Ja, de overheid sluit ze toch? Wat kunnen ondernemers hier aan doen?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:14 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Oh, dus een onderneming die op dit moment niet meer rendabel is is wel de verantwoordelijkheid van de overheid? Waarom kunnen die ondernemers niet een beetje creatief zijn? Ze kunnen toch prima omscholen?
Alleen maar doen wat je leuk vindt of waar je tot nu toe van hebt gedroomd is een luxe. Toch?

De overheid sluit ze toch? Wat kunnen ouders hier aan doen?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, de overheid sluit ze toch? Wat kunnen ondernemers hier aan doen?

Alleen al aan hypotheek en alle andere vaste lasten zijn wij al bijna 1 maandsalaris kwijt.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Lang niet alles is duurder, ik kan je tig zaken noemen die door de jaren heen veel goedkoper zijn geworden.

daar kies je dan ook wel een beetje zelf voor héquote:Op maandag 4 januari 2021 00:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Alleen al aan hypotheek en alle andere vaste lasten zijn wij al bijna 1 maandsalaris kwijt.
Ik klaag niet, maar dat is wel de realiteit.

Dat is pakweg groep 3, hoor juist over die leeftijd veel klachten dat ouders ze niet kunnen bezig houden.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die gaan vanaf hun 7e naar een gastgezin of internaat aan de wal.

Moet ik nou echt serieus een sarcasme bordje omhoog gaan houden hier?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weer niet opgelet op school, je snapt het concept van collectieve verzekeringen en premies?

Dat geldt niet voor de meeste bedrijven.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
uh nee, want die kunnen niet open
of die kinderen nou op school zitten of niet

Uhm nee niet altijd hequote:Op maandag 4 januari 2021 00:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daar kies je dan ook wel een beetje zelf voor hé

Klopt.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
daar kies je dan ook wel een beetje zelf voor hé

Ook niks nee.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
De overheid sluit ze toch? Wat kunnen ouders hier aan doen?

Er is nogal een verschil tussen het niet mogen werken omdat je bedrijf gesloten is, en ouders waarvan gevraagd word thuis te werken.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zowel het sluiten van horeca als het sluiten van scholen is dan toch een maatregel genomen vanuit de overheid in het belang van volksgezondheid?
Waarom mag horeca wel "zeuren" en de ouders niet? Volgens de logica die je hierboven post is je eigen bedrijf is je eigen verantwoordelijkheid, toch? Of ligt het misschien toch iets genuanceerder dan dat?

ik denk dat iedereen het daar wel over eens isquote:Op maandag 4 januari 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Klopt.
Ik geef alleen wederom aan dat dit voor heel veel gezinnen geldt.

Nouuuu, jaaaa, die meneer die een vreemd prutje op de markt in Wuhan nuttigde....quote:Op maandag 4 januari 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ook niks nee.
Niemand kan hier wat aan doen.

Ja? Wat dacht je wat de telefoon vroeger kostte? Wat kleding en schoenen kostte? Vliegen? Vakanties? Uberhaupt bijna alle spullen omdat er geen prijstransparantie was? Heb ik het nog niet eens over hypotheekrente.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zegt diegene met een 3x modaal salaris “maar ik leef wel sober” en zonder kinderen. Kerel, je hebt een compleet verkeerd beeld van de realiteit.

Overige vaste lasten. Die heeft elk gezin in meer of mindere mate.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
welk gedeelte van dat verhaal heeft hij niet zelf voor gekozen dan?

quote:Op maandag 4 januari 2021 00:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Nouuuu, jaaaa, die meneer die een vreemd prutje op de markt in Wuhan nuttigde....

sterk puntquote:Op maandag 4 januari 2021 00:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Overige vaste lasten. Die heeft elk gezin in meer of mindere mate.

Dat bedoel ikquote:Op maandag 4 januari 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ook niks nee.
Niemand kan hier wat aan doen.

Jij weet wat ik met mijn geld doe?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zegt diegene met een 3x modaal salaris “maar ik leef wel sober” en zonder kinderen. Kerel, je hebt een compleet verkeerd beeld van de realiteit.

Luxe zaken die voor elke portemonnee inmiddels een segment hebben. Qua vaste lasten is NL alleen maar duurder en duurder geworden de afgelopen decennia.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja? Wat dacht je wat de telefoon vroeger kostte? Wat kleding en schoenen kostte? Vliegen? Vakanties? Uberhaupt bijna alle spullen omdat er geen prijstransparantie was? Heb ik het nog niet eens over hypotheekrente.

door het monetair beleidquote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Luxe zaken die voor elke portemonnee inmiddels een segment hebben. Qua vaste lasten is NL alleen maar duurder en duurder geworden de afgelopen decennia.

Interesseert me weinigquote:Op maandag 4 januari 2021 00:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij weet wat ik met mijn geld doe?

Die krijgen een hartaanval denk ikquote:Op maandag 4 januari 2021 00:23 schreef aTypisch het volgende:
ik denk dat de oplossing is gewoon alles opengooien
iedereen naar school, iedereen naar werk
wil je dat niet? blijf je thuis zoals nu
ik heb het redteam al gebeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |