Misschien kan @Scrummie hier wat mee?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Een bron voor je claim dat overgrote deel van BLM-protesten gewelddadig is verlopen
Hoezo zou het de beveiliging dan wel gelukt zijn om de mensen buiten te houden?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? Geloof jij dat als de bestormers zwart waren geweest dat ze binnen hadden kunnen komen en rondlopen met vlaggen?
Op wonderbaarlijke wijze hadden hun vuurwapens dan wel gewerkt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo zou het de beveiliging dan wel gelukt zijn om de mensen buiten te houden?
Want er zijn zoveel Afro-Amerikanen neergeschoten door de politie bij de rellen van afgelopen tijd?quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op wonderbaarlijke wijze hadden hun vuurwapens dan wel gewerkt.
Ik denk oprecht van wel, als de beveiliging net zo kleinschalig was als nu het geval. Die gaan niet schieten als ze zo enorm zwaar in de minderheid zijn. Dan waren ze uiteindelijk compleet overlopen en zelf afgeslacht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Werkelijk? Geloof jij dat als de bestormers zwart waren geweest dat ze binnen hadden kunnen komen en rondlopen met vlaggen?
Vooral dit. Want gister op de diverse streams waren mensen met een niet blanke huidskleur ook gewoon aanwezig. Het is idioot om te denken dat er gister alleen blanke nazi's aanwezig waren (die er wel waren).quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:22 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ja. Het idee dat huidskleur hierin een verschil maakt is waanzin.
Voor de zoveelste keer dat waren niet dezelfde trappen.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar dat was het destijds niet. Toen stonden diezelfde trappen letterlijk vol met zwaarbewapende beveiliging.
Ach, er heeft een hele groep mensen met een donkere huidskleur wel 8 jaar in nota bene het Witte Huis kunnen bivakkeren, zonder dat er één schot gelost is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik denk oprecht van wel, als de beveiliging net zo kleinschalig was als nu het geval. Die gaan niet schieten als ze zo enorm zwaar in de minderheid zijn. Dan waren ze uiteindelijk compleet overlopen en zelf afgeslacht.
Maar dat was het destijds niet. Toen stonden diezelfde trappen letterlijk vol met zwaarbewapende beveiliging. En als BLM toen het capitool bestormd had, met die beveiliging met assault rifles, was het denk ik wel een bloedbad geweest ja.
(fuck, nu ga ik er toch zelf ook weer op in.)
BLM is dan ook niets minder dan een terroristische organisatiequote:Op donderdag 7 januari 2021 11:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, ik vind dat ook niet gek.
Het is vrij apart dat een zomer lang grote groepen ongestoord konden plunderen, vernielen, afbreken, en gister het na 1 onrustig avondje direct afgelopen is.
Preciesquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Haags het volgende:
[..]
BLM is dan ook niets minder dan een terroristische organisatie
Lijkt me duidelijk: dat het geschetste beeld in de reactie die ik citeer (en ook in die van JARVIS onder mijn reactie) niet overeenkomt met de werkelijkheid.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Wat is nu het precieze punt dat je hier probeert te maken?
Die protesten waren destijds dan ook niet bij het capitol building.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer dat waren niet dezelfde trappen.
Was gisterenavond ook. Toen haalde hij aan dat een zwarte burgemeester wel het volk (haar eigen volk aldus de presentator) toesprak om de rellen/opstand te stoppen. En dat Trump zich niet liet zien.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Xqtress het volgende:
Ik was op tijd wakker vanmorgen. Keek CNN en die zwarte presentator ging helemaal uit zijn dak over het feit dat BLM zoiets nooit zou doen. Bleef daar ellenlang over doormekkeren.
Nou. Dat klopte dus vrij aardig.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Was gisterenavond ook. Toen haalde hij aan dat een zwarte burgemeester wel het volk (haar eigen volk aldus de presentator) toesprak om de rellen/opstand te stoppen. En dat Trump zich niet liet zien.
En die beveiliging was er juist om ongeregeldheden die er al eerder waren te voorkomen. Totaal onvergelijkbare situatie.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Die protesten waren destijds dan ook niet bij het capitol building.
Maar ok, ter correctie ..
Maar dat was het destijds niet. Toen stonden de trappen van het gebouw waar geprotesteerd werd vol met zwaarbewapende beveiliging. En als BLM toen het lincoln memorial bestormd had, met die beveiliging met assault rifles, was het denk ik wel een bloedbad geweest ja.
Volgens een ooggetuige waren ze gewaarschuwd dat ze daar niet naar binnen moesten gaan omdat er op dat moment nog senatoren geëvacueerd werden. De agenten/secret service daar achter stonden met getrokken pistolen. Die mevrouw deed dat toch met één gericht schot tot gevolg. Volledig aan haarzelf te danken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je ziet juist dat ze niet de menigte in schoten, maar juist op die vrouw, op het moment dat haar hoofd door het raampje van de deur kwam. Die foto die eerder voorbij kwam zag je gasten van de secret service (neem ik aan) die aan de zijkanten van de deur stonden, niet er recht voor. Ze hebben dus nooit direct die menigte achter de deur kunnen raken.
Die vrouw was gewoon de eerste die met haar hoofd om het hoekje verscheen. Ik neem niet aan dat die gasten van de secret service per ongeluk schieten (uit schrik ofzo) dus dit was gewoon hun red line.
cnnquote:Op donderdag 7 januari 2021 11:26 schreef Xqtress het volgende:
Ik was op tijd wakker vanmorgen. Keek CNN en die zwarte presentator ging helemaal uit zijn dak over het feit dat BLM zoiets nooit zou doen. Bleef daar ellenlang over doormekkeren.
Domme veronderstelling.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou. Dat klopte dus vrij aardig.
Waren er voor gister niet ook al pro-trump protesten in DC? Meen er een paar dagen / weken eerder al over gelezen te hebben.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die beveiliging was er juist om ongeregeldheden die er al eerder waren te voorkomen. Totaal onvergelijkbare situatie.
Het is natuurlijk van de zotte dat Trump zo laat van zich liet horen. Dus daar had hij zeker een punt.quote:Op donderdag 7 januari 2021 11:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou. Dat klopte dus vrij aardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |