Dus.........quote:Op zondag 10 januari 2021 00:13 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze zijn te angstig om te versoepelen. En dus wordt het op die mutatie gegooid om het vooral niet te doen.
Echt complete onzin dit.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:13 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze zijn te angstig om te versoepelen. En dus wordt het op die mutatie gegooid om het vooral niet te doen.
Over die laatste alinea. Dat lees ik vaker. Maar volgens mij vind het grootste gedeelte van de bevolking nog steeds dat ze het goed doen. In mijn omgeving zitten er veel mensen die niet elke dag de cijfers bekijken en gewoon de dingen geloven die ze bij de persconferenties roepen. Laatste jaar heeft laten zien dat de meeste mensen heel erg veel accepteren. Helemaal als het geleidelijk gaat.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 23:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen willen gewoon weer bij elkaar komen. Of dat nu bij een vereniging, in een café, op een verjaardag, in een schoolklas of bij een concert is maakt daarbij niet zo veel uit.
Het lijntje dat de grens vormt tussen acceptatie en weerstand wordt steeds dunner. Dus zoals net al terecht werd aangegeven: niet alleen de maatregelen, maar ook de communicatie wordt echt een ding.
Ja en als de scholen en kinderopvang weer open is voor iedereen kan iedereen weer op de zaak werken.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vaccinaties is op zijn vroegst pas iets van te merken in maart hadden ze voorspeld.....klopt ook wel als ze de kwetsbaren in februari gaan inenten.
volgens mij willen ze gaan versoepelen onder de 3600 besmettingen per dag en minder dan 10 IC opnames per dag en daar zitten we nog lang niet.
scholen zullen vast wel iets eerder open gaan.
Dat kan zo omslaan. Moet je ze in Amerika maar eens vragen. En eerlijk? Ik wantrouw die onderzoeken een beetje, ik heb het idee dat er A toch wel een verschil zit tussen wat men daar zegt en wat men doet. En B dat er sociaal wenselijk geantwoord wordt.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over die laatste alinea. Dat lees ik vaker. Maar volgens mij vind het grootste gedeelte van de bevolking nog steeds dat ze het goed doen. In mijn omgeving zitten er veel mensen die niet elke dag de cijfers bekijken en gewoon de dingen geloven die ze bij de persconferenties roepen. Laatste jaar heeft laten zien dat de meeste mensen heel erg veel accepteren. Helemaal als het geleidelijk gaat.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vaccinaties is op zijn vroegst pas iets van te merken in maart hadden ze voorspeld.....klopt ook wel als ze de kwetsbaren in februari gaan inenten.
volgens mij willen ze gaan versoepelen onder de 3600 besmettingen per dag en minder dan 10 IC opnames per dag en daar zitten we nog lang niet.
Die variant komt amper voor in Nederland.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En een mutatie die veel besmettelijker is waardoor een versoepeling wel eens heel moeilijk zou kunnen worden.
Het gaat meer om het ziekteverzuim van het personeel van de verzorgingstehuizen en de ziekenhuizen. Nu zij vrijwel allemaal ingeënt zijn lossen de problemen in de personeelsplanning. Er zijn voldoende ziekenhuisbedden namelijk.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Nog niet neequote:Op zondag 10 januari 2021 00:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die variant komt amper voor in Nederland.
Maar zeker met die scholen ga je straks (even aangenomen dat ze dichtblijven) op een punt komen dat de weging nog zo uitleggen dat hij uitslaat naar de viruskant erg lastig wordt.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:39 schreef quirina het volgende:
Thuisblijven is minder verspreiden
Buiten de deur werken en kinderen stallen is meer verspreiden
Tsja zo kun je alles kapot redeneren. Cijfers wijzen uit dat de UK variant amper voor komt en van de ZA variant is ook slechts één besmetting vastgesteld. Dat tegenover dagelijks duizenden gewone besmettingen.quote:
Hij is er al, in meerdere provincies. Dus we gaan vanzelf zien of hij besmettelijker is, dan neemt het aandeel toe onder degene die besmet zijn.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Vliegt vanzelf wel via Schiphol binnen.
Waren dat nou niet nét de mensen die grote risico's lopen door corona?quote:De was binnen laten drogen kan een serieus gezondheidsrisico veroorzaken voor mensen met ernstig astma of een verzwakt immuunsysteem.
Ja wat is het nouquote:Het is wel bekend dat mensen met COPD en astma die corona krijgen vaak te maken hebben met een ernstiger beloop. Dit is inmiddels ook aangetoond voor patiënten met interstitiële longziekten.
Dus die hoogleraren hebben het helemaal mis volgens jou. Kan hoor...maar waarom doen die lui dit soort onderzoeken dan?quote:Op zondag 10 januari 2021 00:54 schreef quirina het volgende:
Was moet je gewoon in de droger doen. Door de hete temperatuur dood je ook huisstofmijt. Ook slecht als je astma hebt.
We hebben net aan Code Zwart afgewend en men wil alweer versoepelingen?quote:Op zondag 10 januari 2021 00:06 schreef ArnosL het volgende:
[..]
-300 patiënten in de ziekenhuizen afgelopen week. Dat in combinatie met vaccinaties gaat er de komende weken voor zorgen dat er een gigantische roep om versoepelingen gaat komen.
Cijfers wijzen uit? Wij testen hier nauwelijks op mutaties. Als je niet of nauwelijks kijkt welke mutaties aanwezig zijn ga je ze niet vinden nee.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tsja zo kun je alles kapot redeneren. Cijfers wijzen uit dat de UK variant amper voor komt en van de ZA variant is ook slechts één besmetting vastgesteld. Dat tegenover dagelijks duizenden gewone besmettingen.
Ja. De code zwart werd veroorzaakt door een lage bezettingsgraad tov het aantal ziekenhuisbedden. Dat wordt opgelost middels het vaccineren en dus kunnen we weer versoepelen.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We hebben net aan Code Zwart afgewend en men wil alweer versoepelingen?
Ik denk dat het mee valt. De besmettingscijfers zijn stabiel en de overheid heeft dit keer wel vlot ingegrepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 00:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Cijfers wijzen uit? Wij testen hier nauwelijks op mutaties. Als je niet of nauwelijks kijkt welke mutaties aanwezig zijn ga je ze niet vinden nee.
Ze vinden dan op één plek de mutatie door een steekproef (zoals bij die basisschool) en gaan daar dan gericht testen en dan komen zij er achter dat daar tientallen besmettingen hebben plaatsgevonden met de UK-mutatie.Jij denkt dat dat de enige plek in heel Nederland is?
Kan natuurlijk, maar denk dat het aannemelijker is dat het hier ook al flink verspreid is.
Horeca, evenementen en wat al eens meer zij lijkt me totaal niet aan de orde op dit moment. Het is gewoon nog steeds kritisch qua virus.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:00 schreef ArnosL het volgende:
bezettingsgraad tov het aantal ziekenhuisbedden. Dat wordt opgelost middels het vaccineren en dus kunnen we weer versoepelen.
Scholen moeten hoognodig weer open om de toekomst van kinderen niet te ernstig schade toe te brengen en horeca moet
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Horeca, evenementen en wat al eens meer zij lijkt me totaal niet aan de orde op dit moment. Het is gewoon nog steeds kritisch qua virus.
Maar onderwijs vind ik van een andere orde. Dat maatschappelijke belang is zo groot. De opdracht zou moeten zijn om het onderwijs in ieder geval deels te heropenen zonder dat dat afbreuk doet aan het urgentiegevoel en daarmee samenhangend de naleving van de andere maatregelen.
Sorry, maar dit klopt gewoon niet. Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar kom eens met bronnen dan.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:00 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ja. De code zwart werd veroorzaakt door een lage bezettingsgraad tov het aantal ziekenhuisbedden. Dat wordt opgelost middels het vaccineren en dus kunnen we weer versoepelen.
Scholen moeten hoognodig weer open om de toekomst van kinderen niet te ernstig schade toe te brengen en horeca moet open om een gigantische faillissementsgolf te voorkomen.
De besmettingscijfers zijn stabiel, omdat wij al een lange tijd in een lockdown zitten. Valt gewoon heel weinig te zeggen over hoe ver het hier al verspreid is. Je kan echt niet zo stellig roepen dat het allemaal wel meevalt als ze op de ene plek waar ze wel goed getest hebben tientallen gevallen hebben gevonden. Kans dat dat enige cluster in Nederland is is echt heel klein.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:03 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik denk dat het mee valt. De besmettingscijfers zijn stabiel en de overheid heeft dit keer wel vlot ingegrepen.
Wat de oorzaak ook zij, op is op & vol is vol. Daarnaast is er natuurlijk ook nog een gigantisch stuwmeer van reguliere zorg.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.
Ik denk dat we echt moeten leren van de zomer en niet gaan kloten nu. Zeker met de vaccins in zicht zou het heel triest zijn als de boel nu nog finaal in het honderd loopt. Laten we daarbij ook niet vergeten dat een R van zeg 1.2 bij 4.000 besmettelijke mensen van een andere orde is dan diezelfde R bij 150.000 besmettelijke mensen. Zeker aangezien de R maar 0,9 is en niet ver onder de 1 hebben we dus heel weinig speelruimte.quote:We komen nu op het punt dat we ook weer aan het economisch belang kunnen gaan denken. De vrijetijdssector heeft gigantische schade opgelopen en om een golf aan faillissementen te voorkomen moeten ze binnenkort echt open gaan. Met zakkende besmettingscijfers en toenemende beschikbaarheid van verzorgend personeel moet dat ook kunnen .
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Op basis van berichtgeving in de media moet alles dichtblijven inderdaad. Kijk je naar cijfers over het aantal ziekenhuisbedden en de bezettingsgraad dan valt het mee. Vooral de uitval onder het personeel was de oorzaak van de problemen.
We komen nu op het punt dat we ook weer aan het economisch belang kunnen gaan denken. De vrijetijdssector heeft gigantische schade opgelopen en om een golf aan faillissementen te voorkomen moeten ze binnenkort echt open gaan. Met zakkende besmettingscijfers en toenemende beschikbaarheid van verzorgend personeel moet dat ook kunnen .
Echt eens met vetgedrukte deel.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat de oorzaak ook zij, op is op & vol is vol. Daarnaast is er natuurlijk ook nog een gigantisch stuwmeer van reguliere zorg.
[..]
Ik denk dat we echt moeten leren van de zomer en niet gaan kloten nu. Zeker met de vaccins in zicht zou het heel triest zijn als de boel nu nog finaal in het honderd loopt. Laten we daarbij ook niet vergeten dat een R van zeg 1.2 bij 4.000 besmettelijke mensen van een andere orde is dan diezelfde R bij 150.000 besmettelijke mensen. Zeker aangezien de R maar 0,9 is en niet ver onder de 1 hebben we dus heel weinig speelruimte.
En dan hebben we het nog niet over de Britse variant gehad die nog boven de markt hangt.
Die evenementen moeten het zeker 6 mnd van te voren weten ivm boekingen.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:20 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kom eens met cijfers en bronnen in plaats van constant hetzelfde blijven roepen.
Er is absoluut, maar dan ook absoluut geen ruimte om te versoepelen op dit moment. Reguliere zorg is nog steeds flink afgeschaald om maar iets te noemen. Dit los je echt niet op omdat je 30.000 acute zorgverleners heb gevaccineerd. Als je dat denk heb je echt geen flauw idee wat er op dit moment in de ziekenhuizen speelt.
Zou al blij zijn als na een verlenging van twee weken ergens begin februari de basisscholen weer open zouden kunnen. Als de cijfers blijven dalen kan voortgezet onderwijs volgen, daarna de winkels en sportscholen die nu dicht zijn.
Verwacht echt niet dat horeca open gaat voor april en evenementen kan je voorlopig echt nog wel even vergeten.
Ga dan maar vast afgelasten...quote:Op zondag 10 januari 2021 01:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die evenementen moeten het zeker 6 mnd van te voren weten ivm boekingen.
Ik ben het niet eens met het idee dat in de zomer te snel 'versoepeld' (wat een kutwoord) is.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt eens met vetgedrukte deel.
Zou echt heel zonde zijn om nu fouten te maken en te snel te versoepelen, waardoor wij nog langer in de shit moeten zitten. Laten wij aub. niet in de muur crashen terwijl wij al licht aan het einde van de tunnel zien.
Je hebt gelijk, versoepeling was prima alleen greep men niet op tijd in toen meerdere signaalwaarden werden overschreden. Regionale overheden wilden niet ingrijpen en de regering reageerde ook te laat.quote:Op zondag 10 januari 2021 01:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met het idee dat in de zomer te snel 'versoepeld' (wat een kutwoord) is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |