abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:18:13 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196965292
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

3350

Had al wat gerekend.
De opschaling is ook weg nodig want de volgende pandemie staat voor de deur en vergrijzing gaat ook door.
Waarom geen aparte teams in aparte gebouwen voor virusinfectie ziekten?
Daar zou ik voor pleiten icm opleidingen in een oproepbaar team. Met wachtgeld vergoeding. Een soort van reservisten.
3350 extra IC-bedden om zonder extra maatregelen (dus met de maatregelen van september) door te kunnen? Dan scheelt het niet heel veel met waarop ik uitkwam: +-4500. Vergeet alleen niet dat de IC-bedden het topje van de ijsberg zijn en er dan ook veel meer 'reguliere' bedden nodig zijn.

Maar goed, 't is maar een bierviltjesbenadering en het kan goed zijn dat ik het onder- of overschat. Ik zal eens kijken of ik kan vinden wat de RIVM-modellen ervan maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isdatzo op 26-12-2020 13:30:49 ]
Huilen dan.
pi_196965427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:56 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Als je elk mens zolang mogelijk in leven wilt houden dan ga je met of zonder corona - in een rap vergrijzend land - heel veel bedden nodig hebben. Een betere vraag om te stellen is: moeten we we iedereen wel zo lang mogelijk in leven willen houden?
Mensen die al ziek zijn en op leeftijd en dus weinig kans maken komen al niet op de IC terecht.
Dus je vraag is niet relevant
pi_196965579
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Mensen die al ziek zijn en op leeftijd en dus weinig kans maken komen al niet op de IC terecht.
Dus je vraag is niet relevant
Kans op wat precies? Overleven? Ik heb het namelijk juist over degene die het zouden kunnen overleven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196965728
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:30 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Kans op wat precies? Overleven? Ik heb het namelijk juist over degene die het zouden kunnen overleven.
Kans op overleven inderdaad
Je hebt het over

quote:
Een betere vraag om te stellen is: moeten we we iedereen wel zo lang mogelijk in leven willen houden?
Het antwoord daarop is "nee". Het beleid is daar al op gericht.
Als je nog verdere schifting wil maken dan schend je de grondrechten. ( Recht op zorg)
pi_196965785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:30 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Dus je wilt mensen dood laten gaan die gewoon een goede kans op leven hebben? Serieus?

Dat wilden ze 80 jaar geleden ook. :X
pi_196965809
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kans op overleven inderdaad
Je hebt het over
[..]

Het antwoord daarop is "nee". Het beleid is daar al op gericht.
Als je nog verdere schifting wil maken dan schend je de grondrechten. ( Recht op zorg)
Ik maak geen verdere 'shifting'; het zat er al in. En nee, recht op zorg staat niet gelijk aan het in alle gevallen recht hebben op alle vormen van zorg. Daar zaten al zeer concrete (financiele) beperkingen aan.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_196965878
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:41 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Ik maak geen verdere 'shifting'; het zat er al in. En nee, recht op zorg staat niet gelijk aan het in alle gevallen recht hebben op alle vormen van zorg. Daar zaten al zeer concrete (financiele) beperkingen aan.
Welke concrete beperkingen?
pi_196965910
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:40 schreef illusions het volgende:

[..]

Dus je wilt mensen dood laten gaan die gewoon een goede kans op leven hebben? Serieus?

Dat wilden ze 80 jaar geleden ook. :X
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke concrete beperkingen?
Die 'goede kans' staat niet op zichzelf maar wordt afgedwongen door het stilleggen van de maatschappij. Dat is nooit normaal geweest. Er is ooit vastgesteld dat een persoon gemiddeld iets van 80.000. euro mag kosten. (Dat is hoger als je jong bent, en lager als je oud bent). En dat terwijl we tegelijkertijd miljarden in kunst en cultuur pompten. Dat kwam omdat we toen een rationele afweging wisten te maken tussen hoeveel het redden of uitrekken van het leven waard tov andere aspecten van het leven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akathisia op 26-12-2020 14:11:33 ]
pi_196966215
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 13:46 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

[..]

Die 'goede kans' staat niet op zichzelf maar wordt afgedwongen door het stilleggen van de maatschappij. Dat is nooit normaal geweest. Er is ooit vastgesteld dat een persoon gemiddeld iets van 80.000. euro mag kosten. (Dat is hoger als je jong bent, en lager als je oud bent). En dat terwijl we tegelijkertijd miljarden in kunst en cultuur pompten. Dat kwam omdat we toen een rationele afweging wisten te maken tussen hoeveel het redden of uitrekken van het leven waard is en andere aspecten van het leven.
Welke concrete beperkingen?.. een concreet antwoord graag
pi_196966500
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:01 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Welke concrete beperkingen?.. een concreet antwoord graag
Immunotherapie voor slokdarmkanker wordt bijvoorbeeld niet vergoed, om maar iets te noemen.
pi_196967146
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee.
Je hebt een betere benadering? Want dat zeg je nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196967241
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ook voor jou de vraag: hoeveel extra (IC-)bedden (met bemanning) zouden we nodig hebben om met welk maatregelenpakket uit te kunnen? Hoeveel bedden hadden we nodig om het huidige maatregelenpakket X dagen uit te kunnen stellen? Hoeveel bedden hebben we nodig om zonder maatregelen door te kunnen?

Maak eens een inschatting.
Duitsland zou het afkunnen met onze social distancing regels mbt 1.5 meter en geen evenementen. Verder gezond verstand.

Zoals Zweden dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 26 december 2020 @ 15:20:52 #238
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196967636
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je hebt een betere benadering? Want dat zeg je nu.
Nee, ik zeg dat je geen appels met tafelpoten moet vergelijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Duitsland zou het afkunnen met onze social distancing regels mbt 1.5 meter en geen evenementen. Verder gezond verstand.

Zoals Zweden dus.
In begin december hadden ze in Duitsland een IC-bezetting van >80%. Geen idee hoe het nu zit, maar je stelling lijkt me niet heel realistisch.

Edit: nu nog steeds >80%.

[ Bericht 20% gewijzigd door Isdatzo op 26-12-2020 15:36:00 ]
Huilen dan.
pi_196968417
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 15:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat je geen appels met tafelpoten moet vergelijken.
Heb je iets wat meer op appels lijkt of gooi je nu de tafelpoten met het badwater weg??

Ik vind het maar dom, het is zeker wel een indicatie, en je zegt zelf niks beters te hebben, val het dan niet af want al je beleid is dan sowieso gebaseerd op drijfzand en nog minder waard.
pi_196968461
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Immunotherapie voor slokdarmkanker wordt bijvoorbeeld niet vergoed, om maar iets te noemen.
Wat is de bewezen effectiviteit van immunotherapie op slokdarmkanker?
pi_196968476

Michael Mina is an immunologist, epidemiologist, and physician at Harvard.

11:51 - Rapid testing
29:15 - PCR vs rapid antigen tests

Rapid testing zou veel weer mogelijk te maken. Waarom wordt hier niets mee gedaan?
pi_196968585
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat is de bewezen effectiviteit van immunotherapie op slokdarmkanker?
Een bepaalde grens van effectiviteit (vs kosten) is inderdaad ook een concrete beperking die je overal terug ziet.
  zaterdag 26 december 2020 @ 16:58:33 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196969127
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heb je iets wat meer op appels lijkt of gooi je nu de tafelpoten met het badwater weg??

Ik vind het maar dom, het is zeker wel een indicatie, en je zegt zelf niks beters te hebben, val het dan niet af want al je beleid is dan sowieso gebaseerd op drijfzand en nog minder waard.
Het is altijd goed om te kijken wat er in de landen om je heen gebeurt en dat mee te nemen in de afwegingen, maar wanneer hier de zorgcapaciteit bereikt dreigt te worden dan is het nogal dom om te zeggen: kijk, in Zweden hebben ze minder maatregelen en daar gaat het 'prima'!

Als de dijken hier bijna overstromen en men wil zandzakken leggen, dan zeg je toch ook niet 'ja maar in Kenia houden ze zonder zandzakken ook droge voeten!'. Hier hebben we het vaker om gehad, maar je draait oorzaak en gevolg een beetje om.

[ Bericht 3% gewijzigd door Isdatzo op 26-12-2020 17:07:23 ]
Huilen dan.
pi_196969589
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het is altijd goed om te kijken wat er in de landen om je heen gebeurt en dat mee te nemen in de afwegingen, maar wanneer hier de zorgcapaciteit bereikt dreigt te worden dan is het nogal dom om te zeggen: kijk, in Zweden hebben ze minder maatregelen en daar gaat het 'prima'!

Als de dijken hier bijna overstromen en men wil zandzakken leggen, dan zeg je toch ook niet 'ja maar in Kenia houden ze zonder zandzakken ook droge voeten!'. Hier hebben we het vaker om gehad, maar je draait oorzaak en gevolg een beetje om.
Nee jij bluft te makkelijk indicaties weg voor oordelen over effectiviteit van maatregelen.

Als de nood maar hoog genoeg is dan wil men aan paniek voetbal maar die mondkapjes zullen het proces allicht versneld hebben. Ik vind dat gevaarlijk.

Afgezien van dat als je het zo drastisch vind snap ik niet dat er niet zorgpersoneel wordt ingevlogen. Of andere "extreme" maatregelen. Is het nou crisis of niet?
pi_196969615
twitter

:')

Christenen krijgen de laatste weken dezelfde behandeling als de Moslims.

Rutte wil de gebedshuizen niet sluiten
Mensen kankeren op gelovigen ... zouden ze niet moeten kankeren op Rutte?

Atheïsten kunnen best extreem zijn in dit soort situaties als ik de haat comments voorbij zie komen
pi_196969629
Ook in de religieuze gemeenschap zijn er "complotwappies":

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_196969657
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 december 2020 16:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]

Een bepaalde grens van effectiviteit (vs kosten) is inderdaad ook een concrete beperking die je overal terug ziet.
Nog geen bewezen effectiviteit dus logisch dat het niet vergoed wordt.
Net als magnetiseren, iriscopie en andere onzin. Als je dat wil verzeker je je maar apart
pi_196969664
DR JOHN LEE: Free us from this futile cycle of Covid contagion and control

Here we go again. With even tighter restrictions likely to be imposed in the New Year, Britain is trapped in a futile cycle of Covid contagion and control.

Since the so-called ‘second wave’ began in the autumn, the public has been forced to endure regional lockdowns, another national lockdown and ever more complicated tiers of restrictions.

Yet none of these authoritarian bureaucratic impositions have proved effective.

Gaat verder:

https://www.dailymail.co.(...)ntagion-control.html
pi_196969852
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 17:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
DR JOHN LEE: Free us from this futile cycle of Covid contagion and control

Here we go again. With even tighter restrictions likely to be imposed in the New Year, Britain is trapped in a futile cycle of Covid contagion and control.

Since the so-called ‘second wave’ began in the autumn, the public has been forced to endure regional lockdowns, another national lockdown and ever more complicated tiers of restrictions.

Yet none of these authoritarian bureaucratic impositions have proved effective.

Gaat verder:

https://www.dailymail.co.(...)ntagion-control.html
Hey een patholoog met een mening
pi_196969968
Zuster krijgt Bells-Palsey na vaccinatie. Hoop voor haar dat alles snel weer okay is:

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')