dat is ook niet echt een superduur flagship model of zo. Geen idee waar het dan aan ligt. Die Nokia was nog niet heel erg oud iig. Gelukkig was het gisteren droog, want ik wil mijn goeie echt niet in de regen moeten gebruiken. Misschien toch maar een powerbank mee gaan slepen of zo :')

Ook jammer dat het er op lijkt dat ik wel weer extra heb moeten werken vd week. Minuren zijn inmiddels al ingehaald, ik wilde vandaag een dienst eraf als ik voldoende in de plus kwam, maar dat kwam pas met de plustijd van gisteren. Rond kwart voor 5 naar de planner gemaild, maar ik vrees dat de dienst er niet meer af gaat :X

Ze weten het wel weer mooi te maken. Bezwaar gemaakt met verzoek woensdag en vrijdag dienst eraf, omdat ik boven mijn contract ingepland was. Jaja minuren.. compromis was nog vorige week zaterdag een grotere dienst en alleen op de vrijdag wat eraf. Toen moest ik op die woensdag veel plussen en kreeg ik donderdag ineens een grotere dienst. Ze weten het wel weer goed voor elkaar te krijgen, dat ik nu uiteindelijk dan nog meer werk dan waar ik bezwaar op had gemaakt. Ik ga er iig niet meer vanuit dat die ene wijk er nog af gaat :')

ze beloven ook nooit iets, en uiteindelijk komt er in de praktijk bijna nooit wat van terecht. post is inmiddels op het depot en ik heb uiteraard niets gehoord van ze
ik heb de A70 voor erbij wat een wereldtoestel is dat,het is het vorige type van de jouwe
pi_197729649
Ja heerlijk ding :Y wil ik ook graag heel houden :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197776542
Wat een verrassing, de inzet is niet zo vrijwillig in de praktijk. Misschien tijd om eens de OR te contacten.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 februari 2021 @ 14:40:25 #89
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197778595
Hier kwamen die pakketjes niet op dinsdag maar afgelopen zaterdag...

Overigens, zijn er hier nog mensen die in december op die maandag minder dan die 3 uur + 40% betaald hebben gekregen? De or is daar nu mee bezig om dat recht getrokken te krijgen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197781086
Lekker 2 extra zakken pakjes, met voornamelijk loterijprijzen en grotere chinameuk :r plus mailing donorregister voor bijna iedereen en veel vh waterschap dus superveel post. 1,5 uur geplust.

Ik informeerde eens wat er gebeurt als iemand die pakjes niet weg wil brengen. Reactie was dat dat gewoon allemaal weggebracht wordt. Dus ik merkte op dat het vrijwillig was. Ja, het is vrijwillig maar er wordt wel verwacht dat je het bezorgt. Ok dan :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197785623
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 17:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Lekker 2 extra zakken pakjes, met voornamelijk loterijprijzen en grotere chinameuk :r plus mailing donorregister voor bijna iedereen en veel vh waterschap dus superveel post. 1,5 uur geplust.

Ik informeerde eens wat er gebeurt als iemand die pakjes niet weg wil brengen. Reactie was dat dat gewoon allemaal weggebracht wordt. Dus ik merkte op dat het vrijwillig was. Ja, het is vrijwillig maar er wordt wel verwacht dat je het bezorgt. Ok dan :{
Vrijwillig betekent hier dat je de hele week over mag doen.
pi_197793547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2021 20:26 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Vrijwillig betekent hier dat je de hele week over mag doen.
Ahja! Ik had achteraf ook misschien wel kunnen informeren of het vandaag ook nog mocht, want ik heb de wijk vandaag ook weer. Ik wist toen ook nog niet dat die mailing erin zat :X
Collega deed dat laatst ook, deel laten staan voor een daldag, omdat ik aangaf dat in het bericht stond 'vrijwillig' :o
Leek me gewoon kunnen.. en die had toen ook echt super veel, dus ik gaf dat als tip.

Had ook niet echt de intentie om het te laten staan verder, maar toen ik zag hoeveel het was en de TL was er toevallig ook... kwam die vraag wel weer bij me op. Hoe ze dat zouden doen dus. Want dat vroeg ik me toen bij die eerste keer dat ze spraken over vrijwillige inzet al af. Had al wel zo'n vermoeden dat vrijwillig niet echt vrijwillig zou zijn.

Oh en! Mijn bonus is zo te zien niet meegeteld bij mijn inkomsten, dus het verhaal van PostNL leek te kloppen *O*
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197824993
Iedereen al klaar voor het komende kloteweer? Zo geen zin in. Ik had gehoopt op een vrijwel sneeuwvrije winter. }:|
Ik heb maar een paar van die snowsteps besteld voordat ze overal uitverkocht zijn. Ik ga ervan uit dat we die niet van PostNL zullen krijgen.
pi_197829162
Neeee ik hoop nog eventjes heel hard dat het allemaal mee gaat vallen. Van die snowsteps heb ik nog wel, maar dan nog is het allemaal ruk. Alles gaat langzamer, fietsen is link... in de woonwijken wordt hier iig niets schoongemaakt, dus alles is dan ijsbaan. Ik had ook gehoopt dat het niet zo ver zou komen :X

Gelukkig komen de stempassen hier pas begin maart, ik heb alvast even de data opgezocht en dat ga ik onthouden als mijn rooster dan komt. Ze kwamen altijd met de concurrent, maar nu natuurlijk niet meer ;)
Gemeentelijke belasting komt er ook weer aan, maar weet niet wanneer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197836949
Ik heb volgende week 4 behoorlijke piekdagen. Dat wordt een feest
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 5 februari 2021 @ 20:47:14 #96
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_197840812
Ik vond sneeuw altijd wel leuk eigenlijk. Hier nog een foto uit 2012:



Toch sterkte gewenst. :Y
pi_197842025
De jaren dat we alles allemaal samen deden als zaterdagwerkers was de sneeuw altijd wel leuk. Mooiste dag was dat de busjes de parkeerplaats van het sorteercentrum niet afkwamen. Toen een paar uur lopen ploeteren voor een paar rouwkaarten :P
pi_197860522
Ik heb hier nog van die steps liggen, maar omdat mijn wijken niet echt naast elkaar liggen en er ook winkels in zitten gebruik ik ze eigenlijk nooit. Ik vind ze niet heel prettig op de fiets en ik kan me voorstellen dat de metalen pinnen onder die snowsteps niet echt goed zijn voor de vloer.

[ Bericht 0% gewijzigd door zerebus op 06-02-2021 21:55:26 ]
pi_197886131
Wat verwachten jullie hier nu van de komende werkweek?

Pakketbezorging kan in delen vh land ook vandaag niet, er worden iig vandaag vrijwel geen kranten bezorgd..

Alsnog kan ik me niet voorstellen dat ze het stil gaan leggen. Heel misschien dat ze alleen de rouwkaarten etc doen, maar ook dat zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren. Die post zal toch weg moeten he :X ook die loterijmeuk uiteraard :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197887912
Ja je kan het wel opsparen tot je volgende week 20 tassen per route hebt, maar dat gaat dan ook niet lukken.
  maandag 8 februari 2021 @ 14:46:18 #102
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_197889369
Ik weet het niet. Logisch zou zijn om het door te laten gaan. Maar ik heb vandaag een rondje gedaan met de hond en er zijn hier toch echt wel zeer veel huizen waar 20/40 cm sneeuw tegen de voordeur ligt. Daar ga je met een postkar nooit doorheen komen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197889482
Denk alleen niet dat dat over een paar dagen anders zal zijn, want het blijft koud en de meeste mensen maken hun oprit en stoep niet schoon.
pi_197889557
Vrees dat het veel lopen gaat worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197889567
Ja ik vind het lastig.. heb een beetje zoiets van Hoe dan?! als ik op foto's zie dat hier zelfs de veelgebruikte wegen niet schoon zijn :X maar alles laten opstapelen kan ook niet en de kou gaat waarschijnlijk nog volgende week aanhouden ook. Dan ben ik zelf overigens vrij, mag hopen dat ze dat niet intrekken ivm calamiteiten :')

Situatie verschilt ook nogal per regio volgens mij. Hier = midden Nederland.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197889672
Ik woon in Oost Brabant. Zelfs de hoofdwegen zijn een grote ijsbaan. Morgen twee dal wijken. Rest van de week piek wijken. Ga mijn best doen. Maar mag hopen dat er niet gebeld gaat worden over plus tijden :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197889874
Ik ga calamiteiten plussen en als ze dan niet kunnen bedenken waar ik op doel, hebben ze pech :P
Verwacht er geen vragen of gezeur over :Y

Wel heel blij dat ik maar ongeveer 2 a 2,5 uur per dag ingeroosterd had dit keer.

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 08-02-2021 15:24:02 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197892740
Er is een nieuw nieuwsbericht. We krijgen nog nader bericht als de code afgegeven is, ze verwachten dat de post wel eens later kon komen. Op zich snap ik dat wel, die auto's moeten ook op pad onder deze omstandigheden, maar leuk is anders. Onze post komt van een behoorlijk eind verderop eerst naar een overslagpunt, en daarna naar ons. Wij zijn ook langer bezig bij deze omstandigheden...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197897317
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:18 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat verwachten jullie hier nu van de komende werkweek?

Pakketbezorging kan in delen vh land ook vandaag niet, er worden iig vandaag vrijwel geen kranten bezorgd..

Alsnog kan ik me niet voorstellen dat ze het stil gaan leggen. Heel misschien dat ze alleen de rouwkaarten etc doen, maar ook dat zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren. Die post zal toch weg moeten he :X ook die loterijmeuk uiteraard :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:13 schreef bmp80 het volgende:
Ja je kan het wel opsparen tot je volgende week 20 tassen per route hebt, maar dat gaat dan ook niet lukken.
Die troep van de oplichterij kunnen ze gewoon schrappen, net zoals de meeste andere reclame, dan maar een tijdje niet voor de papierbak werken. Andere dingen kunnen wel wat lastiger worden.

Ik vrees alleen dat ze die oplichterij wel weer te belangrijk vinden om te schrappen, met een slap excuus dat sommige mensen een verjaardagskaartje waarderen en anderen zijn blij met spam.
pi_197901621
Op intranet lees ik van iemand dat ze daar alleen de X wijken doen en collega's van Y wijken helpen dan bij de X wijken. Zo kan dat ook. Alleen dan komt dat er wel op de piekdag nog bij natuurlijk. Hier heeft de gemeente het schoonmaken van wegen/paden grotendeels stilgelegd, heeft op dit moment geen nut meer zeggen ze. Eerst nog zien dat ik er kom, dan nog vanaf depot een stuk fietsen naar de wijk en dan een hele straat met allemaal trapjes die vast heel veilig zijn nu :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197902010
B
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 08:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Op intranet lees ik van iemand dat ze daar alleen de X wijken doen en collega's van Y wijken helpen dan bij de X wijken. Zo kan dat ook. Alleen dan komt dat er wel op de piekdag nog bij natuurlijk. Hier heeft de gemeente het schoonmaken van wegen/paden grotendeels stilgelegd, heeft op dit moment geen nut meer zeggen ze. Eerst nog zien dat ik er kom, dan nog vanaf depot een stuk fietsen naar de wijk en dan een hele straat met allemaal trapjes die vast heel veilig zijn nu :')
ij ons gaan we het zo doen idd. Ben benieuwd of ik morgen dan op mijn piek wijken de post van vandaag en morgen heb :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197909613
Ik heb het af gekregen. Een aantal collega's niet.. dat wordt nog wat de komende tijd :X
Hier is er in de wijken gewoon haast niets dat je kunt fietsen. Heb zoveel mogelijk rondjes gelopen, zodat ik die fiets niet door de sneeuw hoefde te sleuren. Morgen 2 dalwijken, dat gaat dan ook wel weer lang duren als fietsen niet kan :{

Jullie hebben het toch wel overleefd he? :o

[ Bericht 12% gewijzigd door VixenFromHell op 09-02-2021 19:31:34 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197917190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik heb het af gekregen. Een aantal collega's niet.. dat wordt nog wat de komende tijd :X
Hier is er in de wijken gewoon haast niets dat je kunt fietsen. Heb zoveel mogelijk rondjes gelopen, zodat ik die fiets niet door de sneeuw hoefde te sleuren. Morgen 2 dalwijken, dat gaat dan ook wel weer lang duren als fietsen niet kan :{

Jullie hebben het toch wel overleefd he? :o
Wij hebben de x wijken met meer mensen gedaan en de dal wijken niet (op rouw en medisch na). Voor morgen weet ik nog niet wat het plan is. Maar ik vond het op sommige stukken wel echt eng. Heb de routes zelf ook alleen gelopen. Armen waren uiteindelijk helemaal verzuurd van die fiets steeds meeslepen door de pakken sneeuw. Krijg straks nog spierballen _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 10-02-2021 09:13:38 ]
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197918168
We hebben in onze regio helemaal niets gedaan.

Morgen (woensdag) doen we eerst de post van dinsdag en daarna zoveel mogelijk die van woensdag.
Teminste dat is het plan.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197920233
Volgens mij wordt hier gerommeld met het rooster, maar weet niet of dat ivm ziekte is of toch aanpassingen :o

Ziekte zou wel ruk zijn, is er iig al eentje en mensen willen nu natuurlijk niet zo snel een extra dienst (ik ook niet)

Update: de gemeente heeft hier gelukkig eea weer schoongemaakt en er zijn aanpassingen gedaan nu hier. Fijn :Y

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 10-02-2021 11:51:48 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197926816
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij wordt hier gerommeld met het rooster, maar weet niet of dat ivm ziekte is of toch aanpassingen :o

Ziekte zou wel ruk zijn, is er iig al eentje en mensen willen nu natuurlijk niet zo snel een extra dienst (ik ook niet)

Update: de gemeente heeft hier gelukkig eea weer schoongemaakt en er zijn aanpassingen gedaan nu hier. Fijn :Y
Aanpassing in de werkwijze of het rooster? Hier gaat alles zoals het altijd al gaat wat werken betreft. Er wordt totaal geen rekening met de bezorgers gehouden.
pi_197927271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:47 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Aanpassing in de werkwijze of het rooster? Hier gaat alles zoals het altijd al gaat wat werken betreft. Er wordt totaal geen rekening met de bezorgers gehouden.
Net zoals bij een aantal anderen dalroutes geschrapt en mensen ingezet bij de piekroutes.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197927602
Ik heb meer dan dubbel de tijd nodig gehad voor mijn y wijkje vandaag. Er was niet doorheen te komen. Moest nog terug om bij te laden.. ben goed moe nu.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197927681
Oei ja. Ik hoop wel dat ik mijn X wijk in 1x mee kan krijgen, want de route van depot naar de wijk is maar voor een deel te fietsen. Het nadeel van die methode is wel dat de piekdagen drukker worden. Ik vrees vooral ook veel extra pakjes. En met een aantal nog grotere X wijken op het depot zal ik er ook geen hulp bij krijgen gok ik.

Benieuwd wat ze vrijdag doen. De dalwijken die ik dan heb, zijn vandaag volgens mij nog wel gedaan. Die bezorger loopt volgens mij ook nooit ergens anders.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197928202
Wij doen morgen iig weer hetzelfde plan. Ik hoop eigenlijk dat ze dat voor de rest van de week doorzetten want ik zie de straten voorlopig nog niet schoon zijn hier.

Morgen heb ik een grote x wijk. Vrijdag 2 y wijken en zaterdag weer een grote x wijk... :’)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197932086
Hier was er voor de dalwijken gisteren alleen maar SMK, ook geen pakjes. Vandaag en iig ook morgen hebben de dalwijken alleen rouw en medische post, de mensen met dalwijken kunnen dan degenen met piekwijken meehelpen. Voordeel is dan ook dat de post van de dalwijk iig de volgende dag bijgevoegd zit als ie piek is ipv dat je het zelf mag gaan samenvoegen op depot.

Overigens wordt de basistijd van de dalwijken op 0:01 gezet, je moet dus de tijd voor rouw/medisch plussen en hopen dat je genoeg collega's hebt die hulp willen/nodig hebben om aan je tijd te komen :')
pi_197932338
Benieuwd hoe dat hier dan vrijdag gaat, als ze het dan nog zo doen. Die rouw/medische post zal maar heel weinig zijn, maar ik woon niet echt om de hoek van het depot in tegenstelling tot de meeste collega's. Aan mijn uren kom ik waarschijnlijk wel en anders heb ik nog plusuren van vorige week (al wil ik die liever gebruiken voor 1 of 2 dagen vrij). Gister, vandaag, morgen en zaterdag sowieso een piekdienst. Als ik dan alleen voor een handjevol poststukken helemaal er heen moet komen :X maar kan net zo goed dat ze me dan switchen naar een Y wijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197938424
Zeven km naar depot is best ver nu.. Laat je niet piepelen of gebruiken verder, rooster en of tijden wijzigen zonder overleg mag niet! Valt mijn fiets ijsvrij bikkelen ook onder werktijd? Natuurlijk!, ergens moet je de enorme slijtage van je fiets terugverdienen.
pi_197939179
De afstand valt op zich verder wel mee en het meeste is schoon, maar ik heb er een hekel aan om voor een heel klein dienstje er heen te moeten :P woon in een ander deel van de stad terwijl de rest wel woont in het stadsdeel waar we werken. Laatst ook al een dienstje van 25 minuten.. tsja ;) dan loop ik liever een klein piekwijkje nog.

Ik open net de app en zie 30+ pakjes voor mijn piekwijk :X ik was er al bang voor.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197939187
Gisteren iets voor 10:00 van huis vertrokken en iets voor 18:00 weer terug. En in die tijd vrij weinig gedaan, een X wijk (450 agp's) met de post (2,5 tassen + 1 met wat pakjes) van dinsdag en een handvol rouw kaarten van de woensdag. Heb er dus zes uur overgedaan plus twee uur woon werk. Wat een dag. :') :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_197939902
Ai dat is wel echt een hele lange dag ja. Een collega die hier dinsdag het zwaar had, heeft een deel mogen laten staan tot woensdag. Zo'n lange dag is toch eigenlijk ook niet echt verantwoord :X

Ik zie hier op dit moment nog alle dalwijken gewoon ingepland staan. Niet dat ik echt hulp verwacht, er zijn meerdere mensen met grotere diensten en de mensen met Y wijken kennen veelal geen andere routes. Maar ik had verwacht dat ze er nu wel weer mee bezig zouden zijn eigenlijk.

Ben ook heel benieuwd wat ik daadwerkelijk aan ga treffen straks. Ik wil best die hele fiets volladen en lopen naar de wijk, maar wil eigenlijk niet moeten gaan herladen. Een redelijk deel vd route depot - wijk moet gelopen worden, dus dat kost dan echt gruwelijk veel tijd. Een deel tot morgen laten staan kan misschien ook, maar als die dalwijken er dan toch niet af gaan is dat waarschijnlijk ook nog wel weer een uur of 4 vrees ik.

Update: Er blijken toch wel Y wijk bezorgers bij anderen geholpen te hebben :Y
Voor de de rest was het echt superdruk. Kampioen erbij, A4 mailing van Zelfstroom weer, en natuurlijk sowieso de post van gister nog. 35 pakjes (al waren het wel maar 2 pakjestassen..). Moest toch in 2x keer, gelukkig was er nog wel weer wat extra schoongemaakt in wat straten.

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 11-02-2021 17:16:09 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197952800
Ik werd vandaag even onderdruk gezet om morgen de y wijk van mijn collega te doen. Eerst belde de planning en moest ik al 3 keer nee zeggen. Vervolgens tl en moest ik uitleggen waarom ik nee had gezegd en ng maar 2 keer nee zeggen...

De redenatie. Mijn collega gaat het niet redden en op papier is ruilen maar een uurtje extra voor mij, dus ze vonden dat ik dat wel ging redden. Ik heb over mijn x wijk vandaag 4 uur gedaan. Over haar y wijk zou ik zeker 3,5 uur bezig zijn ipv mijn 2 uur... Alsof dat niet behoorlijk veel extra tijd is. Er ligt hier gewoon nog 10 cm sneeuw.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_197953617
Ik heb morgen ook nog 2 y wijken. Wij hebben veel meer y wijken dan x wijken. Oftewel morgen is er bijna geen hulp.

Ik heb er een hard hoofd in dat ik het af ga krijgen. Ik draai deze week gewoon meer uur dan de week voor kerst -O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197956210
Wat verschillend wel weer, hier zijn volgens mij een stuk meer X wijken.

De hulp was hier wel raar verdeeld. Iemand die een wijk van 1,5 en van 2 uur heeft hoefde alleen die kleinste te doen en de ander werd overgenomen, maar iemand met een wijk van 3,5 uur kreeg geen hulp en doet een deel morgen. Apart...

Ik neem morgen waarschijnlijk wel weer een Y wijk over.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197969641
Leeft iedereen nog? :P

Hier morgen weer volledig als normaal. Bezorgers met X wijken krijgen dus weer extra veel post/pakjes, maar geen hulp meer van Y bezorgers. Tof, jongens! Daar zullen een aantal collega's met grotere diensten vast heel blij mee zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_197972324
Morgen nog een grote X wijk en dan is het eindelijk weekend. Ben echt gesloopt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_197997699
WEEKEND! Iedereen nog ongedeerd?
Het ging hier op de laatste dag nog wel even een paar keer echt bijna mis :')

En voor mij komt mijn eerste weekje vakantie eraan *O*

Speaking of..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198018422
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
WEEKEND! Iedereen nog ongedeerd?
Het ging hier op de laatste dag nog wel even een paar keer echt bijna mis :')

En voor mij komt mijn eerste weekje vakantie eraan *O*

Je had een weekje eerder vrij moeten hebben. :Y

Zaterdag is een van de drie wijken die ik had, op de rouw kaarten na blijven staan. Die vanmorgen maar weggebracht, ging al wel wat sneller. Maar net was het op straat nog aardig glad op wat plekken. Zal morgen vroeg wel het zelfde zijn of iemand moet zo vriendelijk zijn en de termostaat op 21 zetten. :P
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_198018460
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:07 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Je had een weekje eerder vrij moeten hebben. :Y
Ja die gedachte had ik ook al :P
Wilde mijn overuren graag gebruiken om er nu nog 2 dagen aan vast te plakken maar dat kan uiteraard weer niet.
Las ook dat het komend weekend wel 20 graden kan worden :o voorspelling voor mijn regio is 15 graden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198026918
Zaterdag nog wel een paar keer bijna gevallen, het werd wel erg een ijsbaan op sommige plekken. Maar gelukkig de week overleefd zonder te vallen :)
Nu nog hopen dat het goed verder smelt vannacht. De keinere straatjes worden wel schoon bij de autosporen, maar verder en de stoepen schietem nog niet echt op.
pi_198049972
Jippie, vaste ondergrond!
Krijgen hier wel nieuwe tc, de vijfde die ik leer kennen. Waarschijnlijk weer een gedoe voor hij weet waar die aan toe is. Gelukkig weet ik nu genoeg van de wet, cao en postnl om rustig te reageren als er gedramt wordt om wijken of minnen.
pi_198051285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:14 schreef Bezorgertje het volgende:
Jippie, vaste ondergrond!
Krijgen hier wel nieuwe tc, de vijfde die ik leer kennen. Waarschijnlijk weer een gedoe voor hij weet waar die aan toe is. Gelukkig weet ik nu genoeg van de wet, cao en postnl om rustig te reageren als er gedramt wordt om wijken of minnen.
Ohja, daar zag ik ook een nieuwsbericht over voorbij komen. Het idee is geloof ik pakweg 100 bezorgers per teamleider, als ik het goed las ergens. Bij de OR stond er geloof ik ook wat over. Maar dat is veel. Daar zit onze TL al aan en die heeft vaak gewoon tijd tekort om alles fatsoenlijk te doen. Zeker als er ook nog eens een collega vrij heeft en er een ander gebied bij op komt.

Zo vaak een nieuwe lijkt me ook wel ruk hoor :{ hier is af en toe gewisseld tussen 2. Hoop wel dat die ander niet weer terug komt, daar kon ik niet zo goed mee overweg :'). Moet je maar net geluk mee hebben dat je een beetje een goede hebt, die nog iets op wil komen voor de bezorgers. Die andere TL hier lijkt zijn eigen belangen vele malen belangrijker te vinden. Dat die niet op de kop krijgt van de manager en een goede indruk maakt zeg maar. De ander wil nog wel eens de nek uitsteken voor ons, al lijkt dat wel steeds minder te worden ook.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198066130
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:10 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja die gedachte had ik ook al :P
Wilde mijn overuren graag gebruiken om er nu nog 2 dagen aan vast te plakken maar dat kan uiteraard weer niet.
Las ook dat het komend weekend wel 20 graden kan worden :o voorspelling voor mijn regio is 15 graden.
Zelfde hiero, nou had ik het van de data die ik aanvroeg ook wel verwacht. Even bellen wat kan wel? Echt zogoed als niets, die verlof planning is me *¤&# krap. Gelukkig nog net een gaatje gevonden waar ik wel mee kan leven en bij mijn andere PostNL baan ook vrij kan krijgen. :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_198066887
Ik overweeg nu om vrij te nemen als de stempassen komen. Alleen, het overzicht van PostNL zegt iets totaal anders dan de gemeente. Volgens de info op Mijn Werk zouden ze eind deze week komen, volgens de gemeente een tijdje later pas op een dinsdag en woensdag. Dat zou ik wel een fijne optie voor een lekker lang weekend vinden dan _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door VixenFromHell op 19-02-2021 12:29:24 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198093097
Iemand al inside info over de kookboeken van de NPL? Die komen meestal in maart ergens toch? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:49:54 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198104038
Vorig jaar hadden we die idd in de week van 15 maart. Maar nog niks over gehoord.

Stempassen komen hier aankomende donderdag of zaterdag. Geen idee welke van de twee dagen. Zo heerlijk duidelijk weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198104615
Hier stonden ze nog niet op de lijst met data, zaten ze er ineens onaangekondigd vandaag bij |:( :X
pi_198104627
Ik had vandaag stempassen op mijn Y wijk. Hopelijk zijn die van de X afgelopen donderdag al bezorgd anders heb ik ze morgen weer
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198104773
Salarisstrook online
pi_198131933


Deze gaat nu rond op twitter. Bericht van iemand die als postbezorger werkt :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198135869
Mag
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gaat nu rond op twitter. Bericht van iemand die als postbezorger werkt :X
hoop dat zo’n pipo dag kan zeggen tegen haar baan.
I solemnly swear i'm up to no good
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2021 @ 20:34:30 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198136698

Vanaf 14.00 minuten.

Ik vraag mij dan af: wat doe je 's avonds laat met zoveel posttassen in de auto met poststukken die al lang bezorgd hadden moeten worden?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198137272
Had hem ook gezien. Heel verbazingwekkend. Ligt ook gewoon door die hele auto heen.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:32:23 #150
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198145583
Enne ook hier vanaf 1 mei een nieuwe Tl. Zal d'r niet missen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198147761
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:32 schreef V__L_N het volgende:
Enne ook hier vanaf 1 mei een nieuwe Tl. Zal d'r niet missen.
Nou en ik ben blij dat we dezelfde houden. ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 22 februari 2021 @ 20:25:28 #152
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198152654
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 15:44 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Nou en ik ben blij dat we dezelfde houden. ;) :)
Ik weet natuurlijk niet wat we er voor terug krijgen. Maar wat ik nu heb is echt heel beroerd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198156463
Mijn app is kapot. Meer mensen last van?
pi_198156725
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gaat nu rond op twitter. Bericht van iemand die als postbezorger werkt :X
lekker onder je eigen naam
pi_198156752
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 07:16 schreef Bezorgertje het volgende:
Mijn app is kapot. Meer mensen last van?
Meer kapot dan anders?
pi_198156848
It gebeld, bekend probleem vandaag blijkbaar. Erger dan anders in de zin dat je er niet inkomt. Gok mijn wijken wel ;)
pi_198176874
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gaat nu rond op twitter. Bericht van iemand die als postbezorger werkt :X
Misschien moet deze dame maar voor Spottagaan werken. Daar mag ze dan fijn de antivac-complotfolder van de godsdienstwaanzinnige heer Dieleman gaan bezorgen: https://www.volkskrant.nl(...)us-krijgen~b6dc9493/
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198184667
en er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)0februari%202021.pdf
pi_198185125
En ik maar denken dat ik weleens fuck ups maak. Maar die zijn dan tenminste nog echt perongeluk :X
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198230139
Het was hier van de week ineens wel weer erg rustig qua pakjes :o

Ze zijn wel traag met plustijd goedkeuren weer. Van de week 2x een wijk met een veel te krappe basistijd en 1 dag een klein beetje meertijd ivm een mailing waar ze vanaf wisten. Maar nog niets daarvan is goedgekeurd :{

Inval TL keurt het altijd dezelfde dag nog goed, als je het voor einde werkdag doorgeeft iig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198281158
Vraagje.. mijn gepluste tijd is vanochtend eindelijk goedgekeurd, maar nu is de extra tijd niet meer bij de diensttijd of mijn totale tijd van vorige week opgeteld. Op dinsdag worden de uren vd week er voor definitief gemaakt, vermoed dat dit er wat mee te maken heeft. Weet iemand wat er nu gebeurt met die extra tijd?
Ik wilde ook plusuren om laten zetten in verlof, ik ben er nu bang voor dat deze uren daar niet meer voor mee gaan tellen? :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 maart 2021 @ 10:14:44 #164
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198281906
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 09:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraagje.. mijn gepluste tijd is vanochtend eindelijk goedgekeurd, maar nu is de extra tijd niet meer bij de diensttijd of mijn totale tijd van vorige week opgeteld. Op dinsdag worden de uren vd week er voor definitief gemaakt, vermoed dat dit er wat mee te maken heeft. Weet iemand wat er nu gebeurt met die extra tijd?
Ik wilde ook plusuren om laten zetten in verlof, ik ben er nu bang voor dat deze uren daar niet meer voor mee gaan tellen? :(
Voor zover ik weet worden de tijden pas definitief in de nacht van dinsdag op woensdag
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198282265
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 10:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Voor zover ik weet worden de tijden pas definitief in de nacht van dinsdag op woensdag
Oooh dat zou wel beter zijn :) oh, de tijd is er nu inmiddels ook WEL bij opgeteld gelukkig. Vaag dat dat eerder niet was.. maar sowieso ook raar dat het goedkeuren zo lang duurt :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 2 maart 2021 @ 15:14:55 #166
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198285704
Hier worden standaard de tijden van de week ervoor pas op de dinsdag goedgekeurd. Staat wel altijd goed in de lijsten dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198286599
Misschien willen ze dat hier ook wel gewoonte maken :P

Ook benieuwd wat ze met de kieslijsten gaan doen. Bekende van me in een andere gemeente kreeg hem op maandag in een envelop 'aan de bewoners' van, maar dus niet via PostNL. Op intranet lees ik van mensen die hem op A4 in de bundels krijgen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198286653
29 gemeenten hebben voor PostNL gekozen staat zojuist in de app.

Ik red het trouwens bijna nooit meer met de tijd die ik heb voor wijken :{ en dan gaat het niet meer om 5 minuten plussen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198287215
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
29 gemeenten hebben voor PostNL gekozen staat zojuist in de app.

Ik red het trouwens bijna nooit meer met de tijd die ik heb voor wijken :{ en dan gaat het niet meer om 5 minuten plussen.
Deze week 29 gemeenten volgens mij, niet in totaal.
pi_198287389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 16:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Deze week 29 gemeenten volgens mij, niet in totaal.
Dan weet ik het ook niet _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198288787
Ik zie nog helemaal niets in de app staan :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198305407
Lekkere dikke tijdschriften, postorderboeken, tv gidsen EN de briefstempapieren in een wijk vol met ouderen. Dat was wel weer even druk. Hopelijk komt het briefstemspul voor de X wijken niet morgen (Kampioen en Eigen Huis...), maar ik ben bang van wel. Scheelt wel dat de wijk die ik dan loop niet zo heel erg veel ouderen heeft. Die enveloppen zijn best vol en dus dik ;)

Ik denk tenminste dat het de briefstem post was. De enveloppen waren wel neutraal. Ik vraag me ook af of ze ivm veiligheid oid geen specifieke datum doorgegeven hebben of aangekondigd hebben dat ze nu dus kwamen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198311259
Volgens mij was dat inderdaad briefstempost. Er stond met dikke letters iets over op de brief, toen de zon op de envelop scheen was dat deels leesbaar, maar net niet genoeg dat het helemaal duidelijk was.
Ik denk inderdaad neutraal verstuurd vanwege de veiligheid, maar ja wel maf dat ze dat dan bij de stempassen helemaal niet doen. Of zou je met die briefstempost per post kunnen stemmen zonder je stempas te gebruiken?
Qua datum iig niet. Ik zag een bericht in de app met een lijst van de gemeenten waar we ze deze week bezorgen en op welke dagen. Volgende week weer, maar daar was nog geen lijst van gemeenten voor want de planning is nog niet compleet. Onze gemeente stond niet op de lijst van deze week, dus ik dacht die komen volgende week wel. Zaten ze er vandaag toch tussen 8)7
pi_198311590
Lijkt er wel op dat we hier bepaalde info niet krijgen. Volgens mij las ik bij een OR verslag ook al iets over info die niet de bezorgers bereikt :N

Gewone stempassen wel info over gekregen, maar dit niet. En kieslijsten ook (nog) niet.

Edit: nu eindelijk bericht over die kieslijsten, staat er datum 2-3 bij. Stond er toch echt pas vandaag in..mijn gemeente stond hier iig nog niet in.

[ Bericht 18% gewijzigd door VixenFromHell op 04-03-2021 08:29:04 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198322649
quote:
Kandidatenlijsten als handpost: dit is de kandidatenlijst gevouwen naar een A4-formaat. Deze variant bezorgen we op dinsdag/woensdag. In de bijlage ‘Kandidatenlijsten handpost di-wo’ vind je een overzicht van de gemeenten waarvoor we deze variant bezorgen.
Kandidatenlijsten als machinepost: dit is de kandidatenlijst in een A5-envelop. Ongeveer 2/3 van de gemeenten heeft voor deze variant gekozen. In de bijlage ‘Kandidatenlijsten machinepost’ vind je een overzicht van de gemeenten waarvoor we deze variant bezorgen en de bezorgdagen waarop we bezorgen
Dit zag ik net. Mijn gemeente zit in categorie handpost, dinsdag een behoorlijk grote wijk :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:29:13 #176
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198325836
Ik kreeg vandaag even 11 tassen aangereikt voor mijn wijk... Dubbele tassen aan post met kampioenen en eigen haard enzo. Maar ook een prijs van de postcodeloterij. Naja, dat paste niet kwa tijd. Dus pakjes naar morgen en toch nog een uur over tijd...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198329732
Wij hebben al twee dagen ellende dat er van alles mis gaat met de sorteer machines.

Dus morgen weer extra veel }:|
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198332042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben al twee dagen ellende dat er van alles mis gaat met de sorteer machines.

Dus morgen weer extra veel }:|
Dat een bepaalde soort post er dan niet bij zit toevallig? Hier misten een paar collega's dinsdag machinepost. Kreeg woensdag iemand met 3 dalwijken in de grootste wijk dat er allemaal bij :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198332614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:42 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dat een bepaalde soort post er dan niet bij zit toevallig? Hier misten een paar collega's dinsdag machinepost. Kreeg woensdag iemand met 3 dalwijken in de grootste wijk dat er allemaal bij :X
Ja dat ..

Volgende week ook weer een lekker roster. 4 piek wijken. En qua uren klopt het op papier wel. Alleen staan 3 dagen echt veel te krap. Gaat weer genieten worden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198333013
Daar kijken ze bij het maken vd roosters natuurlijk ook alleen naar de basistijden? Als het echt te krap staat en het wordt teveel, dan geef ik ze nog wel eens via bezwaar aan dat die tijd niet klopt. Maar wel heel irritant, ze moeten je op je uren inplannen op basis van die basistijden. Daarom zijn goede basistijden ook zo belangrijk.

Hier ook een kak rooster :{ elke dag wat anders. Gelukkig de woensdag alleen een kleine Y wijk met de kieslijsten, ik hoop dat dinsdag heel rustig is want die wijk is fors. Zaterdag een piekwijk plus een dalwijkje helemaal een andere richting uit. Dat is dan ook weer jammer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:05:30 #181
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198333058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 23:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Lijkt er wel op dat we hier bepaalde info niet krijgen. Volgens mij las ik bij een OR verslag ook al iets over info die niet de bezorgers bereikt :N

Gewone stempassen wel info over gekregen, maar dit niet. En kieslijsten ook (nog) niet.

Edit: nu eindelijk bericht over die kieslijsten, staat er datum 2-3 bij. Stond er toch echt pas vandaag in..mijn gemeente stond hier iig nog niet in.
Bij ons klopt de communicatie ook niet. De meesten van ons kregen bijvoorbeeld die 70+ stembrieven al dagen eerder dan wat in het overzicht vermeld stond.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198333216
Vind het gebrek aan werkoverleg ondertussen ook wel wat jammer, er zijn wel dingen geweest die ik graag even daar in de groep had gegooid. Ook staat NRP2 redelijk voor de deur.. niet dat wij al gehoord hebben aan de beurt te zijn, maar dat kan zo een keer gebeuren. Alles bij elkaar is de communicatie op dit moment niet erg optimaal zo :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 6 maart 2021 @ 22:39:07 #183
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198365882
23 tassen in 3 dagen. Alsof ik een soort pakezel ben. Er missen echt nog stapels aan post en pakketten. Dus volgende week ga ik dit ook nog wel voelen.

Nieuwe nieuwsbrief indeling... Er staat gvd een recept in. Lijkt de verdraaide libelle wel zeg.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198368010
Een recept??? Lol :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198371312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 22:39 schreef V__L_N het volgende:

Nieuwe nieuwsbrief indeling... Er staat gvd een recept in. Lijkt de verdraaide libelle wel zeg.
🤣🤣 We zijn gelukkig wel van die sippe en blije gezichtjes af in de nieuwsbrief. De layout ziet er strakker uit.
pi_198371365
Het duurt wel lang met de nieuwe MijnWerk App. In Januari kregen mensen een brief van de teamleider dat ze zsm een nieuwe telefoon moesten aanschaffen want de verouderde android werd binnen 2 weken niet meer ondersteund. 1 Februari zou de nieuwe app uitkomen. Toen werd het eind februari, Toen 1 maart (volgens de nieuwsbrief) en vervolgens is het stil.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:54:15 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198371798
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:18 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

🤣🤣 We zijn gelukkig wel van die sippe en blije gezichtjes af in de nieuwsbrief. De layout ziet er strakker uit.
Heel straks, heel informatief ook. Ik weet nu dat ik naar kip smaak.

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:21 schreef LibriCarruci het volgende:
Het duurt wel lang met de nieuwe MijnWerk App. In Januari kregen mensen een brief van de teamleider dat ze zsm een nieuwe telefoon moesten aanschaffen want de verouderde android werd binnen 2 weken niet meer ondersteund. 1 Februari zou de nieuwe app uitkomen. Toen werd het eind februari, Toen 1 maart (volgens de nieuwsbrief) en vervolgens is het stil.
Ik heb ook nog nergens gehoord dat er een groep is aangewezen ofzo om te testen. Mag aannemen dat ze hem eerst bij een kleine groep gaan uitrollen om problemen te voorkomen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198376500


[ Bericht 39% gewijzigd door Bladblazer op 07-03-2021 15:44:29 (Plaatje te groot) ]
  maandag 8 maart 2021 @ 12:39:57 #189
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198390661
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:43 schreef Bladblazer het volgende:
[ link | afbeelding ]
Het bedrijf post.nl is mij niet bekend, mensen is geen enkelvoud en postzegels zijn al heel lang zelfklevend. :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198391690
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 12:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het bedrijf post.nl is mij niet bekend, mensen is geen enkelvoud en postzegels zijn al heel lang zelfklevend. :N
Ja bepaald foutloos is het niet _O-
Overigens zeggen wel veel mensen nog steeds post.nl :')
pi_198391779
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Ja bepaald foutloos is het niet _O-
Overigens zeggen wel veel mensen nog steeds post.nl :')
Dat is echt zo'n 'pet peeve' van mij :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198392039
Nou ja zo noemt mijn schoonvader het vaak de PTT. Omdat het bedrijf zo heette toen hij er vroeger werkte. En ik zeg nog wel eens perongeluk TNT ook van vroegah
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198393271
De huismeester/conciërge/klusjesman van het gezondheidscentrum waar ons depot naast ligt, was laatst in de veronderstelling dat wij voor KPN werken. We hadden geen zin om hem te corrigeren.
Veel collega's hebben het ook nog steeds over post.nl
Het is wel erg als niet eens weet voor welk bedrijf je werkt.
pi_198402663
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Bladblazer het volgende:

[..]

Ja bepaald foutloos is het niet _O-
Overigens zeggen wel veel mensen nog steeds post.nl :')
Zelfs op petities (en het kopieren ervan in een nieuwsartikel) gaat het wel eens verkeerd. :')

https://bol-an.nl/teken-p(...)er-terug-naar-laren/
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/DMF20210308_84092343

Alle respect trouwens om dit op je 76e nog te (kunnen) doen. Ik moet er niet aan denken. :X
pi_198402992
Wij hebben een postbezorger rondlopen van ergens in de 70. Ik denk weleens als het staat te storten van man ga naar huis lekker van je pensioen genieten. Ipv tegen een niet al te best loon jezelf zeiknat te laten regenen op die leeftijd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198404566
Heet onze afdeling niet mail.nl tegenwoordig? Niet dat ik naamsveranderingen bijhoud, meer dan een vorm van werkverschaffing/ verwarring zaaien en geestelijke armoe is het niet.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 09:53:12 #197
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198406451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 06:49 schreef Bezorgertje het volgende:
Heet onze afdeling niet mail.nl tegenwoordig? Niet dat ik naamsveranderingen bijhoud, meer dan een vorm van werkverschaffing/ verwarring zaaien en geestelijke armoe is het niet.
Ja, ik geloof het wel. PostNL afdeling Mail (zonder .nl overigens). PostNL is echter niet consequent, want de Pakketservice heet niet ineens Parcel of iets dergelijks.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198409192
quote:
0s.gif Op maandag 8 maart 2021 22:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij hebben een postbezorger rondlopen van ergens in de 70. Ik denk weleens als het staat te storten van man ga naar huis lekker van je pensioen genieten. Ipv tegen een niet al te best loon jezelf zeiknat te laten regenen op die leeftijd.
vaak doen ze dit erbij voor aanvulling op de aow,niet iedereen heeft een redelijk pensioen opgebouwd.
zorgkosten voor ouderen zijn ook aardig toegenomen,door er wat bij te doen heb je nog wat extra's.
pi_198412991
Sat[quote]0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 13:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vaak doen ze dit erbij voor aanvulling op de aow,niet iedereen heeft een redelijk pensioen opgebouwd.
zorgkosten voor ouderen zijn ook aardig toegenomen,door er wat bij te doen heb je nog wat extra's.
[/quotDat geloof ik ook wel. Maar hij valt ook weleens enzo. Heb het soms zo met hem te doen.


Damn wat een werk vandaag met die kieslijsten. Morgen weer... :{
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198413177
Heel fijn die dunne a4 lijsten bij de grote post, had regelmatig ook 2 tegelijk te pakken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198413245
Ik heb echt een enorme stapel met die dingen van huizen die er niet zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198414099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Heel fijn die dunne a4 lijsten bij de grote post, had regelmatig ook 2 tegelijk te pakken.
Wij hadden ze in onze gemeentes in enveloppen tussen de machinepost. Wat een verademing😃
pi_198414314
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 18:54 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

Wij hadden ze in onze gemeentes in enveloppen tussen de machinepost. Wat een verademing😃
Ja, daar had mijn gemeente helaas niet voor gekozen ;(

@Thinkk-Pinkk: dat is ook ruk. Dan zijn die adressen wel ergens vastgelegd zeker, is het net als die KPN/Ziggo meuk waar dat ook vaak bij gebeurt :N

Weet iemand ondertussen al iets over de gevreesde kookboeken?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198414736
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 19:08 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja, daar had mijn gemeente helaas niet voor gekozen ;(

@:Thinkk-Pinkk: dat is ook ruk. Dan zijn die adressen wel ergens vastgelegd zeker, is het net als die KPN/Ziggo meuk waar dat ook vaak bij gebeurt :N

Weet iemand ondertussen al iets over de gevreesde kookboeken?
Ja nou ik ben benieuwd voor morgen. Ik heb twee uur moeten plussen moest op en neer. Alleen daarvoor ben ik sowieso al snel een half uur kwijt. Wat een ellende zeg
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198433135
Pff flink irritant die kieslijst tussen de handpost. En het adres zat redelijk laag geprint, dus bij gebruik van het postvest moet je veel dieper kijken. Ook veel te dun om door een stevige brievenbus te duwen. Had ook af en toe een huis zonder kieslijst, bedacht later pas dat ik er dan waarschijnlijk zonder dat ik het door had 2 tegelijk had gepakt en bezorgd :')
Ik had ook een stuk of 70 lijsten voor niet bestaande adressen/straten, maar die zijn wel in aanbouw.
pi_198433199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:02 schreef Bladblazer het volgende:
Pff flink irritant die kieslijst tussen de handpost. En het adres zat redelijk laag geprint, dus bij gebruik van het postvest moet je veel dieper kijken. Ook veel te dun om door een stevige brievenbus te duwen. Had ook af en toe een huis zonder kieslijst, bedacht later pas dat ik er dan waarschijnlijk zonder dat ik het door had 2 tegelijk had gepakt en bezorgd :')
Same here! Vandaag ivm zieken roosterwijziging, grote Y wijk. Bij mij zelf was de bezorger al geweest toen ik vertrok, lag wel iets in via postnl maar niet de kieslijst. Vanmiddag wel, dus die was denk ik ook verkeerd gegaan :P

Ook leuk trouwens de werkinstructie. Als je collega wel kieslijsten heeft en jij niet, contact opnemen..... _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198433541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ook leuk trouwens de werkinstructie. Als je collega wel kieslijsten heeft en jij niet, contact opnemen..... _O-
Dan hebben ze vast nog een open wijk met kieslijsten voor je ~O>
pi_198435613
Morgen code geel in heel het land, zo geen zin an.. ;(
pi_198435649
Morgen gelukkig een dal dag. Wel mijn enige deze week maar toch hè :’) Tel je zegeningen _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 10 maart 2021 @ 23:57:39 #210
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198438411
Ik vroeg mijn tl om 3 nieuwe tassen voor mijn kar. In 1 van mijn tassen zijn de naden aan het scheuren. De rest gaan dan meestal ook wel kapot... Mare ze "gaat haar best doen maar kan niks beloven". Echt dieptepunten hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198444532
Had een keer een nieuwe ingewerkt, die kreeg oude fietstassen ipv nieuwe. Eerste flinke regendag post gelijk doorweekt omdat de bovenkant/flappen geen water meer tegenhielden.. :X
pi_198445034
Zo gaat dat hier meestal ook, geen echt nieuwe :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 11 maart 2021 @ 16:35:47 #213
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198447119
Ik heb altijd gewoon nieuwe gehad. Daar is ook gewoon budget voor. Je moet ze wel echt gebruiken tot de tassen op zijn, dat wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198447446
Op het sorteercentrum werden ze vaak genoeg gewoon door je collega's van je fiets gejat. Stond je dan met je post terwijl alle chauffeurs al weg waren :')
pi_198448058
Grote partijen
Bezorgdag dinsdag (bezorging in alle wijken (piek en dal))

NPL 250.000 stuks handpost (A4-envelop) 50 gram
NPL 475.000 stuks handpost (selfmailer) 13 gram

Dit soort dingen begin ik ook heel irritant te vinden..

[ Bericht 27% gewijzigd door VixenFromHell op 11-03-2021 20:05:26 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 11 maart 2021 @ 20:14:06 #216
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198450907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 16:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Op het sorteercentrum werden ze vaak genoeg gewoon door je collega's van je fiets gejat. Stond je dan met je post terwijl alle chauffeurs al weg waren :')
Dat is omdat de meeste mensen de straps niet vastzetten. Dan gaat het te makkelijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198451490
Doe ik ook niet. Vaak staat er een bus in de weg als ik bij het depot aan kom waar ik dan met beide tassen er aan niet langs kan.

Dan haal ik er een tas af en dan kan het wel.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198452415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 17:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Grote partijen
Bezorgdag dinsdag (bezorging in alle wijken (piek en dal))

NPL 250.000 stuks handpost (A4-envelop) 50 gram
NPL 475.000 stuks handpost (selfmailer) 13 gram

Dit soort dingen begin ik ook heel irritant te vinden..
Ik vind het al een hele tijd ronduit strontvervelend eigenlijk. De propagandamachine van de loterijen draait duidelijk weer op vol vermogen helaas. Al die pakjes met zogenaamde prijzen van ze ben ik ook wel klaar mee. Ik vraag me steeds meer af of ze ook wel eens geld uitkeren.
pi_198457527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 21:21 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik vind het al een hele tijd ronduit strontvervelend eigenlijk. De propagandamachine van de loterijen draait duidelijk weer op vol vermogen helaas. Al die pakjes met zogenaamde prijzen van ze ben ik ook wel klaar mee. Ik vraag me steeds meer af of ze ook wel eens geld uitkeren.
Ja dat sowieso :N

Maar dat het dan ook nog eens in dalwijken komt vind ik zo stom.
Als je zo'n systeem hanteert, moet je niet structureel dat soort partijen een uitzondering gaan geven :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198467837
Ik krijg zo het idee dat de loterijen grootaandeelhouder van postnl zijn 8)7
  vrijdag 12 maart 2021 @ 23:00:33 #221
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198470830
In de nieuwe nieuwsbrief staat een verhaaltje over overuren en de wab-wet. Natuurlijk geven ze er een draai aan. De wet zegt 30% overuren op jaar basis en ze moeten een hogere ww-premie betalen voor die werknemer. Niet 25% overuren op maand basis. Maar voor alle flexibele is het nu dus wel even goed opletten en eventueel een hoger contract vragen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198473012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 23:00 schreef V__L_N het volgende:
In de nieuwe nieuwsbrief staat een verhaaltje over overuren en de wab-wet. Natuurlijk geven ze er een draai aan. De wet zegt 30% overuren op jaar basis en ze moeten een hogere ww-premie betalen voor die werknemer. Niet 25% overuren op maand basis. Maar voor alle flexibele is het nu dus wel even goed opletten en eventueel een hoger contract vragen.
Sorry als dit flauw overkomt maar ik bedoel het echt serieus. Je schrijft overuren maar is dat dan eigenlijk meeruren? Dus als ik 15 uur contract heb en 25 werk, dan wordt dat een probleem? Of alleen als je boven de 37 uur uit komt?
pi_198473384
Aboutaleb doet aangifte van verduistering tientallen stempassen in Rotterdam
"[Burgemeeser Aboutaleb] heeft aangifte gedaan tegen de postbode."
  zaterdag 13 maart 2021 @ 07:36:26 #224
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198473476
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 04:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sorry als dit flauw overkomt maar ik bedoel het echt serieus. Je schrijft overuren maar is dat dan eigenlijk meeruren? Dus als ik 15 uur contract heb en 25 werk, dan wordt dat een probleem? Of alleen als je boven de 37 uur uit komt?
Ja dat is dan een probleem. Als je uit gaat van die 25% die de postnl wil gaan aanhouden mag je niet meer dan 75 uur ongeveer per 4 weken werken bij een contract van 15 uur. Daar ben je met 3 weken aan bij 25 uur.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198473751
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 04:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sorry als dit flauw overkomt maar ik bedoel het echt serieus. Je schrijft overuren maar is dat dan eigenlijk meeruren? Dus als ik 15 uur contract heb en 25 werk, dan wordt dat een probleem? Of alleen als je boven de 37 uur uit komt?
Meeruren of plusuren. Dat maakt in dit geval niet uit. Al het extra werk waardoor je (structureel) meer dan 25% boven je contracturen uitkomt is niet gewenst. Ik heb er al problemen door gehad. Ik zat elke week rond de 100% aan meeruren. Mijn contract is hier nu op aangepast.
Om jezelf van voldoende werk te verzekeren is het meer dan voorheen zaak dat je je contract laat vergroten. Anders gaan ze ladingen nieuwe mensen aannemen en ben je je extra werk gewoon kwijt.
pi_198478432
quote:
Reactie PostNL: "Dit pikken we niet!" _O-
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198479142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 15:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Reactie PostNL: "Dit pikken we niet!" _O-
Echt he _O- _O-
pi_198482728
Alles weggewaaid, lekker snel klaar ^O^
pi_198489142
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 04:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sorry als dit flauw overkomt maar ik bedoel het echt serieus. Je schrijft overuren maar is dat dan eigenlijk meeruren? Dus als ik 15 uur contract heb en 25 werk, dan wordt dat een probleem? Of alleen als je boven de 37 uur uit komt?
Fulltime werkweek voor postbezorgers is 38 uur.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  zondag 14 maart 2021 @ 12:08:47 #231
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198492705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb echt een enorme stapel met die dingen van huizen die er niet zijn.
Bij ons ook. Echt naar elke garagebox of Ziggokastje had de gemeente zo'n lijst gestuurd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198496237
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons ook. Echt naar elke garagebox of Ziggokastje had de gemeente zo'n lijst gestuurd.
Toch vreemd dat de gemeenten niet de uitgebreide gegevens van het kadaster gebruiken en zo alleen naar adressen met een woonbestemming de lijst sturen.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_198498599
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de gemeenten niet de uitgebreide gegevens van het kadaster gebruiken en zo alleen naar adressen met een woonbestemming de lijst sturen.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn.
Ja echt en ze zijn bij ons nogal wat appartementen complexen aan het bouwen :')
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 14 maart 2021 @ 20:22:48 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198501519
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 02:07 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Fulltime werkweek voor postbezorgers is 38 uur.
Zo vreemd is dat. Bezorgers mogen officieel maar 5,5 uur per dag lopen. Dus eigenlijk zou een fulltime contact nooit meer kunnen zijn dan 27,5 uur. Maar dat is te duur, dan krijg je namelijk een heel ander uur salaris.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198502767
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat. Bezorgers mogen officieel maar 5,5 uur per dag lopen. Dus eigenlijk zou een fulltime contact nooit meer kunnen zijn dan 27,5 uur. Maar dat is te duur, dan krijg je namelijk een heel ander uur salaris.
5.5 uur is een advies. Volgens het CAO mag je maximaal 45 uur per week werken. De werkweek is gebaseerd op 38 uur. Hoe kom je er op dat je een ander uur salaris krijgt boven een x aantal uren?
pi_198502822
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 04:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Sorry als dit flauw overkomt maar ik bedoel het echt serieus. Je schrijft overuren maar is dat dan eigenlijk meeruren? Dus als ik 15 uur contract heb en 25 werk, dan wordt dat een probleem? Of alleen als je boven de 37 uur uit komt?
Het geld alleen voor flex, kleinere en tijdelijke contracten. Vaste contracten van 35 uur of hoger geld deze 30% grens niet voor.
  zondag 14 maart 2021 @ 22:55:08 #237
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198504491
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:15 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

5.5 uur is een advies. Volgens het CAO mag je maximaal 45 uur per week werken. De werkweek is gebaseerd op 38 uur. Hoe kom je er op dat je een ander uur salaris krijgt boven een x aantal uren?
Die 5,5 uur is wel de maximale waarmee ze rekenen hoor. Ze gaan er roostertechnisch echt niet zomaar overheen. Dan gebeurd dat echt alleen maar omdat wijktijden niet kloppen. Ik ken ook geen bezorgers met contracten groter dan 25 uur. De mensen die meer werken hebben een tweede contract als sorteerder bv.

Het wettelijk minimumloon gaat uit van het maximale aantal uren dat er zitten in een volledige werkweek. Dat kan 40 zijn maar ook 36. Het truukje om een andere tijd te gebruiken en het af te dekken met de cao is zo oud als de weg naar rome. Het feit is dat als je als bedrijf zegt dat er voor die functie niet meer dan 30 uur per week is, dat je een andere uitkomst per uur hebt dan bij 37 uur. Bij 30 uur zou je minimumloon bijna 13 euro zijn, bij 37 is het 10,50 euro.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198504636
Hier werden de kandidatenlijst alleen verstuurd naar adressen waar ook een stempas is bezorgd, dus niets over. Maar misschien was het voor veel gemeentes eenvoudiger naar elk adres in de BAG te sturen dan er een ITer op te zetten een correcte lijst te maken.
pi_198506302
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat. Bezorgers mogen officieel maar 5,5 uur per dag lopen. Dus eigenlijk zou een fulltime contact nooit meer kunnen zijn dan 27,5 uur. Maar dat is te duur, dan krijg je namelijk een heel ander uur salaris.
de ouderwetse postbode2 is in de ochtend voorbereider, dan kom je er wel aan dus

(voor de duidelijkheid, die hebben geen 2 contracten)
  maandag 15 maart 2021 @ 10:10:43 #240
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198508130
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:44 schreef liedetector het volgende:

[..]

de ouderwetse postbode2 is in de ochtend voorbereider, dan kom je er wel aan dus

(voor de duidelijkheid, die hebben geen 2 contracten)
Maar die vallen niet onder cao postbezorger...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198510766
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Die 5,5 uur is wel de maximale waarmee ze rekenen hoor. Ze gaan er roostertechnisch echt niet zomaar overheen. Dan gebeurd dat echt alleen maar omdat wijktijden niet kloppen. Ik ken ook geen bezorgers met contracten groter dan 25 uur. De mensen die meer werken hebben een tweede contract als sorteerder bv.

Het wettelijk minimumloon gaat uit van het maximale aantal uren dat er zitten in een volledige werkweek. Dat kan 40 zijn maar ook 36. Het truukje om een andere tijd te gebruiken en het af te dekken met de cao is zo oud als de weg naar rome. Het feit is dat als je als bedrijf zegt dat er voor die functie niet meer dan 30 uur per week is, dat je een andere uitkomst per uur hebt dan bij 37 uur. Bij 30 uur zou je minimumloon bijna 13 euro zijn, bij 37 is het 10,50 euro.
Dan denk ik dat je niet in een gebied werkt waar structureel onderbezetting is, hier word je namelijk altijd ruim boven die uren ingeroosterd en zijn er meerdere collega's die gewoon fulltime post bezorgen. Tevens bestaan er ook grotere contracten dan 25 uur.

Ik wist wel dat er verschil zat in een 36, 38 of 40 urige werkweek qua uurloon, maar niet zoals jij het beschreef. Heb het uitgezocht en bizarre verschillen inderdaad. Weer wat geleerd. Maar heel vreemd dat de wet dit soort dingen toe laat als je niet standaard ook die werkpakketten aanbied.
pi_198511045
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 23:00 schreef V__L_N het volgende:
In de nieuwe nieuwsbrief staat een verhaaltje over overuren en de wab-wet. Natuurlijk geven ze er een draai aan. De wet zegt 30% overuren op jaar basis en ze moeten een hogere ww-premie betalen voor die werknemer. Niet 25% overuren op maand basis. Maar voor alle flexibele is het nu dus wel even goed opletten en eventueel een hoger contract vragen.
Overuren = als je meer dan fulltime werkt
Meeruren = als een met een parttime contract meer dan je contracturen werkt.
Postbezorgers hebben dus alleen meeruren.

Dat geschreven hebbende, die wet gaat pas volgend jaar in (uitstel vanwege corona).
PostNL stuurt nu wel op contractophoging als je veel meer dan je contracturen werkt. Je hoeft dat niet te doen, maar loopt dan wel het risico dat je op den duur minder meeruren kunt maken. Aan jou dus de keuze wat je belangrijker vindt, de flexibiliteit om "nee" te zeggen, of de zekerheid van een hoger salaris.
  maandag 15 maart 2021 @ 14:09:28 #243
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198512200
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:15 schreef LibriCarruci het volgende:

[..]

5.5 uur is een advies. Volgens het CAO mag je maximaal 45 uur per week werken. De werkweek is gebaseerd op 38 uur. Hoe kom je er op dat je een ander uur salaris krijgt boven een x aantal uren?
Die 5,5 uur (volgens mij is het zelfs maximaal 3 x 5,5 + 2 x 5) staan in het Detailontwerp Bezorgen. Dat zijn toch afspraken die PostNL met de OR gemaakt heeft? Dan is dat dus niet gewoon maar een advies.

Overigens staat daar niet dat je niet meer mag werken, enkel dat dit de maximale bestelduur is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198526467
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:10 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Maar die vallen niet onder cao postbezorger...
das waar!
pi_198531670
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198559847
quote:
Om jou te bedanken ontvang je tussen donderdag 18 en uiterlijk zaterdag 20 maart wat extra energie op je deurmat.
Alsjeblieft niet wéér een powerbank. }:|
pi_198565306
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 22:45 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet wéér een powerbank. }:|
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik heb via via vernomen dat het Tony Chocolonely betreft
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 18 maart 2021 @ 09:08:54 #249
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198565581
Oh god... Dat hoeft van mij ook weer niet. Die troep geven ze echt alleen maar weg omdat niemand het koopt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198566586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:08 schreef V__L_N het volgende:
Oh god... Dat hoeft van mij ook weer niet. Die troep geven ze echt alleen maar weg omdat niemand het koopt.
Die kunnen ze geloof ik heel goedkoop bemachtigen via de NPL. Ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo'n fan van, hoewel ik dol op chocola ben. Ik bewaar 'm wel voor moederdag of zo.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:46:25 #251
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198568128
Die repen kosten inkoop überhaupt maar 75 cent. Dus als het nog goedkoper kan...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198574586
Ooooh ik heb hem al op hoor :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 18 maart 2021 @ 19:15:37 #253
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198575221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 18:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooooh ik heb hem al op hoor :D
dan krijg je nu buikpijn
pi_198593017
Reep is binnen ^O^
pi_198596493
Salarisstrook online ^O^
pi_198648208
echt waar ook!!!!

" Inhoud begint hier
< Berichten PostNL

Update van Android.[s]
23-03-2021

Beste Mijn werk app gebruikers,

Er is een systeem update uitgerold door Android. Het is mogelijk dat hierdoor alle Apps crashen op je telefoon, dus ook de Mijn werk app. Dit probleem kun je zelf oplossen door alle Apps te updaten.
Hoe doe je dat?

Ga op je telefoon naar de “Play Store” en open deze App.
Klik links boven op de “3 streepjes”
Ga naar “Mijn apps en games”
Klik op “alles updaten”

Veel succes…"

de drie puntjes er achter ook, schofterig!
zeg er even bij welke versie, is ook niet zo dat iedereen dat tegelijk krijgt, etc etc. Non info dit
pi_198649100
Het probleem is met Android System WebView. Google had maandag een update uitgebracht die veel apps deed crashen, vanmorgen was er een fix.
pi_198649454
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:15 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Het probleem is met Android System WebView. Google had maandag een update uitgebracht die veel apps deed crashen, vanmorgen was er een fix.
okay, maar waarom vermelden ze dat niet? je bent ontwikkelaar of niet, dit is een soort houtje touwjte, schrijf dan een een echte todo
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:42:30 #259
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198651509
Dus de Mijn Werk app updaten zou het probleem moeten verhelpen? Maar er is al een half jaar geen update van de Mijn Werk app uitgebracht!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 24 maart 2021 @ 00:00:14 #260
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198660016
Welke maand kregen we ook al weer onze winstuitkering?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198660355
Juni
pi_198661112
er is weer een nieuwe editie uit

https://www.rodemorgen.nl(...)g%20maart%202021.pdf
pi_198695744
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:|W
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:26:09 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198696361
Die nieuwsbrief is echt een wangedrogd. Ik weet niet wie dat schrijft, maar er staat verdraaid weinig nuttige informatie in.

Het enige nuttige is dat we in week 16 en 17 dus weer postcodeboeken krijgen. Leuk precies rond koningsdag.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:44:40 #265
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_198696539
Ik betwijfel of post bezorgen zo goed voor je rug is, zeker met zware bundels. Je verbetert je houding helemaal niet, want door die bundel op je arm of in je vest ga je onbewust juist een beetje krom lopen. Krom naar voren of juist, ter compensatie van de bundel, een beetje krom naar achteren.

Als je elke dag een klein wijkje loopt met niet te veel post is het ongetwijfeld gezond, maar ik heb ook collega's met grote contracten die rustig 60 km per week of meer lopen, en zo gezond is dat niet.

Daarnaast hoort je de laatste tijd steeds meer berichten vanuit wetenschappelijke hoek dat al dat fanatieke gesport je lichaam meer kwaad dan goed doet, en dat elke dag een ommetje van 20 minuten lopen (dus geen wijk van 4 uur waarbij je 150 kg post met je meezeult) meer dan genoeg is.

https://www.volkskrant.nl(...)te-blijven~b062c361/
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198696680
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef V__L_N het volgende:
Die nieuwsbrief is echt een wangedrogd. Ik weet niet wie dat schrijft, maar er staat verdraaid weinig nuttige informatie in.

Het enige nuttige is dat we in week 16 en 17 dus weer postcodeboeken krijgen. Leuk precies rond koningsdag.
Handig. Week 17 zijn er waarschijnlijk veel mensen vrij. Je zult die week dan waarschijnlijk wel van woensdag t/m zaterdag gaan lopen met die dingen, ipv dinsdag t/m vrijdag.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198697327
Joepie de gedrochten genaamd gouden eieren zijn volgende week weer van de partij |:( :r
  vrijdag 26 maart 2021 @ 13:56:11 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198700044
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Handig. Week 17 zijn er waarschijnlijk veel mensen vrij. Je zult die week dan waarschijnlijk wel van woensdag t/m zaterdag gaan lopen met die dingen, ipv dinsdag t/m vrijdag.
Ik snap ook waarom mijn vrij gevraagde zaterdag de 24ste nu al 1,5 week niet is goedgekeurd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198701779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:56 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik snap ook waarom mijn vrij gevraagde zaterdag de 24ste nu al 1,5 week niet is goedgekeurd.
Zaterdagen vrij vragen is hier de laatste tijd nog net geen reden tot ontslag op staande voet. Het is weer vrijwel onmogelijk geworden om een losse dag vrij te nemen, ook doordeweeks. Het vreemde is dat er ondertussen mensen zijn die onder hun contracturen worden ingepland. Dan zou je toch verwachten dat verlofaanvragen een geschenk uit de hemel zijn voor de planners...
pi_198702512
Ja vrij krijgen, dat wordt hier ook nog wat ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 40% gewijzigd door VixenFromHell op 27-03-2021 08:22:48 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198703417
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:44 schreef Kramerica-Industries het daarbuiten levert het bar weinig opvolgende:
Ik betwijfel of post bezorgen zo goed voor je rug is, zeker met zware bundels. Je verbetert je houding helemaal niet, want door die bundel op je arm of in je vest ga je onbewust juist een beetje krom lopen. Krom naar voren of juist, ter compensatie van de bundel, een beetje krom naar achteren.

Als je elke dag een klein wijkje loopt met niet te veel post is het ongetwijfeld gezond, maar ik heb ook collega's met grote contracten die rustig 60 km per week of meer lopen, en zo gezond is dat niet.

Daarnaast hoort je de laatste tijd steeds meer berichten vanuit wetenschappelijke hoek dat al dat fanatieke gesport je lichaam meer kwaad dan goed doet, en dat elke dag een ommetje van 20 minuten lopen (dus geen wijk van 4 uur waarbij je 150 kg post met je meezeult) meer dan genoeg is.

https://www.volkskrant.nl(...)te-blijven~b062c361/
daarbuiten levert het bar weinig op
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:33:41 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198705652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:13 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Zaterdagen vrij vragen is hier de laatste tijd nog net geen reden tot ontslag op staande voet. Het is weer vrijwel onmogelijk geworden om een losse dag vrij te nemen, ook doordeweeks. Het vreemde is dat er ondertussen mensen zijn die onder hun contracturen worden ingepland. Dan zou je toch verwachten dat verlofaanvragen een geschenk uit de hemel zijn voor de planners...
Dat is dan jammer voor ze. Ik vraag haast nooit vrij. Heb een collega die voor elke scheet een dag vrij wil. Stom gedoe.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:55:01 #273
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198724873
En nog steeds niet goedgekeurd. Wel al mijn 1,5 week vrij in mei, maar niet de 24ste. Zul je zien, kan ik straks al mijn plannen wijzigen omdat ze geen losse dagen willen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198727648
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:55 schreef V__L_N het volgende:
En nog steeds niet goedgekeurd. Wel al mijn 1,5 week vrij in mei, maar niet de 24ste. Zul je zien, kan ik straks al mijn plannen wijzigen omdat ze geen losse dagen willen...
Hopen dat ze het tot 2 weken vergeten dan.
pi_198728732
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 08:20 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Hopen dat ze het tot 2 weken vergeten dan.
Hehe ja _O-
Hier hebben ze het wel eens echt op het allerlaatste uurtje ofzo aan laten komen, zou me niets verbazen als er een soort seintje in het systeem zit daarvoor. Dat was toen via die 'verboden' site, kon ik overal precies de tijdstippen bij zien.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198728910
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 10:39 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Hehe ja _O-
Hier hebben ze het wel eens echt op het allerlaatste uurtje ofzo aan laten komen, zou me niets verbazen als er een soort seintje in het systeem zit daarvoor. Dat was toen via die 'verboden' site, kon ik overal precies de tijdstippen bij zien.
Zit er ieg op vakantie uren die je op moet maken, altijd een TC gehad die dat wel op tijd tegen je zei, maar geloof best dat er bij zitten die dat bewust niet melden!
Trouwens wel een keer goed nieuws, als postverdeler zijnde toch met terug werkende kracht een maand of 26 een schaal hoger uitbetaald krijgen (geen idee wat het bedrag gaat zijn en of daar dan ook je schaaljaren in zitten?)
pi_198730212
Ja dat is idd netjes. Ik neem aan dat je schaaljaren er bij zitten dus het kan om best een mooi bedrag gaan. Tis trouwens wel echt schaal 2 en niet een schaal omhoog. Er is bij ons bijv iemand die in schaal 4 zit als postverdeler. Die krijgt nu echt geen 5 :P
pi_198730288
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus de Mijn Werk app updaten zou het probleem moeten verhelpen? Maar er is al een half jaar geen update van de Mijn Werk app uitgebracht!
In de iOS App Store heeft Apple tegenwoordig het beleid dat apps moeten opgeven welke data ze van je verzamelen, ik was wel erg benieuwd hoeveel dat gedrocht van MijnWerk verzamelt. Elke app die een update uitbrengt na die beleidsverandering moet dat verplicht opgeven, maar helaas ook op iOS is het lang geleden sinds er een update voor MijnWerk was.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bladblazer op 28-03-2021 12:45:35 ]
  zondag 28 maart 2021 @ 23:22:38 #279
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198744507
Vraagje. Kan het zijn dat een adres geen pakketten of post kan ontvangen bv omdat er een klacht ligt van een bezorger over bedreiging?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2021 @ 23:28:34 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198744597
Goeie vraag. Ik weet wel dat uit de tijd dat ik er nog werkte het idd wel eens voorgekomen is dat er op kantoor post vastgehouden werd voor bepaalde adressen omdat er iets mee aan de hand was. Er werd niet zo expliciet over gesproken, maar diegene kon dan de post op de sorteerlocatie bij de teamcoach op gaan halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 maart 2021 @ 23:31:19 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198744639
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Goeie vraag. Ik weet wel dat uit de tijd dat ik er nog werkte het idd wel eens voorgekomen is dat er op kantoor post vastgehouden werd voor bepaalde adressen omdat er iets mee aan de hand was. Er werd niet zo expliciet over gesproken, maar diegene kon dan de post op de sorteerlocatie bij de teamcoach op gaan halen.
Maar dan zou zo iemand het weten denk ik? Of kan het zijn dat we tegenwoordig pakketten gewoon meteen doorsturen naar een afhaalpunt...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198744768
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:22 schreef V__L_N het volgende:
Vraagje. Kan het zijn dat een adres geen pakketten of post kan ontvangen bv omdat er een klacht ligt van een bezorger over bedreiging?
Wordt het niet eindelijk tijd voor die cursus zelfbeheersing? ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2021 @ 23:40:28 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198744771
ik zou het niet weten. De lijnen zijn de afgelopen jaren een heel stuk langer geworden en door de grote wijzigingen in de manier van werken zal er ongetwijfeld heel veel veranderd zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 maart 2021 @ 23:52:34 #284
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198744882
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:40 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wordt het niet eindelijk tijd voor die cursus zelfbeheersing? ;)
Tsssk.
Even zonder details. Persoon V stuurt pakket naar persoon X. Track and trace geeft aan, probleem met bezorging pakket gaat naar afhaalpunt. Persoon X is hier boos over en zegt geen briefje te hebben. Persoon V ontdekt dat er vorig jaar aangifte gedaan is door een pakketbezorger over persoon Y die met X samen woont... Dus nu vraag ik me af of de pakketbezorging daar gewoon niet heengaat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198786696
Ik kom wel eens adressen tegen waar dan wel aangelijnd een hond op de oprit ligt. De meeste zijn hartstikke lief krijgen een flinke kroel en een koekje en ik ga weer door.

Maar er zijn er ook die al met opgetrokken lip en grommend op mij aflopen. Ik ben laatst gebeten door een hond en ga dan toch echt zo’n oprit niet op.

Dat kunnen ze toch niet van mij verwachten wel?

[ Bericht 2% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 31-03-2021 22:55:44 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 31 maart 2021 @ 22:54:57 #286
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198787155
Doen ze ook niet normaal. Even je tl bellen, situatie uitleggen met het adres erbij.Kan hij er op bezoek gaan en de opties voorleggen. Meestal is het of hond uit de buurt van brievenbus, of brievenbus buiten het hek, of post ergens anders ophalen.

Hier doe ik het trouwens gewoon zelf. Doe het gewoon zo zeggen: Het hoeft niet zo te zijn dat je hond bijt, maar voor mij lijkt het er op dat hij daar wel toe geneigd is. Dat kan ook komen omdat de hond het niet fijn vind dat er zomaar zo'n gekke bezorger op z'n terrein komt. Dus om het voor iedereen fijner te laten zijn, is er misschien een oplossing te bedenken.

De enige keer dat ik ooit gebeten ben is in mijn bovenarm. Was een hond uit mijn wijk. Vertrouwde hem op z'n eigen adres al niet. Maar de eigenaar hield hem op verzoek altijd achter de deur. Maar kwam hem tegen tijdens het uitlaten. Toen trok de hond zich los en stoof recht tegen me op... Die vond me echt niet zo aardig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198790167
Ik ben nooit gebeten maar ik vertikte het ook om langs honden te lopen. Meestal als er een hond was dan bewaarde ik de post tot het eind van de route en probeerde ik het opnieuw, maar ik zou het zo mee terug naar kantoor genomen hebben. Volgens mij is dat nooit nodig geweest maar ik had geen moment getwijfeld. Ben een beetje gek. En ja de baasjes zeggen altijd dat ze niks doen. Raar dat er nog mensen gebeten worden terwijl geen een hond wat doet.
pi_198790975
Ik wil ook geen terrein op waar een hond aanwezig is. Probeer nog wel eens te roepen, anders gaat het in de oranje bus. Komt het nog wel een keer. Zorgt hier wel voor stress. Als het bijvoorbeeld belangrijke post is, of het is een adres waar ik vaker kom en waar de hond met mooi meer steevast buiten zit. Dan is het geen oplossing meer om het in de oranje bus te gooien. Is 1 zo'n adres waar ik nog wel eens kom, maar de bewoners komen het meestal wel aanpakken als ze het door hebben. En anders gaat het over het hek heen of stop ik het er ergens klem tussen :')

2x gebeten, 1x door een forse hond in de bovenarm.. niet doorgebeten maar wel een maand lang een bont en blauwe arm. Die mensen hadden een afgesloten voortuintje en er hing altijd een losse bus, maar die was weg. Ze hadden naast de voordeur nog een andere deur, en die stond open dus zo kwam de hond mooi naar buiten toe. Had de hond verder nooit eerder gezien. Deur was per ongeluk open blijven staan zeiden ze. Geloof er niets van, was lekker weer. Teamcoach heeft mij toen overgehaald om er geen melding van te maken want er was geen schade ...

De tweede keer was toen ik ergens aanbelde voor iets dat niet in de bus paste. 1 vd kids deed open omdat moeders met het eten bezig was, en liet de hond ontsnappen. Klein beestje, beet me in de kuit. Toch net een klein gaatje, dus advies vd huisarts was prik halen. Was tijdje later nog een klein litteken te zien, uiteindelijk nog wel een schadevergoeding gehad voor dit alles. Van deze beet minder last gehad dan die andere. Mensen deden nog wel even ietsje 'lastig' richting PostNL omdat ik gezegd had dat het wel mee viel (ja, direct nadat het gebeurde) en men wilde eigenlijk dat ik dat uit ging leggen aan ze. Uiteindelijk een briefje in de bus gegooid..

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 01-04-2021 10:31:31 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198791379
Tja melding van maken bij mijn TL. Ik heb melding gemaakt van die beet. Nooit meer rector op gehad.

Maar goed om te weten dat ik mij niet aanstel dus. Ik vind een keer een herder aan mijn arm wel genoeg eigenlijk :')

En ik ben echt niet flauw met honden. Heb er zelf ook een. Maar ik kan wel lichaamstaal lezen van een hond. Zo loopt er ook een hond rond waarvan ik zeker weet dat als hij een keer de kans krijgt dat hij mij te pakken neemt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_198796566
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-inruilen~a66534bd/
huhhh hoe kunnen zit dit nou doen? die zegels zijn super duur, onvoorstelbaar
En ze hebben het over bedrijven en stichtingen en zo maar particulieren hebben die ook gewoon

[ Bericht 7% gewijzigd door bmp80 op 01-04-2021 14:42:29 ]
pi_198820510
Ik heb een keer gehad dat ik een niet thuis briefje door de bus moest proppen, want door de klep aan de binnenkant wilde die niet makkelijk erin. Toen ik mn hand terugtrok voelde ik net de tanden van de hond erlangs glijden.. Ook ooit een keer ergens bezorgd met een klein keffertje in de tuin, als die in de tuin was waren de bewoners er ook en kwamen ze de post aanpakken aan het hek. Later een keer in de straat tegengekomen aan de riem, maar riem was niet kort genoeg en hondje beet mij(niet ernstig) in mijn kuit. Ook een keer op een woonwagenkamp bezorgd dat ik er net wegfietste en een pitbull achter me aan kwam rennen en zicht vastbeet in een fietstas, en stond een man bij die de hond niet terugriep maar alleen maar stond te lachen.
Daarnaast ook nog genoeg honden meegemaakt die ik echt niet zou vertrouwen. Overigens heb ik zelf ook een hond dus ben er niet bang voor, maar af en toe zitten ze er tussen waarvan ik echt het idee heb dat ze graag zouden bijten als ze de kans hadden.
pi_198824139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:34 schreef bmp80 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-inruilen~a66534bd/
huhhh hoe kunnen zit dit nou doen? die zegels zijn super duur, onvoorstelbaar
En ze hebben het over bedrijven en stichtingen en zo maar particulieren hebben die ook gewoon
dit hebben ze eerder ook met gewone zegels gedaan totale schade was rond de 300miljoen voor de kopers/inkopers ,de post heeft deze rechtzaak wel gewonnen,was iets van rond 2018
  zaterdag 3 april 2021 @ 09:55:57 #293
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_198830610
Vraagje: kan je een pakket voor een ander ophalen bij een pakketpunt? Dus dat de naam niet overeenkomt, maar ik heb wel de mailbevestiging?
pi_198830701
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 april 2021 09:55 schreef Koekoekskind het volgende:
Vraagje: kan je een pakket voor een ander ophalen bij een pakketpunt? Dus dat de naam niet overeenkomt, maar ik heb wel de mailbevestiging?
Voor zover ik weet maakt het niet uit wie hem op komt halen, zolang je de gegevens maar hebt en je legitimatie laat zien (gewoon je eigen).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 3 april 2021 @ 10:05:33 #295
495145 Koekoekskind
Slechts gejat
pi_198830704
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:05 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Voor zover ik weet maakt het niet uit wie hem op komt halen, zolang je de gegevens maar hebt en je legitimatie laat zien (gewoon je eigen).
Oké, mooi!
pi_198894725
NPL natuurboeken dit keer.. ugh. De weeknummers klopten zo te zien wel.

Wel mooi trouwens dat hele: het wordt dinsdag rustig, minnen dit dat.

En dan vandaag waren mijn X wijken mooi een stuk drukker, met oa een mailing die er volgens mij dinsdag bij had moeten zitten. :X piek/dalsysteem blijkt gewoon RUK.

[ Bericht 71% gewijzigd door VixenFromHell op 07-04-2021 19:38:56 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198914942
quote:
Beste postbezorgers,

Eind 2020 stuurden we jullie een nieuwsbrief met daarin een artikel over de extra vergoeding van januari 2021.
Omdat dit bedrag een netto vergoeding is mag een uitkeringsinstantie deze vergoeding niet inhouden. Wij krijgen echter signalen van postbezorgers dat dit wel is gebeurd.

Daarnaast zijn er ook postbezorgers die aangeven dat zij door uitkeringsinstanties gekort worden op hun postbezorgers- en/of smartphonevergoeding. De OR heeft dit uitgezocht en ook dit is niet toegestaan. De postbezorgers- en smartphonevergoeding heb je nodig om je werkzaamheden als postbezorger uit te kunnen voeren. Omdat deze vergoedingen ter compensatie zijn van jouw onkosten wordt de betaling ervan niet aangemerkt als loon. Dit betekent ook dat de vergoedingen niet meetellen voor het loon dat wordt gebruikt voor het vaststellen van de hoogte van (wettelijke) toeslagen.

De vergoedingen (zowel de eenmalige uitkering van juni 2020 als die van januari 2021 als de structurele postbezorgers- en smartphonevergoeding) mogen daardoor niet gekort worden op de uitkering van een postbezorger. Instanties die voor de uitkering niet werken met het begrip loon, maar kijken naar jouw inkomen (zoals een bijstandsuitkering), mogen deze vergoedingen volgens de wet, ook niet korten op de uitkering. Deze regels gelden tevens voor loonbeslag en schuldsanering indien er sprake is van werkgerelateerde kosten. Voor een resultaatafhankelijke uitkering (bijvoorbeeld die van juni 2021) gelden andere regels.

Heb je vragen over dit bericht? Neem dan contact op met HR Services (088-8684000) of de OR Operations via or-operations@postnl.nl Wij kunnen ervoor zorgen dat jij een bericht krijgt die je kunt tonen aan de uitkeringsinstantie zodat je geld terug kunt krijgen.

Met vriendelijke groet,

Bert Tuk
Voorzitter OR Operations
  donderdag 8 april 2021 @ 15:26:20 #298
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_198916497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel mooi trouwens dat hele: het wordt dinsdag rustig, minnen dit dat.

En dan vandaag waren mijn X wijken mooi een stuk drukker, met oa een mailing die er volgens mij dinsdag bij had moeten zitten. :X piek/dalsysteem blijkt gewoon RUK.
Dat minnen op dinsdag is gewoon ook een besparingsmaatregel. Ik had vandaag 6 tassen met post dat is 2 keer wat normaal is. Die tassen zaten vol met kampioenen, die had ik vorige week donderdag ook. Dus die stonden gewoon al op het vbl. Die hadden dus ook dinsdag mee gekund, maar we zetten liever binnen minder mensen in en laten ze buiten minnen dan dat ze even doordenken en een goeie verdeling maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_198917676
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:26 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat minnen op dinsdag is gewoon ook een besparingsmaatregel. Ik had vandaag 6 tassen met post dat is 2 keer wat normaal is. Die tassen zaten vol met kampioenen, die had ik vorige week donderdag ook. Dus die stonden gewoon al op het vbl. Die hadden dus ook dinsdag mee gekund, maar we zetten liever binnen minder mensen in en laten ze buiten minnen dan dat ze even doordenken en een goeie verdeling maken.
Bij ons hadden ze ook post van dinsdag naar woensdag geschoven. Ik had woensdag in mijn x-wijk allerlei TV-gidsen die er dinsdag al bij hadden moeten zitten, oa Veronica en KRO.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_198918212
Superdruk vandaag ja. Veel en dikke bladen, ook weer donorregister hier. Toch veel mensen die 2 maand geleden niet gereageerd hebben denk ik. Had dit soort dingen dinsdag gedaan dan :( dinsdag ook letterlijk maar 1 pakje, nu een bomvolle zak bovenop toch al een grote berg post :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_198919435
3 tassen pakketten en 5 met post. Toch vond ik het meevallen. Er zaten vooral heel veel dikke tijdschriften bij. De Libelle was nu extra dik met dat extra tijdschrift er bij enzo. En dan natuurlijk nog de kampioen enzo.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')