abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197167283
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef puzzelaar85 het volgende:
Het jaar begint goed! Ik heb opgave 6! Wat een juweeltje! _O_ _O_ _O_
Zo, vandaag een deel van 20 klaar. Had ik tegenaan zitten hikken, dus vandaag de mouwen opgestroopt en flink zitten programmeren. De sudoku's gevonden en opgelost. (Respect voor degenen die dat met het handje hebben gedaan!) Nu moet er blijkbaar een tekst uitkomen, die dan nog slechts deelpunten waard is. Morgen maar eens met een fris hoofd naar kijken :O
pi_197167315
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:30 schreef pi31415 het volgende:

[..]

Zo, vandaag een deel van 20 klaar. Had ik tegenaan zitten hikken, dus vandaag de mouwen opgestroopt en flink zitten programmeren. De sudoku's gevonden en opgelost. (Respect voor degenen die dat met het handje hebben gedaan!) Nu moet er blijkbaar een tekst uitkomen, die dan nog slechts deelpunten waard is. Morgen maar eens met een fris hoofd naar kijken :O
O, die tekst viel mee. Aan de suggestie van vriend Google te zien hebben meer mensen hem al gevonden :)
Maar dan...
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:54:31 #53
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_197168253
14 erbij, bravo voor de familie die niet opgeeft! _O_
AIVD-puzze 2026l: al: 1a. Klein beginnen!
pi_197169205
Zo, vandaag via Zoom een dagje sparren met mijn puzzelmaatjes. Ben benieuwd wat het oplevert!
Vorig jaar hadden we onszelf nog een weekend opgesloten in een huisje op de Veluwe om te puzzelen, maar dat is dit jaar een beetje lastig...
Wish me luck!
pi_197170261
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:12 schreef Anitachica het volgende:
Zo, vandaag via Zoom een dagje sparren met mijn puzzelmaatjes. Ben benieuwd wat het oplevert!
Vorig jaar hadden we onszelf nog een weekend opgesloten in een huisje op de Veluwe om te puzzelen, maar dat is dit jaar een beetje lastig...
Wish me luck!
Niet lullig bedoelt, maar ik denk dat niemand er bezwaar tegen heeft als je jezelf en misschien nog een paar anderen opsluit in deze tijden ;)
pi_197171853
Het einde nadert voor mij... alle "ik weet meteen wat ik moet doen" puzzels opgelost, nog een paar "als je het antwoord ziet is de vraag niet moeilijk meer - 1 puntertjes" te gaan en een paar onbegrijpelijke kleurcodes die ik tot op heden in geen enkele editie heb kunnen oplossen... Heeft iemand zijn vrijstelling al ingezet?
pi_197172041
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:40 schreef hxnneke het volgende:
Het einde nadert voor mij... alle "ik weet meteen wat ik moet doen" puzzels opgelost, nog een paar "als je het antwoord ziet is de vraag niet moeilijk meer - 1 puntertjes" te gaan en een paar onbegrijpelijke kleurcodes die ik tot op heden in geen enkele editie heb kunnen oplossen... Heeft iemand zijn vrijstelling al ingezet?
Ik heb twee vrijstellingen en 5 topito's, maar die zet ik pas in als ik er al uit lig. Eerst weer een zwarte vrijstelling in zetten.

SPOILER: 24b
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197172256
Ik zie iedereen klagen over N4 bij opdracht 14, maar ik kan N1 al met geen mogelijkheid vinden :( zit er een extra logica in die ik mis?
pi_197172847
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:13 schreef HalloDaar11 het volgende:
Ik zie iedereen klagen over N4 bij opdracht 14, maar ik kan N1 al met geen mogelijkheid vinden :( zit er een extra logica in die ik mis?
De mogelijke woorden voor W1 en N1 zijn vrij beperkt, dus misschien controleren of je wel hetzelfde spel aan het spelen bent?
pi_197173970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:06 schreef pcgroot het volgende:

[..]

De mogelijke woorden voor W1 en N1 zijn vrij beperkt, dus misschien controleren of je wel hetzelfde spel aan het spelen bent?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197174182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:24 schreef kaledobber het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_197174767
Ik word helemaal leip van opgave 8
pi_197174783
Je bent niet de enige...
pi_197174920
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:30 schreef RW-fan het volgende:
Je bent niet de enige...
Inderdaad. Het ontcijferen was bij de juniorversie een stuk beter te doen :)
pi_197174940
Puntentelling in opgave 14:
SPOILER
Ik hoef alleen ja of nee te horen.
pi_197175027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:42 schreef Djezzebella het volgende:
Puntentelling in opgave 14:
SPOILER
Ik hoef alleen ja of nee te horen.
SPOILER
pi_197175362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:48 schreef pi31415 het volgende:

[..]

SPOILER
Je snapt de vraag wel toch?
Laat ik hem dan anders stellen:
SPOILER
pi_197175424
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:13 schreef Djezzebella het volgende:

[..]

Je snapt de vraag wel toch?
Laat ik hem dan anders stellen:
SPOILER
Deze keer volgen W en N de regels.
pi_197175503
Vandaag de fijne opgaves 20 en 21 opgelost! Hier zal het waarschijnlijk bij blijven voor dit jaar.

Opgelost: 2, 7, 11ab, 12, 14, 19, 20, 21, 22, 25

Rest geen zin om me dood op te staren, teveel werk om leuk te zijn ook al snap je wel hoe het ingevuld moet worden (6, 9) of totaal geen idee wat de bedoeling is
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_197175642
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 18:24 schreef Cassa95 het volgende:
Vandaag de fijne opgaves 20 en 21 opgelost! Hier zal het waarschijnlijk bij blijven voor dit jaar.

Rest geen zin om me dood op te staren, teveel werk om leuk te zijn, ... , totaal geen idee wat de bedoeling is
Wat grappig, dat heb ik dus precies bij 20!
pi_197178355
Ik kan vannacht weer iets rustiger slapen...
pi_197181815
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:12 schreef Anitachica het volgende:
Wish me luck!
Toch nog opgave 7 en 21 opgelost vandaag. Wij zijn weer blij :)
pi_197187447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 15:06 schreef pcgroot het volgende:
Ik zie iedereen klagen over N4 bij opdracht 14, maar ik kan N1 al met geen mogelijkheid vinden zit er een extra logica in die ik mis?

Ik worstel met hetzelfde...
misschien komt het doordat ik de vakantie grotendeels gespendeerd heb aan het helpen van dochterlief met studeren. Ik zie overal alleen nog 3D integralen in 8)7
AIVD kerstpuzzel 2025
1a, 6
  zondag 3 januari 2021 @ 15:46:55 #74
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_197190264
SPOILER
Als iemand zin heeft om me een zetje te geven bij 20 en 22 kan dat via DM, ik zoek antwoorden op de volgende vragen:
SPOILER
pi_197190271
Oh help zeg, had vraag 20 met de hand opgelost, maar 2 vd 4 sudoku's leken niet oplosbaar. Toen een script geprogrammeerd en wonderbaarlijk genoeg kwam er dezelfde oplossing uit! Bij nader inzien bleken die 2 sudoku's toch oplosbaar 🤣 Ik kan me niet herinneren dat ik me na m'n studietijd nog zo heb vastgebeten in een probleem - heerlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_xxx op 03-01-2021 15:57:05 ]
pi_197191118
Klaag, klaag. Bij 28 een hoop observaties al gedaan, maar geen idee, waar te beginnen.

SPOILER
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1a, 3a, 6, 7a, 14a, 16a-d, 22, 25a
thema pagina: 2,3
pi_197194484
Pfff... Eindelijk opgave 7 af. Die landen vinden was het ergste niet (op 1 na), maar welke twee er dan nog misten, dat heeft me toch twee weken gekost, om de paar dagen weer eens kijken, steeds nieuwe dwaalsporen, vingers stukgegoogled. Wel heel lekker als je dan uiteindelijk het licht ziet!
pi_197194588
D
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:44 schreef QIXL het volgende:
Klaag, klaag. Bij 28 een hoop observaties al gedaan, maar geen idee, waar te beginnen.
Dat heb ik nou bij 4. De enige die ik nog moet. En soms helpt het om te klagen, heb ik begrepen. Dus bij deze een poging...

En grappig om te zien dat iedereen zich weer stukbijt op een andere puzzel ;).
pi_197194872
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:01 schreef PZZLD het volgende:
D
[..]

Dat heb ik nou bij 4. De enige die ik nog moet. En soms helpt het om te klagen, heb ik begrepen. Dus bij deze een poging...

En grappig om te zien dat iedereen zich weer stukbijt op een andere puzzel ;).
De enige die je nog moet....?

Wow!!

Dan heb ik nog heel wat te klagen....
pi_197195184
Ik kom maar niet verder met opgave 21....

Het schijnt dat alleen klagen al helpt, maar is er misschien toch iemand bij wie ik iets over deze opgave mag checken (om tunnelvisie te voorkomen)?
pi_197195385
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:27 schreef Nikkie72 het volgende:

Het schijnt dat alleen klagen al helpt, maar is er misschien toch iemand bij wie ik iets over deze opgave mag checken (om tunnelvisie te voorkomen)?
Zeker :)
pi_197195855
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:27 schreef Nikkie72 het volgende:

Tunnelvisie is niet goed, maar je mag het best zwart-wit bekijken.
  zondag 3 januari 2021 @ 21:44:50 #83
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_197197593
Heb toevallig net 21 opgelost, brand maar los!

Briljante opgave, chapeau AIVD!
pi_197197776
quote:
99s.gif Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Zeker :)
Thanks!

Op het moment dat ik wilde gaan uitleggen waar ik vast liep, ontdekte ik dat ik iets verkeerd in Excel had over genomen en het allemaal een lettertje verschoven was |:(

Klagen helpt dus echt!!
Nu vraag 21b nog....
pi_197198075
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:50 schreef Nikkie72 het volgende:

[..]

Thanks!

Op het moment dat ik wilde gaan uitleggen waar ik vast liep, ontdekte ik dat ik iets verkeerd in Excel had over genomen en het allemaal een lettertje verschoven was |:(

Klagen helpt dus echt!!
Nu vraag 21b nog....
Top ^O^
pi_197198215
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:44 schreef llamalama het volgende:
Heb toevallig net 21 opgelost, brand maar los!

Briljante opgave, chapeau AIVD!
Zeker!
pi_197200222
Ik gok dat het voor mij afgelopen gaat zijn. En hoop puzzels waar ik al weken denk alleen nog maar het laatste, maar niet verder kom (o.a. 8,23 en een hoop b opgaven) te moeten en een hoop waar ik niet weet waar te beginnen (zoals 4, 15 of 26). En een die gewoon tijdverdrijf is en niet eens leuk lijkt om aan te beginnen (9). Plus de komende 7 dagen nachtdienst blijft er weinig tijd over om me echt vast te bijten.
Tenzij ik vannacht nog ideeën heb, wrs blijven steken op het puntenaantal wat ik nu heb.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1a, 3a, 6, 7a, 14a, 16a-d, 22, 25a
thema pagina: 2,3
pi_197201121
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel mensen uiteindelijk de 100 punten halen. Als er daadwerkelijk mensen zijn die nog maar één vraag moeten zullen er sowieso wel meer zijn die zo ver zijn, lijkt me.
pi_197201141
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:09 schreef Legoblokje het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoeveel mensen uiteindelijk de 100 punten halen. Als er daadwerkelijk mensen zijn die nog maar één vraag moeten zullen er sowieso wel meer zijn die zo ver zijn, lijkt me.
Ik ben al blij met de helft ^O^
pi_197201392
quote:
Volgens mij is er altijd minstens één die vóór de kerst al klaar is ;).
pi_197201447
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:41 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Volgens mij is er altijd minstens één die vóór de kerst al klaar is ;).
Maar diegene is dit jaar volgens mij stiller dan andere jaren :o
pi_197201466
quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Ja, nu je het zegt.. Geen ingewikkelde hints of obscure opmerkingen. Hmmm...
pi_197201781
quote:
Ik gok een stuk of 5, maar misschien wel meer. Het is immers weer een even jaartal (nou ja vorig jaar dan).

quote:
99s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:50 schreef Legoblokje het volgende:

[..]

Ja, maar ik ben ook nog aan het promoveren enzo en pogingen tot soliicitaties en tijdens kerst had ik ook nog allemaal dingen.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 00:53 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Ja, nu je het zegt.. Geen ingewikkelde hints of obscure opmerkingen. Hmmm...
SPOILER: 4? Of toch niet 4?
SPOILER: 15?
SPOILER: 27
SPOILER: 28

[ Bericht 1% gewijzigd door CarloV op 04-01-2021 03:06:14 ]
pi_197202534
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 02:52 schreef CarloV het volgende:

[..]

Ik gok een stuk of 5, maar misschien wel meer. Het is immers weer een even jaartal (nou ja vorig jaar dan).
[..]

Ja, maar ik ben ook nog aan het promoveren enzo en pogingen tot soliicitaties en tijdens kerst had ik ook nog allemaal dingen.
[..]

Precies de opgaves die wij nog moeten, dank voor de duidelijke tips. Maak er maar 6 van die alles op gaan lossen :P
pi_197207676
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 08:19 schreef De_Escalatievogel het volgende:

[..]

Precies de opgaves die wij nog moeten, dank voor de duidelijke tips. Maak er maar 6 van die alles op gaan lossen :P
Graag gedaan, ik help iedereen graag op weg bij deze laatste loodjes!
SPOILER: 6
pi_197208429
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 02:52 schreef CarloV het volgende:

Gelukkig, daar zijn ze... de onbegrijpelijke hints. We begonnen ons al zorgen te maken :P.
pi_197208804
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:39 schreef PZZLD het volgende:

[..]

Gelukkig, daar zijn ze... de onbegrijpelijke hints. We begonnen ons al zorgen te maken :P.
Mag je je eindelijk opgeven als zorgmedewerker!
pi_197212477
Ieder jaar weer: in de laatste week los ik de ene na de andere op dat je denkt hoe heb ik dat nou niet eerder kunnen zien?

Denk dat ik volgend jaar in 2022 begin
pi_197216675
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Habi82 het volgende:
Denk dat ik volgend jaar in 2022 begin
Lijkt me logisch, volgend jaar is nu eenmaal 2022 :s)
  maandag 4 januari 2021 @ 23:49:38 #100
474652 llamalama
Hier voor spoilers
pi_197218204
Klaag klaag 25 is pezen,
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')