Ziekteverzekeringen vooral, maar zoals ik net al zei zijn aanzienlijk veel zaken goedkoper geworden, pak er maar een huishoudboekje uit de jaren 80 bij, dan zul je dat kunnen zien.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Luxe zaken die voor elke portemonnee inmiddels een segment hebben. Qua vaste lasten is NL alleen maar duurder en duurder geworden de afgelopen decennia.
ja ik ook van hun plannen to be fairquote:Op maandag 4 januari 2021 00:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die krijgen een hartaanval denk ik
Dat doet er ook helemaal niet toe. Al verdiende je 5x modaal en je vrouw ook.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij weet wat ik met mijn geld doe?
Als je ook nog een paar pallets IC-medewerkers hebt, komt het goed.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef aTypisch het volgende:
ik denk dat de oplossing is gewoon alles opengooien
iedereen naar school, iedereen naar werk
wil je dat niet? blijf je thuis zoals nu
ik heb het redteam al gebeld
Praat dan niet of ik geen kijk op geld heb, ik heb ook jarenlang van een minimum inkomen moeten leven, ik weet echt wel wat zaken kosten.quote:
Ze zijn extreem ja. Gelukkig neemt het kabinet niet heel veel van hun over.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja ik ook van hun plannen to be fair
Hoeft niet, van een beetje hard werken of een griepje is nog nooit iemand doodgegaan.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je ook nog een paar pallets IC-medewerkers hebt, komt het goed.
Ah joh die kinderen moeten niet zo zeiken en de ouders al helemaal niet..quote:
Maar je weet niks van het hebben van kinderen blijkbaarquote:Op maandag 4 januari 2021 00:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Praat dan niet of ik geen kijk op geld heb, ik heb ook jarenlang van een minimum inkomen moeten leven, ik weet echt wel wat zaken kosten.
quote:Op maandag 4 januari 2021 00:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeft niet, van een beetje hard werken of een griepje is nog nooit iemand doodgegaan.
alles boven de 75 niet naar de IC voor krona, dan komen we er welquote:Op maandag 4 januari 2021 00:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als je ook nog een paar pallets IC-medewerkers hebt, komt het goed.
Als je je kinderen niet zelf een paar weken les kunt geven, dan hebben we inderdaad de essentie van het probleem omschreven.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat doet er ook helemaal niet toe. Al verdiende je 5x modaal en je vrouw ook.
Net zoals het niet boeit hoeveel ouders werken of verdienen. Scholen dicht betekent ouders in de problemen én geen tot nauwelijks onderwijs voor kinderen met alle gevolgen van dien.
Dat is gewoon dik kut voor allen.
Maar vroeger kon een gezin leven van alleen het salaris van vader. Dat lukt tegenwoordig nauwelijks meer.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:26 schreef raptorix het volgende:
Praat dan niet of ik geen kijk op geld heb, ik heb ook jarenlang van een minimum inkomen moeten leven, ik weet echt wel wat zaken kosten.
Wat mist er precies in mijn kennis?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar je weet niks van het hebben van kinderen blijkbaar
Dus?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar vroeger kon een gezin leven van alleen het salaris van vader. Dat lukt tegenwoordig nauwelijks meer.
Zo werkt het niet hé..quote:Op maandag 4 januari 2021 00:28 schreef aTypisch het volgende:
[..]
alles boven de 75 niet naar de IC voor krona, dan komen we er wel
iedereen onder de 40 (en/of zonder hypotheek/huis) is het afgelopen jaar al genaaid
even andersom lijkt me wel zo eerlijk
daarom de ogen openen en lezen over hoe hard je genaaid wordt met je euro'squote:Op maandag 4 januari 2021 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Wat een gezeik over geld hier. Ik heb een parttime baan en kan daarmee mijn gezin onderhouden en heb nog maar een klein bedrag openstaan qua hypotheek. Werk is en zegt niet alles. Gewoon slim spelen, en goede keuzes maken.
Alles.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat mist er precies in mijn kennis?
Ow oke.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:30 schreef Sfancta het volgende:
Wat een gezeik over geld hier. Ik heb een parttime baan en kan daarmee mijn gezin onderhouden en heb nog maar een klein bedrag openstaan qua hypotheek. Werk is en zegt niet alles. Gewoon slim spelen, en goede keuzes maken.
Vroeger was het bijzonder als je op een vliegreis ging, had bijna niemand een nieuwe auto en werd een kapotte broek gewoon gemaakt, daarnaast kochten mensen niet elke 3 jaar een nieuwe TV.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar vroeger kon een gezin leven van alleen het salaris van vader. Dat lukt tegenwoordig nauwelijks meer.
Winkels hadden al maanden dezelfde restricties. Daarbij geloof ik gewoon niet dat je in een HEMA met maximaal 30 mensen, adstandsrestricties en mondkapjes überhaupt Corona kunt krijgen. Mocht dat wel het geval zijn mogen we ons testbeleid ook wel gaan herzien want de stelregel is 30 minuten in een ruimte met iemand met corona is risicovol en dan moet je je laten testen.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:30 schreef falling_away het volgende:
[..]
De scholen zijn gelijktijdig met de winkels dicht gegaan in december, en rond de herfstvakantie waren er ook meer restricties, dus dan kun je wel zo'n domme wijsneus smiley posten maar daarmee toon je alleen je eigen onwetendheid aan.
Daarbij zijn scholen wel iets belangrijker dan lekker shoppen bij de Bijenkorf. Heel veel scholen kampen op dit moment met ondermaatse resultaten van de leerlingen.
ohjaquote:Op maandag 4 januari 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Zo werkt het niet hé..
Wij moeten om de ouderen denken, niet andersom
Daar ligt al een van je problemen.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ow oke.
Ga ik doen. Bedankt.
Zal dit ook nog even doorgeven aan de buurman.
elangodquote:Op maandag 4 januari 2021 00:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Winkels hadden al maanden dezelfde restricties. Daarbij geloof ik gewoon niet dat je in een HEMA met maximaal 30 mensen, adstandsrestricties en mondkapjes überhaupt Corona kunt krijgen. Mocht dat wel het geval zijn mogen we ons testbeleid ook wel gaan herzien want de stelregel is 30 minuten in een ruimte met iemand met corona is risicovol en dan moet je je laten testen.
Scholen zijn gewoon veel te lang als heilige huisjes neergezet waardoor er niet objectief naar is gekeken welke rol ze spelen. Gommers zei begin oktober al dat middelbare scholieren net zo besmettelijk zijn als volwassenen, hoe kun je dan in godsnaam leerlingen elke dag 8 uur zonder beperkingen of bescherming in slecht geventileerde ruimtes samen laten komen zonder jezelf achter de oren te krabben of dat wel verstandig is.
Feit dat er nog steeds mensen (zoals jou) zijn die in deze fase waarin de ziekenhuizen dreigen te overtromen blijven volharden in hun riedeltje dat scholen essentieel zijn, en dus weer ten koste van alles open moeten blijkt wel weer mee hoe hardnekkig dat wegkijken is. Leerachterstanden zijn vervelend maar niet onoverkomelijk, laat staan belangrijker dan de volksgezondheid.
Kun je niet stellen dat het leven vroeger duurder was. Over het algemeen is het nu duurder.quote:
jupquote:Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun je niet stellen dat het leven vroeger duurder was. Over het algemeen is het nu duurder.
Akkoord, de hypotheekrente is laag, maar de huizenprijzen rijzen de pan uit.
Nopequote:Op maandag 4 januari 2021 00:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je je kinderen niet zelf een paar weken les kunt geven, dan hebben we inderdaad de essentie van het probleem omschreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |