abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_196964563
Als de officiële Twitter volgt van De Who, kun je niet om de nieuwjaarsspecial heen :D

Was zelfs een Dalek takeover van de week.
pi_196965224
Kunnen we op 1 januari nog wel de BBC ontvangen? Het is me nog steeds niet duidelijk. Telecom en tv-licenties vallen buiten de Brexit deal
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196975833
Goeie vraag... Niet bij stilgestaan, we gaan het merken anders moet er weer ouderwets de piraten machine aangezet worden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 december 2020 @ 11:48:20 #5
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_196984892
Nieuwjaarsspecial dus ^O^
Ik moet echt mijn geheugen even opfrissen waar het vorige keer eindigde
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_196985020
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nieuwjaarsspecial dus ^O^
Ik moet echt mijn geheugen even opfrissen waar het vorige keer eindigde
The doctor werd gearresteerd door een intergalactische politiemacht
pi_196986729
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 11:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

The doctor werd gearresteerd door een intergalactische politiemacht
Judoon?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196987582
Jo Ho Do Fro
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_196988724
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 12:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Judoon?
Zie hier. afl 10:
quote:
the Doctor makes her way back to her own TARDIS. Suddenly, the Judoon appear to arrest the Doctor and take her to a distant prison elsewhere in space.
pi_197101205
Ik zie dat er in de VS blurays beschikbaar zijn van Classic Who als losse seizoenen. Is het toevallig bekend of deze ook in Europa beschikbaar worden als collecties zoals The Tennant Collection?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:40:21 #11
2651 svann
night-hawk
pi_197159790
Reminder:

Straks om 19:45 uur de nieuwjaarsspecial!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_197160370
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:40 schreef svann het volgende:
Reminder:

Straks om 19:45 uur de nieuwjaarsspecial!
BBC One is op ziggo-signaal kanaal 61 Ik kijk er nu naar .
Geen brexitbreakdown
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:56:53 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197161115
Had het bijna gemist :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:56:22 #14
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197162605
Leuke aflevering :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_197162845
Geen onaardige aflevering inderdaad. Leuk om wat bekende vijanden te zien in de diverse cellen.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:12:22 #16
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197163078
En krijgen we nou ook een nieuwe Doctor?
Lijkt me wel een goede keuze..
pi_197163176
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef SiGNe het volgende:
En krijgen we nou ook een nieuwe Doctor?
Lijkt me wel een goede keuze..
Sowieso nog een seizoen Jodie toch?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197163200
Leuke aflevering. Jammer dat Graham gaat, maar dat was natuurlijk al bekend.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef SiGNe het volgende:
En krijgen we nou ook een nieuwe Doctor?
Lijkt me wel een goede keuze..
Nee, nieuwe companion.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:19:25 #19
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197163322
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:16 schreef DevilsWhore het volgende:
Leuke aflevering. Jammer dat Graham gaat, maar dat was natuurlijk al bekend.
[..]

Nee, nieuwe companion.
Ah, dan had ik het verkeerd begrepen..
Eigenlijk ook wel dom gedacht van me want normaal laten ze dan een regeneratie zien en moeten we wachten tot we weten wie het wordt :)

Maar blijft wel een goede keuze, goede acteur ook
pi_197163454
Yaz als vast companion en John Bishop als gastcompanion voor één of een paar afleveringen lijkt het. Misschien een kort bezoekje van Jack als afwisseling ergens in het seizoen?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_197163457
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen..
Eigenlijk ook wel dom gedacht van me want normaal laten ze dan een regeneratie zien en moeten we wachten tot we weten wie het wordt :)

Maar blijft wel een goede keuze, goede acteur ook
Ja, ik ben heel benieuwd hoe John het gaat doen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 00:46:03 #22
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_197167387
Was een oké aflevering maar ben niet enorm enthousiast. Voelde meer als een episode tussendoor, dan een echte special.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_197179671
Het hele 'zakenman/politicus die dalek/cyberman/ander gevaarlijke alien reanimeert idee is wel een beetje lame aan het worden.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:23:49 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197181259
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 21:31 schreef Bensel het volgende:
Het hele 'zakenman/politicus die dalek/cyberman/ander gevaarlijke alien reanimeert idee is wel een beetje lame aan het worden.
Ik vind het ook jammer dat de Doctor maar een paar vijanden heeft en dat die elke keer weer terug blijven komen.. elk seizoen weer.
En aan het eind komen de Judoon om de Doctor weer eens te arresteren :')
Jodie Whittaker vind ik ook niet echt iemand die ik met The Doctor kan identificeren maar aan de andere kant krigt ze ook niet echt goede verhalen om in te exellceren.
Het moet ook allemaal heel erg politiek correct zijn, ook een beetje jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 02-01-2021 22:44:09 ]
pi_197181488
Was toch pas de derde keer in 16 jaar dat de Judoon kwamen? En wat heeft Jody Foster ermee te maken?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:44:44 #26
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197181803
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:32 schreef Nielsch het volgende:
Was toch pas de derde keer in 16 jaar dat de Judoon kwamen? En wat heeft Jody Foster ermee te maken?
Woops.. verkeerde Jodie :D
Ik bedoelde Jodie Whittaker maar typte Jody Foster _O-
  zondag 3 januari 2021 @ 03:30:19 #27
2651 svann
night-hawk
pi_197184397
Die donkere dokter die we vorig seizoen bij de vuurtoren zagen, vond ik een geweldige uitstraling hebben.
Jodie laten ze toch net iets te weinig gezag uitstralen -zeg ik als newbie die alleen Capaldi kent.

Het is wel moeilijk om zo'n langlopende serie zowel voor instappers begrijpelijk als voor de vaste volgers interessant te houden.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  maandag 4 januari 2021 @ 22:35:16 #28
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197217172
En dus toch ook een nieuwe Doctor... verstandig...
Ik hoop alleen wel dat er ook wer wat meer budget naar de serie toe kan zodat er betere schrijvers ingehuurd kunnen worden en er ook qua productie meer kan.

Ik ben gister ook begonnen aan de nieuwe serie The Watch, is van BBC America.
Verhaal is van Terry Pratchet en speelt zich af in het Discworld universum.
Waarschijnlijk kost 1 aflevering net zoveel als een heel seizoen Doctor Who maar 't ziet er ook wel erg goed uit en je wordt meteen het erhaal in gezogen.
Aanradertje!
  maandag 4 januari 2021 @ 22:43:23 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_197217339
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:35 schreef SiGNe het volgende:
En dus toch ook een nieuwe Doctor... verstandig...
Ik hoop alleen wel dat er ook wer wat meer budget naar de serie toe kan zodat er betere schrijvers ingehuurd kunnen worden en er ook qua productie meer kan.

Ik ben gister ook begonnen aan de nieuwe serie The Watch, is van BBC America.
Verhaal is van Terry Pratchet en speelt zich af in het Discworld universum.
Waarschijnlijk kost 1 aflevering net zoveel als een heel seizoen Doctor Who maar 't ziet er ook wel erg goed uit en je wordt meteen het erhaal in gezogen.
Aanradertje!
+1

The dark omen moet OOK iedereen kijken die dat nog niet gedaan heeft
Tennant is briljant.

Dat ze John Bishop maar casten als DW
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  dinsdag 5 januari 2021 @ 00:53:04 #30
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_197218551
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:35 schreef SiGNe het volgende:
...

Ik ben gister ook begonnen aan de nieuwe serie The Watch, is van BBC America.
Verhaal is van Terry Pratchet en speelt zich af in het Discworld universum.
Waarschijnlijk kost 1 aflevering net zoveel als een heel seizoen Doctor Who maar 't ziet er ook wel erg goed uit en je wordt meteen het erhaal in gezogen.
Aanradertje!
Niet helemaal waar. De karakters zijn gebaseerd op Pratchett's werk, maar het heeft verder NIETS met de Discworld te maken. Verschillende bronnen rond Terry Pratchett (onder andere zijn dochter en een zeer goede vriend, die hem hielp met schrijven doordat Terry leed onder alzheimer's) hebben dit bevestigd en afstand genomen van the Watch. Dit is tevens de reden dat ik (nog) niet aan de serie ga beginnen.

Voor wie geïnteresseerd is in het werk van Sir Terry Pratchett zijn er mini-series te vinden van enkele van zijn boeken die wel trouw zijn aan de schrijver (Hogfather, the Color of Magic, Going Postal)
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 00:59:18 #31
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_197218566
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 00:53 schreef DoomCow het volgende:

[..]

Niet helemaal waar. De karakters zijn gebaseerd op Pratchett's werk, maar het heeft verder NIETS met de Discworld te maken. Verschillende bronnen rond Terry Pratchett (onder andere zijn dochter en een zeer goede vriend, die hem hielp met schrijven doordat Terry leed onder alzheimer's) hebben dit bevestigd en afstand genomen van the Watch. Dit is tevens de reden dat ik (nog) niet aan de serie ga beginnen.

Voor wie geïnteresseerd is in het werk van Sir Terry Pratchett zijn er mini-series te vinden van enkele van zijn boeken die wel trouw zijn aan de schrijver (Hogfather, the Color of Magic, Going Postal)
Dan is het Pratchett-achtig.. vind ik ook goed genoeg :)
Ik lees zelf amper, te weinig geduld voor en ik verlies m'n concentratie te snel dus ik kan het verder ook niet vergelijken met de boeken.
Maar ik vind het wel een goede serie tot nu toe, ik vermaak me er wel mee.
Meer dan met Jodie Whitacker als de Doctor.,
pi_197220800
Is het inderdaad bevestigd dat Jodie vertrekt? Kan het niet vinden...

Ik vond de special wel tof. Enige jammere was dat Jack terug kwam in de aflevering dat twee companions vertrekken. Voelde een beetje druk/teveel. Maar wel lekker nostalgisch O+
Gek? kan je dat eten?
pi_197220973
Meestal vind ik de specials... specialer?

Voelde nu als een gewone aflevering. En nog niet eens een heel bijzondere.

Jammer.

Enige momentje was toen Gwen werd genoemd. Niet eens bij het noemen van Rose.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2021 10:46:24 ]
pi_198594366
Heaven Sent aan het kijken, wat een ontroerende en bijzondere aflevering is dat toch O+
pi_200093280
Even de boel wakker schudden met vermoedens/geruchten over een eventuele nieuwe vertolker van de Doctor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  zondag 27 juni 2021 @ 17:55:47 #36
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200093510
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:45 schreef WheeleE het volgende:
Even de boel wakker schudden met vermoedens/geruchten over een eventuele nieuwe vertolker van de Doctor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet alweer genoeg...
  Admin zondag 27 juni 2021 @ 19:45:48 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_200096413
Er zal eens een Doctor het langer dan drie seizoenen volhouden, :{
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 27 juni 2021 @ 21:19:40 #38
2651 svann
night-hawk
pi_200099213
quote:
2s.gif Op zondag 27 juni 2021 17:45 schreef WheeleE het volgende:
Even de boel wakker schudden met vermoedens/geruchten over een eventuele nieuwe vertolker van de Doctor:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had stilletjes gehoopt dat het die donkere dame uit de vuurtoren zou zijn; veel meer doctor dan Jody.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 27 juni 2021 @ 23:13:31 #39
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200102049
quote:
1s.gif Op zondag 27 juni 2021 19:45 schreef Breuls het volgende:
Er zal eens een Doctor het langer dan drie seizoenen volhouden, :{
Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?
Als er interessante verhalen worden verteld dan blijven de kijkers wel hangen maar de laatste jaren is Doctor Who enorm achteruit gegaan.
Het lijkt ook wel alsof de Doctor eigenlijk maar 3 vijanden heeft: Daleks, Cybermen en The Master.

Plus ze hebben eigenlijk het hele universum gekilled omdat nu blijkt dat The Doctor geen Time Lord is maar dat Time Lords die kracht van hem/haar gestolen hebben.
  Admin maandag 28 juni 2021 @ 07:14:52 #40
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200103463
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 23:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?
Als er interessante verhalen worden verteld dan blijven de kijkers wel hangen maar de laatste jaren is Doctor Who enorm achteruit gegaan.
Het lijkt ook wel alsof de Doctor eigenlijk maar 3 vijanden heeft: Daleks, Cybermen en The Master.

Plus ze hebben eigenlijk het hele universum gekilled omdat nu blijkt dat The Doctor geen Time Lord is maar dat Time Lords die kracht van hem/haar gestolen hebben.
De serie is op sterven na dood qua kijkcijfers en populariteit en het niveau is om te huilen (mijn mening). Jodie is echt belabberd als Doctor, Chibnall is belabberd als showrunner, de BBC snijdt zichzelf in de vingers vanwege hun diversiteitsbeleid waardoor er echt heel slecht acteerwerk is, de schrijvers zijn stuk voor stuk onervaren in het schrijven van SF. De epische muziek heeft plaats gemaakt voor zielloos gebrom. Doctor Who is nu een soort fanmade versie van zichzelf. En dan door een fan die zijn kijkers verloochent.
Jodie weg gaat DW niet redden, want er is veel meer mis met het huidige DW dan alleen Jodie.
En inderdaad: de white man bad speeches richting het publiek helpen niet.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 28 juni 2021 @ 09:56:11 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_200104588
quote:
Op zondag 27 juni 2021 @ 23:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]


Maar komt dat niet doordat de schrijvers er veel teveel een woke-fest van proberen te maken?
Nee, tot nu toe heeft geen enkele Doctor het langer dan drie seizoenen uitgehouden. Tennant misschien, met de specials die na S4 kwamen, maar dat is een grijs gebied.
quote:
Als er interessante verhalen worden verteld dan blijven de kijkers wel hangen maar de laatste jaren is Doctor Who enorm achteruit gegaan.
Het lijkt ook wel alsof de Doctor eigenlijk maar 3 vijanden heeft: Daleks, Cybermen en The Master.
Ze keren wel graag terug bij dezelfde schurken, ja. Is niet heel erg hoor, maar af en toe wat nieuws is wel beter.
quote:
Plus ze hebben eigenlijk het hele universum gekilled omdat nu blijkt dat The Doctor geen Time Lord is maar dat Time Lords die kracht van hem/haar gestolen hebben.
Ik heb daar een dubbel gevoel over; Chibnall heeft daarmee de mythologie sterk veranderd en dat is natuurlijk desoriënterend voor scifi-kijkers die graag willen "weten hoe het zit", want ineens "zit" het anders.

Maar tegelijk is het wel iets origineels en kan er in theorie van alles mee worden gedaan, qua verhalen. Het is het uitbreiden van de mythologie en dat is best spannend.

Dus ik sta er niet negatief tegenover. Ik wil heel graag meer weten, nu.
quote:
Op maandag 28 juni 2021 @ 07:14 schreef Danny het volgende:

[..]

De serie is op sterven na dood qua kijkcijfers en populariteit en het niveau is om te huilen (mijn mening). Jodie is echt belabberd als Doctor, Chibnall is belabberd als showrunner, de BBC snijdt zichzelf in de vingers vanwege hun diversiteitsbeleid waardoor er echt heel slecht acteerwerk is, de schrijvers zijn stuk voor stuk onervaren in het schrijven van SF.
Bedoel je dat er een diversiteit is in leeftijden, geslachten en etniciteit bij de companions, of heb je het over iets anders?

Ik stoor me niet zo aan die companions; ik denk dat het feit dat het niet zo boeiend is meer ligt aan de verhalen. Zo'n clubje om de Doctor heen vind ik op zich wel geinig.
quote:
De epische muziek heeft plaats gemaakt voor zielloos gebrom.
Ja, ik mis Murray Gold, :{
quote:
Doctor Who is nu een soort fanmade versie van zichzelf. En dan door een fan die zijn kijkers verloochent.
Jodie weg gaat DW niet redden, want er is veel meer mis met het huidige DW dan alleen Jodie.
En inderdaad: de white man bad speeches richting het publiek helpen niet.
De wat speeches?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 28 juni 2021 @ 13:45:12 #42
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200107658
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:56 schreef Breuls het volgende:

Nee, tot nu toe heeft geen enkele Doctor het langer dan drie seizoenen uitgehouden. Tennant misschien, met de specials die na S4 kwamen, maar dat is een grijs gebied.
Je hebt het alleen over nuWho?

quote:
Ze keren wel graag terug bij dezelfde schurken, ja. Is niet heel erg hoor, maar af en toe wat nieuws is wel beter.
Nou ja, mits er wat fatsoenlijke schurken zijn en niet de meuk van de afgelopen seizoenen. Wat hadden we ook alweer? De pting (was geen schurk, want zielig), de spinnen (waren geen schurken, want zielig maar mocht toch een hongerdood gaan sterven van de Doctor), de tandenmeneer (niet echt een schurk, maar een soort gameshowhost??), een kikker op een stoel (echt wtf) en verder een witte man bij Amazon.com, een witte man die Trump moet voorstellen, een witte single-dad, een witte, mannelijke ruimteracist etc.
Houd het dan maar bij Daleks, Cybermen, Weeping Angels en voor mijn part de Abzorbaloffs, Silence (wie?) etc. Dat is beter dan wat er nu verzonnen wordt.

quote:
Ik heb daar een dubbel gevoel over; Chibnall heeft daarmee de mythologie sterk veranderd en dat is natuurlijk desoriënterend voor scifi-kijkers die graag willen "weten hoe het zit", want ineens "zit" het anders.
Ik knapte er compleet door af in ieder geval. Ik snap wel waarom het gedaan is. Dat zal vanuit de BBC zijn gekomen, omdat 65 jaar lang de Doctor een witte man was en daar schamen ze zich voor. Dus moest de oorsprong van de timelords een gekleurd meisje zijn en moesten voorgaande regeneraties van alle kleuren en geslachten zijn. Een beetje retconnen never hurt anyone, zullen ze gedacht hebben.

quote:
Maar tegelijk is het wel iets origineels en kan er in theorie van alles mee worden gedaan, qua verhalen. Het is het uitbreiden van de mythologie en dat is best spannend.
Mwoa, daarover liggen de meningen nogal uiteen :)

quote:
Bedoel je dat er een diversiteit is in leeftijden, geslachten en etniciteit bij de companions, of heb je het over iets anders?
Over de geforceerde diversiteit in heel Doctor Who. Van het schrijversteam tot de gecaste acteurs. Niet zozeer de companions - we hebben Martha en Micky natuurlijk al gehad sowieso. Ik heb niets tegen diversiteit, maar wel als het dermate geforceerd is dat de kwaliteit eronder lijdt. Dat kan ook gewoon miscasting zijn overigens, maar zorg dan dat je de juiste personen cast. Leuk hoor, een blind meisje dat een blind meisje speelt, maar als ze niet kan acteren (en dat kon ze niet) dan kun je beter iemand casten die WEL kan acteren. Zelfde voor de nieuwe Master. Sacha Dhawan was best te doen in Dracula, maar als Master kan hij nog niet in de schaduw staan van John Simm, Michelle Gomez en Roger Delgado (en eigenlijk was zelfs Eric Roberts beter, dare I say it).

quote:
Ik stoor me niet zo aan die companions; ik denk dat het feit dat het niet zo boeiend is meer ligt aan de verhalen. Zo'n clubje om de Doctor heen vind ik op zich wel geinig.
Ik stoor me aan de companions in zoverre dat ze niets te doen hebben en dat de boel gewoon inconsistent is. Ryan kan de eerste keer dat we hem zien niet eens fietsen vanwege een aandoening. Prima. Maar daar hoor je vervolgens vrijwel niets meer over en we zien hem rennen, springen, klimmen, schieten en weet ik wat niet meer. Yaz werkt bij de politie, maar gedraagt zich als een schuchter wicht. Graham is dan de meest interessante, maar als die dan vertelt dat hij kanker heeft gehad en bang is dat het terug komt geeft the Doctor geen moer en zegt 'ik ben hier niet zo goed in dus ik ga daar even heen'. Echt? Serieus?
Ik wijt het vooral aan Chibnall en de BBC. Het feit dat Jodie de voorgaande seizoenen van DW verkapt afkraakte door het een witte mannen feestje te noemen in een interview en mensen die commentaar hadden op de vernieuwde serie voor misogynist uitmaakte helpt natuurlijk ook niet om de fans betrokken te houden. Plus dat ze een soort rare imitatie van een kruising tussen David Tennant en Matt Smith lijkt te doen waarbij ze vrijwel continu kijkt alsof ze moet schijten. Ook dat leidt af. Jammer, want ze kan wel degelijk acteren. Feit dat ze compleet werd weggespeeld door Jo Martin die in 5 minuten een geloofwaardiger en interessantere Doctor wist neer te zetten helpt ook al niet.

quote:
Ja, ik mis Murray Gold, :{
Jah -O-

quote:
De wat speeches?
De speeches waarin wordt verteld hoe racistisch en slecht witte mannen wel niet zijn. Sommige waren verkapt, maar er zaten er een paar bij (in de abominatie die Rosa Parks heette bv - de aflevering, niet de vrouw), en - volgens mij was het - Orphan 55.
Ja, DW heeft altijd al een sterke boodschap gehad, maar dat was er altijd een waarbij de speech was gericht op met name de bad guy en daar kon je je wel of niet mee identificeren. Het zette je aan tot nadenken. Nu niet meer. Nu vertelt de Doctor gewoon tegen de companions - terwijl ze vrijwel recht in de camera kijkt - dat mensen slecht zijn. De bad guys zijn inmiddels vrijwel exclusief mannelijk overigens. Het is gewoon zo geforceerd allemaal. Het avontuurlijke is eraf, het emotionele ontbreekt volledig, de humor is nergens meer te bekennen, de sfeer is saai en lomp en het lijkt alsof de mensen die eraan werken elke vorm van passie en binding met de afgelopen 60 jaar missen - terwijl we weten dat Chibnall juist een groot fan is.
Ik had ook liever dat met Jodie ook Chibnall zou opstappen. No such luck helaas.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 28 juni 2021 @ 14:44:27 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_200108436
Hm, die speeches zijn me niet zo opgevallen, maar als je zo al jouw ervaringen bij optelt kan ik me voorstellen dat je je flink aan de serie ergert. En niet onterecht, denk ik, al vind ik niet dat elke vorm van diversiteit een buitenproportioneel statement impliceert.

Maar ik denk dat het vooral ligt aan Chibnalls gebrek aan visie. Hij kan prima afleveringen schrijven onder een andere showrunner, maar als hij het helemaal zelf moet doen lijkt het er niet helemaal goed uit te komen. Jodie kan vast veel beter als ze beter materiaal krijgt. :)

Het nieuwe seizoen komt later dit jaar; we zullen zien of de kritiek bij Chibnall c.s. iets heeft gedaan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 28 juni 2021 @ 17:30:24 #44
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200110905
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:45 schreef Danny het volgende:

[..]

Je hebt het alleen over nuWho?
[..]

Nou ja, mits er wat fatsoenlijke schurken zijn en niet de meuk van de afgelopen seizoenen. Wat hadden we ook alweer? De pting (was geen schurk, want zielig), de spinnen (waren geen schurken, want zielig maar mocht toch een hongerdood gaan sterven van de Doctor), de tandenmeneer (niet echt een schurk, maar een soort gameshowhost??), een kikker op een stoel (echt wtf) en verder een witte man bij Amazon.com, een witte man die Trump moet voorstellen, een witte single-dad, een witte, mannelijke ruimteracist etc.
Houd het dan maar bij Daleks, Cybermen, Weeping Angels en voor mijn part de Abzorbaloffs, Silence (wie?) etc. Dat is beter dan wat er nu verzonnen wordt.
[..]

Ik knapte er compleet door af in ieder geval. Ik snap wel waarom het gedaan is. Dat zal vanuit de BBC zijn gekomen, omdat 65 jaar lang de Doctor een witte man was en daar schamen ze zich voor. Dus moest de oorsprong van de timelords een gekleurd meisje zijn en moesten voorgaande regeneraties van alle kleuren en geslachten zijn. Een beetje retconnen never hurt anyone, zullen ze gedacht hebben.
[..]

Mwoa, daarover liggen de meningen nogal uiteen :)
[..]

Over de geforceerde diversiteit in heel Doctor Who. Van het schrijversteam tot de gecaste acteurs. Niet zozeer de companions - we hebben Martha en Micky natuurlijk al gehad sowieso. Ik heb niets tegen diversiteit, maar wel als het dermate geforceerd is dat de kwaliteit eronder lijdt. Dat kan ook gewoon miscasting zijn overigens, maar zorg dan dat je de juiste personen cast. Leuk hoor, een blind meisje dat een blind meisje speelt, maar als ze niet kan acteren (en dat kon ze niet) dan kun je beter iemand casten die WEL kan acteren. Zelfde voor de nieuwe Master. Sacha Dhawan was best te doen in Dracula, maar als Master kan hij nog niet in de schaduw staan van John Simm, Michelle Gomez en Roger Delgado (en eigenlijk was zelfs Eric Roberts beter, dare I say it).
[..]

Ik stoor me aan de companions in zoverre dat ze niets te doen hebben en dat de boel gewoon inconsistent is. Ryan kan de eerste keer dat we hem zien niet eens fietsen vanwege een aandoening. Prima. Maar daar hoor je vervolgens vrijwel niets meer over en we zien hem rennen, springen, klimmen, schieten en weet ik wat niet meer. Yaz werkt bij de politie, maar gedraagt zich als een schuchter wicht. Graham is dan de meest interessante, maar als die dan vertelt dat hij kanker heeft gehad en bang is dat het terug komt geeft the Doctor geen moer en zegt 'ik ben hier niet zo goed in dus ik ga daar even heen'. Echt? Serieus?
Ik wijt het vooral aan Chibnall en de BBC. Het feit dat Jodie de voorgaande seizoenen van DW verkapt afkraakte door het een witte mannen feestje te noemen in een interview en mensen die commentaar hadden op de vernieuwde serie voor misogynist uitmaakte helpt natuurlijk ook niet om de fans betrokken te houden. Plus dat ze een soort rare imitatie van een kruising tussen David Tennant en Matt Smith lijkt te doen waarbij ze vrijwel continu kijkt alsof ze moet schijten. Ook dat leidt af. Jammer, want ze kan wel degelijk acteren. Feit dat ze compleet werd weggespeeld door Jo Martin die in 5 minuten een geloofwaardiger en interessantere Doctor wist neer te zetten helpt ook al niet.
[..]

Jah -O-
[..]

De speeches waarin wordt verteld hoe racistisch en slecht witte mannen wel niet zijn. Sommige waren verkapt, maar er zaten er een paar bij (in de abominatie die Rosa Parks heette bv - de aflevering, niet de vrouw), en - volgens mij was het - Orphan 55.
Ja, DW heeft altijd al een sterke boodschap gehad, maar dat was er altijd een waarbij de speech was gericht op met name de bad guy en daar kon je je wel of niet mee identificeren. Het zette je aan tot nadenken. Nu niet meer. Nu vertelt de Doctor gewoon tegen de companions - terwijl ze vrijwel recht in de camera kijkt - dat mensen slecht zijn. De bad guys zijn inmiddels vrijwel exclusief mannelijk overigens. Het is gewoon zo geforceerd allemaal. Het avontuurlijke is eraf, het emotionele ontbreekt volledig, de humor is nergens meer te bekennen, de sfeer is saai en lomp en het lijkt alsof de mensen die eraan werken elke vorm van passie en binding met de afgelopen 60 jaar missen - terwijl we weten dat Chibnall juist een groot fan is.
Ik had ook liever dat met Jodie ook Chibnall zou opstappen. No such luck helaas.
Helemaal mee eens..
  maandag 28 juni 2021 @ 17:45:34 #45
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200111173
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:44 schreef Breuls het volgende:
Hm, die speeches zijn me niet zo opgevallen, maar als je zo al jouw ervaringen bij optelt kan ik me voorstellen dat je je flink aan de serie ergert. En niet onterecht, denk ik, al vind ik niet dat elke vorm van diversiteit een buitenproportioneel statement impliceert.

Maar ik denk dat het vooral ligt aan Chibnalls gebrek aan visie. Hij kan prima afleveringen schrijven onder een andere showrunner, maar als hij het helemaal zelf moet doen lijkt het er niet helemaal goed uit te komen. Jodie kan vast veel beter als ze beter materiaal krijgt. :)

Het nieuwe seizoen komt later dit jaar; we zullen zien of de kritiek bij Chibnall c.s. iets heeft gedaan.
Jody zei al voordat ze de rol aannam dat ze niks met Doctor Who had en ook nooit gekeken had.
Dat maakt de uitvoering van de rol niet beter, zeker niet bij een serie die al zo lang loopt en enorm veel fans heeft.

Diversiteit hoeft verder geen probleem te zijn opzich maar het lijkt alsof ze er juist extra op focussen.
Als iemand homo of lebisch is, prima maar dat hoeft dan niet benadrukt te worden als het verder geen onderdeel van het verhaal uitmaakt.
En zoals Danny ook al aangaf, sommige verhalen waren echt politieke statements, die aflevering met Rosa Parks bijvoorbeeld maar ook die waarin we de scheiding tussen India en Pakistan zagen.

Ik ben dan ook blij dat Olly Alexander de rol niet op zich neemt:
https://www.nu.nl/film/61(...)who-gaat-spelen.html
Kan verder een prima acteur zijn maar die moet niet de rol krijgen omdát die homo en "ambassardeur" voor de LHBTG(etc) community is.
Ik was ook bang dat de serie dan nog meer Woke zou worden daardoor.
pi_200111612
Dat niet aflatende gejank over woke zijn van series is ook echt de nieuwe zieligheidsindustrie onder aanvoering van die PVV'er Martin Bosman he. Bij Star Trek ook al. Een serie kan geen homo meer tonen of het is "woke" en dus extreem links en slecht. Hou eens op joh met dat gehuil.

Het is gewoon slecht geschreven, slecht gecast en slecht geacteerd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 29 juni 2021 @ 02:52:58 #47
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200121067
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:15 schreef Nielsch het volgende:
Dat niet aflatende gejank over woke zijn van series is ook echt de nieuwe zieligheidsindustrie onder aanvoering van die PVV'er Martin Bosman he. Bij Star Trek ook al. Een serie kan geen homo meer tonen of het is "woke" en dus extreem links en slecht. Hou eens op joh met dat gehuil.

Het is gewoon slecht geschreven, slecht gecast en slecht geacteerd.
Normaal klaag ik er ook niet over maar als het er zó dik bovenop ligt en het de serie verpest dan laat ik mijn stem wel horen.
Dat de Doctor man of vrouw kan zijn, wit of zwart , hetero of LGHBetc maakt me opzich niet zoveel uit maar het moet geen voorwaarde voor het verhaal zijn.
Normaal verandert de Doctor eens in de zoveel tijd, klaagt even dat die nieuwe tanden heeft en gaat weer verder met z'n avonturen.
  Admin woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:50 #48
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_200138430
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:44 schreef Breuls het volgende:
Hm, die speeches zijn me niet zo opgevallen, maar als je zo al jouw ervaringen bij optelt kan ik me voorstellen dat je je flink aan de serie ergert. En niet onterecht, denk ik, al vind ik niet dat elke vorm van diversiteit een buitenproportioneel statement impliceert.
Nee hoor, dat vind ik ook niet. Diversiteit is prima. Het probleem is hoe die verplichte diversiteit wordt toegepast. Een minder goeie acteur nemen 'omdat ie in een diversiteitsvakje' past is gewoon niet slim. Zoek dan door tot je wel een goeie acteur hebt gevonden. Verder erger ik me pas sinds chibnall/jodie aan de serie. En dan is ergeren niet eens het juiste woord. Het is eerder extreme teleurstelling mbt hoe er nu met de serie, het canon én de fans wordt omgegaan door de makers (BBC/Chibnall/Jodie).

quote:
Maar ik denk dat het vooral ligt aan Chibnalls gebrek aan visie. Hij kan prima afleveringen schrijven onder een andere showrunner
Mwoa, hij kan ook draken van afleveringen schrijven onder een andere showrunner :D

quote:
maar als hij het helemaal zelf moet doen lijkt het er niet helemaal goed uit te komen. Jodie kan vast veel beter als ze beter materiaal krijgt. :)
Jodie is een prima actrice, maar als Doctor is ze totaal niet serieus te nemen. Ze trekt rare bekken en probeert teveel haar voorgangers te imiteren imo. Tenzij ze haar manier van doen aanpast zie ik dat toch niet goed komen.

quote:
Het nieuwe seizoen komt later dit jaar; we zullen zien of de kritiek bij Chibnall c.s. iets heeft gedaan.
Dat was afgelopen seizoen ook niet echt het geval mbt de kritiek op het seizoen ervoor. Ja, er zijn oude vijanden teruggekomen, maar daar is eigenlijk bar weinig mee gedaan. Captain Jack werd erin geshoehorned in een desperate poging de trouwe fans te pleasen. Nou ja, ik zal heus wel weer kijken hoor, maar echt ZIN erin? Nee, vooralsnog niet. Ik kijk honderd keer liever de oude afleveringen voor de tiende keer terug.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 17:45 schreef SiGNe het volgende:

Jody zei al voordat ze de rol aannam dat ze niks met Doctor Who had en ook nooit gekeken had.
Dat maakt de uitvoering van de rol niet beter, zeker niet bij een serie die al zo lang loopt en enorm veel fans heeft.
Mja, Matt Smith was ook geen fan, maar die heeft wmb toch een uitstekende Doctor neergezet. Wel geholpen door Moffat, oké, maar als ik zo eens bedenk wie de grootste emotionele impact heeft gemaakt op me dan is dat toch Matt Smith met de speech in the Rings of Akhaten.

quote:
Diversiteit hoeft verder geen probleem te zijn opzich maar het lijkt alsof ze er juist extra op focussen.
Als iemand homo of lebisch is, prima maar dat hoeft dan niet benadrukt te worden als het verder geen onderdeel van het verhaal uitmaakt.
Bij Bill was het helemaal geen probleem. Dat hoorde bij haar en dat mag ook gewoon benoemd en in beeld gebracht worden. Het negatieve gebral over mannen stoort me dan meer. Als ik een film of serie kijk zit ik er niet op te wachten om te worden beledigd. Dan ben ik snel uitgekeken.

quote:
En zoals Danny ook al aangaf, sommige verhalen waren echt politieke statements, die aflevering met Rosa Parks bijvoorbeeld maar ook die waarin we de scheiding tussen India en Pakistan zagen.
En vergeet het plastic niet ;)

quote:
Ik ben dan ook blij dat Olly Alexander de rol niet op zich neemt:
https://www.nu.nl/film/61(...)who-gaat-spelen.html
Kan verder een prima acteur zijn maar die moet niet de rol krijgen omdát die homo en "ambassardeur" voor de LHBTG(etc) community is.
Als hij de rol zou krijgen moet hij die krijgen omdat hij de beste persoon voor de rol is. Hij was overigens uitstekend in It's a Sin (geweldige serie overigens!) en ik denk dat hij het als Doctor best goed zou kunnen doen. Maar hij zou vast niet als nieuwe Doctor gepromoot worden maar als 'first lgbtq Doctor'. En dan weet je eigenlijk al wat de echte insteek van zijn aanstelling zou zijn; een hokje afvinken.

quote:
Ik was ook bang dat de serie dan nog meer Woke zou worden daardoor.
Nee, daar heeft een acteur weinig tot geen invloed op (behalve op persconferenties en in interviews misschien). Daarvoor moet je bij de BBC zijn, en bij de showrunner.

quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 18:15 schreef Nielsch het volgende:
Dat niet aflatende gejank over woke zijn van series is ook echt de nieuwe zieligheidsindustrie onder aanvoering van die PVV'er Martin Bosman he. Bij Star Trek ook al. Een serie kan geen homo meer tonen of het is "woke" en dus extreem links en slecht. Hou eens op joh met dat gehuil.

Het is gewoon slecht geschreven, slecht gecast en slecht geacteerd.
Eens. En dan kun je beter classic Who en nuWho t/m Capaldi kijken en van de rest doen alsof het niet bestaat. Zoals de Charlie's Angels remake en Ghostbusters 2016. Bestaan niet. Zijn nooit gemaakt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin maandag 26 juli 2021 @ 09:57:15 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_200552956
Teaser trailer van Comic-Con:


Vind het wat rommelig, geeft niet echt een indruk, dus ik word hier niet enthousiast van, maar da's gewoon omdat het te weinig toont.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_200577499
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 22:43 schreef wdn het volgende:
+1

The dark omen moet OOK iedereen kijken die dat nog niet gedaan heeft
Tennant is briljant.

Dat ze John Bishop maar casten als DW
Ik zit dit nu even op te zoeken, je bedoelde vast Good Omens. Ik kon anders niets vinden met Tennant.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 18:31:58 #51
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200579691
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 15:49 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Ik zit dit nu even op te zoeken, je bedoelde vast Good Omens. Ik kon anders niets vinden met Tennant.
Good Omens is een leuke serie inderdaad, heeft ook een beetje dat Doctor Who gevoel.
pi_200618538
Nieuws over seizoen 13 en de toekomst: in een soort van spoilertag
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  donderdag 29 juli 2021 @ 18:34:49 #53
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_200619683
quote:
My heart is so full of love for this show, for the team who make it, for the fans who watch it and for what it has brought to my life,” Whittaker said
Dat heeft ze weleens in andere woorden gezegd en toen kwam het meer over dat ze de show niet gezien had voor ze de rol aannam en de fas moesten niet zo klagen.

Het vertrek van Chibnall vind ikzelf ook prima, de hele story-arc met Whittacker vond ik zelf niet goed, teveel politiek correct proberen te zijn en te veel ingaan op problemen die in het echte leven al genoeg voorkomen.
een serie als Doctor Who gaat de wereld niet veranderen dus dan moeten ze dat ook niet proberen.
En dan bleek op het eind van de story-arc ook nog eens datThe Doctor geen Timelord is.. :?

Ik hoop dat de nieuwe Doctor en de nieuw Frontrunner betere verhalen gaan neerzetten en dat er ook eens wat andere vijanden komen dan alleen de Cybermen en de Daleks.. oh en The Master..niet te vergeten ( al was de versie van Goméz wel zeer goed!)
pi_200635192
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 10:19 schreef Danny het volgende:

[..]

Mja, Matt Smith was ook geen fan, maar die heeft wmb toch een uitstekende Doctor neergezet. Wel geholpen door Moffat, oké, maar als ik zo eens bedenk wie de grootste emotionele impact heeft gemaakt op me dan is dat toch Matt Smith met de speech in the Rings of Akhaten.
pi_200637443
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:28:37 #56
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_201001186
Doctor Who and the Daleks (1965) is uit op Netflix
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_201001510
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:28 schreef wdn het volgende:
Doctor Who and the Daleks (1965) is uit op Netflix
Gezien, tikkeltje flauw... het is niks voor de liefhebber van de tvserie dr Who ca 1970
Het zijn ook andere acteurs .
Maar voor de "collecteur" is het iets van ' must see once'
pi_201298723
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:28 schreef wdn het volgende:
Doctor Who and the Daleks (1965) is uit op Netflix
Leuke tip, thanks
pi_201500104
Russel T Davies keert terug als showrunner in 2023.
quote:
Russell T Davies will make an explosive return to screens to celebrate the 60th Anniversary of Doctor Who in 2023, and series beyond. BBC Studios are partnering with Bad Wolf to produce.

Multi award-winning Russell T Davies will take control of the TARDIS once more as the next Doctor Who showrunner, succeeding Chris Chibnall who departs next year.

Russell T Davies will make an explosive return to screens to celebrate the 60th Anniversary of Doctor Who in 2023, and series beyond. BBC Studios are partnering with Bad Wolf to produce.

Responsible for Doctor Who’s revival in 2005, he is credited with propelling the show into a global phenomenon and making it one of TV’s biggest hits. His tenure on the show oversaw a surge in popularity enjoying huge acclaim and success. The Doctor won the nation’s hearts through his masterful relaunch, which led him to create two spin off series, Torchwood and The Sarah Jane Adventures during that time.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin vrijdag 24 september 2021 @ 21:39:46 #60
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201504106
quote:
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - redden *O*
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201504191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - redden *O*
We zullen het zien, als hij zich ook aan de nieuwe BBC wokeness moet houden vrees ik het ergste.

Maar hopelijk retconned hij The timeless child en wordt de Doctor weer gewoon echt de Doctor.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Admin vrijdag 24 september 2021 @ 22:32:25 #62
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201505111
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We zullen het zien, als hij zich ook aan de nieuwe BBC wokeness moet houden vrees ik het ergste.

Maar hopelijk retconned hij The timeless child en wordt de Doctor weer gewoon echt de Doctor.
Eens. De BBC moet zich er met hun discriminerende regeltjes niet mee bemoeien
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201505173
Russell was al woke voordat de term bestond, luitjes! :7 En wat een nieuws! :o Ik ben heel benieuwd!
Let me see you stripped down to the bone
  Admin vrijdag 24 september 2021 @ 22:42:05 #64
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201505270
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 22:35 schreef minilot het volgende:
Russell was al woke voordat de term bestond, luitjes! :7 En wat een nieuws! :o Ik ben heel benieuwd!
Nee, die was gewoon progressief. Niet van die in-your-face recht in de camera speeches en geforceerde diversiteit ten koste van kwaliteit.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201650166
Bij ONS zag ik de tweede Doctor Who Patrick Thoughton (1966-1969) in zwart-wit. War Games deel 1
"Doctor Who" The War Games: Episode One (TV Episode 1969) - IMDb
Je moet het niet te veel vergelijken met de hedendaagse serie, dan is de lol weg.
De soundtrack had al elementen die er nog steeds zijn.
pi_201653187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 september 2021 21:39 schreef Danny het volgende:

[..]
Hij gaat Doctor Who - opnieuw - redden *O*
Hij heeft ook Chibnal geprezen.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 00:01:08 #67
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201654138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 22:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Hij heeft ook Chibnal geprezen.
Mja, die lui vallen elkaar niet publiekelijk af natuurlijk.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201656834
hopelijk komen ook die schetenlatende monsters weer terug die zich als mensen kunnen verkleden... the slitheen... dat was me toch een hoogtepuntje van RTD :')

nee maar alle gekheid op een stokkie... fijn dat hij terugkomt. De eerste keer had hij de companion een zwart vriendje gegeven. en had hij ene captain jack bedacht die ook op mannen viel. dat was toen normaal. als hij dat nu weer doet staan alle woke-schreeuwerts weer op hun achterste poten. HEE EEN NEGER! HEE EEN HOMO! WOKE SHIT!!!!!!!! HELE SERIE VERPEST!

[ Bericht 27% gewijzigd door Nielsch op 06-10-2021 11:21:17 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 12:07:54 #69
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201657442
quote:
6s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 11:12 schreef Nielsch het volgende:
hopelijk komen ook die schetenlatende monsters weer terug die zich als mensen kunnen verkleden... the slitheen... dat was me toch een hoogtepuntje van RTD :')
Dat mis ik nou juist in de chibnall era; humor. Een serie die zichzelf niet zo serieus neemt, maar wel een enorme punch weet te geven in je ballen als dat nodig is. Waar verhaallijnen in elkaar overvloeien, want he did it first.

quote:
nee maar alle gekheid op een stokkie... fijn dat hij terugkomt. De eerste keer had hij de companion een zwart vriendje gegeven. en had hij ene captain jack bedacht die ook op mannen viel.
Jack viel op álles :)

quote:
dat was toen normaal. als hij dat nu weer doet staan alle woke-schreeuwerts weer op hun achterste poten. HEE EEN NEGER! HEE EEN HOMO! WOKE SHIT!!!!!!!! HELE SERIE VERPEST!
Neuh, dat valt wel mee. Het verschil is dat hij er geen drama van maakte. Het was zo en dat was het. Geen recht-in-de-camera-speech van de Doctor gericht aan de kijker. Het ging ook niet ten koste van de kwaliteit. Zijn panseksualiteit werd niet als verhaallijn an sich - met allerlei moralistische dialogen - gepresenteerd. Het liet je zélf nadenken in plaats van dat Chibnall en de BBC besloten je te vertéllen wat je moest vinden.
Bill was lesbisch én zwart. Geen enkel probleem. Doctor Ruth was een zwarte vrouw. Geen enkel probleem. Daar heb ik van vrijwel overal en iedereen alleen lof over gelezen.

Jodie was gewoonweg geen goeie Doctor. Je kunt niet Matt Smith en David Tennant imiteren en dan verwachten dat je de rol goed speelt. Daar is meer voor nodig. Daarbij komt dat de verhaallijnen vrijwel uitsluitend nog bestonden uit moralistische verhaaltjes die gewoonweg teveel in-your-face waren om nog vermakelijk te zijn. Er is ook niets mis met het casten van minderheden. Martha was een uitstekende companion imo. Mickey was een van mijn favorieten. Op het moment dat je echter een blind meisje inhuurt alléén maar omdat ze blind is krijg je een situatie waarbij het belabberde acteerwerk de illusie van het verhaal verstoort.

Goed voorbeeld van hoe je vervuiling aan kunt kaarten is bv Gridlock. Een (echt belachelijk) slecht voorbeeld is Orphan 55.
Racisme aankaarten kan zoals bv in Oxygen, maar Rosa Parks miste gewoonweg een Doctor Who verhaal (een racistische witte man uit de verre toekomst die een bus wil stoppen :'))
Er zijn voor elk van de thema's die de BBC en Chibnall door de strot wilden duwen gewoon voorbeelden uit nuWho (en classic Who) te vinden die duizend keer beter zijn gedaan.
Je kunt niet iemand van gedachten laten veranderen of fouten laten inzien door ze daar gewoon keihard op te wijzen of dat van ze te eisen. Vertel je verhaal, laat zien welk leed eea toebrengt of wat eventuele gevaren zijn op een manier die de kijker zelf aan het denken zet, zonder pretentieus worden en - belangrijker - zonder die boodschap louter in te zetten als zelfgeilerei of om 'critical acclaim' te winnen.
RTD was daar enorm goed in, ook in Torchwood en It's a Sin overigens.
Chibnalls' aanpak was anders; bedenk een preek die je vanaf je eigen high horse wilt fulmineren tegen je kijker, schrijf daar een niemendalletje van een 'verhaal' omheen (hoeft niet goed te zijn, het gaat om de preek) et voila.

Nee, ik ben erg blij dat hij terug komt. Ik hoop alleen dat hij gewoon creatieve vrijheid krijgt en niet allerlei BBC checklists moet afvinken die ten koste gaan van diezelfde creatieve vrijheid en kwaliteit.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 14:08:21 #70
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201658625
Mooi betoog, Danny. :)

Ik denk overigens niet dat Chibnall een BBC-agenda volgt. Ik verwacht niet dat de BBC zo werkt (al weet je het natuurlijk maar nooit). Als dat wel zo is (geworden), dan zal RTD daar net zo goed mee te maken krijgen, natuurlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 6 oktober 2021 @ 16:15:39 #71
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201660026
quote:
Op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:08 schreef Breuls het volgende:
Mooi betoog, Danny. :)

Ik denk overigens niet dat Chibnall een BBC-agenda volgt. Ik verwacht niet dat de BBC zo werkt (al weet je het natuurlijk maar nooit). Als dat wel zo is (geworden), dan zal RTD daar net zo goed mee te maken krijgen, natuurlijk.
Wat we iig weten van de BBC is dat ze quota hanteren voor minderheidsgroepen en vrouwen in hoofdrollen en belangrijke bijrollen. Een manier om daar voor een heel seizoen aan te voldoen is natuurlijk een Rosa Parks aflevering, een Demons of the Punjab-aflevering en een aflevering met een blind meisje, maar ik hoop dat RTD daar toch wat creatiever mee om weet te gaan :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201666530
quote:
1s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:08 schreef Breuls het volgende:
Mooi betoog, Danny. :)

Ik denk overigens niet dat Chibnall een BBC-agenda volgt. Ik verwacht niet dat de BBC zo werkt (al weet je het natuurlijk maar nooit). Als dat wel zo is (geworden), dan zal RTD daar net zo goed mee te maken krijgen, natuurlijk.
Helaas... De BBC heeft al eens vacatures gepubliceerd waar effectief (of zelfs letterlijk, dat weet ik niet meer) in stond "blanken hoeven niet te solliciteren".
  Admin donderdag 7 oktober 2021 @ 11:19:45 #73
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_201668533
Okay, maar dat is ook weer niet hetzelfde als bepalen waar Chibnall over mag schrijven. ;)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:36:14 #74
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201682597
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:19 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar dat is ook weer niet hetzelfde als bepalen waar Chibnall over mag schrijven. ;)
Ligt eraan hoe dit soort teksten geïnterpreteerd dienen te worden:
quote:
By 2020, the BBC aims to have met stretching new on screen
portrayal and workforce targets covering a wider range of diversity
than ever before. We want diversity and inclusion to be something that
everyone at the BBC understands, and all those who make programmes
for us support
.
quote:
we have introduced some guidelines to help focus all of our efforts to support our commitment to representation of BAME, Disability, LGBT and women on and off screen. I hope these guidelines and our targeted Diversity and Inclusion fund – combined with an active dialogue upfront when we commission programmes – will lead to better diversity in our content, resulting in greater audience engagement and reach
quote:
To help us deliver some of our responsibilities, targets and ambitions
we have created a set of guidelines for all suppliers of our
on screen content.
quote:
We now expect each commission to be doing everything it can to
meet these guidelines. The positive steps you plan to take to address
under-representation will be factored into commissioning discussions
ahead of productions being green lit.
quote:
These are guidelines we’re expecting all suppliers to adhere to.
Any suppliers unable to work with these guidelines must let their
BBC commissioner know as soon as possible.
bron: http://downloads.bbc.co.u(...)ines-bbc-content.pdf (pdf)

In het kort komt het erop neer dat bv een extern bedrijf dat een programma maakt (bv Doctor Who) moet voldoen aan de strenge eisen van de BBC mbt diversiteit en representation. Dat is een VERPLICHTING. Daarin staat niet dat je over bepaalde dingen wel en over andere dingen NIET zou mogen schrijven, maar het resultaat is alsnog dat de BBC een grote vinger in de pap heeft, zonder dat zelf uit te hoeven spreken.


Van het personeel van je productie moet namelijk ten minste 50% vrouw zijn. Ten minste 8% moet een handicap hebben. Tenminste 15% moet een etnische minderheid zijn en tenminste 8% moet LGBT zijn. ONGEACHT geschiktheid.
Dus stel even dat je een fantastische groep schrijvers hebt die uitstekende Doctor Who scripts kunnen schrijven, maar daar zijn geen LHBT-ers bij, of niemand daarvan heeft een beperking, dan moet je dus mensen laten gaan en vervangen door mensen die minder geschikt zijn maar wél een hokje aanvinken. Dat gaat dan ten koste van de kwaliteit. Natuurlijk kun je snel vakjes aankruisen als een een lesbische zwarte vrouw met maar één been aanneemt, maar toch.

Kijken we bij 'on screen portrayal' MOET je productie wel voldoen aan die richtlijnen. Dat betekent dat je verhaal voor 50% moet bestaan uit vrouwen, dat 15% van je verhaal moet gaan over LGBT zaken (want aan iemand's hoofd kun je niet zien dat iemand LGBT is, en als je 8% 'on screen portrayal' wil dan MOET het personage dus óók LGBT zijn én dat moet duidelijk worden in het verhaal. En datzelfde geldt dus voor mensen met een beperking. Je moet dus in je verhaal verplicht iemand met een handicap opnemen. En met 'portrayal' van bv een aziaat MOET dat natuurlijk wel benoemd worden. Alleen een aziaat in een rol duwen is geen 'portrayal' van een ethnic minority.

Al dat soort zaken maken dat het creatieve proces ernstig wordt beperkt door allerlei verplichte 'checkboxes' waaraan je als schrijver moet voldoen. En die 8% is natuurlijk niet per aflevering, maar zal per seizoen worden gehanteerd. Alsnog blijft het dan zo dat je niet vrij bent in je creatieve schrijfproces, niet vrij bent in je castingproces, niet vrij bent in het kiezen voor de béste persoon om jouw visie als showrunner mede uit te voeren etc.
En wat je dan krijgt? Nou, afleveringen als Rosa, mede-geschreven door een zwarte vrouw met NUL ervaring in het genre in een verhaal dat louter lijkt te bestaan om de 15% representation te halen in een seizoen. Dat was waarschijnlijk niet gelukt met één aflevering en dus moest Vinay Patel een aflevering schrijven waarin een ándere minderheidsgroep centraal kon staan, te weten 'Demons of the Punjab'. Ook al zo'n geweldige aflevering.
De muziek van de blanke Murray Gold moest plaats maken voor het met de vlakke hand induwen van een random rij noten op een synthesizer en daar werd natuurlijk iemand uit een etnische minderheid voor aangenomen, Segun Akinola. Vast een getalenteerde jongen, maar sfeer creëren is duidelijk niet aan hem besteed.

Daarmee zeg ik niet dat de belabberde kwaliteit het resultaat is van het aannemen van minderheden, maar van het moeten doen van concessies. Niet de beste persoon aan mogen nemen omdat dat niet binnen een bepaald 'quotum' valt is niet alleen gewoonweg oneerlijk, maar - zoals uit de kijkcijfers van DW wel is gebleken de laatste 3 seizoenen - killing voor het publiek en een hele franchise.

RTD heeft zeker de kwaliteiten om DW weer op de rit te krijgen, maar eea is nogal afhankelijk van hoe groot de diversiteitsdruk van de BBC gaat zijn, want ook hij zal met ondermaats talent moeten gaan werken als de meest getalenteerden zich toevallig NIET in de gehandicapte/lgbt/vrouwen/etnische minderhedencategorieën bevinden.
Ik ben ook vooral benieuwd of hij de vrijheid krijgt én het gaat aandurven om een blanke man de Doctor te laten spelen. Vooral omdat daarmee nul deugpunten te verdienen zijn. (en voordat iemand zegt 'waarom wil je perse een man' of 'waarom wil je perse een blanke'; dat wil ik niet perse. Het interesseert me geen reet zolang het eindproduct geweldig is. Mijn wedervraag zou echter zijn; waarom mogen mensen wel hopen dat de Doctor een vrouw gaat zijn en juichen als dat het geval is, maar mag je niet hopen dat de Doctor een man gaat zijn en juichen als dat het geval is?)

Tja, we zullen moeten afwachten. Eerst nog door de zure appel van Jodie en Chibnall heen bijten het komende seizoen -O-
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 10 oktober 2021 @ 07:21:03 #75
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201700904



Ik mis een 'sarcastische' juichsmilie. Maar goed, ik zal wel weer kijken hoor, en hopen dat het beter gaat zijn dan voorgaande seizoenen. De 'teaser'video doet vermoeden dat het hele seizoen dus één verhaal gaat worden over 'the flux', of op z'n minst dat de afleveringen elkaar aanvullen en culmineren tot een grote finale oid.

Merk online weinig hype voor het komende seizoen. Wél voor de terugkeer van RTD overigens :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:27:29 #76
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201775828
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201776988
Ik zag gisteren afl 3 van war games van dr who nr 2. uit de zestiger jaren (zender ONS)
Verdorie..... hij presenteerde de sonic screwdriver als een echte sonic screwdriver.

Zie twee afleveringen online.
pi_201798766
quote:
1s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 11:19 schreef Breuls het volgende:
Okay, maar dat is ook weer niet hetzelfde als bepalen waar Chibnall over mag schrijven. ;)
Helaas, hij's net zo erg:
pi_201805066
Ben er al een tijdje uit omdat ik gewoon te ziek was om series te kijken en daarna Who een beetje op het tweede plan kwam. Maar is het laatste seizoen met Capaldi nog te doen? Ik heb al besloten dat ik de Whittaker-seizoenen oversla.
  Admin maandag 18 oktober 2021 @ 12:11:43 #80
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_201805186
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:00 schreef Solstice1 het volgende:
Ben er al een tijdje uit omdat ik gewoon te ziek was om series te kijken en daarna Who een beetje op het tweede plan kwam. Maar is het laatste seizoen met Capaldi nog te doen? Ik heb al besloten dat ik de Whittaker-seizoenen oversla.
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_201805340
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef Danny het volgende:

[..]
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
pi_201805476
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:25 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
World Enough And Time/The Doctor Falls vind ik een aanrader, laat mooi zien hoe een dom en aanvankelijk onschuldig lijkend idee van de Doctor voor verregaande consequenties zorgt voor alle hoofdpersonen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_201806970
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:11 schreef Danny het volgende:

[..]
Laatste met Capaldi was nog wel oké. Ja, er zat al eea aan 'woke' zooi in en gedoe over hoe geweldig vrouwen zijn en hoe de toekomst bestaat uit vrouwen enzo - waarschijnlijk omdat de BBC policies toen al waren aangepast, maar er zitten zeker wel goeie afleveringen bij.
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
World Enough And Time/The Doctor Falls vind ik een aanrader, laat mooi zien hoe een dom en aanvankelijk onschuldig lijkend idee van de Doctor voor verregaande consequenties zorgt voor alle hoofdpersonen.
Kijk het hele seizoen even denk ik en dan laat ik het verder aan me voorbij gaan voorlopig.
pi_201808015
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:54 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dan kijk ik die nog en hou ik het voorlopig voor gezien verder. Ik snap het praktisch nut ook niet zo van deze nieuwe richting, want de nieuwe serie heeft aan sterke vrouwen toch echt geen gebrek gehad. Vrouwelijke dokter is trouwens wel prima, zolang de rol goed ingevuld wordt.
[..]
Kijk het hele seizoen even denk ik en dan laat ik het verder aan me voorbij gaan voorlopig.
Dit is in feite het finalestuk van dat seizoen ;)
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:13:31 #85
2651 svann
night-hawk
pi_201975758
Whoa!
Ik zap midden in de vernietiging van het heelal.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202010057
Heb de aflevering gezien nu, en eindelijk weer wat meer tegenstand voor de doctor. Design van de aliens is ook beter geworden, de sontarans, die hondenaliens en the swarm. Ook fijn dat er geen oplossing was aan het eind, en dat het meerdere verhaallijnen aan het opzetten was.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_202010824
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 12:00 schreef Solstice1 het volgende:
Ben er al een tijdje uit omdat ik gewoon te ziek was om series te kijken en daarna Who een beetje op het tweede plan kwam. Maar is het laatste seizoen met Capaldi nog te doen? Ik heb al besloten dat ik de Whittaker-seizoenen oversla.
Ja man, een van de betere seizoenen juist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_202024136
@Danny Potentieel goed nieuws... RTD lijkt complete creatieve controle over Who te krijgen:
  Admin maandag 8 november 2021 @ 07:24:45 #89
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_202081450
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:53 schreef RvLaak het volgende:
@:danny Potentieel goed nieuws... RTD lijkt complete creatieve controle over Who te krijgen:
Dat zou positief kunnen zijn, maar toch vraag ik me af of dit wel op deze manier op gaat. In het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid staat toch echt dat ALLE leveranciers op ALLE vlakken dienen te voldoen aan het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid van de BBC.
We hadden in S13E01 niet voor niets opeens een armloze vrouw natuurlijk (niet dat ik daar moeite mee had, het werd gedaan zoals het hoort: niet over opscheppen dat je zo divers bent want dan doe je het alleen om jezelf op de borst te kloppen). Verder houdt de BBC - gebaseerd op hun statement mbt dit nieuws - commercieel wel de regie in handen. Ze kunnen natuurlijk makkelijk stellen dat diversiteit/inclusiviteitsverplichtingen een commerciële beslissing zijn, hoewel dat dan wel duidelijk zou maken WAAROM ze diversiteit/inclusiviteitsquota hanteren. Niet omdat ze vinden dat dat hoort, maar omdat dat commercieel aantrekkelijk is (wat het geval is bij ALLE bedrijven die 'woke' zijn geworden overigens, dus dat dat bij de BBC niet anders is verbaast me dan weer niet).

Dan de aflevering van gisteren:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me redelijk vermaakt heb. Het was de eerste keer dat een aflevering onder Chibnall 'voelde' als Doctor Who en niet als fanfiction. De muziek - hoewel nog niet fantastisch - is beter aanwezig, de grappen waren - op die van Jodie na, die vind ik de rol gewoon niet leuk spelen en soms ronduit irritant - vrij aardig en we hebben voor het EERST sinds chibnall/jodie zelfs gelachen (en dan bedoel ik niet gelachen om hoe slecht het is).

Jodie en Mandip vind ik nog steeds geen van beiden leuk alhoewel ze beiden wel beter in hun rol zitten de afgelopen twee afleveringen.

Wel is het schrijfwerk nog steeds best prutsig, wat dan weer plotholes oplevert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom; beter dan vorige week en beter dan ALLES was sinds Jodie uit Doctor Who is gehaald, maar ik ben nog skeptisch over de komende 4 afleveringen en komende specials, en het is jammer dat Jodie zulke irritante trekjes heeft bedacht voor the Doctor. Ik kan helemaal niets met die 'ik moet schijten' uitdrukking op haar gezicht en dat leidt voor mij enorm af.

Maar goed, ik heb me verder redelijk vermaakt en dat is meer dan ik de afgelopen jaren heb gedaan.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_202082368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:57 schreef Bensel het volgende:
Heb de aflevering gezien nu, en eindelijk weer wat meer tegenstand voor de doctor. Design van de aliens is ook beter geworden, de sontarans, die hondenaliens en the swarm. Ook fijn dat er geen oplossing was aan het eind, en dat het meerdere verhaallijnen aan het opzetten was.
Ik vond het daardoor wel erg rommelig. Je dondert van het een in het andere. Er is niet echt een opbouw, je zit er meteen middenin...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202083367
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 09:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vond het daardoor wel erg rommelig. Je dondert van het een in het andere. Er is niet echt een opbouw, je zit er meteen middenin...
Het is dan ook een 'cold open'. Normaal de eerste paar scenes van een aflevering, nu de hele eerste (en eigenlijk ook 2e) aflevering van het seizoen. ja, voor deze aflevering was het soms wat verwarrend, maar uiteindelijk kan hiermee wel meer een achtergrond van het verhaal gebouwd worden.

Vond de 2e aflevering iets minder, want weer meer woke (domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw). wel fijn om meer van de baddies te zien, zeker The Swarm heeft een heerlijk sophisticated intelligent evil gevoel. Voor mij op dit moment het beste aan het nieuwe seizoen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_202084907
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:25 schreef Bensel het volgende:

(domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw).
Heee....... ik zag een slimme blanke supervrouw in de hoofdrol
  Admin maandag 8 november 2021 @ 12:30:43 #93
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_202085039
quote:
Op maandag 8 november 2021 @ 10:25 schreef Bensel het volgende:

weer meer woke (domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw)
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?

Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.

Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 8 november 2021 @ 13:23:16 #94
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_202085662
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:

[..]
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?

Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.

Nou ja, het komt natuurlijk wel een beetje door de wetenschap dat de BBC een quota heeft en DUS opzettelijk minderheden e.d. MOET inhuren (en daar DUS specifiek voor moeten schrijven/casten). Dan valt het op dat er opeens wordt gekozen voor relatief onbekende historische figuren, waarbij het er de schijn van heeft dat dat is gedaan om aan dat quotum de voldoen.

Ik stoorde me meer aan 'men like you make me wonder why I bother'. We weten nu inmiddels wel dat mannen - en dan vooral witte heteromannen - evil incarnate zijn. Verder haal ik er m'n schouders bij op. Ik vond deze aflevering en die van vorige week - zéker vergeleken bij de vorige seizoenen - eigenlijk helemaal niet 'woke'.
Dat 'generaal was logischerwijs een witte man' is dan weer apart. Heel vaak worden er namelijk in dergelijke geschiedkundige situaties alsnog minderheden ingepropt en is het historisch accuraat zijn van ondergeschikt belang. Denk aan een hispanic/zwarte Hamilton, een zwarte Anne Boleyn etc. Verder is deze vrouw nogal controversieel geweest. Florence Nightingale heeft bijvoorbeeld nogal wat beschuldigingen aan haar adres gemaakt. Of dat waar is weet natuurlijk verder niemand, maar het afschilderen als held is dan weer opvallend, waar Edison vorig seizoen nog eigenlijk min of meer voor graaiende witte dief werd uitgemaakt.

quote:
Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
We zullen eraan moeten wennen dat alles als 'woke' wordt gezien, net zoals alles als 'racistisch', 'kwetsend' en 'fobisch' wordt gezien. Ook daar zoekt iedereen vanalles achter zaken als straatnamen, schmink, productnamen, logo's, haarstijlen, kledingstijlen, muziekstijlen, woorden, gezegden etc. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar anno 2021, en ik denk dat IEDEREEN dat graag anders zou hebben gezien ;)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_202085870
Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Boehoe er zit een neger in m'n serie'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_202086193
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:

[..]
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?

Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.

Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
Ik zeg meer woke. Niet volledig woke. Het viel mij op. En aangezien dit wel een punt is dat in het vorig seizoen nogal overdreven werd, kwam ik daar nu op terug. ik heb er ook geen direct waardeoordeel aan gegeven.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_202152682
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 07:24 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat zou positief kunnen zijn, maar toch vraag ik me af of dit wel op deze manier op gaat. In het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid staat toch echt dat ALLE leveranciers op ALLE vlakken dienen te voldoen aan het diversiteits -en inclusiviteitsbeleid van de BBC.
We hadden in S13E01 niet voor niets opeens een armloze vrouw natuurlijk (niet dat ik daar moeite mee had, het werd gedaan zoals het hoort: niet over opscheppen dat je zo divers bent want dan doe je het alleen om jezelf op de borst te kloppen). Verder houdt de BBC - gebaseerd op hun statement mbt dit nieuws - commercieel wel de regie in handen. Ze kunnen natuurlijk makkelijk stellen dat diversiteit/inclusiviteitsverplichtingen een commerciële beslissing zijn, hoewel dat dan wel duidelijk zou maken WAAROM ze diversiteit/inclusiviteitsquota hanteren. Niet omdat ze vinden dat dat hoort, maar omdat dat commercieel aantrekkelijk is (wat het geval is bij ALLE bedrijven die 'woke' zijn geworden overigens, dus dat dat bij de BBC niet anders is verbaast me dan weer niet).

Dan de aflevering van gisteren:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me redelijk vermaakt heb. Het was de eerste keer dat een aflevering onder Chibnall 'voelde' als Doctor Who en niet als fanfiction. De muziek - hoewel nog niet fantastisch - is beter aanwezig, de grappen waren - op die van Jodie na, die vind ik de rol gewoon niet leuk spelen en soms ronduit irritant - vrij aardig en we hebben voor het EERST sinds chibnall/jodie zelfs gelachen (en dan bedoel ik niet gelachen om hoe slecht het is).

Jodie en Mandip vind ik nog steeds geen van beiden leuk alhoewel ze beiden wel beter in hun rol zitten de afgelopen twee afleveringen.

Wel is het schrijfwerk nog steeds best prutsig, wat dan weer plotholes oplevert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kortom; beter dan vorige week en beter dan ALLES was sinds Jodie uit Doctor Who is gehaald, maar ik ben nog skeptisch over de komende 4 afleveringen en komende specials, en het is jammer dat Jodie zulke irritante trekjes heeft bedacht voor the Doctor. Ik kan helemaal niets met die 'ik moet schijten' uitdrukking op haar gezicht en dat leidt voor mij enorm af.

Maar goed, ik heb me verder redelijk vermaakt en dat is meer dan ik de afgelopen jaren heb gedaan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_202156012
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 12:30 schreef Breuls het volgende:

[..]
Good fucking grief. Is dát tegenwoordig al (afkeurenswaardige) woke?

Dat was echt niet in me opgekomen. Ik begreep dat die dame gewoon een historisch figuur was en tja, zo'n generaal was logischerwijs een witte man.

Ik word er een beetje moe van dat iedereen overal wat achter zoekt.
Je roept het BBC zijnde natuurlijk over jezelf af met het huidige beleid. Ik heb er voorheen bij Martha en Captain Jack nooit bij stil gestaan om eens iets te noemen. Het lijkt wat dat aangaat ook op het repareren van iets wat niet stuk is en het met de reparaties wel van de wand rukken o.i.d. Ik vraag me in ieder geval af, ook gezien de reacties, of het allemaal het beoogde resultaat heeft.
pi_202157681
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 13:41 schreef Monolith het volgende:
Welkom bij een nieuwe aflevering van 'Boehoe er zit een neger in m'n serie'.
pi_202184641
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:25 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het is dan ook een 'cold open'. Normaal de eerste paar scenes van een aflevering, nu de hele eerste (en eigenlijk ook 2e) aflevering van het seizoen. ja, voor deze aflevering was het soms wat verwarrend, maar uiteindelijk kan hiermee wel meer een achtergrond van het verhaal gebouwd worden.

Vond de 2e aflevering iets minder, want weer meer woke (domme blanke oude generaal en natuurlijk een donkere zwarte supervrouw). wel fijn om meer van de baddies te zien, zeker The Swarm heeft een heerlijk sophisticated intelligent evil gevoel. Voor mij op dit moment het beste aan het nieuwe seizoen.
Vond die generaal niet dom, die deed gewoon wat je van een generaal van het Britse leger uit die tijd kunt verwachten.
De snelheid zit er flink in, waardoor karakters niet goed worden uitgediept. Dat is op zich wel jammer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 19 november 2021 @ 18:03:54 #101
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_202248060
Na vorig seizoen was ik wat huiverig voor dit seizoen maar gister de eerste 3 afleveringen gezien en ik ben blij dat Chibnall weer terug is ^O^
Tot nu toe een goed verhaal en we hebben een hop vijanden terug geien en dat past dit keer ook echt goed in het verheel, ze worden niet terug gehaald omdat er nu eenmaal daleks en cybermen in elk seizoen zitten, ze hebben nu echt een functie.

Ik kende het verhaal van Mrs Seacole zelf niet, vond het een beetje vaag dat er een Jamaicaanse in de Krim aanwezig was maar dat is blijkbaar echte geschiedenis en haar Brittish Hotel ook.
Vond het wel wat apart dat een best domme vent uit Liverpool wel meteen wist wie ze was.

Seizoen 11 kunnen we beter vergeten, gelukkig is seizoen 12 tot nu toe een stuk beter.. egenlijk weer een beetje zoals we Doctor who kennen.
  maandag 29 november 2021 @ 20:00:18 #102
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_202396052
Ik ben altijd wel een fan geweest van verhalen die over meer dan een paar afleveringen gaan,
Die weeping angel was wel even een "eh, oh oh" momentje :D
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')