Geen idee waar je het over hebt. Vermogensgrens?quote:Op maandag 28 december 2020 21:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Nee dat is de vermogensgrens. Niet de grens aan schenkingen.
2500 euro per jaar vind ik anders nog best veel. Dat is zo'n 200 euro per maand!quote:Op maandag 28 december 2020 21:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Een beetje jurist maakt ook wel gehakt van die buitenproporionele boete. Maar laat net deze groep mensen vaak niet het geld hebben voor fatsoenlijke juridische bijstand.
Vind het echt sneu.
We praten hier over een kleine 2500 op jaarbasis. Het is niet dat ze er een compleet illegale lijn van inkomsten bij had ofzo.
Ja maar dat is wat anders dan een schenking als je in de bijstand zit. Jij hebt t over een belastingvrije schenking.quote:Op maandag 28 december 2020 21:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Vermogensgrens?
Ik over de schenkingsvrijstelling:
https://www.belastingdien(...)lastingvrij-schenken
Die grens is ook niet duidelijk hoor, zo mag je een prijs tot 100 euro wel zelf houden in de ene gemeente en in de andere gemeente niet.quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Lees deze eens, in Prive omgeving:
https://www.tubantia.nl/e(...)de-te-werk~a10ea6ac/
Bij bijstand worden mensen continu verwezen op de informatieplicht.
Elk gekregen item al is het een winnend lot van ¤10,- moet worden doorgegeven.
Vind het normaal? Nee.
Is het nodig? Geen idee.
Het is duidelijk dat NL helemaal niet zo makkelijk is met “gratis geld”.
(Al is Enschede het schoolvoorbeeld van een stad waar bier drinken voor het huis alsgemewn geaccepteerde dagbesteding is)
Je doet echt geen 200 euro boodschappen alleen in de bijstand, dan hou je nog 800 euro over....En je krijgt bijstand voor alles.quote:Op maandag 28 december 2020 21:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
2500 euro per jaar vind ik anders nog best veel. Dat is zo'n 200 euro per maand!
(oh wacht, waarschijnlijk is dat het bedrag van de uitkering dat ze kreeg voor boodschappen enzo. Waarschijnlijk was de waarde van de boodschappen van de moeder minder, maar nu moet ze dus het volledige bedrag terugbetalen)
Dat moet je dus doorgeven.quote:Op maandag 28 december 2020 21:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Die grens is ook niet duidelijk hoor, zo mag je een prijs tot 100 euro wel zelf houden in de ene gemeente en in de andere gemeente niet.
En wat is verkregen, stel je eet elke week bij je moeder of buurvrouw ???
Hoe kom je daaraan ? Ik kreeg gewoon een uitkering voor alles hoor, niet 6.13 voor eten specifiek.quote:Op maandag 28 december 2020 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat moet je dus doorgeven.
Want je krijgt 6,13 per dag voor eten. Die ene dag niet, dan gaat dat af van je uitkering.
Of ze beoordelen het als sporadisch dan niet, maar er zijn regelmatige gesprekken waarin je dit moet melden.
Schijnbaar. Wist ik ook niet.
Ja dat vraag ik me ook af dan, dat is ook schenking.quote:Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef Evertjan het volgende:
maar ze mag wel boodschappen ophalen bij de voedselbank???
Het moge toch duidelijk zijn dat het gaat om de limiet van schenken aan iemand in de bijstand. Die is strikter dan de belastingvrije limiet. Iemand in de ww mag nog prima een schenking ontvangen en dus ook prima ¤40.000 van ouders voor aankoop van een huis.quote:
Eens, wel steuntrekken maar niet de regels volgen en dan huilie doen in de mediaquote:Op maandag 28 december 2020 21:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Mevrouw wist dus wat ze allemaal moest opgeven. Heeft ze niet gedaan —-> fraude.
Oftewel iets van 600 EURO.quote:"Mocht betrokkene nog een bijstandsuitkering ontvangen dan zal de gemeente, wanneer ze de jurisprudentie van de CRvB volgt, de boete vanwege draagkracht hebben moeten matigen tot een bedrag gelijk aan 10% van de bijstandsnorm over een periode van 12 maanden. Vanwege de Wet vereenvoudiging beslagvrije voet hanteert de CRvB inmiddels een percentage van 5%.”
Werken loont niet blijkbaarquote:Op maandag 28 december 2020 21:48 schreef Evertjan het volgende:
aan de andere kant kan je je ook afvragen waarom deze jonge vrouw 3 jaar in de bijstand zit??
quote:Op maandag 28 december 2020 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is duidelijk dat NL helemaal niet zo makkelijk is met “gratis geld”.
Een keer hoeft dat niet.quote:Op maandag 28 december 2020 21:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe kom je daaraan ? Ik kreeg gewoon een uitkering voor alles hoor, niet 6.13 voor eten specifiek.
En ik ga echt niet doorgeven als ik boodschappen krijg van mijn moeder.
Ik vraag me serieus af wie dat heeft gemeld, want dan kan je echt niet controleren.quote:Op maandag 28 december 2020 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een keer hoeft dat niet.
Bij elke week moet dat dus wel.
Maar de ene gemeente is de ander niet qua controle.
Iemand die er vrijwillig in gaat liggen hangen, nee, die niet. Maar iemand die slecht bemiddelbaar is en na verbruik van ww nog geen werk heeft, dat is toch een ander verhaal. Een twintiger kan niet ‘dan maar vakkenvullen’, want geen supermarkt die je zelfs maar een tijdelijk contract wil geven als je ouder bent dan 18. Na verloop van tijd ben je door de callcenters heen (en dat moet je ook maar liggen) en als pakjesbezorger moet je toch eerst een rijbewijs en soms een auto hebben.quote:Op maandag 28 december 2020 21:36 schreef Lowkeyz het volgende:
Terecht die bijstandsmoeder kost de samenleving al bakken met geld prima toch als de overheid geld terugvorderd als zij gratis spullen krijgt. Uitkeringstrekkers verdienen geen sympathie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |