abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:19:21 #276
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197267692
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dus heb je hem gewoon carte blanche gegeven. Doe maar. Ga je gang.
En hij op zijn beurt: Proud Boys, ga je gang.

Iedere stem op Trump heeft dit mede mogelijk gemaakt. Zij zijn verantwoordelijk.
Ben ik het niet mee eens, op zo'n zelfde manier zou je VVD-stemmers verantwoordelijk kunnen houden voor de toeslagenaffaire. Het ligt wel iets genuanceerder dan dat, ook al ziet een kritisch mens dat al van mijlenver aan komen. Maar goed.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:19:39 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197267699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:06 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Mja, om iedere Trump-supporter daar verantwoordelijk voor te houden slaat ook nergens op. Dit kun je alleen Trump en de relschoppers aanrekenen.
wtf?
pi_197267777
quote:
7s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:19 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, op zo'n zelfde manier zou je VVD-stemmers verantwoordelijk kunnen houden voor de toeslagenaffaire. Het ligt wel iets genuanceerder dan dat, ook al ziet een kritisch mens dat al van mijlenver aan komen. Maar goed.
Rutte heeft nooit openbaar gezegd: we hebben ergens een fuckup gemaakt en we doen er alles aan dat onder de pet te houden. Stem maar op ons.

Trump heeft tijdens de verkiezingen aangegeven dat hij nooit, maar dan ook nooit een winst voor Biden zal accepteren.

En daarna zeiden mensen: prima. ik ga toch op jou stemmen. Dat lijkt mij nogal een fundamenteel verschil. De één kondigt zijn ondemocratische uitspattingen aan en de ander niet.
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:23:23 #279
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197267801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ik kan door de idiote hoeveelheid aan berichten geen concreet goedpraten vinden, maar oa. dit:

https://www.barrons.com/a(...)otesters-01591049957

Dat een deel van Hollywood de borg betaalt voor relschoppers en plunderaars categoriseer ik in elk geval onder de noemer 'goedpraten' en 'toejuichen'.
Voor zover ik me kan herinneren waren er ook een hoop arrestaties t.a.v. mensen die enkel demonstreerden en dus niet aan het plunderen en rellen waren.
pi_197267811
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Rutte heeft nooit openbaar gezegd: we hebben ergens een fuckup gemaakt en we doen er alles aan dat onder de pet te houden. Stem maar op ons.

Trump heeft tijdens de verkiezingen aangegeven dat hij nooit, maar dan ook nooit een winst voor Biden zal accepteren.

En daarna zeiden mensen: prima. ik ga toch op jou stemmen. Dat lijkt mij nogal een fundamenteel verschil. De één kondigt zijn ondemocratische uitspattingen aan en de ander niet.
Wat wil je zeggen? Dat Trump eerlijker is dan Rutte?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_197268039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:23 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen? Dat Trump eerlijker is dan Rutte?
Nee, ik wil zeggen dat de mensen die nu hard roepen dat ze eerst op Trump stemmen en nu stomverbaasd zijn dat hetgeen wat gisteren is gebeurd mogelijk is ontzettende huichelaars zijn.
Dit, dus.
pi_197268056
Het valt me op dat een bepaalde groep niet zo goed tegen kritiek op Trump of die demonstraten van gisteren kan en dan links en rechts maar wat gaat wijzen naar anderen.

Wat er gisteren gebeurde kan gewoon niet door de beugel en Trump heeft het laten gebeuren.

Dat er andere demonstraties en rellen door nadere partijen zijn geweest dit jaar doet daar niets aan af.
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:35:45 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_197268082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt me op dat een bepaalde groep niet zo goed tegen kritiek op Trump of die demonstraten van gisteren kan en dan links en rechts maar wat gaat wijzen naar anderen.

Wat er gisteren gebeurde kan gewoon niet door de beugel en Trump heeft het laten gebeuren.

Dat er andere demonstraties en rellen door nadere partijen zijn geweest dit jaar doet daar niets aan af.
Wat snap jij er nog steeds weinig van.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_197268103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het valt me op dat een bepaalde groep niet zo goed tegen kritiek op Trump of die demonstraten van gisteren kan en dan links en rechts maar wat gaat wijzen naar anderen.

Wat er gisteren gebeurde kan gewoon niet door de beugel en Trump heeft het laten gebeuren.

Dat er andere demonstraties en rellen door nadere partijen zijn geweest dit jaar doet daar niets aan af.
Helemaal waar. En nog los daarvan, mensen aan Trump-zijde snappen ook niet dat dit veel erger is dan een paar geplunderde winkels. Zonder dat goed te praten, maar dit is een aanval op een democratisch instituut. Een poging om een verkiezingsuitslag met geweld om zeep te helpen. Veel erger wordt het niet in een democratie.
pi_197268138
quote:
The solution here isn’t going to be Twitter or Facebook crackdowns. It’s a renewal of a sense of civic solidarity and social fabric-building we have long abandoned.
Ik kan het niet meer dan hartgrondig eens zijn met Ben Shapiro. Het is alleen jammer dat hij zelf heeft bijgedragen en verdient aan de verdeling door elke politieke opponent af te schilderen als gevaarlijk, immoreel of gestoord. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedraaid denk ik dan, maar ik heb Shapiro nog niet zijn hand in eigen boezem zien steken. Niet zo gek, zelfreflectie is die man vreemd.
Incelfrikandel
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:43:48 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197268255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:44 schreef Tengano het volgende:

[..]

Moet je je voorstellen dat wij in Nederland alleen maar konden kiezen tussen Jesse Klaver of Rob Jetten -O-

Ik denk dat ik dan ook het binnenhof zou opblazen; dan maar geen democratie ;(
Meer Jesse Klaver of Thierry Baudet :P .
pi_197268347
Er schijnen vier doden gevallen te zijn bij de bestorming van het Capitool.

https://www.nu.nl/verkiez(...)52-aanhoudingen.html
  donderdag 7 januari 2021 @ 15:49:19 #289
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197268386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:47 schreef luxerobots het volgende:
Er schijnen vier doden gevallen te zijn bij de bestorming van het Capitool.

https://www.nu.nl/verkiez(...)52-aanhoudingen.html
Een had zichzelf getaserd, las ik ergens.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_197268392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Meer Jesse Klaver of Thierry Baudet :P .
In de VS is het eerder Rutte, of Thierry. De democraten zijn er ook voor het grootkapitaal.
pi_197268699
Dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2021 16:03:09 ]
pi_197268747
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:48 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Er zijn wel wat partijen naast de grote twee, ook partijen die theoretisch een president zouden kunnen leveren.

Maar vergis je niet, Amerika is aardsconservatief op politiek gebied. Zelfs de democraten.

De kans dat er ooit een serieuze derde partij komt die met enige regelmaat een president gaat leveren lijkt me nihil. Dan was dat al lang gebeurd. Je ziet eerder dat de zittende partijen om de zoveel jaar wat opschuiven afhankelijk van wie de koers bepaalt. Het verschil tussen het linker- en rechterkamp binnen de democratische partij bijvoorbeeld, is groter dan het verschil tussen het gemiddelde van de democraten en de republikeinen.
In dit geval is de kans het grootst dat Trump wegebt. Ook niet negatief lijkt me
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 14:46 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Het is natuurlijk een long shot. Maar als de republikeinen zich zo opsplitsen als gesteld zou een derde serieuze partij niet uit te sluiten zijn die een president gaat leveren
pi_197268788
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In dit geval is de kans het grootst dat Trump wegebt. Ook niet negatief lijkt me
Mocht hij echt voor een herverkiezing over 4 jaar hebben willen gaan, dan heeft dat nu wel een knauw gekregen lijkt me. Hij heef veel medestanders toch behoorlijk tegen zich in het harnas gejaagd met zijn gedrag gisteren.

En als onafhankelijke kandidaat zie ik hem ook geen hoge ogen meer gooien. Hij verliest dan de 'ik stem republikeins omdat ik dat altijd doe' stemmer en ik verwacht dat hij gisteren ook wel wat echte Trumperianen is kwijt geraakt. Hij heeft nog steeds gevaarlijk veel aanhang, maar in de buurt van een presidentschap zie ik hem nooit meer komen.

Zijn zoon daarentegen mogelijk wel, maar dan moet hij wel ergens gedurende zijn campagne nadrukkelijk afstand nemen van zijn pa.
pi_197268837
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:02 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

Het is natuurlijk een long shot. Maar als de republikeinen zich zo opsplitsen als gesteld zou een derde serieuze partij niet uit te sluiten zijn die een president gaat leveren
Nee hoor. Dat zou alleen kunnen als hetzelfde bij de democraten aan de hand zou zijn. De groep 'ik stem altijd' is gewoonweg veel te groot en redelijk kritiekloos op de eigen partij.
pi_197268892
twitter

‘Very special people’....
pi_197268935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Mocht hij echt voor een herverkiezing over 4 jaar hebben willen gaan, dan heeft dat nu wel een knauw gekregen lijkt me. Hij heef veel medestanders toch behoorlijk tegen zich in het harnas gejaagd met zijn gedrag gisteren.

En als onafhankelijke kandidaat zie ik hem ook geen hoge ogen meer gooien. Hij verliest dan de 'ik stem republikeins omdat ik dat altijd doe' stemmer en ik verwacht dat hij gisteren ook wel wat echte Trumperianen is kwijt geraakt. Hij heeft nog steeds gevaarlijk veel aanhang, maar in de buurt van een presidentschap zie ik hem nooit meer komen.

Zijn zoon daarentegen mogelijk wel, maar dan moet hij wel ergens gedurende zijn campagne nadrukkelijk afstand nemen van zijn pa.
Het is sterk afhankelijk van hoe goed Biden het gaat doen. Als Biden het goed gaat doen, maakt Trump (als hij dan nog in de race is) nauwelijks kans.

Lukt het Biden niet om Amerika op de rit te krijgen. Om in ieder geval de economie een boost te geven, dan kan Trump nog wel eens verrassen.

Eerst moeten we uit de coronacrisis komen. Maar ook dan is Amerika niet meteen op de rit. Er is veel geld aan steun uitgegeven en de belastinginkomsten zijn sterk gedaald. Ga daar maar aan staan...
pi_197269009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is sterk afhankelijk van hoe goed Biden het gaat doen. Als Biden het goed gaat doen, maakt Trump (als hij dan nog in de race is) nauwelijks kans.

Lukt het Biden niet om Amerika op de rit te krijgen. Om in ieder geval de economie een boost te geven, dan kan Trump nog wel eens verrassen.

Eerst moeten we uit de coronacrisis komen. Maar ook dan is Amerika niet meteen op de rit. Er is veel geld aan steun uitgegeven en de belastinginkomsten zijn sterk gedaald. Ga daar maar aan staan...
Echt niet hoor. Als onafhankelijke kandidaat denk je dat echt? No way.

Biden gaat het zwaar krijgen, die wordt door de helft van de Trump stemmers waarschijnlijk echt gehaat en zal vanuit die positie een president voor alle Amerikanen moeten worden. Dat gaat een flinke klus worden en hoewel ik hem een verbinder denk te vinden, zie ik hem niet als een hele sterke persoonlijkheid. Absoluut mer presidentieel dan Trump, maar geen charismatische charmeur.

Maar Trump gaat nooit meer in de buurt van het presidentschap komen. Geen schijn van kans.
pi_197269043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

wtf?
je kan ook niet elke moslim aanrekenen als er een aanslag wordt gepleegd.
pi_197269067
Ik vond Op1 gisteren ook behoorlijk opruiend met 'Amerika staat op het randje van een burgeroorlog' en 'alle 74 miljoen trump stemmers zijn dwazen'. Dat is allemaal olie op het vuur gooien.
pi_197269101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:18 schreef Homey het volgende:
Ik vond Op1 gisteren ook behoorlijk opruiend met 'Amerika staat op het randje van een burgeroorlog' en 'alle 74 miljoen trump stemmers zijn dwazen'. Dat is allemaal olie op het vuur gooien.
Dat alle Trump-stemmers dwazen zijn kwam van zuurpruim en PvdA-lid Maarten Van Rossem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')