abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197174255
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
Misschien dat ze de oudste project investeerders als eerste benaderen, gevolgd door de investeerders van het tweede project enz. Kan me bijna niet voorstellen dat er geen logische gedachte achter zit.
pi_197174294
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Mijn mening: het was erg groots voor een huurhuis. Ik snapte de bedoeling met het pand niet goed. Ik meen dat het doel was om het te verkameren. Hij zal het wel gekocht hebben vermoed ik, maar dan op andere wijze gefinancierd. Dat gevoel van enige vaagheid zullen meerdere investeerders gehad hebben vermoed ik. Het project kwam toen niet vol.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 00:11 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Mijn mening: het was erg groots voor een huurhuis. Ik snapte de bedoeling met het pand niet goed. Ik meen dat het doel was om het te verkameren. Hij zal het wel gekocht hebben vermoed ik, maar dan op andere wijze gefinancierd. Dat gevoel van enige vaagheid zullen meerdere investeerders gehad hebben vermoed ik. Het project kwam toen niet vol.
Was dit dat pandje in Limburg?
pi_197174376
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:52 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

[..]

Was dit dat pandje in Limburg?
Klopt, K*rls via GVE, Brunssum.
pi_197174398
Ja dat was iets wat ik niet gekocht zou hebben voor dat geld op die locatie.
pi_197174483
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat buy-to-hold investeerders zich geen grote zorgen maken omdat de meerkosten over 10 jaar te verwaarlozen is.

Ze worden waarschijnlijk meer zenuwachtig van het plan van de PvdA om bij 5 panden of meer deze te verhuizen van box 3 naar box 1. Dit is echter nog maar een plan/proefballon.
De overheid heeft nog wel meer snode plannen, er wordt nu zelfs gesproken om de tijdelijke huurcontracten toch weer aan banden te leggen, die worden teveel gebruikt om de vrije sectorhuur te verhogen, de max vrije sectorverhogig boven inflatie wordt teruggebracht, verhuurdersheffing mogelijk een lagere drempel vwb de vrijstelling, verduurzaming eisen, woz cap, box3 belasting op het gefinancierde deel.

En straks maar weer gillen dat 'de sector' te weinig doet om doorstroming te bevordenen ;-).
  zaterdag 2 januari 2021 @ 17:36:53 #106
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197174861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:07 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

De overheid heeft nog wel meer snode plannen, er wordt nu zelfs gesproken om de tijdelijke huurcontracten toch weer aan banden te leggen, die worden teveel gebruikt om de vrije sectorhuur te verhogen, de max vrije sectorverhogig boven inflatie wordt teruggebracht, verhuurdersheffing mogelijk een lagere drempel vwb de vrijstelling, verduurzaming eisen, woz cap, box3 belasting op het gefinancierde deel.

En straks maar weer gillen dat 'de sector' te weinig doet om doorstroming te bevordenen ;-).
Er zijn te weinig middelen om de investeerders in "de teugels te houden"
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197175187
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:36 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Er zijn te weinig middelen om de investeerders in "de teugels te houden"
Het is toch wat, andere momenten willen ze juist liever marktwerking...
pi_197177287
De politiek heeft een zwalkend beleid voor de woningmarkt. Er is geen duidelijke visie en ook maar weinig bereidheid om eens flink door te pakken zodat er flink bijgebouwd kan gaan worden. Zolang er aan de aanbodzijde weinig gebeurd, is elke maatregel een pleistertje op een opengereten buikwond.

De woningnood moet opgelost worden door het bijbouwen van vele woningen. Daarbij kan de hulp van vele beleggers óók belangrijk zijn, maar die worden steeds meer in een hoekje gezet waar de klapjes vallen.
pi_197185189
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:53 schreef FINONAF het volgende:
Allemaal de beste wensen voor 2021. Dat het maar een mooi Crowdfunding jaar mag worden.
Ik heb de laatste jaren weinig gepost en gereageerd, maar wel veel meegelezen op dit waardevolle forum. Ik ga proberen om dit jaar wat actiever te zijn in mijn inbreng.

Ik zag dat Crowdrealestate de jaaropgave 2020 al klaar heeft. Bij mij klopt deze helaas niet. Men heeft verzuimd om de aflossingen van de proposities 'Woningportefeuille Randstad', 'Woningportefeuille Randstad II', 'Amsterdam Zuidoost' en 'Amsterdam Osdorp-Midden' te verwerken. Het gevolg hiervan is dat het openstaand bedrag op 31 december 2020 te hoog is.

Ik heb Crowdrealestate hierover een e-mail gestuurd. Als ik een reactie ontvang, zal ik dat hier laten weten.
Ik verwacht namelijk dat deze fout ook bij andere investeerders in genoemde proposities is gemaakt.
Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met excuses en de mededeling dat het gecorrigeerd is. Jaaroverzicht 2020 is bij mij nu correct.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:00:34 #110
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197185292
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:48 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik heb gisteren een e-mail ontvangen met excuses en de mededeling dat het gecorrigeerd is. Jaaroverzicht 2020 is bij mij nu correct.
Bij mij is het ook gecorrigeerd. Zal wel bij iedereen zijn.
pi_197185327
Dat pakken ze dan wel snel op.
pi_197185334
Ik heb mijn crowdfundingadministratie bijgewerkt t/m 31 december 2020.

Het netto rendement in procenten komt voor 2020 uit op 3,7% (2019: 5,6%)
Netto rendement in geld is rente-kosten-afboekingen.
Om tot het percentage te komen deel ik het netto rendement op het gemiddelde van het openstaande saldo per 1/1 en per 31/12 van een jaar.
Daling van het netto rendement voor het grootste deel te wijten aan meer afboekingen (tweemaal zoveel als in 2019)
Ik ben benieuwd of jullie netto rendement in 2020 ook is gedaald ten opzicht van 2019.
pi_197185337
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 09:48 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Hoewel dit overzicht met alle zorgvuldigheid is samengesteld, aanvaarden wij geen
aansprakelijkheid voor eventuele onjuistheden.
pi_197185508
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 09:40 schreef FryskeFaam het volgende:

[..]

Zelf zou ik vandaag en morgen een vrijgestelde schenking doen, dan ben je al ver. Je kunt dit óf later onderhands terugbetalen, of bijv op latere momenten iets voor hun betalen (bijv de vakantie, een rekening van .. etc). Zou voor mij de simpelste oplossing zijn.
Thanks allen voor de input. De hier geopperde financiële constructies lijken me inderdaad wat praktischer. Nu snel even die financiering regelen en daarna weer snel mijn crowdfunding activiteiten hervatten.
pi_197190879
Update van CC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.
Pecunia non olet
pi_197191068
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 16:27 schreef obligataire het volgende:
Update van CC:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 17/16 termijnen te gaan, van de eerste niet zo verbaasd, van de tweede wat meer.
https://www.google.com/ur(...)CMabVaSqExGW4sQvwxYz
  zondag 3 januari 2021 @ 17:32:09 #117
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197191877
quote:
Gebeurt er toch nog wat op FOK. Dacht bijna dat het aan mijn PC lag :W
pi_197191977
quote:
Update van CC:

SPOILER
Had jij om een update gevraagd? Want ik zit ook in de tweede en heb geen mail van CC ontvangen en zie ook niets in de investeerdersomgeving.
pi_197192472
Idem hier
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_197193329
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:32 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Gebeurt er toch nog wat op FOK. Dacht bijna dat het aan mijn PC lag :W
Da's altijd op zondagen.
pi_197193624
quote:
Update van CC:

SPOILER
Het betreft bij de tweede toch alleen maar de meest recente maandtermijn die nog voldaan moet worden?
pi_197196564
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 17:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Had jij om een update gevraagd? Want ik zit ook in de tweede en heb geen mail van CC ontvangen en zie ook niets in de investeerdersomgeving.
Klopt, via een mailtje, omdat ik van hun kant niets hoorde, en dat had best wel even gemogen. Ik vind het prima trouwens dat ze meteen de druk er op zetten. Dat doet me vermoeden dat VL niet eens geprobeerd heeft een regeling af te spreken. Maar ik neem aan dat er morgen wel een officiële update komt met wat meer details er in.
Pecunia non olet
pi_197196944
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:14 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Het betreft bij de tweede toch alleen maar de meest recente maandtermijn die nog voldaan moet worden?
Er is 1 keer rente betaald (in overleg) en verder alleen de laatste niet, inderdaad. Bij CC zitten ze er strak op, dat was bij de Bijenkoning ook al zo. Al heeft die laatste trouwens ook al weer 2x verzuimd......
Pecunia non olet
pi_197204098
Vastgoed financiering
https://www.collincrowdfund.nl/ares-groep-bv/
quote:
Alle voornoemde partijen laten geen extra hypothecaire inschrijving toe op de door hen gefinancierde panden
Ondernemer heeft ook een lening bij geldvoorelkaar lopen
quote:
Het bedrijfspand Nobelstraat 76-78 is gefinancierd door een combinatie van Mogelijk en Geld voor Elkaar.

[ Bericht 15% gewijzigd door KrekelJapie op 04-01-2021 11:38:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')