quote:Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
Misschien dat ze de oudste project investeerders als eerste benaderen, gevolgd door de investeerders van het tweede project enz. Kan me bijna niet voorstellen dat er geen logische gedachte achter zit.quote:Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:11 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Mijn mening: het was erg groots voor een huurhuis. Ik snapte de bedoeling met het pand niet goed. Ik meen dat het doel was om het te verkameren. Hij zal het wel gekocht hebben vermoed ik, maar dan op andere wijze gefinancierd. Dat gevoel van enige vaagheid zullen meerdere investeerders gehad hebben vermoed ik. Het project kwam toen niet vol.
Was dit dat pandje in Limburg?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:11 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Mijn mening: het was erg groots voor een huurhuis. Ik snapte de bedoeling met het pand niet goed. Ik meen dat het doel was om het te verkameren. Hij zal het wel gekocht hebben vermoed ik, maar dan op andere wijze gefinancierd. Dat gevoel van enige vaagheid zullen meerdere investeerders gehad hebben vermoed ik. Het project kwam toen niet vol.
Klopt, K*rls via GVE, Brunssum.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 16:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:
[..]
[..]
Was dit dat pandje in Limburg?
De overheid heeft nog wel meer snode plannen, er wordt nu zelfs gesproken om de tijdelijke huurcontracten toch weer aan banden te leggen, die worden teveel gebruikt om de vrije sectorhuur te verhogen, de max vrije sectorverhogig boven inflatie wordt teruggebracht, verhuurdersheffing mogelijk een lagere drempel vwb de vrijstelling, verduurzaming eisen, woz cap, box3 belasting op het gefinancierde deel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat buy-to-hold investeerders zich geen grote zorgen maken omdat de meerkosten over 10 jaar te verwaarlozen is.
Ze worden waarschijnlijk meer zenuwachtig van het plan van de PvdA om bij 5 panden of meer deze te verhuizen van box 3 naar box 1. Dit is echter nog maar een plan/proefballon.
Er zijn te weinig middelen om de investeerders in "de teugels te houden"quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:07 schreef Kletsmajoortje het volgende:
[..]
De overheid heeft nog wel meer snode plannen, er wordt nu zelfs gesproken om de tijdelijke huurcontracten toch weer aan banden te leggen, die worden teveel gebruikt om de vrije sectorhuur te verhogen, de max vrije sectorverhogig boven inflatie wordt teruggebracht, verhuurdersheffing mogelijk een lagere drempel vwb de vrijstelling, verduurzaming eisen, woz cap, box3 belasting op het gefinancierde deel.
En straks maar weer gillen dat 'de sector' te weinig doet om doorstroming te bevordenen ;-).
Het is toch wat, andere momenten willen ze juist liever marktwerking...quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:36 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Er zijn te weinig middelen om de investeerders in "de teugels te houden"
Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met excuses en de mededeling dat het gecorrigeerd is. Jaaroverzicht 2020 is bij mij nu correct.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 11:53 schreef FINONAF het volgende:
Allemaal de beste wensen voor 2021. Dat het maar een mooi Crowdfunding jaar mag worden.
Ik heb de laatste jaren weinig gepost en gereageerd, maar wel veel meegelezen op dit waardevolle forum. Ik ga proberen om dit jaar wat actiever te zijn in mijn inbreng.
Ik zag dat Crowdrealestate de jaaropgave 2020 al klaar heeft. Bij mij klopt deze helaas niet. Men heeft verzuimd om de aflossingen van de proposities 'Woningportefeuille Randstad', 'Woningportefeuille Randstad II', 'Amsterdam Zuidoost' en 'Amsterdam Osdorp-Midden' te verwerken. Het gevolg hiervan is dat het openstaand bedrag op 31 december 2020 te hoog is.
Ik heb Crowdrealestate hierover een e-mail gestuurd. Als ik een reactie ontvang, zal ik dat hier laten weten.
Ik verwacht namelijk dat deze fout ook bij andere investeerders in genoemde proposities is gemaakt.
Bij mij is het ook gecorrigeerd. Zal wel bij iedereen zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 09:48 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met excuses en de mededeling dat het gecorrigeerd is. Jaaroverzicht 2020 is bij mij nu correct.
Hoewel dit overzicht met alle zorgvuldigheid is samengesteld, aanvaarden wij geenquote:Op zondag 3 januari 2021 09:48 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met excuses en de mededeling dat het gecorrigeerd is. Jaaroverzicht 2020 is bij mij nu correct.
Thanks allen voor de input. De hier geopperde financiële constructies lijken me inderdaad wat praktischer. Nu snel even die financiering regelen en daarna weer snel mijn crowdfunding activiteiten hervatten.quote:Op donderdag 31 december 2020 09:40 schreef FryskeFaam het volgende:
[..]
Zelf zou ik vandaag en morgen een vrijgestelde schenking doen, dan ben je al ver. Je kunt dit óf later onderhands terugbetalen, of bijv op latere momenten iets voor hun betalen (bijv de vakantie, een rekening van .. etc). Zou voor mij de simpelste oplossing zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.Pecunia non olet
quote:Op zondag 3 januari 2021 16:27 schreef obligataire het volgende:
Update van CC:https://www.google.com/ur(...)CMabVaSqExGW4sQvwxYzSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.
Gebeurt er toch nog wat op FOK. Dacht bijna dat het aan mijn PC lagquote:Op zondag 3 januari 2021 16:41 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)CMabVaSqExGW4sQvwxYz
Update van CC:Had jij om een update gevraagd? Want ik zit ook in de tweede en heb geen mail van CC ontvangen en zie ook niets in de investeerdersomgeving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.
Da's altijd op zondagen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:32 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Gebeurt er toch nog wat op FOK. Dacht bijna dat het aan mijn PC lag
Update van CC:Het betreft bij de tweede toch alleen maar de meest recente maandtermijn die nog voldaan moet worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.
Klopt, via een mailtje, omdat ik van hun kant niets hoorde, en dat had best wel even gemogen. Ik vind het prima trouwens dat ze meteen de druk er op zetten. Dat doet me vermoeden dat VL niet eens geprobeerd heeft een regeling af te spreken. Maar ik neem aan dat er morgen wel een officiële update komt met wat meer details er in.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Had jij om een update gevraagd? Want ik zit ook in de tweede en heb geen mail van CC ontvangen en zie ook niets in de investeerdersomgeving.
Er is 1 keer rente betaald (in overleg) en verder alleen de laatste niet, inderdaad. Bij CC zitten ze er strak op, dat was bij de Bijenkoning ook al zo. Al heeft die laatste trouwens ook al weer 2x verzuimd......quote:Op zondag 3 januari 2021 19:14 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
Het betreft bij de tweede toch alleen maar de meest recente maandtermijn die nog voldaan moet worden?
Ondernemer heeft ook een lening bij geldvoorelkaar lopenquote:Alle voornoemde partijen laten geen extra hypothecaire inschrijving toe op de door hen gefinancierde panden
quote:Het bedrijfspand Nobelstraat 76-78 is gefinancierd door een combinatie van Mogelijk en Geld voor Elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |