Ik vond de animatie Klaus eigenlijk wel geslaagd.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Wat naar die migraine![]()
Even een vraagje tussendoor. Ik wil morgen gezellig een kerstfilm kijken. Liefst een Nederlandstalige (of nagesynchroniseerd) want ondertitels lezen gaat nog niet zo snel bij de meiden (of ze doen het hardop
). Leeftijd: bijna 8 en bijna 9 en ze vinden wel veel eng (na 5 minuten de Grinch hebben ze een week bij hun broer geslapen
). We hebben Netflix en Disney+. Iemand een tip?
Polar expressquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik wil morgen gezellig een kerstfilm kijken. Liefst een Nederlandstalige (of nagesynchroniseerd) want ondertitels lezen gaat nog niet zo snel bij de meiden (of ze doen het hardop
). Leeftijd: bijna 8 en bijna 9 en ze vinden wel veel eng (na 5 minuten de Grinch hebben ze een week bij hun broer geslapen
Klaus op Netflix is mooiquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Ik verwacht dat ze de boeven dan ook eng vinden. Hoewel het vrij hilarische boeven zijn maar er zijn ook de nog de scenes in central park in het donker met duistere figuren.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:31 schreef Cathmar het volgende:
Home alone 2. Leuker dan 1 want new york. Vanavond gekeken met de meiden, super leuk. Moet je alleen even kijken of die er is in nederlands
Een buitenaardse kerstquote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Thnx!quote:Op donderdag 24 december 2020 07:38 schreef _NIKKI_ het volgende:
Van harte @:Vicky en @:amaranta !![]()
@:Kyara, mijn kinderen keken deze week Christmas Chronicals en vonden dat erg leuk. Volgens mij is dat een Nederlandse film.
Was je voor dat aura bij de neuroloog?quote:Op donderdag 24 december 2020 07:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had hetzelfde @:Nijna, opeens een migraine-aura. Gelukkig had ik kort daarvoor een tentamen neurologie gehad, dus wist ik wat het was. Ik dacht dat ik er geen 'echte' migraine bijhad, maar laatst bleek bij de neuroloog dat ik dat ook heb. Ik wordt er aleen niet zo beroerd van dat ik dagen op bed moet liggen. Daarnaast ook spanningshoofdpijnMaar dat is met oefeningen nu bijna over
Ha kijk! Ik ben nog aan het werk deze week, dus ik zit wel in de woonkamer maar krijg maar de helft mee van wat ze kijken.quote:Op donderdag 24 december 2020 07:47 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 gefeliciteerd @:amaranta 🎉🎉
[..]
Thnx!
De film zelf is Engels, maar je kan m instellen op NL gesproken
A Nightmare Before Christmas kan ook in het Nederlands.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
Nee, dat aura heb ik al jaren en daar is niet zoveel aan te doen. Ik geloof dat metoprolol kan helpen maar dat slik ik liever niet. Ik was bij de neuroloog omdat ik sinds maart eigenlijk voortdurend hoofdpijn hadquote:Op donderdag 24 december 2020 08:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Was je voor dat aura bij de neuroloog?
Ik had het laatst 2 dagen achter elkaar en daarvoor was echt al jaren geleden.
Ik heb wel vaak wat hoofdpijn, ik denk gerelateerd aan spanning. En ik doe ook iets met mijn kaak bij spanning waardoor ik hoofdpijn krijg. Ik heb zo'n knarsplaatje waardoor ik niet met mijn kaken kan klemmen, maar dan doe ik iets anders met mijn kaak wat ook niet helpt. Het schijnt dat de fysio daar soms ook wel iets mee kan, dus misschien daar maar eens langs.
Kerstfilms hebben wij nog niet bekeken.
@:Vicky en @:amaranta gefeliciteerd![]()
Polar express vonden ze hier erg leuk. Verder heeft Disney+ een aantal Mickey-kerstspecials maar die bestaan uit 3 kortere filmpjes meestal. De Muppets Christmas Carol staat daar ook op, maar geen idee of die Nederlandstalig kan zijn.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:28 schreef Kyara het volgende:
The Claus Family, nieuwe Nederlandse film. Met de Belgische Sint.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:04 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Polar express vonden ze hier erg leuk. Verder heeft Disney+ een aantal Mickey-kerstspecials maar die bestaan uit 3 kortere filmpjes meestal. De Muppets Christmas Carol staat daar ook op, maar geen idee of die Nederlandstalig kan zijn.
En er was een nieuwe Vlaamse kinderkerstfilm op netflix, wellicht is dat een optie? Claus oid dacht ik.
Hij staat op Netflix zie ik! Thnx, wist niet dat er een film van is. Kleuter luistert graag naar luisterboeken voor ze gaat slapen en deze hebben we ook (toevallig heeft ze de cd's deze week nog geluisterd)quote:Op donderdag 24 december 2020 09:22 schreef vencodark het volgende:
Oh en geen kerstfilm maar wel een Nederlandse Piratenfilm uit 2020, leuk voor 8 jarigen.![]()
De Piraten van Hiernaast. Samen met zoon van 7 in de bios gezien. Was leuk met Tygo Gernandt.
Ohja, begreep inderdaad dat er boeken van zijn. De film schijnt de boeken goed te volgen.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:08 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Hij staat op Netflix zie ik! Thnx, wist niet dat er een film van is. Kleuter luistert graag naar luisterboeken voor ze gaat slapen en deze hebben we ook (toevallig heeft ze de cd's deze week nog geluisterd)
Helaas niet, alles al vol of ik vond het menu er niet zo lekker uit zien. Was ook wel rijkelijk laat natuurlijk haha. Maar ik haal gewoon wat lekkers bij de Appie en dan komt het heus goed! Ga ik na de kerst / in januari gewoon wat lekkere dingen bestellen van alle opties die me hier en via DM zijn aangedragenquote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Vlindertje, is het nog gelukt met een Kerstdiner?
Ik moet zo even naar het Kruidvat, daar is vast geen Kerstgekte toch? Nou ja we zien wel.
Onze beide kinderen lopen al rond in Kerstkleding, vanavond is het tenslotte Kerstavond dus beide wilden ze hun Kerstoutfit aan. Benieuwd hoe schoon ze blijven. Hier beginnen de festiviteiten na Juul haar middagslaap. Borrelen en cadeaus uitpakken en daarna 3 gangen eten met Kerstmuziek op de achtergrond. Zoveel zin in.
Ik heb een overigens een kraskalender van een goede vriendin gekregen en hoef nog maar 1 sterDe kans is nog steeds 0,01% I know, maar dat zou wat zijn
![]()
Op de overige kalenders van de kinderen en die we zelf hadden gekocht, schiet het totaal niet op overigens. Wij hadden jaren geleden op 20 december al dat we nog 1 ster moesten....die kwam natuurlijk niet he.
ook een goede tip. Die wilden ze nog graag in de bios zien maar is er niet meer van gekomen.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:22 schreef vencodark het volgende:
Oh en geen kerstfilm maar wel een Nederlandse Piratenfilm uit 2020, leuk voor 8 jarigen.![]()
De Piraten van Hiernaast. Samen met zoon van 7 in de bios gezien. Was leuk met Tygo Gernandt.
Wow, wat een geduld. Ik kras die kalenders altijd meteen open.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Ik heb een overigens een kraskalender van een goede vriendin gekregen en hoef nog maar 1 sterDe kans is nog steeds 0,01% I know, maar dat zou wat zijn
![]()
Op de overige kalenders van de kinderen en die we zelf hadden gekocht, schiet het totaal niet op overigens. Wij hadden jaren geleden op 20 december al dat we nog 1 ster moesten....die kwam natuurlijk niet he.
ECHT? Maar waarom koop je ze dan? Het is voor ons echt een adventskalender. Ik weet dat ik zo naar een winkel kan lopen en kan laten scannen om te weten of ik iets gewonnen hebben, zonder krassen. Maar dit is zo leuk! De kinderen ook, elke dag blij met wat ze krassen. B heeft inmiddels ¤ 15.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:41 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Wow, wat een geduld. Ik kras die kalenders altijd meteen open.
Ik zie het niet echt als adventskalender. Ik krijg ze trouwens altijd van mijn moeder.quote:Op donderdag 24 december 2020 12:43 schreef exode het volgende:
[..]
ECHT? Maar waarom koop je ze dan? Het is voor ons echt een adventskalender. Ik weet dat ik zo naar een winkel kan lopen en kan laten scannen om te weten of ik iets gewonnen hebben, zonder krassen. Maar dit is zo leuk! De kinderen ook, elke dag blij met wat ze krassen. B heeft inmiddels ¤ 15.
B heeft de ¤100.000 al uitgegeven overigens. We mogen wat meubels kopen van hem maar verder vooral Lego en 4 nieuwe auto's.
Degene met nog 1 ster te gaan, heb ik ook pas een week geleden gekregen. Ik vind het juist zo leuk elke dag te krassen.quote:Op donderdag 24 december 2020 13:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij kregen ook zo'n lot, maar pas een week geleden. Dus maar helemaal open gekrast. Het adventidee was er toch al af.. 5 euro rijker
Top!quote:Op donderdag 24 december 2020 08:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, dat aura heb ik al jaren en daar is niet zoveel aan te doen. Ik geloof dat metoprolol kan helpen maar dat slik ik liever niet. Ik was bij de neuroloog omdat ik sinds maart eigenlijk voortdurend hoofdpijn hadDoor de neuroloog verwezen naar de cesartherapeut en die hielp me er eigenlijk direct vanaf
Die ene ster moesten wij ook nog wel eens, maar mooi dat 'ie niet kwam... Ik was dit jaar heel goed op weg naar de 5000 maar dat stagneerde nogal en ik denk niet dat die 3 die nog nodig zijn onder de overgebleven hokjes zitten... We krassen rustig verder.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:16 schreef exode het volgende:
Vlindertje, is het nog gelukt met een Kerstdiner?
Ik moet zo even naar het Kruidvat, daar is vast geen Kerstgekte toch? Nou ja we zien wel.
Onze beide kinderen lopen al rond in Kerstkleding, vanavond is het tenslotte Kerstavond dus beide wilden ze hun Kerstoutfit aan. Benieuwd hoe schoon ze blijven. Hier beginnen de festiviteiten na Juul haar middagslaap. Borrelen en cadeaus uitpakken en daarna 3 gangen eten met Kerstmuziek op de achtergrond. Zoveel zin in.
![]()
Wat heftig zeg, Books!quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:03 schreef Books1 het volgende:
Hier hormonale migraine na baarmoederverwijdering overgehouden. Incl baarmoedermond eileiders en 1 eierstok. Ik was toen 31 inmiddels bijna 43 en na 2x een periode Lucrin Depot te hebben gespoten heeft mijn lijf de overgang nog niet opgepikt. Ik had dus nog een eisprong en menstruatie die zich uitte in een week spugen/uitdrogen enz. Twee keer per maand. Triptanen werken niet afdoende. Een cocktail tijdens een opname werkte wel maar ernstig high.
Nu begonnen een maand of vier geleden met Metoprolol en ik kan functioneren en ga niet bij iedere beweging of geur meteen aan het spugen. Bloeddruk en hartslag houden zich tot nu toe heel netjes gelukkig en ik kan in die twee periodes beter functioneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er is ook ergens een allergietopic toch?quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:29 schreef Hupje het volgende:
@:BellaaElisa Ik heb ervaring met allergie voor 1 allergeen, @:Malteser met meer en volgens mij zit @:exode ook in de molen voor allergieën bij haar kind.
Fijne kerst voor iedereen!
quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Even een weer een ego-post ik zet het ook even hier vanuit het dreumes topic..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is ook rotnieuws Bella! Waar is hij positief op? En waarom opname? Die snap ik even niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 10:29 schreef Hupje het volgende:
@:BellaaElisa Ik heb ervaring met allergie voor 1 allergeen, @:Malteser met meer en volgens mij zit @:exode ook in de molen voor allergieën bij haar kind.
Fijne kerst voor iedereen!
Hier heeft Twix een waslijst en ikzelf ook (maar letterlijk niks overlappend met Twix) dus ik ben inmiddels behoorlijk thuis in etiketten lezen.
PB me gerust.![]()
quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:01 schreef BellaaElisa het volgende:
Even een weer een ego-post ik zet het ook even hier vanuit het dreumes topic..Oef, heftigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Er is een topic over allergieën: OUD / (Voedsel)allergie bij baby's en kinderen deel 4
Ik heb zelf alleen ervaring met melkallergie, het viel me vooral tegen hoeveel melkwitten er in alledaagse producten zitten. Mijn advies is dus ook om heel veel etiketten te lezen. Sterkte!Venus in pocketformaat
© loveli
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:31 schreef Malteser het volgende:
Dat is ook rotnieuws Bella! Waar is hij positief op? En waarom opname? Die snap ik even niet.
Hier heeft Twix een waslijst en ikzelf ook (maar letterlijk niks overlappend met Twix) dus ik ben inmiddels behoorlijk thuis in etiketten lezen.
PB me gerust.
Hij is ENORM allergisch voor van alles, maar je weet op dit moment niet voor wat allemaal..? Dus de kans bestaat dat je hem per ongeluk iets geeft waar hij op reageert?quote:Op zaterdag 26 december 2020 09:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!
Wat ik wel heb onthouden is zuivel, noten, pinda, kippenei en tomaten.
Bij de opname gaan ze pinda's etc toedienen om te kijken wat zijn reactie gaat zijn als ik het goed heb begrepen? Ze zei ook hoe het heet maar kan er even niet op komen..
Jeetje wat een waslijst, en veel "onhandige" dingen ook, die in veel producten wel als ingrediënt zijn verwerktquote:Op zaterdag 26 december 2020 09:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik weet even niet meer zo zeker waarvoor hij allemaal allergisch is door de schik eigenlijk. De KA gaat mij nog een lijst mailen met alles. Maar denk dat dat pas maandag gaat zijn ivm feestdagen!
Wat ik wel heb onthouden is zuivel, noten, pinda, kippenei en tomaten.
Bij de opname gaan ze pinda's etc toedienen om te kijken wat zijn reactie gaat zijn als ik het goed heb begrepen? Ze zei ook hoe het heet maar kan er even niet op komen..
Ja precies ik heb medicatie gekregen wat ik dus moet toedienen als hij een reactie krijg. Nu wachten op dat mailtje.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:16 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Hij is ENORM allergisch voor van alles, maar je weet op dit moment niet voor wat allemaal..? Dus de kans bestaat dat je hem per ongeluk iets geeft waar hij op reageert?
Ja ik was er al achter gekomen in het allergenen topic dat was het volgens mij maar ga het maandag even duidelijker vragen aan de KA.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Jeetje wat een waslijst, en veel "onhandige" dingen ook, die in veel producten wel als ingrediënt zijn verwerkt.
Zo'n test, heet dat niet een provocatietest?
BE wat een vervelende diagnose. Ik hoop dat je snel een weg erin kunt vinden en dat hij minder last van de eczeem krijgt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 10:03 schreef F_r het volgende:
Be wat een heftige diagnose. Ik kan je helaas niet helpen
Books zo ik had ergens verwacht dat als ze alles verwijderen je ook geen hormonale klachten meer hebt.
Dat is vanuit een arts toch niet handig? Een heftige allergische reactie kan dodelijk zijn, ik vind het op zn minst opmerkelijk dat je te horen krijgt dat hij allergisch is maar niet weet voor wat.quote:Op zaterdag 26 december 2020 13:22 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ja precies ik heb medicatie gekregen wat ik dus moet toedienen als hij een reactie krijg. Nu wachten op dat mailtje.
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.quote:Op zaterdag 26 december 2020 18:50 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dat is vanuit een arts toch niet handig? Een heftige allergische reactie kan dodelijk zijn, ik vind het op zn minst opmerkelijk dat je te horen krijgt dat hij allergisch is maar niet weet voor wat.
Sorry als ik het voorstuk gemist heb maar waarom is hij getest en wat merk je zelf?quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:23 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.
Misschien kan je zijn medische dossier online inzien of opvragen? Dan kan je het misschien even rustig nalezen. Of anders een belafspraak met de arts aanvragen? Het lijkt me belangrijk als je je er zeker bij voelt als ouderquote:Op zaterdag 26 december 2020 19:23 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ze heeft het wel opgenoemd maar door de schik heb ik het niet opgeschreven. Het was ook een heel snel telefoontje, heb later zelf nog een keer naar de poli gebeld of het op email kon krijgen als overzicht, nou dat kon. Maar ik heb dus nog niets ontvangen. Ik denk dat het gesprek normaal ook langer hoort te zijn met informatie etc. Ik kreeg alleen maar een lijst te horen waarvoor hij allergisch is, en dat ze een opname willen doen maar eerst naar de diëetist, en dat die een ijzer drankje moet. Toen ik later zelf terug belde zei de asistente ook dat de arts mij nog terug wilde bellen, omdat ze vergeten te zeggen was dat er ook een anti-allergeen medicatie klaar ligt bij de apotheek.. die ik dus moet toedienen als die is krijgt waarop hij reageert. Niet echt profersioneel dit, maar op het moment zelf zeg je er ook niks van eigenlijk omdat je geschrokken bent.
Ja! Afgelopen zomer direct geregeld voor een paar euro toen ik hoorde dat het zo duur zou worden vanaf 2021.quote:Op zondag 27 december 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie allemaal al een definitief energielabel op je koopwoning?
quote:Belangrijke mededeling:
Vanaf 1 januari 2021 is het niet meer mogelijk om via deze webapplicatie een energielabel aan te vragen. Per 1 januari 2021 wijzigt namelijk de bepalingsmethode voor het energielabel. Vanaf dan moet u voor een energielabel een energieadviseur inschakelen.
Wat betekent dit?
Tot 1 januari 2021 kunt u nog een aanvraag voor een energielabel starten. Let op, een aanvraag start pas als er een erkend deskundige gekozen is en de aanvraag verstuurd is. Vervolgens heeft u samen met de erkend deskundige tot 1 april 2021 de tijd om de aanvraag af te ronden zodat het energielabel geregistreerd kan worden.
Kijk hier voor meer informatie.
Helpdesk Energielabel
Vanwege grote drukte bij de Helpdesk Energielabel zijn de wachttijden en reactietermijnen langer dan gebruikelijk. Hier vindt u antwoord op veel gestelde vragen.
Aanvraag via smartphone of tablet
Het aanvragen van een energielabel werkt niet met een smartphone, en ook een tablet is in sommige gevallen ontoereikend. Gebruik de applicatie bij voorkeur op een laptop of PC.
Het is geen eis. Maar de aanvraag procedure gaat veranderen en wordt dus ook duurder.quote:Op zondag 27 december 2020 12:30 schreef exode het volgende:
Ik denk dat wij F zouden hebben, maar waarom heb je die nodig? Heb ik een eis gemist?
Ooooh dan laat ik hem lekker op F staan.quote:Op zondag 27 december 2020 12:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is geen eis. Maar de aanvraag procedure gaat veranderen en wordt dus ook duurder.
B is toch heel netjes? Ik heb hem een jaar geleden aangevraagd, toen we ons huis te koop zetten.quote:Op zondag 27 december 2020 12:24 schreef amaranta het volgende:
Ik geloof dat ons label ook definitief is.
We wonen nu pas een jaar in dit huis. En als ik naar die pagina ga om te checken staat er dat het geldig is tot 2029.
Ik ben alleen wel verbaasd dat het “maar” B is. Maar dat zal wel.
Edit: ook even huis van de buren gecheckt. En bij hen staat er wel “voorlopig”.
Dit vraag ik me ook af. Is dit alleen verplicht bij verkoop, of sowieso? Ik heb namelijk 0,0 intentie om te verkopenquote:Op zondag 27 december 2020 12:35 schreef exode het volgende:
Maar waarom wil je die? Is alleen nodig bij verkoop toch? Niet dat ik iets mis van wetgeving ofzo
Alleen bij verkoop. Ik ben nu ook totaal niet van plan om te verkopen, maar aangezien onze jongsten over 10 jaar al 16 zijn kan het zijn dat onze woonwensen t.z.t. veranderd zijn. Voor die paar euro kon ik het niet laten om er eentje aan de vragen voor de zekerheid.quote:Op zondag 27 december 2020 13:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dit vraag ik me ook af. Is dit alleen verplicht bij verkoop, of sowieso? Ik heb namelijk 0,0 intentie om te verkopen
Jup. Vorige week aangevraagd, B gekregen. Over 10 jaar kan de woonbehoefte zo anders zijn. Dan liever nu maar voor een tientje. Ook voor mijn ouders gedaan, die verhuizen wel binnen die 10 jaar.quote:Op zondag 27 december 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Hebben jullie allemaal al een definitief energielabel op je koopwoning?
B is zeker netjesquote:Op zondag 27 december 2020 13:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
B is toch heel netjes? Ik heb hem een jaar geleden aangevraagd, toen we ons huis te koop zetten.
Ter vergelijk dit huis is 5 jaar oud en heeft een A. Warmtepomp met eigen bron en koeling, driedubbel glas, WTW unit, zonnepanelen, compleet luchtdicht.quote:Op zondag 27 december 2020 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
B is zeker netjes
Maar dit huis heeft overal nieuwe kozijnen, met minstens dubbel glas. Kan ook meer zijn, weet ik niet.
Zonnepanelen. Isolatie denk ik ook aangezien alles verbouwd is.
Ons vorige huis heeft niet overal dubbel glas en fi kreeg bij verkoop vorig jaar ook B
Naar mijn idee is dit huis wel energie zuiniger dan het vorige.
Is bij ons ook zo. Ons huis kreeg ook een b.quote:Op zondag 27 december 2020 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
B is zeker netjes
Maar dit huis heeft overal nieuwe kozijnen, met minstens dubbel glas. Kan ook meer zijn, weet ik niet.
Zonnepanelen. Isolatie denk ik ook aangezien alles verbouwd is.
Ons vorige huis heeft niet overal dubbel glas en fi kreeg bij verkoop vorig jaar ook B
Naar mijn idee is dit huis wel energie zuiniger dan het vorige.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |