5842 (quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt wel ergens in Botswana of zo SPeed
Toen er nog een topic per weekend doorheen ging in de SCquote:Op maandag 9 augustus 2021 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
5842 ()dagen oude reactie op deze foto @:DR_Flash
[ afbeelding ]
Dit na aanleiding van mijn nieuwe foto post vanmiddag![]()
Het was dus Botswana![]()
Maar ook de dag dat mijn D70s beschadiging opliep![]()
Altijd leuk om eens terug te lezen
Als dat al niet meer was. Dat is nu wel heel anders geworden zie ikquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 00:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Toen er nog een topic per weekend doorheen ging in de SC.
quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo![]()
Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc
Vorig jaar was er nog een FOT-meet, nog na het pta-treintopic meet rondje.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc
Dan ben ik blij dat ik niet mee ben geweest, ben wel eens met jou op foto jacht geweest weet ik nog in Den Helder, ja sommige dingen blijven gewoon bij jequote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Tegenwoordig zijn we volwassen geworden en gedragen we onsquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Vorig jaar was er nog een FOT-meet, nog na het pta-treintopic meet rondje.
Toen was er overigens geen geflikflooi.
En de ene groep die probeerde een andere groep uit te sluiten van meets. En als die andere groep dan op zichzelf ging meeten werd de 1e groep dan weer kwaad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Die goeie ouwe tijdquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee hoor, zo ging dat. 2004, 2005 die tijd.
Bijna, was in Harlingenquote:Op dinsdag 10 augustus 2021 09:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik niet mee ben geweest, ben wel eens met jou op foto jacht geweest weet ik nog in Den Helder, ja sommige dingen blijven gewoon bij jeleuke herinneringen
Oja Harlingenquote:
ik ook. 5 mei 2005quote:Op dinsdag 10 augustus 2021 12:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Oja Harlingenvolgens mij moet ik de foto's nog hebben
Thnx dat zal mijn zoeken een hoop verkorten.quote:
Je statief staat ehhhh een heel klein beetje scheef.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 00:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook hier niet aan de fotografie geslagen, ben momenteel alles aan het uitzoeken wat een hels karwei is
Maar hey kijk eens wie we daar hebben?![]()
13-01-2006
[ afbeelding ]
ja, Afgelopen weekend voor het eerst in ruim twee jaar een meerdaags festival gefotografeerd, zonder corona-gedoe binnen het terrein. En dat voelde redelijk snel als vanouds.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:22 schreef Ouwesok het volgende:
Verder nog iemand een poging tot fotogenot ondernomen
Heeft die fotograaf in Hoogeveen zelf een lab of gaat het door naar een vaklabquote:Op maandag 30 augustus 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Zo, afgelopen weekend vier rollen ontwikkeld en twee ingescand. Moet nog twee inscannen, morgen ofzo.
Dan nog een zootje kleurenfilms die ik deze week nog maar eens moet opsturen. Laat ik tegenwoordig doen bij een fotograaf in Hoogeveen,ik heb zelf het idee dat de kleuren mooier zijn dan van de HEMA.
Een van de dingen die me opviel toen ik zelf C41 ging doen was de complete afwezigheid van krassen en andere mechanische beschadigingen. Het lijkt bij grootschalige verwerking bijna niet zonder te kunnen.quote:Op maandag 30 augustus 2021 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Nee die doet het zelf. Ook qua stofkrasjes wat beter als HEMA
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.quote:Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor als iemand vandaag nog een fotonderwerp zoekt, in veel steden is Struinen in de Tuinen. Daar kun je altijd leuk foto's maken van de musicerende medemens.
Ik heb er 3 gehad vandaag, 1 in een soort van volkstuin, 1 in een buurtparkje en 1 in gewoon een achtertuin.quote:Op zondag 5 september 2021 13:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.
Ziehier de reden waarom ik me voor de aanschaf van een RB aardig goed kan beheersen ondanks dat ik het nog steeds een van de mooiste camera's vind die ooit gebouwd is.quote:Op zondag 5 september 2021 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik krijg het nog druk, ik heb nog acht rollen die ingescand moeten worden.
Ben een weekend weg, inmiddels zit de derde rol in de RB en bij de HEMA heb ik ook nog twee rollen liggen. Wordt tijd voor een regenachtige zondag
Het spreekt op het eerste oog inderdaad niet tot de verbeelding wat dan weer niet wegneemt dat je zoiets wel als een soort uitdaging kunt zien.quote:Op zaterdag 11 september 2021 14:23 schreef derLudolf het volgende:
![]()
Volgens mij heb ik afgelopen week zijn acht rollen ingescand, heb nog twee liggen om gescand te worden. Er ligt nog een bij de HEMA en vier bij de fotograaf en moet zelf nog twee ontwikkelen![]()
Je kunt het natuurlijk ook zoals Vivian Maier doen en duizenden onontwikkelde rollen film nalaten. Al denk ik dat de Flevopolder minder tot verbeelding spreekt dan New York
Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.quote:Op zaterdag 11 september 2021 15:24 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien ook wel een idee om hier eens een topicske over landschapsfotografie te starten. Er is genoeg over te vertellen, landschap krijg je cadeau en vliegt niet weg, steekt niet (jeukt soms wel) en je kunt alles gebruiken van telefoon tot compleet onbetaalbaar.
IJslandquote:Op zaterdag 11 september 2021 15:55 schreef derLudolf het volgende:
Dat wat prijsschieten heb ik dus met IJsland, ik heb op Flickr nog nooit een foto gezien van IJsland die ik echt helemaal niets vind.
In veengebieden zijn het niet de grote insecten maar juist de hele kleintjes die venijnig steken. Bij het fotograferen van iets als een sprinkhaan vielen er in muggenland zeker vijf doden. Ik heb er dagen bij gehad deze zomer dat er meer insecten ten prooi vielen aan mijn hand dan aan mijn camera. Had er onder andere iets mee te maken dat er minder libellen waren dan in andere jaren. Bij genoeg libellen vliegen ze constant om je heen om vervelende muggen die op onder andere mensen afkomen te vangen.quote:Op zaterdag 11 september 2021 17:22 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lensquote:Op zaterdag 11 september 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Alle dazen gaan er aan als ik de kans krijg, kut beesten.
Gebruik je geen DEET of (het in Nederland niet verkrijgbare) Balistol Stichfrei?Dat laatste gebruik ik als ik ga fietsen of vissen bijvoorbeeld
quote:Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lens
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?quote:Op zaterdag 11 september 2021 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik gebruik deze
https://www.ballistol-shop.nl/product/ballistol-stichfrei/
Blijkbaar mag ie nu wel in NL verkocht worden, ik heb ze ooit gemaild of ze dit ook verkochten.
Ja, bevalt goed. Is op basis van natuurlijke oliën, rozemarijn, citrus en nog een aantal.quote:Op zaterdag 11 september 2021 22:08 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |