abonnement Unibet Coolblue
pi_197141665
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:10 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik hoop voor iedereen (ik doe zelf niks bij SiG) dat het, indien nodig, ook duidelijk en naar de letter van de uitleg uitgevoerd wordt.
Er wordt natuurlijk links en rechts door de verschillende platforms van alles geschreven over (de waarde van) zekerheden, maar het gebeurd toch regelmatig dat als puntje bij paaltje komt dat er niet gehandeld wordt naar de uitleg die op het platform beschreven wordt, of die letterlijk in de pitch benoemd is.
Hier zijn de laatste maanden verschillende voorbeelden van voorbijgekomen hier op het forum.
Mochten SIG niet handelen naar de schijven tijdens een default komt hun hele concept in gevaar. En schaden ze het vertrouwen van een beleggers met “institutionele gedachten goed” - goed voor 50% van elk project - de type belegger die investeert voor het behouden van de waarde van geld “store of value” tegen acceptabel risico i.p.v “het hoogste rendement” pakken tegen elk risico.

Om 1 default te vergoeden met rente moet je minimaal 19 succesvolle projecten (¤4,750) hebben lopen uitgaande van ¤250 per project a 5,45% jaar voor kosten. Dit wordt 14 projecten tegen 7,50% in schijf 4. Daarom pak ik alleen schijf 1 mee. Zolang de schijven in tijden van default worden nageleefd zit je in schijf 1 “in theorie” veilig.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:44:02 #52
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197142020
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:31 schreef 7dave het volgende:

[..]

Mochten SIG niet handelen naar de schijven tijdens een default komt hun hele concept in gevaar. En schaden ze het vertrouwen van een beleggers met “institutionele gedachten goed” - goed voor 50% van elk project - de type belegger die investeert voor het behouden van de waarde van geld “store of value” tegen acceptabel risico i.p.v “het hoogste rendement” pakken tegen elk risico.

Om 1 default te vergoeden met rente moet je minimaal 19 succesvolle projecten (¤4,750) hebben lopen uitgaande van ¤250 per project a 5,45% jaar voor kosten. Dit wordt 14 projecten tegen 7,50% in schijf 4. Daarom pak ik alleen schijf 1 mee. Zolang de schijven in tijden van default worden nageleefd zit je in schijf 1 “in theorie” veilig.
Is dat niet al te kort door de bocht gerekend? Dit zou zo zijn als alle projecten een looptijd van 1 jaar hebben.
Er zijn ook veel projecten met 5 jaar.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197142048
quote:
12s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:40 schreef peterc het volgende:

[..]
Heb 400+ projecten waarvan er nog 300+ lopen en circa 10 gedoe projecten (failliet, een regeling waar nog misschien wat uitkomt, en nog afwachten wat er uitkomt). Ben nog altijd tevreden over mijn R
Hoeveel ? Wow... dat bennen flink wat projecten.
pi_197142070
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:05 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Die massa email van GVE komt bij iedereen gelijk aan.
Ik geloof dat niet. Het lijken meerdere batches.
  donderdag 31 december 2020 @ 19:50:35 #55
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197142205
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:44 schreef namliam het volgende:

[..]

Hoeveel ? Wow... dat bennen flink wat projecten.
Dat betekend als het een beetje bij gehouden dient te worden, veel administratie.
Zegt verder niets over de portefeuille.
Afgelopen week was er een investeerder met meer dan 100 projecten. (De meeste van inschrijving ¤ 20,--)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197143716
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:50 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Dat betekend als het een beetje bij gehouden dient te worden, veel administratie.
Zegt verder niets over de portefeuille.
Afgelopen week was er een investeerder met meer dan 100 projecten. (De meeste van inschrijving ¤ 20,--)
Ja dat was iemand op het october-platform. Als je 1, 2 of 3 jaar actief bent hier zul je merken dat er een aantal investeerders is, die zeer veel projecten hebben en bij nieuwe projecten zeer zorgvuldig afwegen wel of niet mee te doen. Daarnaast zitten relatief weinig investeerders hier op october. "100 projecten van 20" is dus niet de gemiddelde investeerder hier. Het is lastig te zeggen, maar de meeste investeerders zullen enkele honderden projecten hebben met een investering van minimaal 100 euro per project. Alleen october hanteert 20 euro per project. De meesten hanteren en minimale inleg van 100 (bijv gve, Wvjg, collin Direct) , 250 (SIG,opc), 500 (collin regulier), 1000 (nli) of 5000 per project (matching capital).
pi_197143776
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 19:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ik geloof dat niet. Het lijken meerdere batches.
"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
pi_197144037
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
Ik heb mij een aantal maanden geleden ingeschreven bij GvE en had nog geen investering bij ze lopen.
Kreeg gisteren (30 Dec 13:24) een "welkomstaanbod" mail met een directe link naar APOC.
Dus ook al heb je nog niets lopen bij GvE kan je een directe inversterings link krijgen. (Misschien deden ze dit omdat het een aardig bedrag is wat opgehaald moet worden)
  donderdag 31 december 2020 @ 21:23:33 #59
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197144185
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:17 schreef ron6 het volgende:

[..]

Ik heb mij een aantal maanden geleden ingeschreven bij GvE en had nog geen investering bij ze lopen.
Kreeg gisteren (30 Dec 13:24) een "welkomstaanbod" mail met een directe link naar APOC.
Dus ook al heb je nog niets lopen bij GvE kan je een directe inversterings link krijgen. (Misschien deden ze dit omdat het een aardig bedrag is wat opgehaald moet worden)
Voor APOC was dit niet extreem hoog.
Vaak zijn de APOC projecten al bij voorbaat volgeschreven vanuit een harde zoeker vaan FOK of een voorkeur email van GVE.'
Het project van nu gaat life 4-1-2021 om 10.00 uur maar is al lang vol geschreven.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197145836
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:06 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

"Iedereen is gelijk maar sommigen zijn meer gelijk als anderen" lijkt het dus.
Vergelijkbaar als bij Collin. Ook daar zweven regelmatig linkjes.
Ik heb er geen moeite mee en profiteer er regelmatig van, al dan niet met hulp van het forum.
pi_197148688
Allemaal de beste wensen voor 2021! Dat het een jaar mag worden met veel mooie projecten en weinig defaults.
pi_197149945
quote:
14s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar KoM blijft wel in gesprek met de ondernemers :O :')
[..]

De ondernemers die krijgen deze updates ook. Die denken nu helemaal: MOOI! Die lening is afgeboekt B:)B

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 01-01-2021 10:32:24 ]
pi_197150393
De beste wensen voor 2021 met allereerst veel gezondheid en geluk!
Daarnaast veel mooie projecten en weinig defaults.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:24:28 #64
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197151048
Voor alle Fok-kers een gezond en voorspoedig 2021
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 10:26:36 #65
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197151062
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:17 schreef ron6 het volgende:

[..]

Ik heb mij een aantal maanden geleden ingeschreven bij GvE en had nog geen investering bij ze lopen.
Kreeg gisteren (30 Dec 13:24) een "welkomstaanbod" mail met een directe link naar APOC.
Dus ook al heb je nog niets lopen bij GvE kan je een directe inversterings link krijgen. (Misschien deden ze dit omdat het een aardig bedrag is wat opgehaald moet worden)
Heb het nog even nagekeken.
Email betreffende voorinschrijving dd. 31-12-2020 om 10:29 uur.

Met behulp van FOK (linkje) al ingeschreven dd. 30-12-2020 om 12:31 uur
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197151351
Voorlopig kunnen we nog op Fok blijven:

FB / Donatiepagina geopend, inclusief tellert #7 Pimp your keychain!

Ik vraag me wel af hoe het komt dat er zoveel minder inkomsten is, minder advertenties?
pi_197151527
rekenen met percentages blijft lastig :(
pi_197151877
Allemaal de beste wensen voor 2021. Dat het maar een mooi Crowdfunding jaar mag worden.
Ik heb de laatste jaren weinig gepost en gereageerd, maar wel veel meegelezen op dit waardevolle forum. Ik ga proberen om dit jaar wat actiever te zijn in mijn inbreng.

Ik zag dat Crowdrealestate de jaaropgave 2020 al klaar heeft. Bij mij klopt deze helaas niet. Men heeft verzuimd om de aflossingen van de proposities 'Woningportefeuille Randstad', 'Woningportefeuille Randstad II', 'Amsterdam Zuidoost' en 'Amsterdam Osdorp-Midden' te verwerken. Het gevolg hiervan is dat het openstaand bedrag op 31 december 2020 te hoog is.

Ik heb Crowdrealestate hierover een e-mail gestuurd. Als ik een reactie ontvang, zal ik dat hier laten weten.
Ik verwacht namelijk dat deze fout ook bij andere investeerders in genoemde proposities is gemaakt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:09:18 #69
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197152110
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:53 schreef FINONAF het volgende:
Allemaal de beste wensen voor 2021. Dat het maar een mooi Crowdfunding jaar mag worden.
Ik heb de laatste jaren weinig gepost en gereageerd, maar wel veel meegelezen op dit waardevolle forum. Ik ga proberen om dit jaar wat actiever te zijn in mijn inbreng.

Ik zag dat Crowdrealestate de jaaropgave 2020 al klaar heeft. Bij mij klopt deze helaas niet. Men heeft verzuimd om de aflossingen van de proposities 'Woningportefeuille Randstad', 'Woningportefeuille Randstad II', 'Amsterdam Zuidoost' en 'Amsterdam Osdorp-Midden' te verwerken. Het gevolg hiervan is dat het openstaand bedrag op 31 december 2020 te hoog is.

Ik heb Crowdrealestate hierover een e-mail gestuurd. Als ik een reactie ontvang, zal ik dat hier laten weten.
Ik verwacht namelijk dat deze fout ook bij andere investeerders in genoemde proposities is gemaakt.
Betreffende het jaaroverzicht is dat voor mij ook zo. Zal wel voor iedereen zijn.
Snel & goed gaan niet altijd samen.

Bij ander investerings platforms kan real-time de portefeuille worden bekeken.
Heb dat gevraagd bij CRE. Dat is momenteel alleen in de jaaropgave.

Aangezien ik tussentijds meer wil bijhouden (controle-freak) dan maar een kolom erbij in het spread-sheet. _O_
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197152621
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 06:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De ondernemers die krijgen deze updates ook. Die denken nu helemaal: MOOI! Die lening is afgeboekt B:)B
Tja, het is weer bijzonder knullig.
pi_197154440
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 17:11 schreef Crowdfunder99 het volgende:
En nog een KOM project wat afgeboekt wordt, wat maken ze zich er gemakkelijk vanaf, de investeerders moeten zelf maar contact opnemen met de ondernemer. Borgen, zekerheden, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon bij KOM.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig is MyTripbooker inmiddels afgelost door de heren (blijkbaar met enige tegenzin), maar weer een klein hoofdpijndossiertje minder bij KOM. :)

Tot op heden: 10 defaults, 34 afgelost, en 21 nog lopend. Resultaat, na voorzieningen, een jaartje krantenwijk :7 .
Pecunia non olet
pi_197154671
Interview vandaag op BNR met de directeur van Antea, die dit jaar hun participatie in APOC met dikke winst heeft verkocht. Over APOC blijft hij onverminderd positief. De koper heeft Antea uitgekocht omdat ze zelf graag 'groot' wilden meedoen.

https://www.bnr.nl/podcas(...)obert-de-boeck-antea
Pecunia non olet
pi_197157559
GVE 23414 Brunssum Karls ff google kom je op een handelsonderneming uit om de hoek bij de Molenvaart, zo ongeveer vanuit zijn achtertuin kan hij straks de garageboxen zien en of de huurders al wakker zijn en de gordijnen open hebben. Denk dat dit hem wel is? Plus kwam me het pand bekend voor van een eerdere pitch van GVE welke meen ik toen niet door is gegaan, ( apr-mei 2020)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door peterc op 01-01-2021 16:56:36 ]
pi_197158761
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:36 schreef peterc het volgende:
GVE 23414 Brunssum Karls ff google kom je op een handelsonderneming uit om de hoek bij de Molenvaart, zo ongeveer vanuit zijn achtertuin kan hij straks de garageboxen zien en of de huurders al wakker zijn en de gordijnen open hebben. Denk dat dit hem wel is? Plus kwam me het pand bekend voor van een eerdere pitch van GVE welke meen ik toen niet door is gegaan, ( apr-mei 2020)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is hem inderdaad.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:01:07 #75
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197159214
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:39 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Dit is hem inderdaad.
Project liep toen niet vol omdat er te weinig vertrouwen was??
Nu nieuw project met bedenkingen 8)7
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')