abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197227128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:28 schreef Evenstar het volgende:
Als RIVM nu verbaasd is dat het minder effect heeft dan zij hadden verwacht lees ik dat eigenlijk als "men heeft zich niet goed genoeg aan de maatregelen gehouden".
Waarom? Waaruit blijkt dat?
zie email 27 oktober
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:54:37 #177
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197227130
Waarom zijn er nog steeds mensen die de sterftecijfers wegwuiven en niet door hebben dat het doel is de zorg overeind te houden?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:54:48 #178
366583 Lemsterr
Dorpsidioot
pi_197227136
Nou, die lockdown wordt wel verlengd dus.
pi_197227141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:53 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Omdat wij ZORG kunnen aanbieden aan iedereen die het nodig heeft. Denk je dat die mensen voor de lol in een ziekenhuis liggen? Als je ziekenhuizen vol liggen kan je geen zorg meer aanbieden, als je geen zorg meer kan aanbieden gaat iedereen die die zorg wel nodig heeft dood. Zo simpel is het.

Als je ziekenhuizen vol liggen krijg je niet alleen doden door COVID-19, maar iedereen die acute zorg nodig heeft komt te overlijden, omdat je geen zorg meer kan aanbieden.

Dat is toch niet zo moeilijk om te begrijpen?
Maar doe dan niet alsof het een extreem dodelijk virus is want dat is simpelweg niet waar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_197227144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:51 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Wil je dat ik een clipje opneem van m'n vrouw die vertelt dat er echt niet alleen meer oude zwakke mensen op de IC liggen?
Er blijven bij ieder virus uitzonderingen. Mijn vriendin werkt in de bejaardenzorg. Zij geeft aan dat de dikke oude medemens sterft en de klos is, en ze in 9 maanden covid geen enkel gezonde oudere heeft zien overlijden. Dat zijn de mensen die dan ook geen onderliggende ziektes hebben maar gewoon oud zijn.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:55:42 #181
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197227156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:54 schreef Lemsterr het volgende:
Nou, die lockdown wordt wel verlengd dus.
Alles wijst er op. En als er versoepelingen zijn, is dat iig geen horeca.
Merkt aan alles in dit debat dat Rutte al bezig is met de verlenging.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197227177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:55 schreef JosMert het volgende:

[..]

Er blijven bij ieder virus uitzonderingen. Mijn vriendin werkt in de bejaardenzorg. Zij geeft aan dat de dikke oude medemens sterft en de klos is, en ze in 9 maanden covid geen enkel gezonde oudere heeft zien overlijden. Dat zijn de mensen die dan ook geen onderliggende ziektes hebben maar gewoon oud zijn.
Hierbij: uit het rapport van vandaag.

Minimaal 1 op de 10 heeft geen onderliggende aandoening.

Ter aanvulling. Dikke mensen vallen onder Obesitas

En Obese is iedereen die een BMI heeft van meer dan 30. En dat is niet extreem vet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Multatilu op 05-01-2021 16:01:22 ]
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 15:56:49 #183
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197227199
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:53 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

100 per dag hebben we nog nooit gehaald. Het gemiddelde zal onder de 50 liggen.
Zorg er eerst even voor dat je je feiten op orde hebt.

Globaal hebben wij tussen eind maart en eind april dagelijk boven de 100 doden per dag gezeten, met een periode waar wij dagen boven de 150 doden per dag zaten.
pi_197227211
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:54 schreef DustPuppy het volgende:
Waarom zijn er nog steeds mensen die de sterftecijfers wegwuiven en niet door hebben dat het doel is de zorg overeind te houden?
Dat heeft de gezondheidsraad gedaan door aan te geven dat de groep die overlijdt eerst gevaccineerd moet worden en niet de groep die het meeste in de ziekenhuizen komt.

Prima idee om sterfte zoveel mogelijk te voorkomen, maar dat plaatst dat cijfer wel weer in de schijnwerper.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:58:00 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197227226
quote:
Ook Rutte vindt dat er fouten zijn gemaakt bij vaccinatiestrategie

Na minister De Jonge zegt ook premier Rutte dat er fouten gemaakt bij de vaccinatiestrategie van het kabinet. "Dat we twee weken achter andere landen aangaan, daar baal ik ook enorm van."

Hij vindt dat hij eerder aan de GGD's had moeten vragen om zich voor te bereiden, ook op andere scenario's dan waar Nederland mee heeft gewerkt.
https://nos.nl/artikel/23(...)inatiestrategie.html

Waarom had Rutte dat aan de GGDs moeten vragen? Hij heeft daar toch ministers voor? Beetje raar van Mark dat-ie nu suggereert dat-ie zelf een grotere rol hierin had moeten spelen. Hij had vooral strenger richting Hugo de Jonge moeten zijn en 'm niet laten wegkomen met mooie praatjes.
pi_197227230
3 IC opnames per dag op 17,5 miljoen mensen mag nog van Rutte hoor ik net
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 15:58:38 #187
416575 crew  Evenstar
pi_197227246
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat het RIVM nu dus zegt "duidelijk effect blijft uit". In mijn ogen kunnen daar twee redenen voor zijn.

1) Modellen kloppen niet, wat dus ook indirect zegt dat de maatregelen niet kloppen (lijkt mij sterk, want veel strenger kan niet meer).

2) Men houdt zich niet aan de maatregelen (lijkt mij aannemelijk).

Ik zeg niet dat zij daadwerkelijk met de vingers wijzen, meer dat dat een conclusie is dat ik er uit trek. Beetje verkeerd verwoord misschien.
pi_197227263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Zorg er eerst even voor dat je je feiten op orde hebt.

Globaal hebben wij tussen eind maart en eind april dagelijk boven de 100 doden per dag gezeten, met een periode waar wij dagen boven de 150 doden per dag zaten.
In het begin zijn er een paar dagen(!) geweest inderdaad.En ook weken(!) met < 10 doden. Noem dat dan ook. Dit is gewoon bangmakerij.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_197227279
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:58 schreef belanov het volgende:
Ja zo blijf je voor altijd met maatregelen zitten. ^O^ :W
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197227294
quote:
En nog geen avondklok.
[..]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 16:00:47 #191
416575 crew  Evenstar
pi_197227297
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

In het begin zijn er een paar dagen(!) geweest inderdaad.En ook weken(!) met < 10 doden. Noem dat dan ook. Dit is gewoon bangmakerij.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken
Nee, niks bangmakerij. Het is juist het bewijs dat je ontzettend veel doden gaat krijgen als je niks doet en daar ging het om. Die piek kwam omdat men te laat en te soft ingreep en dat resulteerde in dit soort aantallen.

COVID-19 zelf heeft geen hoge CFR of MR, maar dat geldt alleen als je zorg kan leveren. Zodra dat wegvalt gaat het los en dat is wat wij nu al maanden proberen te voorkomen.
pi_197227305
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heb je het nieuws niet gevolgd ofzo?
Het moge toch duidelijk zijn dat mensen de lockdown niet opvolgen?

Ik had exact hetzelfde toen ik die zooi van het RIVM las.
Als je je aan de lockdown houdt kan het zich bijna niet verspreiden.
En als je alle verhalen hoort, de beelden ook zag van kerst en oud en nieuw (al zal zeker dat nog niet doorkomen in de cijfers) dan weet je gewoon dat mensen zich er amper aan houden.
Dus logisch dat er niet bijzonder veel verandering komt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:00:59 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197227307
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:38 schreef JosMert het volgende:
100 miljard extra staatsschuld voor een ziekte waar in 2020 ongeveer 30 duizend levenjaren aan verloren zijn gegaan.

In 2019 was het zorgbudget voor ALLE andere ziekten 100 miljard. Aan deze ziekten gaan elk jaar 1.7 miljoen levensjaren verloren.

Wie dit nog proportioneel vindt mag mij uitleggen hoe dan. We nemen al het gemiste onderwijs, private schade, gemiste levensvreugde etc namelijk nog niet eens mee in deze vergelijking. En het op zich ook wel relavante feitje dat het effect van lockdowns nergens gekwantificeerd wordt.
Het is niet te berekenen, wel is duidelijk dat de zorgaandacht voor Corona die van alle andere behandelingen, ca 40-80K/levensjaar, flink overstijgt. En dat mag best ter discussie worden gesteld.

quote:
bron: nieuwschecker
Hoeveel gezonde levensjaren de coronamaatregelen opleveren, is niet met zekerheid te zeggen. Waarschijnlijk is de inschatting van Ira Helsloot* te laag en ligt het bedrag per gezond extra levensjaar eerder op een paar ton, dan op twee miljoen. De onzekerheden bij dergelijke berekeningen zijn echter erg groot. Het is wel waarschijnlijk dat de kosten per gered gezond levensjaar aanzienlijk hoger zijn dan wat we gebruikelijk uitgeven bij andere aandoeningen.
..
*Hoogleraar Ira Helsloot claimde dat de kosten per gezond levensjaar van de gemiddelde COVID-19-patiën; twee miljoen zou kosten.
Zelf zou ik pleiten dat net zoals (indirect/impliciet) bij andere aandoeningen, de zorg voor/van Covid19 zou worden begrensd.

De discussie, zoals elke gevoelszaak, uiterst moeilijk te voeren is omdat die hier grotendeels plaatsvindt op grond van emotie. De argumentatie wordt dan al snel persoonlijk mo(ti)verend, zoals ook hier weer onmiddellijk zichtbaar wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:01:13 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197227313
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:55 schreef JosMert het volgende:

[..]

Niet te geloven dat dit soort mensen na een jaar nog bestaan en dat dit leugenachtige gedrag in dit topic nog toegestaan is.

Ik bedoel, er is hier veel discussie over 1001 dingen maar dit soort bagger nog je strot uit krijgen dan neemt écht niemand je meer serieus. Wat dat betreft zouden deze ongelofelijke janlul en een paar van die andere daapstaven zouden hier absoluut geen plek meer mogen hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197227336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:53 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Oops :D
Verhaaltjesommen werken ook nooit!
#WeesGeenWhales
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:02:26 #196
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197227344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:38 schreef JosMert het volgende:
100 miljard extra staatsschuld voor een ziekte waar in 2020 ongeveer 30 duizend levenjaren aan verloren zijn gegaan.

In 2019 was het zorgbudget voor ALLE andere ziekten 100 miljard. Aan deze ziekten gaan elk jaar 1.7 miljoen levensjaren verloren.

Wie dit nog proportioneel vindt mag mij uitleggen hoe dan. We nemen al het gemiste onderwijs, private schade, gemiste levensvreugde etc namelijk nog niet eens mee in deze vergelijking. En het op zich ook wel relavante feitje dat het effect van lockdowns nergens gekwantificeerd wordt.
Lol, volgens jouw berekeningswijze zouden de deltawerken enkel hun geld waard geweest zijn als er sinds het begin van de werken nog dijkbreuken en overstromingen met tienduizenden doden zouden geweest zijn.
are we infinite or am I alone
pi_197227353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nee, niks bangmakerij. Het is juist het bewijs dat je ontzettend veel doden gaat krijgen als je niks doet en daar ging het om.

Die piek kwam omdat men te laat en te soft ingreep en dat resulteerde in dit soort aantallen.
Nee, extra maatregelen werden pas veel later, aan het einde van het jaar genomen nadat we iedereen nog even lieten shoppen ondanks het extreem dodelijke virus.
[..]
pi_197227370
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet te geloven dat dit soort mensen na een jaar nog bestaan en dat dit leugenachtige gedrag in dit topic nog toegestaan is.

Ik bedoel, er is hier veel discussie over 1001 dingen maar dit soort bagger nog je strot uit krijgen dan neemt écht niemand je meer serieus. Wat dat betreft zouden deze ongelofelijke janlul en een paar van die andere daapstaven zouden hier absoluut geen plek meer mogen hebben.
Het is vooral sneu voor hen zelf. Blijkbaar zijn ze niet in staat om dit in hun brein te verwerken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:03:53 #199
14505 OProg
A Life in Music
pi_197227388
quote:
Ik denk eigenlijk dat dat zelfs een illusie is dat je hier niet boven gaat komen volgende winter nadat de vaccinaties zijn geweest.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 5 januari 2021 @ 16:04:26 #200
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197227403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 16:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dikke mensen zijn niet per se obese hoor xD.
Een BMI van 30 en hoger noem jij niet extreem vet?
Lol zelfs in periodes dat ik iets meer gewicht had dan zou moet kwam ik in de verste verte niet bij een BMI van 30. Een BMI van 30 dan ben je echt extreem extreem vet.
Ik zit tegen een bmi van 30 aan en heb een vetpercentage van rond de 12-14%, wat redelijk afgetraind is.

Complete flauwekul dit dus
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')