quote:Experts boos over uitblijven vitamine D-advies: ‘Waarom wachten we meer onderzoek af?’
Een grote groep gerenommeerde experts is boos over de afwachtende houding van de overheid over vitamine D. Zij willen dat mensen uit voorzorg vitamine D gaan slikken tegen corona. Steeds meer studies tonen volgens hen aan dat vitamine D ervoor kan zorgen dat de kans dat je corona krijgt kleiner is en dat de infectie milder verloopt. ,,Alsof het ons niks interesseert dat intussen mensen dood gaan.’’
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal wel weer een advies worden die we te horen krijgen als lesson learned van corona. Ontzettend jammer dat alles zo traag moet zijn. Ook de onderzoeken naar aerosolen en de testen die we gaan doen in restaurants en theaters...
Als ze zich, zoals ik aanneem het gezin van opgebaarde dat doet, aan alle adviezen, maatregelen en regels houdt zit het er niet ver vanaf.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niemand zit in een isoleercel he.
Met de staat van de technologie anno 2020 is het prima mogelijk om fysieke ontmoetingen voor een aanzienlijk deel te vervangen door online ontmoetingen. Niet compleet hetzelfde, maar nog steeds gezellig. Natuurlijk wil niemand dat dit eeuwig zo blijft, maar ga alsjeblieft niet doen alsof er nu een grote ramp plaatsvindt nu er weer sprake is van een tijdelijke lockdown.
Jongeren/kinderen zijn al hun hele leven gewend om ook digitaal te communiceren.
Dat is voor iedereen anders. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk. Het was leuk voor een maandje, dat online videobellen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niemand zit in een isoleercel he.
Met de staat van de technologie anno 2020 is het prima mogelijk om fysieke ontmoetingen voor een aanzienlijk deel te vervangen door online ontmoetingen. Niet compleet hetzelfde, maar nog steeds gezellig. Natuurlijk wil niemand dat dit eeuwig zo blijft, maar ga alsjeblieft niet doen alsof er nu een grote ramp plaatsvindt nu er weer sprake is van een tijdelijke lockdown.
Jongeren/kinderen zijn al hun hele leven gewend om ook digitaal te communiceren.
Maar er zijn ook best wel wat mensen die al gesettled zijn of het allemaal wel best vinden en dan anderen willen vertellen hoe verwend de jeugd is en dat ze maar even vol moeten houden. Het ergste vind ik nog de babyboomers of ouderen die vaccins willen weigeren omdat ze geen proef konijn willen zijn of dat jongeren het vaccin maar moeten nemen blabla terwijl de wereld voor hen stil staat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:56 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed dat het ook voor gedragswetenschappers een zeer interessante tijd is. Mensen die zich vrij moeiteloos aanpassen en mensen die erg veel moeite hebben om zich aan de situatie aan te passen. Dat uit zich vaak in opstandigheid en onredelijkheid. Dat beeld zie je ook in de reacties op Fok terug.
Kinderartsen zijn het onderling ook niet allemaal eens. Hoop niet dat je Karóly Illy als een autoriteit beschouwt, die staat er nogal gekleurd in.quote:
Met gezelligheid of sociale interactie heeft het niks te maken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen anders. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk. Het was leuk voor een maandje, dat online videobellen.
Het nieuwe normaal dankzij pandemieën, filmpje gesubsideerd door de Vlaamse overheid.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze zich, zoals ik aanneem het gezin van opgebaarde dat doet, aan alle adviezen, maatregelen en regels houdt zit het er niet ver vanaf.
Een scherm is totaal iets anders dan een fysieke ontmoeting, zeker voor kinderen en jongeren is de huidige situatie zeer schadelijk.
Zeg ik niet, zeggen kinderartsen.
De voorzitter van de Nederlandse vereniging voor kindergeneeskunde is inderdaad een nobuddy...quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kinderartsen zijn het onderling ook niet allemaal eens. Hoop niet dat je Karóly Illy als een autoriteit beschouwt, die staat er nogal gekleurd in.
Je weet hoe het werkt in het nieuwe normaal iedereen die niet voldoet aan jouw mening is een nobuddy.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De voorzitter van de Nederlandse vereniging voor kindergeneeskunde is inderdaad een nobuddy...
Raar dat er gekkies in het OMT zitten, lijkt mij een slechte zaak.quote:Op vrijdag 25 december 2020 22:59 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kinderartsen zijn het onderling ook niet allemaal eens. Hoop niet dat je Karóly Illy als een autoriteit beschouwt, die staat er nogal gekleurd in.
Zelfs dat laatste is niet helemaal waar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met gezelligheid of sociale interactie heeft het niks te maken.
Het is wel efficiënt communiceren, maar dat is ook het enige.
Zie hele discussie over de gevolgen van de huidige fysieke schoolsluiting voor een aantal weken. Deskundigen zijn het er allerminst over eens hoe groot de mate van impact gaat zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De voorzitter van de Nederlandse vereniging voor kindergeneeskunde is inderdaad een nobuddy...
Ja, eens, maar het haalt het voor geen meter bij het echte menselijke contact.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef Gretzl het volgende:
Hoezo zo je het online niet gezellig kunnen hebben, via welk communicatiemiddel dan ook?
Ik vermaak me ook prima door met vrienden tegelijkertijd naar dezelfde muziek te luisteren en er over te chatten. Hetzelfde gaat ook op voor gamen / spelletjes spelen.
Het is ook nog steeds sociale interactie, zij het op een ander manier dan wanner je iemand irl recht in de ogen kunt kijken.
Ach zolang het andere kamp zich last vertegenwoordigen door wiskundigen en antropologen weet ik wel wie ik geloof.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet hoe het werkt in het nieuwe normaal iedereen die niet voldoet aan jouw mening is een nobuddy.
Je hebt een probleem met wiskundigen? Goed om te weten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach zolang het andere kamp zich last vertegenwoordigen door wiskundigen en antropologen weet ik wel wie ik geloof.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt een probleem met wiskundigen? Goed om te weten.
Dat merken we vanzelf.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:04 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zie hele discussie over de gevolgen van de huidige fysieke schoolsluiting voor een aantal weken. Deskundigen zijn het er allerminst over eens hoe groot de mate van impact gaat zijn.
Je gaat echt geen enkele deskundige vinden die stelt dat gebrek aan fysieke interactie niet schadelijk is, zeker voor jonge kinderen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef Gretzl het volgende:
Hoezo zo je het online niet gezellig kunnen hebben, via welk communicatiemiddel dan ook?
Ik vermaak me ook prima door met vrienden tegelijkertijd naar dezelfde muziek te luisteren en er over te chatten. Hetzelfde gaat ook op voor gamen / spelletjes spelen.
Het is ook nog steeds sociale interactie, zij het op een ander manier dan wanner je iemand irl recht in de ogen kunt kijken.
Grof schandaal.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat merken we vanzelf.
De kinderen van mijn broertje vinden het serieus heel kut dat ze niet meer naar school mogen, die missen hun klasgenootjes waar ze aan optrekken, schoolvriendjes, de juf/meester, etc.
Feit is naar mijn idee, dat vooral de basisschool kinderen nu gebruikt worden als handenbindertje voor ouders.
En daar kan je heel lang over praten, maar het is gewoon grotendeels zo.
Ach, de meeste kinderen van hoogopgeleide ouders zullen er wel bovenop komen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat merken we vanzelf.
De kinderen van mijn broertje vinden het serieus heel kut dat ze niet meer naar school mogen, die missen hun klasgenootjes waar ze aan optrekken, schoolvriendjes, de juf/meester, etc.
Feit is naar mijn idee, dat vooral de basisschool kinderen nu gebruikt worden als handenbindertje voor ouders.
En daar kan je heel lang over praten, maar het is gewoon grotendeels zo.
Je hebt wel gelijk dat het niet te lang moet duren. Ik weet niet hoe goed ik het zelf had volgehouden als er in de afgelopen zomer niet wat meer mogelijk was.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, eens, maar het haalt het voor geen meter bij het echte menselijke contact.
Hoe langer de situatie duurt, hoe minder het wordt, en hoe meer mensen er afhaken bij de digiborrels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |