Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.quote:Op maandag 11 januari 2021 20:39 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)VDOEQLMn9Q8xkfxkDZJI
Echt dan heb je het als werkgever niet begrepen.quote:Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.
Pffft wat een enorme eikels..quote:Op maandag 11 januari 2021 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Een collega van mij verging het anders. Die kreeg een uitbrander van de TC en vervolgens een brief van de vestigingsmanager waarin hem ernstige onzorgvuldigheid werd verweten en de belofte werd geuit dat bij herhaling ontslag zou volgen.
Het ging ze dan ook niet om de gestolen fiets maar om de verdwenen post die nog in de tassen zat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:40 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Pffft wat een enorme eikels..
Bovendien is het niet ineens PostNL eigendom wat hij kwijt raakte, aangezien ze bij PostNL zulke armoedszaaiers zijn dat wij op onze eigen fietsen moeten bezorgen i.t.t. heel veel buitenlandse postdiensten waar ze al heel lang gewoon bedrijfsfietsen hebben![]()
Deze reactie is echt te idioot voor woorden..
Alle brievenbuspakjes worden een dag vertraagd. Dit is een landelijk beleid. Klaag bij de webshop als je dat vervelend vindt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:08 schreef Discombobulate het volgende:
Bezorgen jullie soms brievenbuspakketjes apart? Ik heb zojuist de post gekregen, maar bij de Track&Trace code van mijn brievenbuspakketje staat dat de bezorger nog onderweg is.
Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:09 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Alle brievenbuspakjes worden een dag vertraagd. Dit is een landelijk beleid. Klaag bij de webshop als je dat vervelend vindt.
Nee hoeft niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?
Ah, precies. Ja dat wou ik gewoon even weten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee hoeft niet.
Er staat een lijst met pakketten in onze app. Op het moment dat wij vertrekken naar die wijk krijgen de mensen een bericht met "uw bezorger is onderweg"
Maar het komt momenteel heel veel voor dat wij aan het eind nog heel veel pakketten in onze app hebben staan die we niet geleverd hebben gekregen omdat het gewoonweg te druk is.
Nee, die scan is automatisch door de sorteermachine uitgevoerd. De postbezorger zelf scant alleen bij aflevering.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, maar dit is al na het sorteren. De bezorger heeft het dus al gescand maar bezorgd het pas morgen?
Als hij in het sorteer proces zit duurt het vast niet lang meerquote:Op woensdag 13 januari 2021 16:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah, precies. Ja dat wou ik gewoon even weten.
Sinds zaterdag ofzo al niet meer. Vandaag rond 12:30 dus melding "De bezorger is onderweg" maar uiteindelijk niks. Dan komt het sowieso morgen wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als hij in het sorteer proces zit duurt het vast niet lang meer
Het artikel heeft het over werken op zondag, niet over bezorgen. Aangezien de media over het algemeen niet het verschil kennen tussen postbodes, postbezorgers, voorbereiders en sorteerders zou het zomaar kunnen dat het enkel gaat over sorteerders en/of voorbereiders die op zondag moeten werken. Het lijkt me sterk dat wij ze op een zondag gaan bezorgen. Als er een extra bezorgdag ingelast wordt is dat altijd een maandag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie nu dat dat artikel over de verkiezingen al wat ouder is. En misschien dan ook al wel eerder gepostMaar iemand al iets gehoord dan over het bezorgen op zondag?
Oh, oudste artikel bovenaan op mijn postnlbij de externe berichten.
Vrijwillig, maar niemand is iets gevraagd. Het komt er op neer dat iedereen automatisch vrijwilliger is, tenzij je belt en zegt dat je niet akkoord gaat. En de OR vindt het prima.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag (15 januari) hebben jullie een portalbericht ontvangen. In dit portalbericht is aangegeven dat er een achterstand is ontstaan in de verwerking van de bus pakjes. De klanten willen graag dat hun pakjes op tijd worden bezorgd. Daarom wordt er op zaterdag 16 januari een inhaalslag gemaakt. Daardoor zullen er op zaterdag 16 januari extra tassen met pakjes op de depots worden afgeleverd. Vanaf dinsdag 19 januari is de bezorging van de bus pakjes weer zoals je gewend bent. Dit heeft het bedrijf besloten na afstemming met de OR. Het wegbrengen van deze extra tassen kan alleen als de bezorger dit zelf wil. Het is dus altijd vrijwillig. Mocht je de extra tassen met pakjes niet willen of kunnen bezorgen dan is dit dus niet verplicht. Je kunt dit doorgeven aan het SCO/de admie.
Het zou me niets verbazen als veel mensen hier overheen lezen of toch niet volledig snappen dat ze niet verplicht zijn die extra tassen weg te brengen. Ongetwijfeld zijn er ook mensen die bij 'inzet' denken aan het tussenzetten vd pakjes zoals in de regel ervoor staat. Er staat ook niet in wat je moet doen als je dat niet wil. Wel in het OR bericht, maar ontvangt (leest) iedereen die?quote:Wat betekent dat voor jou?
Bezorg je zaterdag 16 januari? Dan ontvang je extra tassen met brievenbuspakjes. Je kunt er zelf voor kiezen om de extra pakjes apart weg te brengen of vooraf op volgorde tussen de overige pakjes te zetten en dan te bezorgen. De inzet is vrijwillig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 16-01-2021 13:35:47 ]Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:PostNL heeft er bewust voor gekozen om de extra uitkering netto uit te betalen zodat je er meer aan overhoudt. Door de uitkering uit te betalen onder de zogenaamde ‘werkkostenregeling’ zijn er geen fiscale gevolgen (betalen van belasting) of sociale gevolgen (korting op een uitkering of toeslag). De vergoeding van PostNL telt namelijk niet mee als loon dat wordt gebruikt voor het vaststellen van de hoogte van (wettelijke) toeslagen. Instanties die niet werken met het loon maar met inkomen, zoals een bijstandsuitkering, mogen volgens de wet* eenmalige netto vergoedingen die zijn uitbetaald onder de werkkostenregeling niet korten op de uitkering.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en ander vraagjeOmdraaien: waar staat dat ze het wél mogen vragen. En anders stuur je die vraag door naar de OR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zit er wel over te denken om eea door te spelen naar de OR als er nog weer iets over gezegd wordt.Nobody ever seems to remember life is a game we play
Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:52 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Omdraaien: waar staat dat ze het wél mogen vragen. En anders stuur je die vraag door naar de OR.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vrees is dat ze bijv uitloop ivm pakjes niet mee willen wegen omdat dat dan door corona zou komen en tijdelijk zou zijn (is ook wel deels, maar niet alleen). Dat soort geintjes..Nobody ever seems to remember life is a game we play
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?
Ik had het opgevat als "preventief vragen", maar dat staat er inderdaad niet zie ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het eigenlijk niet mogen vragen? Ja, als je op 24 december eem half uur plust vanwege "meer post" en je TC gaat vragen wat je daar nu precies mee bedoelt is het een beetje raar, maar als je bijv. een uur plust vanwege "calamiteiten" is het toch niet zo gek dat een tc graag een toelichting wil wat die calamiteiten dan waren?
Dat hangt van je functie af. Als je op een sorteer- of voorbereidlocatie werkt, ja, dan zul je een werkgeversverklaring nodig hebben en krijgen als je tussen 20.30 en 4.30 de straat op moet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:47 schreef bmp80 het volgende:
Zouden wij nu ook een verklaring krijgen als we vroeg op het werk moeten zijn?
De meeste pakketbezorgers zijn nog steeds zekfstandig van postnl, die kunnen de verklaring zelf regelen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:44 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Dat hangt van je functie af. Als je op een sorteer- of voorbereidlocatie werkt, ja, dan zul je een werkgeversverklaring nodig hebben en krijgen als je tussen 20.30 en 4.30 de straat op moet.
Post- en pakketbezorgers niet neem ik aan. Die moeten gewoon uiterlijk 20.00 van de straat zijn.
Ja dit is dus wat er gebeurd is. Op Mijn Werk is later aan ons bericht dat dit toch niet mocht zo, maar als je het niet doet krijg je een berichtje om het alsnog door te gevenquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:42 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
[..]
Een teamleider mag niet van te voren zeggen: als je meer dan 10 minuten plust, moet je een melding maken/appje sturen met uitleg.
De persco is nu geweest, en je moet inderdaad zo'n werkgeversverklaring krijgen. En ook een persoonlijke verklaring.quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:47 schreef bmp80 het volgende:
Zouden wij nu ook een verklaring krijgen als we vroeg op het werk moeten zijn?
Dit idd je weet dat het dan niet meer gemeld gaat worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:21 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Echt dan heb je het als werkgever niet begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |