Ik vond de animatie Klaus eigenlijk wel geslaagd.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Wat naar die migraine![]()
Even een vraagje tussendoor. Ik wil morgen gezellig een kerstfilm kijken. Liefst een Nederlandstalige (of nagesynchroniseerd) want ondertitels lezen gaat nog niet zo snel bij de meiden (of ze doen het hardop
). Leeftijd: bijna 8 en bijna 9 en ze vinden wel veel eng (na 5 minuten de Grinch hebben ze een week bij hun broer geslapen
). We hebben Netflix en Disney+. Iemand een tip?
Polar expressquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik wil morgen gezellig een kerstfilm kijken. Liefst een Nederlandstalige (of nagesynchroniseerd) want ondertitels lezen gaat nog niet zo snel bij de meiden (of ze doen het hardop
). Leeftijd: bijna 8 en bijna 9 en ze vinden wel veel eng (na 5 minuten de Grinch hebben ze een week bij hun broer geslapen
Klaus op Netflix is mooiquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Ik verwacht dat ze de boeven dan ook eng vinden. Hoewel het vrij hilarische boeven zijn maar er zijn ook de nog de scenes in central park in het donker met duistere figuren.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:31 schreef Cathmar het volgende:
Home alone 2. Leuker dan 1 want new york. Vanavond gekeken met de meiden, super leuk. Moet je alleen even kijken of die er is in nederlands
Een buitenaardse kerstquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Thnx!quote:Op donderdag 24 december 2020 07:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Van harte @:Vicky en @:amaranta !![]()
@:Kyara, mijn kinderen keken deze week Christmas Chronicals en vonden dat erg leuk. Volgens mij is dat een Nederlandse film.
Was je voor dat aura bij de neuroloog?quote:Op donderdag 24 december 2020 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had hetzelfde @:Nijna, opeens een migraine-aura. Gelukkig had ik kort daarvoor een tentamen neurologie gehad, dus wist ik wat het was. Ik dacht dat ik er geen 'echte' migraine bijhad, maar laatst bleek bij de neuroloog dat ik dat ook heb. Ik wordt er aleen niet zo beroerd van dat ik dagen op bed moet liggen. Daarnaast ook spanningshoofdpijnMaar dat is met oefeningen nu bijna over
Ha kijk! Ik ben nog aan het werk deze week, dus ik zit wel in de woonkamer maar krijg maar de helft mee van wat ze kijken.quote:Op donderdag 24 december 2020 07:47 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 gefeliciteerd @:amaranta 🎉🎉
[..]
Thnx!
De film zelf is Engels, maar je kan m instellen op NL gesproken
A Nightmare Before Christmas kan ook in het Nederlands.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Nee, dat aura heb ik al jaren en daar is niet zoveel aan te doen. Ik geloof dat metoprolol kan helpen maar dat slik ik liever niet. Ik was bij de neuroloog omdat ik sinds maart eigenlijk voortdurend hoofdpijn hadquote:Op donderdag 24 december 2020 08:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Was je voor dat aura bij de neuroloog?
Ik had het laatst 2 dagen achter elkaar en daarvoor was echt al jaren geleden.
Ik heb wel vaak wat hoofdpijn, ik denk gerelateerd aan spanning. En ik doe ook iets met mijn kaak bij spanning waardoor ik hoofdpijn krijg. Ik heb zo'n knarsplaatje waardoor ik niet met mijn kaken kan klemmen, maar dan doe ik iets anders met mijn kaak wat ook niet helpt. Het schijnt dat de fysio daar soms ook wel iets mee kan, dus misschien daar maar eens langs.
Kerstfilms hebben wij nog niet bekeken.
@:Vicky en @:amaranta gefeliciteerd![]()
Polar express vonden ze hier erg leuk. Verder heeft Disney+ een aantal Mickey-kerstspecials maar die bestaan uit 3 kortere filmpjes meestal. De Muppets Christmas Carol staat daar ook op, maar geen idee of die Nederlandstalig kan zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
The Claus Family, nieuwe Nederlandse film. Met de Belgische Sint.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Polar express vonden ze hier erg leuk. Verder heeft Disney+ een aantal Mickey-kerstspecials maar die bestaan uit 3 kortere filmpjes meestal. De Muppets Christmas Carol staat daar ook op, maar geen idee of die Nederlandstalig kan zijn.
En er was een nieuwe Vlaamse kinderkerstfilm op netflix, wellicht is dat een optie? Claus oid dacht ik.
Hij staat op Netflix zie ik! Thnx, wist niet dat er een film van is. Kleuter luistert graag naar luisterboeken voor ze gaat slapen en deze hebben we ook (toevallig heeft ze de cd's deze week nog geluisterd)quote:Op donderdag 24 december 2020 09:22 schreef vencodark het volgende:
Oh en geen kerstfilm maar wel een Nederlandse Piratenfilm uit 2020, leuk voor 8 jarigen.![]()
De Piraten van Hiernaast. Samen met zoon van 7 in de bios gezien. Was leuk met Tygo Gernandt.
Ohja, begreep inderdaad dat er boeken van zijn. De film schijnt de boeken goed te volgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:08 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hij staat op Netflix zie ik! Thnx, wist niet dat er een film van is. Kleuter luistert graag naar luisterboeken voor ze gaat slapen en deze hebben we ook (toevallig heeft ze de cd's deze week nog geluisterd)
Helaas niet, alles al vol of ik vond het menu er niet zo lekker uit zien. Was ook wel rijkelijk laat natuurlijk haha. Maar ik haal gewoon wat lekkers bij de Appie en dan komt het heus goed! Ga ik na de kerst / in januari gewoon wat lekkere dingen bestellen van alle opties die me hier en via DM zijn aangedragenquote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Vlindertje, is het nog gelukt met een Kerstdiner?
Ik moet zo even naar het Kruidvat, daar is vast geen Kerstgekte toch? Nou ja we zien wel.
Onze beide kinderen lopen al rond in Kerstkleding, vanavond is het tenslotte Kerstavond dus beide wilden ze hun Kerstoutfit aan. Benieuwd hoe schoon ze blijven. Hier beginnen de festiviteiten na Juul haar middagslaap. Borrelen en cadeaus uitpakken en daarna 3 gangen eten met Kerstmuziek op de achtergrond. Zoveel zin in.
Ik heb een overigens een kraskalender van een goede vriendin gekregen en hoef nog maar 1 sterDe kans is nog steeds 0,01% I know, maar dat zou wat zijn
![]()
Op de overige kalenders van de kinderen en die we zelf hadden gekocht, schiet het totaal niet op overigens. Wij hadden jaren geleden op 20 december al dat we nog 1 ster moesten....die kwam natuurlijk niet he.
ook een goede tip. Die wilden ze nog graag in de bios zien maar is er niet meer van gekomen.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:22 schreef vencodark het volgende:
Oh en geen kerstfilm maar wel een Nederlandse Piratenfilm uit 2020, leuk voor 8 jarigen.![]()
De Piraten van Hiernaast. Samen met zoon van 7 in de bios gezien. Was leuk met Tygo Gernandt.
Wow, wat een geduld. Ik kras die kalenders altijd meteen open.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Ik heb een overigens een kraskalender van een goede vriendin gekregen en hoef nog maar 1 sterDe kans is nog steeds 0,01% I know, maar dat zou wat zijn
![]()
Op de overige kalenders van de kinderen en die we zelf hadden gekocht, schiet het totaal niet op overigens. Wij hadden jaren geleden op 20 december al dat we nog 1 ster moesten....die kwam natuurlijk niet he.
ECHT? Maar waarom koop je ze dan? Het is voor ons echt een adventskalender. Ik weet dat ik zo naar een winkel kan lopen en kan laten scannen om te weten of ik iets gewonnen hebben, zonder krassen. Maar dit is zo leuk! De kinderen ook, elke dag blij met wat ze krassen. B heeft inmiddels ¤ 15.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:41 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wow, wat een geduld. Ik kras die kalenders altijd meteen open.
Ik zie het niet echt als adventskalender. Ik krijg ze trouwens altijd van mijn moeder.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:43 schreef exode het volgende:
[..]
ECHT? Maar waarom koop je ze dan? Het is voor ons echt een adventskalender. Ik weet dat ik zo naar een winkel kan lopen en kan laten scannen om te weten of ik iets gewonnen hebben, zonder krassen. Maar dit is zo leuk! De kinderen ook, elke dag blij met wat ze krassen. B heeft inmiddels ¤ 15.
B heeft de ¤100.000 al uitgegeven overigens. We mogen wat meubels kopen van hem maar verder vooral Lego en 4 nieuwe auto's.
Degene met nog 1 ster te gaan, heb ik ook pas een week geleden gekregen. Ik vind het juist zo leuk elke dag te krassen.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij kregen ook zo'n lot, maar pas een week geleden. Dus maar helemaal open gekrast. Het adventidee was er toch al af.. 5 euro rijker
Top!quote:Op donderdag 24 december 2020 08:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, dat aura heb ik al jaren en daar is niet zoveel aan te doen. Ik geloof dat metoprolol kan helpen maar dat slik ik liever niet. Ik was bij de neuroloog omdat ik sinds maart eigenlijk voortdurend hoofdpijn hadDoor de neuroloog verwezen naar de cesartherapeut en die hielp me er eigenlijk direct vanaf
Die ene ster moesten wij ook nog wel eens, maar mooi dat 'ie niet kwam... Ik was dit jaar heel goed op weg naar de 5000 maar dat stagneerde nogal en ik denk niet dat die 3 die nog nodig zijn onder de overgebleven hokjes zitten... We krassen rustig verder.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Vlindertje, is het nog gelukt met een Kerstdiner?
Ik moet zo even naar het Kruidvat, daar is vast geen Kerstgekte toch? Nou ja we zien wel.
Onze beide kinderen lopen al rond in Kerstkleding, vanavond is het tenslotte Kerstavond dus beide wilden ze hun Kerstoutfit aan. Benieuwd hoe schoon ze blijven. Hier beginnen de festiviteiten na Juul haar middagslaap. Borrelen en cadeaus uitpakken en daarna 3 gangen eten met Kerstmuziek op de achtergrond. Zoveel zin in.
![]()
Wat heftig zeg, Books!quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:03 schreef Books1 het volgende:
Hier hormonale migraine na baarmoederverwijdering overgehouden. Incl baarmoedermond eileiders en 1 eierstok. Ik was toen 31 inmiddels bijna 43 en na 2x een periode Lucrin Depot te hebben gespoten heeft mijn lijf de overgang nog niet opgepikt. Ik had dus nog een eisprong en menstruatie die zich uitte in een week spugen/uitdrogen enz. Twee keer per maand. Triptanen werken niet afdoende. Een cocktail tijdens een opname werkte wel maar ernstig high.
Nu begonnen een maand of vier geleden met Metoprolol en ik kan functioneren en ga niet bij iedere beweging of geur meteen aan het spugen. Bloeddruk en hartslag houden zich tot nu toe heel netjes gelukkig en ik kan in die twee periodes beter functioneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er is ook ergens een allergietopic toch?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:29 schreef Hupje het volgende:
@:BellaaElisa Ik heb ervaring met allergie voor 1 allergeen, @:Malteser met meer en volgens mij zit @:exode ook in de molen voor allergieën bij haar kind.
Fijne kerst voor iedereen!
quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Even een weer een ego-post ik zet het ook even hier vanuit het dreumes topic..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is ook rotnieuws Bella! Waar is hij positief op? En waarom opname? Die snap ik even niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:29 schreef Hupje het volgende:
@:BellaaElisa Ik heb ervaring met allergie voor 1 allergeen, @:Malteser met meer en volgens mij zit @:exode ook in de molen voor allergieën bij haar kind.
Fijne kerst voor iedereen!
Hier heeft Twix een waslijst en ikzelf ook (maar letterlijk niks overlappend met Twix) dus ik ben inmiddels behoorlijk thuis in etiketten lezen.
PB me gerust.![]()
quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Even een weer een ego-post ik zet het ook even hier vanuit het dreumes topic..Oef, heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Er is een topic over allergieën: OUD / (Voedsel)allergie bij baby's en kinderen deel 4
Ik heb zelf alleen ervaring met melkallergie, het viel me vooral tegen hoeveel melkwitten er in alledaagse producten zitten. Mijn advies is dus ook om heel veel etiketten te lezen. Sterkte!Venus in pocketformaat
© loveli
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:31 schreef Malteser het volgende:
Dat is ook rotnieuws Bella! Waar is hij positief op? En waarom opname? Die snap ik even niet.
Hier heeft Twix een waslijst en ikzelf ook (maar letterlijk niks overlappend met Twix) dus ik ben inmiddels behoorlijk thuis in etiketten lezen.
PB me gerust.
Hij is ENORM allergisch voor van alles, maar je weet op dit moment niet voor wat allemaal..? Dus de kans bestaat dat je hem per ongeluk iets geeft waar hij op reageert?quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!
Wat ik wel heb onthouden is zuivel, noten, pinda, kippenei en tomaten.
Bij de opname gaan ze pinda's etc toedienen om te kijken wat zijn reactie gaat zijn als ik het goed heb begrepen? Ze zei ook hoe het heet maar kan er even niet op komen..
Jeetje wat een waslijst, en veel "onhandige" dingen ook, die in veel producten wel als ingrediënt zijn verwerktquote:Op zaterdag 26 december 2020 09:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!
Wat ik wel heb onthouden is zuivel, noten, pinda, kippenei en tomaten.
Bij de opname gaan ze pinda's etc toedienen om te kijken wat zijn reactie gaat zijn als ik het goed heb begrepen? Ze zei ook hoe het heet maar kan er even niet op komen..
Ja precies ik heb medicatie gekregen wat ik dus moet toedienen als hij een reactie krijg. Nu wachten op dat mailtje.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:16 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hij is ENORM allergisch voor van alles, maar je weet op dit moment niet voor wat allemaal..? Dus de kans bestaat dat je hem per ongeluk iets geeft waar hij op reageert?
Ja ik was er al achter gekomen in het allergenen topic dat was het volgens mij maar ga het maandag even duidelijker vragen aan de KA.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jeetje wat een waslijst, en veel "onhandige" dingen ook, die in veel producten wel als ingrediënt zijn verwerkt.
Zo'n test, heet dat niet een provocatietest?
BE wat een vervelende diagnose. Ik hoop dat je snel een weg erin kunt vinden en dat hij minder last van de eczeem krijgt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:03 schreef F_r het volgende:
Be wat een heftige diagnose. Ik kan je helaas niet helpen
Books zo ik had ergens verwacht dat als ze alles verwijderen je ook geen hormonale klachten meer hebt.
Dat is vanuit een arts toch niet handig? Een heftige allergische reactie kan dodelijk zijn, ik vind het op zn minst opmerkelijk dat je te horen krijgt dat hij allergisch is maar niet weet voor wat.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:22 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ja precies ik heb medicatie gekregen wat ik dus moet toedienen als hij een reactie krijg. Nu wachten op dat mailtje.
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat is vanuit een arts toch niet handig? Een heftige allergische reactie kan dodelijk zijn, ik vind het op zn minst opmerkelijk dat je te horen krijgt dat hij allergisch is maar niet weet voor wat.
Sorry als ik het voorstuk gemist heb maar waarom is hij getest en wat merk je zelf?quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:23 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.
Misschien kan je zijn medische dossier online inzien of opvragen? Dan kan je het misschien even rustig nalezen. Of anders een belafspraak met de arts aanvragen? Het lijkt me belangrijk als je je er zeker bij voelt als ouderquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:23 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.
Ja! Afgelopen zomer direct geregeld voor een paar euro toen ik hoorde dat het zo duur zou worden vanaf 2021.quote:Op zondag 27 december 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie allemaal al een definitief energielabel op je koopwoning?
quote:Belangrijke mededeling:
Vanaf 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om via deze webapplicatie een energielabel aan te vragen. Per 1 januari 2021 wijzigt namelijk de bepalingsmethode voor het energielabel. Vanaf dan moet u voor een energielabel een energieadviseur inschakelen.
Wat betekent dit?
Tot 1 januari 2021 kunt u nog een aanvraag voor een energielabel starten. Let op, een aanvraag start pas als er een erkend deskundige gekozen is en de aanvraag verstuurd is. Vervolgens heeft u samen met de erkend deskundige tot 1 april 2021 de tijd om de aanvraag af te ronden zodat het energielabel geregistreerd kan worden.
Kijk hier voor meer informatie.
Helpdesk Energielabel
Vanwege grote drukte bij de Helpdesk Energielabel zijn de wachttijden en reactietermijnen langer dan gebruikelijk. Hier vindt u antwoord op veel gestelde vragen.
Aanvraag via smartphone of tablet
Het aanvragen van een energielabel werkt niet met een smartphone, en ook een tablet is in sommige gevallen ontoereikend. Gebruik de applicatie bij voorkeur op een laptop of PC.
Het is geen eis. Maar de aanvraag procedure gaat veranderen en wordt dus ook duurder.quote:Op zondag 27 december 2020 12:30 schreef exode het volgende:
Ik denk dat wij F zouden hebben, maar waarom heb je die nodig? Heb ik een eis gemist?
Ooooh dan laat ik hem lekker op F staan.quote:Op zondag 27 december 2020 12:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is geen eis. Maar de aanvraag procedure gaat veranderen en wordt dus ook duurder.
B is toch heel netjes? Ik heb hem een jaar geleden aangevraagd, toen we ons huis te koop zetten.quote:Op zondag 27 december 2020 12:24 schreef amaranta het volgende:
Ik geloof dat ons label ook definitief is.
We wonen nu pas een jaar in dit huis. En als ik naar die pagina ga om te checken staat er dat het geldig is tot 2029.
Ik ben alleen wel verbaasd dat het “maar” B is. Maar dat zal wel.
Edit: ook even huis van de buren gecheckt. En bij hen staat er wel “voorlopig”.
Dit vraag ik me ook af. Is dit alleen verplicht bij verkoop, of sowieso? Ik heb namelijk 0,0 intentie om te verkopenquote:Op zondag 27 december 2020 12:35 schreef exode het volgende:
Maar waarom wil je die? Is alleen nodig bij verkoop toch? Niet dat ik iets mis van wetgeving ofzo
Alleen bij verkoop. Ik ben nu ook totaal niet van plan om te verkopen, maar aangezien onze jongsten over 10 jaar al 16 zijn kan het zijn dat onze woonwensen t.z.t. veranderd zijn. Voor die paar euro kon ik het niet laten om er eentje aan de vragen voor de zekerheid.quote:Op zondag 27 december 2020 13:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af. Is dit alleen verplicht bij verkoop, of sowieso? Ik heb namelijk 0,0 intentie om te verkopen
Jup. Vorige week aangevraagd, B gekregen. Over 10 jaar kan de woonbehoefte zo anders zijn. Dan liever nu maar voor een tientje. Ook voor mijn ouders gedaan, die verhuizen wel binnen die 10 jaar.quote:Op zondag 27 december 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie allemaal al een definitief energielabel op je koopwoning?
B is zeker netjesquote:Op zondag 27 december 2020 13:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
B is toch heel netjes? Ik heb hem een jaar geleden aangevraagd, toen we ons huis te koop zetten.
Ter vergelijk dit huis is 5 jaar oud en heeft een A. Warmtepomp met eigen bron en koeling, driedubbel glas, WTW unit, zonnepanelen, compleet luchtdicht.quote:Op zondag 27 december 2020 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
B is zeker netjes
Maar dit huis heeft overal nieuwe kozijnen, met minstens dubbel glas. Kan ook meer zijn, weet ik niet.
Zonnepanelen. Isolatie denk ik ook aangezien alles verbouwd is.
Ons vorige huis heeft niet overal dubbel glas en fi kreeg bij verkoop vorig jaar ook B
Naar mijn idee is dit huis wel energie zuiniger dan het vorige.
Is bij ons ook zo. Ons huis kreeg ook een b.quote:Op zondag 27 december 2020 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
B is zeker netjes
Maar dit huis heeft overal nieuwe kozijnen, met minstens dubbel glas. Kan ook meer zijn, weet ik niet.
Zonnepanelen. Isolatie denk ik ook aangezien alles verbouwd is.
Ons vorige huis heeft niet overal dubbel glas en fi kreeg bij verkoop vorig jaar ook B
Naar mijn idee is dit huis wel energie zuiniger dan het vorige.
Helderquote:Op zondag 27 december 2020 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
Je krijgt een bepaalde score en een range van scores valt binnen een bepaalde categorie. Ons huidige huis heeft bijvoorbeeld energielabel F, en als ik daarbij dakisolatie toevoeg of weghaal, dan schuift de waarde wel een eind binnen de categorie, maar niet genoeg om de grens met E over te gaan.
En ik denk dat in A en G er ook nog wel wat extremen inzitten. Ons nieuwe huis is 10 jaar oud, is volledig geïsoleerd met dubbelglas maar zeker geen epc0 zoals het huis van @:laziness, maar toch wel energielabel A. Hoger dat gaat gewoon niet.
Omdat wij nog lang niet klaar zijn met onze woning dus zelfs als we over 5 jaar de woning verkopen zal het energielabel dat nu is aangevraagd niet meer kloppen.quote:Op zondag 27 december 2020 15:32 schreef MaJo het volgende:
Wij hebben ook een definitief label gekregen, E.
Ik vind het trouwens wat naïef om het niet aan te vragen met het idee dat je het huis toch voorlopig niet gaat verkopen. In 10 jaar kan er zoveel veranderen, dan heb je dat maar alvast geregeld. Het scheelt ook nogal, ¤7,50 nu tegenover 150 euro vanaf januari. Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je het niet aan zou vragen
Edit: voor de moeite hoef je het ook niet te laten liggen, je bent er misschien een kwartiertje mee bezig.
Dat is ook een goede ja.quote:Op zondag 27 december 2020 15:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
Omdat wij nog lang niet klaar zijn met onze woning dus zelfs als we over 5 jaar de woning verkopen zal het energielabel dat nu is aangevraagd niet meer kloppen.
Omdat ik hier oud ga wordenquote:Op zondag 27 december 2020 15:32 schreef MaJo het volgende:
Ik vind het trouwens wat naïef om het niet aan te vragen met het idee dat je het huis toch voorlopig niet gaat verkopen. In 10 jaar kan er zoveel veranderen, dan heb je dat maar alvast geregeld. Het scheelt ook nogal, ¤7,50 nu tegenover 150 euro vanaf januari. Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom je het niet aan zou vragen
Edit: voor de moeite hoef je het ook niet te laten liggen, je bent er misschien een kwartiertje mee bezig.
Graag gedaan.quote:Op zondag 27 december 2020 16:23 schreef pinquit het volgende:
Hier ook net geregelddie mensen lopen binnen nog ff zo voor 't nieuwe jaar!
Label D it is.
Ja net gedaan met onze verbeteringen, dat dan wel. Onze was tot 2026 geldig.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben label A, geldig tot half 2025. Kun je zo'n ding ook tussentijds verlengen?
We hebben zonnepanelen, waarmee we bijna ons jaarverbruik dekken. De wijk is destijds gebouwd als milieuvriendelijke en energiezuinige wijk.
Dat denk ik dus niet. Aangezien de procedure veranderd.quote:Op zondag 27 december 2020 16:50 schreef TolstoiFan het volgende:
Wij hebben label A, geldig tot half 2025. Kun je zo'n ding ook tussentijds verlengen?
We hebben zonnepanelen, waarmee we bijna ons jaarverbruik dekken. De wijk is destijds gebouwd als milieuvriendelijke en energiezuinige wijk.
En dat was dan 7,50?quote:Op zondag 27 december 2020 16:58 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja net gedaan met onze verbeteringen, dat dan wel. Onze was tot 2026 geldig.
Heb je al een datum?quote:Op zondag 27 december 2020 17:37 schreef Vicky het volgende:
Ons vorige huis had E, ons huidige huis heeft B.
Ik hoop dat de gordijnen binnenkort komen, het is echt fris zo zonder, ook al hebben we nu radiatoren.
Ik moest iemand uitkiezen die het ging beoordelen. Prijs varieerde tussen 0 en een hele hoop geld, ik koos die van 5 euroquote:
Dat is niet helemaal waar, mijn zwager kreeg een B voor zijn helemaal geïsoleerde huis, terwijl hij in principe voldeed aan alle voorwaarden voor A. Omdat hij volgens de beoordelaar niet de juiste bewijslast had meegestuurd (o.a. foto's van het hele isoleerproject en rekeningen zaten er al bij) werd de A toch een B. Uiteindelijk heeft hij de A voor elkaar gekregen maar dat heeft heel wat uren extra foto's verzamelen uit allerlei archieven gekost. Het grootste issue zat 'm in het feit dat hij de hele boel zelf geïsoleerd had, daardoor waren er bijvoorbeeld geen facturen beschikbaar waarop letterlijk iets als 'isoleren buitenmuur' stond.quote:Op zondag 27 december 2020 15:32 schreef MaJo het volgende:
Dan ga ik me er niet wagen, ik kan alleen de vloer met een factuur en foto's bewijzen, verder niet. Laat hem lekker zoals ie is.quote:Op zondag 27 december 2020 18:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, mijn zwager kreeg een B voor zijn helemaal geïsoleerde huis, terwijl hij in principe voldeed aan alle voorwaarden voor A. Omdat hij volgens de beoordelaar niet de juiste bewijslast had meegestuurd (o.a. foto's van het hele isoleerproject en rekeningen zaten er al bij) werd de A toch een B. Uiteindelijk heeft hij de A voor elkaar gekregen maar dat heeft heel wat uren extra foto's verzamelen uit allerlei archieven gekost. Het grootste issue zat 'm in het feit dat hij de hele boel zelf geïsoleerd had, daardoor waren er bijvoorbeeld geen facturen beschikbaar waarop letterlijk iets als 'isoleren buitenmuur' stond.
Overigens had ik als ik in zijn schoenen stond gewoon genoegen genomen met de B, maargoed ieder zijn ding.
Tja. En stel dat je 1 raam hebt met aaaaaa+ glas. Je maakt daar een foto van, stuurt deze in, en zegt dat alle ramen aaaaaaa+ zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 18:15 schreef exode het volgende:
[..]
Dan ga ik me er niet wagen, ik kan alleen de vloer met een factuur en foto's bewijzen, verder niet. Laat hem lekker zoals ie is.
Go label E.
Goed dat er een nieuw systeem komt. Ik kan de plafonds en het dak niet bewijzen want dat is allemaal netjes weggewerkt. En nee daar zijn geen facturen van.quote:Op zondag 27 december 2020 18:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tja. En stel dat je 1 raam hebt met aaaaaa+ glas. Je maakt daar een foto van, stuurt deze in, en zegt dat alle ramen aaaaaaa+ zijn.
Het wordt dus niet gecontroleerd
Nope. Wel gemaild en ze gaan het uitzoeken.quote:
Nou dit dus! Ik twijfel hoe te kiezen. 0¤ zie ik ook er tussen staan. Waarom die niet kiezen? Ik heb werkelijk geen idee. vereniging Eigen Huis raadt ook aan om aan te vragen. Wij huis van 2007 en niks aan zonnepanelen maar wel A label dus dikke prima.quote:Op zondag 27 december 2020 17:44 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik moest iemand uitkiezen die het ging beoordelen. Prijs varieerde tussen 0 en een hele hoop geld, ik koos die van 5 euroHet is al goedgekeurd en label is binnen.
Die trok de dreumes los en degene die we vastschroefden braken af..quote:Op zondag 27 december 2020 20:20 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben altijd van die magnetische beveiliging gehad, maripoisas, werkte goed...
Zoiets...
De verhuizing zelf was een erg lange dag (verhuizers waren van 07.30 tot 18.00 bezigquote:Op zondag 27 december 2020 20:21 schreef Mariposas het volgende:
Wat leuk @:Jagärtrut! Alles goed gegaan met verhuizen? Jullie zien er al redelijk geïnstalleerd uit!
Oi, dan geen idee. Hij trekt ze er van af als de lades open staan? Anders zou het toch niet moeten lukken?quote:Op zondag 27 december 2020 20:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Die trok de dreumes los en degene die we vastschroefden braken af..
Pfff wat een uitstel allemaalquote:Op zondag 27 december 2020 20:00 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nope. Wel gemaild en ze gaan het uitzoeken.
Ik hoop volgende week.
Bankstel komt met een beetje geluk in maart. Fabriek is dicht vanwege corona uitbraak
Dat oogt al wel helemaal geïnstalleerd, zelfs met kerstboom!quote:Op zondag 27 december 2020 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoop ik ook voor je, Vicky! Hier hoeven gordijnen niet te helpen tegen kou, maar wel tegen inkijk. We hebben nu werelds mooiste gordijnen, met een stuk goedkope ondervloer:
[ afbeelding ]
Dit idd, wat is ¤150 nou op een bedrag van een heel huis? Plus dat het nog maar afwachten is wat de politiek er in 10 jaar weer aan gaat veranderen.quote:Op zondag 27 december 2020 16:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Omdat ik hier oud ga wordenDit huis kochten we 8 jaar geleden en dit is ons voor-altijd-huis. Als er in de komende 10 jaar iets gebeurt waardoor dat niet door kan gaan, dan is die ¤150,- even heel jammer, maar dat kan er dan wel bij.
Wat mooi! Zelfs met kerstboom nog!quote:Op zondag 27 december 2020 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoop ik ook voor je, Vicky! Hier hoeven gordijnen niet te helpen tegen kou, maar wel tegen inkijk. We hebben nu werelds mooiste gordijnen, met een stuk goedkope ondervloer:
[ afbeelding ]
Die waren hier ook geen succes, Bas hing zo vaak nog aan de la te trekken dat daardoor de sluiting niet meer reageerde op de magneet.quote:Op zondag 27 december 2020 20:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik heb nooit ladebeveiliging gehad eigenlijk. De gevaarlijke spullen heb ik buiten bereik gezet. Oudste taalde niet naar lades, jongste heeft wel eens alle pannen en snijplanken eruit gehaald. Was hij een half uurtje zoet mee en daarna ruimden we het weer samen opquote:Op zondag 27 december 2020 20:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Spullen er uit halen vind ik niet zo erg. Maar het gaat om onze lade waar we etenswaren bewaren. Elke keer drama als we iets moeten afpakken, of er wordt een bak lijnzaad op de vloer leeggestort, al ons eten is aangevreten . Ben er na 9 maanden wel klaar mee. Deze fase duurt langer dan ik dacht.quote:Op zondag 27 december 2020 23:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nooit ladebeveiliging gehad eigenlijk. De gevaarlijke spullen heb ik buiten bereik gezet. Oudste taalde niet naar lades, jongste heeft wel eens alle pannen en snijplanken eruit gehaald. Was hij een half uurtje zoet mee en daarna ruimden we het weer samen op. Maar wij hebben vrij zware lades in de keuken, duurde best even voor ze die zelf open konden krijgen.
Kan je de inhoud vd lade niet tijdelijk switchen met de inhoud van een ander kastje? Dat je hier spullen indoet die niet zo'n zooi geven? Tupperware, pannen, plastic bordjes/bekertjes ect.quote:Op maandag 28 december 2020 07:24 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Spullen er uit halen vind ik niet zo erg. Maar het gaat om onze lade waar we etenswaren bewaren. Elke keer drama als we iets moeten afpakken, of er wordt een bak lijnzaad op de vloer leeggestort, al ons eten is aangevreten . Ben er na 9 maanden wel klaar mee. Deze fase duurt langer dan ik dacht.
Nee dat is helaas geen optie. We hebben zo’n moderne keuken zonder bovenkastjes, dus dan zit je met hetzelfde probleem.quote:Op maandag 28 december 2020 08:49 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Kan je de inhoud vd lade niet tijdelijk switchen met de inhoud van een ander kastje? Dat je hier spullen indoet die niet zo'n zooi geven? Tupperware, pannen, plastic bordjes/bekertjes ect.
maar dan trek je in 1 keer alle lades open... en dan kan hij er van de zijkant bij.quote:Op maandag 28 december 2020 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Een bezemsteel van bovenaf er doorheen steken. Niet mooi, wel effectief
Ik denk dat ik de zijkanten van de middelste lade dicht zou maken en dan de lade aan de bovenste lade vast zou maken.quote:
Is deze niks; https://www.babypark.nl/safety-1st-flexibele-kastdeurklem.html ?quote:
Oh dear.... zo was mijn oudste ook, die stond met 10 maanden op de eetkamertafel met de lamp in zijn handen: "Mama!!"quote:Op maandag 28 december 2020 13:17 schreef Mariposas het volgende:
Zo’n hekje zou hem denk ik ook niet stoppen. Deze dreumes is echt niet voor één gat te vangen.![]()
[ afbeelding ]
Voordeel: ons aanrecht is altijd zéér opgeruimd.
Oh ja, dat hebben wij toen idd gedaan, zo’n hekje voor de keuken! Dat was ik al weer helemaal vergeten!quote:Op maandag 28 december 2020 12:58 schreef Viv het volgende:
Wij hadden heel pedagogisch verantwoord een alternatief geregeld: een speelkeuken met deurtje tegen ons keukenblok aan. Dus: dit mag niet, dít mag wél.
Lang niet alle kinderen zijn daar vatbaar voor natuurlijk.@:Mariposas misschien kun je die hele keuken afzetten? Zie voorbeeld hier (niet mijn foto):
[ afbeelding ]
Hadden wij in ons vorige huis ook, ideaalquote:Op maandag 28 december 2020 21:33 schreef BE het volgende:
[..]
Oh ja, dat hebben wij toen idd gedaan, zo’n hekje voor de keuken! Dat was ik al weer helemaal vergeten!
quote:Op maandag 28 december 2020 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens ging het met de oudste niet altijd goed, hij is toen hij 7 was van zo'n 4 meter hoog uit een boom gevallen.... dat was wat nasty; 2 gebroken armen en een hersenschudding
Dat is het dus ook.quote:Op maandag 28 december 2020 12:06 schreef Sjeen het volgende:
Klassiek verkouden, dat vind ik wel een mooie uitdrukking![]()
Ik ga duimen dat het inderdaad een gewone verkoudheid is!
Fijn dat er tegenwoordig zo snel uitsluitsel is!quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:47 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat is het dus ook.
Ik mag weer zelf boodschappen doen![]()
Ik had ook een sneltest kunnen doen. Maar die is net iets minder betrouwbaar.quote:Op dinsdag 29 december 2020 09:58 schreef Viv het volgende:
[..]
Fijn dat er tegenwoordig zo snel uitsluitsel is!
Er is een tijd geweest (oktober of zo?) waarbij de PCR-test circa een week duurde vanaf aanmelding (eerst wachten op afspraak, dan op uitslag). Goed dat ze dit opgelost hebben dus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik had ook een sneltest kunnen doen. Maar die is net iets minder betrouwbaar.
Ik wilde wel een goede uitslag, dag dat klachten begonnen, had ik net 2 nachten bij mijn ouders geslapen. En mij vader heeft een longaandoening![]()
Nu was het 10,5 uur. In september was dat hetzelfde. Maar het loopt in ieder geval niet op met meer besmettingen.
Ik ben midden september geweest. Toen was het maken van een afspraak wel lastig ja. 2 dagen later en dan op een bijna een uur rijden. Toen hing ik ook een uur in de wachtrij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 10:11 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is een tijd geweest (oktober of zo?) waarbij de PCR-test circa een week duurde vanaf aanmelding (eerst wachten op afspraak, dan op uitslag). Goed dat ze dit opgelost hebben dus.
We hebben ook zo'n dreumes. Hij kan niet zonder toezicht in de woonkamer want hij schuift de stoelen naar de kast om daar in te klimmen of hij zet zijn wheelybug op de bank om dat als extra uitdaging te gebruiken.quote:Op maandag 28 december 2020 13:17 schreef Mariposas het volgende:
Zo’n hekje zou hem denk ik ook niet stoppen. Deze dreumes is echt niet voor één gat te vangen.![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 december 2020 13:17 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]
Welkom in het nieuwe normaal.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Mijn isolatie zit er ook opMan en dochter nog in quarantaine, maar ik kan iig weer boodschappen doen en een pakketje wegbrengen. Dat je daar zo blij om kan zijn...
wat op zich best logisch is, toch? In elk geval fijn dat er dan weer wat vrijheden beschikbaar komen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welkom in het nieuwe normaal.
Waar vrijheden gekoppeld worden aan negatieve testen of een entingsbewijs.
Noem het logisch.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:06 schreef trui het volgende:
[..]
wat op zich best logisch is, toch? In elk geval fijn dat er dan weer wat vrijheden beschikbaar komen.
In elk geval geen staat waarin we aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om ons vrij te kunnen bewegen.quote:
Als je gezondheid dat niet toestaat heb je er ook veel baat bij dat anderen het wel hebben gedaan. Dat is nou eenmaal een logisch principe van vaccineren, dat je streeft naar een voldoende vaccinatiegraad, zodat de mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn toch ook beschermd zijn. Het alternatief is met z'n allen nog langer alles op slot houden en het virus langzaam genoeg laten verspreiden zodat ziekenhuizen de zorg voldoende aan zullen kunnen. Met als resultaat dat er wel veel meer mensen dood aan zullen blijven gaan ook.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In elk geval geen staat waarin we aan bepaalde voorwaarden moeten voldoen om ons vrij te kunnen bewegen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen enten of testen. Maar er zijn groepen van onze bevolking die daar wel problemen mee hebben. Die mogen dus niet meer meedoen?
En je kan de vraag stellen, wat komt hierna? Gaan we enten in het algemeen dus “verplichten”? Wat als je gezondheid dat niet toelaat?
Ben je ook bereid om dit soort privacygevoelige info bloot te geven om een festival te bezoeken? Of de supermarkt?
Denk erom hoe ver dit kan gaan.
maar je wil het voor de mensen die anders failliet gaan toch graag mogelijk maken om zo snel mogelijk weer wat te organiseren/ open te gaan? Als dat dan wel kan door een vaccinatiebewijs te vragen bij entree, lijkt me dat niet zo'n heel vreselijke tussenoplossing.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:47 schreef Nijna het volgende:
Zo ver zijn we nog niet...
Als veel mensen zich laten inenten dan kunnen de mensen die dat om medische redenen niet kunnen, daarop meeliften.
Maar als het ernaar uitziet dat de vaccinatiebereidheid te laag is, dan kan ik me ergens wel voorstellen dat zo'n scenario denkbaar is, dat je alleen met vaccinatiebewijs toegang zou hebben tot bepaalde dingen.
Vooropgesteld dat ik dat helemaal niet zou willen, van zulke maatregelen moet je zo lang mogelijk wegblijven en ik ga er nog altijd van uit dat de overheid daar ook helemaal niet op zit te wachten om zulke maatregelen te nemen.
Volgens mij leven we niet in een land waar dat soort dingen maar vanzelfsprekend zijn, volgens mij is vrijheid nog steeds belangrijk, maar wellicht ben ik naïef.
Man appte net dat er in het ziekenhuis gesproken wordt over code zwarten dat hij mogelijk moet gaan bijspringen (was in maart ook, maar toen was het gelukkig niet nodig, maar ik krijg de indruk dat die kans daarop nu groter is dan in maart, zal het straks wel horen als hij thuiskomt).
Mij op zich ook niet, maar ik blijf er wel bij dat je dat liever niet zou willen en ik ben ontzettend blij dat ik niet een van diegenen ben die daar knopen over hoeft door te hakken. Omdat het een ontzettend lastig vraagstuk is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:51 schreef trui het volgende:
[..]
maar je wil het voor de mensen die anders failliet gaan toch graag mogelijk maken om zo snel mogelijk weer wat te organiseren/ open te gaan? Als dat dan wel kan door een vaccinatiebewijs te vragen bij entree, lijkt me dat niet zo'n heel vreselijke tussenoplossing.
En daar heb ik nul problemen mee. Ook niet voor een festival of supermarkt. Ik zie van te dichtbij wat voor impact het heeft als de zorg overbelast raakt en dat vind ik een veel enger scenario.quote:Op dinsdag 29 december 2020 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welkom in het nieuwe normaal.
Waar vrijheden gekoppeld worden aan negatieve testen of een entingsbewijs.
Die vergelijking vind ik misselijkmakend, echt. Enten is een keuze met eventuele beperkingen als gevolg. Je 'kleur' is geen keuze en daar breng je andere mensen ook niet mee in gevaar. Als het op dit niveau moet...bahbah.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:58 schreef Ticootje het volgende:
Zullen we anders ook de treinwagons weer inrichten voor blanken en gekleurden?
Geente en niet geente mensen..
Ok, dan doen we het op basis van geloof. Daar kies je voor.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die vergelijking vind ik misselijkmakend, echt. Enten is een keuze met eventuele beperkingen als gevolg. Je 'kleur' is geen keuze en daar breng je andere mensen ook niet mee in gevaar. Als het op dit niveau moet...bahbah.
Dit...quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:56 schreef Tink89 het volgende:
Ik zie van te dichtbij wat voor impact het heeft als de zorg overbelast raakt en dat vind ik een veel enger scenario.
En Pietje dan, met een ziekte waarmee hij niet geent kan worden, en dus afhankelijk is van groepsimmuniteit?quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:55 schreef Ticootje het volgende:
“Tussenoplossing”
Natuurlijk gaat het te ver dat kinderdagverblijven kinderen mogen weigeren die niet ingeent zijn.
Nog even en katholieke scholen gaan moslims weigeren.
dat heeft totaal niks met elkaar te maken. Slechte drogredenering.quote:Op dinsdag 29 december 2020 16:55 schreef Ticootje het volgende:
“Tussenoplossing”
Natuurlijk gaat het te ver dat kinderdagverblijven kinderen mogen weigeren die niet ingeent zijn.
Nog even en katholieke scholen gaan moslims weigeren.
Ja, jouw suggestie is vrij misselijkmakend inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:07 schreef Ticootje het volgende:
Oh wacht, laten we de niet geente mensen dan meteen ook markeren! Dat maakt het een stuk makkelijker.
Misselijkmakend ja?
Het is natuurlijk maar de vraag of je echt kiest voor een geloof...quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok, dan doen we het op basis van geloof. Daar kies je voor.
Iets een drogreden noemen omdat het niet in de straatje past.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:07 schreef trui het volgende:
[..]
dat heeft totaal niks met elkaar te maken. Slechte drogredenering.
Tot je weer bij de entings discussie komt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:10 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar de vraag of je echt kiest voor een geloof...
maar los daarvan, gelovige en niet-gelovige mensen vormen toch geen gevaar voor de volksgezondheid? Ik zie de vergelijking dus niet.
Ik hoop van harte dat jij ergens in 2022 aan de beurt bent.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:10 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, jouw suggestie is vrij misselijkmakend inderdaad.
En het lijkt me logisch dat mensen die nog niet gevaccineerd zijn voorlopig dan nog niet kunnen deelnemen aan bepaalde zaken. Het alternatief is dat nog niemand hieraan kan deelnemen.
Dit soort kommentaren zijn nergens voor nodig. Kappen daarmee.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat jij ergens in 2022 aan de beurt bent.
Op de radio zeiden ze nog dat men hoopt dat dit vaccinweigeraars alsnog over de streep trekt om voor vaccinatie te kiezen. Dat kun je dan toch geen vrije of vrijwillige keuze meer noemen joh.quote:Spanje gaat namen vaccinweigeraars bijhouden in register
De Spaanse overheid gaat de namen bijhouden van de mensen die een coronavaccin weigeren. De lijst zal niet openbaar worden gemaakt, maar kan wel met andere Europese landen worden gedeeld.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-weigeraars-register
Ik vraag me dus wel een beetje af of dat niet beter zou zijn? Nogmaals, een negatieve testuitslag die vereist is kan ik me in veel situaties (zoals festivals enzo) heel goed voorstellen, simpelweg omdat de zorg al volledig overbelast is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:10 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, jouw suggestie is vrij misselijkmakend inderdaad.
En het lijkt me logisch dat mensen die nog niet gevaccineerd zijn voorlopig dan nog niet kunnen deelnemen aan bepaalde zaken. Het alternatief is dat nog niemand hieraan kan deelnemen.
Nouja dit dus, zulk soort berichten vind ik echt al wel eng.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef Viv het volgende:
Ik hoorde gisteren nieuws dat me echt wel zorgen baart:
[..]
Op de radio zeiden ze nog dat men hoopt dat dit vaccinweigeraars alsnog over de streep trekt om voor vaccinatie te kiezen. Dat kun je dan toch geen vrije of vrijwillige keuze meer noemen joh.
Ja want dat zou vervelend zijn, dat er mensen tot 2022 niet meer mogen meedoen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:14 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Dit soort kommentaren zijn nergens voor nodig. Kappen daarmee.
dus jij geeft er de voorkeur aan dat niemand nog kan meedoen tot iedereen gevaccineerd is?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja want dat zou vervelend zijn, dat er mensen tot 2022 niet meer mogen meedoen.
Maar dat vinden we wel logisch. Dus diegene die het logisch vinden mogen wat mij betreft achteraan staan.
Een van de opties die ik voorbij hoorde komen was dat je met vaccinatiebewijs direct kan doorlopen en zonder eerst testen. Dan hou je de activiteiten ook toegankelijk voor mensen die niet kunnen of willen vaccineren. alleen de mensen die niet willen testen worden dan nog buitengesloten maar daar zou ik ook geen oplossing voor weten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:17 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vraag me dus wel een beetje af of dat niet beter zou zijn? Nogmaals, een negatieve testuitslag die vereist is kan ik me in veel situaties (zoals festivals enzo) heel goed voorstellen, simpelweg omdat de zorg al volledig overbelast is.
Maar een vaccinatiebewijs vragen vind ik wel spannend. Plus dan kan dus mijn collega niet naar de kroeg omdat hij nog niet gevaccineerd is, maar zijn vriendin met diabetes wel want die was als kwetsbare groep eerder aan de beurt?
Ik geef een voorkeur aan bewegingsvrijheid zonder voorwaarden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:20 schreef trui het volgende:
[..]
dus jij geeft er de voorkeur aan dat niemand nog kan meedoen tot iedereen gevaccineerd is?
Dat heb je met overgangsfasen... we kunnen niet in 1 nacht 17 miljoen mensen vaccineren, even afgezien van dat daar de middelen niet voor zijn...quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:17 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vraag me dus wel een beetje af of dat niet beter zou zijn? Nogmaals, een negatieve testuitslag die vereist is kan ik me in veel situaties (zoals festivals enzo) heel goed voorstellen, simpelweg omdat de zorg al volledig overbelast is.
Maar een vaccinatiebewijs vragen vind ik wel spannend. Plus dan kan dus mijn collega niet naar de kroeg omdat hij nog niet gevaccineerd is, maar zijn vriendin met diabetes wel want die was als kwetsbare groep eerder aan de beurt?
Gelukkig bepaal jij niet wie er achteraan komt te staan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dat vinden we wel logisch. Dus diegene die het logisch vinden mogen wat mij betreft achteraan staan.
maakt mij niet uit hoor, als restaurants dan weer open kunnen gun ik dat anderen van harte, om voor te gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:13 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat jij ergens in 2022 aan de beurt bent.
Het gaat me er niet om eat logisch is, maar deze opmerking op de man was niet nodig in de discussie.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja iedereen wil graag bewegingsvrijheid zonder voorwaarden. Maar dat is nou juist nu niet mogelijk. Doe eens een voorstel voor een andere oplossing?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik geef een voorkeur aan bewegingsvrijheid zonder voorwaarden.
Zoals het nu wordt voorgesteld hangt het tegen een plicht aan en dat klopt gewoon niet.
Ik ben echt voor enten, maar niet voor verplichten. (Mijn tweeling is ook tegen waterpokken geent, ik ben echt geen vaccinatiegekkie)
Bewegingsvrijheid zonder voorwaarden kan pas als het virus is ingeperkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ohja, dat klinkt niet onlogisch inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:21 schreef Elleska het volgende:
[..]
Een van de opties die ik voorbij hoorde komen was dat je met vaccinatiebewijs direct kan doorlopen en zonder eerst testen. Dan hou je de activiteiten ook toegankelijk voor mensen die niet kunnen of willen vaccineren. alleen de mensen die niet willen testen worden dan nog buitengesloten maar daar zou ik ook geen oplossing voor weten.
Ik geef ook de voorkeur aan bewegingsvrijheid zonder voorwaarden, maar soms zal je moeten roeien met de riemen die je hebt. En zeker in een overgangsfase waarin mensen gevaccineerd moeten gaan worden, kan ik me voorstellen dat er wel zulk soort keuzes gemaakt worden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zoals het nu wordt voorgesteld hangt het tegen een plicht aan en dat klopt gewoon niet.
Ik ben echt voor enten, maar niet voor verplichten. (Mijn tweeling is ook tegen waterpokken geent, ik ben echt geen vaccinatiegekkie)
Zoiets zou ook kunnen, er zijn vast nog wel meer manieren te vinden. Maar zolang het tijdelijk is, zou ik er niet persé moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:26 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ohja, dat klinkt niet onlogisch inderdaad.
@:Nijna Eens dat een overgangssituatie er nu eenmaal is, maar dan blijft voor mij dat het niet ok zou voelen om een verkapte vaccinatieplicht te introduceren door mensen alleen toe te laten als ze gevaccineerd zijn. Nogmaals, een negatieve test vereisen zolang de zorg nog overbelast is of daarvan aan het bijkomen is snap ik wel heel goed.
Ik zeg niet dat er een andere oplossing is, maar een situatie die nu als logisch wordt bestempeld is ook niet waar je heen zou moeten werken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:24 schreef trui het volgende:
[..]
ja iedereen wil graag bewegingsvrijheid zonder voorwaarden. Maar dat is nou juist nu niet mogelijk. Doe eens een voorstel voor een andere oplossing?
Eens. Persoonlijk zou ik niet veel moeite met een vaccinatiebewijs hebben, behalve dat ik dat voorlopig nog niet kan leveren (en eigenlijk hoop zwanger te zijn tegen de tijd dat ik aan de beurt zou zijn voor een vaccin). Ik hoop alleen wel ernstig dat onze overheid zoekt naar de optie die de meeste vrijheid behoudt, en dat zou voor mij eerder een testverplichting zijn dan een vaccinatiebewijs.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zoiets zou ook kunnen, er zijn vast nog wel meer manieren te vinden. Maar zolang het tijdelijk is, zou ik er niet persé moeite mee hebben.
Hoewel ik absoluut liever voor bewegingsvrijheid zonder voorwaarden ben.
Je hebt dus geen alternatief?quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er een andere oplossing is, maar een situatie die nu als logisch wordt bestempeld is ook niet waar je heen zou moeten werken.
De huidige situatie kost, buiten corona om, ook al heel veel levens.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:31 schreef Roomsnoes het volgende:
Nja, alles dicht houden tot iedereen een prik heeft gehad, gaat ook levens kosten.
Ik ben erg voor vrijheid en gelijkheid, maar die luxe hebben we nu niet. Deze situatie is door het gedrag van veel mensen zo uit de hand gelopen, dan moeten ook heel veel mensen water bij de wijn doen. Vast niet dezelfde mensen, vast heel oneerlijk, maar hee - dat is nu eenmaal de situatie nu.
Het zou vooral kunnen betekenen dat je Spanje ook niet in komt zonder vaccinatiebewijs.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:16 schreef Viv het volgende:
Ik hoorde gisteren nieuws dat me echt wel zorgen baart:
[..]
Op de radio zeiden ze nog dat men hoopt dat dit vaccinweigeraars alsnog over de streep trekt om voor vaccinatie te kiezen. Dat kun je dan toch geen vrije of vrijwillige keuze meer noemen joh.
Dat zou me verder worst wezen. Ik dacht meer in de trant van: vandaag in Spanje, morgen hier. En wat is überhaupt het doel van deze registratie, afgezien van die afschrikwekkende werking? Dat zeggen ze er niet bij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou vooral kunnen betekenen dat je Spanje ook niet in komt zonder vaccinatiebewijs.
Je kunt nu al niet meer reizen zonder pcr testen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou vooral kunnen betekenen dat je Spanje ook niet in komt zonder vaccinatiebewijs.
Het doel van registratie van vaccinaties? Kun je je daar echt niks bij voorstellen? Zeker zo’n relatief nieuw middel, en diverse varianten. Bijhouden wie wat heeft gehad lijkt onmisbaar?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:10 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat zou me verder worst wezen. Ik dacht meer in de trant van: vandaag in Spanje, morgen hier. En wat is überhaupt het doel van deze registratie, afgezien van die afschrikwekkende werking? Dat zeggen ze er niet bij.
Is er een andere oplossing?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:10 schreef Ticootje het volgende:
Je geeft vrijheid op als tussenoplossing, maar hoelang duurt het voordat je het terug hebt? En is dat we echt nodig?
Ben je zo onvrij als je een test of vaccinatiebewijs moet kunnen laten zien?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kunt nu al niet meer reizen zonder pcr testen.
Spanje, oostenrijk, zwitserland, nederland... belgie.
Weekendje antwerpen? Pcr.
Weekje wintersport? Pcr.
Zomervakantie op de camping? ...
En tot hoelang blijft dat? Als we moeten wachten tot de hele wereld bevolking is geent of immuniteit heeft zijn we echt jaren verder.
Je geeft vrijheid op als tussenoplossing, maar hoelang duurt het voordat je het terug hebt? En is dat we echt nodig?
Denk nu eens echt na over deze vraag.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:21 schreef trui het volgende:
[..]
Ben je zo onvrij als je een test of vaccinatiebewijs moet kunnen laten zien?
Ik zou het ook onlogisch vinden, maar de gedachte ging al rond bij onze overheid:quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:03 schreef Lemijn het volgende:
In het gemeentehuis kan je anderhalve meter afstand houden dus ik zou het nogal raar en onlogisch vinden als het daar gaat gelden.
Nee, het doel van het bijhouden wie vaccinatie heeft geweigerd.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:19 schreef trui het volgende:
[..]
Het doel van registratie van vaccinaties? Kun je je daar echt niks bij voorstellen? Zeker zo’n relatief nieuw middel, en diverse varianten. Bijhouden wie wat heeft gehad lijkt onmisbaar?
Mag je het pas ergens mee oneens zijn als je zelf met een oplossing kan komen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:44 schreef trui het volgende:
Denk er zelf maar over na. Je krijgt een kans om bepaalde vrijheden eerder terug te krijgen die zonder vaccinatie of negatieve testuitslag niet mogelijk zouden zijn.
Je hebt dit toch ook prima gevonden voor je reis naar waar je nu zit? En doe niet of het voor alles nodig zal zijn, er wordt juist een oplossing gezocht voor de situaties die anders weer voor een toename van de besmettingen zouden zorgen. Als je nou een goed tegenvoorstel zou hebben, maar dat heb je kennelijk niet?
Oh dan had ik verkeerd gelezen, ik ben ondertussen een heel grote stapel pannenkoeken aan het bakken.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, het doel van het bijhouden wie vaccinatie heeft geweigerd.
Dat waar jij op doelt is heel wat anders en daar sta ik volledig achter.
Lekker!quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:47 schreef trui het volgende:
[..]
Oh dan had ik verkeerd gelezen, ik ben ondertussen een heel grote stapel pannenkoeken aan het bakken.
Ja, wel als je de voorgestelde oplossing afzet tegen een onmogelijke situatie (onvoorwaardelijke bewegingsvrijheid voor iedereen). Geef dan tenminste aan hoe je denkt dat dat wel haalbaar kan worden.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:45 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Mag je het pas ergens mee oneens zijn als je zelf met een oplossing kan komen?
Bijzonder. Ik vind namelijk dat je het prima ergens mee oneens kan zijn zonder dat je met een oplossing moet komen. Dit zijn enorm complexe vraagstukken, ik vind het niet eerlijk om het je discussiepartner kwalijk te nemen geen oplossing te hebben voor zoiets gigantisch. Verder denk ik ook dat de onmogelijkheid van die situatie juist ook een discussiepunt kan zijn, en geen gegeven.quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:52 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, wel als je de voorgestelde oplossing afzet tegen een onmogelijke situatie (onvoorwaardelijke bewegingsvrijheid voor iedereen). Geef dan tenminste aan hoe je denkt dat dat wel haalbaar kan worden.
Ok, dus nu is het logisch dat alleen de mensen die het kunnen betalen zich vrij kunnen bewegen?quote:Op dinsdag 29 december 2020 18:44 schreef trui het volgende:
Denk er zelf maar over na. Je krijgt een kans om bepaalde vrijheden eerder terug te krijgen die zonder vaccinatie of negatieve testuitslag niet mogelijk zouden zijn.
Je hebt dit toch ook prima gevonden voor je reis naar waar je nu zit? En doe niet of het voor alles nodig zal zijn, er wordt juist een oplossing gezocht voor de situaties die anders weer voor een toename van de besmettingen zouden zorgen. Als je nou een goed tegenvoorstel zou hebben, maar dat heb je kennelijk niet?
Ik heb ook geen oplossing tegen de wereldhonger.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:00 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Bijzonder. Ik vind namelijk dat je het prima ergens mee oneens kan zijn zonder dat je met een oplossing moet komen. Dit zijn enorm complexe vraagstukken, ik vind het niet eerlijk om het je discussiepartner kwalijk te nemen geen oplossing te hebben voor zoiets gigantisch. Verder denk ik ook dat de onmogelijkheid van die situatie juist ook een discussiepunt kan zijn, en geen gegeven.
700 euro voor hoeveel testen precies?quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok, dus nu is het logisch dat alleen de mensen die het kunnen betalen zich vrij kunnen bewegen?
Ik ben nu 700 eu kwijt voor de testen heen en weer om de landen in te komen. Nu kun je zeggen, eigen keus, vakantie had niet gehoeven.
Prima, nu krijgt je vader in portugal een hersenbloeding en ze weten niet of hij het redt tot volgende week. Je wilt erheen om afscheid te nemen, met je gezin. ... kun je dat wel betalen?
We maken de verschillen in de samenleving wel heel groot zo. En dat onder de noemer, logisch.
Dat maakt het verschil?quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:16 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
700 euro voor hoeveel testen precies?
Ik heb nog niks hoeven betalen voor testen hoor. En vaccinaties gaan je ook niks kosten volgens mij.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ok, dus nu is het logisch dat alleen de mensen die het kunnen betalen zich vrij kunnen bewegen?
Ik ben nu 700 eu kwijt voor de testen heen en weer om de landen in te komen. Nu kun je zeggen, eigen keus, vakantie had niet gehoeven.
Prima, nu krijgt je vader in portugal een hersenbloeding en ze weten niet of hij het redt tot volgende week. Je wilt erheen om afscheid te nemen, met je gezin. ... kun je dat wel betalen?
We maken de verschillen in de samenleving wel heel groot zo. En dat onder de noemer, logisch.
Het verschil is: er wordt een oplossing voorgesteld om de situatie te verbeteren, en jij bent tegen de oplossing. Maar het laten zoals het is is waarschijnlijk ook niet wat je wil neem ik aan. Dus vind ik wel dat je met een beter alternatief moet komen als je deze oplossing per definitie af wil wijzen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook geen oplossing tegen de wereldhonger.
Ik ben er ook van overtuigd dat we daar veel meer tegen kunnen doen...
Ik snap werkelijk niet waarom je steeds blijft drammen op dat ik maar een andere oplossing moet aandragen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:25 schreef trui het volgende:
[..]
Ik heb nog niks hoeven betalen voor testen hoor. En vaccinaties gaan je ook niks kosten volgens mij.
Als commerciële tests wel wat kosten komt dat nu dan bovenop je reiskosten. Heel vervelend, en ik vind het vergroten van ongelijkheid tussen arm en rijk ook zeer onwenselijk, maar nogmaals: wat stel je dan voor als alternatief?
Ik kan me ook voorstellen dat het best kostbaar is al dat testmateriaal en de mensen die nodig zijn om de tests af te nemen etc. Des te meer redenen om te hopen dat de benodigde vaccinatiegraad snel behaald is, lijkt me.
Dat is toch sowieso al de vraag of je dat wel kan betalen. Als de vader van Mien die in de bijstand zit in Portugal een hersenbloeding krijgt kan ze er ook niet heen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de vrijheid voor niet-risico groepen is dus we te koop. En dat is ok?quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:42 schreef easy-going het volgende:
[..]
Dat is toch sowieso al de vraag of je dat wel kan betalen. Als de vader van Mien die in de bijstand zit in Portugal een hersenbloeding krijgt kan ze er ook niet heen.
Hoe meer geld, hoe meer bewegingsvrijheid. Alleen nu even niet.
De bewegingsvrijheid voor mensen die nu al sinds maart nergens komen omdat ze in een risicogroep zitten is niet met geld te koop. Wel met vaccinatie (hopelijk).
De verschillen in de samenleving zijn wel erg groot nu, mensen die al sinds maart nergens komen....
Dat zeg ik niet, ik zeg dat de vrijheid voor risicogroepen niet met geld te koop is, wel met (hopelijk) een hoge vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de vrijheid voor niet-risico groepen is dus we te koop. En dat is ok?
daarmee kopen "we" ook de vrijheid van mensen die om gezondheidsredenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het mooie is dat iets wereldwijds is en er dus vanuit andere landen de verplichting gaat komen. Dat als iedereen vandezomer weer in Torremolinos wil liggen het moet. ik ben het afgelopen jaar wel iets verrast door het egoisme wat zich openbaart. geen oog voor de groep. met als hoogtepunt de man die in Zwitserland van een berg kwam skien. ja, ik heb het hele jaar hard gewerkt, hier heb ik recht op. JA, IK HEB OOK NIET PER SE STILGEZETEN HENK. maar ja, Pandemie he. wereldwijd dingetje.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar de vrijheid voor niet-risico groepen is dus we te koop. En dat is ok?
Klopt, maar ik denk zelf echt dat dezelfde overheid het er nu ook deels naar gemaakt heeft. Want het was af en toe nogal een zooitje, nu ook met zo laat starten met vaccineren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Je zou maar verantwoordelijk moeten zijn voor een groep recalcitrante wezens en hen proberen te laten doen wat goed voor hen is maar die bij elke vorm van verplichting met de voeten gaat stampen.
Zou echt niets voor mij zijn dat kleuteronderwijs... Ik bedoel overheid.
Voor jouw beeldvorming, mijn schoonvader had een Engelstalig bewijs nodig van een negatieve test omdat hij terug naar Spanje moest: 149 euroquote:Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Of je 700 betaalt voor 70 testen of voor 7 is wel een verschil ja.
Dat dus. Overal recht op hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
daarmee kopen "we" ook de vrijheid van mensen die om gezondheidsredenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het mooie is dat iets wereldwijds is en er dus vanuit andere landen de verplichting gaat komen. Dat als iedereen vandezomer weer in Torremolinos wil liggen het moet. ik ben het afgelopen jaar wel iets verrast door het egoisme wat zich openbaart. geen oog voor de groep. met als hoogtepunt de man die in Zwitserland van een berg kwam skien. ja, ik heb het hele jaar hard gewerkt, hier heb ik recht op. JA, IK HEB OOK NIET PER SE STILGEZETEN HENK. maar ja, Pandemie he. wereldwijd dingetje.
Niet eens zijn met een verkapte verplicte enting is meteen kleutergedrag?quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Je zou maar verantwoordelijk moeten zijn voor een groep recalcitrante wezens en hen proberen te laten doen wat goed voor hen is maar die bij elke vorm van verplichting met de voeten gaat stampen.
In het begin is veel mis gegaan ja. Deels naïviteit en arrogantie lijkt het wel. Hier kan niks gebeuren want dit is Nederland. Waarom niet kijken naar China, die hebben geleerd van oa Sars. Nu ben ik geen fan van Chinese politiek in het algemeen, maar die hadden het snel onder controle. Maar waarschijnlijk werken die maatregelen hier niet want 'kom niet aan me vrijheid'. Zij zijn er vanaf en wij zitten nog met deze shitshow.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:21 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, maar ik denk zelf echt dat dezelfde overheid het er nu ook deels naar gemaakt heeft. Want het was af en toe nogal een zooitje, nu ook met zo laat starten met vaccineren.
En dan gaat dominee De Jonge arrogant en semi lollig dingen roepen over frikandellen.
Ik ken mensen die zich waarschijnlijk niet gaan laten vaccineren. Daar heb ik discussies mee. Ze missen vooral voorlichting en serieus genomen worden. Is dat terecht? Wellicht. Daar moeten 'we' wel wat mee.
Ik laat me voor mezelf, mijn naasten en voor het groter geheel vaccineren. Ik hoop dat veel mensen die afweging gaan maken.
Wat Exode ook al een beetje aangeeft, als ze (de overheid) niet wil dat we ons als kleuters gedragen dan zou het ze netjes staan om ons niet als kleuters te behandelen...quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:12 schreef Bottoms_up het volgende:
Een test kost in nederland zo tussen de 60 en 120 euro. Hangt af of je met een groep kunt testen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:24 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Of je 700 betaalt voor 70 testen of voor 7 is wel een verschil ja.
Als hij ook weer terug wilt naar nederland. Nog een keer.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor jouw beeldvorming, mijn schoonvader had een Engelstalig bewijs nodig van een negatieve test omdat hij terug naar Spanje moest: 149 euro
Net zoals met ongepaste WOII vergelijkingen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Niet eens zijn met een verkapte verplicte enting is meteen kleutergedrag?
Ok dan... op die manier kun je elke discussie wel neerslaan.
Dat gebeurde eerst ook. Geen verplichting, wel adviezen. Daarna dringende adviezen. Deed allemaal geen hol.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat Exode ook al een beetje aangeeft, als ze (de overheid) niet wil dat we ons als kleuters gedragen dan zou het ze netjes staan om ons niet als kleuters te behandelen...
Maar goed, ik ga er waarschijnlijk nog steeds te veel van uit dat mensen hun gezond verstand kunnen gebruiken. Ik ben niet overtuigd van het nut van veel van de maatregelen, maar ik wil ook dat alles snel weer normaler wordt. Dus ik hou me aan de maatregelen.
Niet alleen in het begin maar de afgelopen maanden gewoon weer. Verrast zijn dat de vaccinaties in verpakkingen van 1000 komen, geen medewerkers preventief inhuren, opleiden en klaar laten staan. Bizar achteroverleunend blijkt nu.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:29 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
In het begin is veel mis gegaan ja. Deels naïviteit en arrogantie lijkt het wel. Hier kan niks gebeuren want dit is Nederland. Waarom niet kijken naar China, die hebben geleerd van oa Sars. Nu ben ik geen fan van Chinese politiek in het algemeen, maar die hadden het snel onder controle. Maar waarschijnlijk werken die maatregelen hier niet want 'kom niet aan me vrijheid'. Zij zijn er vanaf en wij zitten nog met deze shitshow.
Nee hier moet eindeloos vergaderd worden, talloze experts geraadpleegd. Proberen het voor alle takken van de maatschappij goed te doen dus doe je maar half wat. En als je dan eindelijk denkt iets werkbaar te hebben krijg je als reactie 'nee williknie'
Ik wil toch nog eens benadrukken dat ik geen anti vaxxer ben.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:31 schreef exode het volgende:
Hebben jullie het stuk in de Volkskrant gelezen? Dat is echt wel beschamend hoor. Ik heb lang geroepen dat ze vast wel wisten wat ze deden en laat ze gewoon hun werk doen. Er is flink gefaald door meerdere mensen waardoor we hier dus zo laat gaan enten.
Is in ieder geval genoeg olie op het vuur voor de antivax mensen.
Ik vind wel dat, gezien de ervaringen uit de zomer, er nu veel eerder ingegrepen had moeten worden. Er is te lang op zogenaamd gezond verstand vertrouwd terwijl de cijfers een ander verhaal vertelden. Ze komen zelf met een routekaart en signaalwaardes, doen vervolgens niks en wijken met wat ze wel doen volledig af van de routekaart. Dan wordt het, na driekwart jaar, ook wel steeds moeilijker om ze nog serieus te nemen. Terwijl ik me dus wel aan de maatregelen houd, want ik snap dat ze nodig zijn. Ik snap alleen niet waarom het zolang geduurd heeft en ze dan toch verbaasd zijn dat mensen er een beetje klaar mee zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
Nou ik knijp hem wel om onze zomervakantie naar Zweden, vorig jaar omgeboekt omdat we niets terugkregen van nogal veel geld wat al betaald was. Als het nu weer niet doorgaat, zou ik dat wel enorm zuur vinden (en duur ook).quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:46 schreef Bottoms_up het volgende:
Je kan zelf toch ook bedenken dat een reis boeken voordat het einde duidelijk in zicht is een risico inhoudt en misschien in een slechte periode gaat vallen?
Net zoals eerder mensen zelf hadden kunnen inschatten dat massaal op zaterdag gaan shoppen ook niet handig is, ook al mocht dat gewoon. Daar heb je geen overheid voor nodig.
Maar de meeste mensen zijn alleen kritisch als het gaat over inperkingen.
Eens dat het daar niet om gaat. Echter, als dat wel de consequentie is moet er wellicht nog een keer heel kritisch naar het middel gekeken worden. En dan zou ik 100.000x liever verplicht testen voor festivals e.d. zien, dan een verplicht vaccinatiebewijs voor bepaalde activiteiten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:51 schreef trui het volgende:
Het gaat niet om verkapt verplichten, het gaat om toevoegen van opties om de bewegingsvrijheid waar mogelijk te vergroten. Als vaccinaties dat mogelijk maken is dat een mooie stap in de goede richting.
Ik zeg nergens dat er geen verwijtbare fouten gemaakt zijn.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:50 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik vind wel dat, gezien de ervaringen uit de zomer, er nu veel eerder ingegrepen had moeten worden. Er is te lang op zogenaamd gezond verstand vertrouwd terwijl de cijfers een ander verhaal vertelden. Ze komen zelf met een routekaart en signaalwaardes, doen vervolgens niks en wijken met wat ze wel doen volledig af van de routekaart. Dan wordt het, na driekwart jaar, ook wel steeds moeilijker om ze nog serieus te nemen. Terwijl ik me dus wel aan de maatregelen houd, want ik snap dat ze nodig zijn. Ik snap alleen niet waarom het zolang geduurd heeft en ze dan toch verbaasd zijn dat mensen er een beetje klaar mee zijn.
Leuk om het nu als drammen weg te zetten, maar ik vind toch echt dat je niet kunt volstaan met alleen maar bezwaren opnoemen tegen een oplossing die genoemd wordt, als je daar dan niks tegenover kunt stellen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom je steeds blijft drammen op dat ik maar een andere oplossing moet aandragen.
Alsof het allemaal maar ok is omdat ticootje geen andere oplossing heeft.
Ik zal Mark zo even mailen, met mn excuus dat ik het ook ff zo snel niet weet.
In maart zeker niet, in het begin van de pandemie vind ik het ook niet meer dan logisch dat dingen mis gaan want je kiest op basis van beperkte kennis. Maar in de herfst hadden we al zoveel meer kennis, en er is uit weinig gebleken dat daarvan geleerd is.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat er geen verwijtbare fouten gemaakt zijn.
Ik ben alleen milder voor een aantal van die fouten, zeker in het begin. Ik zou er zelf niet aan willen beginnen, zo'n eerste pandemie in goede banen moeten leiden rekening houdend met alle gevoeligheden. Voor geen geld.
Ik weet ook niet hoe ze tot die fouten zijn gekomen en hoe alles vermeden had kunnen worden. Een harde lockdown in maart had denk ik nooit gewerkt. Dan stond Nederland op zijn kop.
Nouja, ik vind niet dat je een oplossing moet weten voordat je het ergens mee oneens kan zijn.Dan kan je bijna nooit meer een inhoudelijke discussie voeren volgens mij, terwijl juist zo'n inhoudelijke discussie kan leiden tot het vinden van een compromis. Niet perse in deze exacte discussie, maar he. Over het algemeen genomen vind ik het een fijn uitgangspunt dat ik niet een alternatief moet weten voordat ik 'mag' benoemen dat ik het niet eens ben met een voorgestelde oplossingsrichting.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:58 schreef trui het volgende:
[..]
Leuk om het nu als drammen weg te zetten, maar ik vind toch echt dat je niet kunt volstaan met alleen maar bezwaren opnoemen tegen een oplossing die genoemd wordt, als je daar dan niks tegenover kunt stellen.
Is de vaccinatie voor jullie medisch een issue? (Oprechte vraag, buiten de verdere discussie om)quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:09 schreef laziness het volgende:
Het is precies die risicogroep die nu ook geen vrijheid heeft om te bewegen want overal houdt men totaal geen afstand. Maar egoïsme viert hoogtij en het gaat iedereen alleen om zijn eigen vrijheid.
Mijn kind drie keer laten testen in evenveel weken wegens risico’s op school en daarmee een mega risico voor zijn eigen ouder.
Het is geen optie hem een jaar of wat thuis te houden maar die school geeft redelijk wat angst kan ik je vertellen. De scholen dicht geeft hier peace of mind.
De reactie van de maatschappij maakt me zeer verdrietig. Ik heb er niet eens woorden voor hoe weinig een mensenleven waard is voor velen blijkbaar.
Ik snap ook ècht niet waarom mensen geen afstand houden. Wij zien uberhaupt alleen een beperkt groepje vrienden en familie, we laten de boodschappen bezorgen zodat alle contacten tot een minimum beperkt zijn.Minstens de helft van onze wijk valt in de risicogroep op basis van leeftijd volgens mij en ik wil anderen niet in gevaar brengen. Ik ben met je eens dat het schokkend is hoeveel mensen alleen maar in de 'ik wil mijn leven niet pauzeren' modus schieten, zonder een seconde stil te staan bij wat dit voor anderen betekent.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:09 schreef laziness het volgende:
Het is precies die risicogroep die nu ook geen vrijheid heeft om te bewegen want overal houdt men totaal geen afstand. Maar egoïsme viert hoogtij en het gaat iedereen alleen om zijn eigen vrijheid.
Mijn kind drie keer laten testen in evenveel weken wegens risico’s op school en daarmee een mega risico voor zijn eigen ouder.
Het is geen optie hem een jaar of wat thuis te houden maar die school geeft redelijk wat angst kan ik je vertellen. De scholen dicht geeft hier peace of mind.
De reactie van de maatschappij maakt me zeer verdrietig. Ik heb er niet eens woorden voor hoe weinig een mensenleven waard is voor velen blijkbaar.
Winkels simpelweg dicht had denk ik wel gescheeld in op zijn minst de belasting voor de zorg. Ik denk zeker niet dat we het daarmee fatsoenlijk onder controle hadden gekregen, maar elke patiënt minder is toch weer een mini beetje meer ademruimte.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:15 schreef laziness het volgende:
En dat wij als laatste EU land gaan vaccineren is beschamend![]()
Maar heb niet de illusie dat eerder in de herfst een lockdown iets gedaan had. Men houdt zich er namelijk gewoon niet aan.
UK ging in november in lockdown om met kerst meer te kunnen en dat mislukte ook.
Nee, er zit geen levend virus in de covid vaccines en daarom is het bij ons geen issue.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:14 schreef exode het volgende:
[..]
Is de vaccinatie voor jullie medisch een issue? (Oprechte vraag, buiten de verdere discussie om)
Ik wens echt juist voor de vele mensen die al 9 maanden in angst leven dat die vaccinaties nu snel opgepakt gaan worden. Hopelijk kunnen jullie dan ook snel weer van vrijheid genieten zonder angst.
Weet iemand waar je meer kan lezen over gevaccineerd zijn en wat dat betekent voor besmettelijkheid? Ik lees zoveel tegenstrijdigs dus benieuwd naar een goede, onderbouwde bron.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |