Ja, maar dat kan niet eerder. Gebruik het dan maar op plekken waar je wel al aan de slag kunt.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het zou je wel moeten boeien, we moeten zo snel mogelijk de mensen vaccineren die in het ziekenhuis terecht komen om van de lockdown af te komen.
Als, als prioriteit 1 is om de druk op de ziekenhuizen dmv de vaccins te verlagen, dan moeten de vaccins naar het personeel én de kwetsbare groep tussen 60 en 75/80? Dat zou betekenen dat de 80plussers weer overgeslagen wordenquote:Op zondag 3 januari 2021 09:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke lobbygroep. Iedereen moet dat vaccin krijgen uiteindelijk. Maar het eerste doel moet zijn om de ziekenhuizen te ontlasten zodat we van die lockdown af kunnen.
Gelukkig worden de keuzes straks wel steeds makkelijker zodra er meer vaccins geleverd worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:08 schreef TheVulture het volgende:
Goh, nu de huisartsen weer die ook als eerste gevaccineerd willen worden... Ik snap het allemaal wel, maar er moeten gewoon keuzes gemaakt worden he
Dat kan prima eerder. Maar dan hadden onder andere de huisartsen hun verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van alles af te schuiven op de GGD.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan niet eerder. Gebruik het dan maar op plekken waar je wel al aan de slag kunt.
Ja maar de situatie was/is wel zo gespannen dat dat misschien niet kon.quote:Op zondag 3 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
Als De Jonge competent was had hij gewoon keihard nee gezegd tegen Gommers, maar goed. Dat deed hij al niet midden december waardoor we alweer weken vertraging hebben.
Ja dat zou het beste zijn voor het land.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als, als prioriteit 1 is om de druk op de ziekenhuizen dmv de vaccins te verlagen, dan moeten de vaccins naar het personeel én de kwetsbare groep tussen 60 en 75/80? Dat zou betekenen dat de 80plussers weer overgeslagen worden
Ja, maar dat doen ze niet. Dus dan ga je maar iets anders doen toch? Bijvoorbeeld bij ziekenhuizen waar het wel kan.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat kan prima eerder. Maar dan hadden onder andere de huisartsen hun verantwoordelijkheid moeten nemen in plaats van alles af te schuiven op de GGD.
Personeel van ziekenhuizen inenten doet niet zoveel voor de druk op de zorg, dat gaat hooguit om een paar procenten.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als, als prioriteit 1 is om de druk op de ziekenhuizen dmv de vaccins te verlagen, dan moeten de vaccins naar het personeel én de kwetsbare groep tussen 60 en 75/80? Dat zou betekenen dat de 80plussers weer overgeslagen worden
Het ging om wanneer ze ze krijgen. Moeten eerst 5 miljoen ofzo anderen geprikt worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Augustus hadden ze geroepen toen nog niet duidelijk was dat ze nu al een rol gingen spelen. Dat zou dan de begindatum geweest moeten zijn. Maar ik neem aan dat die vaccinatielocaties die nu al worden opgeruid in de loop van het jaar worden uitgebreid en dat daar steeds meer mensen geprikt kunnen gaan worden, net zoals met de testcapaciteit is gebeurd. Dus hopelijk kan het dan eerder?
Als dat helpt om de druk te verlagen absoluut. Anders niet, dan ga je kwetsbare 60-plussers inenten.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet. Dus dan ga je maar iets anders doen toch? Bijvoorbeeld bij ziekenhuizen waar het wel kan.
Maar waarom zou je dat doen? Het kost vaccins, je boekt er geen directe winst mee, en het opent de poorten voor problemen zoals nu met de huisartsen.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, maar dat doen ze niet. Dus dan ga je maar iets anders doen toch? Bijvoorbeeld bij ziekenhuizen waar het wel kan.
Je boekt er wel directe winst mee.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen? Het kost vaccins, je boekt er geen directe winst mee, en het opent de poorten voor problemen zoals nu met de huisartsen.
Maar dan boeit het je dus wel waar er wordt begonnen?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je boekt er wel directe winst mee.
Ik loop vandaag bijvoorbeeld weer vast in het ziekenhuis omdat een aantal verpleegkundigen niet kunnen werken wegens covid. Verzuim is zo rond de 10 procent.
Niet overgeslagen, ze komen later aan de beurt. Zestigminners worden ook niet 'overgeslagen'.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De bezetting wordt misschien niet lager, maar de capaciteit wordt wel hoger. Eigenlijk werkt het dus zelfs twee kanten op.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:12 schreef VoMy het volgende:
[..]
Personeel van ziekenhuizen inenten doet niet zoveel voor de druk op de zorg, dat gaat hooguit om een paar procenten.
Nee, ik zeg alleen dat het in dit geval wel direct winst oplevert.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dan boeit het je dus wel waar er wordt begonnen?
Maar dat vind je niet belangrijk, of begrijp ik dat verkeerd?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat het in dit geval wel direct winst oplevert.
Dat begrijp je verkeerd. Ik zeg dat docenten, huisartsen of whatever ook prima is in mijn ogen. Ook omdat dit allemaal effect zal hebben.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat vind je niet belangrijk, of begrijp ik dat verkeerd?
Die groep krijgt gewoon de mogelijkheid tot behandeling in ziekenhuizen. Dat ligt bij die 80plussers een beetje andersquote:Op zondag 3 januari 2021 10:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet overgeslagen, ze komen later aan de beurt. Zestigminners worden ook niet 'overgeslagen'.
En dus zouden die eigenlijk niet als eerste moeten, maar goed.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die groep krijgt gewoon de mogelijkheid tot behandeling in ziekenhuizen. Dat ligt bij die 80plussers een beetje anders
het gaat om het meeste effectquote:Op zondag 3 januari 2021 10:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat begrijp je verkeerd. Ik zeg dat docenten, huisartsen of whatever ook prima is in mijn ogen. Ook omdat dit allemaal effect zal hebben.
Maar veel minder dan direct beginnen met mensen die nu in het ziekenhuist terecht komen.quote:Op zondag 3 januari 2021 10:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat begrijp je verkeerd. Ik zeg dat docenten, huisartsen of whatever ook prima is in mijn ogen. Ook omdat dit allemaal effect zal hebben.
is het daar niet te laat voor?quote:Op zondag 3 januari 2021 10:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar veel minder dan direct beginnen met mensen die nu in het ziekenhuist terecht komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |