Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De maatregelen slaan wel ergens op, alleen bepaalde uitzonderingen zijn raar. Het is niet zo dat nu de maatregelen die wel getroffen zijn (ook het alcoholverbod na 20 uur) nu geen zin hebben. Het zou alleen nog meer zin hebben wanneer ook kerkdiensten niet meer zijn toegestaan
Meer kwetsbaren isoleren en het virus meer rond hadden laten gaan en daarna is lockdown zouden gaan. Dan hadden we meer natuurlijke immuniteit opgebouwd. Wat dat betreft denk ik dat de tweede golf toch best wel goed is geweest qua hoeveelheid mensen die zijn besmet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat 'wat meer gedaan' en welk probleem 'niet zo'?
Dan was het uitgangspunt heel anders. Nu heb je een concreet licht aan het eind van de tunnel. Omdat je dus weet hoe lang het gaat duren zijn iets zwaardere maatregelen dus ook sneller aangewezen...quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef DireStraits7 het volgende:
Pff, hoe bizar is het dat zo'n extra besmettelijke variant net de kop op steekt wanneer de vaccinaties er zijn...
Wat als dit drie maanden eerder gebeurd zou zijn? (of de vaccins vertraagd waren)
Kijk naar GB hoe zij het doen:quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van alles open hè. Het ging over de situatie waarin de Britse variant helemaal los gaat en de R niet onder de 1 te krijgen is.
Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.quote:Op donderdag 7 januari 2021 22:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
En na de Engelse variant komt de Madagascar variant. En dan de Malediven variant. En dan en dan en dan. It will never stop (en dat is net zo logisch als dat we ook bij griep iedere keer een andere mutatie zien. Waarbij ik buiten het steeds muteren van het virus corona nu even niet wil bagataliseren tot een griep... begrijp me niet verkeerd).
sorry, ik zeg het nog maar een keer. Ik ben geen voorstander om alles los te gooien, dat heb ik nu in al 10 verschillende posts gezegd. De enige die dat zei was @DeVerzamelaar , waarna @Evenstar erop reageerde en @trein2000 daarop reageerde. In elke post heb ik telkens aangegeven dat dit naar mijn idee zou moeten op het moment dat die Britse niet onder controle te krijgen is met de huidige maatregelen, dit zou dus bovenop de huidige maatregelen zijn.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoewel ik de vraag of de maatregelen proportioneel zijn interessant vind, vind ik het wel een raar standpunt om het maar los te gooien als de R niet onder de 1 komt. Me dunkt dat een R van 1,05 nog altijd beter is dan een R van bv. 2,5.
Nee, dat is onzin.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die discussie is inmiddels ook al 100.000 keer gevoerd, maar als we dat vanaf het begin wat meer hadden gedaan, hadden we nu meer immuniteit gehad en hadden we dit probleem niet zo.
Dit is het gelul van een dronken aardbei.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is eerder goed om ons immuunsysteem te gaan trainen door natuurlijke blootstelling in het geval immuniteit niet lang aanhoudt of er veel mutaties komen. Immers komt 99% mensen goed van de griep af omdat hun immuunsysteem getraind is, en daardoor is er cross immuniteit voor de griep, zelfs met ieder jaar mutaties.
Het is niet realistisch om je immuunsysteem te gaan trainen d.m.v. vaccins omdat het ontwikkelen en verspreiden ervan 1.5 jaar duurt. Natuurlijke blootstelling is veel efficiënter.
Dit alles natuurlijk als immuniteit niet lang aanhoudt en er veel mutaties komen in het ergste geval.
We kunnen alleen maar hopen dat ons immuunsysteem afdoende is getraind na deze 2 vaccins die een ieder toegediend krijgt.
Volgens mij zijn er 2 harde grenzen die je als land niet over moet willen. Het daadwerkelijk inperken van de bewegingsvrijheid van gezonde mensen en achter de voordeur...quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.
Ook bij code zwart zijn er richtlijnen om zo veel mogelijk mensenlevens te redden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?
Dat zou je op dat moment ook moeten doen ja. Maar dan ontkom je echt niet meer aan het isoleren van mensen die direct risico lopen, want anders gaat je zorg nog steeds kapot.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Kijk naar GB hoe zij het doen:
Volledige lockdown. Mensen zo snel als ook maar mogelijk is één enkel vaccin geven en hopen dat je de ineenstorting van de zorg voor blijft.
Dat is wat GB nu doet.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar wil niet zeggen dat het het achteraf niet toch beter zou zijn geweest om wat meer de Zweedse strategie te volgen. Dan hadden we daar nu misschien voordeel bij gehad met die nieuwe vorm van covid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.
Groepsimmuniteit was vorig jaar maart heel even een optie, maar binnen een week kwamen we er achter dat het geen optie is.
Nee, alternatief is het vaccin.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het alternatief is wel dat we de facto IEDEREEN apart zetten.
Bedankt voor je sterke inhoudelijke reactie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is het gelul van een dronken aardbei.
Er zitten wat mij betreft meerdere verkeerde aannames:quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ook daar kun je over discussiëren. Als de ziekenhuizen het toch al niet meer aankunnen. Kunnen we dan niet beter voor “door de zure appel heen bijten” kiezen ipv heel lang rekken?
Als de R boven de 1 blijft valt er niets te pappen en nathouden, dan gaat de zorg gewoon over zn nek. Dat heb je vorige maand gezien, dat heb je in oktober gezien, dat heb je in maart/april gezien.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, alternatief is het vaccin.
En tot die tijd pappen en nathouden.
In de maatschappij die we zelf gecreëerd hebben is het geen optie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat is onzin.
Groepsimmuniteit was vorig jaar maart heel even een optie, maar binnen een week kwamen we er achter dat het geen optie is.
Wanneer zijn die maatregelen ingegaan dan? Of heb ik een persconferentie gemist?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat de samenleving er meer bij gebaat is dat iedereen nog altijd door beide ouders of een bevriend koppel bezocht mag worden, dan wanneer een klein deel der samenleving nog naar de kerk mag of wanneer vakantiereizen (hoeveel Engelsen waren er vorige week ook alweer in Zwitserland op wintersport?) nog toegestaan zijn.
Dat merken we wel als die variant in Zweden zich gaat verspreiden.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar wil niet zeggen dat het het achteraf niet toch beter zou zijn geweest om wat meer de Zweedse strategie te volgen. Dan hadden we daar nu misschien voordeel bij gehad met die nieuwe vorm van covid.
Dat is de opdracht aan de kwetsbaren dan ook in het VK.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou je op dat moment ook moeten doen ja. Maar dan ontkom je echt niet meer aan het isoleren van mensen die direct risico lopen, want anders gaat je zorg nog steeds kapot.
Dus die ~600.000 mensen van 70+ moet je dan het liefst vandaag nog gevaccineerd hebben, allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |