abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196964409
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Andere landen: andere demografie, andere cultuur, andere verspreiding van de bevolking, etc.

Vanaf een hypothetisch nulpunt ontwikkelt de verspreiding zich anders in Nederland dan in Zweden, ook met dezelfde maatregelen. Laat staan met een ander beginpunt.
Still stands.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_196964450
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoe kan je dat niet geloven?

Op de IC worden naast IC verpleegkundigen ook veel OK assistenten en anesthesiemedewerkers ingezet.

Daardoor kun je al minder OK doen.

Ik vind het heel raar dat ik je dit moet uitleggen.
Omdat er in heel NL 600 man met Corona op de IC liggen?
Nee dat kan ik niet snappen.
Dan moet je zorgen voor veel meer marge.
Vakman pur sang
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:40:06 #203
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196964463
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die piek?
Oké true.

Dan zou je bijna zeggen dat de extra maatregelen niet werken zie weer oplopen percentage positieve tests,
Je weet niet hoe die grafiek eruit had gezien zonder aanvullende maatregelen natuurlijk. Zit nu mobiel, maar het RIVM had wel een paar modellen gedraaid die daarvan een indicatie gaven. Zal later kijken of ik dat terug kan vinden.
Huilen dan.
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:40:19 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196964469
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Still stands.
Nee.
Huilen dan.
pi_196964479
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat we geen oneindige hoeveelheid verpleegkundig personeel hebben.
[..]

Ja, heel dom inderdaad. Het is veel verstandiger om gewoon naar het ziekenhuis te gaan en het personeel daar te besmetten :') .
Ja als de concequentie is dat jongere mensen doodgaan aan gebrek van zorg?
Volmondig ja.
Vakman pur sang
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:41:53 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196964507
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja als de concequentie is dat jongere mensen doodgaan aan gebrek van zorg?
Volmondig ja.
Het gaat om planbare niet-acute zorg. Het is niet alsof de chemobehandelingen nu allemaal gecanceld zijn.
Huilen dan.
pi_196964527
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Omdat er in heel NL 600 man met Corona op de IC liggen?
Nee dat kan ik niet snappen.
Dan moet je zorgen voor veel meer marge.
Ja, en nog veel op de kliniek.

Hoe kun je niet snappen dat als er 600 covid patiënten op de IC liggen, daar personeel op moet staan.

Je doet alsof 600 op de IC niks is. Het zijn 600 patiënten waar je normaalgesproken 1 op 1 staat. Dus 3 IC verpleegkundigen per patiënt per dag. Reken maar uit wat je dan in fte nodig hebt.
pi_196964531
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het gaat om planbare niet-acute zorg. Het is niet alsof de chemobehandelingen nu allemaal gecanceld zijn.
Dat mag ik hopen ja.

Snap zelf niet dat planbare zorg wordt gecanceld, waarom dan?
Vakman pur sang
pi_196964578
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen ja.

Omdat er geen bedden zijn om de patiënten na de operatie op te leggen. Wil je het nou niet snappen?

Een bed heeft verpleegkundigen nodig. Die staan nu elders in het ziekenhuis. Het is echt niet zo moeilijk.
pi_196964591
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja, en nog veel op de kliniek.

Hoe kun je niet snappen dat als er 600 covid patiënten op de IC liggen, daar personeel op moet staan.

Je doet alsof 600 op de IC niks is. Het zijn 600 patiënten waar je normaalgesproken 1 op 1 staat. Dus 3 IC verpleegkundigen per patiënt per dag. Reken maar uit wat je dan in fte nodig hebt.
Dat is toch belachelijk weinig marge dan?

Ik stuur zelf ook een flink team aan voor ziekenhuis zorg, dan moet je opschalen en mensen positief dwingen te blijven werken in deze tijden.
Van allerlei negatieve, paniekerig nieuws over besmettingen raakt iedereen gedemotiveerd, blijft thuis en ja dan ligt nl stil.
Vakman pur sang
pi_196964592
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat mag ik hopen ja.

Ca-pa-ci-teit.
pi_196964604
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Omdat er geen bedden zijn om de patiënten na de operatie op te leggen. Wil je het nou niet snappen?

Een bed heeft verpleegkundigen nodig. Die staan nu elders in het ziekenhuis. Het is echt niet zo moeilijk.
Dan bel je tempo team.
Vakman pur sang
pi_196964615
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan bel je tempo team.
Je denkt echt dat die mensen nu werkloos thuiszitten? :D
pi_196964632
Als de hele Nederlandse zorg vastloopt van 600 man op IC en 1200 in de kliniek. Tja dan kun je niet anders concluderen dat je als zorgbedrijf ontzettend gefaald hebt en dan is het tijd om dit anders in te richten.
Vakman pur sang
pi_196964651
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Als de hele Nederlandse zorg vastloopt van 600 man op IC en 1200 in de kliniek. Tja dan kun je niet anders concluderen dat je als zorgbedrijf ontzettend gefaald hebt en dan is het tijd om dit anders in te richten.
Wat is je punt? Het giing toch om de maatregelen die nu gelden?
pi_196964666
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:48 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat is je punt? Het giing toch om de maatregelen die nu gelden?
Maat regelen zijn nodig en prima.
Behalve de sportscholen, restaurants en basisscholen hadden niet dicht gemoeten.
Vakman pur sang
pi_196964678
quote:

[..]

Dat is toch belachelijk weinig marge dan?

Ik stuur zelf ook een flink team aan voor ziekenhuis zorg, dan moet je opschalen en mensen positief dwingen te blijven werken in deze tijden.
Van allerlei negatieve, paniekerig nieuws over besmettingen raakt iedereen gedemotiveerd, blijft thuis en ja dan ligt nl stil.
Wacht, je werkt in het ziekenhuis? Wat? :D Heel moeilijk om dit te geloven.

We schalen op. We werken daarom met buddys bijvoorbeeld. Daardoor minder IC verpleegkundigen per bed. Je hebt alleen grenzen.

Ik blijf dit gesprek bijzonder vinden. Het is niet alsof we nu 2 dagen in deze crisis zitten.
pi_196964682

Twee interessante gesprekken welke de nuance terugbrengen t.a.v. ziekte, de dood en een morele verhouding zoeken tussen die twee zaken en (niet alleen economische) kosten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 26 december 2020 @ 12:50:01 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_196964697
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:47 schreef Lospedrosa het volgende:
Ook voor jou de vraag: hoeveel extra (IC-)bedden (met bemanning) zouden we nodig hebben om met welk maatregelenpakket uit te kunnen? Hoeveel bedden hadden we nodig om het huidige maatregelenpakket X dagen uit te kunnen stellen? Hoeveel bedden hebben we nodig om zonder maatregelen door te kunnen?

Maak eens een inschatting.
Huilen dan.
pi_196964706
quote:

[..]

Dan bel je tempo team.
:')

Oke man.
pi_196964716
Een zorgteam aansturen en plannen, en niet begrijpen dat de planbare zorg wordt uitgesteld?

Smells fishy.
pi_196964754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Het is niet alsof we nu 2 dagen in deze crisis zitten.
Nou dat heb je goed!
Komop de zorg als geheel had allang veel verder op moeten schalen.
In oorlogen zijn huismoeders in een week klaargestoomd voor amputaties.
Nu kunnen we in 3/4 jaar nog geen fatsoenlijke marge hebben staan.

Werken naar marge en zelfkritisch zijn blijft belangrijk.
Vakman pur sang
pi_196964763
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dat heb je goed!
Komop de zorg als geheel had allang veel verder op moeten schalen.
In oorlogen zijn huismoeders in een week klaargestoomd voor amputaties.
Nu kunnen we in 3/4 jaar nog geen fatsoenlijke marge hebben staan.

Werken naar marge en zelfkritisch zijn blijft belangrijk.
Ok, jij werkt dus helemaal niet in de zorg.

Hoe wil je IC medewerkers opschalen in een dergelijk tijdsbestek?
pi_196964782
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ook voor jou de vraag: hoeveel extra (IC-)bedden (met bemanning) zouden we nodig hebben om met welk maatregelenpakket uit te kunnen? Hoeveel bedden hadden we nodig om het huidige maatregelenpakket X dagen uit te kunnen stellen? Hoeveel bedden hebben we nodig om zonder maatregelen door te kunnen?

3350

Had al wat gerekend.
De opschaling is ook weg nodig want de volgende pandemie staat voor de deur en vergrijzing gaat ook door.
Waarom geen aparte teams in aparte gebouwen voor virusinfectie ziekten?
Daar zou ik voor pleiten icm opleidingen in een oproepbaar team. Met wachtgeld vergoeding. Een soort van reservisten.
Vakman pur sang
pi_196964835
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 december 2020 12:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je elk mens zolang mogelijk in leven wilt houden dan ga je met of zonder corona - in een rap vergrijzend land - heel veel bedden nodig hebben. Een betere vraag om te stellen is: moeten we we iedereen wel zo lang mogelijk in leven willen houden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')