abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196954750
Het kan toch niet zo zijn dat dit allemaal maar aansukkelt tot 18 januari?
pi_196954773
Ik vermoed dat het ook voor gedragswetenschappers een zeer interessante tijd is. Mensen die zich vrij moeiteloos aanpassen en mensen die erg veel moeite hebben om zich aan de situatie aan te passen. Dat uit zich vaak in opstandigheid en onredelijkheid. Dat beeld zie je ook in de reacties op Fok terug.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_196954781
https://www.ad.nl/binnenl(...)derzoek-af~aa23a7b7/

quote:
Experts boos over uitblijven vitamine D-advies: ‘Waarom wachten we meer onderzoek af?’
Een grote groep gerenommeerde experts is boos over de afwachtende houding van de overheid over vitamine D. Zij willen dat mensen uit voorzorg vitamine D gaan slikken tegen corona. Steeds meer studies tonen volgens hen aan dat vitamine D ervoor kan zorgen dat de kans dat je corona krijgt kleiner is en dat de infectie milder verloopt. ,,Alsof het ons niks interesseert dat intussen mensen dood gaan.’’
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal wel weer een advies worden die we te horen krijgen als lesson learned van corona. Ontzettend jammer dat alles zo traag moet zijn. Ook de onderzoeken naar aerosolen en de testen die we gaan doen in restaurants en theaters...
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:58:17 #104
451005 Grems
Clown World
pi_196954813
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Niemand zit in een isoleercel he.

Met de staat van de technologie anno 2020 is het prima mogelijk om fysieke ontmoetingen voor een aanzienlijk deel te vervangen door online ontmoetingen. Niet compleet hetzelfde, maar nog steeds gezellig. Natuurlijk wil niemand dat dit eeuwig zo blijft, maar ga alsjeblieft niet doen alsof er nu een grote ramp plaatsvindt nu er weer sprake is van een tijdelijke lockdown.

Jongeren/kinderen zijn al hun hele leven gewend om ook digitaal te communiceren.
Als ze zich, zoals ik aanneem het gezin van opgebaarde dat doet, aan alle adviezen, maatregelen en regels houdt zit het er niet ver vanaf.

Een scherm is totaal iets anders dan een fysieke ontmoeting, zeker voor kinderen en jongeren is de huidige situatie zeer schadelijk.

Zeg ik niet, zeggen kinderartsen.
pi_196954828
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:52 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Niemand zit in een isoleercel he.

Met de staat van de technologie anno 2020 is het prima mogelijk om fysieke ontmoetingen voor een aanzienlijk deel te vervangen door online ontmoetingen. Niet compleet hetzelfde, maar nog steeds gezellig. Natuurlijk wil niemand dat dit eeuwig zo blijft, maar ga alsjeblieft niet doen alsof er nu een grote ramp plaatsvindt nu er weer sprake is van een tijdelijke lockdown.

Jongeren/kinderen zijn al hun hele leven gewend om ook digitaal te communiceren.
Dat is voor iedereen anders. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk. Het was leuk voor een maandje, dat online videobellen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196954832
Update van 25 december (vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM

Totaal : DOO+DPL+DON = aantal besmettingen, hier zit echter een onzekerheid in omdat bij DOO niet altijd zeker is of er al sprake is van Corona
DOO : Eerste ziektedag zoals gemeld door GGD. Let op: het is niet altijd bekend of deze eerste ziektedag ook echt al Covid-19 betrof.
DPL : Datum positieve labtest
DON : Datum waarop de melding bij de GGD is binnengekomen

En daarbij nog de DON/DPL/DOO correcties t.o.v. het bestand van gisteren.
Mutations : Totaal aantal mutaties t.o.v. gisteren
RIVM : Aantal besmettingen gemeld door RIVM

We hebben helaas een nieuwe piekdag, met helaas meer dan 10K (momenteel 11918 +124 tov vorige update) besmettingen en wel op 14-12-2020
Dit is dus meer als de vorige piekdag 19-10 (9899)
Vermoedelijk komen hier zeker nog 400 a 500 besmettingen bij, het is dus wel terecht dat hier extra maatregelen ingesteld zijn.
De volgende piekdag ligt op 15-12 (11709 +215 tov vorige update)

Dag met grootste mutatie : 24-12-2020 - 2902 (+206 tov vorige update)
Oudste mutatie : 17-8

Van de vandaag gemelde besmettingen zijn er 8350 (+185 tov vorige update) van de afgelopen 5 dagen, 2289(+92 tov vorige update) van de 5 dagen daarvoor, en de overige 360(-104 tov vorige update) nog ouder.

4-12 lijkt de dag dat de meeste mutaties zijn verwerkt.

De trend over de laatste 5 dagen :
20-12 7466 (1320 mutaties)
21-12 6715 (1948 mutaties)
22-12 5021 (1061 mutaties)
23-12 4239 (1119 mutaties)
24-12 3568 (2902 mutaties)

- De meeste mutaties vinden nog steeds de eerste 5 dagen plaatst.
- De nieuwe piekdag ligt momenteel op 14(11918) december, 15(11709),16(11069) december zitten er dicht op.
- Aangezien de besmettingen nog ruim 10 dagen nagemeld kunnen worden is nog geen zekerheid op daling in de cijfers na 14dec, vandaag nog 124 mutaties
- Toch lijkt het dat na 16 december de piek er wel uit te zijn

Tenslotte nog een grafiek over de de cijfers zoals ze nu bekend zijn (de laatste 10 dagen zijn zeker nog niet compleet)

En op verzoek een van de afgelopen +/- 15 dagen het aantal DOO, DPL en DON per dag uitgesplits.

Verder nog een grafiek op verzoek van @VoMy mbt de aantallen die per dag ouder zijn dan tot 5dagen, tot 10 dagen en ouder

Rest mij jullie, namens mij, alsnog prettige feestdagen te wensen, en hopelijk op een veel beter 2020.

Proost!
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_196954844
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:56 schreef rutger05 het volgende:
Ik vermoed dat het ook voor gedragswetenschappers een zeer interessante tijd is. Mensen die zich vrij moeiteloos aanpassen en mensen die erg veel moeite hebben om zich aan de situatie aan te passen. Dat uit zich vaak in opstandigheid en onredelijkheid. Dat beeld zie je ook in de reacties op Fok terug.
Maar er zijn ook best wel wat mensen die al gesettled zijn of het allemaal wel best vinden en dan anderen willen vertellen hoe verwend de jeugd is en dat ze maar even vol moeten houden. Het ergste vind ik nog de babyboomers of ouderen die vaccins willen weigeren omdat ze geen proef konijn willen zijn of dat jongeren het vaccin maar moeten nemen blabla terwijl de wereld voor hen stil staat.

En voor de duidelijkheid, zelf neem ik het vaccin wel, maar het irriteert mij wel ontzettend.
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:59:54 #108
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196954861
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:58 schreef Grems het volgende:
Kinderartsen zijn het onderling ook niet allemaal eens. Hoop niet dat je Karóly Illy als een autoriteit beschouwt, die staat er nogal gekleurd in.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_196954870
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen anders. Ik vind het persoonlijk verschrikkelijk. Het was leuk voor een maandje, dat online videobellen.
Met gezelligheid of sociale interactie heeft het niks te maken.
Het is wel efficiënt communiceren, maar dat is ook het enige.
zie email 27 oktober
pi_196954905
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:58 schreef Grems het volgende:

[..]

Als ze zich, zoals ik aanneem het gezin van opgebaarde dat doet, aan alle adviezen, maatregelen en regels houdt zit het er niet ver vanaf.

Een scherm is totaal iets anders dan een fysieke ontmoeting, zeker voor kinderen en jongeren is de huidige situatie zeer schadelijk.

Het nieuwe normaal dankzij pandemieën, filmpje gesubsideerd door de Vlaamse overheid.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_196954923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Kinderartsen zijn het onderling ook niet allemaal eens. Hoop niet dat je Karóly Illy als een autoriteit beschouwt, die staat er nogal gekleurd in.
De voorzitter van de Nederlandse vereniging voor kindergeneeskunde is inderdaad een nobuddy...
zie email 27 oktober
pi_196954954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De voorzitter van de Nederlandse vereniging voor kindergeneeskunde is inderdaad een nobuddy...
Je weet hoe het werkt in het nieuwe normaal iedereen die niet voldoet aan jouw mening is een nobuddy.
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:03:30 #113
473584 Gretzl
pi_196954958
Hoezo zo je het online niet gezellig kunnen hebben, via welk communicatiemiddel dan ook?

Ik vermaak me ook prima door met vrienden tegelijkertijd naar dezelfde muziek te luisteren en er over te chatten. Hetzelfde gaat ook op voor gamen / spelletjes spelen.

Het is ook nog steeds sociale interactie, zij het op een ander manier dan wanner je iemand irl recht in de ogen kunt kijken.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:03:52 #114
451005 Grems
Clown World
pi_196954970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:59 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Raar dat er gekkies in het OMT zitten, lijkt mij een slechte zaak.
pi_196954976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Met gezelligheid of sociale interactie heeft het niks te maken.
Het is wel efficiënt communiceren, maar dat is ook het enige.
Zelfs dat laatste is niet helemaal waar.
Ik vind persoonlijk dat ik veel ineffectieve meetings heb, ze te lang duren(ondanks we ze expres inkorten), en energie eten, leuk voor 1-2 dagen in de week, maar niet voor 10+ maanden aan een stuk.

Het is vooral handig voor even snelle 1-2'tjes vind ik.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:04:40 #116
473584 Gretzl
pi_196954997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zie hele discussie over de gevolgen van de huidige fysieke schoolsluiting voor een aantal weken. Deskundigen zijn het er allerminst over eens hoe groot de mate van impact gaat zijn.
pi_196955014
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef Gretzl het volgende:
Hoezo zo je het online niet gezellig kunnen hebben, via welk communicatiemiddel dan ook?

Ik vermaak me ook prima door met vrienden tegelijkertijd naar dezelfde muziek te luisteren en er over te chatten. Hetzelfde gaat ook op voor gamen / spelletjes spelen.

Het is ook nog steeds sociale interactie, zij het op een ander manier dan wanner je iemand irl recht in de ogen kunt kijken.
Ja, eens, maar het haalt het voor geen meter bij het echte menselijke contact.
Hoe langer de situatie duurt, hoe minder het wordt, en hoe meer mensen er afhaken bij de digiborrels.
pi_196955022
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je weet hoe het werkt in het nieuwe normaal iedereen die niet voldoet aan jouw mening is een nobuddy.
Ach zolang het andere kamp zich last vertegenwoordigen door wiskundigen en antropologen weet ik wel wie ik geloof.
zie email 27 oktober
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:06:00 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196955035
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ach zolang het andere kamp zich last vertegenwoordigen door wiskundigen en antropologen weet ik wel wie ik geloof.
Je hebt een probleem met wiskundigen? Goed om te weten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_196955050
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hebt een probleem met wiskundigen? Goed om te weten.
:D
zie email 27 oktober
pi_196955102
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zie hele discussie over de gevolgen van de huidige fysieke schoolsluiting voor een aantal weken. Deskundigen zijn het er allerminst over eens hoe groot de mate van impact gaat zijn.
Dat merken we vanzelf.

De kinderen van mijn broertje vinden het serieus heel kut dat ze niet meer naar school mogen, die missen hun klasgenootjes waar ze aan optrekken, schoolvriendjes, de juf/meester, etc.

Feit is naar mijn idee, dat vooral de basisschool kinderen nu gebruikt worden als handenbindertje voor ouders.
En daar kan je heel lang over praten, maar het is gewoon grotendeels zo.
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:08:52 #122
451005 Grems
Clown World
pi_196955118
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:03 schreef Gretzl het volgende:

Je gaat echt geen enkele deskundige vinden die stelt dat gebrek aan fysieke interactie niet schadelijk is, zeker voor jonge kinderen.
pi_196955122
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat merken we vanzelf.

De kinderen van mijn broertje vinden het serieus heel kut dat ze niet meer naar school mogen, die missen hun klasgenootjes waar ze aan optrekken, schoolvriendjes, de juf/meester, etc.

Feit is naar mijn idee, dat vooral de basisschool kinderen nu gebruikt worden als handenbindertje voor ouders.
Grof schandaal.
zie email 27 oktober
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:09:27 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_196955134
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat merken we vanzelf.

Ach, de meeste kinderen van hoogopgeleide ouders zullen er wel bovenop komen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 25 december 2020 @ 23:10:04 #125
473584 Gretzl
pi_196955152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 23:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja, eens, maar het haalt het voor geen meter bij het echte menselijke contact.
Hoe langer de situatie duurt, hoe minder het wordt, en hoe meer mensen er afhaken bij de digiborrels.
Je hebt wel gelijk dat het niet te lang moet duren. Ik weet niet hoe goed ik het zelf had volgehouden als er in de afgelopen zomer niet wat meer mogelijk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')