abonnement Unibet Coolblue
pi_197356273
8.30
Bijna iedereen is wakker, Theo en Nick zijn alweer buiten aan het sporten.

Alleen Thomas ligt nog in bed, z'n nominatie aan het overdenken (?)



De OCD'ers hebben het over schoonmaken. Ze hebben schoonmaakartikelen nodig, en andere doekjes. Daan wil graag ook de DBK schoonmaken, want die is ook vies geworden. Gister was ze als laatste in de DBK bij de nominaties. Het stonk er echt naar zweet zei ze.

Ze willen vandaag dus de DBK stofzuigen, en alles afnemen :)

9:45
Bijna iedereen heeft gesport, en men zit nu in de keuken aan het ontbijt.
Thomas wordt naar de DBK geroepen. Mag nog wel even een halve minuut voor een dichte deur wachten voor BB hem binnenlaat.

Gesprekken aan tafel gaan over voetbal, over iPhones... Opa Theo voert uiteraard weer het woord. Hij had vroeger een van de eerste mobiele telefoons in de auto. Zo'n bakbeest. Daar belde je nog _vaste_ toestellen mee!!

En vroeger had je een antwoordapparaat. Met een bandje. Maar die zie je nog wel eens ... in Friends :)

[ Bericht 21% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 09:51:30 (edit) ]
pi_197358032
09.50 uur
Thomas moet naar de dagboekkamer komen

10.05 uur
De bewoners worden verzocht zich binnen 5 minuten klaar te maken voor een spel

10.20 uur
De bewoners worden verzocht naar de gameroom te komen

10.22 uur
Jill en Thomas komen terug van de gameroom. In een gesprek tussen hun blijkt dat het gaat om een opdracht voor 'De Sterkste en zwakste bewoner van het huis' waar kijkers de afgelopen 2 dagen op konden stemmen. Thomas kwam hier als zwakste bewoner uit en kreeg -blijkbaar- in de dagboekkamer enkele keuzes voorgelegd over datgaan wat in de gameroom afspeelt. Als streamer krijg je hiervan niks mee. De camera is gericht op de bankstellen.

10.38 uur
Uit het gesprek blijkt dat er 3 pionnen in de gameroom staan. Volgens Jill en Thomas moeten ze daar op balanceren en tredes hoger komen.

De koppels zijn:
Theo en Els
Danielle en Liese
Jowi en Nathalie
Zoey en Nick
Rene en Naomi

10.40 uur
Thomas vertelt dat hij in de dagboekkamer geld heeft moeten inzetten op de koppels wie het langst overblijft. Vervolgens roepen ze naar Big Brother dat ze graag op de tv mee zouden kijken. Ze krijgen nu niks mee van de opdracht

10.45 uur
Het lijkt te gaan om een opdracht zoals eerder in Australie:

10.55 uur
De bewoners komen terug uit de gameroom. THomas heeft moeten gokken welk duo het langst zou blijven staan.

Hij verdeelde de bedragen zo:
Theo en Els - ¤1000,-
Danielle en Liese - ¤4000,-
Jowi en Nathalie - ¤2000,-
Zoey en Nick - ¤5000,-
Rene en Naomi - ¤3000,-

Daniele en Liese bleven het langst overend. Daarmee verdienen de bewoners ¤4000,- en staat de pot nu op ¤11.000,-

[ Bericht 12% gewijzigd door Benny op 12-01-2021 11:42:09 ]
pi_197358857
Bij bovenstaande nog even een plaatje uit het andere topic:


Credits: Fikkert2

Thomas vertelt na afloop buiten nog dat hij alleen plaatjes kreeg te zien hoe het eruit zag, en dat het een balansspel was. Op basis daarvan moest hij z'n beslissingen nemen.

Els: de pot totaal is nu 11.000 euro.

Theo baalde eerst dat hij niet gewonnen had. Is nu achteraf blij, want dan hadden ze veel minder geld verdiend. Zou er dan goed ziek van zijn geweest.

Els: 'Maar we kennen mekaar nu goed genoeg, he Theo'
Theo: 'Dat maak me helemaal niks uit, echt waar niet.'
Els: 'Voor jou niet, maar voor mij wel'

Theo: 'Els en ik hebben natuurlijk al intiem contact gehad, wel als m'n alterego'
Els: 'Ja, ik heb al mogen proeven' met een lachbui erachter aan
Nathalie: 'Dat rokje kan ik nu nooit meer aan, want dat stond Luna Lopez dus veel beter'

[ Bericht 22% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 11:34:03 (edit) ]
pi_197359274
Tijdens de stream hoor je iemand (psycholoog?) iets vragen aan Naomi in de DBK
Voordat we het daarover gaan hebben, Even een soort tussendoorbabbeltje hoe het met je is, of je je nog prettig voelt
[...]
Top en voel je je prettig en veilig in het huis?
[..]
Fijn, en Theo's drag-act, ging dat niet te ver?
[..]

Het laatste:
Filmpje

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 11:55:33 (edit) ]
pi_197359844
12:15
Gesprek aan de keukentafel, waar onder andere Theo en Daan zitten.
Theo: Ik hoop dat ze mij even m'n zoon, en Danielle even haar kinderen laten zien.
Daan : Weet ik niet, maakt het niet makkelijker.

Daan moet een traantje wegpinken.

Theo: Ik mis hem heel erg, daar heb ik het heel zwaar mee.
Daan: Als ze het me aanbieden, zeg ik nee.
Theo: Als ik alleen z'n glimlach zou kunnen zien.

Theo daarna ook emotioneel. Handen voor z'n ogen, tranen wegwrijven en rode ogen



12:35
Thomas zit voor de deur van de DBK te wachten, tot deze open gaat (in ieder geval volgens Els).



Buiten, Rene en Nathalie
Rene: 'Heb gister me iets rustiger gehouden, iets minder op de voorgrond. Vooral na die nominaties. Dan denk ik, je doet wel aardig tegen me, maar misschien steek je wel een mes in m'n rug.'
Nathalie: 'Ja, zie je dat zooooooooo?'
Rene: 'Vroeg BB ook. Ik zeg, ik ben echt niet bang om genomineerd te worden. Ik ben onzeker voor de feedback die ik daarvan krijg. Als je hoort de beweegredenen waarom anderen op je gestemd hebben.'

"Als het is omdat je een sterke speler bent, dat kan ik snappen. Maar zeggen ze, je haalt het bloed onder m'n nagels vandaan....'
Nathalie: 'mmmm mmmm'

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 12:48:16 (edit) ]
pi_197361423
13:50
Jill is het haar van Danielle aan het stylen



Danielle zegt dat Jill er gevoel voor heeft, er ook altijd zo leuk uitziet. Zou ze iets mee moeten doen.
Jill zegt dat ze het ook leuk vindt, maar niet precies weet hoe ze dat zou moeten doen, welke opleiding.

14:00
Buiten praten Thomas en Nathalie. Het gaat erover dat ze vindt dat Thomas wat stiller is, wat anders is. Niet perse negatief hoor, zegt ze.
Na wat doorvragen krijgt ze uit Thomas dat het komt door de nominatie van Jill. Dat hij het lastig vindt als iemand zich zo openstelt. Op het moment dat hij de DBK uitliep wist ie al dat hij een verkeerde keuze gemaakt had. Hij wil het bespreken met Jill, maar pas na de nominaties. Hij hoopt uit het grond van z'n hart dat ze er niet bijziet.

Nathalie vraagt of hij denkt dat wat Jill doet vriendelijkheid of flirten is. Thomas zegt vriendelijkheid. Nathalie zegt, dat kun je ook vragen he.
Zoey vraagt of hij denkt dat het is oprecht is of niet? Thomas weet het niet.

Zoey zei, Jill maakte gister af en toe opmerkingen in de groep die ongemakkelijk moeten zijn geweest voor Thomas. Thomas beaamt dat, maar zegt, ligt aan mij.

Later zegt Thomas dat hij vandaag tegen Jill heeft gezegd dat ze ook meer met andere mensen moet optrekken. Zich openstellen. Nathalie en Zoey zeggen dat ze dat vandaag wel gemerkt hebben.

Thomas en Nathalie eindigen met een knuffel.
Nathalie: 'Blij dat we het even besproken hebben. Volgende keer als er iets is, mag je altijd naar me toekomeeeeen he. Praten we er gewoon even over. Of zeg gewoon dat er iets is, dat je er niet over wilt praten.'
Thomas: 'Ik wou er wel over praten. Maar als het eenmaal uit m'n systeem is, heb ik ook niet meer de noodzaak om erover te praten. Maar ik snap dat je zit met de gevoelens van yo, what's going on.'
Nathalie: 'Ja dat. Ik pakte het niet personal, maar ik zal wel met iets van ...'

[ Bericht 24% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 14:26:50 (nat) ]
pi_197362398
14:40
Els woont ondertussen niet meer in het huis, maar woont nu in de hottub

pi_197362513
14:45
BB: bewoners, kom naar de woonkamer

Jill is aan het duimen


De stem zegt: Jullie wonen al een tijdje in mijn huis. Ik wil weten hoe jullie je voelen. Jullie mogen een stemmingsmeter invullen. Ik roep jullie 1 voor 1 naar de DBK

15:30
Rummikub en koken



[ Bericht 41% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 15:28:33 (edit) ]
pi_197363748
15:50
Els zit weer in de hottub. En OCD Rene is weer aan het poetsen:



Nick heeft last van z'n enkel. Met het spel ergens afgevallen en beetje verzwikt (thx engine)


[ Bericht 8% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 15:55:32 (reden) ]
pi_197368738
19:40
Avond bankhangen



Er gaat zo een spel gespeeld worden door de bewoners zelf.

In de badkamer vertelde Nathalie dat BB vroeg in de DBK of ze een geheim had.
Theo roeptoetert eroverheen dat hij een heel groot geheim heeft. Gaat ie niet vertellen en zullen ze wel zien als ze eruit zijn.

20:00
Thomas heeft als huismeester een nieuw spel bedacht. Hij legt het uit:

Je krijgt een woordkaartje en een naamkaartje. Je moet degene dat woord laten zeggen. Als dat lukt, ie is af. En moet degene zijn kaartjes afstaan, en ga je verder met het woord en persoon van diegene.

Degene die als laatste overblijft, die wint.

Het spel duurt zolang als het duurt, dagen wellicht. Als je af bent, moet je dat ergens aangeven (bij de deur iets).

Thomas deelt de kaartjes uit:


Nathalie stelt nog wat intelligente vragen, zoals, moet je de kaartjes geheim houden...

20:10
Enorm vuurwerk buiten, veel knallen te horen. Bewoners zijn buiten oh en ah aan het roepen. Streams gaan ook naar het vuurwerk





Theo zegt dat dit van zijn vrienden is (alhoewel Rene hetzelfde beweert).

Theo breekt even:


[ Bericht 23% gewijzigd door Li0nHeart op 12-01-2021 20:17:50 (edit) ]
pi_197371272
[20:50]
De streams in Nederland doen het niet (alleen woonkamer). In Vlaanderen wel beeld.
Iedereen zit aan tafel en er worden spelletjes gedaan en gepuzzeld.

pi_197371718
21:05
Jill lijkt als eerste een slachtoffer te maken. Rene moet z'n kaartje afstaan.

pi_197374571
ze lieten vanavond echt meerdere keren zien wanneer theo zei 'stelletje homo's'.
jowi vond theo een velotile persoon (explosief, ik moest het opzoeken)
theo en nick hadden wel 25 van de 42 knikker uit het ijs gehaald. goed zo jongons!
natte heeft na het knikkeren toch best duidelijk gemaakt dat theo te grof in zn bek is.
maar ja, hij is wie die is en gaat voor de win. weinig aardig kwam hij naar voren

er waren er een paar die als trieste reden opgaven dat ze op *naam* gestemd hadden, want die is toch wel veilig.
lekker makkelijk weer.

en sorry, ik ben geen homofoob (hoi theo!!), maar toen thomas de nominatiekamer uitkwam zei ik hier wel hardop flikker. (hij heeft op jill gestemd en later had hij er o zo'n spijt van huil huil) met zn 'ze komt te dichtbij' en 'dat sommige van haar grapjes hem te ver gaan'
nee hij zelf dan met zn als je daar blijft staan dan neem ik je (tijdens het schaken)

[ Bericht 4% gewijzigd door suzi1 op 12-01-2021 23:02:20 ]
pi_197375029
22:30

De bewoners hebben zojuist gehoord wie er genomineerd zijn. Zoals bekend zijn dat Els en Rene.

Ze reageren vrij tam. Rene houdt een heel verhaal over waarom ze genomineerd zijn. Els zegt: je moet ophouden voor mij te praten.

Er wordt thee gedronken

[ Bericht 7% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 08:48:34 (edit) ]
pi_197378105
woensdag 6:45
Afgelopen nacht hebben Jowi, Nathalie, Daan en Els samen zitten praten en vooral roddelen. Het volgende is samengesteld uit wat ik kon vinden.

Ze denken dat Naomi lachte toen de nominaties werden bekend gemaakt omdat ze zogezegd een plan had gemaakt, Daniëlle en Nathalie hebben Jowi overtuigd om Naomi niet meer te beschermen maar hij gaat wel nog normaal doen tegen haar deze week.

Els: Belgen zijn kut en achterbaks. Naomi is een slang.

Daarnaast vinden ze Nick een meeloper en vinden ze Nederlanders veel slimmer dan Belgen. Tegelijkertijd verdenken ze de Belgen van een groot complot.

Als ik het goed begrijp zijn het vooral Els en Nathalie die de roddels en complottheorieën flink opstoken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 07:06:35 (Edit) ]
pi_197378565
Het is Woensdag 8:00

Nog steeds is niemand wakker. Thomas zaagt intussen het Beierse bos voor de 154541 keer om. De lichten in de slaapkamer zijn uit.
pi_197378710
8.00
De eerste bewoners worden wakker. Theo en Els staan in de keuken de standaardzaken uit te wisselen, over hoe Els er nog niet klaar voor is, dat Theo elke nominatie er rekening mee houdt dat ie genomineerd is en zo.



8:45
Op de bank gaat de grote Theo show verder, met Els, Daan, Nick, Nathalie oa. Theo is voor het leven geschorst als lid van z'n golfclub (goh).

In de keuken staat Jowi weer te doen alsof hij vriendjes is met Naomi



[ Bericht 28% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 08:53:56 (edit) ]
pi_197379339
9:15
Buiten wordt er gesport door Daan, Theo, Nathalie en Jowie.

Daan heeft koude handen:



Binnen een heftige discussie over de kleur van Pasoa door Thomas, Jill, Nick, Rene en Els.
Thomas : groen
Jill : rood

Theo wordt ook even gevraagd buiten .. hij zegt roze.

9:20


Daan loopt even te roddelen bij Theo over Naomi.. Heb je Naomi zien lachen gisteravond?

Theo zegt iemand (Nick?) is geswitched. Theo zegt, ik heb tegen hem gezegd, luister pik, dat was niet de afspraak. Omdat hij gewisseld heeft is Els genomineerd, anders was zij eruit gegaan. Want het was gelijk, tel maar na.
Daan zegt Jowi ook.
Theo: 'Ook niet echt slim he'

Theo: 'Ik snap wat je bedoelt, bij mij ook teleurstelling, bij mij ook he.'
Daan: 'Nou, ik vind het kut dat ik het spel zo moet spelen, maar dan niet matennaaien, daar hou ik niet van'.

Daan: 'Er komt ook een punt aan het tegenover elkaar staan he'
Theo: 'Ja, maar nu nog niet he, pas over een week of 6,7'

Daan; 'Als ie maar niet terug komt .. dan wordt het een coup'
Theo: 'Nee, die komt niet terug'

[ Bericht 21% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 10:23:57 (edit) ]
pi_197380369
10:20
Er worden foto's van familie, vrienden en huisdieren op het scherm getoond.


Ze denken dat dit een challenge is.



Tranen bij meerdere


[ Bericht 8% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 10:42:45 (edit) ]
pi_197381175
11:15
BB: Jill, ik hoop dat je deze ochtend hebt gebruikt om je medebewoners beter te leren kennen. Kom naar de gameroom.



Jill overstuur, zegt 'Ik weet het niet, ik weet het niet'
Wil de DBK in. 'Oh, ik moet naar de gameroom'

Jowi en Daan bemoedigen haar. 'Kom op je kan het. En zo niet, niks aan de hand'.
Jill snikkend: 'Zijn jullie dan niet boos?' (ach gosh)



11:45
Jill komt weer uit de gameroom



Ze kreeg sleutelhangers waarmee ze kistjes moest openmaken, aan de hand van de informatie van eerder die ochtend. Ze heeft er 9 opengekregen. Hierin zaten tegoedbonnen met dingen die de bewoners lekker vinden.

Hierna moest ze de bonnen bij een roze kistje leggen. Hierin zat de ring van haar oma.

Jill: 'Vraag was of ik ring wou hebben, of voor dat ik voor jullie kies en ik heb voor jullie gekozen.'

Jill is emotioneel. De bewoners krijgen spullen als chips, chocola ed.



[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 11:52:30 (edit) ]
pi_197382019
@Li0nHeart

Mijn complimenten over de streamverslagen, heb niet altijd de mogelijkheid om te kijken, maar dit is wel de rode draad. Fijn dit! Hopelijk ga je zo door! :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Vomera op 13-01-2021 12:36:54 ]
pi_197382467
12:30


Els : Ik ga schaken. Alles voor de winnaar.
[..]
Rene: Met wie ga je in gesprek, wie spreekt de waarheid..
Els: Dat weet ik wel, k weet nu m'n pionnen wel.
Rene : Dat denk ik ook wel
Els : Nee, daarvoor ben je te kort in het huis, die moet jij nog leren. Je bent te open.
Els : tactisch, je hebt te veel je kaarten open.

Rene: Een tip, als je terugkomt, ga je kop niet uitsteken, want dan wordt ie afgehakt.
Els : Ik ga m'n kop niet uitsteken, ik ga slidings maken

Els : Ik ga ze straks helemaal gek maken, ze weten dat we mee kunnen kijken. Ze weten niet of ik lieg of niet. Ik ga ze helemaal gek maken.

Rene: Ik ben teruggefloten in de DBK omdat ik vaak refereerde aan dingen om de uitzending heen. Kijkcijfers, hoe de uitzending in elkaar zit. Ze zeiden, laat lekker zitten, het gaat om het experiment.



12:40


Theo: Hun zijn zo gefocust op het nomineren, laten wij dat niet doen (SIC). Wij moeten bezig zijn met de opdrachten. Als ik win, ga ik m'n immuniteit weggeven, dan weet je dat nu vast.
Jowi en Nathalie : Waarom zou je dat doen, mag dat wel eens?
Theo : Als ik in de nominatie zit, word ik door het nl publiek niet weggestemd. Ik geef m'n immuniteit aan Els als die terugkomt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 12:41:16 (edit) ]
pi_197383632
13:15
Jill en Thomas op de slaapkamer. Jill zegt dat ze onzeker is. Thomas spreekt haar bemoedigend toe.

Thomas zegt: 'Wat boeit het je, wat iemand anders aan het denken is over wat gij wilt zeggen'.
T : 'Hou je buiten dit huis toch ook geen rekening mee? Omdat ze nu op je zouden kunnen stemmen?'



Thomas : 'We gaan een oplossing zoeken hoe ge dit [onzekerheid] het beste kunt aanpakken' en geeft Jill een knuffel.



Jill: 'Echt lief, dank je wel'

[ Bericht 18% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 13:39:02 (edit) ]
pi_197384416
[14:00]
Het gesprek tussen Jill en Thomas gaat verder.


Thomas vertelt dat hij op Jill heeft gestemd, en dat hij een fout heeft gemaakt. Hij wil het haar uitleggen zodat ze het later niet op tv hoeft te zien.

Hij vertelt ook eerlijk dat het aan hem ligt. Dat hij voelde dat ze een klik hadden, maar dat het te dichtbij kwam. Dat kon hij niet handlen.

Jill vat het heel goed op.

Jill en Thomas hebben een codewoord afgesproken, mocht Jill te ver/te dicht bij Thomas komen: "Lampion"

Hier terug te zien: https://dai.ly/x7ynlmo (credits: DGK_Tegengas )

[ Bericht 15% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 15:43:45 ( DGK_Tegengas ) ]
pi_197385780
15:25
Jill mag van BB in de voorraadkamer de gewonnen prijs ophalen:



En vanuit een ander topic, dit is de prijs:



[ Bericht 25% gewijzigd door Li0nHeart op 13-01-2021 15:32:15 (edit) ]
pi_197387825
Superbedankt voor het bijhouden van de streamverslagen. Echt top dit!
pi_197397927
donderdag 7:00
Het huis is nog in diepe rust, iedereen slaapt nog. Op de stream is Thomas te horen en zien die licht tot matig snurkt.

Uit de commentaren van gisteravond is op te maken dat woensdagavond weer een grote Theo show was, waarbij duidelijk werd dat hij zich verveelde. Hij stelde dat hij BB een ultimatum gaat stellen, of meer actie, of hij stapt op. Het lijkt meer woorden dan daden te worden, maar we wachten deze dag af.

Hij lijkt wel steeds meer de grens op te zoeken. Heeft zich naakt staan afdrogen voor de camera. Klikken op eigen risico.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8:00
De bewoners worden een voor een langzaam wakker en komen uit bed:



Theo vertelt dat ie doodongelukkig is, en dat het geen momentopname is. Hij zegt dat hij kan winnen, maar niet op deze manier, dat continue wachten. Hij gaat niet blijven om te winnen.


Hij is na wakker worden gelijk naar de DBK gegaan en heeft ze verteld dat hij het BB huis wil verlaten en met hen wil overleggen hoe dat ze soepel mogelijk te laten verlopen. Hij is niet meer over te halen.

DUS : THEO VERLAAT HET HUIS

Z'n enige matties op dit moment zijn nog Nathalie en Nick:



Danielle (geen idee in hoeverre ze het gesprek meekreeg):


[ Bericht 1% gewijzigd door Li0nHeart op 14-01-2021 08:29:36 (edit) ]
pi_197399037
9:15
Theo is aan het inpakken:



10:00
BB: Theo, de voorraadkamer is nu open.

Theo krijgt ook z'n koffer


En echt binnen een paar minuten heeft ie alles al ingepakt:


10:05
En klaar voor vertrek, maar wanneer?


[ Bericht 27% gewijzigd door Li0nHeart op 14-01-2021 10:04:57 (theo) ]
pi_197400402
10:30

Theo heeft het huis verlaten!
pi_197401031
10:30 - 11.00 uur
Nadat Theo het huis heeft verlaten maakt Thomas een opmerking over hoeveel Belgen en hoeveel Nederlanders er nog in het huis zitten. Danielle reageert daar fel op dat ze niet zit te wachten op een 'Wij tegen zij'.

Naomi is huilend op de bank te zien. Ze laat blijken te zijn geschrokken van de reactie, maar ook haar vrienden te missen. Ze zit er om het leuk te hebben en alle emoties zijn haar te veel. Danielle komt bij Naomi en Liese zitten, die haar aan het troosten is. Danielle legt uit dat ze moe wordt van het gezeik over hoeveel Nederlanders en Belgen en hoeveel jongen en hoeveel meisjes. Ze houdt zich er niet mee bezig en wil daar ook niet mee bezig zijn. Ze wil het gewoon leuk en gezellig hebben.

Vervolgens schieten de tranen ook in de ogen van Danielle. Ze breekt. Ze probeert het positieve van alles in te zien, ondanks dat ze zich soms ook verveelt en naar huis zou willen naar haar kinderen.

De bewoners troosten elkaar.

Het is goed. Voor nu.
pi_197401879
11:30
Rene en Els worden naar de gameroom geroepen door BB
De rest gluurt mee door de deur. Naomi zegt dat ze allemaal persoonlijke voorwerpen van hun ziet staan, bv een gele picachu. Dat is de knuffel waar Thomas mee slaapt zegt hij :)

11:50
Zoey, Liese en Naomi zitten buiten en bespreken dingen. Ze sluiten een soort van bondje door in ieder geval niet op elkaar te stemmen, totdat het echt niet anders kan.

Zoey hierna: 'Thomas speelt het spel. Heb ik gezien op beelden. Onderschat hem niet he, hij is heel intelligent'
Liese : 'Thomas is sneaky he'



12:30
BB : de voorraadkamer is nu open

De bewoners kijken elkaar eens vertwijfeld aan, en Jill gaat maar eens kijken:



Het is een spel.



Doen / Wijzen of de Waarheid.
Rad draaien.

Blauw: opdracht doen.
Rood: Iemand aanwijzen waar het op van toepassing is.
Paars : Waarheid zeggen

1 uur de tijd om 20 blauwe opdrachten uit te voeren. Als je iets niet wilt doen kun je een joker inzetten. In totaal zijn er 3 jokers.

Als de 20 blauwe opdrachten niet lukken of de jokers op zijn en je een opdracht niet wilt doen, dan schakelt BB het warme water en douche voor 24 uur uit.



13:15
BB : Bewoners, goed gedaan. De opdracht is geslaagd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Li0nHeart op 14-01-2021 13:15:57 (edit) ]
pi_197404470
14:00
Els en Rene zijn weer terug, ze mogen/kunnen/willen niks zeggen.

In de slaapkamer wel gebeurt wel dit tussen Els en Rene:


14:20
Rene en Els moeten hun koffer uit de voorraadkamer halen


15:30
Nathalie, Els en Rene zitten buiten. Nathalie gaat weer helemaal los in haar wappo complottheorien over hoe slecht, erg, en verschrikkelijk de Belgen zijn. Nathalie loopt helemaal leeg, en maakt allemaal complotten tegen de Belgen, omdat zij dat ook doen. De Belgen ondertussen zitten lekker te rummikubben en over koetjes en kalfjes te praten. Nathalie zegt dat ze niet als een zeikerd wil overkomen (SIC).

Rene en Els beamen alles, en vinden ook dat de Belgen eruit moeten. Volgende week moeten Nick en Naomi genomineerd worden volgens hen. Moeten ze wel eerst even terugkomen natuurlijk.

[ Bericht 45% gewijzigd door Li0nHeart op 14-01-2021 15:45:24 (edit) ]
pi_197407007
16:15

Rene en Els zijn nog steeds in het huis. Zijn wel al beiden naar de DBK geroepen.

Het is koud in het huis vinden Rene en Daan. Daan en Jill steken de kachel binnen aan.



Ondertussen proberen vooral Daan en een beetje Jill om Rene uit te horen over wat er in de gameroom gebeurd is.
Rene zegt dat hij er helemaal niks over mag zeggen.

16:35



Nathalie gaat door met stoken, nu tegen Thomas.

Nat tegen Thomas: je met niet de druppel niet de oorzaak
en over Nick: dat hij NL Belgie NL Belgie wil.

Thomas : als het NL-BE wordt, dan heb ik daar geen zin in.
Nathalie : Ik denk dat sommigen dat wel zo gaan zien (SIC)

Nathalie denkt dat Zoey met Liese en Naomi mee heeft gestemd.

Gaat weer door op het feit dat ze vindt dat ze Naomi heeft zien lachen en highfive heeft zien geven na de nominaties.

Nathalie : Ik denk dat iedereen het jammer vindt dat Theo als persoon weg is, maar de mensen die het echt heel tactisch spelen ook wel blij zijn, omdat hij een grote concurrent is. Ze denken, nu is het mijn kans om te shinen.

Thomas : Ik zie dat allemaal niet he, zeg het mij als dat zo is..

Nathalie : hier zijn sommige mensen van aaahhhhh:

en achter je rug om deze (middelvinger).

Aan het eind van de dag ben ik goed met iedereen, geef ik iedereen een knuffel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Li0nHeart op 14-01-2021 16:56:11 (edit) ]
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:11 #84
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_197407268
16:35
Nathalie vat tegenover Thomas even samen wie er allemaal op Rene heeft gestemd en blijkt het niet normaal te vinden hoe Jowi heeft gestemd.

Nathalie zegt tegen Thomas dat ze het idee heeft dat er mensen zijn die denken dat het de Nederlanders tegen de Belgen is. Ik denk dat ze vergeet dat ze het over zichzelf heeft.

Thomas zegt dat hij en Nathalie op een lijn zitten, Nathalie bevestigd dat. Hij is wel bang dat anderen daar anders over denken.

Nathalie krijgt meermaals te horen dat ze zendercheck moet doen. Ze zit de hele tijd met dingen over haar microfoon te wrijven. Het is vaak erg on verstaanbaar, ze is verbaasd dat ze zendercheck krijgt
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_197407815
17:00
Nathalie nu met Jill in de badkamer



Nathalie : Jij hebt gister ook met Thomas gesproken he, over z'n gedrag en zo?
Jill : Ja
Nathalie : Thomas is ook een beetje anders, omdat hij jou een beetje leuk vond, of whatever het was, omdat jullie elkaar verkeerd begrepen of zo.
pi_197419747
vrijdag 8:00
Na het schijnt een erg gezellige avond (jammer, geen verslagen., maar wel mooie beelden verderop in het topic!!!), en een korte nacht gaan om 8:00 genadeloos de lichten weer aan, en komen sommige bewoners vlot, en sommige bewoners nog niet uit bed. Ze zijn wel moe.



8:20
Dreigende BB toon, nu moet iedereen verplicht z'n bed uit en in de woonkamer verzamelen. Ze krijgen een boodschap van Theo te zien. Hij zegt: ' Vertrouw niemand, jullie zijn allemaal winnaars. Ik mis julle.'



Hierna vertellen Rene en Els over de opdracht van gister. Persoonlijke voorwerpen bij de juiste naam zetten. Als het goed was mochten ze die geven. Ze lijken er 2 fout te hebben gehad. Er was geen geld aan verbonden.

Hierna kwam ook nog alleen een foto van Nick op het scherm. Bewoners (en wij) lijken niet te weten waarom.

[ Bericht 7% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 16:07:14 (edit) ]
pi_197420019
Het testament van TheoJullie zijn allemaal winaars, speel het spel slim.
Nathalie hou vol
Danielle je bent een moedertje
Ik heb spijt van teveel schelden, hard overkomen.
Ik ben uit mijn rol.
Ik ben eruit, speel jullie je rol goed, word een van de finalisten.

Bewoners net wakker geven applaus.
Ik ben je moeder niet. Snotneus.
pi_197420393
9:20
Els vertelt dat ze gister een persoonlijke boodschap voor haar geliefden heeft mogen inspreken. Ze zegt dat het haar goed heeft gedaan, maar wel moeilijk en emotioneel: 'Het is wel fucking moeilijk, ik had niet gedacht dat het zo moelijk zou zijn.'

Nathalie: 'Dit is facking moelijk, ik heb het ook onderschat, ik dacht, ik doe het wel effe'

Els denkt dat als ze volgende week weer genomineerd is, ze erin blijft, omdat het publiek voor haar zal kiezen.

10:40 (credits Tourniquet)
Jowie, Jill en Danielle hebben het er in de doucheruimte over dat Thomas wel heel erg hard aan het snurken was. Zelfs Jowie werd er wakker van terwijl hij normaalgesproken overal doorheen slaapt. Ze hebben het erover misschien een neusklemmetje voor hem te vragen aan Big Brother.

Daan denkt dat het wel een dingetje gaat worden. Jowie vond het echt heftig, hij slaapt heel vast, dus als hij er wakker van wordt. Jowie heeft uiteindelijk een kussen naar Thomas gegooid

10:45
In CoS wordt de vredige sfeer in het huis aangehaald. Nathalie ligt namelijk met buikpijn op bed.

11:00
Thomas, Jill en Nick zitten zich een beetje te vervelen en te geinen bij het zitje binnen.

Jill : 'Thomas en Jill'
Nick : 'BFF !! Of hoe zeggen ze dat.. Wat betekent dat eigenlijk'
Thomas : 'Best Friends Forever'
Jill : 'Best Fake Friends'
Thomas: 'Best Friends until I'm fucking out of this house .. guilty' . Thomas moet erg lachen
Jill kijkt hem eens aan en zegt: 'Dat was geen grapje'
Thomas : 'Dat was wel een grapje, natuurlijk wel, maar je woont wel ver hoor'
Jill lacht: 'Je hoeft ook niet te komen hoor...'
Thomas : ' Naar Nederland, pfff ..'
Jill : 'Ze hebben het wel weer uitgezocht, ver van elkaar.'



[ Bericht 10% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 11:21:13 (edit) ]
pi_197421946
11:20
Ze kunnen/konden niet in de sauna want die staat op storing zegt Danielle. Had Els pas gevraagd.

11:50
Nick, die net nog even lag te snurken op de slaapkamer, wordt naar de gameroom geroepen door BB.

11:55
De puzzel is (eindelijk?) klaar, en krijgt men neemt er ceremonieel afscheid van:


(credits: papaars)

12:00
Er wordt besproken hoe ze kunnen weten hoe laat het is, omdat op de 1e maandag van de maand het luchtalarm zal gaan om 12:00 uur. De Belgen vallen bijna om van verbazing.

Liese: 'Dat hoor je gewoon in de lucht??'
Naomi: "WAAROM ZIJN WIJ NIET VOORBEREID?!"

Ze zijn heel erg benieuwd hoe het gaat klinken.

12:10
Nick is weer terug uit de gameroom. Hij vertelt dat er 6 doosjes met boodschappen waren.

"1e doosje: 1500 euro voor de pot. Niet gekozen, want ik vond dat te weinig, wou een groter bedrag. Niet gekozen, maar je mocht neit meer terug.

Volgende kistje bavatte : 2'4 uur huisdier in het huis'. Kan ook een kip of zoiets zijn. Niet gekozen.
3e : Je bent genomineerd
4e : Min 500 euro
5e : Jij wordt huismeester

Nagedacht, laatste kan min 5000 euro bevatten. Risico niet genomen. Heb ook niet gezien wat er in de laatste zat. Heb niet durven gokken. Besloten om 'Jij wordt huismeester te pakken.' "



Conclusie: Nick is de nieuwe huismeester volgende week en heeft immuniteit. Hij is wel in de verdediging tov z'n huisgenoten wat betreft z'n keuze. Vooral Daan zei: 'Ik zou altijd door gaan.'

12:40
Nick: 'En als je min 5000 hebt, wat dan. Is 50% die laatste doos. Het is niet nadelig voor de groep, daar heb ik voor gekozen. Ik denk ook niet dat ze kwaad gaan zijn, als ik 1 week huismeester ga zijn'.
Daan: 'Iedereen wil huismeester zijn, kan nog steeds overkomen als iets egoistisch'
Nick: 'Niet zo bedoeld he'
Els: 'Daan heeft wel een punt, als je was door gegaan had niemand je dat kwalijk genomen.'
Daan: 'Je hebt het spel gespeeld.. Jij bent er nu slecht van'
Nick: 'Iedereen'
Daan: 'Neeeee'
Els: 'Je kunt niet voor de hele groep gaan denken nu.

Daan: 'Ik heb de durf om het spel te spelen tot het laatst, en daarmee neem ik een risico.Ten koste van de groep, maar niet ten voordele van mezelf. Snap je een beetje?'
Daan: 'Nick, je kunt jezelf ook niets kwalijk nemen, zo meen ik het niet he'

Daan zegt steeds dat ze Nick niets kwalijk neemt. Maar neemt hem wel flink de maat dus.

[ Bericht 13% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 13:13:25 (edit) ]
pi_197424666
13:15
De bewoners hebben iets bedacht waarmee ze zichzelf weten te vermaken: slaapmaskers.
Allereerst wordt het soort van tikkertje met 1 persoon. Op een gegeven moment komt ook een tweede masker tevoorschijn en wordt er een wedstrijdje gerend tot de badkamer. Al snel wordt dit ook uitgebreid met het zoeken van een voorwerp, geblindeerd dus. Dat gebeurd rennend, kruipend en vrij fanatiek.
pi_197426811
15.00
Els zit in de hottub (Where els |:) ? ). Thomas is er op een gegeven moment bij ingedoken. De rest van de bewoners zijn binnen. Alleen Liese en Nick zijn niet op de bank aan het hangen of een tukje doen. Ze hebben onderling wat lol, puur uit verveling. Op een geeven moment zijn ze er klaar mee. Ze willen de dagboekkamer in om te babbelen over vermaak. Tijdens het wachten tot de deur op gaat maken ze een geintje "Dan maar puzzelen?". Big Brother laat de deuren dicht. Dus ja... Dan maar puzzelen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:48:30 #92
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_197427245
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:14 schreef Li0nHeart het volgende:
vrijdag 8:00
Na het schijnt een erg gezellige avond (jammer, geen verslagen),
Een paar beelden zeggen meer dan 1000 woorden. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_197427707
16:00
Nick en Thomas zijn aan het koken. Liese houdt ze gezelschap.



Buiten zit Els in de Elstub



Jowi komt even kletsen:



Els : Heb met Thomas in de tub gezeten. Thomas, leuke gast is dat.
Jowi : Ik had een fout gemaakt denk ik, hij heeft wel voor Jill gestemd he
Els : Ja, heeft ie gezegd.
Els : Hij wil helemaal niet dat het Belgie Nederland wordt. Er is er hier maar 1 die de boel aan het opruien is.

Kan niet horen wie, maar het is een hij volgens hun.

Els probeert uit te vogelen wie als 5e op haar gestemd heeft. Samen me Jowi komt ze er niet uit. De naam Theo komt niet in ze op.

16:30
Rene, Liese en Naomi zitten buiten.



Rene vraag Liese of ze zich zorgen maakt voor de nominaties van aankomende week, of dat dat nog te vroeg is.
Liese : wat ik gehoord heb, weet niet of het waar is, dat ze zeiden, twee keer Liese is te veel.
Rene : Hoe bedoel je?
Liese : Iemand zei, als ik gelijk de 2e keer genomineerd zou zijn, zou dat te snel zijn.
Rene : Ik heb ook tegen Naomi gezegd, ook al moet je nomineren, je moet wel gewoon met mensen kunnen blijven durven praten. Anders heb je een hele eenzame tijd.
Liese : Dat moet je gewoon meenemen naar volgende week. Ik heb je ook anders leren kennen dan in het begin.
Naomi beaamt dat.

[ Bericht 25% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 16:42:27 (edit) ]
pi_197428419
16:40
BB heeft gister een oopsie gedaan tijdens de live uitzending:

Jill komt bij het groepje Rene, Naomi en Liese zitten.

Rene vraagt zich af of je als jezelf over komt op tv
Liese : is ook hoe ze het tonen
Rene tegen Jill: Wat ze gister bij jou deden, met te laat de microfoon wegdraaien.
Liese : Van Thomas
Rene : Wij weten wat er aan de hand is
Liese : je kunt dat altijd tegen de buitenwereld zeggen
Jill : Ze kunnen het altijd anders maken
Liese : Jullie waren ook wel heel lief samen, dat betekent niet altijd iets he
Jill : Nee, absoluut niet
Liese : Ik dacht het ook heel even, eerlijk, dt jullie elkaar heel graag.. dat er iets moois aan het bloeien was. Maar toen dacht ik, dat zal wel niet en jullie bevestigden dat gisteren
Jill : Het was gewoon vriendschappelijk
Liese : Maar dat is tv he, die willen dat uitvergroten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 16:54:12 (edit) ]
pi_197429691
18:00
Rene, Liese en Jill buiten. Liese heeft het koud en staat op het punt naar binnen te gaan.

Rene : Ik geloof je
Liese : Ja, dat hoop ik

Liese gaat weg

Rene: Ik wil ook niet neergezet worden als iemand die alleen maar aan het overdenken is hoor
Jill: Dat ben je ook hoor, je bent echt een jankerd :)



Jill : Ik geloof haar ook, misschien is Nederland wel gewoon die zo denkt
Rene : Ik vind het heel moeilijk dat ik zo naief ben geweest dat ik mijn hoofd gek heb laten maken ook door de Nederlanders
Jill : Ik denk dat de Nederlanders ook heel heel hard zijn
Rene : Je moet niet vergeten, Els en Danielle hebben mij genomineerd he. Els heeft dat eerlijk gezegd, en Danielle heeft dat niet eerlijk gezegd. En 5 Belgen. In totaal 7 geweest.
Rene : Joey, Nathalie niet, jij hebt het niet gedaan.
..
Jill : Maar ik weet wel m'n volgende nominatie, tenminste 1 iemand wel. Die jij ook hebt. Haantje de voorste
Rene : Dat kan niet
Jill : Hoezo niet?
Rene : Ik weet niet wie jij in je hoofd hebt
Jill : Nathalie, jij dacht Nick? Dat was m'n tweede keus.
Rene : Nathalie kan ik moeilijk polsen.
Jill : Hele lieve meid, maar ze brengt een beetje negativiteit, daar kan ik niet zo goed tegen
Rene : Ik kan niet met haar in gesprek, heb nog geen goed gesprek met haar gehad.
Jill : Heb gister wel een leuk gesprek met haar gelach, maar ik wil gezelligheid, bij haar gaat het soms te ver, dat ze alle aandacht op zich wil.
Rene : Ik geloof Liese.
Jill : Ik geloof Liese ook. Ik denk ook echt dat het aan de Nederlanders ligt.

Rene : Ik was safe geweest als ik op 2 Belgen had gestemd. Maar zo speel ik niet. Wordt ook afgestraft door het publiek.
pi_197431004
19:30
Er is gegeten en afgewassen (vaatwasser ingeruimd).
Het is nu puzzel en rummikub tijd.



19:35
Buiten zitten Els en Nathalie. Het gaat uiteraard weer over hoe kut de Belgen zijn, en hoe ze proberen te complotten. Hierna begint het schemen en bedenken hoe ze de Belgen eruit kunnen krijgen.



Els gelooft niet dat Theo op haar gestemd kan hebben. Nathalie: 'Dat is Liese geweest, geloof me'.
Ze willen eigenlijk Nick eruit stemmen. Nu dat niet kan, moet het Naomi worden, vindt Els.

Els: 'Ik weet niet of de Nederlanders voor een Nederlander gaan stemmen, of voor een Belg. Kijk als je Liese er neer zet, gaat Rene dat niet winnen'
Nathalie: 'Liese moet je eigenlijk tegenover een Zoey neerzetten'
Els : 'Of Nick. Zij is ook een gladde speler. Als dit zo is, is zij een gladde speler.'
Nathalie: 'Op wie zou ze anders gestemd moeten hebben?'
Els: 'Ik ga voor Naomi en Liese dan. Die Belgen moeten er gewoon uit.'
Nathalie: 'Niet zozeer de Belgen, maar degenen die een vies spelletje spelen.'
Els : 'Ja, want dat doen wij niet [SIC]. Thomas ook niet'
Nathalie : 'Ja, dat is wel echt bij Nick begonnen.'
..
Els: 'Als wij allemaal hetzelfde stemmen, winnen wij'
Els: 'Ik ben ook benieuwd of Naomi dit allemaal trekt. Die kan er helemaal niet tegen, tegen nominaties en onenigheid.'

[ Bericht 37% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 19:52:46 (edit) ]
pi_197432476
20:15
2 nieuwe personen erbij buiten: , Jowi, Daan, samen met Els en Nathalie. Het zal je verbazen wat ze doen.

Dit keer wordt Thomas zwartgemaakt.
Jowi wil eigenlijk op Thomas stemmen, maar het is nog niet z'n tijd.



Daan zit een opmerking van Thomas dwars. Dus persoonlijk zou ze hem best kunnen nomineren.
Jowi zegt: 'We moeten samen stemmmen he, het is nog niet de tijd van Thomas'

Daan zegt dat Thomas nog niet met haar is komen praten over het gedoe (?). Hij heeft er iedereen over gesproken 'hoe ze met mij om moeten gaan' . 'Gewoon naar me toekomen schijtluis.'

Jowi: 'Hij is misschien een beetje bang voor confrontaties'
Daan: 'Dus voordat je iets met iemand gaat bespreken ga je dat eerst met 3 andere mensen doen? Dat hele Jill verhaal is ook eerst bij 3 mensen geweest.'
Nathalie : Ja, ook bij mij ! [ Hallo Els !! Effe opletten he ]
Daan : 'Sorry hoor maar .... zieltjes winnen'

Daan: 'Dat zou mijn persoonlijke stem kunnen zijn, ik heb mijn redenen. Maar we moeten nog een week, kan nog een hoop veranderen'

..

Het gaat door en door .. Ik trek dit niet ... maar goed.. het roddelen en stoken over degenen die er niet bij zitten gaat door.

[ Bericht 27% gewijzigd door Li0nHeart op 15-01-2021 20:40:53 (edit) ]
pi_197433084
Terugblik : donderdag
Even een flashback naar donderdag, waar de microfoons van de live-uitzending niet op tijd werden dichtgedraaid toen het item over Jill en Thomas begon. Hieronder iets daarover door DGK_Tegengas

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vrijdagnacht
Voor het slapen gaan vertellen de bewoners elkaar hun levensverhalen in het donker in de slaapkamer. Niemand lijkt het echt eenvoudig te hebben gehad vroeger. De verhalen zijn van best erg tot best heftig.

Zie 2 posts hieronder voor meer informatie en deze thread op CoS :

https://forum.fok.nl/topic/2589526/4/50
https://forum.fok.nl/topic/2589532/1/50

[ Bericht 16% gewijzigd door Li0nHeart op 16-01-2021 12:20:24 (link) ]
pi_197441855
Zaterdag 16/01 om 11:45

De bewoners krijgen hun (eerste?) weekopdracht:

Ze moeten een lapjesdeken breien. Daan werd naar de gameroom geroepen en kwam terug met een kist vol breimateriaal.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:59:06 #100
492888 Sestra666
T.a.f.k.a Sjampoeh
pi_197442133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef DGK_Tegengas het volgende:
Goedemiddag, meer levensverhalen van bewoners ... ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')