abonnement Unibet Coolblue
pi_197164532

Nieuwe Boeren 2021.

Twaalf deelnemers met één gezamenlijke opdracht in Nieuwe Boeren. Zonder de gemakken van nu, een maand lang ‘back to basics’ op de boerderij.

Anita Witzier presenteert het nieuwe programma Nieuwe Boeren, waarin deze droom voor twaalf onbekende Nederlanders werkelijkheid wordt. Nieuwe Boeren laat de kijker niet alleen de spanning van het overleven op de boerderij ervaren, maar toont ook hoe we als moderne mensen steeds verder af zijn komen te staan van waar ons eten vandaan komt.

Achterste rij, vlnr:
Akaash (28), Françoise (33), Nathalie (45), Dennis (24), Claire (53), Jethro (40), Thijs (25), Sabine (26), Bram (30), Jos (54).
Zittend midden-voor: Yvonne (58), Romy (23).

https://kro-ncrv.nl/dit-z(...)-serie-nieuwe-boeren

[ Bericht 21% gewijzigd door zoem op 20-02-2021 16:57:27 ]
pi_197164593
Toevallig net ook een topic gemaakt (dus die kan weg)

Maar mede ook dat topic gemaakt DOOR doe Jethro.

Wat wen eigenwijze lul joh😂
pi_197165071
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:56 schreef Pap89 het volgende:
Toevallig net ook een topic gemaakt (dus die kan weg)

Maar mede ook dat topic gemaakt DOOR doe Jethro.

Wat wen eigenwijze lul joh😂
ja joh, gaat wat worden zo te zien in het voorstukje van volgende week, nu al ruzie lopen maken. Maar lijkt erop dat hij de eerste (Fysieke) proef moet doen, dus die zal hij wel verliezen.
pi_197165414
Hij wilde ook wel meteen laten zien dat hij ff de leiding neemt.

Ook met die omheining , lekker delegeren terwijl dat heel zijn taak niet is
pi_197188536
Weggezapt door die kok. Wat een lul. Met zijn haan in de keuken slachten. Kan ik niet aanzien.
  Trouwste user 2022 zondag 3 januari 2021 @ 15:12:48 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_197189554
Waarom al die programma's over boeren en andere randdebielen ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197200103
Het erge is ook dat het er op twitter vol van staat en dat hij bijna overal ook op moet reageren,m :`)
  Trouwste user 2022 maandag 4 januari 2021 @ 11:21:42 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_197204294
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:05 schreef 111210 het volgende:
Het erge is ook dat het er op twitter vol van staat en dat hij bijna overal ook op moet reageren,m :`)
Wie ? Een boer ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_197205019
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:21 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wie ? Een boer ?

:P
Ja die kok Jethro.
pi_197274934
Jethro weer 😂😂
  donderdag 7 januari 2021 @ 21:14:15 #11
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197274969
Tering wat is die Jethro irritant.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_197275651
Maar wel leuk dat die er nog in zit.

Perfecte “cringe” tv
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:19:07 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197281045
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Waarom toch overal een afvalrace van maken? Gewoon doe mensen als groep een tijdje volgen is toch ook interessant?
Ja dat snap ik eerlijk gezegd ook niet. Dit concept had prima zonder afvallers kunnen zijn :{

Jethro is wel echt een ongekende zak hooi trouwens :X
pi_197298551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 21:43 schreef Pap89 het volgende:
Maar wel leuk dat die er nog in zit.

Perfecte “cringe” tv
Mwa vind het leuk dat ze dingen op de boerderij moeten doen, dat hele gezeik tussen deelnemers is meer wat voor big brother.

Jethro blijft een flapdrol, al heb ik wel het idee dat ze in de regie en montage vooral alle klote stukjes van hem er in doen zodat hij op tv nog erger over komt.
pi_197298656
Nog niets van gezien, wat is het? 'Boer zoekt vrouw' of meer 'Big Brother'..?
pi_197310259
Big Brother met mensen die als een (van vroeger) boeren leven willen ervaren.
pi_197314692
Het is op zich best interessant, maar dat afvalracemodel, daar moeten ze toch eens mee stoppen.
Het is toch zonder die onzin al leuk om te zien of een groep het redt zonder elektriciteit en moderne apperatuur.
pi_197314976
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het is op zich best interessant, maar dat afvalracemodel, daar moeten ze toch eens mee stoppen.
Het is toch zonder die onzin al leuk om te zien of een groep het redt zonder elektriciteit en moderne apperatuur.
Voor mij voegt dat wel degelijk wat toe, anders zou het wel heel saai zijn.

Kinderachtige vent trouwens die Jos met zijn persoonlijke aanvallen op die Jethro in het bijzijn van de groep. Ja die Jehtro is een verschrikkelijke betweter maar mensen proberen te kleineren zoals die Jos doet. Dat is een stapje lager nog, bah.
pi_197325011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 22:45 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Voor mij voegt dat wel degelijk wat toe, anders zou het wel heel saai zijn.

Kinderachtige vent trouwens die Jos met zijn persoonlijke aanvallen op die Jethro in het bijzijn van de groep. Ja die Jehtro is een verschrikkelijke betweter maar mensen proberen te kleineren zoals die Jos doet. Dat is een stapje lager nog, bah.
Oh even een inhaalslag gemaakt vandaag alle 3 afleveringen gekeken, leuk programma. En ik ben het met je eens, Jehtro is een wat moeilijke man maar die Jos is een wat achterbaks ventje die wil scoren om Jethro al af te zeiken voordat hij al iets heeft gedaan. Knap dat Jehtro nog zijn best doet als de hele zooi die andere gozer aan het aanmoedigen zijn.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197341115
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:00 schreef Soury het volgende:

[..]

Oh even een inhaalslag gemaakt vandaag alle 3 afleveringen gekeken, leuk programma. En ik ben het met je eens, Jehtro is een wat moeilijke man maar die Jos is een wat achterbaks ventje die wil scoren om Jethro al af te zeiken voordat hij al iets heeft gedaan. Knap dat Jehtro nog zijn best doet als de hele zooi die andere gozer aan het aanmoedigen zijn.
Ja, dat vind ik vreselijk. Bij andere afvalprogramma's heb je niet zo'n duel voor de hele groep waarbij partij gekozen wordt en aangemoedigd. Dit kan mensen psychisch kapot maken.
Ik weet niet of het zonder afvalduels saai zou zijn, duels zouden ook een beloning kunnen opleveren, hereboer worden of punten behalen door af te sluiten weddenschappen.
Op België had je een paar jaar geleden het programma Het goede leven. Hier moesten mensen in tweetallen een moestuin inrichten en elke week waren er twee groepsduels, één voor de beste/mooiste/grootste bonen/pompoenen/pepers/kolen en één voor een in de tuin met primitieve middelen gemaakt gerecht van die groenten (eventueel met gevangen vis, geschoten wild, geslacht varken/kip die ze zelf met tuinafval hadden vetgemest). Niemand viel af, de winnaars kregen een riek. Na 12 afleveringen was de eindwinnaar het stel met de meeste rieken. Het gebeurde wel dat een koppel de ene keer onderaan eindigde, en in een afvalrace afgevallen zou zijn, maar de week erop kampioen was op een onderdeel. Er ontstond ook een sfeer tussen de teams en de presentator, tuinieren werd afgesloten met gezamenlijke maaltijden, ook buiten de reguliere uitzendingen om.
Nederland heeft het geprobeerd over te nemen, maar daar werd het natuurlijk weer een afvalrace.
Van mij mogen ze bij de NPO best wat creatiever worden en niet met elk programma op het wie is de Mol/Heel Holland bakt-format terugvallen.

En dit aanmoedigen moeten ze afkappen, het lijkt wel pesten.
  maandag 11 januari 2021 @ 16:46:50 #22
2651 svann
night-hawk
pi_197345700
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 15:00 schreef Soury het volgende:
Oh even een inhaalslag gemaakt vandaag alle 3 afleveringen gekeken, leuk programma. En ik ben het met je eens, Jehtro is een wat moeilijke man maar die Jos is een wat achterbaks ventje die wil scoren om Jethro al af te zeiken voordat hij al iets heeft gedaan. Knap dat Jehtro nog zijn best doet als de hele zooi die andere gozer aan het aanmoedigen zijn.
Ik heb ook met verbazing naar de onsportiviteit van de groep zitten te kijken.
En naar het ontbreken van een moreel compas bij de programmamakers.
Van de publieke omroep had ik beter verwacht.

Prestaties belonen, zoals @la_perle_rouge noemt, lijkt me een leuker resultaat geven.
Meelopen en inlikken helpt je dan niet verder.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197352946
Vond die gozer die er als eerste uitmoest wel een sympathieke gast!
En Romy mag van mij ook nog wel even blijven. Volgens mij komt die ook telkens langs in de NS reclames op nu.nl

Deze:
pi_197353035
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 16:46 schreef svann het volgende:

[..]

Ik heb ook met verbazing naar de onsportiviteit van de groep zitten te kijken.
En naar het ontbreken van een moreel compas bij de programmamakers.
Van de publieke omroep had ik beter verwacht.

Prestaties belonen, zoals @:la_perle_rouge noemt, lijkt me een leuker resultaat geven.
Meelopen en inlikken helpt je dan niet verder.
Ja aan de ene kant vind ik het wel triest, maar aan de andere kant als je het als persoon na 2 dagen al voor elkaar krijgt dat de gehele groep een tyfus hekel aan je hebt dan vraag je er ook zelf om.
pi_197353777
Ben wel benieuwd naar Jethro zijn reactie. Hij moest met zijn rug naar de rest toe zitten met het zagen en de ander werd luidkeels aangemoedigd, hij helemaal niet (of in ieder geval zo ge-edit dat het leek of hij helemaal niet aangemoedigd werd). Dat zal hem niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Hij is misschien wat moeilijk en koppig, maar hij doet wel veel, en zijn pannenkoek zag er een stuk beter uit. Ben ook wel benieuwd wat andere ervan bakken als ze een brood moeten bakken. De verhoudingen meel, water enzo hangen best nauw bij brood.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 01:23:16 #26
2651 svann
night-hawk
pi_197354953
Jethro mag niet de makkelijkste zijn, maar hij werkt wel hard. Dat was dus een positieve reactie op het vorige duel.
Die oudere Jos is echt een stoker. Een concurrent afkraken om zelf veilig te blijven en iedereen gaat er in mee.
Een machtscontractje met die dikke tijdelijke heerboer(in).
Had gehoopt dat het meer om de samenwerking ging.
Zelfs een afvalspel als The Big Escape voelt niet zo venijnig.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197355948
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Vond die gozer die er als eerste uitmoest wel een sympathieke gast!
En Romy mag van mij ook nog wel even blijven. Volgens mij komt die ook telkens langs in de NS reclames op nu.nl

Deze:
[ afbeelding ]
Romy zit ook al een paar seizoenen in het programma Checkpoint. Of ze schrijft zich overal voor in, of de televisiemakers zijn op zoek gegaan naar personen die ervaring hebben.
pi_197358783
Ja Jethro komt wat betwetiger over en dat kan best ergerlijk zijn, maar ik hou er ook niet van als een groep zich tegen 1 persoon keert. :{w

Jos die tijdens de maaltijd hem aanviel was erg verkeerd gekozen omdat Jethro net aan het opnoemen wat hij had gedaan en wilde gaan doen. Hij had op dat moment een compliment moeten krijgen, dat was beter gevallen, je zag dat hij een poging deed naar de groep te komen, dan moetje iemands hand aanpakken vind ik. Jos reageerde totaal anders en ik vond dat sneaky overkomen. De groep waardeerde het volgens mij niet echt.

Ik hoop dat Jethro ver gaat komen, ik heb meestal wel wat voor iemand in een underdog positie. Ik vond het wel tof dat hij beide proeven won.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197360330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 01:23 schreef svann het volgende:
Jethro mag niet de makkelijkste zijn, maar hij werkt wel hard. Dat was dus een positieve reactie op het vorige duel.
Die oudere Jos is echt een stoker. Een concurrent afkraken om zelf veilig te blijven en iedereen gaat er in mee.
Een machtscontractje met die dikke tijdelijke heerboer(in).
Had gehoopt dat het meer om de samenwerking ging.
Zelfs een afvalspel als The Big Escape voelt niet zo venijnig.
Als zijn rib echt gebroken of gekneusd is dan is Jos de komende weken niet veel waard bij fysieke jobs. En hij is wel een handige vent, dus dat zullen ze wel missen. Je hebt net iets meer aan iemand die een hek kan bouwen, dan aan iemand die wat bramen plukt.
pi_197360364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 11:20 schreef Sangha het volgende:
Ja Jethro komt wat betwetiger over en dat kan best ergerlijk zijn, maar ik hou er ook niet van als een groep zich tegen 1 persoon keert. :{w

Jos die tijdens de maaltijd hem aanviel was erg verkeerd gekozen omdat Jethro net aan het opnoemen wat hij had gedaan en wilde gaan doen. Hij had op dat moment een compliment moeten krijgen, dat was beter gevallen, je zag dat hij een poging deed naar de groep te komen, dan moetje iemands hand aanpakken vind ik. Jos reageerde totaal anders en ik vond dat sneaky overkomen. De groep waardeerde het volgens mij niet echt.

Ik hoop dat Jethro ver gaat komen, ik heb meestal wel wat voor iemand in een underdog positie. Ik vond het wel tof dat hij beide proeven won. [ afbeelding ]
Jos is zelf ook heel erg star: "Zo is het, en niet anders", en hij houdt er helemaal niet van als hem de les gelezen wordt, dan schiet ie gelijk in de verdediging.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 13:34:17 #31
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197360976
Maar is het nu iedere donderdag en zaterdag? Want in de gids stond alleen donderdag, dus ik dacht dat zaterdag een herhaling was.

Ik vind die dikkere blonde vrouw met kort haar ook erg irritant richting Jethro. Constant opmerkingen maken en zeuren. Niet dat ik nou zo'n Jethro fan ben, maar dit ging echt nergens over. Snapte zijn irritatie naar haar wel.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_197364832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Jos is zelf ook heel erg star: "Zo is het, en niet anders", en hij houdt er helemaal niet van als hem de les gelezen wordt, dan schiet ie gelijk in de verdediging.
Klopt, dat zal de rest verder in de serie ook wel gaan merken. Hij kan best koppig zijn en dat is in een groep vaak niet handig. :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_197413269
Blijft toch jammer, 70% van het programma is puur weer dat “afvalrace”/stemmen gedoe
pi_197414131
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 12:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Als zijn rib echt gebroken of gekneusd is dan is Jos de komende weken niet veel waard bij fysieke jobs. En hij is wel een handige vent, dus dat zullen ze wel missen. Je hebt net iets meer aan iemand die een hek kan bouwen, dan aan iemand die wat bramen plukt.
Ik vind Jos ook niet sympathiek, geef mij dan Jetro maar.
Jammer dat de staarten van de varkens afgehakt zijn, het zijn geen krulstaartje meer.
pi_197431393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 09:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik eerlijk gezegd ook niet. Dit concept had prima zonder afvallers kunnen zijn :{

Jethro is wel echt een ongekende zak hooi trouwens :X
Liever 10 Jethro;s dan 1 Jos.

Die reactie op het maken van appelazijn: dat kost bijna 2 maanden, daar heeft ze de tijd niet voor. Hij realiseert zich dat en zegt dat het niet kan. Beter was natuurlijk, interessant, benieuwd of dat lukt", maar daar is hij te realistisch voor. https://emptythefridge.be/recept/zelf-appelazijn-maken/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197436597
Ja wel eens dat jethro wel irritant kan zijn, maar Jos is wel echt laf iedereen aan het beïnvloedden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:25:37 #37
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197436685
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:41 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Liever 10 Jethro;s dan 1 Jos.

Die reactie op het maken van appelazijn: dat kost bijna 2 maanden, daar heeft ze de tijd niet voor. Hij realiseert zich dat en zegt dat het niet kan. Beter was natuurlijk, interessant, benieuwd of dat lukt", maar daar is hij te realistisch voor. https://emptythefridge.be/recept/zelf-appelazijn-maken/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet zeggen dat ik meer en meer Pro Jetro wordt en minder minder Jos :)
pi_197498184
Heb dubbel gelegen tijdens Media Inside over Nieuwe boeren, vooral over Jethro en de pannekoeken. :P
https://www.npostart.nl/media-inside/17-01-2021/BV_101404477
vanaf 20m15s.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:19:31 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197567058
Leuke aflevering, gelukkig zijn we verlost van die irritante Yvonne *O*
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:29:14 #40
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197567225
Blij dat Yvonne eruit is, trok dat weeïge stemmetje van haar niet.

En Jos is echt een kinderachtige lul. Oh ze doen het niet op zijn manier?! Meteen "Zoek het uit joh!!"
En dan ben je een volwassen vent :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  vrijdag 22 januari 2021 @ 09:43:24 #41
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197567434
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:29 schreef Revanches het volgende:
Blij dat Yvonne eruit is, trok dat weeïge stemmetje van haar niet.

En Jos is echt een kinderachtige lul. Oh ze doen het niet op zijn manier?! Meteen "Zoek het uit joh!!"
En dan ben je een volwassen vent :')
Ja dat stemmetje inderdaad :X Gelukkig is Claire er nog _O_ Mijn favoriete deelneemster :Y

_O- inderdaad! Manipulatief mannetje is het.

Jethro bijna niet gezien/gehoord verder. Lijkt mij prima! ;)

Nog even over die ganzen: Boer [naam] gaf aan dat die broedbak zo niet kon want ganzen springen niet. Prima, maar hoe zit dat dan met die "vijver", want in de ovalen tobbe kunnen ze toch ook niet springen dan? :?
  Tettenkoning vrijdag 22 januari 2021 @ 12:53:40 #42
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_197570590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 07:52 schreef avw1982 het volgende:
Romy zit ook al een paar seizoenen in het programma Checkpoint. Of ze schrijft zich overal voor in, of de televisiemakers zijn op zoek gegaan naar personen die ervaring hebben.
Er zijn veel lieden die zich voor alles en nog wat inschrijven. Bij datingprogramma's zie je ook vaak dezelfde figuren voorbij komen. Allemaal in de hoop om door te breken op tv ofzo? :')
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_197573160
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:29 schreef Revanches het volgende:
Blij dat Yvonne eruit is, trok dat weeïge stemmetje van haar niet.

En Jos is echt een kinderachtige lul. Oh ze doen het niet op zijn manier?! Meteen "Zoek het uit joh!!"
En dan ben je een volwassen vent :')
Ik vind het wel jammer dat ze eruit is ze was lekker irritant. Al moet ik wel toegeven dat ze gelijk heeft dat Romy zich heeft laten beinvloeden om op een vrouw te stemmen, dat is een wat rare gedachte. Maar ja ze was ook zo slim om Claire uit te dagen _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197579260
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat was geen krachtproef, dat ging om gewicht.
Ik begin Jos steeds meer te haten.
Ja dat was een domme zet. Jos is iemand die niet echt weg mag omdat hij zo naar is en leuk voor het programma
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197605462
Ik vind vooral Claire gewoon heel irritant.

De manieren/stem/zeur dingetjes
pi_197605900
Wel jammer dat het vooral een realityshow is geworden met gejank onder elkaar. Had liever een programma gezien waarin ze echt moesten overleven op een boerderij.
  zondag 24 januari 2021 @ 18:09:24 #48
2651 svann
night-hawk
pi_197614956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 20:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat was geen krachtproef, dat ging om gewicht.
Ik begin Jos steeds meer te haten.
Ja jammer, daardoor was het een vrij hopeloze strijd.
Een kleiner verschil in gewicht had misschien nog wel gecompenseerd kunnen worden met wat judo-taktiek: uit evenwicht brengen door opeens mee te geven.
Maar zo'n massieve Claire kun je niet even meeslepen.

Sowieso dom om Claire te kiezen als die de proef mag bepalen.
Alleen de heerboer heeft een kans haar te lozen en dan zou de keus kennis een kans geven, heeft ze nu zelf weggegeven.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197615967
Zou je ook de herenboer zelf mogen kiezen, had Yvon Romy mogen aanwijzen?

Dat afvalonderdeel is waardeloos, waarom moet dat toch in elk programma? Bij project Rembrandt en hier is het totaal misplaatst.
Je had ook iedereen kunnen laten beginnen met 1000 dukaten, bij elk duel minimaal 100 inzetten, zelf bepalen of je spreidt. Winnaar van duel krijgt de helft van wat op de verliezer ingezet wordt, rest wordt evenredig naar inzet onder degenen die op hem hebben ingezet verdeeld. De inzet op de winnaar krijgt iedereen terug.
Dan kun je ook duels organiseren waar iedereen aan meedoet en de winnaars dukaten verdienen.
Aan het eind is er geld verdiend met die opdrachten, dat kan dan evenredig aan het aantal dukaten dat een deelnemer in kas heeft worden verdeeld, of gaat naar degene met de meeste dukaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door la_perle_rouge op 25-01-2021 15:47:05 ]
pi_197619849
Wat een gejank de laatste aflevering. Hoe moeilijk is het om iemand te kiezen? En dat gezeik wanneer je gekozen bent :r Zo is het spel nu eenmaal.
Zo'n variant met dukaten zou wel leuk zijn lijkt me. Vind Jos en Claire inmiddels irritanter dan Jethro.
pi_197691938
Claire naar huis als het ff kan
pi_197692097
Nog iets naar eigen keus van appels... nou de appelazijn ban Claire zal het niet worden, dat kost maanden. Appelmoes of appeltaart gaat veel makkelijker.
pi_197692184
Ik heb zulke antieke klomplepels in Frankrijk san de muur hangen, ik vond ze in een schuur die ik bij mijn huis had gekocht. :Y ^O^
pi_197692532
Ploeg staat veel te ver achterover, paard moet de ploeg de grond in trekken. En paard mag gerust wat in elkaar duiken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_197692561
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:05 schreef densmee het volgende:
Ploeg staat veel te ver achterover, paard moet de ploeg de grond in trekken. En paard mag gerust wat in elkaar duiken
Zou niet in die zogenaamde boerenbijbel van ze staan hoe het moet?
pi_197692611
En het hooi op het land moesten ze ook opschudden, dacht ik.
Deden ze dat?

Blijkbaar.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197692620
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:06 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Zou niet in die zogenaamde boerenbijbel van ze staan hoe het moet?
Ik heb geen idee, maar afhankelijk van de grondsoort en het gewas moet je de ploeg afstellen, en om die russen gras onder te krijgen moet je diep genoeg ploegen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_197692628
Ze moeten niet steeds in de grond hakken met die zeis en de zeis misschien tussendoor wat vaker slijpen.
Jethro deed het wel soepel, zo doe ik het ook, er een beetje bij swingen. Ik zag distels bij het maaien.
pi_197692821
Ik had kunde verwacht van Jos.

Volgende week mogen vrouwen alleen maar kennis kiezen?
Waarom geen kunde?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 28 januari 2021 @ 21:24:53 #61
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197692891
Volgende week drama
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_197694928
quote:
11s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:24 schreef Revanches het volgende:
Volgende week drama
Een groot jankfestijn zo te zien. Wel leuke aflevering, eindelijk geen geruzie en strijd maar gewoon het werken en de opdrachten maken.
pi_197705406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:20 schreef svann het volgende:
Ik had kunde verwacht van Jos.

Volgende week mogen vrouwen alleen maar kennis kiezen?
Waarom geen kunde?
Jos wist dat hij een pijnlijke schouder had. Ook wel een beetje dom om Jos te kiezen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197705445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk, dit is echt kracht, hier kan je je eigen ge wicht niet tegen de ander inzetten.
Balen, Jos blijft. :r
Jos is een smaakmaker(en een lul) . Ik vind zelf dat man kiest man Vrouw kiest vrouw wat raar. Dat is nu over
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197708377
Ik heb eens gekeken hoe ploegen met paarden eigenlijk wel moet en de belangrijkste fout die ze maakten is toch dat de voren te ver uit elkaar lagen. Na de eerste voor begin je niet in ongeploegde grond, je snijdt/schraapt de grond naast de voor af.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 30-01-2021 17:41:57 ]
pi_197734268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk, dit is echt kracht, hier kan je je eigen ge wicht niet tegen de ander inzetten.
Balen, Jos blijft. :r
En het viel dus ook wel mee met Jos zijn ribben, dat was een beetje kleinzerigheid van hem dus.
pi_197734495
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En het viel dus ook wel mee met Jos zijn ribben, dat was een beetje kleinzerigheid van hem dus.
Ja, want als je denkt dat je een rib gebroken hebt, kies je niet voor kracht.

https://kro-ncrv.nl/boere(...)boeren-klompen-maken Klompen maken een oer-Hollandse bezigheid? (Oer-Nederlands zullen ze wel bedoelen)? Nou nee, ik vond klompenmakersgereedschap in een paar van mijn schuren in Frankrijk. In de streek waar ik zit, de Montagne Boubonnaise, zit het centrum van klompenmakers, van de Middeleeuwen tot ver in de vorige eeuw. https://www.lamontagne.fr(...)-a-la-dure_11565992/
Vroeger droegen alle boeren in heel Europa klompen. En die kochten ze echt niet allemaal in Nederland.

[ Bericht 20% gewijzigd door la_perle_rouge op 31-01-2021 14:29:10 ]
pi_197739965
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ja, want als je denkt dat je een rib gebroken hebt, kies je niet voor kracht.

https://kro-ncrv.nl/boere(...)boeren-klompen-maken Klompen maken een oer-Hollandse bezigheid? (Oer-Nederlands zullen ze we bedoelen)? Nou nee, ik vond klompenmakersgereedschap in een paar van mijn schuren in Frankrijk. In de streek waar ik zit, de Montagne Boubonnaise, zit het centrum van klompenmakers, van de Middeleeuwen tot ver in de vorige eeuw. https://www.lamontagne.fr(...)-a-la-dure_11565992/
Vroeger droegen alle boeren in heel Europa klompen. En die kochten ze echt niet allemaal in Nederland.
Het heeft gewoon de naam gekregen Hollands te zijn, net als tulpen en kaas, kaas vreten ze ook in frankrijk en tulpen komen volgens mij uit Turkije .
  donderdag 4 februari 2021 @ 20:45:36 #71
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197821186
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Er gaat een varken geslacht worden, dat is het drama.
Dat was het ja, jammer had een dikke fight verwacht :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_197821440
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:14 schreef Soury het volgende:

[..]

Jos is een smaakmaker(en een lul) . Ik vind zelf dat man kiest man Vrouw kiest vrouw wat raar. Dat is nu over
Jos wordt een steeds grotere eikel. Stronteigenwijzeweetbeter.
pi_197821818
Jos gaat ze niet kiezen, dus Jethro.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:28:16 #75
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197822037
Thijs kwam als herenboer heel onzeker over. Jammer dat hij niet had doorgezet met die hooidingen, waar zijn idee het beste bleek te zijn. Jos is gruwelijk irritant, maar hij weet wel veel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Revanches op 04-02-2021 23:09:55 ]
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:52:45 #76
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197822531
Jos is zeker irritant en Jethro met z'n oorlogstaal :') maar wel smaakmakers :D

Thijs vind ik echt een loser trouwens, waardeloos als herenboer.

Ben nog steeds geen fan van het afval concept :{ die arme Claire moet nu wederom terwijl er ook bij zijn die nog niets hebben hoeven doen. Grijze muizen glijden zzo de finale in op deze manier.

Vind het jammer dat er niet een soort van immuniteit ofzo bestaat. Of dat die twee boeren iemand laten afvallen? Geen idee hoe het zou kunnen.

Concept van het programma is wel heerlijk O+
  donderdag 4 februari 2021 @ 21:53:56 #77
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197822563
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:14 schreef svann het volgende:
Jos gaat ze niet kiezen, dus Jethro.
kijk je wel? Duidelijk dat ze blonde krullenbol koos namelijk :P
pi_197822815
Jos kan zo bij farmers defence force.
pi_197822838
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:53 schreef RedFever007 het volgende:
kijk je wel? Duidelijk dat ze blonde krullenbol koos namelijk :P
Zeker wel, ik kan alleen niet vooruit kijken.
Postte dit toen Claire net gekozen was.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197829108
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef svann het volgende:

[..]

Zeker wel, ik kan alleen niet vooruit kijken.
Postte dit toen Claire net gekozen was.
En zo te zien koos Romy voor kracht. Ik hoop dat ze wint, maar ook zo te zien was het weer iets waar Claire haar (imposante) massa bij in kon zetten. Volgens mij is Jethro kilo’s afgevallen op die boerderij, maar Claire zelfs nog dikker geworden.
pi_197829227
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2021 21:28 schreef Revanches het volgende:
Thijs kwam als herenboer heel onzeker over. Jammer dat hij niet had doorgezet met die hooidingen, waar zijn idee het beste bleek te zijn. Jos is gruwelijk irritant, maar hij weet wel veel.
Het kwam in het programma heel duidelijk baar voren dat ze geld verloren hebben door niet voor Thijs zijn hooidrogers en slachtladder te gaan, maar Jos te volgen. Of het de « boeren » in het programma ook zo duidelijk was weet ik niet. Er is eigenlijk maar één herenboer, degene die overal iedereen beïnvloedt, en dat is Jos. Hij vertoont zich bij dingen waar hij iets van af weet, zodat hij handiger lijkt dan hij is. Bij het ploegen was hij bijvoorbeeld al weer snel weg. En bij de koeien zie je hem ook niet veel meer na die zwiep van die koe.
pi_197953137
Heel gesleur met die zeug
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_197953254
Ik schakel net in en ben daarna een stukje teruggespoeld toen ik net de afronding zag, maar die dikke hangt alleen maar in die zak en doet verder niet echt iets? :')

Op het laatst wordt ze gewoon meegesleept met die zak? _O-
pi_197953891
Ja die Claire ging gênant uit het spel
pi_197954059
Jos gaat Los 😂😂😂
pi_197954082
Mooi sfeertje daar _O-
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 11 februari 2021 @ 21:26:56 #87
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_197954117
Jos en Jethro mogen allebei wel op pleuren.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_197959822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:18 schreef Pap89 het volgende:
Ja die Claire ging gênant uit het spel
Ja ik had nog nooit gekeken en ik zappte voorbij en dacht wtf :') Maar was dus niet gebruikelijk :P
pi_197960423
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:26 schreef Revanches het volgende:
Jos en Jethro mogen allebei wel op pleuren.
Ja stereotype haantjes
pi_197968788
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat dat varken buiten niet stikte van de vliegen :? Als ze zitten te eten moeten ze steeds de vliegen van zich af slaan.
Ja een ijskast is er niet he? Ze hebben ook niet het hele varken. Zo ging dat ooit
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197968801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 21:26 schreef Revanches het volgende:
Jos en Jethro mogen allebei wel op pleuren.
Nee die maken het programma leuk
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197971167
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:47 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja een ijskast is er niet he? Ze hebben ook niet het hele varken. Zo ging dat ooit
Daarom verbaast het me. Ik ben in Frankrijk ook bij het slachten van een varken geweest, niet midden in de zomer, maar in de herfst, toen er al nachtvorst was en minder vliegen. Toch zoemden die wel rond. Ik weet niet van welke afstand vliegen een lijk ruiken, maar het is vast een eind. Hier, midzomer, en ik zie bij dat varken geen vliegen.
We hadden in Frankrijk wel het hele varken, de kop met tanden, oren, ogen, haren en alles erin werd met uien en peterselie tot een soort smurrie gekookt, daar werden alle harde dingen uitgezeefd, daarna ging het in een kom en werd het stijf, dat vonden ze lekker. Mijn tantes waren vroeger dol op hoofdkaas, dat was ongeveer dit.
Ik heb zelf nog lichaamswarm spek in blokjes gesneden, waar ik vliegen van moest wegjagen.

Dus: hoe kwam het daar er geen vliegen rond dat dode varken zoemden?
pi_197971466
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:58 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Daarom verbaast het me. Ik ben in Frankrijk ook bij het slachten van een varken geweest, niet midden in de zomer, maar in de herfst, toen er al nachtvorst was en minder vliegen. Toch zoemden die wel rond. Ik weet niet van welke afstand vliegen een lijk ruiken, maar het is vast een eind. Hier, midzomer, en ik zie bij dat varken geen vliegen.
We hadden in Frankrijk wel het hele varken, de kop met tanden, oren, ogen, haren en alles erin werd met uien en peterselie tot een soort smurrie gekookt, daar werden alle harde dingen uitgezeefd, daarna ging het in een kom en werd het stijf, dat vonden ze lekker. Mijn tantes waren vroeger dol op hoofdkaas, dat was ongeveer dit.
Ik heb zelf nog lichaamswarm spek in blokjes gesneden, waar ik vliegen van moest wegjagen.

Dus: hoe kwam het daar er geen vliegen rond dat dode varken zoemden?
Er is regelmatig laten zien dat er veel vliegen zijn, ze hebben ook gevraagd aan de boeren "hoe dat op te lossen?" Het antwoord was "Hard meppen :D " Het is ook denk ik een kunst om een varken zo snel mogelijk te verwerken en te pekelen
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_197973702
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Nee die maken het programma leuk
Mwa vind het vooral veel gejank en gezeik ipv het boeren leven wat voorop zou moeten staan.
pi_197974354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:10 schreef 111210 het volgende:
Mwa vind het vooral veel gejank en gezeik ipv het boeren leven wat voorop zou moeten staan.
Dat.
Ik vind dat het conflict teveel aandacht krijgt.
Had liever gezien dat de sfeer wat sportiever was.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197974585
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:48 schreef svann het volgende:

[..]

Dat.
Ik vind dat het conflict teveel aandacht krijgt.
Had liever gezien dat de sfeer wat sportiever was.
idd, dit had zo gewoon op sbs6 uitgezonden kunnen worden als tegenhanger van big brother.
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:16:49 #99
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_198083333
Ik zie het voor het eerst en het is wel lekker gezapige n rustgevend...op die Jethro en Jos na dan :)

En die bok is natuurlijk geweldig!
  Redactie Frontpage donderdag 18 februari 2021 @ 21:45:49 #100
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198084153
Ik volg het ook. Kut dat Amy eruit is en die lul van een Jethro er nog in zit
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198084854
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:45 schreef Djeez het volgende:
Ik volg het ook. Kut dat Amy eruit is en die lul van een Jethro er nog in zit
Romy bedoel je. Erg jammer idd Ben echt klaar met Jethro
Forever yours, forever mine, forever ours...
  Redactie Frontpage donderdag 18 februari 2021 @ 22:11:30 #102
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198084956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 22:08 schreef Lief17 het volgende:

[..]

Romy bedoel je. Erg jammer idd Ben echt klaar met Jethro
Die ja
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 01:45:22 #103
2651 svann
night-hawk
pi_198088701
Voor in de OP, ook omdat ik zelf de namen van de deelnemers wel mis.

-


Nieuwe Boeren 2021.
Achterste rij, vlnr:
Akaash (28), Françoise (33), Nathalie (45), Dennis (24), Claire (53), Jethro (40), Thijs (25), Sabine (26), Bram (30), Jos (54).
Zittend midden-voor: Yvonne (58), Romy (23).

https://kro-ncrv.nl/dit-z(...)-serie-nieuwe-boeren

1
2
3
4
5
6
7
[img=640]https://kro-ncrv.nl/sites/kro-ncrv-nl/files/styles/banner_md/public/media/images/nieuwe%20boeren%201.jpg[/img]
[b]Nieuwe Boeren 2021.[/b]
Achterste rij, vlnr:
Akaash (28), Françoise (33), Nathalie (45), Dennis (24), Claire (53), Jethro (40), Thijs (25), Sabine (26), Bram (30), Jos (54).
Zittend midden-voor:  Yvonne (58),  Romy (23).

https://kro-ncrv.nl/dit-zijn-de-deelnemers-van-de-unieke-serie-nieuwe-boeren


[ Bericht 0% gewijzigd door svann op 19-02-2021 01:54:33 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 19 februari 2021 @ 02:00:47 #104
2651 svann
night-hawk
pi_198088754
In de vooruitblik lijken Jos en Jethro redelijk samen te werken, filosoferend over de sterken die over zullen blijven.
Françoise wil er echter een sterke concurrent uit, vertelt ze de camera. Dus zo veilig zijn ze niet.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198091745
twitter

Vanaf het begin is er gekonkeld tegen Jethro. Jos in de eerste aflevering, vóór het duel: “kies Jethro, je scoort punten bij de hele groep als je die eruit speelt”.
Bij het tweede duel met Jethro moedigde de hele ploeg keihard de tegenstander aan. Wie van ons zou na deze collectieve en plaatsvervangend schaamrood veroorzakende actie nog lekker in zo’ n groep functioneren?

Ze hebben Jethro weinig kans gegeven, en dat m.n. Jos achter zijn rug om stemming tegen hem aan het kweken is en vrijwel iedereen daar in meegaat, is ook niet bevorderlijk.
Jos is een echte intrigant, vanaf het begin al.
En dat de groep het hem kwalijk neemt dat hij nu al 3 mensen heeft weggespeeld is hypocriet, ze hebben hem 3 keer in een duel gezet, had hij dan expres moeten verliezen of zich door de beroepsintrigant moeten laten sturen en ophitsen en hem als tegenstander kiezen?
pi_198094295
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Vanaf het begin is er gekonkeld tegen Jethro. Jos in de eerste aflevering, vóór het duel: “kies Jethro, je scoort punten bij de hele groep als je die eruit speelt”.
Bij het tweede duel met Jethro moedigde de hele ploeg keihard de tegenstander aan. Wie van ons zou na deze collectieve en plaatsvervangend schaamrood veroorzakende actie nog lekker in zo’ n groep functioneren?

Ze hebben Jethro weinig kans gegeven, en dat m.n. Jos achter zijn rug om stemming tegen hem aan het kweken is en vrijwel iedereen daar in meegaat, is ook niet bevorderlijk.
Jos is een echte intrigant, vanaf het begin al.
En dat de groep het hem kwalijk neemt dat hij nu al 3 mensen heeft weggespeeld is hypocriet, ze hebben hem 3 keer in een duel gezet, had hij dan expres moeten verliezen of zich door de beroepsintrigant moeten laten sturen en ophitsen en hem als tegenstander kiezen?
Je hebt zeker een punt hoor!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_198098547
Ik vind het prima dat Romy eruit is. Ik vond haar onsportief al in de zakken wedstrijd. Laat Claire opstaan en ga verder dat had ze toch wel gewonnen. Ik vond het wat mens onwaardig dat gesleep. Tijdens de battle was ze ook zo bijdehand met ja dat weet/wist ik wel hoor. Opzouten :W
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_198103453
Ik vind het wel mooi dat Jethro er nog steeds in zit, heb liever Jos eruit, of een stel grijze muizen eruit.
pi_198154598
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:10 schreef Soury het volgende:
Ik vind het prima dat Romy eruit is. Ik vond haar onsportief al in de zakken wedstrijd. Laat Claire opstaan en ga verder dat had ze toch wel gewonnen. Ik vond het wat mens onwaardig dat gesleep. Tijdens de battle was ze ook zo bijdehand met ja dat weet/wist ik wel hoor. Opzouten :W
Ook dat gejank dat Jethro geen ballen heeft en jos niet gekozen heeft, logisch dat hij de “voor hem” zwakste kiest. Staat tenslotte een leuk bedrag op het spel in de finale.
pi_198204944
En daar zijn de vliegen.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198205216
Ik precies wat ik gokte: Jos.
Zo waar, Jos blijkt nog vrienden te hebben. :D
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198205709
Jos en Jethro hebben zich blijkbaar enigszins verzoend.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198205851
Rip Josti
pi_198205856
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 21:03 schreef svann het volgende:
Jos en Jethro hebben zich blijkbaar enigszins verzoend.
Maar gelukkig kan deze konkelende intrigant nu wel vertrekken! *O*
  donderdag 25 februari 2021 @ 21:11:16 #119
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_198205931
Thijs :r
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:59:56 #122
2651 svann
night-hawk
pi_198326417
Jethro maar sloven.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:03:06 #123
2651 svann
night-hawk
pi_198326472
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
:W Is dit de laatste of de een na laatste uitzending? Dag 24.
Laatste keer melken, hoor ik net.
Dus ik denk de laatste.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:19:32 #125
2651 svann
night-hawk
pi_198326808
Dat wordt drie rode kaarten.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:21:42 #126
2651 svann
night-hawk
pi_198326871
Dat valt me alles mee.
Raar eindspel.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198327008
Onverwacht einde. Ik had minimaal 2 rode kaarten verwacht.

Maar mijn conclusie is dat het teveel om het spel draaide en te weinig om het daadwerkelijke ouderwetse boerenleven en hoe de deelnemers dat hebben ervaren.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:38:22 #128
2651 svann
night-hawk
pi_198327297
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:27 schreef wcborstel het volgende:
Onverwacht einde. Ik had minimaal 2 rode kaarten verwacht.

Maar mijn conclusie is dat het teveel om het spel draaide en te weinig om het daadwerkelijke ouderwetse boerenleven en hoe de deelnemers dat hebben ervaren.
Ja, een beetje kaal slot zo.
De meeste overgeblevenen kwamen toch vooral om wat bijzonders te beleven, is mijn indruk.
Anita het speciaal nog even benadrukken dat sneaky spelen mag.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198330238
Wat een deceptie
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:01:53 #130
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_198332998
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:27 schreef wcborstel het volgende:
Onverwacht einde. Ik had minimaal 2 rode kaarten verwacht.

Maar mijn conclusie is dat het teveel om het spel draaide en te weinig om het daadwerkelijke ouderwetse boerenleven en hoe de deelnemers dat hebben ervaren.
100 % eens. Ik had meer willen zien over hoe ze zaken aanpakten, hoe ze met oude technieken overleefden. De nadruk lag nu op gekonkel en manipulatie, dat hadden ze met elektriciteit niet veel anders gedaan. Je hebt nooit iemand in de moestuin zien oogsten of wieden, alleen bij de pannenkoeken van begin tot eind een maaltijd zien bereiden. Wat stond er in de moestuin, hadden ze ook tomaten? Voldoende prei, uien? Waren er bessen- of druivenstruiken? Moesten ze steeds zelf graan dorsen (voor hun pap, want brood bakten ze niet meer) of kregen ze dat? Ik snap elke ochtend pap ook niet, ze konden brood bakken en pannenkoeken. Waarom geen (koude) pannenkoeken als ontbijt? Werden er kleren gewassen? Voor de hele groep of deed iedereen dat voor zich? Wie hield het sanitair schoon?

Je kan je opgeven voor volgend jaar zag ik. Ik zou enthousiastelingen dan aanraden een paar filmpjes over ploegen, manden vlechten en basis koken met weinig middelen (roosteren aan het spit, gebruik vuurkuil, hooikist, melk aanzuren) te bekijken. En iets over zelf vliegenvallen maken.
pi_198342324
Vond het wel een prima einde, wel even spannend want had wel 1 rode kaart verwacht.

Verder is er wel wat sympathie voor Jethro bij gekomen en minder voor Fransoise.

Maar inderdaad wat hierboven staat, het mocht wel wat meer gaan om het boeren leven en minder om het spel en die opdrachten. Hopelijk doen ze daar wat mee in het volgende seizoen.
pi_198345823
Ik vond het einde wel mooi, maar het geeft ook een beetje aan wat @wcborstel zegt, het had minder over het spel moeten gaan, en schijnbaar waren de deelnemers het daar ook mee eens, ze deden het samen, ze kozen allemaal de witte kaart.
Zou ook ff goed alle oude groentes leren kennen als ik volgend maar zou doen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 22:14:18 #133
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_198346600
Vond het een leuk programma :) zeker in het begin. Naarmate de finale naderbij kwam vond ik het programma qua kwaliteit inboeten. Kandidaten leken ook meer bezig met finale.dan boerenleven.

Finale was een beetje simpel inderdaad.

Volgens seizoen? Weet niet of ik daar op zit te wachten. Spontane is er wat af denk ik. Mensen weten hoe ze moeten reageren


Vond die boer en boerin echt tof _O_
En ook Jethro prima gast
pi_202497117
De boerderij staat te koop, nog wel even een beetje opknappen :D : https://www.funda.nl/koop/ambt-delden/huis-42548655-demmersweg-1/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')