abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197231477
Goedenavond,

Ik zit met een ontzettend dilemma. Ik ben gisteren begonnen met een baan, die ik heb aangenomen omdat ik echt iets moest hebben voordat mijn WW af zou lopen. Ik vind het verschrikkelijk.. ontzettend lieve mensen, maar totaal niet mijn droombaan. Daar heb ik een contract getekend van 3 maanden.

Nou kwam vorige week opeens mijn droomfunctie voorbij, waar ik zou kunnen werken in een ontzettend leuk team. Ik had een gesprek met de CEO en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik maak dus opzich kans. Maar nu zit ik met dit contract van 3 maanden, terwijl mijn droombaan bedrijf zou willen dat ik z.s.m. beginnen kan, liefst in februari al.

Heb ik een mogelijkheid?? Onder mijn huidige contract uit te kunnen, mocht ik aangenomen worden bij het andere bedrijf? En wat zeg ik tegen hun? Ik heb nog niets gezegd over mijn huidige contract namelijk. Ik werk momenteel 4 dagen per week. Iemand misschien tips? :( bluffen tot het derde gesprek is ook zo iets, voel ik me niet prettig bij. Als dat überhaupt een optie is..
pi_197231511
Je hebt toch een proeftijd van een maand meestal? Als je uberhaupt al beginnen bent?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:35:55 #3
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_197231593
Wat is je opzegtermijn?

Anders gewoon eerlijk zijn en de situatie bij je huidige werkgever uitleggen, ze zullen ongetwijfeld begrip hebben
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_197231744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:30 schreef 111210 het volgende:
Je hebt toch een proeftijd van een maand meestal? Als je uberhaupt al beginnen bent?
Dat is niet met een contract van 3 maanden dacht ik. Pas vanaf 7 maanden.
pi_197231748
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:28 schreef Sushilover het volgende:
Goedenavond,

Ik zit met een ontzettend dilemma. Ik ben gisteren begonnen met een baan, die ik heb aangenomen omdat ik echt iets moest hebben voordat mijn WW af zou lopen. Ik vind het verschrikkelijk.. ontzettend lieve mensen, maar totaal niet mijn droombaan. Daar heb ik een contract getekend van 3 maanden.

Nou kwam vorige week opeens mijn droomfunctie voorbij, waar ik zou kunnen werken in een ontzettend leuk team. Ik had een gesprek met de CEO en ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik maak dus opzich kans. Maar nu zit ik met dit contract van 3 maanden, terwijl mijn droombaan bedrijf zou willen dat ik z.s.m. beginnen kan, liefst in februari al.

Heb ik een mogelijkheid?? Onder mijn huidige contract uit te kunnen, mocht ik aangenomen worden bij het andere bedrijf? En wat zeg ik tegen hun? Ik heb nog niets gezegd over mijn huidige contract namelijk. Ik werk momenteel 4 dagen per week. Iemand misschien tips? :( bluffen tot het derde gesprek is ook zo iets, voel ik me niet prettig bij. Als dat überhaupt een optie is..
Heb je een opzegtermijn?
Heb je een latere startdatum gevraagd?
Heb je ontslag gevraagd?
pi_197231759
Niet te druk om maken. Voer je gesprekken voor je droombaan, blijf intussen aan je verplichtingen voldoen bij je huidige werkgever.
Met een contract voor drie maanden verwacht ik niet dat die heel moeilijk gaan doen als je eerder vertrekt. Dan hadden ze je een contract voor langere duur moeten aanbieden.
En daarnaast: je zult toch wel iets van een proeftijd hebben? Daarin kun je opstappen wanneer je wil.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197231766
Je kan altijd een baan nemen, maar een droombaan met leuke team vinden is allermoeilijkste.

Zeg gewoon dat je een droombaan zoekt. Dat je niet bij huidige baan vond, daarom ga je gewoon elders zoeken.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_197231788
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
En daarnaast: je zult toch wel iets van een proeftijd hebben? Daarin kun je opstappen wanneer je wil.
Een proeftijd mag niet bij een contract <=6mnd
pi_197231925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:35 schreef Fiorano het volgende:
Wat is je opzegtermijn?

Anders gewoon eerlijk zijn en de situatie bij je huidige werkgever uitleggen, ze zullen ongetwijfeld begrip hebben
Dat is wettelijk een maand dacht ik? In het contract staat daar niets over, behalve dat de overeenkomst eindigt op 31 maart, zonder dat hiervoor enige opzegging handeling nodig is. De overeenkomst zal na deze datum niet worden voortgezet.

Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
pi_197231951
Een baan bij een werkgever met een contract van 3 maanden klinkt niet alsof je onmisbaar bent - no offence. Wellicht is het voor je huidige werkgever geen probleem om je eerder te laten gaan. Kwestie van overleggen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197231976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:47 schreef Sushilover het volgende:
Ik denk niet dat mijn huidige werkgever daar begrip voor heeft want ze zeiden al dat ze iemand voor lange termijn willen en mensen zijn al vaker erg snel weg gegaan... :(
Daar handelen ze niet naar met zulke contracten :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197231980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:42 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Heb je een opzegtermijn?
Heb je een latere startdatum gevraagd?
Heb je ontslag gevraagd?
Nee, nee en nee. Ontslag nog niet gevraagd want geen idee of ik bij de ander word aangenomen. Twee gesprek is in de planning. En al begonnen deze week bij de huidige.
pi_197232023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:48 schreef baskick het volgende:
Een baan bij een werkgever met een contract van 3 maanden klinkt niet alsof je onmisbaar bent - no offence. Wellicht is het voor je huidige werkgever geen probleem om je eerder te laten gaan. Kwestie van overleggen.
Ja, ik voel me dan wel ontzettend lullig. Maar goed, je hebt gelijk dat ze met een contract van 3 maanden ook niet echt zekerheid bieden voor mij.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:53:39 #14
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_197232100
quote:

[..]

Dat is wettelijk een maand dacht ik? In het contract staat daar niets over, behalve dat de overeenkomst eindigt op 31 maart, zonder dat hiervoor enige opzegging handeling nodig is. De overeenkomst zal na deze datum niet worden voortgezet.

Flauwekulverhaal van je huidige werkgever. Als ze mensen voor lange termijn willen moeten ze niet van die flutcontracten aanbieden. Gewoon opzeggen en met je droombaan onderhandelen dat je over een maandje begint (ivm opzegtermijn). Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_197232141
quote:

[..]

Drie maanden is geen lange termijn :')

Misschien moet werkgever zich gaan afvragen waarom mensen zo snel weggaan.

Als je zo’n shitty contract krijgt is het niet fair van wg om je te belemmeren in zoeken naar meer zekerheid en werkplezier.

Maar fair en wetgeving zijn twee verschillende zaken. Volgens mij is het uiterste dat jij je wg zou moeten compenseren voor de loonkosten van de tijd die je eerder wegging. Maar de precieze regelingen ken ik niet.
En idealiter zou je er met een goed gesprek aan uit moeten komen.

Misschien bij je droombaan een maand later beginnen en dus een maand eerder weggaan bij deze baan. Voor een contract van drie maanden biedt dat wg zeker geen onredelijke termijn om vervanging voor je te zoeken,
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 5 januari 2021 @ 19:56:34 #16
338319 ZarB
I'll take three shots.
pi_197232183
Eerder opzeggen kan niet altijd lees ik. Kan alleen als dit in je contract of cao staat.

Ik dacht ook dat een maand standaard was bij tijdelijke contracten.
I'm emotionally & mentally drained from having this liability attached to me.
pi_197232188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

Flauwekulverhaal van je huidige werkgever. Als ze mensen voor lange termijn willen moeten ze niet van die flutcontracten aanbieden. Gewoon opzeggen en met je droombaan onderhandelen dat je over een maandje begint (ivm opzegtermijn). Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
Niet opzeggen :o

Want dan verliest TS recht op uitkering. En blijkbaar is het contract zo dat het na drie maanden automatisch afloopt.
In gesprek gaan en voortijdig opzeggen pas als die droombaan zeker is.
pi_197232271
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:53 schreef ZarB het volgende:

[..]

Als jij voor hen net zo belangrijk bent als anderom wachten ze die maand wel.
Dat weet ik dus echt nog niet.. er zijn meerdere mensen in de running. Dus ik moet wel echt laten merken dat ik het heel graag wil.
pi_197232276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:50 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Ja, ik voel me dan wel ontzettend lullig. Maar goed, je hebt gelijk dat ze met een contract van 3 maanden ook niet echt zekerheid bieden voor mij.
Laat morele issues het zakendoen niet vertroebelen.
Jij bent voor wg op dit moment niet meer waard dan drie maanden. Dat is NIETS.

Met alle respect: je bent misbaar. En het zal voor de organisatie echt geen grote klap zijn als je voortijdig vertrekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197232360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef ZarB het volgende:
Eerder opzeggen kan niet altijd lees ik. Kan alleen als dit in je contract of cao staat.

Ik dacht ook dat een maand standaard was bij tijdelijke contracten.
Oh ja, een tussentijds opzegbeding zou een optie voor TS kunnen zijn, als dat overeengekomen is, @Sushilover?
pi_197232383
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet opzeggen :o

Want dan verliest TS recht op uitkering. En blijkbaar is het contract zo dat het na drie maanden automatisch afloopt.
In gesprek gaan en voortijdig opzeggen pas als die droombaan zeker is.
Ja dus mijn enige optie is dat mijn droombaan bedrijf mijn maand opzegtermijn accepteert en dat ik daar in maart kan beginnen en dan deze opzeg en stop eind februari? (Mits dat dus kan als ik een opzegtermijn heb...)
pi_197232424
Sowieso eerst wachten of je bij je droombaan wordt aangenomen, dan contract tekenen en dan bij je huidige baan opzeggen, in het ergste geval moet je de maand afmaken, nou dan zrg je tegen je droombaan dat je vanaf volgende maand kan beginnen? Iets in die richting. Zou me nu sowieso niet al te druk maken als je nog een tweede gesprek moet krijgen.
pi_197232441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Oh ja, een tussentijds opzegbeding zou een optie voor TS kunnen zijn, als dat overeengekomen is, @:Sushilover?
Nee daarover staat niets in het contract. Alleen dat het 3 maanden duurt. Niets over opzegtermijn ofzo.
pi_197232447
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Nee daarover staat niets in het contract. Alleen dat het 3 maanden duurt. Niets over opzegtermijn ofzo.
Too bad. Ook geen cao van toepassing (verklaard)?
pi_197232461
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef 111210 het volgende:
Sowieso eerst wachten of je bij je droombaan wordt aangenomen, dan contract tekenen en dan bij je huidige baan opzeggen, in het ergste geval moet je de maand afmaken, nou dan zrg je tegen je droombaan dat je vanaf volgende maand kan beginnen? Iets in die richting. Zou me nu sowieso niet al te druk maken als je nog een tweede gesprek moet krijgen.
Echt, dat contract al tekenen?? Dan heb ik 2 lopende contracten, mag toch helemaal niet?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')