Twee weken al.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lockdown is net een week bezig toch. Moet minimaal 10 dagen zijn als je echt wat wilt zien.
Het is ingegaan op 15 december.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Lockdown is net een week bezig toch. Moet minimaal 10 dagen zijn als je echt wat wilt zien.
https://nos.nl/liveblog/2(...)al-in-duitsland.htmlquote:Op een basisschool in Bergschenhoek is eind november de gemuteerde variant van het coronavirus aangetroffen.
Welk faalbeleid? Dat een hoop mensen hier te dom zijn om zich aan wat simpele regels te houden? Want dat is inderdaad falen op het hoogste nivo.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Iets meer dan 500 opnames op 1 dag zit heel dicht bij de absolute piek in maart. En toen hadden we geen idee van deze sluipmoordenaar.
Dat terwijl we al 2 maanden in een soort lockdown zitten. Wat een totaal faalbeleid.
Sja...Bergschenhoek.....i rest my case.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)al-in-duitsland.html
Eind november, nou dan weten we dat ook. En gaat als een malle tekeer op een basisschool, kan heel goed toeval zijn natuurlijk. Maar als ik basisschooldirecteur was ging ik maar eens voorbereiding treffen voor online les tot einde schooljaar.
Ze hebben gewoon veels te laat ingegrepen (wederom).quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Welk faalbeleid? Dat een hoop mensen hier te dom zijn om zich aan wat simpele regels te houden? Want dat is inderdaad falen op het hoogste nivo.
De grote vraag is wat is te laat, en wat is te vroeg, je doet het nooit goed in dit soort crisis gevallen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon veels te laat ingegrepen (wederom).
Regeringen dat is al een probleem, ik vind het schokkender dat de betreffende ambtenaren buiten schot blijven, onze belastingdienst heeft maffiose trekjes maar staat boven de wet.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
terwijl die gewoon linea directa ontslagen had moeten worden......die toeslagenaffaire is schandalig, dat de regering hiermee wegkomt is ongelofelijk
Besef jij wel dat er geen zsm bestaat nu?quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja meid, maar die daling moet sneller om zsm van die lockdown af te komen.. besef je je dat wel?
Ingrijpen werkt alleen bij de mensen die sowieso al de regels naleven. De groep die bewust lak heeft aan de regels blijft dat toch hebben. Ze hebben dan alleen maar lak aan net iets meer regeltjes.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De overheid is eindverantwoordelijk. Zij heeft veel heftigeremiddelen tot haar beschikking dan zij tot nu toe heeft willen inzetten. Compliance kun je in extreme situaties met de harde hand afdwingen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Welk faalbeleid? Dat een hoop mensen hier te dom zijn om zich aan wat simpele regels te houden? Want dat is inderdaad falen op het hoogste nivo.
Ja dat roep ik al een dikke week dat de lockdown zeer waarschijnlijk verlengd zal worden tot ver in februari/maart. Mede doordat deze lockdown te laat kwam en ongunstig getimed is met deze feestdagen waarbij men weet dat mensen de grenzen op gaan zoeken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Besef jij wel dat er geen zsm bestaat nu?
En dat die lockdown nog wel even duurt?
Nee, maar anderzijds ook niet iets wat niet" de lijn der verwachting lag, aangezien de piek waarschijnlijk rond de jaarwisseling of iets daarna ligt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Tja jongens dit is toch echt niet goed....
Dat wisten we eigenlijk natuurlijk al bij het afkondigen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat roep ik al een dikke week dat de lockdown zeer waarschijnlijk verlengd zal worden tot ver in februari/maart. Mede doordat deze lockdown te laat kwam en ongunstig getimed is met deze feestdagen waarbij men weet dat mensen de grenzen op gaan zoeken.
Dat is inderdaad sinds de zomer steeds weer de conclusie. Te lang dingen op z'n beloop laten, te lang denken dat het wel goed zal komen, te lang denken dat het wel mee zal vallen. En dan valt het niet mee en zijn ze weer te laat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sommige kunnen de realiteit niet echt onder ogen komen hier, geeft nietquote:Op dinsdag 29 december 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
Kunnen we ophouden met het "ach, meid"? Maak het zo niet zo persoonlijk
De 'korte, strenge lockdown' die ons meer mogelijkheden ging opleveren! Grandioos succes.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat wisten we eigenlijk natuurlijk al bij het afkondigen.
De lockdown in maart duurde 3 maanden, ik wist meteen al dat de algehele lockdown (scholen uitgezonderd) minimaal tot feb/maart ging duren.
De kerstcijfers voor de ziekenhuizen moeten dan ook nog komen over een week of anderhalf..quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:42 schreef Noek het volgende:
Lul niet alsof alleen kerst verantwoordelijk is voor de cijfers. De lockdown is dat nl ook. Kun je wel moord en brand blijven roepen omdat er gegourmet is, er is ook allejezus veel dicht en nog maar net.
Als je het geen lockdown vindt dan moet ik je helaas ontvolgen.
Mensen druk met kerst vieren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel flinke daling dus in afgenomen testen: van 476.000 naar 409.000
Ik hoop toch van harte van niet. Einde schooljaar, dat is echt niet realistisch. En heel slecht voor de schoolkinderen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)al-in-duitsland.html
Eind november, nou dan weten we dat ook. En gaat als een malle tekeer op een basisschool, kan heel goed toeval zijn natuurlijk. Maar als ik basisschooldirecteur was ging ik maar eens voorbereiding treffen voor online les tot einde schooljaar.
Vergeet ook het gedrag van mensen niet, beleid is één ding.quote:Op dinsdag 29 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Iets meer dan 500 opnames op 1 dag zit heel dicht bij de absolute piek in maart. En toen hadden we geen idee van deze sluipmoordenaar.
Dat terwijl we al 2 maanden in een soort lockdown zitten. Wat een totaal faalbeleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |