abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197057203
Iets meer dan 500 opnames op 1 dag zit heel dicht bij de absolute piek in maart. En toen hadden we geen idee van deze sluipmoordenaar.

Dat terwijl we al 2 maanden in een soort lockdown zitten. Wat een totaal faalbeleid.
pi_197057210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Lockdown is net een week bezig toch. Moet minimaal 10 dagen zijn als je echt wat wilt zien.
Twee weken al.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:32:25 #253
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197057260
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Lockdown is net een week bezig toch. Moet minimaal 10 dagen zijn als je echt wat wilt zien.
Het is ingegaan op 15 december.
pi_197057273
quote:
Op een basisschool in Bergschenhoek is eind november de gemuteerde variant van het coronavirus aangetroffen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)al-in-duitsland.html

Eind november, nou dan weten we dat ook. En gaat als een malle tekeer op een basisschool, kan heel goed toeval zijn natuurlijk. Maar als ik basisschooldirecteur was ging ik maar eens voorbereiding treffen voor online les tot einde schooljaar.
zie email 27 oktober
pi_197057278
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:
Iets meer dan 500 opnames op 1 dag zit heel dicht bij de absolute piek in maart. En toen hadden we geen idee van deze sluipmoordenaar.

Dat terwijl we al 2 maanden in een soort lockdown zitten. Wat een totaal faalbeleid.
Welk faalbeleid? Dat een hoop mensen hier te dom zijn om zich aan wat simpele regels te houden? Want dat is inderdaad falen op het hoogste nivo.
pi_197057311
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eind november, nou dan weten we dat ook. En gaat als een malle tekeer op een basisschool, kan heel goed toeval zijn natuurlijk. Maar als ik basisschooldirecteur was ging ik maar eens voorbereiding treffen voor online les tot einde schooljaar.
Sja...Bergschenhoek.....i rest my case.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197057323
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef Questular het volgende:

[..]

Welk faalbeleid? Dat een hoop mensen hier te dom zijn om zich aan wat simpele regels te houden? Want dat is inderdaad falen op het hoogste nivo.
Ze hebben gewoon veels te laat ingegrepen (wederom).
pi_197057357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De grote vraag is wat is te laat, en wat is te vroeg, je doet het nooit goed in dit soort crisis gevallen.
Voor beiden situaties valt wat te zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:35:11 #259
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197057366
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

terwijl die gewoon linea directa ontslagen had moeten worden......die toeslagenaffaire is schandalig, dat de regering hiermee wegkomt is ongelofelijk
Regeringen dat is al een probleem, ik vind het schokkender dat de betreffende ambtenaren buiten schot blijven, onze belastingdienst heeft maffiose trekjes maar staat boven de wet.
pi_197057374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja meid, maar die daling moet sneller om zsm van die lockdown af te komen.. besef je je dat wel?
Besef jij wel dat er geen zsm bestaat nu?
En dat die lockdown nog wel even duurt?
Go hard or go home
pi_197057408
quote:

[..]

Ingrijpen werkt alleen bij de mensen die sowieso al de regels naleven. De groep die bewust lak heeft aan de regels blijft dat toch hebben. Ze hebben dan alleen maar lak aan net iets meer regeltjes.
pi_197057440
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef Questular het volgende:

[..]

De overheid is eindverantwoordelijk. Zij heeft veel heftigeremiddelen tot haar beschikking dan zij tot nu toe heeft willen inzetten. Compliance kun je in extreme situaties met de harde hand afdwingen.

Dat ze zich laten weerhouden door de liberale ideologie van eigen verantwoordelijkheid is onbegrijpelijk als je ziekenhuizen voor je ogen instorten.
pi_197057476
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Besef jij wel dat er geen zsm bestaat nu?
En dat die lockdown nog wel even duurt?
Ja dat roep ik al een dikke week dat de lockdown zeer waarschijnlijk verlengd zal worden tot ver in februari/maart. Mede doordat deze lockdown te laat kwam en ongunstig getimed is met deze feestdagen waarbij men weet dat mensen de grenzen op gaan zoeken.
pi_197057519
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:01 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Tja jongens dit is toch echt niet goed....
Nee, maar anderzijds ook niet iets wat niet" de lijn der verwachting lag, aangezien de piek waarschijnlijk rond de jaarwisseling of iets daarna ligt.

Over een paar dagen zouden we een stabilisatie moeten gaan zien. Zo niet kun je code zwart uit de kast trekken :{
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197057525
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja dat roep ik al een dikke week dat de lockdown zeer waarschijnlijk verlengd zal worden tot ver in februari/maart. Mede doordat deze lockdown te laat kwam en ongunstig getimed is met deze feestdagen waarbij men weet dat mensen de grenzen op gaan zoeken.
Dat wisten we eigenlijk natuurlijk al bij het afkondigen.
De lockdown in maart duurde 3 maanden, ik wist meteen al dat de algehele lockdown (scholen uitgezonderd) minimaal tot feb/maart ging duren.
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:40:10 #266
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197057537
quote:

[..]

Dat is inderdaad sinds de zomer steeds weer de conclusie. Te lang dingen op z'n beloop laten, te lang denken dat het wel goed zal komen, te lang denken dat het wel mee zal vallen. En dan valt het niet mee en zijn ze weer te laat.
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:41:31 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197057602
Kunnen we ophouden met het "ach, meid"? Maak het zo niet zo persoonlijk
pi_197057634
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:41 schreef Momo het volgende:
Kunnen we ophouden met het "ach, meid"? Maak het zo niet zo persoonlijk
Sommige kunnen de realiteit niet echt onder ogen komen hier, geeft niet :)
pi_197057636
Lul niet alsof alleen kerst verantwoordelijk is voor de cijfers. De lockdown is dat nl ook. Kun je wel moord en brand blijven roepen dat er gegourmet is, er is ook allejezus veel dicht en nog maar net.
Als je het geen lockdown vindt dan moet ik je helaas ontvolgen.
Go hard or go home
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:43:15 #270
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197057659
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat wisten we eigenlijk natuurlijk al bij het afkondigen.
De lockdown in maart duurde 3 maanden, ik wist meteen al dat de algehele lockdown (scholen uitgezonderd) minimaal tot feb/maart ging duren.
De 'korte, strenge lockdown' die ons meer mogelijkheden ging opleveren! Grandioos succes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197057660
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:42 schreef Noek het volgende:
Lul niet alsof alleen kerst verantwoordelijk is voor de cijfers. De lockdown is dat nl ook. Kun je wel moord en brand blijven roepen omdat er gegourmet is, er is ook allejezus veel dicht en nog maar net.
Als je het geen lockdown vindt dan moet ik je helaas ontvolgen.
De kerstcijfers voor de ziekenhuizen moeten dan ook nog komen over een week of anderhalf..
pi_197057672
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel flinke daling dus in afgenomen testen: van 476.000 naar 409.000
Mensen druk met kerst vieren.
  Moderator dinsdag 29 december 2020 @ 14:43:47 #273
5428 crew  miss_sly
pi_197057679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik hoop toch van harte van niet. Einde schooljaar, dat is echt niet realistisch. En heel slecht voor de schoolkinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197057689
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:31 schreef Confetti het volgende:

Vergeet ook het gedrag van mensen niet, beleid is één ding.

Maar handelen van mensen ook..
pi_197057691
Ik zie een patroon:
- januari/februari: geen paniek mensen is hoogst onwaarschijnlijk dat dit virus naar Europa komt. En zo ja dan krijgt het weinig kans met onze geweldige gezondheidszorg
- februari: ga lekker carnavallen en met z’n duizenden skiën. Het zal zo’n vaart niet lopen.
- februari/maart: er zijn een paar gevallen, maar alles onder controle hoor. Testen? Nauwelijks nodig. Was je handen, gebruik papieren zakdoekjes en alleen als je bijna dood bent met 40 graden koorts en geen adem meer kunt halen nemen we eventueel een test af.
- februari/maart: steeds meer landen sluiten grenzen en nemen maatregelen. Niet nodig in Nederland hoor. Iedereen kan van over de wereld Nederland in- en uitreizen. Houd wat afstand. Heb je geen/nauwelijks verschijnselen: dan kun je niemand besmetten. Testen is nog steeds minimaal. En oh ja... mensen in de thuiszorg en bejaardenzorg.... jullie hoeven je niet te beschermen hoor. Mondkapjes en handschoenen zwaar overdreven.
- half maart: hmmm zelfs met dat gebrekkige testen lijkt het toch wel op te lopen. Wellicht gaan er toch wel mensen dood aan dat virus. Hoeveel weten we niet (want... testen doen we nauwelijks) en gelukkig alle heel oude en zieke mensen. Dus...geen angst. Toch maar wel een lockdown. In een paar weekjes is het dan zo over.
- maart/april/mei: ziekenhuizen, IC’s lopen vol. Mensen in verpleeghuizen sterven bij bosjes. Mensen we zijn over de piek heen hoor. We hebben testlocaties ingericht. Dus we gaan versoepelen ga lekker zonder mondkapjes op terrasjes zitten, ga weer lekker binnen sporten, hijgen, zweten. Kinderen ga gerust met z’n dertigen als haringen in een ton in een ongeventileerd lokaal zitten. Wij hebben het virus zo goed als verslagen.
- mei/juni/juli: testlocaties worden nauwelijks gebruikt. Je mag ook alleen als je door een zwaar commité heen komt waarbij je via de telefoon moet overtuigen dat je toch 40 graden koorts hebt, de longen uit je lijf hoest, barstende koppijn hebt en niets meer ruikt en proeft. Want met lichte klachten heb je het waarschijnlijk niet en zo ja, ben je volgens de overheid niet echt besmettelijk. Mondkapjes? Ventileren? Wordt naar het rijk der fabelen verwezen.
- juli/augustus/september: aantal besmettingen loopt gestaag op. We schieten in de wereld naar de top 10. Regering doet niets. Spreekt het volk vermanend toe maar geeft tegelijk het signaal dat het nog steeds allemaal meevalt.
- oktober maatregelen maar vooral symbolisch en weinig mensen houden zich eraan. Als een van de laatste landen stellen we mondkapjesplicht in.
- het ontwikkelen van vaccins loopt goed. Met name die van pilzer. Landen beginnen zich voor te bereiden. Wij hoeven dat niet. In Nederland is het vaccineren prima geregeld. Loopt vanzelf.
- december: oh jee. Is anders verpakt dan wij denken, moet in -70. Wisten wij als enige van de wereld niet. Maar... geeft niet. Wij gaan het zorgvuldig doen... we starten gewoon een maand later. Ondertussen moet leger worden ingeschakeld in de ziekenhuizen.

Patroon?
Alles bagatelliseren, achter de feiten aanlopen, informatie negeren of afwijzen, pas gaan handelen als het eigenlijk te laat is.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')