abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197057694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De kerstcijfers voor de ziekenhuizen moeten dan ook nog komen over een week of anderhalf..
Ja, die daling van de lockdown ook.
Je doet net alsof er alleen maar gegourmet wordt, man.
Go hard or go home
pi_197057704
Lockdown werkt gewoon maar een klein beetje. Chineze taferelen willen we niet, dus moeten we ook maar accepteren dat het nou eenmaal kut is en dat er mensen sterven.

Vaccins zijn we veel te laat mee, maar hopelijk gaat dat straks een beetje snel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:44:34 #278
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197057710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:37 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Daar kan je nu nog niks van zeggen. Maar de Duitsers waren er naar eigen zeggen klaar voor, maar hebben twee keer grof geblunderd. Dat geeft toch te denken.
Of je dat inspuiten van 5x de normale dosis aan de "organisatie" kan verwijten weet ik niet. Zelfs de meesten die hier posten weten dat elke vial 5 dosissen bevat, en dat zal ongetwijfeld in al de documentatie en instructies vermeld staan. Op sommige foto's van de vials zie je het ook op het etiket staan: "contains 5 doses of 0.3 ml".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kan ik maar één verklaring bedenken: een zware professionele fout van één of meerdere individuen: iemand die aan de slag ging zonder de instructies te lezen, of iemand die onduidelijke of verkeerde instructies gaf en iemand die ze zonder te checken uitvoerde. Dat "routine" af en toe tot zulke fouten leidt is nog te begrijpen, maar dit waren de eerste vaccinaties met het covid-19 vaccin, daarvan zou je toch mogen verwachten dat professionals het correct uitvoeren.
are we infinite or am I alone
pi_197057718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hoop toch van harte van niet. Einde schooljaar, dat is echt niet realistisch. En heel slecht voor de schoolkinderen.
Wat moet je anders? Schoolkinderen prio geven bij het vaccin?
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:45:02 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197057720
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De 'korte, strenge lockdown' die ons meer mogelijkheden ging opleveren! Grandioos succes.
Zo'n korte lockdown werkt alleen als je er vroeg bij bent. Hoe later er wordt ingegrepen, hoe langer de maatregelen van kracht moeten blijven.
pi_197057733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja, die daling van de lockdown ook.
Je doet net alsof er alleen maar gegourmet wordt, man.
Waar zeg ik dat precies?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197057740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of je dat inspuiten van 5x de normale dosis aan de "organisatie" kan verwijten weet ik niet. Zelfs de meesten die hier posten weten dat elke vial 5 dosissen bevat, en dat zal ongetwijfeld in al de documentatie en instructies vermeld staan. Op sommige foto's van de vials zie je het ook op het etiket staan: "contains 5 doses of 0.3 ml".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan kan ik maar één verklaring bedenken: een zware professionele fout van één of meerdere individuen: iemand die aan de slag ging zonder de instructies te lezen, of iemand die onduidelijke of verkeerde instructies gaf en iemand die ze zonder te checken uitvoerde. Dat "routine" af en toe tot zulke fouten leidt is nog te begrijpen, maar dit waren de eerste vaccinaties met het covid-19 vaccin, daarvan zou je toch mogen verwachten dat professionals het correct uitvoeren.
Of ze zetten niet allemaal zorgprofessionals in?
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:45:44 #283
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197057747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kinderen worden juist helemaal niet gevaccineerd volgens het huidige plan, toch?
pi_197057755
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:45 schreef Tijn het volgende:

[..]

Kinderen worden juist helemaal niet gevaccineerd volgens het huidige plan, toch?
Klopt alleen 18+
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197057778
quote:

[..]

Kan mij voorstellen dat als (en dat is een hele grote als) scholen een grote virusmachine worden dat anders gaat liggen.
zie email 27 oktober
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:47:01 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197057784
quote:

[..]

Besmette kinderen zijn niet zo'n groot probleem, Zelfs de meeste ouders en leraren komen er prima mee weg. Je moet ze uit de buurt van opa en oma houden.

Als je een generatie kinderen helemaal naar de klote wil helpen, dan moet je ze tot de zomer thuis opsluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197057787
quote:

[..]

Volgens mij moet daar een apart vaccin voor komen/nog getest worden.

Als die omvallen na een vaccinatie heb je de poppen aan het dansen. :')
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:47:40 #288
80382 manny
30 is best veel
pi_197057797
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:37 schreef Confetti het volgende:

[..]

De overheid is eindverantwoordelijk. Zij heeft veel heftigeremiddelen tot haar beschikking dan zij tot nu toe heeft willen inzetten. Compliance kun je in extreme situaties met de harde hand afdwingen.

Dat ze zich laten weerhouden door de liberale ideologie van eigen verantwoordelijkheid is onbegrijpelijk als je ziekenhuizen voor je ogen instorten.
Er stort helemaal niets in. Het is steeds schipperen tussen 2 kwaden en er is geen 1 maatregel waarbij we even op de blaren zitten en daarna weer ons leventje kunnen oppakken.

Lastig te accepteren: ja. Maar geen reden om naar zondebokken te gaan zoeken of alle schuld bij "de overheid", "de brabanders" of "de kerstvierders" te leggen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197057803
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:42 schreef Noek het volgende:
Lul niet alsof alleen kerst verantwoordelijk is voor de cijfers. De lockdown is dat nl ook. Kun je wel moord en brand blijven roepen dat er gegourmet is, er is ook allejezus veel dicht en nog maar net.
Als je het geen lockdown vindt dan moet ik je helaas ontvolgen.
Neuh, maar de mensen die nu het ziekenhuis in gaan, zijn mensen die rond of net voor de kerst klachten kregen.

Dat zegt wat over het effect wat de kerst gaat hebben (!) op de cijfers. Een piek in opnamen die je terug kunt rekenen naar een paar dagen vóór de kerst is niet goed voor de situatie waarin we de kerst ingaan. Lockdown of niet, Kerst heeft sowieso een negatieve invloed. Die kan groter worden als er klaarblijkelijk veel mensen vlak voor kerst klachten hebben gekregen.

Als de ziekenhuisopnamen morgen en overmorgen nog verder omhoog gaan, dan zitten we op het punt dat die mensen besmettelijk waren tijdens kerst. Dan konden we wel eens een probleem gaan krijgen.

Ben benieuwd naar de testcijfers straks. Neem toch aan dat men de 27e maar zeker de 28e weer gewoon naar de teststraat is gegaan na de dip tijdens kerst. En vandaag komen ook de percentages positief natuurlijk, da's interessant.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197057814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Besmette kinderen zijn niet zo'n groot probleem, Zelfs de meeste ouders en leraren komen er prima mee weg. Je moet ze uit de buurt van opa en oma houden.

Als je een generatie kinderen helemaal naar de klote wil helpen, dan moet je ze tot de zomer thuis opsluiten.
Ik ben daar niet voor he. Laat dat duidelijk zijn. Maar afschermen gaat niet werken. Dat is zelfs in de relatief gecontroleerde omgeving van de verpleeghuizen grandioos mislukt.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 14:48:24 #291
5428 crew  miss_sly
pi_197057821
quote:

[..]

Geen idee. Volgens mij is geen van de vaccins vooralsnog uberhaupt bestemd/goedgekeurd voor kinderen?

Ik vind de schoolsluiting, en dan bedoel ik alle onderwijs, echt iets dat zo kort mogelijk moet. Misschien geen 100% normaal onderwijs, maar alleen online tot einde schooljaar dupeer je echt heel veel kinderen/jongeren mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197057854
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:44 schreef Injetta het volgende:
Ik zie een patroon:
- januari/februari: geen paniek mensen is hoogst onwaarschijnlijk dat dit virus naar Europa komt. En zo ja dan krijgt het weinig kans met onze geweldige gezondheidszorg
- februari: ga lekker carnavallen en met z’n duizenden skiën. Het zal zo’n vaart niet lopen.
- februari/maart: er zijn een paar gevallen, maar alles onder controle hoor. Testen? Nauwelijks nodig. Was je handen, gebruik papieren zakdoekjes en alleen als je bijna dood bent met 40 graden koorts en geen adem meer kunt halen nemen we eventueel een test af.
- februari/maart: steeds meer landen sluiten grenzen en nemen maatregelen. Niet nodig in Nederland hoor. Iedereen kan van over de wereld Nederland in- en uitreizen. Houd wat afstand. Heb je geen/nauwelijks verschijnselen: dan kun je niemand besmetten. Testen is nog steeds minimaal. En oh ja... mensen in de thuiszorg en bejaardenzorg.... jullie hoeven je niet te beschermen hoor. Mondkapjes en handschoenen zwaar overdreven.
- half maart: hmmm zelfs met dat gebrekkige testen lijkt het toch wel op te lopen. Wellicht gaan er toch wel mensen dood aan dat virus. Hoeveel weten we niet (want... testen doen we nauwelijks) en gelukkig alle heel oude en zieke mensen. Dus...geen angst. Toch maar wel een lockdown. In een paar weekjes is het dan zo over.
- maart/april/mei: ziekenhuizen, IC’s lopen vol. Mensen in verpleeghuizen sterven bij bosjes. Mensen we zijn over de piek heen hoor. We hebben testlocaties ingericht. Dus we gaan versoepelen ga lekker zonder mondkapjes op terrasjes zitten, ga weer lekker binnen sporten, hijgen, zweten. Kinderen ga gerust met z’n dertigen als haringen in een ton in een ongeventileerd lokaal zitten. Wij hebben het virus zo goed als verslagen.
- mei/juni/juli: testlocaties worden nauwelijks gebruikt. Je mag ook alleen als je door een zwaar commité heen komt waarbij je via de telefoon moet overtuigen dat je toch 40 graden koorts hebt, de longen uit je lijf hoest, barstende koppijn hebt en niets meer ruikt en proeft. Want met lichte klachten heb je het waarschijnlijk niet en zo ja, ben je volgens de overheid niet echt besmettelijk. Mondkapjes? Ventileren? Wordt naar het rijk der fabelen verwezen.
- juli/augustus/september: aantal besmettingen loopt gestaag op. We schieten in de wereld naar de top 10. Regering doet niets. Spreekt het volk vermanend toe maar geeft tegelijk het signaal dat het nog steeds allemaal meevalt.
- oktober maatregelen maar vooral symbolisch en weinig mensen houden zich eraan. Als een van de laatste landen stellen we mondkapjesplicht in.
- het ontwikkelen van vaccins loopt goed. Met name die van pilzer. Landen beginnen zich voor te bereiden. Wij hoeven dat niet. In Nederland is het vaccineren prima geregeld. Loopt vanzelf.
- december: oh jee. Is anders verpakt dan wij denken, moet in -70. Wisten wij als enige van de wereld niet. Maar... geeft niet. Wij gaan het zorgvuldig doen... we starten gewoon een maand later. Ondertussen moet leger worden ingeschakeld in de ziekenhuizen.

Patroon?
Alles bagatelliseren, achter de feiten aanlopen, informatie negeren of afwijzen, pas gaan handelen als het eigenlijk te laat is.
En dan alsnóg het verwijt krijgen een dictatuur in te willen voeren.

Het is ook nooit goed he ;)

Niet helemaal gelezen trouwens. Ziet eruit alsof het van Feestboek geplukt is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:49:26 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197057859
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben daar niet voor he. Laat dat duidelijk zijn. Maar afschermen gaat niet werken. Dat is zelfs in de relatief gecontroleerde omgeving van de verpleeghuizen grandioos mislukt.
Ik denk dat het ook niet lukt als je de scholen dicht houdt. Moet je de enorme schade die daaruit voortkomt dan toch maar accepteren omdat we niet beter weten?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:49:29 #294
12221 Tijn