Velen bewijzen het tegendeel.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Geloof me, als je in de Bijstand zit kun je echt geen auto betalen hoor.
Zoveel? Ik betaal 120 euro per maand. Maar ik werk wel, dat scheelt. Al is het maar 32 uur per week.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men voortdurend een aangename temperatuur in huis wil, is men toch gemiddeld zo'n 200 tot 250 euro per maand kwijt. Ook al leeft men van een bijstandsuitkering men zou dan toch behaaglijk warm moeten kunnen zitten in huis? Zodat het niet nodig is om met onhandige truien aan in huis te verblijven, dat kun je mensen toch niet aandoen?
Nee, daar geloof ik niks van. Een enkeling zal het met kunst en vliegwerk voor elkaar krijgen, maar dat Bijstandsgerechtigden massaal auto rijden is echt een fabeltje.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Velen bewijzen het tegendeel.
Ik weet van een Syrisch gezin die bijstand kreeg en waarbij de man in een tweedehands auto reed.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, daar geloof ik niks van. Een enkeling zal het met kunst en vliegwerk voor elkaar krijgen, maar dat Bijstandsgerechtigden massaal auto rijden is echt een fabeltje.
Ga het maar eens langdurig proberen met minder dan 1100 netto per maand.
oh ja reizen met de trein is ook niet goedkoop, maar de vaste lasten voor treinreizen zijn 0 en voor autobezit minimaal wegenbelasting en verzekering voordat je überhaupt een stukje gereden hebt. En als er weinig inkomsten zijn moet je zorgen dat je vaste lasten ook minimaal zijn.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Overigens is reizen met de trein vaak duurder dan een reis met de auto spreek ik uit eigen ervaring, maar dat terzijde.
van de voedselbank moet je ook bij je inkomen optellen hequote:Op dinsdag 29 december 2020 21:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat punt voert de advocaat ook aan en dat is natuurlijk zo. Boodschappen zijn boodschappen, van wie je ze ook krijgt.
Ik zou boodschappen ook niet als vermogen of inkomsten zien.
ik vermoed dat deze juffrouw al langer onder een vergrootglas lag van de uitkeringsinstantie , maar dan had men moeten kijken wat er voor auto voor de deur staat en waar ze heen gaat op vakantiequote:Op dinsdag 29 december 2020 23:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb zo'n idee dat dit na alle ophef wel wordt veranderd. Dat de regel soepeler wordt, of de boete lager.
Echter zit er wel een probleem. Als deze dochter elke week 50 euro had gekregen van haar moeder, ruim 200 euro per maand, had ze het door moeten geven. Maar nu het in de vorm van boodschappen is, is er opeens veel ophef.
Als men het altijd-dag en nacht en tijden dat men niet thuis is- behaaglijk warm in huis wil hebben is men toch ongeveer zoveel kwijt.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoveel? Ik betaal 120 euro per maand. Maar ik werk wel, dat scheelt. Al is het maar 32 uur per week.
Kleine tweedehands Golfje, Opeltje, Peugeot.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, daar geloof ik niks van. Een enkeling zal het met kunst en vliegwerk voor elkaar krijgen, maar dat Bijstandsgerechtigden massaal auto rijden is echt een fabeltje.
Ga het maar eens langdurig proberen met minder dan 1100 netto per maand.
Energiequote:Op woensdag 30 december 2020 08:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zoveel? Ik betaal 120 euro per maand. Maar ik werk wel, dat scheelt. Al is het maar 32 uur per week.
a die ken ik ook, en met de APK dan komen de problemen , gebruik dat valt wel meequote:Op woensdag 30 december 2020 08:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik weet van een Syrisch gezin die bijstand kreeg en waarbij de man in een tweedehands auto reed.
Een kuub gas kostte in 2000 zo'n 30 eurocent, nu 75 eurocent.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Als men voortdurend een aangename temperatuur in huis wil, is men toch gemiddeld zo'n 200 tot 250 euro per maand kwijt. Ook al leeft men van een bijstandsuitkering men zou dan toch behaaglijk warm moeten kunnen zitten in huis? Zodat het niet nodig is om met onhandige truien aan in huis te verblijven, dat kun je mensen toch niet aandoen?
Ja als het op de rekening wordt gestort van de vrouw wel.....quote:Op woensdag 30 december 2020 10:20 schreef Gia het volgende:
https://www.google.com/am(...)ren-moest-terug.html
Zakgeld dat kinderen van papa krijgen, moet gekort worden op moeders bijstand?
Dat doe ik nu ook, ik ben die 240¤ individuele stookkosten bovenop de huur spuugzat, ik heb de hele winter de verwarming nog geen minuut aangehad, dus dat geld komt als de afrekening komt vanzelf weer terug.quote:Op dinsdag 29 december 2020 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de energierekening is. Je hoeft alleen maar in de herfst en winter te stoken.
En vroeger deed men gewoon een extra trui aan.
Voorgaande jaren stookte ik ook nauwelijks. Maar nu ik thuiswerk, vind ik toch wel prettig om de verwarming aan te hebben.quote:Op woensdag 30 december 2020 10:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat doe ik nu ook, ik ben die 240¤ individuele stookkosten bovenop de huur spuugzat, ik heb de hele winter de verwarming nog geen minuut aangehad, dus dat geld komt als de afrekening komt vanzelf weer terug.
Mee eens, maar ik begrijp niet waar die achterlijk hoge prijs vandaan komt. Ik stook normaal gesproken alleen in de koudste maanden van het jaar, oct, nov, dec, jan en feb, de rest van het jaar staan ze gewoon uit. En dan zou ik in die 5 maanden ruim 2900¤ aan gas verbruiken, dat is gewoon bizar veel. Ik heb de verwarmingen al laten nakijken, en de "slimme meters' die ze er een paar jaar geleden op hebben geplaatst, maar men kan geen onregelmatigheden constateren. Nou, dan zie ik nog maar een oplossing, gewoon helemaal geen verwarming meer gebruiken en inplaats daarvan me wat dikker aankleden in huis.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorgaande jaren stookte ik ook nauwelijks. Maar nu ik thuiswerk, vind ik toch wel prettig om de verwarming aan te hebben.
Heb je een gasloze woning? Want een vriendin had dat ook en werd daardoor plots geconfronteerd met belachelijk hoge energierekeningen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik begrijp niet waar die achterlijk hoge prijs vandaan komt. Ik stook normaal gesproken alleen in de koudste maanden van het jaar, oct, nov, dec, jan en feb, de rest van het jaar staan ze gewoon uit. En dan zou ik in die 5 maanden ruim 2900¤ aan gas verbruiken, dat is gewoon bizar veel. Ik heb de verwarmingen al laten nakijken, en de "slimme meters' die ze er een paar jaar geleden op hebben geplaatst, maar men kan geen onregelmatigheden constateren. Nou, dan zie ik nog maar een oplossing, gewoon helemaal geen verwarming meer gebruiken en inplaats daarvan me wat dikker aankleden in huis.
Nog niet, maar er zijn al wel plannen om de hele wijk hier binnen enkele jaren van het gas af te halen, dus we zien het wel tegen die tijd. Mijn energierekening is vrij laag, ik betaal maar 43¤ per maand.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je een gasloze woning? Want een vriendin had dat ook en werd daardoor plots geconfronteerd met belachelijk hoge energierekeningen.
Heb je zelf controle over de m3 verbruik, of word je stookkosten berekend met andere methodes, zoals meters op de verwarmingen zelf?quote:Op woensdag 30 december 2020 11:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik begrijp niet waar die achterlijk hoge prijs vandaan komt. Ik stook normaal gesproken alleen in de koudste maanden van het jaar, oct, nov, dec, jan en feb, de rest van het jaar staan ze gewoon uit. En dan zou ik in die 5 maanden ruim 2900¤ aan gas verbruiken, dat is gewoon bizar veel. Ik heb de verwarmingen al laten nakijken, en de "slimme meters' die ze er een paar jaar geleden op hebben geplaatst, maar men kan geen onregelmatigheden constateren. Nou, dan zie ik nog maar een oplossing, gewoon helemaal geen verwarming meer gebruiken en inplaats daarvan me wat dikker aankleden in huis.
Meters op de verwarming zelf, en die zijn nogal creatief, registreren zelfs zonlicht heb ik me laten vertellen.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Heb je zelf controle over de m3 verbruik, of word je stookkosten berekend met andere methodes, zoals meters op de verwarmingen zelf?
Die dingen vertrouw ik ook niet zo, nee.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Meters op de verwarming zelf, en die zijn nogal creatief, registreren zelfs zonlicht heb ik me laten vertellen.
Ik maakte al grappend een opmerking tegen de verwarmingsmonteur die toen langs kwam dat ik voor mijn gevoel heel paleis Soestdijk aan het verwarmen was.quote:Op woensdag 30 december 2020 12:10 schreef skrn het volgende:
[..]
Die dingen vertrouw ik ook niet zo, nee.
Ik stook ook flink, een wintermaand kost me zo'n 300 euro (400m3 gas) maar wel een hoekwoning van 650 m3, en 230m2 vloeroppervlakte. Dus wat je zou stoken is inderdaad absurd veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |