abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:07:14 #226
22565 asco
Los in deze tent
pi_197056337
In Januari zullen we met weemoed terugkijken naar al deze lage cijfers.
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:08:01 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197056357
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:50 schreef Mammietje het volgende:
Over moppermodus gesproken...
Ik sta iedere keer weer versteld van hoe mensen hier de persco's ervaren.
Vingertjes, foei, 'tirades' zelfs, verdienen/straffen....
Zien jullie andere persco's dan ik ofzo? Ik ervaar dat allemaal niet zo hoor.

Ja, ze wijzen er op dat we het zelf moeten doen? Logisch toch met een virus dat door menselijk contact verspreid wordt?
Ik vergelijk het met kinderen. Er is een verschil hoe je kinderen corrigerend opvoedt of terechtwijst of dat juist (incl oordeel) achterwege laat. Een kind dat weloverwogen iets goed doet en dan een fout maakt is een andere dan het kind die dat uit ontwetendheid, aandachtsloos of zelfs in opzet doet om wat voor reden dan ook. Boekenkasten staan er vol van.

Bij de persco's krijg ik echt de indruk dat men het publiek erg kleuterend, persoonlijk vermanend en hooghartig verwijt zaken opzettelijk verkeerd te doen. Terwijl in mijn beleving het overgrote merendeel wel degelijk serieus z'n stinkende best doet waarbij ik mij niet laat afleiden door wat uitvergrote mediale incidentjes. Na de 2e of 3e Persco heb ik zoiets van zoek het lekker zelf uit en ga dan letten hoe ze het doen.

Ja het virus wordt (mede) verspreid door ons gedrag wat nu eenmaal onderdeel is van ons mensen. Richt je adviezen dan vooral op wat wel redelijk haalbaar is en ga niet verbieden om te knuffelen met wie dat zelf ook wil etc.etc.

Ik ben zelf voorstander voor het geven van (onderwijzende) informatie en dan over te laten aan de persoon die dan een bewuste keuze kan maken. Alleen daar ingrijpen/beperken waar het een concreet gevaar geeft voor/in concrete veiligheid van nabije betrokkenen of anderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 29-12-2020 14:30:50 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197056361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:07 schreef asco het volgende:
eventueel extra ingrijpen is nu (wederom) te laat....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197056396
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:08 schreef Predator40 het volgende:

[..]

eventueel extra ingrijpen is nu (wederom) te laat....
Je kunt gewoon niet veel meer doen denk ik..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197056445
quote:
Je doet echt net of er geen maatregelen van kracht zijn.
Dat zorgt vast wel iets voor een balans.
Go hard or go home
pi_197056497
quote:
8s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Weet jij het ? Zowel wat het betekent voor ons lijf, geest en toekomst ?

Ik vind het nogal wat om te rommelen met genetische codes of we het leven in elkaar legoën en (ethisch) de bevolking dat naast behandeling nu ook preventief gaan opdringen.
Gaan we straks elk jaar onze DVKTGPCHHVS prikken halen die dan specifiek magisch wordt aangepast omdat het zo mooi kan en dan onze autonome afweer niet meer zelf aan bod of het werk hoeven te zetten ?
De volgende stap in dit proces om dan geen afweer te veroorzaken maar gewoon rechtstreeks antilichamen te veranderen en die te fabrieken. En ja dat is allemaal maakbare zaligheid waarbij ik nergens kan inschatten wie of wat dat precies laat staan ons als soort; aan en tot voordeel gaat geven.

Ethisch vind ik ook dat er misbruik is omtrent wat gaande is. Pure flauwekul en emotionele chantage om op gevoel in te spelen dat je je vaccineert voor de ander en meer van dat soort ingebrachte schuldcomplexen van menselijk gedragingen etc.etc.

Maar goed. Die bruggen wat heel normaal is geworden, zijn we met de "crisis" inmiddels overgegaan dat we het ineens heel normaal vinden om de bevolking preventief in te gaan enten met Genetisch gemodificeerde producten zonder te weten of het waarvoor en hoelang en voor wie die precies (uit)werken.
Ik wordt dan wat cynisch dat we wel in de EU een stevig verbod hebben op genetisch-gemodificeerd voedsel (zoals mais of soja) dat verboden is om te maken. Hier een wiki omdat wat inzichtelijk te maken.

NB: Ik ben geen tegenstander, verre van dat en vooral voorstander wanneer zaken qua implicaties maar overdacht zijn.
Vroeger werd een echt virus (verzwakt) ingespoten. Een echt virus heeft natuurlijk ook DNA en RNA, en allemaal delen waar niemand op zit te wachten. Nu wordt alleen het gemodificeerde nuttige stukje ingespoten. Je zou dus zelfs kunnen beweren dat de huidige methode veiliger is.

Hier wat kennis voor de geïnteresseerden:
https://www.nemokennislin(...)over-het-rna-vaccin/
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:14:47 #232
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197056596
quote:
En kijken we naar andere landen die al mooi op weg zijn met de vaccinaties.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197056627
Ondanks de recente lockdown en het huidige 4-tier systeem waarbij een groot deel van de bevolking in een practische lockdown zit hebben de ziekenhuis in de UK het zwaar. Op het moment bijna net zoveel mensen in het ziekenhuis als tijdens de top in april/mei en het neemt nog hard toe. De laatste lockdown heeft, mede door de Engelse variant van het virus, ook weinig invloed gehad op het aantal mensen in het ziekenhuis.

https://newseu.cgtn.com/news/2020-12-29/UK-hospitals-close-to-breaking-point-amid-surge-in-COVID-19-cases-WB4BhOqJcQ/index.html

Het huidig aantal mensen in een ziekenhuis in Engeland (dus niet UK), met een 7-daagse gemiddelde. De grijze vlakken zijn de tijden wanneer er een lock-down was, gedefinieerd als alle non-essentiele winkels dicht.

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames per 7 dagen gemiddeld.
pi_197056705
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ondanks de recente lockdown en het huidige 4-tier systeem waarbij een groot deel van de bevolking in een practische lockdown zit hebben de ziekenhuis in de UK het zwaar. Op het moment bijna net zoveel mensen in het ziekenhuis als tijdens de top in april/mei en het neemt nog hard toe. De laatste lockdown heeft, mede door de Engelse variant van het virus, ook weinig invloed gehad op het aantal mensen in het ziekenhuis.

https://newseu.cgtn.com/news/2020-12-29/UK-hospitals-close-to-breaking-point-amid-surge-in-COVID-19-cases-WB4BhOqJcQ/index.html

Het huidig aantal mensen in een ziekenhuis in Engeland (dus niet UK), met een 7-daagse gemiddelde. De grijze vlakken zijn de tijden wanneer er een lock-down was, gedefinieerd als alle non-essentiele winkels dicht.

[ afbeelding ]

Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames per 7 dagen gemiddeld.
[ afbeelding ]
Nou, dat biedt dan weer hoop, he?! O, wacht.... -O-
pi_197056716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Het is echt te hopen dat de kerst niet voor meer besmettingen heeft gezorgd ...... :'(
Ernst Kuijpers verwacht in begin januari de piek, maar hij vergeet even voor het gemak de kerst en oudjaar besmettingen.

Dan zou je toch een piek verwachten op eind januari? :?
pi_197056725
Komen al die stijgingen ook niet omdat de mensen een "fuck it het vaccin komt eraan" mentaliteit beginnen te krijgen?
pi_197056748
quote:
Iedereen denkt dat 2020 een shit jaar was, maar 2021 januari - maart wordt pas de echte hel.

Zorg totaal overbelast.
pi_197056807
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Iedereen denkt dat 2020 een shit jaar was, maar 2021 januari - maart wordt pas de echte hel.

Zorg totaal overbelast.
Ik beschouw maart 2020 - maart 2021 als een jaar. Vanaf april begint het volgende jaar. Dat lijkt me psychologisch beter.
pi_197056970
Nieuw RIVM rapport

Aantal testen vorige week: 409093
Positief : 53147
Percentage : 13.0

BCO:
Setting bekend : 54,9%

Thuissituatie (huisgenoten en partner, niet samenwonend) 54.6%
Bezoek in de thuissituatie (van of bij familie, vrienden, enz.) 23.6%
Werksituatie 15.0%
Verpleeghuis of woonzorgcentrum voor ouderen 5.3%
School 3.3%

Even snel wat eruitgeknipt ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197056979
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:18 schreef Questular het volgende:
Komen al die stijgingen ook niet omdat de mensen een "fuck it het vaccin komt eraan" mentaliteit beginnen te krijgen?
Niet echt slim als je op de GGD moet wachten :')
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:26:41 #241
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197057010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Nieuw RIVM rapport

BCO:

Werksituatie 15.0%
School 3.3%
Vorige week was het toch ongeveer 13%?
pi_197057047
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:26 schreef Momo het volgende:

[..]

Vorige week was het toch ongeveer 13%?
13.6% inderdaad
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197057048
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:25 schreef _serial_ het volgende:
Nieuw RIVM rapport

BCO:

Werksituatie 15.0%
School 3.3%

Even snel wat eruitgeknipt ;)
0,6% gedaald dus tov vorige week? Gaat wel heel langzaam als je kijkt naar de huidige maatregelen..
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:29:04 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197057095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is niet wat er gebeurt.
[..]

Het is je lichaam echt worst wat voor soort ziektekiemen of delen daarvan binnenkomen; dezelfde afweer komt dan in actie.
[..]

Nee.
[..]

Dat is wel de teneur ja.
[..]

Vind jij dat ethisch? Ik vind ethisch van niet.
[..]

Zoals al een paar decennia
[..]

Dat is getest.
[..]

Ze zijn qua implicatie gelukkig overdacht ja.
Yep GM is allemaal heel wetenschappelijk verantwoord & uitlegbaar, met maar net vanuit welke hoek de dingen worden gezien, voor voor wie het mogelijk is en dat dan wenselijk zo goed uitkomt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik stop maar want het wordt anders een vervelende zweefdiscussie die vice versa uit verband langs Covid19 gaat verzeilen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 29 december 2020 @ 14:29:12 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197057107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:27 schreef _serial_ het volgende:

[..]

13.6% inderdaad
Dat is wel een lichte daling dus!
pi_197057116
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

0,6% gedaald dus tov vorige week? Gaat wel heel langzaam als je kijkt naar de huidige maatregelen..
Ja meid, vreselijk, maar het daalt wel!
Go hard or go home
pi_197057125
quote:

[..]

Sja. wat had je verwacht.

- Winkels zie ik niet als een enorme besmettingsbron.
- De rest wat nog open was, was veilig met maatregelen

Mensen gaan nog steeds bij elkaar op bezoek, en gaan ook nog naar werk.
pi_197057127
Wel flinke daling dus in afgenomen testen: van 476.000 naar 409.000
pi_197057156
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 14:29 schreef Noek het volgende:

[..]

Ja meid, vreselijk, maar het daalt wel!
Ja meid, maar die daling moet sneller om zsm van die lockdown af te komen.. besef je je dat wel?
pi_197057180
quote:

[..]

Lockdown is net een week bezig toch. Moet minimaal 10 dagen zijn als je echt wat wilt zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')