Zullen ze al hun leerlingen wel als kwetsbaar hebben aangemerkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:47 schreef LTVDK het volgende:
Maar niet alle scholen zijn dicht toch? Althans liep gisteren langs een school voor de 'speciale gevallen' en daar was het schoolplein overvol.
Na de eerste lockdown gingen in Denemarken als één van de eerste landen de scholen weer open.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
Ik zie steeds meer onderzoek waaruit blijkt dat het sluiten van scholen een van de maatregelen is met het grootste effect op het laten dalen van het reproductiegetal.
Zo heeft The Lancet een onderzoek gepubliceerd op 22 oktober waarin ze de effecten van de maatregelen van 131 landen vergeleken. Het sluiten van de scholen is daarin een van de maatregelen met het grootste effect. Vooral ook het heropenen van scholen resulteert in een duidelijke toename van het reproductiegetal.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30785-4/fulltext
Nature heeft een nog groter onderzoek gepubliceerd op 16 november, waarin o.a. concluderen dat het sluiten van scholen een van de effectievere maatregelen is:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0
Beide onderzoeken benadrukken ook de nadelen van het sluiten van scholen voor de samenleving, maar het eerder geschetste beeld dat de scholen weinig bijdragen aan de verspreiding van het virus lijkt niet helemaal te kloppen.
Kinderen met leerachterstanden ook.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
In ieder geval alle examenklassers zitten nu op school.
Praktijkonderwijs ook dacht ik. Weet ik niet zeker.
Nee, zo dodelijk is het virus juist helemaal niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je slaat alleen even voor het gemak over dat COVID-19 voor heel veel doden kan zorgen als je geen enkele maatregel meer neemt en alles weer open gooit.
Die is nodig zodat die kinderen jou straks kunnen helpen met de wederopbouw.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat is het nut van scholing, als straks het hele land failliet als gevolg van de maatregelen is en mensen nergens meer aan de bak kunnen?
Dit zijn niet "mijn" cijfers, hoor. Het zijn gewoon twee onderzoeken die ik langs zie komen op social media.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarmee ik jouw cijfers niet wil ontkrachten.
Mail je de oplossing ff door naar Rutte?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef Haags het volgende:
Nou duidelijk toch, scholen komende twee jaar dicht en de rest open. Probleem opgelost!
Krijg je al snel, hoef je geen moeite voor te doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen ze al hun leerlingen wel als kwetsbaar hebben aangemerkt.
Dat is met maatregelen helder licht....quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef JosMert het volgende:
[..]
Een death rate van 0.5% boven de 70+ als je besmet wordt noem ik niet al dit soort types
Mag je me een studie laten zien van mensen die dood gaan zonder onderliggend falen dus gezonde mensen aan corona. Bron graag van dit soort “feiten.”quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:46 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je ouders, grootouders, leraren, kroegbaas, voorzitter van de voetbalvereniging enzo. Die types.
PS, dat onderliggend lijden is echt niet nodig hoor. Er gaan genoeg mensen dood die geen onderliggende ziekte hebben. Ik heb dat uit eerste hand met een vrouw en schoonzus die in een ziekenhuis werken familie die bij huisartsen werken.
Is toch ook niet wonderbaarlijk ofzo. Als er ergens een plek is waar mensen lang, vaak en dicht op elkaar zitten zijn het de scholen wel. Verbaas me ook echt dat mensen panisch 1,5m langst elkaar lopen in een parkje of de supermarkt maar dat scholen niet als een probleem werden gezien.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
Ik zie steeds meer onderzoek waaruit blijkt dat het sluiten van scholen een van de maatregelen is met het grootste effect op het laten dalen van het reproductiegetal.
Zo heeft The Lancet een onderzoek gepubliceerd op 22 oktober waarin ze de effecten van de maatregelen van 131 landen vergeleken. Het sluiten van de scholen is daarin een van de maatregelen met het grootste effect. Vooral ook het heropenen van scholen resulteert in een duidelijke toename van het reproductiegetal.
[ afbeelding ]
Bron: https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30785-4/fulltext
Nature heeft een nog groter onderzoek gepubliceerd op 16 november, waarin o.a. concluderen dat het sluiten van scholen een van de effectievere maatregelen is:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: https://www.nature.com/articles/s41562-020-01009-0
Beide onderzoeken benadrukken ook de nadelen van het sluiten van scholen voor de samenleving, maar het eerder geschetste beeld dat de scholen weinig bijdragen aan de verspreiding van het virus lijkt niet helemaal te kloppen.
Snap jij dat die 0.5% veel hoger gaat zijn als je niemand zorg kan aanbieden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef JosMert het volgende:
[..]
Een death rate van 0.5% boven de 70+ als je besmet wordt noem ik niet al dit soort types
Wil je dat ik een clipje opneem van m'n vrouw die vertelt dat er echt niet alleen meer oude zwakke mensen op de IC liggen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:50 schreef JosMert het volgende:
[..]
Mag je me een studie laten zien van mensen die dood gaan zonder onderliggend falen dus gezonde mensen aan corona. Bron graag van dit soort “feiten.”
Ha ha! Laat me niet lachen. Scholen hebben de hoogste prioriteit volgens meneer hypocriet Rutte. De mensen in het vervolgonderwijs (HBO, MBO, Uni) zitten al sinds maart thuis en ontvangen inferieur afstandsonderwijs waardoor straks geen werkgever ze meer wilt hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die is nodig zodat die kinderen jou straks kunnen helpen met de wederopbouw.
Laat het los. Het is niet de eerste user hier die zo bekrompen denkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap jij dat die 0.5% veel hoger gaat zijn als je niemand zorg kan aanbieden?
Omdat wij ZORG kunnen aanbieden aan iedereen die het nodig heeft. Denk je dat die mensen voor de lol in een ziekenhuis liggen? Als je ziekenhuizen vol liggen kan je geen zorg meer aanbieden, als je geen zorg meer kan aanbieden gaat iedereen die die zorg wel nodig heeft dood. Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Nee, zo dodelijk is het virus juist helemaal niet.
100 per dag hebben we nog nooit gehaald. Het gemiddelde zal onder de 50 liggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:47 schreef Evenstar het volgende:
Stel je hebt geen maatregelen.
Op dag X zijn je ziekenhuizen vol. Echt geen bed meer over.
Wat denk je dat na dag X gaat gebeuren met COVID-19 besmette mensen die acute zorg nodig hebben? Personen die na een ongeluk bij SEH binnenkomen? etc. etc.
Kom op zeg, denk aub. even na voordat je dit soort dingen op een forum zet.
Denk je dat het dan nog blijft bij 50-100 doden per dag?
Nou, toen ik in september ofzo zei dat ik denk dat de scholen wel degelijk een rol spelen bij de verspreiding van het virus, werd ik nog uitgemaakt voor leugenaar andersquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Is toch ook niet wonderbaarlijk ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |