The doctor werd gearresteerd door een intergalactische politiemachtquote:Op zondag 27 december 2020 11:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nieuwjaarsspecial dus![]()
Ik moet echt mijn geheugen even opfrissen waar het vorige keer eindigde
Judoon?quote:Op zondag 27 december 2020 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
The doctor werd gearresteerd door een intergalactische politiemacht
Zie hier. afl 10:quote:
quote:the Doctor makes her way back to her own TARDIS. Suddenly, the Judoon appear to arrest the Doctor and take her to a distant prison elsewhere in space.
BBC One is op ziggo-signaal kanaal 61 Ik kijk er nu naar .quote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:40 schreef svann het volgende:
Reminder:
Straks om 19:45 uur de nieuwjaarsspecial!
Sowieso nog een seizoen Jodie toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef SiGNe het volgende:
En krijgen we nou ook een nieuwe Doctor?
Lijkt me wel een goede keuze..
Nee, nieuwe companion.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef SiGNe het volgende:
En krijgen we nou ook een nieuwe Doctor?
Lijkt me wel een goede keuze..
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen..quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:16 schreef DevilsWhore het volgende:
Leuke aflevering. Jammer dat Graham gaat, maar dat was natuurlijk al bekend.
[..]
Nee, nieuwe companion.
Ja, ik ben heel benieuwd hoe John het gaat doen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen..
Eigenlijk ook wel dom gedacht van me want normaal laten ze dan een regeneratie zien en moeten we wachten tot we weten wie het wordt
Maar blijft wel een goede keuze, goede acteur ook
Ik vind het ook jammer dat de Doctor maar een paar vijanden heeft en dat die elke keer weer terug blijven komen.. elk seizoen weer.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 21:31 schreef Bensel het volgende:
Het hele 'zakenman/politicus die dalek/cyberman/ander gevaarlijke alien reanimeert idee is wel een beetje lame aan het worden.
Woops.. verkeerde Jodiequote:Op zaterdag 2 januari 2021 22:32 schreef Nielsch het volgende:
Was toch pas de derde keer in 16 jaar dat de Judoon kwamen? En wat heeft Jody Foster ermee te maken?
+1quote:Op maandag 4 januari 2021 22:35 schreef SiGNe het volgende:
En dus toch ook een nieuwe Doctor... verstandig...
Ik hoop alleen wel dat er ook wer wat meer budget naar de serie toe kan zodat er betere schrijvers ingehuurd kunnen worden en er ook qua productie meer kan.
Ik ben gister ook begonnen aan de nieuwe serie The Watch, is van BBC America.
Verhaal is van Terry Pratchet en speelt zich af in het Discworld universum.
Waarschijnlijk kost 1 aflevering net zoveel als een heel seizoen Doctor Who maar 't ziet er ook wel erg goed uit en je wordt meteen het erhaal in gezogen.
Aanradertje!
Niet helemaal waar. De karakters zijn gebaseerd op Pratchett's werk, maar het heeft verder NIETS met de Discworld te maken. Verschillende bronnen rond Terry Pratchett (onder andere zijn dochter en een zeer goede vriend, die hem hielp met schrijven doordat Terry leed onder alzheimer's) hebben dit bevestigd en afstand genomen van the Watch. Dit is tevens de reden dat ik (nog) niet aan de serie ga beginnen.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:35 schreef SiGNe het volgende:
...
Ik ben gister ook begonnen aan de nieuwe serie The Watch, is van BBC America.
Verhaal is van Terry Pratchet en speelt zich af in het Discworld universum.
Waarschijnlijk kost 1 aflevering net zoveel als een heel seizoen Doctor Who maar 't ziet er ook wel erg goed uit en je wordt meteen het erhaal in gezogen.
Aanradertje!
Dan is het Pratchett-achtig.. vind ik ook goed genoegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 00:53 schreef DoomCow het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. De karakters zijn gebaseerd op Pratchett's werk, maar het heeft verder NIETS met de Discworld te maken. Verschillende bronnen rond Terry Pratchett (onder andere zijn dochter en een zeer goede vriend, die hem hielp met schrijven doordat Terry leed onder alzheimer's) hebben dit bevestigd en afstand genomen van the Watch. Dit is tevens de reden dat ik (nog) niet aan de serie ga beginnen.
Voor wie geïnteresseerd is in het werk van Sir Terry Pratchett zijn er mini-series te vinden van enkele van zijn boeken die wel trouw zijn aan de schrijver (Hogfather, the Color of Magic, Going Postal)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
quote:Op zondag 27 juni 2021 17:45 schreef WheeleE het volgende:
Even de boel wakker schudden met vermoedens/geruchten over een eventuele nieuwe vertolker van de Doctor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet alweer genoeg...
quote:Op zondag 27 juni 2021 17:45 schreef WheeleE het volgende:
Even de boel wakker schudden met vermoedens/geruchten over een eventuele nieuwe vertolker van de Doctor:Ik had stilletjes gehoopt dat het die donkere dame uit de vuurtoren zou zijn; veel meer doctor dan Jody.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?quote:Op zondag 27 juni 2021 19:45 schreef Breuls het volgende:
Er zal eens een Doctor het langer dan drie seizoenen volhouden,
De serie is op sterven na dood qua kijkcijfers en populariteit en het niveau is om te huilen (mijn mening). Jodie is echt belabberd als Doctor, Chibnall is belabberd als showrunner, de BBC snijdt zichzelf in de vingers vanwege hun diversiteitsbeleid waardoor er echt heel slecht acteerwerk is, de schrijvers zijn stuk voor stuk onervaren in het schrijven van SF. De epische muziek heeft plaats gemaakt voor zielloos gebrom. Doctor Who is nu een soort fanmade versie van zichzelf. En dan door een fan die zijn kijkers verloochent.quote:Op zondag 27 juni 2021 23:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?
Als er interessante verhalen worden verteld dan blijven de kijkers wel hangen maar de laatste jaren is Doctor Who enorm achteruit gegaan.
Het lijkt ook wel alsof de Doctor eigenlijk maar 3 vijanden heeft: Daleks, Cybermen en The Master.
Plus ze hebben eigenlijk het hele universum gekilled omdat nu blijkt dat The Doctor geen Time Lord is maar dat Time Lords die kracht van hem/haar gestolen hebben.
Nee, tot nu toe heeft geen enkele Doctor het langer dan drie seizoenen uitgehouden. Tennant misschien, met de specials die na S4 kwamen, maar dat is een grijs gebied.quote:Op zondag 27 juni 2021 @ 23:13 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?
Ze keren wel graag terug bij dezelfde schurken, ja. Is niet heel erg hoor, maar af en toe wat nieuws is wel beter.quote:Als er interessante verhalen worden verteld dan blijven de kijkers wel hangen maar de laatste jaren is Doctor Who enorm achteruit gegaan.
Het lijkt ook wel alsof de Doctor eigenlijk maar 3 vijanden heeft: Daleks, Cybermen en The Master.
Ik heb daar een dubbel gevoel over; Chibnall heeft daarmee de mythologie sterk veranderd en dat is natuurlijk desoriënterend voor scifi-kijkers die graag willen "weten hoe het zit", want ineens "zit" het anders.quote:Plus ze hebben eigenlijk het hele universum gekilled omdat nu blijkt dat The Doctor geen Time Lord is maar dat Time Lords die kracht van hem/haar gestolen hebben.
Bedoel je dat er een diversiteit is in leeftijden, geslachten en etniciteit bij de companions, of heb je het over iets anders?quote:Op maandag 28 juni 2021 @ 07:14 schreef Danny het volgende:
[..]
De serie is op sterven na dood qua kijkcijfers en populariteit en het niveau is om te huilen (mijn mening). Jodie is echt belabberd als Doctor, Chibnall is belabberd als showrunner, de BBC snijdt zichzelf in de vingers vanwege hun diversiteitsbeleid waardoor er echt heel slecht acteerwerk is, de schrijvers zijn stuk voor stuk onervaren in het schrijven van SF.
Ja, ik mis Murray Gold,quote:De epische muziek heeft plaats gemaakt voor zielloos gebrom.
De wat speeches?quote:Doctor Who is nu een soort fanmade versie van zichzelf. En dan door een fan die zijn kijkers verloochent.
Jodie weg gaat DW niet redden, want er is veel meer mis met het huidige DW dan alleen Jodie.
En inderdaad: de white man bad speeches richting het publiek helpen niet.
Je hebt het alleen over nuWho?quote:Op maandag 28 juni 2021 09:56 schreef Breuls het volgende:
Nee, tot nu toe heeft geen enkele Doctor het langer dan drie seizoenen uitgehouden. Tennant misschien, met de specials die na S4 kwamen, maar dat is een grijs gebied.
Nou ja, mits er wat fatsoenlijke schurken zijn en niet de meuk van de afgelopen seizoenen. Wat hadden we ook alweer? De pting (was geen schurk, want zielig), de spinnen (waren geen schurken, want zielig maar mocht toch een hongerdood gaan sterven van de Doctor), de tandenmeneer (niet echt een schurk, maar een soort gameshowhost??), een kikker op een stoel (echt wtf) en verder een witte man bij Amazon.com, een witte man die Trump moet voorstellen, een witte single-dad, een witte, mannelijke ruimteracist etc.quote:Ze keren wel graag terug bij dezelfde schurken, ja. Is niet heel erg hoor, maar af en toe wat nieuws is wel beter.
Ik knapte er compleet door af in ieder geval. Ik snap wel waarom het gedaan is. Dat zal vanuit de BBC zijn gekomen, omdat 65 jaar lang de Doctor een witte man was en daar schamen ze zich voor. Dus moest de oorsprong van de timelords een gekleurd meisje zijn en moesten voorgaande regeneraties van alle kleuren en geslachten zijn. Een beetje retconnen never hurt anyone, zullen ze gedacht hebben.quote:Ik heb daar een dubbel gevoel over; Chibnall heeft daarmee de mythologie sterk veranderd en dat is natuurlijk desoriënterend voor scifi-kijkers die graag willen "weten hoe het zit", want ineens "zit" het anders.
Mwoa, daarover liggen de meningen nogal uiteenquote:Maar tegelijk is het wel iets origineels en kan er in theorie van alles mee worden gedaan, qua verhalen. Het is het uitbreiden van de mythologie en dat is best spannend.
Over de geforceerde diversiteit in heel Doctor Who. Van het schrijversteam tot de gecaste acteurs. Niet zozeer de companions - we hebben Martha en Micky natuurlijk al gehad sowieso. Ik heb niets tegen diversiteit, maar wel als het dermate geforceerd is dat de kwaliteit eronder lijdt. Dat kan ook gewoon miscasting zijn overigens, maar zorg dan dat je de juiste personen cast. Leuk hoor, een blind meisje dat een blind meisje speelt, maar als ze niet kan acteren (en dat kon ze niet) dan kun je beter iemand casten die WEL kan acteren. Zelfde voor de nieuwe Master. Sacha Dhawan was best te doen in Dracula, maar als Master kan hij nog niet in de schaduw staan van John Simm, Michelle Gomez en Roger Delgado (en eigenlijk was zelfs Eric Roberts beter, dare I say it).quote:Bedoel je dat er een diversiteit is in leeftijden, geslachten en etniciteit bij de companions, of heb je het over iets anders?
Ik stoor me aan de companions in zoverre dat ze niets te doen hebben en dat de boel gewoon inconsistent is. Ryan kan de eerste keer dat we hem zien niet eens fietsen vanwege een aandoening. Prima. Maar daar hoor je vervolgens vrijwel niets meer over en we zien hem rennen, springen, klimmen, schieten en weet ik wat niet meer. Yaz werkt bij de politie, maar gedraagt zich als een schuchter wicht. Graham is dan de meest interessante, maar als die dan vertelt dat hij kanker heeft gehad en bang is dat het terug komt geeft the Doctor geen moer en zegt 'ik ben hier niet zo goed in dus ik ga daar even heen'. Echt? Serieus?quote:Ik stoor me niet zo aan die companions; ik denk dat het feit dat het niet zo boeiend is meer ligt aan de verhalen. Zo'n clubje om de Doctor heen vind ik op zich wel geinig.
Jahquote:Ja, ik mis Murray Gold,
De speeches waarin wordt verteld hoe racistisch en slecht witte mannen wel niet zijn. Sommige waren verkapt, maar er zaten er een paar bij (in de abominatie die Rosa Parks heette bv - de aflevering, niet de vrouw), en - volgens mij was het - Orphan 55.quote:De wat speeches?
Helemaal mee eens..quote:Op maandag 28 juni 2021 13:45 schreef Danny het volgende:
[..]
Je hebt het alleen over nuWho?
[..]
Nou ja, mits er wat fatsoenlijke schurken zijn en niet de meuk van de afgelopen seizoenen. Wat hadden we ook alweer? De pting (was geen schurk, want zielig), de spinnen (waren geen schurken, want zielig maar mocht toch een hongerdood gaan sterven van de Doctor), de tandenmeneer (niet echt een schurk, maar een soort gameshowhost??), een kikker op een stoel (echt wtf) en verder een witte man bij Amazon.com, een witte man die Trump moet voorstellen, een witte single-dad, een witte, mannelijke ruimteracist etc.
Houd het dan maar bij Daleks, Cybermen, Weeping Angels en voor mijn part de Abzorbaloffs, Silence (wie?) etc. Dat is beter dan wat er nu verzonnen wordt.
[..]
Ik knapte er compleet door af in ieder geval. Ik snap wel waarom het gedaan is. Dat zal vanuit de BBC zijn gekomen, omdat 65 jaar lang de Doctor een witte man was en daar schamen ze zich voor. Dus moest de oorsprong van de timelords een gekleurd meisje zijn en moesten voorgaande regeneraties van alle kleuren en geslachten zijn. Een beetje retconnen never hurt anyone, zullen ze gedacht hebben.
[..]
Mwoa, daarover liggen de meningen nogal uiteen
[..]
Over de geforceerde diversiteit in heel Doctor Who. Van het schrijversteam tot de gecaste acteurs. Niet zozeer de companions - we hebben Martha en Micky natuurlijk al gehad sowieso. Ik heb niets tegen diversiteit, maar wel als het dermate geforceerd is dat de kwaliteit eronder lijdt. Dat kan ook gewoon miscasting zijn overigens, maar zorg dan dat je de juiste personen cast. Leuk hoor, een blind meisje dat een blind meisje speelt, maar als ze niet kan acteren (en dat kon ze niet) dan kun je beter iemand casten die WEL kan acteren. Zelfde voor de nieuwe Master. Sacha Dhawan was best te doen in Dracula, maar als Master kan hij nog niet in de schaduw staan van John Simm, Michelle Gomez en Roger Delgado (en eigenlijk was zelfs Eric Roberts beter, dare I say it).
[..]
Ik stoor me aan de companions in zoverre dat ze niets te doen hebben en dat de boel gewoon inconsistent is. Ryan kan de eerste keer dat we hem zien niet eens fietsen vanwege een aandoening. Prima. Maar daar hoor je vervolgens vrijwel niets meer over en we zien hem rennen, springen, klimmen, schieten en weet ik wat niet meer. Yaz werkt bij de politie, maar gedraagt zich als een schuchter wicht. Graham is dan de meest interessante, maar als die dan vertelt dat hij kanker heeft gehad en bang is dat het terug komt geeft the Doctor geen moer en zegt 'ik ben hier niet zo goed in dus ik ga daar even heen'. Echt? Serieus?
Ik wijt het vooral aan Chibnall en de BBC. Het feit dat Jodie de voorgaande seizoenen van DW verkapt afkraakte door het een witte mannen feestje te noemen in een interview en mensen die commentaar hadden op de vernieuwde serie voor misogynist uitmaakte helpt natuurlijk ook niet om de fans betrokken te houden. Plus dat ze een soort rare imitatie van een kruising tussen David Tennant en Matt Smith lijkt te doen waarbij ze vrijwel continu kijkt alsof ze moet schijten. Ook dat leidt af. Jammer, want ze kan wel degelijk acteren. Feit dat ze compleet werd weggespeeld door Jo Martin die in 5 minuten een geloofwaardiger en interessantere Doctor wist neer te zetten helpt ook al niet.
[..]
Jah
[..]
De speeches waarin wordt verteld hoe racistisch en slecht witte mannen wel niet zijn. Sommige waren verkapt, maar er zaten er een paar bij (in de abominatie die Rosa Parks heette bv - de aflevering, niet de vrouw), en - volgens mij was het - Orphan 55.
Ja, DW heeft altijd al een sterke boodschap gehad, maar dat was er altijd een waarbij de speech was gericht op met name de bad guy en daar kon je je wel of niet mee identificeren. Het zette je aan tot nadenken. Nu niet meer. Nu vertelt de Doctor gewoon tegen de companions - terwijl ze vrijwel recht in de camera kijkt - dat mensen slecht zijn. De bad guys zijn inmiddels vrijwel exclusief mannelijk overigens. Het is gewoon zo geforceerd allemaal. Het avontuurlijke is eraf, het emotionele ontbreekt volledig, de humor is nergens meer te bekennen, de sfeer is saai en lomp en het lijkt alsof de mensen die eraan werken elke vorm van passie en binding met de afgelopen 60 jaar missen - terwijl we weten dat Chibnall juist een groot fan is.
Ik had ook liever dat met Jodie ook Chibnall zou opstappen. No such luck helaas.
Jody zei al voordat ze de rol aannam dat ze niks met Doctor Who had en ook nooit gekeken had.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:44 schreef Breuls het volgende:
Hm, die speeches zijn me niet zo opgevallen, maar als je zo al jouw ervaringen bij optelt kan ik me voorstellen dat je je flink aan de serie ergert. En niet onterecht, denk ik, al vind ik niet dat elke vorm van diversiteit een buitenproportioneel statement impliceert.
Maar ik denk dat het vooral ligt aan Chibnalls gebrek aan visie. Hij kan prima afleveringen schrijven onder een andere showrunner, maar als hij het helemaal zelf moet doen lijkt het er niet helemaal goed uit te komen. Jodie kan vast veel beter als ze beter materiaal krijgt.
Het nieuwe seizoen komt later dit jaar; we zullen zien of de kritiek bij Chibnall c.s. iets heeft gedaan.
Normaal klaag ik er ook niet over maar als het er zó dik bovenop ligt en het de serie verpest dan laat ik mijn stem wel horen.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:15 schreef Nielsch het volgende:
Dat niet aflatende gejank over woke zijn van series is ook echt de nieuwe zieligheidsindustrie onder aanvoering van die PVV'er Martin Bosman he. Bij Star Trek ook al. Een serie kan geen homo meer tonen of het is "woke" en dus extreem links en slecht. Hou eens op joh met dat gehuil.
Het is gewoon slecht geschreven, slecht gecast en slecht geacteerd.
Nee hoor, dat vind ik ook niet. Diversiteit is prima. Het probleem is hoe die verplichte diversiteit wordt toegepast. Een minder goeie acteur nemen 'omdat ie in een diversiteitsvakje' past is gewoon niet slim. Zoek dan door tot je wel een goeie acteur hebt gevonden. Verder erger ik me pas sinds chibnall/jodie aan de serie. En dan is ergeren niet eens het juiste woord. Het is eerder extreme teleurstelling mbt hoe er nu met de serie, het canon én de fans wordt omgegaan door de makers (BBC/Chibnall/Jodie).quote:Op maandag 28 juni 2021 14:44 schreef Breuls het volgende:
Hm, die speeches zijn me niet zo opgevallen, maar als je zo al jouw ervaringen bij optelt kan ik me voorstellen dat je je flink aan de serie ergert. En niet onterecht, denk ik, al vind ik niet dat elke vorm van diversiteit een buitenproportioneel statement impliceert.
Mwoa, hij kan ook draken van afleveringen schrijven onder een andere showrunnerquote:Maar ik denk dat het vooral ligt aan Chibnalls gebrek aan visie. Hij kan prima afleveringen schrijven onder een andere showrunner
Jodie is een prima actrice, maar als Doctor is ze totaal niet serieus te nemen. Ze trekt rare bekken en probeert teveel haar voorgangers te imiteren imo. Tenzij ze haar manier van doen aanpast zie ik dat toch niet goed komen.quote:maar als hij het helemaal zelf moet doen lijkt het er niet helemaal goed uit te komen. Jodie kan vast veel beter als ze beter materiaal krijgt.
Dat was afgelopen seizoen ook niet echt het geval mbt de kritiek op het seizoen ervoor. Ja, er zijn oude vijanden teruggekomen, maar daar is eigenlijk bar weinig mee gedaan. Captain Jack werd erin geshoehorned in een desperate poging de trouwe fans te pleasen. Nou ja, ik zal heus wel weer kijken hoor, maar echt ZIN erin? Nee, vooralsnog niet. Ik kijk honderd keer liever de oude afleveringen voor de tiende keer terug.quote:Het nieuwe seizoen komt later dit jaar; we zullen zien of de kritiek bij Chibnall c.s. iets heeft gedaan.
Mja, Matt Smith was ook geen fan, maar die heeft wmb toch een uitstekende Doctor neergezet. Wel geholpen door Moffat, oké, maar als ik zo eens bedenk wie de grootste emotionele impact heeft gemaakt op me dan is dat toch Matt Smith met de speech in the Rings of Akhaten.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:45 schreef SiGNe het volgende:
Jody zei al voordat ze de rol aannam dat ze niks met Doctor Who had en ook nooit gekeken had.
Dat maakt de uitvoering van de rol niet beter, zeker niet bij een serie die al zo lang loopt en enorm veel fans heeft.
Bij Bill was het helemaal geen probleem. Dat hoorde bij haar en dat mag ook gewoon benoemd en in beeld gebracht worden. Het negatieve gebral over mannen stoort me dan meer. Als ik een film of serie kijk zit ik er niet op te wachten om te worden beledigd. Dan ben ik snel uitgekeken.quote:Diversiteit hoeft verder geen probleem te zijn opzich maar het lijkt alsof ze er juist extra op focussen.
Als iemand homo of lebisch is, prima maar dat hoeft dan niet benadrukt te worden als het verder geen onderdeel van het verhaal uitmaakt.
En vergeet het plastic nietquote:En zoals Danny ook al aangaf, sommige verhalen waren echt politieke statements, die aflevering met Rosa Parks bijvoorbeeld maar ook die waarin we de scheiding tussen India en Pakistan zagen.
Als hij de rol zou krijgen moet hij die krijgen omdat hij de beste persoon voor de rol is. Hij was overigens uitstekend in It's a Sin (geweldige serie overigens!) en ik denk dat hij het als Doctor best goed zou kunnen doen. Maar hij zou vast niet als nieuwe Doctor gepromoot worden maar als 'first lgbtq Doctor'. En dan weet je eigenlijk al wat de echte insteek van zijn aanstelling zou zijn; een hokje afvinken.quote:Ik ben dan ook blij dat Olly Alexander de rol niet op zich neemt:
https://www.nu.nl/film/61(...)who-gaat-spelen.html
Kan verder een prima acteur zijn maar die moet niet de rol krijgen omdát die homo en "ambassardeur" voor de LHBTG(etc) community is.
Nee, daar heeft een acteur weinig tot geen invloed op (behalve op persconferenties en in interviews misschien). Daarvoor moet je bij de BBC zijn, en bij de showrunner.quote:Ik was ook bang dat de serie dan nog meer Woke zou worden daardoor.
Eens. En dan kun je beter classic Who en nuWho t/m Capaldi kijken en van de rest doen alsof het niet bestaat. Zoals de Charlie's Angels remake en Ghostbusters 2016. Bestaan niet. Zijn nooit gemaakt.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:15 schreef Nielsch het volgende:
Dat niet aflatende gejank over woke zijn van series is ook echt de nieuwe zieligheidsindustrie onder aanvoering van die PVV'er Martin Bosman he. Bij Star Trek ook al. Een serie kan geen homo meer tonen of het is "woke" en dus extreem links en slecht. Hou eens op joh met dat gehuil.
Het is gewoon slecht geschreven, slecht gecast en slecht geacteerd.
Ik zit dit nu even op te zoeken, je bedoelde vast Good Omens. Ik kon anders niets vinden met Tennant.quote:Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef wdn het volgende:
+1
The dark omen moet OOK iedereen kijken die dat nog niet gedaan heeft
Tennant is briljant.
Dat ze John Bishop maar casten als DW
Good Omens is een leuke serie inderdaad, heeft ook een beetje dat Doctor Who gevoel.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:49 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik zit dit nu even op te zoeken, je bedoelde vast Good Omens. Ik kon anders niets vinden met Tennant.
Dat heeft ze weleens in andere woorden gezegd en toen kwam het meer over dat ze de show niet gezien had voor ze de rol aannam en de fas moesten niet zo klagen.quote:My heart is so full of love for this show, for the team who make it, for the fans who watch it and for what it has brought to my life,” Whittaker said
quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, Matt Smith was ook geen fan, maar die heeft wmb toch een uitstekende Doctor neergezet. Wel geholpen door Moffat, oké, maar als ik zo eens bedenk wie de grootste emotionele impact heeft gemaakt op me dan is dat toch Matt Smith met de speech in the Rings of Akhaten.
quote:
Gezien, tikkeltje flauw... het is niks voor de liefhebber van de tvserie dr Who ca 1970quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:28 schreef wdn het volgende:
Doctor Who and the Daleks (1965) is uit op Netflix
Leuke tip, thanksquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 18:28 schreef wdn het volgende:
Doctor Who and the Daleks (1965) is uit op Netflix
quote:Russell T Davies will make an explosive return to screens to celebrate the 60th Anniversary of Doctor Who in 2023, and series beyond. BBC Studios are partnering with Bad Wolf to produce.
Multi award-winning Russell T Davies will take control of the TARDIS once more as the next Doctor Who showrunner, succeeding Chris Chibnall who departs next year.
Russell T Davies will make an explosive return to screens to celebrate the 60th Anniversary of Doctor Who in 2023, and series beyond. BBC Studios are partnering with Bad Wolf to produce.
Responsible for Doctor Who’s revival in 2005, he is credited with propelling the show into a global phenomenon and making it one of TV’s biggest hits. His tenure on the show oversaw a surge in popularity enjoying huge acclaim and success. The Doctor won the nation’s hearts through his masterful relaunch, which led him to create two spin off series, Torchwood and The Sarah Jane Adventures during that time.
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - reddenquote:Op vrijdag 24 september 2021 17:06 schreef WheeleE het volgende:
Russel T Davies keert terug als showrunner in 2023.
[..]
We zullen het zien, als hij zich ook aan de nieuwe BBC wokeness moet houden vrees ik het ergste.quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - redden
Eens. De BBC moet zich er met hun discriminerende regeltjes niet mee bemoeienquote:Op vrijdag 24 september 2021 21:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
We zullen het zien, als hij zich ook aan de nieuwe BBC wokeness moet houden vrees ik het ergste.
Maar hopelijk retconned hij The timeless child en wordt de Doctor weer gewoon echt de Doctor.
Nee, die was gewoon progressief. Niet van die in-your-face recht in de camera speeches en geforceerde diversiteit ten koste van kwaliteit.quote:Op vrijdag 24 september 2021 22:35 schreef minilot het volgende:
Russell was al woke voordat de term bestond, luitjes!En wat een nieuws!
Ik ben heel benieuwd!
Hij heeft ook Chibnal geprezen.quote:Op vrijdag 24 september 2021 21:39 schreef Danny het volgende:
[..]
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - redden
Dat mis ik nou juist in de chibnall era; humor. Een serie die zichzelf niet zo serieus neemt, maar wel een enorme punch weet te geven in je ballen als dat nodig is. Waar verhaallijnen in elkaar overvloeien, want he did it first.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 11:12 schreef Nielsch het volgende:
hopelijk komen ook die schetenlatende monsters weer terug die zich als mensen kunnen verkleden... the slitheen... dat was me toch een hoogtepuntje van RTD![]()
Jack viel op állesquote:nee maar alle gekheid op een stokkie... fijn dat hij terugkomt. De eerste keer had hij de companion een zwart vriendje gegeven. en had hij ene captain jack bedacht die ook op mannen viel.
Neuh, dat valt wel mee. Het verschil is dat hij er geen drama van maakte. Het was zo en dat was het. Geen recht-in-de-camera-speech van de Doctor gericht aan de kijker. Het ging ook niet ten koste van de kwaliteit. Zijn panseksualiteit werd niet als verhaallijn an sich - met allerlei moralistische dialogen - gepresenteerd. Het liet je zélf nadenken in plaats van dat Chibnall en de BBC besloten je te vertéllen wat je moest vinden.quote:dat was toen normaal. als hij dat nu weer doet staan alle woke-schreeuwerts weer op hun achterste poten. HEE EEN NEGER! HEE EEN HOMO! WOKE SHIT!!!!!!!! HELE SERIE VERPEST!
Wat we iig weten van de BBC is dat ze quota hanteren voor minderheidsgroepen en vrouwen in hoofdrollen en belangrijke bijrollen. Een manier om daar voor een heel seizoen aan te voldoen is natuurlijk een Rosa Parks aflevering, een Demons of the Punjab-aflevering en een aflevering met een blind meisje, maar ik hoop dat RTD daar toch wat creatiever mee om weet te gaanquote:Op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:08 schreef Breuls het volgende:
Mooi betoog, Danny.
Ik denk overigens niet dat Chibnall een BBC-agenda volgt. Ik verwacht niet dat de BBC zo werkt (al weet je het natuurlijk maar nooit). Als dat wel zo is (geworden), dan zal RTD daar net zo goed mee te maken krijgen, natuurlijk.
Helaas... De BBC heeft al eens vacatures gepubliceerd waar effectief (of zelfs letterlijk, dat weet ik niet meer) in stond "blanken hoeven niet te solliciteren".quote:Op woensdag 6 oktober 2021 14:08 schreef Breuls het volgende:
Mooi betoog, Danny.
Ik denk overigens niet dat Chibnall een BBC-agenda volgt. Ik verwacht niet dat de BBC zo werkt (al weet je het natuurlijk maar nooit). Als dat wel zo is (geworden), dan zal RTD daar net zo goed mee te maken krijgen, natuurlijk.
Ligt eraan hoe dit soort teksten geïnterpreteerd dienen te worden:quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:19 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar dat is ook weer niet hetzelfde als bepalen waar Chibnall over mag schrijven.
quote:By 2020, the BBC aims to have met stretching new on screen
portrayal and workforce targets covering a wider range of diversity
than ever before. We want diversity and inclusion to be something that
everyone at the BBC understands, and all those who make programmes
for us support.
quote:we have introduced some guidelines to help focus all of our efforts to support our commitment to representation of BAME, Disability, LGBT and women on and off screen. I hope these guidelines and our targeted Diversity and Inclusion fund – combined with an active dialogue upfront when we commission programmes – will lead to better diversity in our content, resulting in greater audience engagement and reach
quote:To help us deliver some of our responsibilities, targets and ambitions
we have created a set of guidelines for all suppliers of our
on screen content.
quote:We now expect each commission to be doing everything it can to
meet these guidelines. The positive steps you plan to take to address
under-representation will be factored into commissioning discussions
ahead of productions being green lit.
bron: http://downloads.bbc.co.u(...)ines-bbc-content.pdf (pdf)quote:These are guidelines we’re expecting all suppliers to adhere to.
Any suppliers unable to work with these guidelines must let their
BBC commissioner know as soon as possible.
Helaas, hij's net zo erg:quote:Op donderdag 7 oktober 2021 11:19 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar dat is ook weer niet hetzelfde als bepalen waar Chibnall over mag schrijven.
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:00 schreef Solstice1 het volgende:
Ben er al een tijdje uit omdat ik gewoon te ziek was om series te kijken en daarna Who een beetje op het tweede plan kwam. Maar is het laatste seizoen met Capaldi nog te doen? Ik heb al besloten dat ik de Whittaker-seizoenen oversla.
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.
World Enough And Time/The Doctor Falls vind ik een aanrader, laat mooi zien hoe een dom en aanvankelijk onschuldig lijkend idee van de Doctor voor verregaande consequenties zorgt voor alle hoofdpersonen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:25 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.
Kijk het hele seizoen even denk ik en dan laat ik het verder aan me voorbij gaan voorlopig.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
World Enough And Time/The Doctor Falls vind ik een aanrader, laat mooi zien hoe een dom en aanvankelijk onschuldig lijkend idee van de Doctor voor verregaande consequenties zorgt voor alle hoofdpersonen.
Dit is in feite het finalestuk van dat seizoenquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:54 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
[..]
Kijk het hele seizoen even denk ik en dan laat ik het verder aan me voorbij gaan voorlopig.
Ja man, een van de betere seizoenen juist.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:00 schreef Solstice1 het volgende:
Ben er al een tijdje uit omdat ik gewoon te ziek was om series te kijken en daarna Who een beetje op het tweede plan kwam. Maar is het laatste seizoen met Capaldi nog te doen? Ik heb al besloten dat ik de Whittaker-seizoenen oversla.
Dat zou positief kunnen zijn, maar toch vraag ik me af of dit wel op deze manier op gaat. In het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid staat toch echt dat ALLE leveranciers op ALLE vlakken dienen te voldoen aan het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid van de BBC.quote:Op donderdag 4 november 2021 08:53 schreef RvLaak het volgende:
@:danny Potentieel goed nieuws... RTD lijkt complete creatieve controle over Who te krijgen:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom; beter dan vorige week en beter dan ALLES was sinds Jodie uit Doctor Who is gehaald, maar ik ben nog skeptisch over de komende 4 afleveringen en komende specials, en het is jammer dat Jodie zulke irritante trekjes heeft bedacht voor the Doctor. Ik kan helemaal niets met die 'ik moet schijten' uitdrukking op haar gezicht en dat leidt voor mij enorm af.
Maar goed, ik heb me verder redelijk vermaakt en dat is meer dan ik de afgelopen jaren heb gedaan.Zie wat ik kijk: trakt.tv
Ik vond het daardoor wel erg rommelig. Je dondert van het een in het andere. Er is niet echt een opbouw, je zit er meteen middenin...quote:Op woensdag 3 november 2021 08:57 schreef Bensel het volgende:
Heb de aflevering gezien nu, en eindelijk weer wat meer tegenstand voor de doctor. Design van de aliens is ook beter geworden, de sontarans, die hondenaliens en the swarm. Ook fijn dat er geen oplossing was aan het eind, en dat het meerdere verhaallijnen aan het opzetten was.
Het is dan ook een 'cold open'. Normaal de eerste paar scenes van een aflevering, nu de hele eerste (en eigenlijk ook 2e) aflevering van het seizoen. ja, voor deze aflevering was het soms wat verwarrend, maar uiteindelijk kan hiermee wel meer een achtergrond van het verhaal gebouwd worden.quote:Op maandag 8 november 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik vond het daardoor wel erg rommelig. Je dondert van het een in het andere. Er is niet echt een opbouw, je zit er meteen middenin...
Heee....... ik zag een slimme blanke supervrouw in de hoofdrolquote:Op maandag 8 november 2021 10:25 schreef Bensel het volgende:
(domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw).
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?quote:Op maandag 8 november 2021 @ 10:25 schreef Bensel het volgende:
weer meer woke (domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw)
Nou ja, het komt natuurlijk wel een beetje door de wetenschap dat de BBC een quota heeft en DUS opzettelijk minderheden e.d. MOET inhuren (en daar DUS specifiek voor moeten schrijven/casten). Dan valt het op dat er opeens wordt gekozen voor relatief onbekende historische figuren, waarbij het er de schijn van heeft dat dat is gedaan om aan dat quotum de voldoen.quote:Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?
Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.
We zullen eraan moeten wennen dat alles als 'woke' wordt gezien, net zoals alles als 'racistisch', 'kwetsend' en 'fobisch' wordt gezien. Ook daar zoekt iedereen vanalles achter zaken als straatnamen, schmink, productnamen, logo's, haarstijlen, kledingstijlen, muziekstijlen, woorden, gezegden etc. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar anno 2021, en ik denk dat IEDEREEN dat graag anders zou hebben gezienquote:Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
Ik zeg meer woke. Niet volledig woke. Het viel mij op. En aangezien dit wel een punt is dat in het vorig seizoen nogal overdreven werd, kwam ik daar nu op terug. ik heb er ook geen direct waardeoordeel aan gegeven.quote:Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.
Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
quote:Op maandag 8 november 2021 07:24 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat zou positief kunnen zijn, maar toch vraag ik me af of dit wel op deze manier op gaat. In het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid staat toch echt dat ALLE leveranciers op ALLE vlakken dienen te voldoen aan het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid van de BBC.
We hadden in S13E01 niet voor niets opeens een armloze vrouw natuurlijk (niet dat ik daar moeite mee had, het werd gedaan zoals het hoort: niet over opscheppen dat je zo divers bent want dan doe je het alleen om jezelf op de borst te kloppen). Verder houdt de BBC - gebaseerd op hun statement mbt dit nieuws - commercieel wel de regie in handen. Ze kunnen natuurlijk makkelijk stellen dat diversiteit/inclusiviteitsverplichtingen een commerciële beslissing zijn, hoewel dat dan wel duidelijk zou maken WAAROM ze diversiteit/inclusiviteitsquota hanteren. Niet omdat ze vinden dat dat hoort, maar omdat dat commercieel aantrekkelijk is (wat het geval is bij ALLE bedrijven die 'woke' zijn geworden overigens, dus dat dat bij de BBC niet anders is verbaast me dan weer niet).
Dan de aflevering van gisteren:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me redelijk vermaakt heb. Het was de eerste keer dat een aflevering onder Chibnall 'voelde' als Doctor Who en niet als fanfiction. De muziek - hoewel nog niet fantastisch - is beter aanwezig, de grappen waren - op die van Jodie na, die vind ik de rol gewoon niet leuk spelen en soms ronduit irritant - vrij aardig en we hebben voor het EERST sinds chibnall/jodie zelfs gelachen (en dan bedoel ik niet gelachen om hoe slecht het is).
Jodie en Mandip vind ik nog steeds geen van beiden leuk alhoewel ze beiden wel beter in hun rol zitten de afgelopen twee afleveringen.
Wel is het schrijfwerk nog steeds best prutsig, wat dan weer plotholes oplevert.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom; beter dan vorige week en beter dan ALLES was sinds Jodie uit Doctor Who is gehaald, maar ik ben nog skeptisch over de komende 4 afleveringen en komende specials, en het is jammer dat Jodie zulke irritante trekjes heeft bedacht voor the Doctor. Ik kan helemaal niets met die 'ik moet schijten' uitdrukking op haar gezicht en dat leidt voor mij enorm af.
Maar goed, ik heb me verder redelijk vermaakt en dat is meer dan ik de afgelopen jaren heb gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je roept het BBC zijnde natuurlijk over jezelf af met het huidige beleid. Ik heb er voorheen bij Martha en Captain Jack nooit bij stil gestaan om eens iets te noemen. Het lijkt wat dat aangaat ook op het repareren van iets wat niet stuk is en het met de reparaties wel van de wand rukken o.i.d. Ik vraag me in ieder geval af, ook gezien de reacties, of het allemaal het beoogde resultaat heeft.quote:Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
quote:Op maandag 8 november 2021 13:41 schreef Monolith het volgende:
Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Boehoe er zit een neger in m'n serie'.
Vond die generaal niet dom, die deed gewoon wat je van een generaal van het Britse leger uit die tijd kunt verwachten.quote:Op maandag 8 november 2021 10:25 schreef Bensel het volgende:
[..]
Het is dan ook een 'cold open'. Normaal de eerste paar scenes van een aflevering, nu de hele eerste (en eigenlijk ook 2e) aflevering van het seizoen. ja, voor deze aflevering was het soms wat verwarrend, maar uiteindelijk kan hiermee wel meer een achtergrond van het verhaal gebouwd worden.
Vond de 2e aflevering iets minder, want weer meer woke (domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw). wel fijn om meer van de baddies te zien, zeker The Swarm heeft een heerlijk sophisticated intelligent evil gevoel. Voor mij op dit moment het beste aan het nieuwe seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |