abonnement Unibet Coolblue
pi_197314846
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, dat?

Die joker met z'n typisch spaanse hoofddeksel die achteraf door een zij raam de toko moest verlaten? :?

Toch niet te vergelijken met dit.
Ja, die idd. Wel een beetje met elkaar te vergelijken. Trump deed het alleen via de proxy van zijn aanhangers. Het gezamenlijke congres was in vergadering over de ratificatie van de verkiezingen, En hij riep zijn aanhangers op om er naar toe te lopen en er op toe te zien wat er gebeurde en dat zou 1 partij dan niet zo leuk vinden (de democraten). Zijn volgelingen gingen daarnaar toe, sommigen gaven voor de camera aan dat de revolutie was uitgebroken en ze braken vervolgens in in dat gebouw. De rest is geschiedenis. Net zo jammerlijk mislukt als de coup van kolonel Tejero. Wel 5 doden dus en 17 zwaar gewonden.
I´m back.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:40:24 #177
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197314884
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat vorig jaar in Zuid Amerika (volgens mij Brazilië) ook 5 doden zijn gevallen tijdens voetbalrellen.
Behalve dan dat er nooit voetbalrellen zijn in de USA.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197314917
Podcast met Maarten van Rossem over de gebeurtenissen van afgelopen week.
En ja ik ben wel fan van Maarten, vooral ook de manier van vertellen :P
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:43:04 #179
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197314932
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Hij maakt er al ruim 2 dagen een voetbalrelletje van en zegt dat het alleen maar om wappies gaat.
Tsja... natuurlijk zou ik ook wel willen hopen dat hij gelijk heeft. Maar alle beelden en uitlatingen tot nu toe geven aan dat het sowieso geen voetbalrel was, en dat zogenaamde 'wappies' ook extreem gewelddadig kunnen worden als ze hun zin niet krijgen.
Maar dat woensdag, in het Capitool, Pence en de volksvertegenwoordigers gedwongen moesten worden om de uitslag van de volkomen legale verkiezingen te vernietigen om daarna Trump tot winnaar uit te roepen, is glashelder. En aangezien velen zich wel realiseerden dat Pence dat niet zomaar zou doen, omdat Pence dat nu eenmaal al had gezegd, nou, dan moest hij maar dood, die vuile verrader.
Of het nou goed of slecht voorbereid of gecoördineerd was, het was GEEN voetbalrelletje in een overheidsgebouw. Een knullige poging tot een staatsgreep, nou vooruit dan maar. Maar ook dat is een poging tot staatsgreep. Met bovendien 5 doden.

"We love you. You are very special."
Dat zou dan een voetbalrel moeten zijn waarbij Overmars zijn aanhangers opdrong te gaan vechten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:43:07 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197314934
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Behalve dan dat er nooit voetbalrellen zijn in de USA.
Dat maakt niet uit.
De user waar ik op reageerde lijkt te beweren dat er geen dooien vallen tijdens voetbalrellen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:14 schreef Toby56 het volgende:
5 dooien, en het dan vergelijken met een voetbalrel?

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_197314935
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:35 schreef JFlip het volgende:

[..]

Het zijn met name Trump’s enabelers die daar een hele grote hand in gaan hebben.. je weet wel, dat tuig wat het nog steeds nodig vond ,nadat ze notabene zelf uren onder de banken hebben moet schuilen voor Donald fokking Trump’s lynchmob, om toch nog ff lekker objection te roepen bij het verifiëren van de kiesmannen.
Zoals deze schreeuwlelijk:
twitter
pi_197314938
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:41 schreef Dutch_view het volgende:
Podcast met Maarten van Rossem over de gebeurtenissen van afgelopen week.
En ja ik ben wel fan van Maarten, vooral ook de manier van vertellen :P
Ah, die ga ik morgen even beluisteren.
I´m back.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:43:52 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_197314950
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:41 schreef Dutch_view het volgende:
Podcast met Maarten van Rossem over de gebeurtenissen van afgelopen week.
En ja ik ben wel fan van Maarten, vooral ook de manier van vertellen :P
Erg leuk om naar te luisteren.
Niet om naar te kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:46:04 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197314993
Maar als het al een min of meer gecoördineerde coup was, dan moet Pence via de inlichtingendiensten geïnformeerd zijn, zou ik zeggen. En waarom hij dan toch weigert om de 25th amendment in te zetten, kan ik dan absoluut niet begrijpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197315016
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ow, dat?

Die joker met z'n typisch spaanse hoofddeksel die achteraf door een zij raam de toko moest verlaten? :?

Toch niet te vergelijken met dit.
Toch was dat best eng.
Met ijzige kalmte kwam een groep gewapende Guardia Civil het parlementsgebouw binnen en nam het parlement in gijzeling. Hun luitenant-kolonel Tejero nam het spreekgestoelte over. Hij had al eens eerder deelgenomen aan een staatsgreep. Toch was hij nog in functie, verbazingwekkend genoeg.
Bovendien moet je bedenken dat het in een land gebeurde dat al sinds de jaren 30 tot 1975 geen democratie had gekend (fascisme onder Franco). Best gevaarlijk (voor het land zelf). Maar, net als woensdag, knullig en onzorgvuldig voorbereid.

Veel geschiet op een gegeven moment, dat wel.
Ik herinner mij dat premier Suarez en vice-premier Mellado de helden waren, door zich hetzij te verzetten (Mellado) dan wel ijzig kalm te blijven (Suarez).
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:48:13 #186
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197315039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik had er een fotootje van geplaatst... omdat ook die staatsgreep niet goed voorbereid was.
Dank voor de verduidelijking! ;)

Maar ik denk niet dat het hier een geval is: the donnie heeft een staatsgreep voorbereid, en die is mislukt,

Maar: die mongool zijn totaal onverantwoordelijke gedrag heeft ons (hun, de yanks ;) ) op de drempel van een staatsgreep gebracht ;)
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:48:30 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197315042
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:46 schreef livelink het volgende:
Maar als het al een min of meer gecoördineerde coup was, dan moet Pence via de inlichtingendiensten geïnformeerd zijn, zou ik zeggen. En waarom hij dan toch weigert om de 25th amendment in te zetten, kan ik dan absoluut niet begrijpen.
Ik durf zelfs te stellen dat Barr daarom de boel had verlaten, de combi van de pardons en dat hij maar even mee geen helpen op strafrechtelijk gebied. Het is wel speculatie, ik zal er gelijk mee ophouden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197315052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te stellen dat Barr daarom de boel had verlaten, de combi van de pardons en dat hij maar even mee geen helpen op strafrechtelijk gebied. Het is wel speculatie, ik zal er gelijk mee ophouden.
Ja, die gozer had wel in de gaten dat het zuidwaarts ging met zijn daddy.
I´m back.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:49:53 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_197315066
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:48 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik durf zelfs te stellen dat Barr daarom de boel had verlaten, de combi van de pardons en dat hij maar even mee geen helpen op strafrechtelijk gebied. Het is wel speculatie, ik zal er gelijk mee ophouden.
Ik geloof wel in de slechtheid van Barr.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_197315068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:46 schreef livelink het volgende:
Maar als het al een min of meer gecoördineerde coup was, dan moet Pence via de inlichtingendiensten geïnformeerd zijn, zou ik zeggen. En waarom hij dan toch weigert om de 25th amendment in te zetten, kan ik dan absoluut niet begrijpen.
Pence is een lafaard.
I´m back.
pi_197315081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zoals deze schreeuwlelijk: [ twitter ]
Wel fijn dat dat soort figuren nu met butthurt aan de zijlijn mogen schreeuwen, nu de Democraten de meerderheid hebben in de Senaat maakt het niet zo veel meer uit wat die figuren vinden.
pi_197315096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pence is een lafaard.
Gedeeltelijk berekening, gedeeltelijk angst.
Dat laatste is sowieso gegrond.
Zo wordt je bij een rally in Georgia nog luidkeels toegejuicht, zo ben je in 1 klap een vieze verrader en moet je dood. Omdat je grondwettelijk helemaal niet aan de eisen van je baas en zijn volgers kunt voldoen.
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:52:12 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197315099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:46 schreef livelink het volgende:
Maar als het al een min of meer gecoördineerde coup was, dan moet Pence via de inlichtingendiensten geïnformeerd zijn, zou ik zeggen. En waarom hij dan toch weigert om de 25th amendment in te zetten, kan ik dan absoluut niet begrijpen.
Wie weet wat er allemaal voor belangen meespelen. Waar er wel eens een film gemaakt wordt over een president, weet ik hier niet wat je voor onderwerp moet kiezen, er zijn er zoveel. Misschien gewoon zomaar een dag uit zijn presidentschap waarbij je hem volgt.

Had een ultieme rol voor Philip Seymour Hoffman geweest.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:53:54 #194
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_197315127
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Dat zou dan een voetbalrel moeten zijn waarbij Overmars zijn aanhangers opdrong te gaan vechten.
Als Cruijff in 2010 tijdens die fluwelen revolutie hooligans had gevraagd om de ArenA te bestormen hadden ze het misschien nog gedaan ook ;)

Een voetbalrel is een veel te lichte kwalificatie en dat ligt niet aan het aantal doden. Er was een vrij duidelijke instructie van Trump en die werd uitgevoerd, dat het nogal incompetent en chaotisch ging doet daar niets aan af.

Een betere vergelijking met een voetbalrel was dat boerenprotest bij de provinciehuizen in 2019. Daar werd de politiek ook met geweld onder druk gezet maar dat waren allemaal vrij spontane acties volgens mij.
pi_197315136
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:46 schreef livelink het volgende:
Maar als het al een min of meer gecoördineerde coup was, dan moet Pence via de inlichtingendiensten geïnformeerd zijn, zou ik zeggen. En waarom hij dan toch weigert om de 25th amendment in te zetten, kan ik dan absoluut niet begrijpen.
Pence heeft net als Ted Cruz en die andere reetkever een eigen agenda. Hij wil ook voor het presidentschap gaan en op de een of andere manier zal het 25th amendment daar wel niet in passen. Of hij heeft geen zin in het gezeur dat het met zich meebrengt, who knows
pi_197315147
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Gedeeltelijk berekening, gedeeltelijk angst.
Dat laatste is sowieso gegrond.
Zo wordt je bij een rally in Georgia nog luidkeels toegejuicht, zo ben je in 1 klap een vieze verrader en moet je dood. Omdat je grondwettelijk helemaal niet aan de eisen van je baas en zijn volgers kunt voldoen.
Het is wat wij in NL noemen een (gereformeerde) glimpieper. Het is gewoon bah, bah, bah en bah, met zijn mother. Alleen niet zo slecht als Trump, dat is het enige dat voor hem spreekt.
I´m back.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 22:58:00 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197315181
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Moet je je voorstellen wat er had gebeurt als ze niet "passief" hadden gedoogd, maar "actief" hadden geparticipeerd :*

En ik zelf denk niet dat er bewust niks gedaan werd,
[..]

Ik denk dat op meerdere fronten het e.e.a. zwaar is onderschat.

Tenzij, we graag geloven dat die leidinggevenden daar het wel ok vinden dat een van hun collega's hun hoofd werd ingeslagen met een brandblusser ( :{ ).

Maar dat denk ik... ;)
Ik geloof dat NIET graag. En ik heb bovendien een hekel aan complotgelul.
Maar er lijken toch behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat er bewust weinig beveiliging (buiten) was, ruim baanis gegeven om binnen te komen, en dat extra beveiliging en hulp vd NG meerdere keren is weggewuifd. Helaas..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_197315221
Pence kan zich alleen nergens op beroemen op feiten van VP en resultaten van trump.
Zoals Biden regelmatig Obama citeert, en hun samenwerking.
De voorverkiezingen beginnen over 2 jaar al weer.

Vermoedelijk weten wij - de buitenwereld - voorlopig nog niet de helft van wat zich heeft voorgedaan.
Pence zou een boek erover kunnen schrijven ( en binnenlopen). B-)
  zaterdag 9 januari 2021 @ 23:03:02 #199
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_197315284
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof dat NIET graag. En ik heb bovendien een hekel aan complotgelul.
Mar complot gelul, is denken dat, er een complot was, iemand heeft ergens, gezegd dat er niks tegen de bestormers gedaan moest worden? :)

quote:
Maar er lijken toch behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat er bewust weinig beveiliging (buiten) was, ruim baanis gegeven om binnen te komen, en dat extra beveiliging en hulp vd NG meerdere keren is weggewuifd. Helaas..
Ik ben het zondermeer met je eens dat we kunnen constateren dat er te weinig beveiliging was, er niet kordaat genoeg opgetreden werd.

Welke andere aanwijzingen refereer je naar? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_197315286
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof dat NIET graag. En ik heb bovendien een hekel aan complotgelul.
Maar er lijken toch behoorlijk wat aanwijzingen te zijn dat er bewust weinig beveiliging (buiten) was, ruim baanis gegeven om binnen te komen, en dat extra beveiliging en hulp vd NG meerdere keren is weggewuifd. Helaas..
Lijkt me correct. Het is geen onderschatting geweest, Trump wilde gewoon geen hinderlijke law enforcement in de buurt. Het doet me een beetje denken aan de slinkse poging om de posterijen te saboteren, met behulp van een door hemzelf aangesteld vriendje (DeJoy).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')