Nergens is de kloof tussen een rijke bovenlaag en een enorme onderlaag groter geweest dan bij het communisme. Dat is dus het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Op naar communisme, of het vroeger zo goed functionerende feodalisme?
Dus de marktwerking weg. In alle lagen zorgt dat alleen maar voor voordelen bij mensen met veel geld. Die houden het dus ook in stand.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
gratis gezondheidszorg vind ik wel iets, gratis ov maar dan houdt het wel een beetje op met mijn vrijgevigheid
dat is niet gratis, niks is gratisquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
gratis gezondheidszorg vind ik wel iets, gratis ov maar dan houdt het wel een beetje op met mijn vrijgevigheid
in de gezondheidzorg wel lijkt me, dat werkt niet goed blijkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus de marktwerking weg. In alle lagen zorgt dat alleen maar voor voordelen bij mensen met veel geld. Die houden het dus ook in stand.
Er is maar weinig marktwerking in de zorg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de gezondheidzorg wel lijkt me, dat werkt niet goed blijkt.
bitcoin laten mijnenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe gaat dat ervoor zorgen dat we één miljard mensen aan het werk gaan houden?
Gratis gezondheidszorg moet alsnog betaald worden en dat vertaalt zich naar politieke keuzes. En die zullen dan weer ten koste gaan van onderwijs, veiligheid etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:20 schreef Tarado het volgende:
Alleen al het feit dat een zorgverzekeraar tegen jou kan zeggen dat je naar ziekenhuis A moet want bij ziekenhuis B hebben ze geen contract is een krankzinnige vorm van marktwerking.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:23 schreef fetX het volgende:
[..]
Er is maar weinig marktwerking in de zorg.
Geld afschaffen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Toch moet er iets gebeuren. Over 30 jaar zijn anders een miljard mensen werkloos.
jij vindt de gezondheidszorg in Nederland een voorbeeld van vrije markt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
in de gezondheidzorg wel lijkt me, dat werkt niet goed blijkt.
bedankt Hans, is gewoon een andere verdeling van belastinggeldquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet gratis, niks is gratis
of ga jij dan voor nop mensen staan wassen in een verzorgingstehuis?
wat is het verschilquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik zou het toch eens afwisselen met DE Goudmerk
Dat kan een zorgverzekering helemaal niet zeggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een zorgverzekeraar tegen jou kan zeggen dat je naar ziekenhuis A moet want bij ziekenhuis B hebben ze geen contract is een krankzinnige vorm van marktwerking.
Heb de auto/veerboot gekomen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef Muskusboktor57 het volgende:
@:littlerabbit was het druk in het vliegtuig?
Dat zegt een zorgverzekeraar in Nederland helemaal niet, want je hebt daar nog altijd zelf keuze in.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een zorgverzekeraar tegen jou kan zeggen dat je naar ziekenhuis A moet want bij ziekenhuis B hebben ze geen contract is een krankzinnige vorm van marktwerking.
Nou nee, dat was toch echt bij feodalisme met horigen en adel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nergens is de kloof tussen een rijke bovenlaag en een enorme onderlaag groter geweest dan bij het communisme. Dat is dus het tegenovergestelde.
hoezo?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan vergoeden ze anders. Daar heb je toch een verzekering voor?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Coco het volgende:
[..]
Dat kan een zorgverzekering helemaal niet zeggen.
maar toch doen ze hetquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:25 schreef Coco het volgende:
[..]
Dat kan een zorgverzekering helemaal niet zeggen.
Klopt, je hebt ook de keuze om een restitutie polis af te sluiten. Dan heb je dat probleem niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan vergoeden ze anders. Daar heb je toch een verzekering voor?
Hoge (extra) zorgkosten zorgt voor denivellering. Het hoge extra risico komt onevenredig hard terecht bij de chronisch zieken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet gratis, niks is gratis
of ga jij dan voor nop mensen staan wassen in een verzorgingstehuis?
Wil je geholpen worden op jouw manier dan ook meer dokken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:27 schreef Coco het volgende:
[..]
Klopt, je hebt ook de keuze om een restitutie polis af te sluiten. Dan heb je dat probleem niet.
Betaal je wel wat meer premie.
Ja zo werkt het leven niet hequote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wil je geholpen worden op jouw manier
Wees blij dat je dat stuk tussen Kopenhagen en de veer niet in slaap bent gevallen. Wat een zaaddodend stuk snelweg is dat zeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:28 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Zeker, zeker. Door heel Duitsland trouwens bizarre regen gehad
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:30 schreef onlogisch het volgende:
Het wordt inhoudelijk. User @:aTypisch zwaait af.
Terug naar het ziekenfonds!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar gaat het nou net om, hoe kan je die verschillen wat verkleinen
Dat kan een zorgverzekering niet zeggen. Daarnaast: De overheid stelt (strenge) voorwaarden aan wat zorgverzekeraars wel/niet mogen en hoeveel geld ze daarvoor krijgen. Er is echt maar weinig marktwerking in de zorg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
ik ben er morgen weer, als je dan nog vragen hebt over marktwerking en de zorg dan hoor ik het welquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:30 schreef onlogisch het volgende:
Zo ver reikt het geheugen van @onlogisch niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik ben er morgen weer, als je dan nog vragen hebt over marktwerking en de zorg dan hoor ik het wel
goed?
Dat kunnen ze wel. Zorgverzekeraars hebben contracten met ziekenhuizen en de farma-industrie. Een tanheelkundige afspraak wordt in een ziekenhuis in Lelystad wel vergoed door VGZ en niet door FBTO en andersom. Dat is nou juist de marktwerking waar zo veel mensen op vastlopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat kan een zorgverzekering niet zeggen.
jouw mening wordt vooral door jezelf hogelijk op prijs gesteld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik ben er morgen weer, als je dan nog vragen hebt over marktwerking en de zorg dan hoor ik het wel
goed?
Als de duif die het schaakbord onder schijt en wegfladdert alsof hij gewonnen heeft.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:30 schreef onlogisch het volgende:
Wat een poëzie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:40 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Als de duif die het schaakbord onder schijt en wegfladdert alsof hij gewonnen heeft.
ho ho ik ben er ook nog.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wel balen dat iedereen vandaag zo serieus doet he? Zitten wij dan met ons mbo denkniveau.
@onlogisch praat toch ook gewoon mee.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wel balen dat iedereen vandaag zo serieus doet he? Zitten wij dan met ons mbo denkniveau.
En zie gelijk waarom ik mij afwezig houd bij deze materie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
@:onlogisch praat toch ook gewoon mee.
Het is vooral bitcoin wat me totaal niet boeitquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:43 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het is vooral bitcoin wat me totaal niet boeit
Maar ben ook wel dom ja
Een zorgverzekeraar kan nooit zeggen je MOET naar dat ziekenhuis, ongeacht of ze er nou een contract mee hebben of niet. Dat bepaal je gewoon lekker zelf.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Zorgverzekeraars hebben contracten met ziekenhuizen en de farma-industrie. Een tanheelkundige afspraak wordt in een ziekenhuis in Lelystad wel vergoed door VGZ en niet door FBTO en andersom. Dat is nou juist de marktwerking waar zo veel mensen op vastlopen.
Ik heb het even opgezocht en I stand corrected. Belangrijke sidenote is wel dat dit bij lang niet alle zorgverzekeraars het geval is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel. Zorgverzekeraars hebben contracten met ziekenhuizen en de farma-industrie. Een tanheelkundige afspraak wordt in een ziekenhuis in Lelystad wel vergoed door VGZ en niet door FBTO en andersom. Dat is nou juist de marktwerking waar zo veel mensen op vastlopen.
Watquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef Scrummie het volgende:
(ja wtf staat boven de quote, ik had geen zin meer om dat aan te passen)
Maakt niet uit toch het merendeel van deze genieën is geeneens moderator geweest op fokquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Het is vooral bitcoin wat me totaal niet boeit
Maar ben ook wel dom ja
Je krijgt dan een gedeelte niet vergoed. Niet niks.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wow, kalm maat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef GGMM het volgende:
[..]
JA WAAR SLAAT JE WTF OP MONGOOL IK VRAAG JE TOCH GEWOON IETS
Ik heb een traantje weggepinktquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wow, kalm maat.
Ik vond het 'wtf'-waardig te zien dat jij jezelf dom noemt.
Hij noemt zo vaak mensen dom. (meestal jou)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wow, kalm maat.
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef Coco het volgende:
[..]
Je krijgt dan een gedeelte niet vergoed. Niet niks.
Daarnaast hebben alle zorgverzekeraars een zorgplicht vanuit de wet.
Dit betekent dat je binnen een redelijke tijd en reisafstand toegang moeten hebben tot alle zorg uit het basispakket. (inclusief vergoeding).
Kortom er is altijd een gecontracteerde optie voor je.
Zijn er nog opleidingseisen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Maakt niet uit toch het merendeel van deze genieën is geeneens moderator geweest op fok
Ja precies, nog nooit zichzelf.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij noemt zo vaak mensen dom. (meestal jou)
Alles is relatief.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wow, kalm maat.
Maar opdraaien voor kosten is waar je een verzekering voor hebt. Het komt uiteindelijk allemaal neer op hoeveel geld je kunt neerleggen voor de polis. Hoe rijker je bent en gemakkelijker de polis kunt betalen, des te beter is de zorg voor jou. Nu ben ik daar normaal gesproken niet zo op tegen, maar bij zorg is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en I stand corrected. Belangrijke sidenote is wel dat dit bij lang niet alle zorgverzekeraars het geval is.
Je kunt alleen trouwens nog wel naar een ander ziekenhuis, maar dan moet je zelf (deels) opdraaien voor die kosten.
Je dikke teringmoeder op een driewieler.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alles is relatef.
In vergelijking met jou bijvoorbeeld ben ik een genie
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Daar is ook wat minder vaak reden toe.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Je dikke teringmoeder op een driewieler.
Of zoals Elsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:46 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het even opgezocht en I stand corrected. Belangrijke sidenote is wel dat dit bij lang niet alle zorgverzekeraars het geval is.
Je kunt alleen trouwens nog wel naar een ander ziekenhuis, maar dan moet je zelf (deels) opdraaien voor die kosten.
Wat was haar vorige tweet dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Of zoals Elszou zeggen
[ twitter ]
Wat (ik laat die 'W' hierboven gewoon staan) was haar vorige tweet?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Of zoals Elszou zeggen
[ twitter ]
De zorg is niet beter. Kwaliteit blijft hetzelfde. Je hebt alleen wat meer gemak.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar opdraaien voor kosten is waar je een verzekering voor hebt. Het komt uiteindelijk allemaal neer op hoeveel geld je kunt neerleggen voor de polis. Hoe rijker je bent en gemakkelijker de polis kunt betalen, des te beter is de zorg voor jou. Nu ben ik daar normaal gesproken niet zo op tegen, maar bij zorg is het een ander verhaal.
Niet handigquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat was haar vorige tweet dan?
[ afbeelding ]
Zou jij Els doen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Of zoals Elszou zeggen
[ twitter ]
Misschien kan je vertellen hoe ze de vaccinaties vast moeten leggen. Ken wel partijen die daar zo hun ideeën bij hebben maar ben ook benieuwd naar jouw input.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
goed?
Om dus vervolgens de " Dat was ik niet maar een hacker" te spelenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:52 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Oja. Dat is onze Els ten voeten uit.
Sommige mensen zijn afhankelijk van medicatie die door 1 verzekeraar volledig vergoed wordt. Dan is er niet eens sprake van keuze.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:51 schreef Coco het volgende:
[..]
De zorg is niet beter. Kwaliteit blijft hetzelfde. Je hebt alleen wat meer gemak.
Daar mag je best wat meer voor betalen.
Gemakkelijker inderdaad. En dat geldt voor vrijwel alles als je meer geld hebt. En daarom betalen die mensen doorgaans ook meer. En je kunt discussiëren over waar je geld heen pompt vanuit de overheid, maar vergeet niet dat dit altijd ten koste gaat van iets anders. Dat lijken mensen weleens te vergeten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar opdraaien voor kosten is waar je een verzekering voor hebt. Het komt uiteindelijk allemaal neer op hoeveel geld je kunt neerleggen voor de polis. Hoe rijker je bent en gemakkelijker de polis kunt betalen, des te beter is de zorg voor jou. Nu ben ik daar normaal gesproken niet zo op tegen, maar bij zorg is het een ander verhaal.
Ik hoop dat Els een aantal psychiaters vanuit haar zorgverzekering kan betalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:52 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds wanneer hebben ze in die kringen wat tegen Jodensterren?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:52 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
zak in elkaar joh kkgekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:53 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Om dus vervolgens de " Dat was ik niet maar een hacker" te spelen
Gezondheidszorg is in mijn ogen een uitzondering.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:53 schreef fetX het volgende:
[..]
Gemakkelijker inderdaad. En dat geldt voor vrijwel alles als je meer geld hebt. En daarom betalen die mensen doorgaans ook meer. En je kunt discussiëren over waar je geld heen pompt vanuit de overheid, maar vergeet niet dat dit altijd ten koste gaat van iets anders. Dat lijken mensen weleens te vergeten.
Flauw om die soort gezeik in Els haar schoenen te schuiven. Alsof zij in al haar lief en oprechtheid maar helaas ook naïviteit tot dit soort weerzinwekkende gedachtes zou komenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:54 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben ze in die kringen wat tegen Jodensterren?
Dat is, lijkt mij, echt een hele minimale groep. Beetje onzin om op basis daarvan een heel systeem om te gooien. Eerder kijken wat je binnen dat systeem kunt doen om dit te verbeteren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn afhankelijk van medicatie die door 1 verzekeraar volledig vergoed wordt. Dan is er niet eens sprake van keuze.
dan liever die ex van Baudet, dat andere blondjequote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:53 schreef Caland het volgende:
Neem aan dat ons Els de plek van Hiddema gaat overnemen en lijstduwer wordt.
Ik duw haar wel aan dan.
Ik snap waarom je jezelf terzijde houdt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:55 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Flauw om die soort gezeik in Els haar schoenen te schuiven. Alsof zij in al haar lief en oprechtheid maar helaas ook naïviteit tot dit soort weerzinwekkende gedachtes zou komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |