abonnement Unibet Coolblue
pi_197231477
Goedenavond,

Ik zit met een ontzettend dilemma. Ik ben gisteren begonnen met een baan, die ik heb aangenomen omdat ik echt iets moest hebben voordat mijn WW af zou lopen. Ik vind het verschrikkelijk.. ontzettend lieve mensen, maar totaal niet mijn droombaan. Daar heb ik een contract getekend van 3 maanden.

Nou kwam vorige week opeens mijn droomfunctie voorbij, waar ik zou kunnen werken in een ontzettend leuk team. Ik had een gesprek met de CEO en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik maak dus opzich kans. Maar nu zit ik met dit contract van 3 maanden, terwijl mijn droombaan bedrijf zou willen dat ik z.s.m. beginnen kan, liefst in februari al.

Heb ik een mogelijkheid?? Onder mijn huidige contract uit te kunnen, mocht ik aangenomen worden bij het andere bedrijf? En wat zeg ik tegen hun? Ik heb nog niets gezegd over mijn huidige contract namelijk. Ik werk momenteel 4 dagen per week. Iemand misschien tips? :( bluffen tot het derde gesprek is ook zo iets, voel ik me niet prettig bij. Als dat überhaupt een optie is..
pi_197231511
Je hebt toch een proeftijd van een maand meestal? Als je uberhaupt al beginnen bent?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:35:55 #3
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_197231593
Wat is je opzegtermijn?

Anders gewoon eerlijk zijn en de situatie bij je huidige werkgever uitleggen, ze zullen ongetwijfeld begrip hebben
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_197231744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:30 schreef 111210 het volgende:
Je hebt toch een proeftijd van een maand meestal? Als je uberhaupt al beginnen bent?
Dat is niet met een contract van 3 maanden dacht ik. Pas vanaf 7 maanden.
pi_197231748
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef Sushilover het volgende:
Goedenavond,

Ik zit met een ontzettend dilemma. Ik ben gisteren begonnen met een baan, die ik heb aangenomen omdat ik echt iets moest hebben voordat mijn WW af zou lopen. Ik vind het verschrikkelijk.. ontzettend lieve mensen, maar totaal niet mijn droombaan. Daar heb ik een contract getekend van 3 maanden.

Nou kwam vorige week opeens mijn droomfunctie voorbij, waar ik zou kunnen werken in een ontzettend leuk team. Ik had een gesprek met de CEO en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik maak dus opzich kans. Maar nu zit ik met dit contract van 3 maanden, terwijl mijn droombaan bedrijf zou willen dat ik z.s.m. beginnen kan, liefst in februari al.

Heb ik een mogelijkheid?? Onder mijn huidige contract uit te kunnen, mocht ik aangenomen worden bij het andere bedrijf? En wat zeg ik tegen hun? Ik heb nog niets gezegd over mijn huidige contract namelijk. Ik werk momenteel 4 dagen per week. Iemand misschien tips? :( bluffen tot het derde gesprek is ook zo iets, voel ik me niet prettig bij. Als dat überhaupt een optie is..
Heb je een opzegtermijn?
Heb je een latere startdatum gevraagd?
Heb je ontslag gevraagd?
pi_197231759
Niet te druk om maken. Voer je gesprekken voor je droombaan, blijf intussen aan je verplichtingen voldoen bij je huidige werkgever.
Met een contract voor drie maanden verwacht ik niet dat die heel moeilijk gaan doen als je eerder vertrekt. Dan hadden ze je een contract voor langere duur moeten aanbieden.
En daarnaast: je zult toch wel iets van een proeftijd hebben? Daarin kun je opstappen wanneer je wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197231766
Je kan altijd een baan nemen, maar een droombaan met leuke team vinden is allermoeilijkste.

Zeg gewoon dat je een droombaan zoekt. Dat je niet bij huidige baan vond, daarom ga je gewoon elders zoeken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_197231788
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
En daarnaast: je zult toch wel iets van een proeftijd hebben? Daarin kun je opstappen wanneer je wil.
Een proeftijd mag niet bij een contract <=6mnd
pi_197231925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:35 schreef Fiorano het volgende:
Wat is je opzegtermijn?

Anders gewoon eerlijk zijn en de situatie bij je huidige werkgever uitleggen, ze zullen ongetwijfeld begrip hebben
Dat is wettelijk een maand dacht ik? In het contract staat daar niets over, behalve dat de overeenkomst eindigt op 31 maart, zonder dat hiervoor enige opzegging handeling nodig is. De overeenkomst zal na deze datum niet worden voortgezet.

Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
pi_197231951
Een baan bij een werkgever met een contract van 3 maanden klinkt niet alsof je onmisbaar bent - no offence. Wellicht is het voor je huidige werkgever geen probleem om je eerder te laten gaan. Kwestie van overleggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197231976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:47 schreef Sushilover het volgende:
Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
Daar handelen ze niet naar met zulke contracten :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197231980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je een opzegtermijn?
Heb je een latere startdatum gevraagd?
Heb je ontslag gevraagd?
Nee, nee en nee. Ontslag nog niet gevraagd want geen idee of ik bij de ander word aangenomen. Twee gesprek is in de planning. En al begonnen deze week bij de huidige.
pi_197232023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:48 schreef baskick het volgende:
Een baan bij een werkgever met een contract van 3 maanden klinkt niet alsof je onmisbaar bent - no offence. Wellicht is het voor je huidige werkgever geen probleem om je eerder te laten gaan. Kwestie van overleggen.
Ja, ik voel me dan wel ontzettend lullig. Maar goed, je hebt gelijk dat ze met een contract van 3 maanden ook niet echt zekerheid bieden voor mij.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:53:39 #14
338319 ZarB
Piña colada
pi_197232100
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:47 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Dat is wettelijk een maand dacht ik? In het contract staat daar niets over, behalve dat de overeenkomst eindigt op 31 maart, zonder dat hiervoor enige opzegging handeling nodig is. De overeenkomst zal na deze datum niet worden voortgezet.

Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
Flauwekulverhaal van je huidige werkgever. Als ze mensen voor lange termijn willen moeten ze niet van die flutcontracten aanbieden. Gewoon opzeggen en met je droombaan onderhandelen dat je over een maandje begint (ivm opzegtermijn). Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197232141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:47 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Dat is wettelijk een maand dacht ik? In het contract staat daar niets over, behalve dat de overeenkomst eindigt op 31 maart, zonder dat hiervoor enige opzegging handeling nodig is. De overeenkomst zal na deze datum niet worden voortgezet.

Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
Drie maanden is geen lange termijn :')

Misschien moet werkgever zich gaan afvragen waarom mensen zo snel weggaan.

Als je zo’n shitty contract krijgt is het niet fair van wg om je te belemmeren in zoeken naar meer zekerheid en werkplezier.

Maar fair en wetgeving zijn twee verschillende zaken. Volgens mij is het uiterste dat jij je wg zou moeten compenseren voor de loonkosten van de tijd die je eerder wegging. Maar de precieze regelingen ken ik niet.
En idealiter zou je er met een goed gesprek aan uit moeten komen.

Misschien bij je droombaan een maand later beginnen en dus een maand eerder weggaan bij deze baan. Voor een contract van drie maanden biedt dat wg zeker geen onredelijke termijn om vervanging voor je te zoeken,
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:56:34 #16
338319 ZarB
Piña colada
pi_197232183
Eerder opzeggen kan niet altijd lees ik. Kan alleen als dit in je contract of cao staat.

Ik dacht ook dat een maand standaard was bij tijdelijke contracten.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197232188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

Flauwekulverhaal van je huidige werkgever. Als ze mensen voor lange termijn willen moeten ze niet van die flutcontracten aanbieden. Gewoon opzeggen en met je droombaan onderhandelen dat je over een maandje begint (ivm opzegtermijn). Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
Niet opzeggen :o

Want dan verliest TS recht op uitkering. En blijkbaar is het contract zo dat het na drie maanden automatisch afloopt.
In gesprek gaan en voortijdig opzeggen pas als die droombaan zeker is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197232271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
Dat weet ik dus echt nog niet.. er zijn meerdere mensen in de running. Dus ik moet wel echt laten merken dat ik het heel graag wil.
pi_197232276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja, ik voel me dan wel ontzettend lullig. Maar goed, je hebt gelijk dat ze met een contract van 3 maanden ook niet echt zekerheid bieden voor mij.
Laat morele issues het zakendoen niet vertroebelen.
Jij bent voor wg op dit moment niet meer waard dan drie maanden. Dat is NIETS.

Met alle respect: je bent misbaar. En het zal voor de organisatie echt geen grote klap zijn als je voortijdig vertrekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197232360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef ZarB het volgende:
Eerder opzeggen kan niet altijd lees ik. Kan alleen als dit in je contract of cao staat.

Ik dacht ook dat een maand standaard was bij tijdelijke contracten.
Oh ja, een tussentijds opzegbeding zou een optie voor TS kunnen zijn, als dat overeengekomen is, @Sushilover?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197232383
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet opzeggen :o

Want dan verliest TS recht op uitkering. En blijkbaar is het contract zo dat het na drie maanden automatisch afloopt.
In gesprek gaan en voortijdig opzeggen pas als die droombaan zeker is.
Ja dus mijn enige optie is dat mijn droombaan bedrijf mijn maand opzegtermijn accepteert en dat ik daar in maart kan beginnen en dan deze opzeg en stop eind februari? (Mits dat dus kan als ik een opzegtermijn heb...)
pi_197232424
Sowieso eerst wachten of je bij je droombaan wordt aangenomen, dan contract tekenen en dan bij je huidige baan opzeggen, in het ergste geval moet je de maand afmaken, nou dan zrg je tegen je droombaan dat je vanaf volgende maand kan beginnen? Iets in die richting. Zou me nu sowieso niet al te druk maken als je nog een tweede gesprek moet krijgen.
pi_197232441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh ja, een tussentijds opzegbeding zou een optie voor TS kunnen zijn, als dat overeengekomen is, @:Sushilover?
Nee daarover staat niets in het contract. Alleen dat het 3 maanden duurt. Niets over opzegtermijn ofzo.
pi_197232447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Nee daarover staat niets in het contract. Alleen dat het 3 maanden duurt. Niets over opzegtermijn ofzo.
Too bad. Ook geen cao van toepassing (verklaard)?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197232461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef 111210 het volgende:
Sowieso eerst wachten of je bij je droombaan wordt aangenomen, dan contract tekenen en dan bij je huidige baan opzeggen, in het ergste geval moet je de maand afmaken, nou dan zrg je tegen je droombaan dat je vanaf volgende maand kan beginnen? Iets in die richting. Zou me nu sowieso niet al te druk maken als je nog een tweede gesprek moet krijgen.
Echt, dat contract al tekenen?? Dan heb ik 2 lopende contracten, mag toch helemaal niet?
pi_197232623
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Echt, dat contract al tekenen?? Dan heb ik 2 lopende contracten, mag toch helemaal niet?
Tuurlijk wel. Ik heb al jaren twee lopende contracten. Je moet alleen je uren kunnen maken.

En sowieso: als je tekent voor je droombaan is dat niet op je eerste werkdag. Wellicht teken je op 20 januari voor een startdatum op 1 maart of zo. Moet je alleen bij je andere baan regelen dat je op 1 maart weg mag. Wellicht in februari extra werken om ze tegemoet te komen of zo.

Maar echt, het gaat dan om een maand in een contract van drie maanden. Het zou wel heel sneu zijn als ze daar moeilijk over doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:24:23 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197232963
Let op, je kunt je huidige contract dus niet tussentijds opzeggen. Dat hoeft de sollicitatie niet in de weg te staan he, dus zet die gewoon voort. Mocht je zover komen dat ze je een contract willen aanbieden dan kun je met je huidige wg in gesprek over eerder uitstromen en anders kun je dus per maart/april beginnen op je plek.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197233191
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:06 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Echt, dat contract al tekenen?? Dan heb ik 2 lopende contracten, mag toch helemaal niet?
Nja bedoel zodra je het in handen hebt of er vrijwel zeker van bent dat je de droombaan kan krijgen zou ik opzeggen bij je huidige.

Wel bij je nieuwe baan aangeven dat je waarschijnlijk nog de maand moet afmaken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:33:58 #29
338319 ZarB
Piña colada
pi_197233238
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet opzeggen :o

Want dan verliest TS recht op uitkering. En blijkbaar is het contract zo dat het na drie maanden automatisch afloopt.
In gesprek gaan en voortijdig opzeggen pas als die droombaan zeker is.
Dat bedoelde ik natuurlijk ook zo. Oude en nieuwe schoenen enzo.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_197233363
Voor hoe lang zou je het contract bij je 'droombaan' gaan tekenen dan?

Als het een jaar is kunnen zij wellicht ook wel een paar maanden wachten totdat je 3 maanden voorbij zijn?
pi_197234452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:37 schreef Leo_Holst het volgende:
Voor hoe lang zou je het contract bij je 'droombaan' gaan tekenen dan?

Als het een jaar is kunnen zij wellicht ook wel een paar maanden wachten totdat je 3 maanden voorbij zijn?
Hmm zij moeten iemand hebben die zsm kan beginnen omdat het bedrijf net is verhuisd en het onderdeel van de functie is de nieuwe kantoor opzet in goede banen te leiden.
pi_197234453
Iemand die nog voor 1 Februari zou opzeggen, kon toch pas 1 Maart beginnen. Zo realistisch moeten ze zijn bij dat nieuwe bedrijf. Dan zou 1 April ook niet gek zijn.

Wees er eerlijk over en als je echt de bij het derde gesprek komt, kun je aangeven dat je wellicht eerder kan beginnen als je huidige werkgever je laat gaan.

Tegen je huidige werkgever zeg je nog even niks, tot je een concreet voorstel hebt van je nieuwe werkgever.
.
pi_197238254
Eerst wachten totdat je zekerheid hebt dat je wordt aangenomen. En dan gewoon eerlijk zijn en ontslag nemen. Dus gewoon eerlijk en open overleggen dat zal hij wel waarderen. Tegen je nieuwe werkgever zeggen dan je een opzegtermijn hebt en dat je in maart kan beginnen. Pas als die handtekening gezet is dan pas opzeggen bij je oude werkgever. Anders heb je geen recht op een WW uitkering.
pi_197239835
Hihaho :{

[ Bericht 49% gewijzigd door Peejtur op 06-01-2021 10:46:30 ]
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_197240477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 02:51 schreef Twintig het volgende:
Eerst wachten totdat je zekerheid hebt dat je wordt aangenomen. En dan gewoon eerlijk zijn en ontslag nemen. Dus gewoon eerlijk en open overleggen dat zal hij wel waarderen. Tegen je nieuwe werkgever zeggen dan je een opzegtermijn hebt en dat je in maart kan beginnen. Pas als die handtekening gezet is dan pas opzeggen bij je oude werkgever. Anders heb je geen recht op een WW uitkering.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik alleen zal worden aangenomen als ik zsm kan beginnen. Dus dan zal ik moeten bluffen dat ik een maand opzegtermijn heb, terwijl ik deze 3 maanden moet volmaken omdat er geen proefperiode is. Dus ik zal van mijn huidige werkgever echt de gunfactor moeten krijgen zodat ik in maart weg kan ipv april.
pi_197240650
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:21 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Hmm zij moeten iemand hebben die zsm kan beginnen omdat het bedrijf net is verhuisd en het onderdeel van de functie is de nieuwe kantoor opzet in goede banen te leiden.
Top bedrijf hoor. Een normaal bedrijf zorgt dat dit geregeld is vóór een verhuizing. Los van het feit dat je nieuwe collega’s het vast zullen waarderen dat er een nieuw iemand komt die ze wel even zal vertellen hoe het moet. Garantie op succes.
pi_197240651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:24 schreef monsterd. het volgende:
Let op, je kunt je huidige contract dus niet tussentijds opzeggen. Dat hoeft de sollicitatie niet in de weg te staan he, dus zet die gewoon voort. Mocht je zover komen dat ze je een contract willen aanbieden dan kun je met je huidige wg in gesprek over eerder uitstromen en anders kun je dus per maart/april beginnen op je plek.
En wat nou als ik aangeef bij mijn huidige werkgever of de recruiter dat ik me echt vergist heb in de functie en toch graag wil stoppen? Hiervoor had ik WW, krijg ik dan weer WW?
pi_197240666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef ZarB het volgende:
Eerder opzeggen kan niet altijd lees ik. Kan alleen als dit in je contract of cao staat.

Ik dacht ook dat een maand standaard was bij tijdelijke contracten.
Klopt als het er niet in staat kunnen beiden partijen het contract niet eerder beeindigen behalve bij ontslag op staande voet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197240674
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Top bedrijf hoor. Een normaal bedrijf zorgt dat dit geregeld is vóór een verhuizing. Los van het feit dat je nieuwe collega’s het vast zullen waarderen dat er een nieuw iemand komt die ze wel even zal vertellen hoe het moet. Garantie op succes.
Naja het is ook een onderdeel van de functie om mensen te recruiten omdat ze heel snel groeien. Ik snap wel dat ze dat allemaal zsm willen regelen.
pi_197240692
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik alleen zal worden aangenomen als ik zsm kan beginnen. Dus dan zal ik moeten bluffen dat ik een maand opzegtermijn heb, terwijl ik deze 3 maanden moet volmaken omdat er geen proefperiode is. Dus ik zal van mijn huidige werkgever echt de gunfactor moeten krijgen zodat ik in maart weg kan ipv april.
Zoals gezegd, ga met je huidige werkgever praten, net of wij hier een oplossing hebben. Je hebt willens en wetens een contract getekend, de enige die een oplossing kan bieden is je huidige werkgever. Nee is nee en dan kan je bij de andere mogelijke werkgever aangeven dat je op 1 april beschikbaar bent.
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:44:29 #41
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197241002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef Sushilover het volgende:

[..]

En wat nou als ik aangeef bij mijn huidige werkgever of de recruiter dat ik me echt vergist heb in de functie en toch graag wil stoppen? Hiervoor had ik WW, krijg ik dan weer WW?
Nee.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197241025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik alleen zal worden aangenomen als ik zsm kan beginnen. Dus dan zal ik moeten bluffen dat ik een maand opzegtermijn heb, terwijl ik deze 3 maanden moet volmaken omdat er geen proefperiode is. Dus ik zal van mijn huidige werkgever echt de gunfactor moeten krijgen zodat ik in maart weg kan ipv april.
Zsm is voor jou toch dan 1 april?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197241039
:+
pi_197241386
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik alleen zal worden aangenomen als ik zsm kan beginnen. Dus dan zal ik moeten bluffen dat ik een maand opzegtermijn heb, terwijl ik deze 3 maanden moet volmaken omdat er geen proefperiode is. Dus ik zal van mijn huidige werkgever echt de gunfactor moeten krijgen zodat ik in maart weg kan ipv april.
Je maakt je veel te druk. Lekker door solliciteren en opzeggen als je bij je droombaan aangenomen bent, én contract ondertekend. Vervolgens kijken hoe je het oplost bij je huidige baan, zorg voor later. Daar laat je je droombaan toch niet voor schieten? Een contract van 3 maanden is helemaal niks.
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:36 #45
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197241703
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef Sushilover het volgende:

terwijl mijn droombaan bedrijf zou willen dat ik z.s.m. beginnen kan, liefst in februari al.

Dat is wel apart.
Aangezien de meeste banen een maand opzegtermijn hebben.
Dus al zou je vandaag opzeggen dan kan je pas 1 maart daar beginnen.

Weten ze dat je nu een baan hebt? Zo ja dan houden ze met 1 maart rekening.
Want ze kunnen wel 1 Februari willen, dat gaat (bij een ander) ook nooit echt lukken.

Dan zou het dus effectief om 1 maand gaan bij je huidige werkgever.

Ik zou gewoon gesprek 2 doen en de onderhandelingen in gaan, soms willen daar weken overheen gaan en als ze het dan al Februari wordt dan is 1 april een prima datum.
Wordt natuurlijk anders als ze vragen naar je opzeg termijn, mijn advies is gewoon eerlijk zijn daar in.
En natuurlijk opperen dat je gaat proberen er wat aan te doen met je huidige werkgever, wellicht willen ze je "afkoop" som wel betalen wie weet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197243424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:34 schreef nils7 het volgende:
Aangezien de meeste banen een maand opzegtermijn hebben.
Dus al zou je vandaag opzeggen dan kan je pas 1 maart daar beginnen.
Eens. Als ze iemand per 1-2 willen, moeten ze een ww'er zoeken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator woensdag 6 januari 2021 @ 13:44:06 #47
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197243622
Een werkgever kan wel zeggen 'graag in februari'. Maar helaas, maart. Andere verplichtingen;

Misschien een weekje eerder wanneer je een week eerder vakantie opneemt. Aangeven dat je je best doet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197243980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik alleen zal worden aangenomen als ik zsm kan beginnen. Dus dan zal ik moeten bluffen dat ik een maand opzegtermijn heb, terwijl ik deze 3 maanden moet volmaken omdat er geen proefperiode is. Dus ik zal van mijn huidige werkgever echt de gunfactor moeten krijgen zodat ik in maart weg kan ipv april.
Je kan het misschien bij je nieuwe werkgever voorleggen, van er zijn 2 opties:
Ik kan in april beginnen.
Of ik kan zo snel mogelijk over een maand beginnen.
Ik heb namelijk ook een contract met mijn huidige werkgever. En ik ben wel iemand die niet zomaar bij een werkgever wegloopt, maar iemand die zijn afspraken nakomt. Een werkgever rekent op mij en dat ik het contract nakom en dat respecteer ik. Ik kan me voorstellen dat het ook voor u/ jou belangrijk is. Iets in die richting misschien?

[ Bericht 0% gewijzigd door Twintig op 06-01-2021 14:07:22 ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:05:06 #49
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197244096
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef Twintig het volgende:

[..]

Je kan het misschien bij je nieuwe werkgever voorleggen, van er zijn 2 opties:
Ik kan in maart beginnen.
Of ik kan zo snel mogelijk over een maand beginnen.
Ik heb namelijk ook een contract met mijn huidige werkgever. En ik ben wel iemand die niet zomaar bij een werkgever wegloopt, maar iemand die zijn afspraken nakomt. Een werkgever rekent op mij en dat ik het contract nakom en dat respecteer ik. Ik kan me voorstellen dat het ook voor u/ jou belangrijk is. Iets in die richting misschien?
Als ie gisteren pas begonnen is kan hij pas 1 april beginnen bij z'n nieuwe job.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197244156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 13:59 schreef Twintig het volgende:

[..]

Je kan het misschien bij je nieuwe werkgever voorleggen, van er zijn 2 opties:
Ik kan in maart beginnen.
Of ik kan zo snel mogelijk over een maand beginnen.
Ik heb namelijk ook een contract met mijn huidige werkgever. En ik ben wel iemand die niet zomaar bij een werkgever wegloopt, maar iemand die zijn afspraken nakomt. Een werkgever rekent op mij en dat ik het contract nakom en dat respecteer ik. Ik kan me voorstellen dat het ook voor u/ jou belangrijk is. Iets in die richting misschien?
Met dit verschil dat o.b.v. huidige informatie er maar een optie is en dat is dat TS pas per 1 april kan beginnen.
Want tijdelijk contract zonder opzegmogelijkheid. Enige andere optie die hij heeft is met huidige werkgever in gesprek gaan, maar als dat moet zonder dat hij een getekend contract heeft, zal hij sowieso per 1 april naar iets anders op zoek moeten waarschijnlijk.
Enige optie die ik zie is ontslag op staande voet nemen, maar dan moet daar wel een dringende reden toe zijn. Andere baan is dat niet.

TS, heel simpel....als dit werkelijk je droombaan is, wachten ze ook wel tot 1 april. Zo niet, dan is het zeer waarschijnlijk niet zo dromerig als je nu denkt.
pi_197244203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:05 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als ie gisteren pas begonnen is kan hij pas 1 april beginnen bij z'n nieuwe job.
Yep of in februari dat is dus heel snel.
pi_197258029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zsm is voor jou toch dan 1 april?
Ja klopt, tenzij mijn huidige werkgever me het gunt, dan eerder.
pi_197262252
Werk je fulltime? Zo niet, dan zou je ook bij je droombaan aan kunnen bieden om je al eerder in te werken. En anders kun je aan je huidige werkgever misschien een afbouwperiode voorstellen en tegelijk bij je droombaan een opbouwperiode. Voor je huidige werkgever lijkt het me vooral fijn dat je bijv. beschikbaar bent voor overdracht.

Werkgevers zijn echt wel gewend dat mensen niet meteen beschikbaar zijn. Laat je niet gek maken. Rond het netjes af bij je huidige baan en probeer te kijken wat er mogelijk is om al eerder bij je droombaan te beginnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197262258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 23:55 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja klopt, tenzij mijn huidige werkgever me het gunt, dan eerder.
Ga verder met het sollicitatieproces en overleg (pas) als je zekerheid hebt met je huidige werkgever.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197262275
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Ga verder met het sollicitatieproces en overleg (pas) als je zekerheid hebt met je huidige werkgever.
Dat sowieso!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197272932
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
Werk je fulltime?
Nee 4 dagen per week!
  woensdag 13 januari 2021 @ 20:22:52 #57
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197392169
En heb je de baan gekregen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197396335
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:22 schreef monsterd. het volgende:
En heb je de baan gekregen?
Nog niets gehoord na het tweede gesprek :( Zou begin deze week iets horen... morgenmiddag of vrijdag maar vragen hoe of wat, mocht ik nog niets hebben gehoord voor die tijd..
pi_197403139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 10:14 schreef baskick het volgende:

[..]

Ga verder met het sollicitatieproces en overleg (pas) als je zekerheid hebt met je huidige werkgever.
Ik zou dus begin deze week iets horen, maar nog niets gehoord. Ben bang dat dat slecht nieuws is. Of ik moet luisteren naar het gezegde Geen nieuws is goed nieuws.

Het liefst wil ik mijn enthousiasme nog een keer kenbaar maken, maar wil ook niet te opdringerig of neurotisch overkomen...

Wat zou een goede dag zijn om erachter aan te gaan?
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:33:00 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197403753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:02 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ik zou dus begin deze week iets horen, maar nog niets gehoord. Ben bang dat dat slecht nieuws is. Of ik moet luisteren naar het gezegde Geen nieuws is goed nieuws.

Het liefst wil ik mijn enthousiasme nog een keer kenbaar maken, maar wil ook niet te opdringerig of neurotisch overkomen...

Wat zou een goede dag zijn om erachter aan te gaan?
hebben ze gevraagd naar je huidige situatie en wat heb je geantwoord?

als het langer duurt kan positief zijn... aanbod voorbereiden duurt soms even en een mailtje sturen dat je het niet bent is zo gestuurd natuurlijk
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197403939
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:02 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ik zou dus begin deze week iets horen, maar nog niets gehoord. Ben bang dat dat slecht nieuws is. Of ik moet luisteren naar het gezegde Geen nieuws is goed nieuws.

Het liefst wil ik mijn enthousiasme nog een keer kenbaar maken, maar wil ook niet te opdringerig of neurotisch overkomen...

Wat zou een goede dag zijn om erachter aan te gaan?
Tja, is 'begin van de week' maandag, maandag of dinsdag of zelfs woensdagochtend ook nog? Donderdag en vrijdag sowieso niet :N. Ik zou voor het weekend een belletje of mailtje aan wagen. Als je tot vrijdagmiddag wacht, weet je zeker dat de kans klein is dat je daar nog voor het weekend een reactie op krijgt. Of zelfs nog maar iemand aan de lijn krijgt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197404421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:02 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ik zou dus begin deze week iets horen, maar nog niets gehoord. Ben bang dat dat slecht nieuws is. Of ik moet luisteren naar het gezegde Geen nieuws is goed nieuws.

Het liefst wil ik mijn enthousiasme nog een keer kenbaar maken, maar wil ook niet te opdringerig of neurotisch overkomen...

Wat zou een goede dag zijn om erachter aan te gaan?
Ik snap dat je duidelijkheid wil. Maar is het ook niet in jouw belang als ze er langer over doen? Des te minder tijd met een mogelijk dubbel contract.

Normaal zou ik zeggen om morgen te bellen, maar in dit geval... volgende week ergens? Toon je wel initiatief, maar heb je weer wat dagen gewonnen.
Want jij hebt uiteraard ook een drukke agenda dus die eventuele derde afspraak moet jij ook zorgvuldig inplannen O-) Als je al zo ver bent gekomen is er vaak ruimte om daarin wat meer voor jezelf op te komen. Want dan willen ze jou hebben en daar moeite voor doen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197404457
En nogmaals: laat je niet teveel leiden door dat bedrijf.

Zoals je het omschrijft willen ze NU een nieuwe medewerker aannemen. Maar uit hun gedrag blijkt niet, als ze jou beloven om aan het begin van deze week wat te laten weten. Het is nog maar twee weken voor 1 februari, dan wilden ze toch iemand aangenomen hebben? Blijkbaar hebben ze toch minder haast. En die info kun je mooi gebruiken als het om een startdatum gaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197407522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

hebben ze gevraagd naar je huidige situatie en wat heb je geantwoord?

als het langer duurt kan positief zijn... aanbod voorbereiden duurt soms even en een mailtje sturen dat je het niet bent is zo gestuurd natuurlijk
Ja ik heb daar heel eerlijk over verteld. Dat ik verwacht had dat ik een maand opzegtermijn had, maar dat dat voor dit kortdurende contract niet blijkt te gelden. Dat ik eventueel op de maandagen al zou willen beginnen bij ze en dat ik me niet kan voorstellen dat mijn huidige werkgever moeilijk gaat doen als ik zeg dat ik mijn droombaan gevonden heb. Kortom: enthousiasme getoond en nu maar hopen dat ze mij deze leuke baan gunnen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:22:29 #65
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197410649
Bel morgen lekker joh. Maak je niet druk over de etiquette. Ze snappen ook wel dat je wilt weten waar je aan toe bent.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197412762
Niet tegengekomen maar wat is dit eigenlijk voor "DroomBaan"? In principe bestaan die niet. Misschien wel in het hoofd van de sollicitant maar de praktijk is hard. Heel vaak komt zo'n droombaan met vele nadelen die je nog even niet ziet van tevoren.

Dus misschien puntsgewijs even de dingen opsommen wat dit een droombaan maakt. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:13:34 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197420266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:53 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja ik heb daar heel eerlijk over verteld. Dat ik verwacht had dat ik een maand opzegtermijn had, maar dat dat voor dit kortdurende contract niet blijkt te gelden. Dat ik eventueel op de maandagen al zou willen beginnen bij ze en dat ik me niet kan voorstellen dat mijn huidige werkgever moeilijk gaat doen als ik zeg dat ik mijn droombaan gevonden heb. Kortom: enthousiasme getoond en nu maar hopen dat ze mij deze leuke baan gunnen.
Goed aangepakt, dit soort eerlijkheid zou ik erg waarderen.
Resistance is futile.
pi_197423450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 20:40 schreef Bart2002 het volgende:
Niet tegengekomen maar wat is dit eigenlijk voor "DroomBaan"? In principe bestaan die niet. Misschien wel in het hoofd van de sollicitant maar de praktijk is hard. Heel vaak komt zo'n droombaan met vele nadelen die je nog even niet ziet van tevoren.

Dus misschien puntsgewijs even de dingen opsommen wat dit een droombaan maakt. :)
Staat (summier) gewoon in het topic. En waarom dit een droombaan is, is niet zo relevant voor de beantwoording van de vraag uit de OP, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197758263
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:53 schreef Sushilover het volgende:
Kortom: enthousiasme getoond en nu maar hopen dat ze mij deze leuke baan gunnen.
En...?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197761421
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 09:49 schreef baskick het volgende:

[..]

En...?
Helaas! Na lang wachten toch niet aangenomen. Ze wachtten op iets beters waarschijnlijk en hebben me een tijdje als optie gehouden.
pi_197761647
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:31 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Helaas! Na lang wachten toch niet aangenomen. Ze wachtten op iets beters waarschijnlijk en hebben me een tijdje als optie gehouden.
Ah, dat is balen!
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197771998
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:31 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Helaas! Na lang wachten toch niet aangenomen. Ze wachtten op iets beters waarschijnlijk en hebben me een tijdje als optie gehouden.
Hoezo hebben ze je als optie gehouden? Heb je er gewerkt dan?
  dinsdag 2 februari 2021 @ 00:09:38 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197772133
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 13:31 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Helaas! Na lang wachten toch niet aangenomen. Ze wachtten op iets beters waarschijnlijk en hebben me een tijdje als optie gehouden.
Jammer -O-
Resistance is futile.
pi_197773189
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 23:50 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Hoezo hebben ze je als optie gehouden? Heb je er gewerkt dan?
Nee ik bedoel dat ze me al die tijd hebben laten wachten en me pas af wezen daarna. Ook toen ik op een vrijdag vroeg om een update zeiden ze begin volgende week terug te komen en lieten ze me nogmaals 1,5 week wachten, blijkbaar tot ze het gesprek met een andere kandidaat hadden gehad.
pi_197776908
Zul je zien, dat uiteindelijk de beste kandidaat de voorkeur heeft, boven iemand die snel kan beginnen.

Die 1 of 2 maandjes zijn niks, als je de geschikte kandidaat wil hebben.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')