abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 januari 2021 @ 18:54:50 #51
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197230928
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 17:56 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hele sterke stinkkaas, waarvan de smaak een paar uur blijft hangen. En die vervolgens na een paar uur weer terugkomt en weer lang blijft hangen omdat je een onvoorkomelijk boertje laat.

De boerian.
In Maleisië hangt in elk hotel ook een soort verbodsbord voor durians. Zelfs in de huurauto zat zo’n sticker :D

Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 19:03:59 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_197231048
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 18:54 schreef Zwansen het volgende:
In Maleisië hangt in elk hotel ook een soort verbodsbord voor durians. Zelfs in de huurauto zat zo’n sticker :D

[ afbeelding ]
Mijn vrouw vindt doerians vreselijk. Wil me echt niet zoenen als ik die dag er één gegeten heb.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_197232453
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 19:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Mijn vrouw vindt doerians vreselijk. Wil me echt niet zoenen als ik die dag er één gegeten heb.
Eet je een hele doerian per persoon, of eet je er een stukje van?
Wat is gebruikelijk?
pi_197232835
Gefermenteerde haai in IJsland. Stuctuur van inktvis met een Camembert achtige smaak, bamboe wormpjes in Thailand, smaakt en lijkt op nibbits, maar dan uit een zakje wat al een dag open stond.Sprinkhaan in mole (bittere chocolade) saus in Mexico. Geen aanrader.. Cavia in peru, maar dat was veel gepeuter, weinig vlees. Alpaca, en dat is echt een aanrader! Lekker!

[ Bericht 1% gewijzigd door virl3 op 05-01-2021 20:30:44 ]
Dit is een Signature....
pi_197233147
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:19 schreef virl3 het volgende:
Gefermenteerde haai in IJsland. Stuctuur van inktvis met een Camembert aroma en smaak
Dit klinkt juist erg lekker :@
pi_197233570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:30 schreef Prego het volgende:

[..]

Dit klinkt juist erg lekker :@
Ja sorry.. Ik zei aroma maar bedoelde slechts de smaak. Het rook ammoniak/sterk vissig..
Dit is een Signature....
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 22:12:21 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_197235840
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:05 schreef Kanaroe het volgende:
Eet je een hele doerian per persoon, of eet je er een stukje van?
Wat is gebruikelijk?
Je deelt een doerian met meerderen. Het zachte vruchtvlees zit in 'compartimenten' van de grote vrucht. Paar van die compartimenten is ruim voldoende.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_197235992
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je deelt een doerian met meerderen. Het zachte vruchtvlees zit in 'compartimenten' van de grote vrucht. Paar van die compartimenten is ruim voldoende.
Ah, oké. Ik vroeg het omdat je schreef '....als ik er een gegeten heb', dat nam ik letterlijk, vandaar :)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:51:54 #59
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197236749
In IJsland eten ze een haai, ze noemen het hakarl.

De haai heeft geen nieren. En alle afvalstoffen blijven de gehele levensduur in het lichaam van de haai omdat het lichaam zichzelf niet reinigt. Doordat het gaat rotten terwijl de haai nog leeft wordt het lichaam warmer, dit doodt de bacteriën maar de haai blijft in leven met alle rottende afvalstoffen erin.

Als de haai gevangen wordt wordt de haai onder de rotsgrond begraven. Ook hier blijft het enige tijd rotten. Dit gebeurt op verre afstand van huizen, want de geur is zo vies dat het op een afstand van 300 meter nog goed te ruiken is, ondanks dat de haai een meter onder de rotsen ligt.

Het vlees eten is bijna niet mogelijk. Alleen echte diehards kunnen het. Ik ben een zwakkeling als het om geur en eten gaat en ben op een afstand gebleven van waar het gemaakt wordt, maar respect voor de mensen die dit in hun mond krijgen.

Toen ik terugwas in het hotel ben ik meteen met kleren aan gaan douchen om alle geur weg te hebben.

In Zweden hebben ze surströmming. Dit blijkt nog veel viezer te zijn en doet de geur van hakarl op rozenblaadjes lijken. Ook een rottende vissoort. Dit heb ik (gelukkig) nooit geroken. Laat staan dat ik het ooit ga proeven.
pi_197237327
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:51 schreef Ixnay het volgende:

De haai heeft geen nieren. En alle afvalstoffen blijven de gehele levensduur in het lichaam van de haai omdat het lichaam zichzelf niet reinigt. Doordat het gaat rotten terwijl de haai nog leeft wordt het lichaam warmer, dit doodt de bacteriën maar de haai blijft in leven met alle rottende afvalstoffen erin.

Als de haai gevangen wordt wordt de haai onder de rotsgrond begraven. Ook hier blijft het enige tijd rotten. Dit gebeurt op verre afstand van huizen, want de geur is zo vies dat het op een afstand van 300 meter nog goed te ruiken is, ondanks dat de haai een meter onder de rotsen ligt.

Het vlees eten is bijna niet mogelijk. Alleen echte diehards kunnen het. Ik ben een zwakkeling als het om geur en eten gaat en ben op een afstand gebleven van waar het gemaakt wordt, maar respect voor de mensen die dit in hun mond krijgen.

Toen ik terugwas in het hotel ben ik meteen met kleren aan gaan douchen om alle geur weg te hebben.

In Zweden hebben ze surströmming. Dit blijkt nog veel viezer te zijn en doet de geur van hakarl op rozenblaadjes lijken. Ook een rottende vissoort. Dit heb ik (gelukkig) nooit geroken. Laat staan dat ik het ooit ga proeven.
Ja die bedoelde ik. Ik heb een stukje gegeten in een vis restaurant in Reykjavik, waar ze een 50 euro vis buffet hadden, met deze "lekkernij" in glazen potjes tegen de lucht voor de liefhebbers. Smaakt als een soort van kaas.

Deze: https://www.restaurantreykjavik.is/seafood-buffet-2/?lang=en
Dit is een Signature....
pi_197237375
Sprinkhaan (voelde alsof er popcorn velletjes achter mijn tanden bleven haken)

Meelworm (smaakte naar nootjes)

Krokodil (nog droger dan kalkoen)

Kangoeroe (heel ziek van geweest)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:28:37 #62
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_197237382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:24 schreef virl3 het volgende:

[..]

Ja die bedoelde ik. Ik heb een stukje gegeten in een vis restaurant in Reykjavik, waar ze een 50 euro vis buffet hadden, met deze "lekkernij" in glazen potjes tegen de lucht voor de liefhebbers. Smaakt als een soort van kaas.
Ze zeggen dat de smaak meevalt.

Ik was tijdens een rondreis bij een plek voor geīnteresseerde toeristen die meer over dat gerecht wilde weten en daar werd die haai dus ook begraven, opgegraven en geslacht. En die geur was daar dus overwhelming aanwezig.
pi_197237398
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:13 schreef Pinuts het volgende:
Tijdens mijn opleiding bij defensie. Een levende kakkerlak...
Waarom? Ontgroening?
pi_197237416
Balut. Ik win.
pi_197244974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef Sushilover het volgende:

[..]

Waarom? Ontgroening?
Nee dat hoorde oprecht bij de opleiding. In het kader van grens verlegende activiteiten. Instructeurs deden ook leuk mee. Naast de kakkerlak was het ook nog een bakje meelwormen en een sprinkhaan (allemaal levend). Maar vond de kakkerlak veruit het smerigste.
pi_197251652
Ikezukuri. Levende sashimi van inktvis. De reepjes ‘vlees’ werden op het nog levende dier gelegd – twee minuten eerder zwom ie nog rond in een aquarium. Je zag de tentakels nog pulseren. Niet zo extreem overigens als dat Koreaanse (?) gerecht waarbij de inktvis nog in de slokdarm omhoog probeert te klimmen. Als je de reepjes vis op had, moest je op een belletje duwen: de rest van de inktvis werd dan gefrituurd en opnieuw opgediend.

Wat voor me spreekt: ik had werkelijk geen idee in wat voor gelegenheid ik beland was en wat er op het menu stond.

Wat tegen me spreekt: een dag later zat ik er willens en wetens weer. Want het was ontzettend lekker en had ik al het idee dat het er de rest van mijn leven niet meer van zou komen.
pi_197252843
Natto: gefermenteerde sojabonen.
pi_197252921
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 21:01 schreef Chule het volgende:
Natto: gefermenteerde sojabonen.
Dat is dan weer met stip het smerigste wat ik ooit gegeten heb. Pure verrotting.
pi_197253034

[ Bericht 100% gewijzigd door Muck op 06-01-2021 21:10:52 (Kappen.) ]
  woensdag 6 januari 2021 @ 21:12:51 #70
370431 drakin
vurig typje
pi_197253266
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:51 schreef Ixnay het volgende:

Gefermenteerd niet rot en het is best lekker als je weet hoe je het moet eten. Zou zo weer eens surströmming willen.

Meelwormenquiche ging er ook prima in
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_197264078
Eendentong vond ik echt vies. Zo'n bergje tongetjes en al die kraakbeentjes :N
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:53:31 #72
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_197275877
quote:
80s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:48 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit.
Of een soep met daarin echt nog de kippenpoten (klauwen) in China...
Wilde het net hier bijvoegen, kippenklauwen, maar ik heb er een gebraden gegeten. In Manila, in de dure hotels liggen ze er altijd bij, bij de buffetten. Er komen daar veel chinezen "buffetten" want rijk.
Mijn vrouw in Quezon City (Manila) in een Chinees restaurant ogen.

Ik heb ooit gehoord ze zouden zelfs vleermuizen eten 8)7 8)7 .
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_197288103
Ik eet geen gekke dingen, maar vond Oesters enorm goor smaken.
Voor de rest heb ik de vreemde gewoonte om vrijwel al mijn eten koud te eten, wel makkelijk hier thuis: Moet ik het warm maken? : Nee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197296438
tripe

en kippenlever :r
pi_197317305
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 16:34 schreef raptorix het volgende:
Ik eet geen gekke dingen, maar vond Oesters enorm goor smaken.
Voor de rest heb ik de vreemde gewoonte om vrijwel al mijn eten koud te eten, wel makkelijk hier thuis: Moet ik het warm maken? : Nee.
Koud in de zin van rauw of niet opgewarmd als het al een keer gebakken is geweest bv?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')