Dit inderdaad,quote:Op woensdag 30 december 2020 08:15 schreef NgInE het volgende:
[..]
Nee, mensen laten creperen in armoede, als het ze tegenzit, is natuurlijk de oplossing.![]()
Nou nou...luxe hoor, die 1000 euro per maand aan bijstand. Pas vanaf 2000 per maand kun je 'luxe' leven. Daaronder overleef je vooral.
Een paar honderd euro per maand voor mensen in de bijstand geeft ze net wat meer ruimte en vrijheid.
Daarnaast hoeft ook niet iedereen te werken van mij. De ongezonde opsessie met altijd maar productief moeten zijn moet ook maar eens klaar zijn. En de arbeidsparticipatie is al historisch hoog, dus om daar nou over te gaan klagen...
Vreemd. Ik red het met ¤100 per maand alleen voor gas en licht, zelfs nu ik sinds maart overwegend thuis werk. Timer op de thermostaat scheelt stukken. Tussen 6:00 en 8:00 gaat de ketel aan, sta ik warm op. Dan pas vanaf 15:00 weer, maar op dagen boven nul en met weinig wind koelt het nog niet meteen af. Ik zal 400m3 hebben als inhoud van mijn huis. Het aantal kubieke meters gas is natuurlijk wat anders.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Die dingen vertrouw ik ook niet zo, nee.
Ik stook ook flink, een wintermaand kost me zo'n 300 euro (400m3 gas) maar wel een hoekwoning van 650 m3, en 230m2 vloeroppervlakte. Dus wat je zou stoken is inderdaad absurd veel.
Boodschappen vd AH zijn een red flag, blijkbaar? Omdat het 'duur' zou zijn? Of omdat mevrouw geen AH direct in de buurt heeft misschien? Ik gok het eerste, de AH heeft wel de reputatie van een dure supermarkt. Ook van een bijstandsuitkering kun je volgens mij prima boodschappen doen bij de AH, zeker als er aanbiedingen zijn. Dat je met bijstand alleen bij een Aldi of Lidl terecht zou kunnen klopt volgens mij echt niet, volgens mij is uit onderzoek ook wel gebleken dat die lang niet zo goedkoop zijn als je zou denken.quote:Bij een huisbezoek aan de vrouw zag een medewerker van de sociale dienst ’tot zijn verbazing’ voornamelijk producten van Albert Heijn, zo kwam naar voren in een rechtszaak bij de Utrechtse rechtbank.
Ken daar ook een boel van.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:16 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit inderdaad,
Ik ken ook iemand die van bijstand moet leven, die heeft nieteens geld over om zijn ouwe fiets te laten repareren als die eens kapot is.
Als ik op visite kom moet ik mijn eigen koffie betalen...zo luxe is die uitkering
Hij heeft door persoonlijke omstandigheden vrijstelling gekregen van sollicitatie plicht. Dus werken is totaal geen optie voor hem.
Ze had eerder verklaard dat ze bij de Lidl of Aldi boodschappen deed, daarom was het een red flag. Niet omdat de AH zogenaamd duurder is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah ja, daar zat dus toch meer achter. Ja, dan zijn je vaste lasten wel een stuk hoger. Dat is wel wat anders dan vast zitten aan een hoge huur oid omdat je niet in aanmerking komt voor wat anders bijvoorbeeld.
Wat ik toch wel apart vind, dat had ik eerder niet zo meegekregen:
[..]
Boodschappen vd AH zijn een red flag, blijkbaar? Omdat het 'duur' zou zijn? Of omdat mevrouw geen AH direct in de buurt heeft misschien? Ik gok het eerste, de AH heeft wel de reputatie van een dure supermarkt. Ook van een bijstandsuitkering kun je volgens mij prima boodschappen doen bij de AH, zeker als er aanbiedingen zijn. Dat je met bijstand alleen bij een Aldi of Lidl terecht zou kunnen klopt volgens mij echt niet, volgens mij is uit onderzoek ook wel gebleken dat die lang niet zo goedkoop zijn als je zou denken.
Ik vraag me af hoe dat zit.quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:55 schreef Idisrom het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)k-dure-auto-en-motor
De kosten van een auto en een motor uit het duurdere segment en ook nog het verblijf in het buitenland moesten ook nog ergens vanuit betaald worden.
Zoals ik al eerder zei: "de boodschappen betaald door moeder" is het eufemisme voor zwart geld in omloop brengen.
Vandaar! Dat vermelden ze er dan in de Telegraaf natuurlijk weer niet bij (in dat nieuwe artikel)quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:31 schreef victorinox het volgende:
[..]
Ze had eerder verklaard dat ze bij de Lidl of Aldi boodschappen deed, daarom was het een red flag. Niet omdat de AH zogenaamd duurder is.
Volgens de krant heeft ze dat niet doorgegeven aan de gemeente bij de aanvraag.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat zit.
Als je bijstand ontvangt tellen dat soort bezittingen mee voor je vermogen (het deel dat boven ¤3500 waarde valt) en het lijkt me vrij makkelijk aan te tonen dat ze die voertuigen bezat (uitgaande dat ze op haar naam staan en zij de wegenbelasting en verzekering betaalt).
Dat rijmt voor mij dan weer niet met "uit het duurdere segment" en dan blijkbaar toch onder de ¤5500 aan vermogen blijven.
Als het een tweedehands Renault blijkt te zijn lach ik me kapot.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat zit.
Als je bijstand ontvangt tellen dat soort bezittingen mee voor je vermogen (het deel dat boven ¤3500 waarde valt) en het lijkt me vrij makkelijk aan te tonen dat ze die voertuigen bezat (uitgaande dat ze op haar naam staan en zij de wegenbelasting en verzekering betaalt).
Dat rijmt voor mij dan weer niet met "uit het duurdere segment" en dan blijkbaar toch onder de ¤5500 aan vermogen blijven.
Always. (zowel de ene kant op als de andere. Je kan het simpelweg nooit weten obv een berichtje in de media).quote:Op donderdag 21 januari 2021 11:52 schreef Elan het volgende:
http://www.telegraaf.nl/n(...)k-dure-auto-en-motor
Blijkt toch weer een stuk genuanceerder te liggen dan menigeen hier dacht.
Dit dus, daarbij is het idee dat Aldi/Lidl goedkoop zijn ook redelijk achterhaald, zeker als het om AH-producten (huismerk dus) gaat, want aan de Coca Cola of Calvé Pindakaas kun je niet zien uit welke supermarkt ze komen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ah ja, daar zat dus toch meer achter. Ja, dan zijn je vaste lasten wel een stuk hoger. Dat is wel wat anders dan vast zitten aan een hoge huur oid omdat je niet in aanmerking komt voor wat anders bijvoorbeeld.
Wat ik toch wel apart vind, dat had ik eerder niet zo meegekregen:
[..]
Boodschappen vd AH zijn een red flag, blijkbaar? Omdat het 'duur' zou zijn? Of omdat mevrouw geen AH direct in de buurt heeft misschien? Ik gok het eerste, de AH heeft wel de reputatie van een dure supermarkt. Ook van een bijstandsuitkering kun je volgens mij prima boodschappen doen bij de AH, zeker als er aanbiedingen zijn. Dat je met bijstand alleen bij een Aldi of Lidl terecht zou kunnen klopt volgens mij echt niet, volgens mij is uit onderzoek ook wel gebleken dat die lang niet zo goedkoop zijn als je zou denken.
Ja, dat lijkt me dan wel fraude in dit geval.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens de krant heeft ze dat niet doorgegeven aan de gemeente bij de aanvraag.
Ik weet zelf dat op zo'n aanvraag voor de bijstand gezien expliciet gevraagd wordt naar de eigen auto en de waarde daarvan.
Dat is wel een serieus probleem idd, de mensen met een arbeidshandicap in de bijstand, daar zou een apart soort uitkering voor moeten zijn op bijstandsniveau, een soort WIA/Wajong voor mensen die niet jong of in loondienst waren toen ze arbeidsongeschikt raakten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ken daar ook een boel van.
Niets om jaloers op te zijn. En met de stijgende kosten van levensonderhoud zie ik ze ook liever iets extras krijgen.
En dat laatste wat je zegt. Er zitten een boel mensen in die gewoon een soort arbeidshandicap hebben. Die kunnen niet voldoen aan de eisen van een werkgever. Ik snap niet waarom daar geen aparte regeling (uitkering) voor gemaakt wordt.
Wel een Vel Satis/Latitude/Talisman dan, anders valt hij niet in het "hogere segment".quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als het een tweedehands Renault blijkt te zijn lach ik me kapot.
Volgens mij bij vervolgbriefjes eens per zoveel tijd ook, ook als het niet gevraagd wordt dan moet je wijzigingen op dat vlak doorgeven. Maar het wordt ook gevraagd bij de aanvraag kwijtschelding gemeentelijke belastingen bijvoorbeeld, en iemand in de bijstand komt daarvoor in aanmerking en zou het dus aangevraagd moeten hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens de krant heeft ze dat niet doorgegeven aan de gemeente bij de aanvraag.
Ik weet zelf dat op zo'n aanvraag voor de bijstand expliciet gevraagd wordt naar de eigen auto en de waarde daarvan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |