Ongetwijfeld. Maar school is er nu juist precies om die ongelijkheden eruit te halen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, de meeste kinderen van hoogopgeleide ouders zullen er wel bovenop komen.
Sorry, dit is mijn staat van cynisme inmiddels.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar school is er nu juist precies om die ongelijkheden eruit te halen.
Eens ik was heel blij dat ik van de zomer sociale dingen kon ondernemen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:10 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het niet te lang moet duren. Ik weet niet hoe goed ik het zelf had volgehouden als er in de afgelopen zomer niet wat meer mogelijk was.
Het andere kamp staat nog steeds het meest constructief in het debatquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach zolang het andere kamp zich last vertegenwoordigen door wiskundigen en antropologen weet ik wel wie ik geloof.
Klopt verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat vooral kinderen uit laag opgeleid/moeilijke gezinnen een flinke achterstand krijgen door schooluitval. Het nadeel is dat die onderzoeken systematisch worden geweigerd door de andere kant. Dus wat ik al vaker gezegd heb in dit topic de ongelijkheid groeit alleen maar door deze pandemie. Alleen jammer dat mensen die zogenaamd links zijn dat totaal niet willen zien of erkennen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, de meeste kinderen van hoogopgeleide ouders zullen er wel bovenop komen.
Marino 'ik stop met duiden, maar na een dag ga ik toch weer door' van Zelst.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het andere kamp staat nog steeds het meest constructief in het debat![]()
[ twitter ]
https://t.co/yn1EiSImDS?amp=1
Precies, hele land platleggen voor jan lul...quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:56 schreef Sfancta het volgende:
Het kan toch niet zo zijn dat dit allemaal maar aansukkelt tot 18 januari?
Dat is toch die club die zodra ze concreet moeten worden roepen: “We gaan geen OMT’tje spelen” maar vervolgens wel alles waar de regering mee komt afzeiken? Dat is op geen enkele manier constructief te noemen. Dat is gewoon triest gedrag.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kerstgroet van C19 Red Team![]()
[ twitter ]
En als er nu een oorlog komt? Ga je dan ook zeuren dat er een jaar (of wel meer) van je leven wordt afgepakt?quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Jij wilt 17 miljoen mensen inmiddels een jaar van hun leven afpakken, inclusief die kinderen van je.
Ik neem aan dat je een ton per kind hebt om ze te ontlasten van de kosten die dit hele circus met zich meebrengt?
Als een bom of kogel koppen in mijn geval voor 99.9+% van de tijd zonder symptomen verloopt waarschijnlijk wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:17 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
En als er nu een oorlog komt? Ga je dan ook zeuren dat er een jaar (of wel meer) van je leven wordt afgepakt?
Of ga je dan stoer alle regels negeren en zie je wel of je bom of kogel kopt?
Dat is iets heel anders vind ik en snap die vergelijking met de oorlog ook niet. Niet iedereen hoeft corona echt te vrezen, maar in een oorlog heb je dat natuurlijk veel meer.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:17 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
En als er nu een oorlog komt? Ga je dan ook zeuren dat er een jaar (of wel meer) van je leven wordt afgepakt?
Of ga je dan stoer alle regels negeren en zie je wel of je bom of kogel kopt?
De mensen die je hierover hoort, en/of de mensen die het beleid maken (ook buiten coronatijd), behoren nu eenmaal zelden tot het kamp dat de klappen opvangt. We kijken met zijn allen gewoon liever weg van de rotte kanten van de samenleving, zeker als je daar zelf niet bij hoort. Wat je niet ziet, dat is er niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:13 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt verschillende onderzoeken hebben al aangetoond dat vooral kinderen uit laag opgeleid/moeilijke gezinnen een flinke achterstand krijgen door schooluitval. Het nadeel is dat die onderzoeken systematisch worden geweigerd door de andere kant. Dus wat ik al vaker gezegd heb in dit topic de ongelijkheid groeit alleen maar door deze pandemie. Alleen jammer dat mensen die zogenaamd links zijn dat totaal niet willen zien of erkennen.
Daar hebben we Martino de duider weerquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kerstgroet van C19 Red Team![]()
[ twitter ]
Het is best te vergelijken. Corona is een vijand van de mens waartegen we moeten vechten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is iets heel anders vind ik en snap die vergelijking met de oorlog ook niet. Niet iedereen hoeft corona echt te vrezen, maar in een oorlog heb je dat natuurlijk veel meer.
Je vergeet even dat ze al eind juli met een constructief en haalbaar plan kwamen om het aantal besmettingen laag te houden. Die boodschap werd toen niet serieus genomen omdat men enkel keek naar het aantal gemelde besmettingen + ziekenhuisopnamen (beiden toen nog laag), maar niet naar de verontrustende waarde van de R.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch die club die zodra ze concreet moeten worden roepen: “We gaan geen OMT’tje spelen” maar vervolgens wel alles waar de regering mee komt afzeiken? Dat is op geen enkele manier constructief te noemen. Dat is gewoon triest gedrag.
Weken pleiten voor een “korte strenge lockdown” komt die er zie ik die Slagter weer boos zitten zijn op Twitter. Dan ben je gewoon Tegen om het tegen zijn. Prima, maar dan moet je niet gek opkijken als je niet serieus genomen wordt.
Is wel een team red dingetje, dat duiden:quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Marino 'ik stop met duiden, maar na een dag ga ik toch weer door' van Zelst.
Fijn dat hij de cijfers openbaart, maar ik ben niet altijd fan van zijn duidingen, laat dat maar over aan anderen.
Een virus kan je niet bevechten, hoogstens inperken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:23 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Het is best te vergelijken. Corona is een vijand van de mens waartegen we moeten vechten.
Met een aantal bewindslieden die in 2020 overduidelijk het verkeerde voorbeeld hebben gegeven. Ipv draagvlak te genereren voor de maatregelen en de basisregels hebben ze het weinige draagvlak dat er nog was juist verder afgebrokkeld.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:29 schreef JosMert het volgende:
Nog een voorbeeld dat we veel besmettingen extra gaan krijgen en mensen massaal de regels aan hun laars lappen deze 2 kerstdagen.
(...)
Dit land in een notendop. En maar afvragen waarom we in de top 3 staan ter wereld met meeste besmettingen....
Dit gebeurt namelijk helemaaaaal niet in andere landen met kerstmis. Uitgesloten!quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:29 schreef JosMert het volgende:
Nog een voorbeeld dat we veel besmettingen extra gaan krijgen en mensen massaal de regels aan hun laars lappen deze 2 kerstdagen.
Lees en huiver
Horeca worstelt met kerstmenu's: 'Bestellingen voor 18 man, dat kan echt niet'
Er worden een hoop kerstmenu's afgehaald deze dagen.
Door de kerstafhaalmenu's doen horeca-ondernemers deze dagen goede zaken. Maar uit de bestellingen die binnenkomen, blijkt ook dat lang niet iedereen de coronaregels goed naleeft. "Zo'n 300 klanten hebben bij ons een kerstmenu besteld, bij zeker 70 mensen zijn de bestellingen zo groot dat ik zeker weet dat het niet volgens het boekje is."
Voor veel horeca-ondernemers zijn de afhaalkerstmenu's een geschenk uit de hemel: even een klein beetje schade inhalen na de dramatische maanden die achter hen liggen.
'Dit kan niet'
Maar horeca-ondernemers zien tijdens de kerstdagen ook bestellingen die de wenkbrauwen doen fronsen. Uit sommige aantallen blijkt wel dat lang niet iedereen zich aan de coronaregel houdt om maximaal drie mensen thuis uit te nodigen met kerst.
Een horeca-ondernemer uit het midden van Nederland, die liever niet met zijn naam wordt genoemd, vertelt: "Ik heb het erg druk met bestellingen. Er zit er zelfs één tussen voor achttien mensen. Dat kan natuurlijk niet, maar ik wil mijn omzet ook niet mislopen."
'Heel dubbel'
Het is geen uitzondering, blijkt uit een rondgang onder horecazaken van RTL Nieuws. "Het is heel dubbel", zegt horeca-ondernemer Sanne, eigenaar van een chique restaurant in een dorpje in de provincie Utrecht. "Ik ken bijna al mijn klanten persoonlijk en weet dat er bestellingen gedaan worden die niet volgens de regels zijn. Veel te veel per huishouden", zegt ze.
"Je wilt natuurlijk geld verdienen in deze barre tijden, maar je weet ook als mensen dit massaal doen, dan blijven de besmettingen hoog en blijft de horeca nog langer dicht." Een groot dilemma, vindt ze: "Want als jij 'nee' zegt, bestellen ze bij de buren."
'Bestel direct bij restaurant'
De horeca-eigenaar schat dat van de 300 mensen, zo'n 70 mensen zich niet aan de regels houden en met te veel mensen op een adres kerst vieren. "Mensen geven het ook toe en zeggen dat ze het ervoor over hebben. Het zijn vaak slimme, chique mensen die allemaal hun eigen smoesje hebben. Omdat het zo'n naar jaar was, nemen ze met kerst maar het risico om toch met de hele familie te gaan zitten."
Bron: rtlnieuws.
Dit land in een notendop. En maar afvragen waarom we in de top 3 staan ter wereld met meeste besmettingen....
Jaap V Dissel zei tijdens zijn laatste presentatie dat het tot nu toe nog zeldzaam is en vooral voorkomt bij mensen met een problemen met het immuun systeem dacht ik.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:36 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe zit het met meerdere keren corona oplopen. Tijdje terug (maand of twee) waren officieel maar 38 gevallen bekend, maar ik neem aan dat er steeds meer over bekend wordt.
@:crystal_meth jij weet vast en zeker meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |