Maar vaccins gaan daar voorlopig niet bij helpen, en ook het herstelproces niet versnellen. Als je overigens doorlopend 10% van het bestand met covid thuis moet houden, dan ben je al bijna toe aan groepsimmuniteit.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je boekt er wel directe winst mee.
Ik loop vandaag bijvoorbeeld weer vast in het ziekenhuis omdat een aantal verpleegkundigen niet kunnen werken wegens covid. Verzuim is zo rond de 10 procent.
Elke ziekenhuisopname die voorkomen kan worden is directe winst en de snelste weg naar het opheffen van de lockdown.quote:
Erg cynisch. Gaat het nou om beperken van ziekenhuisopnames of het redden van levens? Als het het laatste is kun je beter bij die 80+ groep beginnen. Zeker nu het virus los gaat in de verzorgingshuuizen.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus zouden die eigenlijk niet als eerste moeten, maar goed.
Ook dat laatste zeg ik niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar vaccins gaan daar voorlopig niet bij helpen, en ook het herstelproces niet versnellen. Als je overigens doorlopend 10% van het bestand met covid thuis moet houden, dan ben je al bijna toe aan groepsimmuniteit.
Dat is een vals dilemma. Elke dag dat de lockdown langer duurt kost ook levens.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Erg cynisch. Gaat het nou om beperken van ziekenhuisopnames of het redden van levens?
Uiteraard maar voor mensen die opgenomen worden is het al te laatquote:Op zondag 3 januari 2021 10:24 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Elke ziekenhuisopname die voorkomen kan worden is directe winst en de snelste weg naar het opheffen van de lockdown.
Ja, maar hoe wil je dat doen als we daar blijkbaar nog niet klaar voor zijn? Daar kunnen we dan toch gewoon 18 januari (of wanneer het kan) mee starten?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar veel minder dan direct beginnen met mensen die nu in het ziekenhuist terecht komen.
Klopt, daarom is het ook zo irritant dat het allemaal zo lang gaat duren.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar voor mensen die opgenomen worden is het al te laat
Nee dat kan dus ook niet want medewerkers in de zorg hebben voorrang.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar hoe wil je dat doen als we daar blijkbaar nog niet klaar voor zijn? Daar kunnen we dan toch gewoon 18 januari (of wanneer het kan) mee starten?
ik vind het meer korte termijn vs lange termijn denkenquote:Op zondag 3 januari 2021 10:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat hier om effect vs. niks doen.
Niks doen? Suggereer je nu dat er een keuze is tussen het vaccineren van algemeen zorgpersoneel en niets doen?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het gaat hier om effect vs. niks doen.
Gewoon gaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:19 schreef Alaianaya het volgende:
Ik zou afgelopen zomer naar Parijs gaan, maar omdat Parijs nét op dat moment code oranje kreeg heb ik dit moeten cancellen en kreeg ik een voucher voor één jaar. Ik begin nu sterk te twijfelen of het nog wel gaat lukken voor komende zomer...
Heb je het nu tegen ons of tegen het kabinet?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:32 schreef MoreDakka het volgende:
Het lijkt wel alsof sommige mensen vergeten zijn dat we nog steeds in een keiharde lockdown zitten die enorme schade aanricht en waar we zo snel mogelijk uit moeten.
In de nacht vullen?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vakkenvullers in de Albert Heijn moeten eerder gevaccineerd worden, die komen met het winkelend publiek in aanraking!
Vreselijk man, sterkte met het verwerken van dit verlies.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:19 schreef Alaianaya het volgende:
Ik zou afgelopen zomer naar Parijs gaan, maar omdat Parijs nét op dat moment code oranje kreeg heb ik dit moeten cancellen en kreeg ik een voucher voor één jaar. Ik begin nu sterk te twijfelen of het nog wel gaat lukken voor komende zomer...
Het kabinet lijkt me juist daar wel van bewust. Er is zo lang als kon gewacht om deze lockdown in te stellen. Maar vooral al die groepjes die nu menen een vaccin te kunnen opeisen.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb je het nu tegen ons of tegen het kabinet?
Dat is natuurlijk overdreven. Er zijn zoveel virussen die overgebracht worden van dieren naar mensen, daar hoef je niet alleen rauw verrotte vleermuis voor te vreten. Maar ja met 1.4 miljard mensen in een land en vele armoedig zal zoiets heus weleens gebeuren.quote:Op zondag 3 januari 2021 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Het probleem is dat die Chinezen van alles vreten wat los en vast zit. Het liefst levend en/of half weggerot.
Maar op zich is het best prima, want het tempo waarin ze hadden willen vaccineren was nou niet echt zo snel. Nu bieden andere doelgroepen zich aan die zich daaraan parallel gaan vaccineren. Dus ze zullen de prikken er sneller doorheen spuiten, dat lijkt mij alleen maar goed.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Goh, nu de huisartsen weer die ook als eerste gevaccineerd willen worden... Ik snap het allemaal wel, maar er moeten gewoon keuzes gemaakt worden he
Ach ja, iedereen preekt eigenlijk al sinds het begin voor eigen parochie. Je ziet dat hier op het forum ook.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kabinet lijkt me juist daar wel van bewust. Er is zo lang als kon gewacht om deze lockdown in te stellen. Maar vooral al die groepjes die nu menen een vaccin te kunnen opeisen.
Dat vind ik niet echt een excuus eigenlijk. Ik heb geen kinderen maar vind ook dat de scholen zsm weer open moeten. Als ik zoiets kan vinden kunnen de meeste andere mensen ook wel enige nuance toepassen wat mij betreft.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach ja, iedereen preekt eigenlijk al sinds het begin voor eigen parochie. Je ziet dat hier op het forum ook.
De mensen zonder kinderen hebben het liefst dat de scholen tot in mei dicht blijven. De voetbalfans willen zsm weer publiek in de stadions. De kroeglopers vinden dat het buurtcafe best weer open kan met wat aanpassingen. De mensen met een ruime woning vinden dat er niet zo gezeurd moet worden over verplicht thuiswerken. Etcetera.
Allebei. Bijvoorbeeld de levens van die kankerpatienten bij wie de operaties nu moeten worden uitgesteld.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Erg cynisch. Gaat het nou om beperken van ziekenhuisopnames of het redden van levens? Als het het laatste is kun je beter bij die 80+ groep beginnen. Zeker nu het virus los gaat in de verzorgingshuuizen.
Die versoepeling zal er moeten komen, we kunnen niet blijven doorgaan met het sluiten van de bedrijven, dat zal een gigantische impact op de economie hebben. Nog maar niet te spreken van de sociale onrust.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:40 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Allebei. Bijvoorbeeld de levens van die kankerpatienten bij wie de operaties nu moeten worden uitgesteld.
En er komen verkiezingen aan. Denk dat het kabinet heel heel heel graag tussen nu en dan de eerste grootte versoepelingsslag wilt kunnen nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |