abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 09:52:52 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200977883
Afgelopen dagen was het weer kut, heb m'n grote teen flink bezeerd, is nu nog flink blauw.
Daarvoor had ik weinig tijd maar wel wat rollen liggen die ontwikkeld moeten worden. Volgende week matig weer, dan kan ik ZW wel eens gaan ontwikkelen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200986184
We zijn de helft van de week alweer over en er lijkt voor komend weekend minstens één dag tussen te zitten dat het wel eens weer op kleinebeestjesjacht zou kunnen gaan uitdraaien :Y
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 21:12:21 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201145397
Zo, afgelopen weekend vier rollen ontwikkeld en twee ingescand. Moet nog twee inscannen, morgen ofzo.

Dan nog een zootje kleurenfilms die ik deze week nog maar eens moet opsturen. Laat ik tegenwoordig doen bij een fotograaf in Hoogeveen,ik heb zelf het idee dat de kleuren mooier zijn dan van de HEMA.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201145989
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:12 schreef derLudolf het volgende:
Zo, afgelopen weekend vier rollen ontwikkeld en twee ingescand. Moet nog twee inscannen, morgen ofzo.

Dan nog een zootje kleurenfilms die ik deze week nog maar eens moet opsturen. Laat ik tegenwoordig doen bij een fotograaf in Hoogeveen,ik heb zelf het idee dat de kleuren mooier zijn dan van de HEMA.
Heeft die fotograaf in Hoogeveen zelf een lab of gaat het door naar een vaklab :?

Ik heb zelf wel eens de indruk gehad dat kleinschalige kleurontwikkeling(destijds met minilabs) iets 'dikkere' kleuren geeft dan wanneer je in een grote machine ontwikkelt maar echt onderbouwen is me nooit gelukt. Er zijn bij die machines, zowel groot als klein teveel parameters die invloed kunnen hebben dus ben ik het ook maar niet verder gaan onderzoeken.
  Moderator maandag 30 augustus 2021 @ 21:46:07 #280
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201146046
Nee die doet het zelf. Ook qua stofkrasjes wat beter als HEMA
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201146116
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2021 21:46 schreef derLudolf het volgende:
Nee die doet het zelf. Ook qua stofkrasjes wat beter als HEMA
Een van de dingen die me opviel toen ik zelf C41 ging doen was de complete afwezigheid van krassen en andere mechanische beschadigingen. Het lijkt bij grootschalige verwerking bijna niet zonder te kunnen.
pi_201203907
De jaarlijkse natuurfotografie om te lachen

En afgezien van het leuke effect is het stuk voor stuk nog hele puike en inspirerende natuurfotografie ook :Y
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:25:39 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201224790
Ik krijg het nog druk, ik heb nog acht rollen die ingescand moeten worden.

Ben een weekend weg, inmiddels zit de derde rol in de RB en bij de HEMA heb ik ook nog twee rollen liggen. Wordt tijd voor een regenachtige zondag _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:26:43 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201224801
Hoe lang duurt dat bloeien van de heide eigenlijk, is volgend weekend het mooie daar wel vanaf of is het dan nog mooi purper.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 13:28:07 #285
73911 ultra_ivo
pi_201224814
Voor als iemand vandaag nog een fotonderwerp zoekt, in veel steden is Struinen in de Tuinen. Daar kun je altijd leuk foto's maken van de musicerende medemens.
  Moderator zondag 5 september 2021 @ 13:57:13 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201225188
quote:
0s.gif Op zondag 5 september 2021 13:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor als iemand vandaag nog een fotonderwerp zoekt, in veel steden is Struinen in de Tuinen. Daar kun je altijd leuk foto's maken van de musicerende medemens.
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  FOK!Fotograaf zondag 5 september 2021 @ 19:57:22 #287
73911 ultra_ivo
pi_201231649
quote:
14s.gif Op zondag 5 september 2021 13:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Volgens mij noemen ze het in Emmen "Gluren bij de buren", tenminste ik zag wat dingetjes voorbij komen met muziek op verschillende - niet direct voor de hand liggende - locaties.
Ik heb er 3 gehad vandaag, 1 in een soort van volkstuin, 1 in een buurtparkje en 1 in gewoon een achtertuin.
pi_201305494
quote:
1s.gif Op zondag 5 september 2021 13:25 schreef derLudolf het volgende:
Ik krijg het nog druk, ik heb nog acht rollen die ingescand moeten worden.

Ben een weekend weg, inmiddels zit de derde rol in de RB en bij de HEMA heb ik ook nog twee rollen liggen. Wordt tijd voor een regenachtige zondag _O-
Ziehier de reden waarom ik me voor de aanschaf van een RB aardig goed kan beheersen ondanks dat ik het nog steeds een van de mooiste camera's vind die ooit gebouwd is.
Zodra ik met zo'n ding ook maar een beetje productief word blijkt de hoeveelheid beschikbare tijd maar een fractie te zijn van wat nodig is om de plaatjes die ermee worden gemaakt echt tot hun recht te laten komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 12:03:22 ]
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 14:23:21 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201306916
:D

Volgens mij heb ik afgelopen week zijn acht rollen ingescand, heb nog twee liggen om gescand te worden. Er ligt nog een bij de HEMA en vier bij de fotograaf en moet zelf nog twee ontwikkelen :7


Je kunt het natuurlijk ook zoals Vivian Maier doen en duizenden onontwikkelde rollen film nalaten. Al denk ik dat de Flevopolder minder tot verbeelding spreekt dan New York :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201307508
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:23 schreef derLudolf het volgende:
:D

Volgens mij heb ik afgelopen week zijn acht rollen ingescand, heb nog twee liggen om gescand te worden. Er ligt nog een bij de HEMA en vier bij de fotograaf en moet zelf nog twee ontwikkelen :7

Je kunt het natuurlijk ook zoals Vivian Maier doen en duizenden onontwikkelde rollen film nalaten. Al denk ik dat de Flevopolder minder tot verbeelding spreekt dan New York :D
Het spreekt op het eerste oog inderdaad niet tot de verbeelding wat dan weer niet wegneemt dat je zoiets wel als een soort uitdaging kunt zien.
In New York en ook nog wat andere plekken is het eigenlijk prijsschieten geblazen en wordt het zelfs nog een uitdaging om een opname te maken die niet al duizend keer is gemaakt maar dan beter.

Ik heb al een tijdje het plan om eens, nu het met de beestjes weer minder wordt, met het landschap van Flevoland te gaan spelen, zien wat daar allemaal in zit.

Misschien ook wel een idee om hier eens een topicske over landschapsfotografie te starten. Er is genoeg over te vertellen, landschap krijg je cadeau en vliegt niet weg, steekt niet (jeukt soms wel) en je kunt alles gebruiken van telefoon tot compleet onbetaalbaar.
Zodra weer tijd, licht en energie moest ik er maar eens een paar pogingen op wagen :Y
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 15:55:09 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201307792
Of New York (of een andere enorme stad) is dermate dynamisch dat je elk tijdstip een andere foto op dezelfde plek kunt maken. Dat vind ik ook wel fijn hoor, aan in een stad fotograferen. Veel verschillende motieven. Ik hoef echt niet in een stad te wonen maar om te fotograferen vind ik het erg fijn en dan probeer ik juist de dingen te zoeken die niemand op de foto zet. Vorig weekend was ik dus in Hamburg, daar hebben ze een prachtig oud stadhuis, die ga ik echt niet op de foto proberen te zetten, rond het middag uur met een 25mm equivallent lens. Dat hebben vroege vogels om 6u 's ochtend met een 16mm objectief vast al eens veel beter gedaan. Ik liep zondag ochtend om 10u op de Reeperbahn. Dan zie je de schoonmakers en de bende van afgelopen nacht. Dat vind ik juist leuk :Y

Dat wat prijsschieten heb ik dus met IJsland, ik heb op Flickr nog nooit een foto gezien van IJsland die ik echt helemaal niets vind.

Maar inderdaad in je eigen omgeving is op zich ook wel genoeg te beleven of te zien, afgelopen winter best veel gelopen met de camera hier in de buurt omdat ik het te koud vond om te fietsen. Lopends zie je sowieso meer en je loopt hier best vaak dezelfde paden. Soms zie je iets pas na vijf keer of als je ergens van de andere kant langs komt. Ik ben benieuwd naar het topic :Y Zal tzt eens zien of ik wat beeldmateriaal kan bijdragen, hoewel het niet louter landschappelijk is wat ik in de rondjes rondom huis op de plaat zet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201309146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien ook wel een idee om hier eens een topicske over landschapsfotografie te starten. Er is genoeg over te vertellen, landschap krijg je cadeau en vliegt niet weg, steekt niet (jeukt soms wel) en je kunt alles gebruiken van telefoon tot compleet onbetaalbaar.

Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 15:55 schreef derLudolf het volgende:

Dat wat prijsschieten heb ik dus met IJsland, ik heb op Flickr nog nooit een foto gezien van IJsland die ik echt helemaal niets vind.
IJsland O+ Daar heb ik nog oude foto's van. Toen het nog niet zo hip was om daar vakantie te vieren. Dat is een van de weinige plekken op de wereld waarvoor ik nog eens in een vliegtuig zou willen stappen. Magisch mooi.
pi_201309893
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 17:22 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Dat steken heb ik inderdaad gemerkt. Ik liep een keer zo de redelijk hoge bloemen in om een mooi plaatje van een bij te schieten, en stond minder tussen de vliegende zoemers. Eentje was het niet eens met mijn aanwezigheid en stak me in mijn nek. Een paar dagen lang een pijnlijke grote bult gehad. Geen idee wat me heeft gestoken, maar het deed goed pijn.

In veengebieden zijn het niet de grote insecten maar juist de hele kleintjes die venijnig steken. Bij het fotograferen van iets als een sprinkhaan vielen er in muggenland zeker vijf doden. Ik heb er dagen bij gehad deze zomer dat er meer insecten ten prooi vielen aan mijn hand dan aan mijn camera. Had er onder andere iets mee te maken dat er minder libellen waren dan in andere jaren. Bij genoeg libellen vliegen ze constant om je heen om vervelende muggen die op onder andere mensen afkomen te vangen.
Mooiste redding was een opdringerige goudoogdaas die nét voor ie op mijn hoofd kon landen werd meegenomen door een keizerlibel.

Wel eerst goed kijken voor je slaat. Onderstaande veenknobbeldaas doet bijvoorbeeld geen kwaad omdat het een mannetje is. De ogen zitten tegen elkaar aan. Zie je een ruimte tussen de ogen dan is het een vrouwtje en die steken bijzonder onaangenaam. Die nemen gewoon een hap.
Hybomitra muehlfeldi by Ouwesok, on Flickr
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 20:13:45 #294
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201311499
Alle dazen gaan er aan als ik de kans krijg, kut beesten.

Gebruik je geen DEET of (het in Nederland niet verkrijgbare) Balistol Stichfrei? :) Dat laatste gebruik ik als ik ga fietsen of vissen bijvoorbeeld :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201313606
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Alle dazen gaan er aan als ik de kans krijg, kut beesten.

Gebruik je geen DEET of (het in Nederland niet verkrijgbare) Balistol Stichfrei? :) Dat laatste gebruik ik als ik ga fietsen of vissen bijvoorbeeld :Y
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lens :')
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 21:53:16 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201313624
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 21:52 schreef Ouwesok het volgende:

[..]
Ik heb ooit eens iets gebruikt om muggen op een afstand te houden, iets op basis van citronella of zo. Het werkte bijzonder effectief. Er verscheen geen insect in de buurt van mijn lens :')
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201313761
Wel een goeie, misschien onderling uitwisselen wat men gebruikt en wat effectief is.

Ik gebruik dit, hier zit geen Deet in

#35.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 22:03:17 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201313881
Ik gebruik deze
https://www.ballistol-shop.nl/product/ballistol-stichfrei/

Blijkbaar mag ie nu wel in NL verkocht worden, ik heb ze ooit gemaild of ze dit ook verkochten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_201314011
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Ik gebruik deze
https://www.ballistol-shop.nl/product/ballistol-stichfrei/

Blijkbaar mag ie nu wel in NL verkocht worden, ik heb ze ooit gemaild of ze dit ook verkochten.
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?
#35.
  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 22:18:26 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_201314279
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 22:08 schreef Clayton1 het volgende:

[..]
Aha, scheelt wel veel qua prijs, die eens proberen , heb je er goede ervaring mee?
Ja, bevalt goed. Is op basis van natuurlijke oliën, rozemarijn, citrus en nog een aantal.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')