abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 januari 2021 @ 21:58:17 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197296093
Sommige culturen is liefde vinden heel anders... veel makkelijker. In sommige culturen wordt het gewoon voor je geregeld, vraag je je ouders of familie en dan regelen ze een partner daar voor je.

Of sommige culturen zijn heel conservatief en hebben hele duidelijke regels. Dat lijkt me makkelijker dan de datingcultuur one Nederland dat geen duidelijke richtlijn heeft. Hier moet je geluk hebben dat het klikt en dat de ander jou ook leuk vind en leuk blijf vinden. Sommige kringen zijn de ‘regels’ of richtlijnen zo dat het heel makkelijk is om te weten of je wat aan elkaar heb.

Welke cultuur lijkt het jou veel makkelijker om een partner vinden? Hindoestanen bijvoorbeeld, of Marokkanen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:01:52 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197296197
Als her voor je geregeld wordt is het geen liefde.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:07:50 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197296354
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:01 schreef CoolGuy het volgende:
Als her voor je geregeld wordt is het geen liefde.
Waarom niet? Je kan nog steeds verliefd op haar worden en van haar houden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197296596
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan nog steeds verliefd op haar worden en van haar houden.
Maar het is zeker geen garantie
FOK! is net een groot tijdschrift
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:16:44 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197296617
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan nog steeds verliefd op haar worden en van haar houden.
Ik bepaal zelf wel wie ik uit kies en waar ik uit vrije wil mee samen wil zijn, en zij met mij, in plaats van het wel lekker makkelijk te vinden dat je zelf geen moeite hoeft te doen. Wat hier achter steekt is dat jij dan ondanks je beperkingen op een makkelijke manier toch een vrouw krijgt.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:24:20 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197296853
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wel wie ik uit kies en waar ik uit vrije wil mee samen wil zijn, en zij met mij, in plaats van het wel lekker makkelijk te vinden dat je zelf geen moeite hoeft te doen. Wat hier achter steekt is dat jij dan ondanks je beperkingen op een makkelijke manier toch een vrouw krijgt.
Ik durf te wedden dat ik meer succes met vrouwen heb gehad dan jij.

Ik ben nu even uit de running vanwege ziekte en beperking, maar zelfs dan heb ik op dit moment een FWB. Vriendin komt wel als ik weer wat sterker in mijn schoenen sta.

Verder vind ik je bekrompen. Het is best een gedoe voor velen om überhaupt een date te krijgen, zou veel makkelijker zijn als dat gewoon wat makkelijker geregeld kon worden. Ik zou geen bezwaar hebben als het bijvoorbeeld via familie geregeld werd. Dat ik naar mijn familie kan stappen en vragen of ze een vrouw mijn leeftijd kennen uit een goede familie... en dan afspreken en kijken of het klikt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:25:54 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197296911
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Maar het is zeker geen garantie
De huidige manier die wij doen in het Westerse wereld ook helemaal geen garantie. Met tientallen mensen afspreken en hopen dat het met eentje klikt is ook best hopeloos.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197296972
Wil je echt zo een gearrangeerd huwelijk? Anderzijds denk ik dat het vroeger hier ook zo een beetje was.
pi_197297016
Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Hier is het zo open dat je verdrinkt in de opties en dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Gelukkig maar dat Nederland een land is met veel verschillende culturen. Je kunt hier van alles krijgen.
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 22:31:41 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197297083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:24 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat ik meer succes met vrouwen heb gehad dan jij.

Ik ben nu even uit de running vanwege ziekte en beperking, maar zelfs dan heb ik op dit moment een FWB. Vriendin komt wel als ik weer wat sterker in mijn schoenen sta.

Verder vind ik je bekrompen. Het is best een gedoe voor velen om überhaupt een date te krijgen, zou veel makkelijker zijn als dat gewoon wat makkelijker geregeld kon worden. Ik zou geen bezwaar hebben als het bijvoorbeeld via familie geregeld werd. Dat ik naar mijn familie kan stappen en vragen of ze een vrouw mijn leeftijd kennen uit een goede familie... en dan afspreken en kijken of het klikt.
I really couldn't care less of jij 1 vrouw of 1000 vrouwen meer hebt gehad dan ik. Ik heb een vrouw die uit vrije wil bij mij is, en ik bij haar, en dat al jaren lang. Ik was voor haar gelukkig, en ik ben met haar gelukkig. Dat vind ik veel boeiender dan hoeveel streepjes ik meer kan zetten dan een willekeurig ander iemand.

Ja, dan vindt je me bekrompen. Boeiend.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197297154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:29 schreef Rock92 het volgende:
Ik snap ergens wel wat je bedoelt. Hier is het zo open dat je verdrinkt in de opties en dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Gelukkig maar dat Nederland een land is met veel verschillende culturen. Je kunt hier van alles krijgen.
Jij bent de eerste die zoals mij denkt
pi_197297228
Ik vind liever moeilijk een partner, maar die me wel als gelijkwaardige ziet en als individu beschouwt, dan dat ik makkelijk een partner vind, die meent dat ik een bepaalde rol op me moet nemen, omdat ik een kut heb. Dus voor mij geen betere cultuur qua liefde dan de Westerse. Sowieso is het geen liefde als ik het gevoel heb dat het een "moetje" is.
pi_197297537
Zou het persoonlijk niet erg vinden als ik uitgehuwelijkt zou worden mits ze een beetje thicc is.

Okay misschien is uithuwelijking niet ideaal. Misschien beter als je via je ouders word voorgesteld aan iemand die zij kennen en ook single is.

Teveel gedoe dat hele daten.
pi_197297642
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:46 schreef Sapstengel het volgende:
Zou het persoonlijk niet erg vinden als ik uitgehuwelijkt zou worden mits ze een beetje thicc is.

Okay misschien is uithuwelijking niet ideaal. Misschien beter als je via je ouders word voorgesteld aan iemand die zij kennen en ook single is.

Teveel gedoe dat hele daten.
Is ook wel, en uiteindelijk toch zelfde resultaat
pi_197297708
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Maar het is zeker geen garantie
En al helemaal geen garantie dat het ook wederzijds is.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 22:55:14 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_197297738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:16 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Maar het is zeker geen garantie
Haha. En zelf uitgezocht via een dating site wel?!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_197298013
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

De huidige manier die wij doen in het Westerse wereld ook helemaal geen garantie. Met tientallen mensen afspreken en hopen dat het met eentje klikt is ook best hopeloos.
Liever met tientallen mensen afspreken en uiteindelijk eentje vinden met wie het klikt en waarbij dat wederzijds is, dan uitgehuwelijkt worden aan iemand waarbij de kans erg groot is dat het niet klikt en/of de klik niet wederzijds is. Want laten we wel wezen, als je met tientallen mensen moet afspreken om er 1 te vinden waarmee het klikt en waarbij dat wederzijds is, is de kans heel erg klein dat het je ouders wel in 1x lukt om precies diegene voor je te vinden waarmee het klikt en waarbij die klik ook nog wederzijds is.
pi_197298071
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. En zelf uitgezocht via een dating site wel?!
Nee, maar dan date je dus gewoon verder en zit je er niet de rest van je leven aan vast omdat je getrouwd bent. Want in de culturen waar uithuwelijken normaal is, wordt scheiden over het algemeen niet zo snel geaccepteerd.
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:11:22 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197298119
Ik heb het niet over uithuwelijken, maar voorgesteld worden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197298353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb het niet over uithuwelijken, maar voorgesteld worden.
Als het jou zelf tientallen dates met verschillende vrouwen kost om iemand te vinden waarmee het klikt en waarbij die klik wederzijds is, hoe groot acht je de kans dan dat je ouders precies diegene voor je uitkiezen waarbij er een wederzijdse klik is?
pi_197298357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb het niet over uithuwelijken, maar voorgesteld worden.
Hoe denk je dat uithuwelijken werkt. :')
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:25:04 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197298446
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:20 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het jou zelf tientallen dates met verschillende vrouwen kost om iemand te vinden waarmee het klikt en waarbij die klik wederzijds is, hoe groot acht je de kans dan dat je ouders precies diegene voor je uitkiezen waarbij er een wederzijdse klik is?
Ik verwacht dat hey zo sneller gaat. Ik denk dat in zo’n geval de man en vrouw sowieso wat serieuzer zijn.

Ik ervaar daten in dit cultuur als een vleeskeuring. Het is moeilijk om een tweede date te krijgen, veel mensen zijn oppervlakkig en niet serieus. Bovendien is het moeilijk om een vonk te kweken als je iemand via tinder of dat soort apps ontmoet.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 januari 2021 @ 23:25:19 #23
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197298455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:20 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Hoe denk je dat uithuwelijken werkt. :')
Leg eens uit dan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_197298513
Italië
N A P O L I
C A M P A N I A
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 23:29:54 #25
74056 crew  ToT
pi_197298535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb het niet over uithuwelijken, maar voorgesteld worden.
Double date? :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 23:31:04 #26
74056 crew  ToT
pi_197298557
Verder zijn er genoeg lekkere sma'tjes buiten Europa te vinden die wel een FOK!zolderkamerautist tussen de beentjes willen hebben wiebelen. Niet arranged, maar vaak wel gewillig.
Kan ook echt wel een goede stabiele relatie worden.
Afrika, Azië, Zuid-Amerika....
Hoewel; in Afrika en Zuid-Amerika verlangen ze vaak wel een macho bad-ass motherfucker die de baas over hen is, dus is dat weer minder geschikt voor een gemiddelde FOK!ker...

Verder kun je nog in Polen en Rusland kijken, waar mannen vaak dronken losers met Korsakov zijn die niet veel ouder dan 60 worden. Als je een beetje galant bent, ben je ook snel bedolven onder de deernes.

Oh en @ hindoestanen zoals in de OP genoemd wordt; India schijnt ook heel makkelijk te zijn.
Volgens mij betalen de ouders van de bruid ook een bruidsschat als je met hun dochter wil trouwen?
Ik heb verhalen gehoord van mensen die er zijn geweest en een beetje leuk contact met wat mensen hebben gehad, en die mochten ter plekke bijvoorbeeld 1 van de 5 dochters uitkiezen om mee te trouwen. (In ieder geval 1 persoon vertelde me dat hem dat overkomen was, maar je leest het wel vaker.)
Verder heb je daar ook die "untouchables". Grote kans dat die ook een leuke westerse man willen hebben.

[ Bericht 23% gewijzigd door ToT op 08-01-2021 23:37:50 ]
pi_197298737
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Leg eens uit dan?
Naar mijn weten wordt je aan elkaar voor gesteld om aan de hand daarvan te beslissen of jullie gaan trouwen. Ik kan me niet voorstellen dat er echt dwang bij komt kijken. Behalve als de verhoudingen krom zijn: jij komt uit een rijke familie, zij uit een arme en daarom hebben haar ouders er baat bij als ze met je trouwt.
pi_197298794
Ik snap het aan de ene kant wel dat sommigen willen dat hun familie/vrienden iemand voorstellen als het gaat om twijfel of de eigen keuzes wel de juiste zijn en zodat je ook gelijk weet of het met je familie en vrienden en die ander klikt. Dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Je weet dan iig dat diegene in jouw sociale omgeving past. Echter ben ik zelf heel blij dat dit hier niet gebruikelijk is. Ik zouhet echt heel vervelend vinden als mijn ouders dat zouden doen, want ook al vind ik diegene niks ik zou me dan onder druk voelen staan om ja te zeggen. Mijn vriendinnen probeerden me ook een keer te koppelen. Maar het was gebaseerd op toeval, gewoon enkel dat die ander ook single was. Ik heb toen ook maar vriendelijk bedankt. Zij hoeven er immers geen seks mee te hebben of hun leven grotendeels met diegene door te brengen, voor hen is het makkelijk. Omgekeerd is het dan wel weer wel normaal hier, het keuren door familie en vrienden of jouw keuze volgens hen de juiste is. Of het klikt met je schoonfamilie en de vriendengroep kan immers een relatie ook best wel beinvloeden zelfs als uithuwelijking niet normaal is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:07 schreef madam-april het volgende:
Liever met tientallen mensen afspreken en uiteindelijk eentje vinden met wie het klikt en waarbij dat wederzijds is, dan uitgehuwelijkt worden aan iemand waarbij de kans erg groot is dat het niet klikt en/of de klik niet wederzijds is. Want laten we wel wezen, als je met tientallen mensen moet afspreken om er 1 te vinden waarmee het klikt en waarbij dat wederzijds is, is de kans heel erg klein dat het je ouders wel in 1x lukt om precies diegene voor je te vinden waarmee het klikt en waarbij die klik ook nog wederzijds is.
Ik ben het hier mee eens maar ik denk dat dit iets is wat alleen vrouwen begrijpen. Niet om te stigmatiseren: ik ben niet iemand die niet open staat voor de waarheid, dus als er mannen zijn die boos zijn dat het voor hen ook geldt, prima, dan heb ik dit fout. Maar het gevoel dat ik heb is dat alleen vrouwen een emotionele klik nodig hebben om een man aantrekkelijk te vinden en dat mannen toch vrijwel alle vrouwen wel aantrekkelijk genoeg vinden voor seks zelfs als ze het karakter van die vrouwen haten, dus dan boeit het hen verder ook niet of er wel of geen klik is.

Ik houd van de Italiaanse cultuur:
www.bbc.com/news/amp/world-europe-41413297
En de Britse:
www.her.ie/amp/life/woman-married-cheated-371576

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 08-01-2021 23:55:59 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197298940
quote:
80s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:31 schreef ToT het volgende:
Verder zijn er genoeg lekkere sma'tjes buiten Europa te vinden die wel een FOK!zolderkamerautist tussen de beentjes willen hebben wiebelen. Niet arranged, maar vaak wel gewillig.
Kan ook echt wel een goede stabiele relatie worden.
Afrika, Azië, Zuid-Amerika....
Hoewel; in Afrika en Zuid-Amerika verlangen ze vaak wel een macho bad-ass motherfucker die de baas over hen is, dus is dat weer minder geschikt voor een gemiddelde FOK!ker...

Verder kun je nog in Polen en Rusland kijken, waar mannen vaak dronken losers met Korsakov zijn die niet veel ouder dan 60 worden. Als je een beetje galant bent, ben je ook snel bedolven onder de deernes.

Oh en @ hindoestanen zoals in de OP genoemd wordt; India schijnt ook heel makkelijk te zijn.
Volgens mij betalen de ouders van de bruid ook een bruidsschat als je met hun dochter wil trouwen?
Ik heb verhalen gehoord van mensen die er zijn geweest en een beetje leuk contact met wat mensen hebben gehad, en die mochten ter plekke bijvoorbeeld 1 van de 5 dochters uitkiezen om mee te trouwen. (In ieder geval 1 persoon vertelde me dat hem dat overkomen was, maar je leest het wel vaker.)
Verder heb je daar ook die "untouchables". Grote kans dat die ook een leuke westerse man willen hebben.
Als een fokker bedorven wordt onder de buitenlandse deernes. Zit er bij die dames vaak de wens achter om in Nederland te komen wonen. Dan bezorgen ze zichzelf en hun familie (met het sturen van geld) een betere toekomst.

Maar is dat wat je wil? Een relatie die er sowieso niet was als je niet 'rijk' was geweest?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 januari 2021 @ 23:59:19 #30
74056 crew  ToT
pi_197298963
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als een fokker bedorven wordt onder de buitenlandse deernes. Zit er bij die dames vaak de wens achter om in Nederland te komen wonen. Dan bezorgen ze zichzelf en (met het sturen van geld) hun familie een betere toekomst.

Maar is dat wat je wil? Een relatie die er sowieso niet was als je niet 'rijk' was geweest?
Die start lijkt als je het puur objectief bekijkt idd wel vrij slecht, maar je hoeft natuurlijk niet zomaar voor de eerste de beste wanhopige dakloze te gaan of zo. :) Je hebt gewoon sneller meer keuze, het gaat wat makkelijker dus je kunt wat kritischer zijn, en je kunt kijken wie het meest oprecht overkomt en met wie het "niveau-verschil" het minste lijkt qua achtergrond, ontwikkeling en inkomen enzo.
pi_197299014
quote:
80s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 23:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Die start lijkt als je het puur objectief bekijkt idd wel vrij slecht, maar je hoeft natuurlijk niet zomaar voor de eerste de beste wanhopige dakloze te gaan of zo. :) Je hebt gewoon sneller meer keuze, het gaat wat makkelijker dus je kunt wat kritischer zijn, en je kunt kijken wie het meest oprecht overkomt en met wie het "niveau-verschil" het minste lijkt qua achtergrond, ontwikkeling en inkomen enzo.
Als je oprecht geïnteresseerd bent in iemand van hetzelfde niveau en oprechte liefde bewandel je die route natuurlijk niet.

Het is vooral voor mannen die een mooie vrouw willen en die hier niet of niet meer kunnen vinden. Of mensen die hier helemaal buiten de boot vallen wat betreft de liefde.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 00:06:45 #32
74056 crew  ToT
pi_197299049
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je oprecht geïnteresseerd bent in iemand van hetzelfde niveau en oprechte liefde bewandel je die route natuurlijk niet.

Het is vooral voor mannen die een mooie vrouw willen en die hier niet of niet meer kunnen vinden. Of mensen die hier helemaal buiten de boot vallen wat betreft de liefde.
Mwah je bekijkt het allemaal wel erg zwart-wit.

Anyway, het is een optie voor TS die schijnbaar problemen met daten heeft.
pi_197299084
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah je bekijkt het allemaal wel erg zwart-wit.

Anyway, het is een optie voor TS die schijnbaar problemen met daten heeft.
Nee, er zijn natuurlijk veel verschillende situaties. Ik ken iemand met een Filipijnse vriendin die hij als collega ontmoet heeft op een groot internationaal bedrijf. Prima gelijkwaardig.

Maar dat is iets anders dan om op vakantie te gaan of via internet te daten met buitenlandse dames. En al helemaal anders dan voorgesteld te worden aan een buitenlandse dochter, waar we het hier over hadden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 00:14:10 #34
74056 crew  ToT
pi_197299124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, er zijn natuurlijk veel verschillende situaties. Ik ken iemand met een Filipijnse vriendin die hij als collega ontmoet heeft op een groot internationaal bedrijf. Prima gelijkwaardig.

Maar dat is iets anders dan om op vakantie te gaan of via internet te daten met buitenlandse dames. En al helemaal anders dan voorgesteld te worden aan een buitenlandse dochter, waar we het hier over hadden.
Ja daar gaat dit topic wel over.
Je kunt op verschillende manieren naar daten met buitenlandse dames kijken. Puur als vleeshandel, of als een wat makkelijkere manier dan normaal, of gewoon normaal zoals hier maar dan met iemand met een andere culturele achtergrond die verder gewoon gelijkwaardig aan je is.
pi_197299310
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:14 schreef ToT het volgende:
of als een wat makkelijkere manier dan normaal,
Maar hoe komt het dan dat het wat makkelijker is dan normaal?

Je zou gezien de andere gebruiken en cultuur toch juist denken dat het lastiger is dan normaal?

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 09-01-2021 00:36:14 ]
pi_197299420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:30 schreef luxerobots het volgende:
Maar hoe komt het dan dat het wat makkelijker is dan normaal?

Je zou gezien de andere gebruiken en cultuur toch juist denken dat het lastiger is dan normaal?
Volgens mij zijn culturele verschillen van verschillende werelddelen makkelijker overbrugbaar dan de kloof die er hier op fok heerst tussen man en vrouw, ik weet het niet hoor.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_197299762
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, er zijn natuurlijk veel verschillende situaties. Ik ken iemand met een Filipijnse vriendin die hij als collega ontmoet heeft op een groot internationaal bedrijf. Prima gelijkwaardig.

Maar dat is iets anders dan om op vakantie te gaan of via internet te daten met buitenlandse dames. En al helemaal anders dan voorgesteld te worden aan een buitenlandse dochter, waar we het hier over hadden.
Mail order brides zijn ook maar uithuwelijkingen
pi_197300870
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 21:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Sommige culturen is liefde vinden heel anders... veel makkelijker. In sommige culturen wordt het gewoon voor je geregeld, vraag je je ouders of familie en dan regelen ze een partner daar voor je.

Of sommige culturen zijn heel conservatief en hebben hele duidelijke regels. Dat lijkt me makkelijker dan de datingcultuur one Nederland dat geen duidelijke richtlijn heeft. Hier moet je geluk hebben dat het klikt en dat de ander jou ook leuk vind en leuk blijf vinden. Sommige kringen zijn de ‘regels’ of richtlijnen zo dat het heel makkelijk is om te weten of je wat aan elkaar heb.

Welke cultuur lijkt het jou veel makkelijker om een partner vinden? Hindoestanen bijvoorbeeld, of Marokkanen.
Voor sommmigen werkt het misschien, voor velen is het een nachtmerrie.

Keep_Walking, ik begrijp wat je zegt, maar uiteindelijk kun je beter zelf uitvinden wat voor je werkt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 09:50:23 #39
74056 crew  ToT
pi_197302077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 00:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar hoe komt het dan dat het wat makkelijker is dan normaal?

Je zou gezien de andere gebruiken en cultuur toch juist denken dat het lastiger is dan normaal?
Deels is het inderdaad makkelijker omdat ze hier een beter leven samen met een leuke man willen opbouwen, en deels is het omdat westerse mannen vaak als galanter en knapper te boek staan. :)
pi_197302329
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 09:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Deels is het inderdaad makkelijker omdat ze hier een beter leven samen met een leuke man willen opbouwen, en deels is het omdat westerse mannen vaak als galanter en knapper te boek staan. :)
Lol galanter en knapper
pi_197304032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:01 schreef CoolGuy het volgende:
Als her voor je geregeld wordt is het geen liefde.
Idd daar moet je toch niet aan denken, dat je verplicht met iemand moet gaan samen wonen omdat de ouders met elkaar overweg kunnen oid.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 12:44:49 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197304717
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:01 schreef colivo het volgende:

[..]

Idd daar moet je toch niet aan denken, dat je verplicht met iemand moet gaan samen wonen omdat de ouders met elkaar overweg kunnen oid.
Naja, dat is waar het dan wel op neer komt he. Want de keuzes die door de ouders wordt gemaakt is volgens mij niet gebaseerd op 'grote kans op een klik / elkaars type zijn' maar meer op dat het een 'goede' familie is, dan wel geld hebben, dan wel de bruidsschat ofzo die in het vooruitzicht wordt gesteld wellicht?

Het is geen eigen keuze, de keuze wordt voor je gemaakt, en de beweegreden is volgens mij alles behalve 'grote kans op klik'. Nou, daar zou ík persoonlijk echt niet op zitten te wachten.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 januari 2021 @ 12:56:47 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197304916
In theorie valt er wat te zeggen voor ouders/familie kijkt mee of iemand goed past.
Maar helaas is de praktijk anders, gaat het te vaak over eigen voordeel en zelfs ten koste van ipv oprecht kijken naar of mensen goed passen bij elkaar en een grote kans op een gelukkig leven hebben samen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 9 januari 2021 @ 13:06:12 #44
74056 crew  ToT
pi_197305082
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 10:07 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Lol galanter en knapper
Sowieso. In veel landen is de rolverdeling een stuk traditioneler, maar de man loopt ook vaak weg als de vrouw zwanger is enzo.
pi_197305219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:
In theorie valt er wat te zeggen voor ouders/familie kijkt mee of iemand goed past.
Maar helaas is de praktijk anders, gaat het te vaak over eigen voordeel en zelfs ten koste van ipv oprecht kijken naar of mensen goed passen bij elkaar en een grote kans op een gelukkig leven hebben samen.
Het is m'n indruk dat gearrangeerde huwelijken met name de norm zijn in culturen waarin niet enkel het geluk van de betrokken individuen, maar ook zeker de eer van de families belangrijk is. Het belang van het echtpaar staat dan niet perse centraal.
pi_197305424
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 12:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Naja, dat is waar het dan wel op neer komt he. Want de keuzes die door de ouders wordt gemaakt is volgens mij niet gebaseerd op 'grote kans op een klik / elkaars type zijn' maar meer op dat het een 'goede' familie is, dan wel geld hebben, dan wel de bruidsschat ofzo die in het vooruitzicht wordt gesteld wellicht?

Het is geen eigen keuze, de keuze wordt voor je gemaakt, en de beweegreden is volgens mij alles behalve 'grote kans op klik'. Nou, daar zou ík persoonlijk echt niet op zitten te wachten.
Als we de enorme vrijheid die we hier in Nederland hebben niet gehad hadden was het misschien anders geweest. Als iedereen om je heen uitgehuwelijkt wordt dan weet niet beter. Maar kan me niet voorstellen dat je dan een liefdevolle relatie kunt hebben.
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 13:33:13 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197305519
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:26 schreef colivo het volgende:

[..]

Als we de enorme vrijheid die we hier in Nederland hebben niet gehad hadden was het misschien anders geweest. Als iedereen om je heen uitgehuwelijkt wordt dan weet niet beter. Maar kan me niet voorstellen dat je dan een liefdevolle relatie kunt hebben.
Naja, er zullen vast situaties zijn waarbij het een schot in de roos is. Ik kan me dat wel voorstellen. Maar ik vermoed toch dat de drijfveer van de families die deze besluiten nemen voor hun kinderen niet zo zeer is het geluk van hun kinderen, maar eerder hun eigen belangen, en dat het eerder genoemde schot in de roos eerder een gelukkige (voor de kinderen) toevalligheid is dan het doel.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 januari 2021 @ 14:42:34 #48
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_197306532
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het is m'n indruk dat gearrangeerde huwelijken met name de norm zijn in culturen waarin niet enkel het geluk van de betrokken individuen, maar ook zeker de eer van de families belangrijk is. Het belang van het echtpaar staat dan niet perse centraal.
Is waar, het gaat meer om het geheel ipv enkel die twee.

Ook dat is in theorie niet slecht, maar zelden gaat het in de praktijk om twee.
Maar in de praktijk geld te vaak dat vooral de vrouw in die situatie een naar leven tegemoet gaat. Het niet gaat over allen die een zo goed mogelijke kans maken, maar over een ten koste voor.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_197309324
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

maar de man loopt ook vaak weg als de vrouw zwanger is enzo.
Vooral in de Caraiben
pi_197309849
quote:
80s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 13:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Sowieso. In veel landen is de rolverdeling een stuk traditioneler, maar de man loopt ook vaak weg als de vrouw zwanger is enzo.
Als vrouw zou ik mijn benen over elkaar houden tot de man iets van een contract had getekend.
pi_197309896
Marokkanen scheiden ook veel tegenwoordig
pi_197309927
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:08 schreef Antwerpenaar123 het volgende:
Marokkanen scheiden ook veel tegenwoordig
Mag je dat als Moslim traditioneel niet?
pi_197310008
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:09 schreef Horzula het volgende:

[..]

Mag je dat als Moslim traditioneel niet?
Ik ben geen moslims maar als ik rond me kijk zie ik veel scheiden, jong trouwen en jong scheiden.

Zo vroeg mogelijk trouwen is ook niet goed.
pi_197310077
^ Het hangt er maar net vanaf, maar voor de gemiddelde (ook allochtone) Nederlandse/Nederlander Anno Domini 2021 natuurlijk niet.
pi_197310219
Waarom jezelf verplichten tot het vinden van een vaste partner? Vind je er een, leuk, maar zo niet, dan niet.
pi_197310279
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:26 schreef Cockwhale het volgende:
Waarom jezelf verplichten tot het vinden van een vaste partner? Vind je er een, leuk, maar zo niet, dan niet.
Geld.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:36:49 #57
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197310391
Ik denk wel dat het leven in zekere zin makkelijker kan zijn wanneer je minder keuze hebt. Nu zijn er zoveel mensen, zoveel datingsites, zoveel mogelijkheden dat elke keuze voor een persoon twijfel kan opleveren want misschien loopt ergens anders wel een betere match rond. Keuzestress in een waar fenomeen in deze maatschappij waarin alles bereikbaar is, en bestaat denk ik in zekere zin ook op de liefdesmarkt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_197310499
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik denk wel dat het leven in zekere zin makkelijker kan zijn wanneer je minder keuze hebt. Nu zijn er zoveel mensen, zoveel datingsites, zoveel mogelijkheden dat elke keuze voor een persoon twijfel kan opleveren want misschien loopt ergens anders wel een betere match rond. Keuzestress in een waar fenomeen in deze maatschappij waarin alles bereikbaar is, en bestaat denk ik in zekere zin ook op de liefdesmarkt.
Is alles bereikbaar in de maatschappij? Dat lijkt me voor de meesten grotendeels een illusie.
  zaterdag 9 januari 2021 @ 18:48:29 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_197310591
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:43 schreef Horzula het volgende:

[..]

Is alles bereikbaar in de maatschappij? Dat lijkt me voor de meesten grotendeels een illusie.
Ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Het probleem kan zowel teveel als te weinig keus zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 9 januari 2021 @ 19:20:27 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197311154
Ik vind de huidige manier ook niet slecht ofzo, heb veel lol gehad vroeger. Alleen ervaar ik het als stressvol, ook vanwege mijn kwetsbaarheden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 19:48:48 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197311728
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:20 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind de huidige manier ook niet slecht ofzo, heb veel lol gehad vroeger. Alleen ervaar ik het als stressvol, ook vanwege mijn kwetsbaarheden.
Maar je was nu toch nog niet toe aan een relatie, gaf je recentelijk toch nog aan? Dan moet je nu toch niet bezig zijn met daten etc?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 9 januari 2021 @ 19:53:19 #62
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197311833
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar je was nu toch nog niet toe aan een relatie, gaf je recentelijk toch nog aan? Dan moet je nu toch niet bezig zijn met daten etc?
Ik mag toch wel een topic openen? Ik focus nu niet op daten, maar denk er soms wel over na. Oké ben ik oppervlakkig aan het chatten in datingapps.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zaterdag 9 januari 2021 @ 20:06:16 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_197312123
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik mag toch wel een topic openen? Ik focus nu niet op daten, maar denk er soms wel over na. Oké ben ik oppervlakkig aan het chatten in datingapps.
Natuurlijk mag je dat, maar ik mag toch ook gewoon vragen stellen op basis van informatie die je eerder gaf?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_197312906
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:09 schreef Horzula het volgende:

[..]

Mag je dat als Moslim traditioneel niet?
Je mag wel scheiden in de islam, volgens het katholicisme mag het niet?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197313119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:45 schreef alilami het volgende:

[..]

Je mag wel scheiden in de islam, volgens het katholicisme mag het niet?
In de islam was het volgens mij veel gemakkelijker.
pi_197313413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 20:58 schreef Horzula het volgende:

[..]

In de islam was het volgens mij veel gemakkelijker.
Ja denk ik ook, hertrouwen is er ook normaler
pi_197314998
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 21:14 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Ja denk ik ook, hertrouwen is er ook normaler
De man die niet van mensen houdt is ook 5x hertrouwd. Hij vertelde ooit over zijn 4e huwelijk. Hij moest bij een klant iets installeren en toevallig waren ze van dezelfde cultuur. De vrouw was gescheiden en de man die niet van mensen houdt ook. De vrouw stelde toen vragen en vragen en op een gegeven moment vervaagde de grens van zakelijk naar privé. Twee weken later zijn ze getrouwd. Hij had zijn vader en neef gebeld om als getuige op te treden en een bevriende geestelijke die het huwelijk afsloot. De zonen van de vrouw traden als haar getuigen op ( o.i.d.)
pi_197315125
In de bijbaantijd was er een vrachtwagenchauffeur dat best wel een klein dik 'smerig' mannetje was. Ging om de 6 maanden 6 weken op vakantie naar een arm land om daar flink de beest uit te hangen. En dan als hij bij je winkel kwam om de vracht te leveren liet hij vol trots de foto's zien.

Zo was hij ooit naar Marokko gegaan en ging hij de woestijn verkennen. Kwam hij daar een man tegen die helemaal aan het smelten was door de zon. De man had geen water en had dorst. Dus de chauffeur gaf hem water. Als dank dat 'het leven van de man was gered' moest de chauffeur mee naar het dorp en werd er een feestmaal voorbereidt. Aan het eind van de avond werd hem de oudste dochter aangeboden aangezien niemand met haar wou trouwen. De chauffeur was begin 60 in die tijd en de dochter begin 30.

De chauffeur zorgde er voor dat ze naar Nederland kon komen. Ze maakte zijn huis schoon, kookte, kon zich qua communicatie nog net redden met het doen van boodschappen en afrekenen. "Als ik thuis kwam en ik hield haar borst vast dan deed ze gelijk haar kleren uit om naar bed te gaan" hoor ik hem nog zeggen :') . Hij gaf haar een beetje geld zodat ze dat ook naar Marokko kon sturen.

Na 1,5 jaar kwam er een tragisch eind aan: ze liep met volle boodschappen langs een metro-overgang en lette niet op het geluid van de bel en het licht dat ging branden. En mensen die schreeuwden dat ze daar weg moest gaan maar dat begreep ze niet. De metro deed de rest van het werk. De chauffeur was toen in diepe rouw, we zagen hem bijna een jaar niet. Bleek hij eerst rouwverwerking nodig te hebben voordat hij weer 'leuke' dingen kon doen.
pi_197316829
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:53 schreef stokj het volgende:
In de bijbaantijd was er een vrachtwagenchauffeur dat best wel een klein dik 'smerig' mannetje was. Ging om de 6 maanden 6 weken op vakantie naar een arm land om daar flink de beest uit te hangen. En dan als hij bij je winkel kwam om de vracht te leveren liet hij vol trots de foto's zien.

Zo was hij ooit naar Marokko gegaan en ging hij de woestijn verkennen. Kwam hij daar een man tegen die helemaal aan het smelten was door de zon. De man had geen water en had dorst. Dus de chauffeur gaf hem water. Als dank dat 'het leven van de man was gered' moest de chauffeur mee naar het dorp en werd er een feestmaal voorbereidt. Aan het eind van de avond werd hem de oudste dochter aangeboden aangezien niemand met haar wou trouwen. De chauffeur was begin 60 in die tijd en de dochter begin 30.

De chauffeur zorgde er voor dat ze naar Nederland kon komen. Ze maakte zijn huis schoon, kookte, kon zich qua communicatie nog net redden met het doen van boodschappen en afrekenen. "Als ik thuis kwam en ik hield haar borst vast dan deed ze gelijk haar kleren uit om naar bed te gaan" hoor ik hem nog zeggen :') . Hij gaf haar een beetje geld zodat ze dat ook naar Marokko kon sturen.

Na 1,5 jaar kwam er een tragisch eind aan: ze liep met volle boodschappen langs een metro-overgang en lette niet op het geluid van de bel en het licht dat ging branden. En mensen die schreeuwden dat ze daar weg moest gaan maar dat begreep ze niet. De metro deed de rest van het werk. De chauffeur was toen in diepe rouw, we zagen hem bijna een jaar niet. Bleek hij eerst rouwverwerking nodig te hebben voordat hij weer 'leuke' dingen kon doen.
Wat een verhaal. Had die chauffeur zich bekeerd naar de islam?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_197320020
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2021 01:06 schreef alilami het volgende:

[..]

Wat een verhaal. Had die chauffeur zich bekeerd naar de islam?
Nee volgens mij dat niet, maar nu je het zegt: ik denk wel dat ze een soort van nikah ceremonie hebben ondergaan anders zou hij niet over haar heen mogen, zeker niet in die traditionele dorpen.
pi_197329640
Ik kom uit een redelijk conservatief katholiek nest en ik zou niet zeggen dat de manier waarop mijn ouders vinden dat daten zou moeten gaan makkelijker is dan het op de doorsnee manier verloopt in Nederland. Samenwonen zien zij bijvoorbeeld als opstapje voor een aankomend huwelijk wat binnen een jaar of twee moet plaatsvinden. Sterker nog, die intentie moet al vanaf het begin duidelijk zijn. En zij bemoeien zich ook daarin hoe dat verloopt, ook als je al lang en breed niet meer thuis woont. Dat bemoeizuchtige kan ik mij wel eens dood over ergeren, omdat het soms voor een onaangename sfeer zorgt bij het op bezoek komen. Partnerkeuze is dan weer oninteressant voor mijn ouders. Ik zou zeggen dat het bemoeizuchtig stellen van 'deadlines' het juist moeilijker maakt dan het zou moeten zijn, omdat het weinig ruimte laat voor het maken van fouten. Ik denk dat deze conservatieve manier bij mij een grote rol heeft gespeeld dat ik niet eerder zag dat het de verkeerde kant opging met mijn ex, omdat er dingen voorvielen die je niet zo snel met je vrienden zou bespreken maar wel met je ouders.
pi_197329764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:53 schreef stokj het volgende:
In de bijbaantijd was er een vrachtwagenchauffeur dat best wel een klein dik 'smerig' mannetje was. Ging om de 6 maanden 6 weken op vakantie naar een arm land om daar flink de beest uit te hangen. En dan als hij bij je winkel kwam om de vracht te leveren liet hij vol trots de foto's zien.

Zo was hij ooit naar Marokko gegaan en ging hij de woestijn verkennen. Kwam hij daar een man tegen die helemaal aan het smelten was door de zon. De man had geen water en had dorst. Dus de chauffeur gaf hem water. Als dank dat 'het leven van de man was gered' moest de chauffeur mee naar het dorp en werd er een feestmaal voorbereidt. Aan het eind van de avond werd hem de oudste dochter aangeboden aangezien niemand met haar wou trouwen. De chauffeur was begin 60 in die tijd en de dochter begin 30.

De chauffeur zorgde er voor dat ze naar Nederland kon komen. Ze maakte zijn huis schoon, kookte, kon zich qua communicatie nog net redden met het doen van boodschappen en afrekenen. "Als ik thuis kwam en ik hield haar borst vast dan deed ze gelijk haar kleren uit om naar bed te gaan" hoor ik hem nog zeggen :') . Hij gaf haar een beetje geld zodat ze dat ook naar Marokko kon sturen.

Na 1,5 jaar kwam er een tragisch eind aan: ze liep met volle boodschappen langs een metro-overgang en lette niet op het geluid van de bel en het licht dat ging branden. En mensen die schreeuwden dat ze daar weg moest gaan maar dat begreep ze niet. De metro deed de rest van het werk. De chauffeur was toen in diepe rouw, we zagen hem bijna een jaar niet. Bleek hij eerst rouwverwerking nodig te hebben voordat hij weer 'leuke' dingen kon doen.
Wat een verhaal, is dit ook 100% waar? Dat van die metro lijkt me extreem.

En is deze een volbloed Nederlander?
pi_197333146
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 18:27 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Wat een verhaal, is dit ook 100% waar? Dat van die metro lijkt me extreem.

En is deze een volbloed Nederlander?
Het is een waargebeurd verhaal want het ongeluk was op het lokale nieuws. Toevallig herinnerde ik mij dat incident van het nieuws en had het opgezocht toen en wat de man vertelde klopte. Kan me ook wel voorstellen hoor, als je de hele dag in huis bent en amper je Nederlandse taalontwikkeling buiten het huis kan ontwikkelen dan is het qua taalbegrip ver te zoeken.

Op het eerste gezicht leek de chauffeur op een volbloed Nederlander. Maar dat werd van één van mijn docenten op de universiteit ook gezegd terwijl hij Hongaars bloed had (zou je niet zeggen).
pi_197333804
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:08 schreef stokj het volgende:

[..]

Het is een waargebeurd verhaal want het ongeluk was op het lokale nieuws. Toevallig herinnerde ik mij dat incident van het nieuws en had het opgezocht toen en wat de man vertelde klopte. Kan me ook wel voorstellen hoor, als je de hele dag in huis bent en amper je Nederlandse taalontwikkeling buiten het huis kan ontwikkelen dan is het qua taalbegrip ver te zoeken.

Op het eerste gezicht leek de chauffeur op een volbloed Nederlander. Maar dat werd van één van mijn docenten op de universiteit ook gezegd terwijl hij Hongaars bloed had (zou je niet zeggen).
Opmerkelijk verhaal
  zondag 10 januari 2021 @ 22:32:30 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197334916
Pffff het is toch wel een ontzettend brevet van onvermogen als je gaat lopen fantaseren over een partner die door je ouders voor je wordt uitgezocht. Ik zou er niet aan moeten denken om zodanig onder de plak van mijn ouders te moeten leven dat zelfs dat soort belangrijke zaken maar even voor me beslist worden. Je hebt je eigen leven en je eigen dromen. Je bent geen verlengstuk van je ouders.

Maar kennelijk zijn veel mensen zo ontzettend onzeker dat ze blijkbaar alles maar uit handen willen geven.
  zondag 10 januari 2021 @ 22:33:56 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197334942
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 18:09 schreef Horzula het volgende:

[..]

Mag je dat als Moslim traditioneel niet?
Moslims mogen dat in principe. Maar bij veel moslims ligt er nog een saus van allerlei lokale gebruiken overheen.
pi_197335947
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 22:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Waarom niet? Je kan nog steeds verliefd op haar worden en van haar houden.
Dan heb je het niet helemaal begrepen. Je ouders regelen het gewoon en de eerste beste vrouw voor je neus, hoe lelijk ze ook is, ga je mee trouwen. Jij hebt gewoon daarover niks te zeggen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 10 januari 2021 @ 23:47:45 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197336040
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan heb je het niet helemaal begrepen. Je ouders regelen het gewoon en de eerste beste vrouw voor je neus, hoe lelijk ze ook is, ga je mee trouwen. Jij hebt gewoon daarover niks te zeggen.
Exact, je moet wel enorm weinig vertrouwen hebben in jezelf als je dat beter denkt te vinden.
pi_197336091
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:38 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Opmerkelijk verhaal
Ik geloofde het ook niet maar de foto's en het nieuws logen er niet om. Die chauffeur zelf was ook een grap met die vakanties van hem. En zo iemand werd niet opgepakt hé.
pi_197336114
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan heb je het niet helemaal begrepen. Je ouders regelen het gewoon en de eerste beste vrouw voor je neus, hoe lelijk ze ook is, ga je mee trouwen. Jij hebt gewoon daarover niks te zeggen.
De man die niet van mensen houdt heeft dit min of meer meegemaakt. Toen hij en zijn broertje klein waren hadden zijn ouders al geregeld dat dat broertje zou trouwen met een meid van de buurt zodra zij 18 was (en hij dus 19 want hij was één jaar ouder). Maar dat broertje weigerde en zijn ouders waren vol verdriet want het zou een schande zijn nu dit was afgesproken jaren geleden en dan gebeurd het niet. Toen bood de man die niet van mensen houdt zich aan. Hij kon zijn ouders niet zo verdrietig zien dus waagde het erop. Met als gevolg 4 kinderen en een scheiding waarvan hij later zich realiseerde dat hij zijn vleugels wou uitslaan maar dat niet kon omdat hij thuis een vrouw en kinderen had.
pi_197336138
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 22:32 schreef Hexagon het volgende:
Pffff het is toch wel een ontzettend brevet van onvermogen als je gaat lopen fantaseren over een partner die door je ouders voor je wordt uitgezocht. Ik zou er niet aan moeten denken om zodanig onder de plak van mijn ouders te moeten leven dat zelfs dat soort belangrijke zaken maar even voor me beslist worden. Je hebt je eigen leven en je eigen dromen. Je bent geen verlengstuk van je ouders.

Maar kennelijk zijn veel mensen zo ontzettend onzeker dat ze blijkbaar alles maar uit handen willen geven.
Denk dat cultuur ook van invloed kan zijn. Als iemand uit een traditionele familie komt waarin die waarden heel erg gelden dan krijg je bovenstaande dingen. Op de middelbare school weleens meegemaakt met meiden en jongens die na het behalen van hun diploma én de leeftijd van 18 jaar werden gehuwd.

De tonijn bijvoorbeeld, haar werd op haar 14e al verteld dat ze zou gaan trouwen met haar achterneef die dan naar Nederland moest komen. Nu 10 jaar later is deze achterneef eindelijk in Nederland aan het integreren. Zodra dat is afgerond treden ze in het huwelijk. In die 10 jaar is de Tonijn wel vreemd gegaan maar uiteindelijk had ze zich bij haar lot neergelegd dat ze met haar achterneef moest trouwen. En dit is een universitair geschoolde meid.
  maandag 11 januari 2021 @ 00:02:30 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197336143
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:00 schreef stokj het volgende:

[..]

Denk dat cultuur ook van invloed kan zijn. Als iemand uit een traditionele familie komt waarin die waarden heel erg gelden dan krijg je bovenstaande dingen. Op de middelbare school weleens meegemaakt met meiden en jongens die na het behalen van hun diploma én de leeftijd van 18 jaar werden gehuwd.

De tonijn bijvoorbeeld, haar werd op haar 14e al verteld dat ze zou gaan trouwen met haar achterneef die dan naar Nederland moest komen. Nu 10 jaar later is deze achterneef eindelijk in Nederland aan het integreren. Zodra dat is afgerond treden ze in het huwelijk. In die 10 jaar is de Tonijn wel vreemd gegaan maar uiteindelijk had ze zich bij haar lot neergelegd dat ze met haar achterneef moest trouwen. En dit is een universitair geschoolde meid.
Dat vind ik dus moreel verwerpelijke praktijken
pi_197336259
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:47 schreef Hexagon het volgende:

Exact, je moet wel enorm weinig vertrouwen hebben in jezelf als je dat beter denkt te vinden.
Maar weinig vertouwen hebben in hun eigen gevoelens en keuzes wordt mensen ook aangepraat. Zoals op dit forum waar ik vaak lees van mannen dat vrouwen toch niet weten wat ze willen of dat hun eisen als te perfectionistisch en oppervlakkig worden beschouwd en daarom sowieso al niet meetellen, er is altijd wel wat mis mee, het liefst zouden veel mannen willen dat vrouwen willekeurig een partner kozen net als zij. Maar wie weet er dan niet wat diegene wil? Oke, ze willen seks met iets wat van het vrouwelijk geslacht is die niet moeilijk doet en geen borderline heeft, maar verder weten ze het niet.

quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:08 schreef stokj het volgende:
Het is een waargebeurd verhaal want het ongeluk was op het lokale nieuws. Toevallig herinnerde ik mij dat incident van het nieuws en had het opgezocht toen en wat de man vertelde klopte. Kan me ook wel voorstellen hoor, als je de hele dag in huis bent en amper je Nederlandse taalontwikkeling buiten het huis kan ontwikkelen dan is het qua taalbegrip ver te zoeken.

Op het eerste gezicht leek de chauffeur op een volbloed Nederlander. Maar dat werd van één van mijn docenten op de universiteit ook gezegd terwijl hij Hongaars bloed had (zou je niet zeggen).
Of het nou allemaal waar is of niet je hebt in ieder geval wel talent om het op een boeiende manier op te schrijven dus dat is wel leuk om te lezen (nou ja behalve die details van die metro enz als dat waargebeurd is. Maar ja het is nou eenmaal gebeurd).

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-01-2021 09:38:42 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  maandag 11 januari 2021 @ 08:48:40 #84
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_197337928
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 23:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Dan heb je het niet helemaal begrepen. Je ouders regelen het gewoon en de eerste beste vrouw voor je neus, hoe lelijk ze ook is, ga je mee trouwen. Jij hebt gewoon daarover niks te zeggen.
Ik neem aan dat de ouders wel een beetje moeite doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 11 januari 2021 @ 09:41:52 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197338476
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de ouders wel een beetje moeite doen.
Het hangt er ook vanaf hoeveel geld je ouders hebben. Geen geld = lelijke vrouw.
pi_197338600
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de ouders wel een beetje moeite doen.
Daar kijken ze niet naar. Ze kijken gewoon naar welk familie het meeste geld heeft.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_197338607
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 00:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat vind ik dus moreel verwerpelijke praktijken
In het geval van de Tonijn had ze het ergens geaccepteerd. Zij is best een dominante type met een goed hart. Kan zich over alles druk maken terwijl dat niet hoeft of nodig is. En die achterneef van haar is een vaatdoekje. Ze leerde zichzelf in de andere relaties kennen dat zij een vaatdoekje als man nodig heeft die alles accepteert wat zij zegt en geen discussie met haar voert. En zo iemand is die achterneef.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')