abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2021 @ 23:57:42 #251
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200838487
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2005 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt wel ergens in Botswana of zo SPeed *O*
5842 ( :D )dagen oude reactie op deze foto @Dr_Flash


Dit na aanleiding van mijn nieuwe foto post vanmiddag :)
Het was dus Botswana O+
Maar ook de dag dat mijn D70s beschadiging opliep :D

Altijd leuk om eens terug te lezen :)
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:01:42 #252
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200838516
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 23:57 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

5842 ( :D )dagen oude reactie op deze foto @:DR_Flash
[ afbeelding ]

Dit na aanleiding van mijn nieuwe foto post vanmiddag :)
Het was dus Botswana O+
Maar ook de dag dat mijn D70s beschadiging opliep :D

Altijd leuk om eens terug te lezen :)
Toen er nog een topic per weekend doorheen ging in de SC :P .
Huilen dan.
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:04:23 #253
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200838532
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 00:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Toen er nog een topic per weekend doorheen ging in de SC :P .
Als dat al niet meer was. Dat is nu wel heel anders geworden zie ik :o waar zijn de drukke mensen van toen :o

En de wedstrijden zijn ook al op lage pit gezet door te weinig animo, ik dacht laat ik maar weer eens mee doen maar helaas. Heb 1x gewonnen was toen met thema "Kou" :)
pi_200839706
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo :Y

Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_200839881
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo :Y

Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc :')
:? Echt? Dit is een grapje? Toch?
pi_200839912
Nee hoor, zo ging dat. 2004, 2005 die tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:49:54 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200840173
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo :Y

Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc :')
Vorig jaar was er nog een FOT-meet, nog na het pta-treintopic meet rondje.

Toen was er overigens geen geflikflooi.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:34:33 #258
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200840698
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo :Y

Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc :')
Dan ben ik blij dat ik niet mee ben geweest, ben wel eens met jou op foto jacht geweest weet ik nog in Den Helder, ja sommige dingen blijven gewoon bij je O+ leuke herinneringen *O*
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:41:05 #259
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200840770
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vorig jaar was er nog een FOT-meet, nog na het pta-treintopic meet rondje.

Toen was er overigens geen geflikflooi.
Tegenwoordig zijn we volwassen geworden en gedragen we ons :Y
Tenzij er wel gefikfooid werd maar niet is opgevallen omdat dat nu heel normaal is geworden _O-
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:10:19 #260
73911 ultra_ivo
pi_200841206
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 07:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Toen deden we nog weleens FOTmeets en zo :Y

Altijd gedoe en gelazer en gezeik met mensen die niet herkenbaar op foto's wilden en mensen die ruzie kregen en mensen die lagen te flikvlooien met elkaar en mensen die daar dan weer foto's etc :')
En de ene groep die probeerde een andere groep uit te sluiten van meets. En als die andere groep dan op zichzelf ging meeten werd de 1e groep dan weer kwaad.
er waren toen inderdaad wat geruchten over mensen onderling ja.
pi_200841514
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 08:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee hoor, zo ging dat. 2004, 2005 die tijd.
Die goeie ouwe tijd 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200842433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 09:34 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Dan ben ik blij dat ik niet mee ben geweest, ben wel eens met jou op foto jacht geweest weet ik nog in Den Helder, ja sommige dingen blijven gewoon bij je O+ leuke herinneringen *O*
Bijna, was in Harlingen ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:30:47 #263
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200843297
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 11:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bijna, was in Harlingen ;)
Oja Harlingen :D volgens mij moet ik de foto's nog hebben :)
pi_200843311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:30 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Oja Harlingen :D volgens mij moet ik de foto's nog hebben :)
ik ook. 5 mei 2005 :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:32:49 #265
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200843336
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 12:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik ook. 5 mei 2005 :Y
Thnx dat zal mijn zoeken een hoop verkorten.
Is er geen programma waar ik al mijn foto's kan orderen? Het is een puinzooi _O-
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:05:14 #266
73911 ultra_ivo
pi_200843863
Even gekeken in mijn fotoarchief. Onder de 'F' kom ik de volgende series tegen:
Naarden
Leiden
Utrecht (stad)
Utrecht (portret)

onder de O
Olmen

en onder de V
Valkenswaard (dat was een controversiële meet)

Valkenswaard 30 maart 2008
Naarden was nog analoog, ingescand op dinsdag 26 oktober 2004
Leiden 29 januari 2005
Utrecht stad (analoog), ingescand op 7 december 2006
Utrecht portret 30 januari 2006
Van Olmen en ik de Exif kwijt maar dat moet denk ik ergens in de winter van 2005 of 2006 zijn geweest.
  FOK!Fotograaf woensdag 11 augustus 2021 @ 09:01:51 #267
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_200857104
Riep er iemand oude tijden?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_200857567
Schopje MLN :?
pi_200914406
Van die dagen dat het allemaal wat tegenwerkt.

Vanmiddag nog mooi wat tijd voor wat uurtjes Weerribben en libellen en zo. Verse accu's in spullen, spullen in tas, vertrekken en erachter moeten komen dat de A6 naar het noorden dicht is en de omleidingsroute precies over een deel van de route naar de Weerribben ligt. Verkeer staat daar over de hele lengte stil.
Gelukkig ken ik na meer dan een halve eeuw de wegen in Flevo'tjesland een beetje en ik probeer een wat minder voor de hand liggende route waardoor ik in theorie een heel stuk file voorbij zou kunnen rijden. Ik vergat alleen even dat zo ongeveer alle locals die route namen en dat ook sommige navigatiesystemen hem als alternatief gaven. Lang verhaal kort: Flevoland uitkomen via de noordelijke routes was zo goed als onbegonnen werk.

Toen maar van de nood een deugd proberen te maken en landgoed Roggebotstaete eens verkend. Qua insecten een megamooi gebiedje, alleen vandaag dus even niet. Het woei uit de meest ongelukkige hoek zo hard dat de sprinkhanen zich weliswaar goed lieten horen maar zo goed als ontvindbaar waren en het op een paar spaarzame plaatjes na bleef bij een lekker wandelingetje en wat aangename buitenlucht :')

Verder nog iemand een poging tot fotogenot ondernomen :?
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:55:46 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200915120
Nee.
Huilen dan.
pi_200918443
Hier ook niet. Geen natuur in ieder geval.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:05:24 #272
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200946060
Ook hier niet aan de fotografie geslagen, ben momenteel alles aan het uitzoeken wat een hels karwei is :{
Maar hey kijk eens wie we daar hebben? ;)

13-01-2006
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:35:34 #273
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200954399
Leuk, ben je lekker bezig om je foto's te orderen en op 1 hardeschrijf te zetten, heeft deze aandacht nodig omdat deze niet in goeie staat meer is. Snel alles overgezet op een nieuwe SSD :) gelukkig kwam ik op tijd achter :)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:39:35 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200954478
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ook hier niet aan de fotografie geslagen, ben momenteel alles aan het uitzoeken wat een hels karwei is :{
Maar hey kijk eens wie we daar hebben? ;)

13-01-2006
[ afbeelding ]
Je statief staat ehhhh een heel klein beetje scheef.
Huilen dan.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:11:31 #275
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_200954871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 21:22 schreef Ouwesok het volgende:

Verder nog iemand een poging tot fotogenot ondernomen :?
ja, Afgelopen weekend voor het eerst in ruim twee jaar een meerdaags festival gefotografeerd, zonder corona-gedoe binnen het terrein. En dat voelde redelijk snel als vanouds.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 09:52:52 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200977883
Afgelopen dagen was het weer kut, heb m'n grote teen flink bezeerd, is nu nog flink blauw.
Daarvoor had ik weinig tijd maar wel wat rollen liggen die ontwikkeld moeten worden. Volgende week matig weer, dan kan ik ZW wel eens gaan ontwikkelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200986184
We zijn de helft van de week alweer over en er lijkt voor komend weekend minstens één dag tussen te zitten dat het wel eens weer op kleinebeestjesjacht zou kunnen gaan uitdraaien :Y
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 21:12:21 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201145397
Zo, afgelopen weekend vier rollen ontwikkeld en twee ingescand. Moet nog twee inscannen, morgen ofzo.

Dan nog een zootje kleurenfilms die ik deze week nog maar eens moet opsturen. Laat ik tegenwoordig doen bij een fotograaf in Hoogeveen,ik heb zelf het idee dat de kleuren mooier zijn dan van de HEMA.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201145989
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Zo, afgelopen weekend vier rollen ontwikkeld en twee ingescand. Moet nog twee inscannen, morgen ofzo.

Dan nog een zootje kleurenfilms die ik deze week nog maar eens moet opsturen. Laat ik tegenwoordig doen bij een fotograaf in Hoogeveen,ik heb zelf het idee dat de kleuren mooier zijn dan van de HEMA.
Heeft die fotograaf in Hoogeveen zelf een lab of gaat het door naar een vaklab :?

Ik heb zelf wel eens de indruk gehad dat kleinschalige kleurontwikkeling(destijds met minilabs) iets 'dikkere' kleuren geeft dan wanneer je in een grote machine ontwikkelt maar echt onderbouwen is me nooit gelukt. Er zijn bij die machines, zowel groot als klein teveel parameters die invloed kunnen hebben dus ben ik het ook maar niet verder gaan onderzoeken.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 21:46:07 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201146046
Nee die doet het zelf. Ook qua stofkrasjes wat beter als HEMA
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201146116
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Nee die doet het zelf. Ook qua stofkrasjes wat beter als HEMA
Een van de dingen die me opviel toen ik zelf C41 ging doen was de complete afwezigheid van krassen en andere mechanische beschadigingen. Het lijkt bij grootschalige verwerking bijna niet zonder te kunnen.
pi_201203907
De jaarlijkse natuurfotografie om te lachen

En afgezien van het leuke effect is het stuk voor stuk nog hele puike en inspirerende natuurfotografie ook :Y
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:25:39 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201224790
Ik krijg het nog druk, ik heb nog acht rollen die ingescand moeten worden.

Ben een weekend weg, inmiddels zit de derde rol in de RB en bij de HEMA heb ik ook nog twee rollen liggen. Wordt tijd voor een regenachtige zondag _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:26:43 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201224801
Hoe lang duurt dat bloeien van de heide eigenlijk, is volgend weekend het mooie daar wel vanaf of is het dan nog mooi purper.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 13:28:07 #285
73911 ultra_ivo
pi_201224814
Voor als iemand vandaag nog een fotonderwerp zoekt, in veel steden is Struinen in de Tuinen. Daar kun je altijd leuk foto's maken van de musicerende medemens.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:57:13 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201225188
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor als iemand vandaag nog een fotonderwerp zoekt, in veel steden is Struinen in de Tuinen. Daar kun je altijd leuk foto's maken van de musicerende medemens.
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 19:57:22 #287
73911 ultra_ivo
pi_201231649
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 13:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.
Ik heb er 3 gehad vandaag, 1 in een soort van volkstuin, 1 in een buurtparkje en 1 in gewoon een achtertuin.
pi_201305494
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik krijg het nog druk, ik heb nog acht rollen die ingescand moeten worden.

Ben een weekend weg, inmiddels zit de derde rol in de RB en bij de HEMA heb ik ook nog twee rollen liggen. Wordt tijd voor een regenachtige zondag _O-
Ziehier de reden waarom ik me voor de aanschaf van een RB aardig goed kan beheersen ondanks dat ik het nog steeds een van de mooiste camera's vind die ooit gebouwd is.
Zodra ik met zo'n ding ook maar een beetje productief word blijkt de hoeveelheid beschikbare tijd maar een fractie te zijn van wat nodig is om de plaatjes die ermee worden gemaakt echt tot hun recht te laten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 12:03:22 ]
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:23:21 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306916
:D

Volgens mij heb ik afgelopen week zijn acht rollen ingescand, heb nog twee liggen om gescand te worden. Er ligt nog een bij de HEMA en vier bij de fotograaf en moet zelf nog twee ontwikkelen :7


Je kunt het natuurlijk ook zoals Vivian Maier doen en duizenden onontwikkelde rollen film nalaten. Al denk ik dat de Flevopolder minder tot verbeelding spreekt dan New York :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201307508
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:23 schreef derLudolf het volgende:
:D

Volgens mij heb ik afgelopen week zijn acht rollen ingescand, heb nog twee liggen om gescand te worden. Er ligt nog een bij de HEMA en vier bij de fotograaf en moet zelf nog twee ontwikkelen :7

Je kunt het natuurlijk ook zoals Vivian Maier doen en duizenden onontwikkelde rollen film nalaten. Al denk ik dat de Flevopolder minder tot verbeelding spreekt dan New York :D
Het spreekt op het eerste oog inderdaad niet tot de verbeelding wat dan weer niet wegneemt dat je zoiets wel als een soort uitdaging kunt zien.
In New York en ook nog wat andere plekken is het eigenlijk prijsschieten geblazen en wordt het zelfs nog een uitdaging om een opname te maken die niet al duizend keer is gemaakt maar dan beter.

Ik heb al een tijdje het plan om eens, nu het met de beestjes weer minder wordt, met het landschap van Flevoland te gaan spelen, zien wat daar allemaal in zit.

Misschien ook wel een idee om hier eens een topicske over landschapsfotografie te starten. Er is genoeg over te vertellen, landschap krijg je cadeau en vliegt niet weg, steekt niet (jeukt soms wel) en je kunt alles gebruiken van telefoon tot compleet onbetaalbaar.
Zodra weer tijd, licht en energie moest ik er maar eens een paar pogingen op wagen :Y
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 15:55:09 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201307792
Of New York (of een andere enorme stad) is dermate dynamisch dat je elk tijdstip een andere foto op dezelfde plek kunt maken. Dat vind ik ook wel fijn hoor, aan in een stad fotograferen. Veel verschillende motieven. Ik hoef echt niet in een stad te wonen maar om te fotograferen vind ik het erg fijn en dan probeer ik juist de dingen te zoeken die niemand op de foto zet. Vorig weekend was ik dus in Hamburg, daar hebben ze een prachtig oud stadhuis, die ga ik echt niet op de foto proberen te zetten, rond het middag uur met een 25mm equivallent lens. Dat hebben vroege vogels om 6u 's ochtend met een 16mm objectief vast al eens veel beter gedaan. Ik liep zondag ochtend om 10u op de Reeperbahn. Dan zie je de schoonmakers en de bende van afgelopen nacht. Dat vind ik juist leuk :Y

Dat wat prijsschieten heb ik dus met IJsland, ik heb op Flickr nog nooit een foto gezien van IJsland die ik echt helemaal niets vind.

Maar inderdaad in je eigen omgeving is op zich ook wel genoeg te beleven of te zien, afgelopen winter best veel gelopen met de camera hier in de buurt omdat ik het te koud vond om te fietsen. Lopends zie je sowieso meer en je loopt hier best vaak dezelfde paden. Soms zie je iets pas na vijf keer of als je ergens van de andere kant langs komt. Ik ben benieuwd naar het topic :Y Zal tzt eens zien of ik wat beeldmateriaal kan bijdragen, hoewel het niet louter landschappelijk is wat ik in de rondjes rondom huis op de plaat zet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien ook wel een idee om hier eens een topicske over landschapsfotografie te starten. Er is genoeg over te vertellen, landschap krijg je cadeau en vliegt niet weg, steekt niet (jeukt soms wel) en je kunt alles gebruiken van telefoon tot compleet onbetaalbaar.

Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:55 schreef derLudolf het volgende:

Dat wat prijsschieten heb ik dus met IJsland, ik heb op Flickr nog nooit een foto gezien van IJsland die ik echt helemaal niets vind.
IJsland O+ Daar heb ik nog oude foto's van. Toen het nog niet zo hip was om daar vakantie te vieren. Dat is een van de weinige plekken op de wereld waarvoor ik nog eens in een vliegtuig zou willen stappen. Magisch mooi.
pi_201309893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.

In veengebieden zijn het niet de grote insecten maar juist de hele kleintjes die venijnig steken. Bij het fotograferen van iets als een sprinkhaan vielen er in muggenland zeker vijf doden. Ik heb er dagen bij gehad deze zomer dat er meer insecten ten prooi vielen aan mijn hand dan aan mijn camera. Had er onder andere iets mee te maken dat er minder libellen waren dan in andere jaren. Bij genoeg libellen vliegen ze constant om je heen om vervelende muggen die op onder andere mensen afkomen te vangen.
Mooiste redding was een opdringerige goudoogdaas die nét voor ie op mijn hoofd kon landen werd meegenomen door een keizerlibel.

Wel eerst goed kijken voor je slaat. Onderstaande veenknobbeldaas doet bijvoorbeeld geen kwaad omdat het een mannetje is. De ogen zitten tegen elkaar aan. Zie je een ruimte tussen de ogen dan is het een vrouwtje en die steken bijzonder onaangenaam. Die nemen gewoon een hap.
Hybomitra muehlfeldi by Ouwesok, on Flickr
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 20:13:45 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201311499
Alle dazen gaan er aan als ik de kans krijg, kut beesten.

Gebruik je geen DEET of (het in Nederland niet verkrijgbare) Balistol Stichfrei? :) Dat laatste gebruik ik als ik ga fietsen of vissen bijvoorbeeld :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201313606
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Alle dazen gaan er aan als ik de kans krijg, kut beesten.

Gebruik je geen DEET of (het in Nederland niet verkrijgbare) Balistol Stichfrei? :) Dat laatste gebruik ik als ik ga fietsen of vissen bijvoorbeeld :Y
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lens :')
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 21:53:16 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201313624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lens :')
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201313761
Wel een goeie, misschien onderling uitwisselen wat men gebruikt en wat effectief is.

Ik gebruik dit, hier zit geen Deet in

#35.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 22:03:17 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201313881
Ik gebruik deze
https://www.ballistol-shop.nl/product/ballistol-stichfrei/

Blijkbaar mag ie nu wel in NL verkocht worden, ik heb ze ooit gemaild of ze dit ook verkochten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201314011
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik gebruik deze
https://www.ballistol-shop.nl/product/ballistol-stichfrei/

Blijkbaar mag ie nu wel in NL verkocht worden, ik heb ze ooit gemaild of ze dit ook verkochten.
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?
#35.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 22:18:26 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201314279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:08 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?
Ja, bevalt goed. Is op basis van natuurlijke oliën, rozemarijn, citrus en nog een aantal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')