abonnement Unibet Coolblue
pi_196900161
Uitgerekende data:


2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r (jongen)
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 26-12-2020 22:51:23 ]
pi_196900237
Thanks voor de reacties, Duman en tpopml! Het is ook niet dat ik logeren als een straf zie, maar T hangt zo erg aan ons momenteel, dat ik bang ben hem er op dit moment niet echt een plezier mee te doen. En de kans is natuurlijk ook best aanwezig dat ie met de bevalling ook weer een nachtje ergens anders slaapt.
pi_196900456
En gewoon s nachts bij jullie in bed laten? As hij wakker wordt? Ik ben daar heel makkelijk in en het gebeurt bijna nooit meer, scheelt zoveel energie versus de strijd aan gaan :@

Fijn Cygne dat er ieg geen groeiachterstand is! Ik duim nog steeds voor jullie.
Kwak
pi_196900656
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:39 schreef kwakz0r het volgende:
En gewoon s nachts bij jullie in bed laten? As hij wakker wordt? Ik ben daar heel makkelijk in en het gebeurt bijna nooit meer, scheelt zoveel energie versus de strijd aan gaan :@

Fijn Cygne dat er ieg geen groeiachterstand is! Ik duim nog steeds voor jullie.
Dat werkt niet zo goed, dan gaat ie enorm liggen draaien en dan slaapt er alsnog niemand. Als hij echt heel erg overstuur is dan mag hij even bij ons in bed tot ie weer rustig is, maar als we hem daarna laten liggen gaat ie klooien.

@Cygne: had je bericht even gemist, maar wat fijn!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door Gogo83 op 23-12-2020 13:17:41 ]
pi_196901410
Cygne, dat klinkt hoopvol O+
pi_196901751
Fijn nieuws Cygne!
pi_196902315
Cygne *O* weer een horde genomen O+
pi_196902905
Hier ook een hangend kind, Gogo. Altijd al, maar nu nog erger. 'ik wil niet op mijn kamer slapen omdat ik dan alleen bent'. Maar met z'n 3en werkt ook niet, dus manlief slaapt veel op de bank. En ondertussen word ik er overdag ook wel een beetje gek van omdat ik dus geen seconde uit z'n blikveld kan zijn zonder dat hij begint te roepen en me vervolgens gaat zoeken. :@ Geen tips dus helaas. :*

Cygne! Dat klinkt hoopvol! *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Nanuke op 23-12-2020 14:44:17 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 23 december 2020 @ 14:42:03 #9
403520 Sway-
La vie est belle
pi_196903011
Niet echt goed kunnen bijlezen nog, hoop dat het bij iedereen goed gaat en jullie fijne dagen hebben.

@Cygne, wat ontzettend fijn!!♥
  woensdag 23 december 2020 @ 15:20:40 #10
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_196903818
Wat fijn Cygne!
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 23 december 2020 @ 18:26:32 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196907420
Lange post opgegeten :( .

@Gogo93 herkenning! En lekker laten logeren en bijtanken, zou ik zeggen. Dan kan je er zelf weer beter tegen. Zeker als hij het daar naar zijn zin heeft. Het geplakt betekent volgens mij niet dat hij ongelukkig is elders.

@kwakz0r wat fijn van de betere controle. Kon je het nog over de bevalling hebben ook? en ik duim voor minder vaak prikken.

*O* voor Cygne!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_196907558
Ik had net een super pragmatische gynaecoloog aan de telefoon die zei 'gaat goed met de zofran en emesafene zo? Zal ik voor 2 weken extra voorschrijven? Je voelt vanzelf wel wanneer je wat kunt proberen af te bouwen.'

Geeft ook wel weer wat rust.
pi_196914991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2020 18:26 schreef Lemijn het volgende:
Lange post opgegeten :( .

@:Gogo93 herkenning! En lekker laten logeren en bijtanken, zou ik zeggen. Dan kan je er zelf weer beter tegen. Zeker als hij het daar naar zijn zin heeft. Het geplakt betekent volgens mij niet dat hij ongelukkig is elders.

@:kwakz0r wat fijn van de betere controle. Kon je het nog over de bevalling hebben ook? en ik duim voor minder vaak prikken.

*O* voor Cygne!
Heel kort besproken. Deze vk zei ook “het lastige is dat ze in hun dossier in den haag helemaal geen rekening houden met dat een inleiding ook gewoon kan mislukken, bijvoorbeeld als je lijf en baby nog niet klaar zijn voor de bevalling en ze het alleen over het formaat van je zeer gemiddelde baby hebben”.

Daar heeft ze een punt. Plan is nu plannen ks in week 39, en optie tot gewoon proberen als de bevalling eerder begint. Ze benadrukte dat ik altijd nog terug kan of van mening kan veranderen.
Kwak
pi_196923452
Hallo misselijkheid en rare maag! 😅

Dinsdag de eerste echo. Zin in, ook wel spannend!
pi_196923858
Spannend kwamkwammer!
Kwak
pi_196925655
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 13:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hallo misselijkheid en rare maag! 😅

Dinsdag de eerste echo. Zin in, ook wel spannend!
Lekker op tijd voor de kerstdiners. ;)

@kwakz0r: klinkt als een prima plan!

Ik ben vanaf vandaag officieel langer zwanger dan bij T. *O*
pi_196961173
Fijne kerst allen :W ~:)

Ik zit echt met smart te wachten totdat de misselijkheid weg blijft. Heb het gevoel al maanden misselijk te zijn al zijn het 'pas' 3,5 week.
En bij echt alles wat ik eet of drink krijg ik maagpijn en zit ik met een opgezette pijnlijke maag.
Echt leuk joh dat eerste trimester :')
pi_196961354
Die eerste weken duren ook echt een eeuwigheid. Ik hoor mensen wel eens klagen over de laatste weken, maar die vind ik echt peanuts wat betreft hoe lang het duurt vergeleken met het eerste trimester. Maar misschien piep ik over een week of twee wel anders, als er geen feestdagen meer zijn om de boel te breken.

Man is vandaag jarig en die grapt al de hele zwangerschap een baby voor zijn verjaardag te willen. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren, hoewel ik gisteravond wel voor het eerst een opmerkelijk onrustige buik had.
  zaterdag 26 december 2020 @ 10:40:48 #19
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_196961815
Ik heb gister volgens mij per ongeluk iets te veel zoetigheid op gedurende de hele dag! :@ :@

Gisteravond ging mijn buik van links, naar rechts. Lichaamsdelen bulkten overal uit. Zeker twee uur lang bleef hij af en aan een feestje vieren daar binnen, tot ik naar bed ging. Constant piepte ik het uit wanneer meneer zich tegelijkertijd links, rechts en daar diep beneden uitstrekte. Mijn blaas werd een boksbal. :'( :') En als ik opstond drukte hij constant op een zenuw waardoor er een korte kramp in linker of rechter been schoot waardoor mijn been het een halve seconde begaf! :D

Manlief werd zelfs een beetje ongerust! :') Maar ik denk dat het gewoon een giga sugar rush was, want normaal eet ik nooit zoveel zoetigheid!
pi_196964619
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 10:08 schreef Flav het volgende:
Fijne kerst allen :W ~:)

Ik zit echt met smart te wachten totdat de misselijkheid weg blijft. Heb het gevoel al maanden misselijk te zijn al zijn het 'pas' 3,5 week.
En bij echt alles wat ik eet of drink krijg ik maagpijn en zit ik met een opgezette pijnlijke maag.
Echt leuk joh dat eerste trimester :')
Boks :*

@Gogo83 gefeliciteerd met je man!
  zaterdag 26 december 2020 @ 13:23:46 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196965411
Hallo derde trimester! (Toch, bij 26+4?)

Het is me vandaag gelukt om met de oudste koekjes te bakken. Dat was eigenlijk m'n enige wens voor quarantainekerst. Eerlijk is eerlijk, man heeft alles gepakt, gewogen, gesneden, opgeruimd, gepoetst en afgewassen, dus eigenlijk heb ik met prul alleen gekneed, gerold en uitgestoken, maar toch. Het kind is zo trots op haar koekjes O+ O+

Nu even bedenken of we straks voor het raam gaan zwaaien bij m'n broertje en schoonzusje (m'n moeder en zusje schuiven daar aan voor de gourmet). Het voelt stom om twee keer een half uur te rijden voor die paar minuten, maar ook heel erg fijn. Ik mis iedereen zo!


Die suiker is btw herkenbaar! Daar gaat spruit ook los op :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196966520
28 weken volgens mij :P

Gogo, gefeliciteerd met je man!

En hopelijk gaan alle eerste trimesters snel voorbij en nemen ze die stomme misselijkheid mee :*

Leuk, koekjes bakken! Ik bak regelmatig met Jip, erg gezellig en hij wordt er steeds beter in. Gisteren en vandaag heeft ie geholpen met sinaasappels persen. Dat kan inmiddels ie al bijna zonder hulp, maar vandaag wilde ie alleen maar het aan/uit knopje bedienen :')

Ik moet zeggen dat ik deze kerst voor onszelf heel fijn vind. Sowieso is Jip thuis en niet ziek en daarnaast weer eens heerlijk een driegangendiner koken O+ Tuurlijk is met de familie ook gezellig, maar dat komt wel weer. Er zit wel een beetje een donker randje aan deze dagen ivm andere ellende in de familie. Wat dat betreft voelt het ook wel dubbel dat ik er zelf zo van kan genieten nu.

En de baby is megadruk. Echt wow. Zoveel drukker dan Jip ooit was in mijn buik. Hij schopt zo hard dat het soms gewoon pijn doet }:| maar goed, gelukkig schopt ie. En is ie als het goed is gezond.
pi_196966621
@Lemijn wow wat leuk jou hier te zien! Gefeliciteerd! :D Beetje laat, maar ik zag het nu pas.
pi_196967760
Ik weet niet waarom ik het een goed plan vond eerste én tweede kerstdag familie (3 stuks per keer) hier uit te nodigen en een viergangendiner te koken...

Mijn bekken en hoofd begeven het beiden een beetje. :+ Het was wel allemaal super goed gelukt gisteren! Nu duimen voor vandaag...

Koekjes bakken of uberhaupt bakken is met mijn grote niet zo’n succes :') hij vindt alles er vies uitzien en wil het dan ook niet aanraken en niet eten :P
Kwak
  zaterdag 26 december 2020 @ 16:33:30 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196968698
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:19 schreef Chan het volgende:
@:Lemijn wow wat leuk jou hier te zien! Gefeliciteerd! :D Beetje laat, maar ik zag het nu pas.
Dankjewel!! Ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie is!

Hier blijkt eind van het eerste trimester wel ook de tijd dat de misselijkheid afneemt. Halleluja. Zo is het leven echt wel heel veel leuker.

kwakz0r, gek :o . Hopelijk heb je kookhulp van je bezoek! En is het gezellig. Ik laat me mooi bedienen vanavond.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 26 december 2020 @ 17:57:12 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196970080
Aure, maar met 28 op twee derde zou je tot 42 moeten toch? Ik ging uit van de 40/3 logica :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196972570
Internet is er ook niet helemaal eenduidig in. De ene zegt vanaf 27 weken en de ander 28 weken. Mijn app gaat uit van 28 weken dus daar baseerde ik mij op :P
pi_196975004
@Tink89 Klinkt goed, dat koekjes bakken! Heb je nog gezwaaid?

@Aure: blijft bijzonder, dat dat leven in de buik zo anders kan voelen! Hier was T een grotere druktemaker, die heeft me ook regelmatig een pijnlijke rib bezorgd. Deze ligt iets anders en is rustiger, dus geen pijnlijke ribben vooralsnog.

@kwakz0r: ik vind twee kerstdiners koken sowieso al best ambitieus, helemaal in combinatie met zwanger zijn. Was het vandaag ook goed gelukt?

Heel relaxte tweede kerstdag gehad, ouders hebben hier gebruncht en dat was lekker en veel zonder dat het veel moeite kostte (mijn moeder had soep en worstenbroodjes gemaakt, ik een garnalencocktail en de rest had geen bereiding nodig). Daardoor hebben we vanavond alleen een soepje met wat brood op. Kortom: een corona-kerst combineert prima met hoogzwanger zijn.
  zaterdag 26 december 2020 @ 22:58:03 #29
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196975343
Wow wat hebben jullie veel gedaan met kerst hoor! De sugar rush merk ik hier ook, Al heb ik de laatste weken al enorm veel suiker binnen gehad. Voel me al schuldig zelfs... Ik merk over het algemeen dat onze baby rustig is in de buik totdat ik suiker neem :+

Kwakzor, in de keuken gestaan heerlijk! Ik herken de lasten daarna ook wel helaas, gelukkig maar een keertje in het jaar ;).

Gogo, ga je voor dit jaar nog? :P ik ben zo benieuwd voor je!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196976757
Jaaaa was goed gelukt! Schoonpa heeft aardappels geschild, J deed op afroep wat ik nodig had en de gasten hebben afgeruimd. Schoonzus had het toetje gemaakt O+

T zijn allemal behoorlijk klassieke kerstdiners, geen echte hoogstandjes maar daar genieten we t meest van.

Vandaag moest low-fodmap (voor de kenners, kortgezegd bepaalde groenten niet, geen knoflook, ui of pepers/paprika) en tevens glutenvrij, lactosevrij, geen varken, geen kip...

SPOILER: de menu’s voor wie benieuwd is
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geniet er enorm van als mensen enthousiast eten van mijn gekook, ook al kan ik zelf maar heel weinig eten door mijn sleeve.

En na t koken doe ik NIKS meer.
Kwak
pi_196980701
Oh wat heerlijk kwak! Hier ook 2 dagen gekookt.

Dag 1:
Gegrilde vijgen met geitenkaasmousse
Geglaceerde zoete kerstham, aardappelpuree met cheddar en met parmezaan geroosterde bloemkool.
Koffiekoekjesroomtaart

Dag 2:
Blauwekaastaartjes met rode biet en honing
Geroosterd buikspek a la ottolenghi, pompoenpuree en walnotenappelsalsa
Wegens veel te veel buikspek gegeten door de mannen hebben we zoet overgeslagen en alleen een kaasplank gedaan :P

Ik ben nu wel echt kapot. Alles doet zo ongeveer pijn dus lekker rustig aan vandaag. Beentjes omhoog en helemaal niks doen O+
pi_196981219
Klinkt echt heerlijk Kwak en Aure!

Ik heb weer eens belabberd geslapen, de laatste fatsoenlijke nacht kan ik me haast niet herinneren. Komt vooral door mezelf hoor, T slaapt weer redelijk. En vanmiddag vertrekt ie voor een logeerpartijtje naar opa en oma, dus ik weet nu al wat ik vanmiddag doe. Beetje balen alleen is dat de afhaalpizzeria die we vanavond wilden sponsoren dicht is. Nu nog even bedenken wat we dan willen eten.
pi_196982603
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2020 08:13 schreef Aure het volgende:
Oh wat heerlijk kwak! Hier ook 2 dagen gekookt.

Dag 1:
Gegrilde vijgen met geitenkaasmousse
Geglaceerde zoete kerstham, aardappelpuree met cheddar en met parmezaan geroosterde bloemkool.
Koffiekoekjesroomtaart

Dag 2:
Blauwekaastaartjes met rode biet en honing
Geroosterd buikspek a la ottolenghi, pompoenpuree en walnotenappelsalsa
Wegens veel te veel buikspek gegeten door de mannen hebben we zoet overgeslagen en alleen een kaasplank gedaan :P

Ik ben nu wel echt kapot. Alles doet zo ongeveer pijn dus lekker rustig aan vandaag. Beentjes omhoog en helemaal niks doen O+
Ik ga ook zitten. Met enig schuldgevoel... J gaat vandaag voorstrijk doen en een plafondje, evt een muur in de babykamer... morgen en overmorgen komen schoonouders om te helpen schilderen in de woonkamer en babykamer.

Ik probeer nog even te negeren dat de bank dan uit elkaar moet en gezaagd en naar de stort want dinsdag komt de nieuwe al :+ het leek een goed idee om dat allemaal in de kerstvakantie te doen.
Kwak
  zondag 27 december 2020 @ 10:51:33 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196983028
Wat een hoop werk dames! Hier waren de kookkunsten een stuk simpeler.

Verder even een egopost: ik spuug me helemaal suf vandaag, zo naar. Elke keer als ik denk dat het ergste voorbij is, begint het weer. Volle maag, lege maag; geen, 1 of 2 soorten medicijnen; blijven liggen in het donker of naar beneden met prul...het maakt allemaal niks uit -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196983142
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 10:51 schreef Tink89 het volgende:
Wat een hoop werk dames! Hier waren de kookkunsten een stuk simpeler.

Verder even een egopost: ik spuug me helemaal suf vandaag, zo naar. Elke keer als ik denk dat het ergste voorbij is, begint het weer. Volle maag, lege maag; geen, 1 of 2 soorten medicijnen; blijven liggen in het donker of naar beneden met prul...het maakt allemaal niks uit -O-
Getver Tink, vind het zo rot voor je.

Twee jaar geleden had ik “gewoon” buikgriep met kerst, niks gegeten van het hoofdgerecht dat ik toen maakte voor de familie :') en snap heel goed dat je met dit gedoe geen enorme diners tovert hoor...

hoop voor je dat t toch iets bijtrekt binnenkort...
Kwak
  maandag 28 december 2020 @ 09:07:39 #36
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197013544
Wat een nacht :') Ik bleef maar wakker worden om te moeten plassen. Na 5x keek ik eens op de klok, want het moest toch zeker wel al 7 uur 's ochtends zijn. Was het pas 3:49 :{w :')
pi_197015718
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 10:51 schreef Tink89 het volgende:
Wat een hoop werk dames! Hier waren de kookkunsten een stuk simpeler.

Verder even een egopost: ik spuug me helemaal suf vandaag, zo naar. Elke keer als ik denk dat het ergste voorbij is, begint het weer. Volle maag, lege maag; geen, 1 of 2 soorten medicijnen; blijven liggen in het donker of naar beneden met prul...het maakt allemaal niks uit -O-
:*
pi_197016772
Hier waren de kookkunsten ook een stuk simpeler, ik ben sowieso al niet goed in koken en dan moet een kerstrecept ook niet te ingewikkeld worden ;)

Ik hoop dat het vandaag beter gaat Tink! Had je dit bij de eerste ook zo erg?
Hoe gaat het met jou Cygne? Jij had er toch ook veel last van?
pi_197016985
Wat enorm shit dat het zo ruk blijft gaan Tink.. :*

Wij houden normaal wel van uitgebreide kerstdiners, maar met 39 weken hadden we er geen zin meer in. Kerstavond een kerstdiner met vrienden gehad, waarbij zij voor hapjes en een voorgerecht zorgden en man voor een hoofdgerecht en dessert. Was wel heel lekker! Tweede kerstdag kwamen mijn ouders brunchen, toen heb ik een garnalencocktail gemaakt, dat was het voor dit jaar.

Vanochtend weer goedgekeurd bij de VK, benieuwd of ik de volgende afspraak (bij 40+1) haal.
  maandag 28 december 2020 @ 12:39:14 #40
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197018454
Wat klote Tink. Het houdt ook niet op voor je...

Wij hebben een eenvoudige kerst gehad. Chinees besteld en gewoon gekookt. Wel bij ouders en schoonouders geweest maar niet met de hele familie. En dan toch teveel gedaan. Ik heb vandaag weer pijnlijke harde buiken gehad, ik ben traag, stikbenauwd en het wil gewoon niet. Tegen alle gevoel in hulp gevraagd met de hond. Normaal heb ik een vriendin backup maar die kon niet dus nu komt familie. Maar dat vind ik wel echt te kloterig voor woorden, dat zelfs een blokje om nu even niet lukt.

Enfin. Genoeg klaagzang, verder gaat het heerlijk. Mooi pakket tweedehands (nagenoeg nieuw) wasbare luiers gevonden, baby voel ik nu elke dag lekker stampen, haar naam is bijna wel rond denk ik, lekker boekjes en tijdschriften in huis... ik vermaak me wel op die bank.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197018477
Ik heb vanmorgen mn kinkhoestprik gehaald. Ben wel trots dat ik steeds beter met naalden en prikken kan omgaan. Bloed prikken is inmiddels een eitje, injecties vind ik nog wel eng maar het ging prima.


Nu in een rij van een uur voor de stort terwijl mijn schoonouders staan te schilderen. Voelt een beetje aso maar morgen komt de nieuwe bank dus we moesten echt.
Kwak
  maandag 28 december 2020 @ 12:58:33 #42
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197018950
Netjes Kwak! Mijn prik komt in januari, ben ook wel benieuwd.

Is het weer zo’n ‘we gaan massaal naar de stort’ dag, ja? :D
Dan ga je jezelf inderdaad bijna aso vinden haha. Maar soms kan je niet anders, simpel.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197019204
Wat klote allemaal tink, hoop echt voor je dat het snel gewoon beter gaat ;( :*

Fijn kwakzor dat prikken/naalden beter gaat! Ik heb nog steeds een gigantische angst ondanks dat ik deze zwangerschap de ene prik na de andere heb gekregen :')

Is ook kut Maria dat zelfs een blokje om niet lukt :*

Veel afwezigheid van mijn kant, ben vorige week heel de week ziek geweest inclusief voorhoofdsholteontsteking (geen Corona iig) en merk dat m’n geduld wbt mn oudste een beetje op raakt, ze heeft de ene driftbui na de ander (peuterpubertijd), en dat valt nu een beetje zwaar ;( moet maar even wat vaker tot 100 tellen ipv tot 10. M’n vriend werkt ook minstens 60 uur per week (banketbakker), gelukkig duurt dat iig nog maar een week en dan is dat ook klaar. Maar goed, het zit allemaal even niet mee :') dus hier ook klaagzang.
Anyway, morgen 35 weken zwanger, dus het aftellen kan eindelijk gaan beginnen. *O*
pi_197033137
Hier lekker simpel gourmet en winterbbq met kerst, dus relaxte dagen gehad.

Heb wel een beetje last van vervroegde nesteldrang :') De gekste schoonmaakklusjes sta ik ineens spontaan uit te voeren. Op zich wel lekker dat het huis schoon is, maar beetje jammer dat man niet wordt aangestoken door mij. :P
pi_197035899
Hopelijk heeft iedereen een fijne kerst gehad! :)
Wij hadden Eerste Kerstdag diner bij mijn schoonmoeder en Tweede Kerstdag zijn mijn ouders bij ons geweest. Tot nu toe heb ik me aardig kunnen redden met eten. Ik ben gek op carpaccio en biefstuk, maar dat kon ik nu niet eten. Gelukkig was er ook kip en zat ik aan de andere kant van de tafel, dus mijn schoonmoeder zag niet dat ik geen rund pakte. :p

Vrijdagochtend ben ik best flink misselijk geweest (ongeveer 2 uur over m'n ontbijt gedaan...) en de afgelopen drie dagen vooral met vlagen. Vanmorgen was het best wel heftig ook, die vlagen. Gek dat het dan ineens zo snel komt en ook vrij vlot weer wegtrekt. Ik heb het idee dat het vooral getriggerd wordt als mijn maag weer wat leger wordt. Ik probeer nu iedere 1,5 uur iets kleins en gezonds te eten.

Morgen onze eerste echo. Spannend. Hopelijk zien we al een hartje kloppen...
  maandag 28 december 2020 @ 21:31:23 #46
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197037326
@VKV Ik zat vorige week op de grond in de keuken de keukenkast deurtjes schoon te maken :@ _O-

Ik heb al twee dagen nu een specifiek plekje op mijn buik (ongeveer 4 bij 5 cm) dat echt pijn doet bij de minste aanraking. Zelfs een tshirt die erlangs strijkt doet zeer. Ik denk dat de huid daar gewoon zwaar gestrekt staat?(precies waar hij al weken zijn kont flink naar buiten drukt! :') )

En zie vandaag al meerdere keren (denk ik) een voet flink uitsteken links onder :D Manlief mist het constant, omdat het zo snel gaat O+

Oh en WAAAAAT!... Nog maar 4 weken! :o Of elk moment! :o Of nog wat langer! :o
pi_197049019
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:31 schreef Bienelientjee het volgende:

Ik heb al twee dagen nu een specifiek plekje op mijn buik (ongeveer 4 bij 5 cm) dat echt pijn doet bij de minste aanraking. Zelfs een tshirt die erlangs strijkt doet zeer. Ik denk dat de huid daar gewoon zwaar gestrekt staat?(precies waar hij al weken zijn kont flink naar buiten drukt! :') )

Dat heb ik ook gehad. Alsof het in brand stond. Na een paar weken was het helemaal gevoelloos en dat gevoel is 20 maanden na de bevalling pas sinds kort weer enigszins hersteld. Het voelt nog steeds raar als ik eroverheen ga. Ik heb me suf gegoogle destijds, maar kwam er weinig over tegen. Dus ik dacht , ik laat even weten dat je niet de enige ben. :')
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_197049518
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:57 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Morgen onze eerste echo. Spannend. Hopelijk zien we al een hartje kloppen...
Succes!!
pi_197049923
Succes vandaag Komkommer!

Wow Bien, dat klinkt ongemakkelijk. Ik hoop dat het snel beter gaat.

Verder zie ik een heleboel lekkere kerstmenu's en gezellige en/of relaxte kerstdagen. Goed geregeld hoor, volgend jaar zie ik graag de kerstmenu's vooraf zodat ik daar inspiratie uit kan halen :p

In januari haal ik ook mijn 22 weken prikje, dus ben idd benieuwd. Fijn dat het soepel ging Kwak!

Hier is de zwangerschapsslapeloosheid weer langzaam aan het terugkeren. Kip is ook erg wild in de nacht, dus ik word wakker van een kind dat nog de ruimte heeft om salto's te maken en zich alle kanten op uit te strekken. Wel gezellig, maar graag niet om 3 uur 's nachts :O
  dinsdag 29 december 2020 @ 10:39:10 #50
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197050495
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 09:32 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad. Alsof het in brand stond. Na een paar weken was het helemaal gevoelloos en dat gevoel is 20 maanden na de bevalling pas sinds kort weer enigszins hersteld. Het voelt nog steeds raar als ik eroverheen ga. Ik heb me suf gegoogle destijds, maar kwam er weinig over tegen. Dus ik dacht , ik laat even weten dat je niet de enige ben. :')
Bij mij juist vooral eind van de middag/ 's avonds. Nadat hij gedurende de dag veel bewogen heeft? :? Voelt bij mij als een flinke blauwe plek die constant getriggerd wordt bij de lichtste aanrakingen. Maar er is niets te zien! Heb trouwens ook geen enkele tijgerstrepen. Na een nacht rust heb ik er nu bijvoorbeeld geen last van nog. Ik vraag het de verloskundige donderdag eens.

Denk dat ik vandaag manlief eens aankijk om de dozen van zolder te halen om Kerst volledig op te ruimen. (Wonen in een bungalow dus hij moet een ladder op om ze te pakken) Alles is al neergehaald, behalve de Kerstboom. Dan is alles daarna zo goed als klaar voor baby. :D
pi_197053503
Wij hadden een goede echo en we hebben een kloppend hartje gezien. 🥰🥰🥰

Ietsje teruggezet qua zwangerschapsduur. Embryo is 7,62 mm groot, dus ze schatte dat ik nu 6 weken en 4 dagen ben. Kan kloppen, want m'n eisprong is bijna altijd rond dag 17/18 van m'n cyclus.

Wat gaaf om het zo te kunnen zien! Fijne eerste ervaring, hopelijk groeit hij of zij lekker door. 🥰
  dinsdag 29 december 2020 @ 13:41:24 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197055562
Fijn komkommer!

Ik heb tot nu toe een spuugvrije dag :D *ksst, fokwet, ga weg
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197055679
Wat mooi nieuws Komkommer! O+

Ahh voor jou ook fijn Tink!

Afgelopen nacht veel gespuugd, daarna even kunnen slapen en tot nu toe spuugvrije dag, maar ben benieuwd voor hoelang :{ .
  dinsdag 29 december 2020 @ 13:55:52 #54
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197056017
Mooi nieuws Komkommer O+

En fingers crossed voor de spuug vrije dames!

Druk bezig de kerstboom op te ruimen en het pijnlijke plekje speelt toch al op (baby is ook weer vrij actief met zijn bips aan het draaien, zoals altijd gedurende de dag) :') Loop ik rond met mijn t-shirt opgetrokken zodat niets dat plekje aanraakt, buik vol glitters! _O- :D
  dinsdag 29 december 2020 @ 16:51:08 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197061883
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 13:55 schreef Bienelientjee het volgende:
Mooi nieuws Komkommer O+

En fingers crossed voor de spuug vrije dames!

Druk bezig de kerstboom op te ruimen en het pijnlijke plekje speelt toch al op (baby is ook weer vrij actief met zijn bips aan het draaien, zoals altijd gedurende de dag) :') Loop ik rond met mijn t-shirt opgetrokken zodat niets dat plekje aanraakt, buik vol glitters! _O- :D
Mooi moment voor het grote buiken topic? _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197073299
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 12:24 schreef VKV het volgende:
Uitgerekende data:


2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd. (jongen)
15 maart: Aure (jongen)
26 maart: kwakz0r (jongen)
30 maart: Tink89
30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Tering. Ik sta op 3.... Alles gaat gelukkig nog helemaal goed
  dinsdag 29 december 2020 @ 22:14:39 #57
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197073563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2020 22:09 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Tering. Ik sta op 3.... Alles gaat gelukkig nog helemaal goed
Gedeeld 2e zelfs :D
  woensdag 30 december 2020 @ 09:23:06 #58
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197084056
Even een snelle vraag over inknippen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197084525
Pas toen al m'n hechtingen opgelost waren had ik er stukken minder last van. Ik zie in mijn WhatsAppgeschiedenis dat ik na 17 dagen nog één hechting had :P verder is het nog lang gevoelig gebleven en is het nu sinds deze zwangerschap weer gevoelig }:|

Maar het was bij mij na 12 dagen wel al minder pijnlijk dan in het begin. Misschien de verloskundige nog eens naar laten kijken? Kan ook zijn dat er een hechting niet lekker zit.
  woensdag 30 december 2020 @ 09:54:53 #60
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197084771
Ja ik zal de verloskundige bellen als het niet beter wordt. Slik nu veel pijnmedicatie maar lijkt me ook niet top voor je lichaam. Je moet er wat voor overhebben :P
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 11:58:36 #61
382129 crew  Donna
pi_197088001
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:54 schreef Sway- het volgende:
Ja ik zal de verloskundige bellen als het niet beter wordt. Slik nu veel pijnmedicatie maar lijkt me ook niet top voor je lichaam. Je moet er wat voor overhebben :P
Ik zou de VK bellen. Ik had er binnen een week geen last meer van. Ik voelde het litteken wel langer 'zitten' maar geen pijn of ongemak.

De hechting het dichts bij de anus was pijnlijk, precies toen de VK die los zou knippen was die er 's ochtends uit. Lucht je wel goed? Naakt met de benen wijd op bed? Dat helpt echt enorm goed.
pi_197088326
Mijn hechtingen werden afgestoten en zijn eruit gepulkt door de VK in week 1. Week 2 kreeg ik antibiotica voor een borstontsteking, daarna ging de pijn in de knip ook beter. Na 6 weken kon ik ermee fietsen. Na drie maanden een onderhuidse nabloeding wat nog een tijd erg pijn deed. In het ziekenhuis werd mij toen pas verteld dat je het ziekenhuis kunt bellen voor controle van je knip wanneer dan ook. Dus als je twijfelt gewoon terug maar de specialist ipv de VK is mijn advies. Ik had graag gehad dat zij zelf naar de hechting ellende in week 1 hadden gekeken.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 30 december 2020 @ 13:33:36 #63
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197091160
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 11:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik zou de VK bellen. Ik had er binnen een week geen last meer van. Ik voelde het litteken wel langer 'zitten' maar geen pijn of ongemak.

De hechting het dichts bij de anus was pijnlijk, precies toen de VK die los zou knippen was die er 's ochtends uit. Lucht je wel goed? Naakt met de benen wijd op bed? Dat helpt echt enorm goed.
Doe ik, maar ze willen niks los knippen omdat het vanzelf moet oplossen. Moet zo naar de huisarts dus zal t daar ook s vragen.
  woensdag 30 december 2020 @ 13:40:07 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197091448
Ik had er na maanden nog last van, vooral bij kou of lang staan/lopen of veel druk moeten zetten op het toilet. En nu ik weer zwanger ben, weer. Volgens de gynaecoloog is het normaal dat het gevoelig blijft, maar hoort het niet zo veel pijn te doen dat je er medicatie voor nodig hebt. Ik zou dus gewoon even bellen met je vk of gyn.

En ik vind die 9e plek al best confronterend eigenlijk. Wel druk met voorbereiden. Geboorteplan en kraamplan zijn af, de lamp hangt, postzegels zijn besteld (tip, die worden per 1 januari duurder) en alle kleertjes in maatje 50 liggen gewassen en gevouwen in de kast, net als het beddengoed en de dekentjes enzo.
Nu vooral nog even het kamertje opruimen, de plank boven de commode ophangen, gordijnen bestellen (we hebben ook rolluiken), de naamslinger maken, geboortebord laten maken door de schoonouders, het ontwerp voor het kaartje afmaken, muisjes kopen en de wandelwagenbak en maxi cosi van zolder halen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 14:13:23 #65
382129 crew  Donna
pi_197092939
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 13:33 schreef Sway- het volgende:

[..]

Doe ik, maar ze willen niks los knippen omdat het vanzelf moet oplossen. Moet zo naar de huisarts dus zal t daar ook s vragen.
Wat stom! Na (volgens mij) 6 dagen kunnen ze zonder risico losknippen als het er goed uit ziet verder. Schijnt juist vaak te gebeuren omdat ze soms te strak zitten of dat een knoopje irriteert.
Mijne waren ook oplosbaar maar ze wilden met alle liefde checken en losmaken!
  donderdag 31 december 2020 @ 12:03:22 #66
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197129075
Weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige!

Meneer heeft zichzelf omgedraaid! Maar ligt gelukkig nog steeds met zijn hoofd naar beneden! ^O^ Dus vraag me af of dat pijnlijke plekje misschien daardoor ontstaan was? (Gister trouwens weinig last van gehad) Zijn rug is nu links en hij duwt zijn knieen rechts uit! :D Wat hij ook even goed liet zien! :D
  donderdag 31 december 2020 @ 21:19:15 #67
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197144081
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 09:23 schreef Sway- het volgende:
Even een snelle vraag over inknippen;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had 3 hechtingen waarvan de achterste flink op spanning stond. Dat had ik ook aangegeven. Toen de VK even snel een blik worp en alles vond geheeld na een week heeft ze hem doorgeknipt. Je hoorde echt *ploink* en zag zo het draadje wegspringen, daarna was de pijn gelijk weg.. :X

En hoe voelt je pijn? Toen het gevoel bij mij op 'een steen in je doos' gevoel leek was dat het helen van de knip, maar het gevoel was hels :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_197144533
Ik mocht weer een middagje infuus. Weer helemaal uitgedroogd. Vooralsnog niet voor niks want kruimel loopt lekker op schema en was lekker aan het zwaaien en schoppen. O+
pi_197145531
Echt Cygne, je zou toch denken met jouw voorgeschiedenis dat een probleemloze zwangerschap ook wel een keer zou mogen... Maar fijn dat kruimel het zo goed doet!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 11:33:01 #70
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197151648
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2020 21:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ik had 3 hechtingen waarvan de achterste flink op spanning stond. Dat had ik ook aangegeven. Toen de VK even snel een blik worp en alles vond geheeld na een week heeft ze hem doorgeknipt. Je hoorde echt *ploink* en zag zo het draadje wegspringen, daarna was de pijn gelijk weg.. :X

En hoe voelt je pijn? Toen het gevoel bij mij op 'een steen in je doos' gevoel leek was dat het helen van de knip, maar het gevoel was hels :{
Het voelt alsof het super strak staat, net ff gekeken en zie nog hechtingen zitten in het gedeelte dat rood en dik is, dus bel zo even de verloskundige en ga kijken of ze idd ook wat willen doorknippen! Stomme nasleep, moet er wat voor over hebben.
pi_197151812
Cygne wat stom! Gaat het nu weer beter? Wel fijn om te zien dat de baby het goed doet.

Ah fijn die hechtingen zeg..

Wij hebben eergisteren een goede 20 weken echo gehad, wat een opluchting! Wij krijgen een jongetje!
pi_197152115
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 11:33 schreef Sway- het volgende:

[..]

Het voelt alsof het super strak staat, net ff gekeken en zie nog hechtingen zitten in het gedeelte dat rood en dik is, dus bel zo even de verloskundige en ga kijken of ze idd ook wat willen doorknippen! Stomme nasleep, moet er wat voor over hebben.
Dat zou ik wel even laten nakijken ja :*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 12:16:24 #73
342418 VKV
Plausibel
pi_197152225
Fijn Mango91! En superleuk, een jongetje! O+

Iedereen gelukkig nieuwjaar, op een jaar vol nieuw leven!

Gisterennacht lekker vuurwerk afgestoken en ons zoontje van 2 is blijkbaar een hooligan die zelf wel z'n sterretjes (en het liefst al het andere vuurwerk) zelf vasthoudt en gewoon tot 1 uur 's nachts is opgebleven. :D
Mevrouw in m'n buik deed ook mee want bij elke knal kreeg ik een trap _O-
pi_197152723
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik was de hele avond onrustig, en Melba werd boos wakker dus het was een beetje een gekke jaarwisseling.

Kon ook moeilijk de boosheid van me afzetten bij het horen en zien van zoveel vuurwerk terwijl er een verbod is. Vind het zo afschuwelijk asociaal om toch gewoon knal en siervuurwerk af te steken... :@

wij hadden een doosje kindervuurwerk en om 1 uur was Melba genoeg afgekoeld om samen te kijken hoe J dat aanstak.

De avond eindigde dus wel gezellig O+ maar het voelde niet zo “momentous” als andere jaren, terwijl het wel een bijzonder jaar wordt. Misschien omdat er op her moment dat het 12 u was een kleuter in mn oor jengelde en schreeuwde :')
Kwak
pi_197155109
Hier voelde het ook wel echt anders. Aan de andere kant ook wel bijzonder om maar met zijn drieën het nieuwe jaar in te gaan, zo met de baby op komst, normaal vieren we het altijd met wat vrienden.

Vandaag ben ik het voor het eerst echt zat. Ik ben moe, lamlendig en kan T niet zo goed verdragen, terwijl hij echt wel heel lief is. Ik wil gewoon rust aan mijn hoofd en lijf en in mijn cocon een beetje boekjes lezen, muziek luisteren en series kijken. En hoewel man echt veel doet, zijn de uren dat ik voor T zorg vreselijk vermoeiend en ben ik in no time overprikkeld. Want hoewel hij lief is, hij is niet zo van het langdurig alleen spelen. Hij zit veel aan me, kletst me de oren van mijn hoofd en pfffffff. Soms verlang ik terug naar mijn eerste verlof.
pi_197174447
@Sway Mijn vk heeft aan het einde van de kraamweek ook mijn hechtingen van de knip losgehaald. Daarna voelde het niet meer strak, heel fijn! Ik heb er nog wel wat weken last van gehad (het was gevoelig), waarop ik de vk heb gebeld en die zei dat het in een stijgende lijn beter moet gaan voelen. Dat was bij mij gelukkig het geval.

Komkommer een kloppend hartje, zo fijn! O+

En een goede 20 weken echo voor Mango91, in de pocket! *O*

Gogo, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik kijk enorm uit naar m’n verlof en dan vooral de dagen dat m’n zoon van 2,5 naar de opvang is. Lezen, netflixen, waggelen, love it. Gaat je zoon na de lockdown weer naar opvang oid? Of kun je hem een dagje ergens stallen? Zo’n oplaaddagje tussendoor doet ook vaak goed, vind ik. Echt een cadeautje.

Tink, hoe is het nu?? Ik heb zo met je te doen, het lijkt me echt vreselijk.
Wat heb je al veel gedaan! Ik moet echt nog veel doen. Wil vooral graag met het kamertje aan de slag, maar het behang dat ik had besteld bleek bij thuiskomst niet de juiste kleur, grrrr. Nu nieuwe staaltjes besteld. Hopelijk gaan de bouwmarkten na de 19e weer open zodat ik ook verf kan kopen.

En Cygne, moet jij dus veel overgeven? Gatsie.

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Het jaar waarin onze spruiten geboren worden. O+
Nog maar twee maanden werken en dan heb ik verlof omgwtfbbq. De tijd gaat zo snel. Gelukkig nog een hoop leuke dingen om naar uit te kijken, zoals een fotoshoot van de babybuik en eehh kamertje maken, moet nog wat kleertjes kopen, geboortekaartje uitzoeken (en oh ja een naam voor het kind) en eehh verlof, intake kraamzorg (heb dit keer een zzp’er uitgezocht omdat ik meer controle wilde over wie er aan mijn bed zou staan, hopelijk klikt het :') ).
Dit, dat, alles.
pi_197185384
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:04 schreef Philomijn het volgende:
Gogo, ik kan me je gevoel wel voorstellen. Ik kijk enorm uit naar m’n verlof en dan vooral de dagen dat m’n zoon van 2,5 naar de opvang is. Lezen, netflixen, waggelen, love it. Gaat je zoon na de lockdown weer naar opvang oid? Of kun je hem een dagje ergens stallen? Zo’n oplaaddagje tussendoor doet ook vaak goed, vind ik. Echt een cadeautje.
Op zich kan ik wel zo nu en dan opladen hoor, door het beroep van man en het hoogzwanger zijn, mogen wij van de noodopvang gebruik maken een is T daar dus 1 a 2 dagen per week. Een hele dag alleen met hem trek ik ook echt niet meer. De laatste keer dat ik zo'n dag had heb ik mijn schoonvader uitgenodigd, kon ik een middagdutje doen. Toen dacht ik dat dat niet meer nodig zou zijn, maar voor komende vrijdag heb ik tot nu toe niks geregeld. Hoop eigenlijk gewoon dat ik dan wel bevallen ben.

Voor jou schiet het ook al op Philomijn, leuk om lekker met het kamertje bezig te zijn! Bij de meeste bouwmarkten kan je trouwens gewoon bestellen, misschien is dat nog een optie.

Vandaag is mijn UD! *O* Ik vind het toch wel bijzonder dat ik die dit keer gehaald heb. Wel merk ik iets meer onrust voor de bevalling, wat nou als die weer niet uit zichzelf op gang komt? Of als het juist te snel gaat en we het ziekenhuis niet halen/ de opvang voor T er niet snel genoeg is? Ik blijf het gewoon lastig vinden dat het grootste gedeelte van zo'n bevalling niet te plannen is...
  zondag 3 januari 2021 @ 12:51:22 #78
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197187400
Oh wat een bijzondere dag voor je inderdaad! We blijven duimen iig :)

Ik ben laatste tijd wat afweziger geweest, heb wel meegelezen hoor en had willen reageren. Maar niet altijd de volle energie gevonden dat te doen :+

Ik heb vooral last van mijn bekken en helaas houdt de pijn aan. Ik heb nog nooit fysio gehad maar ik denk dat ik er toch een ga bellen maandag.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197187455
Doen hoor! Een goede bekkenfysio kan enorm helpen! Zelf had ik ook veel baat bij een osteopaat, maar die mogen nu niet werken geloof ik.
  zondag 3 januari 2021 @ 13:48:37 #80
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197188284
Hmm mijn vader is ook lyrisch over een osteopaat. Valt dat onder fysio of alternatieve zorg trouwens? Kan morgen wel even rondbellen of ze inderdaad zorg mogen verlenen. Dank voor je tip!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 3 januari 2021 @ 15:28:59 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197189918
Osteo is alternatieve zorg (en duur, al vind ik het het geld absoluut waard). Bekkenfysio valt onder fysio. En niet langer wachten hoor, ze kunnen vaak echt heel veel.

En spannend de UD van Gogo! Ben je het al beu?


De prenatal postte net een lijstje op Facebook met de vluchttas-essentials erop. Ze hebben er serieus ook luiers en billendoekjes (voor als het ziekenhuis die niet heeft) en kraamverband op staan. Ik heb hier weleens gevraagd of ik zoogcompressen moest inpakken, maar een ziekenhuis zonder luiers of kraamverband op een kraamafdeling?!? Raar lijstje...

Donderdag groeiecho. Man mag niet mee en ik vind het spannend. Vorige keer een p96 hoofdje en een relatief klein kindje verder. De gyn wil het extra in de gaten houden, ook vanwege de nogal heftige geboorte van de oudste, en ik zit echt de dagen af te tellen. Hoop zo dat het wat meer in verhouding is. Als dat niet zo is, bieden ze btw een inleiding met 38 weken. Weet niet of ik dat wel wil, dan maak ik nooit het 'wachten tot het begint' mee en geef ik weer het kindje niet de kans om zelf te beslissen wanneer de tijd rijp is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 3 januari 2021 @ 15:46:32 #82
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197190256
Geen idee of het per ziekenhuis of land verschilt. Toen ik het mijn verloskundige vroeg zei ze ook om zelf luiers/billendoekjes/watten enzo mee te brengen. Ze hebben wel wat dingen op voorraad, maar niet in overvloed voor iedereen. Maar hier in Engeland is de algemene zorg gedaan via de NHS, dus alles is gratis. Wat misschien de verklaring is?

Vandaag gewoon 37 weken! :o Baby is officieel aan het afbakken! Is het raar dat ik voorlopig nog helemaal niet wil dat mijn zwangerschap over is?! :D Heb zo weinig klachten (sorry voor wie wel klachten heeft) en het is zo gezellig die laatste dagen/weken zo saampies. Hij steekt ook echt goed zijn voetje uit de laatste tijd! O+ Soms zit ik met mijn vinger tegen de onderkant van zijn voetje O+

Officieel aftellen nu! En hopen dat alles goed zal gaan! O+
pi_197190427
@Philomijn overgeven niet zo heel veel meer door de zofran denk ik maar ik kon gewoon niks eten en drinken. Ik kon het ook niet wegslikken, heel soms een paar hapjes watermeloen.

Het lijkt nu wel weer beter te gaan, kan een paar kleine happen eten.

Morgen termijnecho, doorgaans de echo waarop blijkt dat het kindje niet meer leeft. Zie er echt tegen op. Hoewel dit kindje al groter is dan de kindjes bij de gemiste miskramen en ook al bewoog. In mijn hoofd gewoon steeds dat zinnetje "ik heb slecht nieuws voor jullie"
pi_197190530
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:58 schreef Cygne het volgende:
@:Philomijn overgeven niet zo heel veel meer door de zofran denk ik maar ik kon gewoon niks eten en drinken. Ik kon het ook niet wegslikken, heel soms een paar hapjes watermeloen.

Het lijkt nu wel weer beter te gaan, kan een paar kleine happen eten.

Morgen termijnecho, doorgaans de echo waarop blijkt dat het kindje niet meer leeft. Zie er echt tegen op. Hoewel dit kindje al groter is dan de kindjes bij de gemiste miskramen en ook al bewoog. In mijn hoofd gewoon steeds dat zinnetje "ik heb slecht nieuws voor jullie"
Ik duim voor jullie O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197190562
@Cygne, niet raar dat je er tegenop kijkt na alles wat jullie hebben meegemaakt. Ik ga keihard voor jullie duimen morgen. :*
pi_197190622
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 13:48 schreef monsterd. het volgende:
Hmm mijn vader is ook lyrisch over een osteopaat. Valt dat onder fysio of alternatieve zorg trouwens? Kan morgen wel even rondbellen of ze inderdaad zorg mogen verlenen. Dank voor je tip!
Mag niet, tenzij de osteo ook fysiotherapeut is en BIG-geregistreerd is, volgens mij.

@Cygne heel veel succes! :*

[ Bericht 14% gewijzigd door arvensis op 03-01-2021 16:47:49 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_197190805
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 15:58 schreef Cygne het volgende:
@:Philomijn overgeven niet zo heel veel meer door de zofran denk ik maar ik kon gewoon niks eten en drinken. Ik kon het ook niet wegslikken, heel soms een paar hapjes watermeloen.

Het lijkt nu wel weer beter te gaan, kan een paar kleine happen eten.

Morgen termijnecho, doorgaans de echo waarop blijkt dat het kindje niet meer leeft. Zie er echt tegen op. Hoewel dit kindje al groter is dan de kindjes bij de gemiste miskramen en ook al bewoog. In mijn hoofd gewoon steeds dat zinnetje "ik heb slecht nieuws voor jullie"
Jemig Cygne, ik heb het echt met je te doen. Wat moet jij verschrikkelijk hard werken :* Ik hoop dat het snel zienderogen beter gaat.

En ik duim mega mega mega hard voor jullie morgen :* Hopelijk morgen weer een horde genomen.
pi_197191369
Oh Cygne, dat is ook echt superspannend en niet op de goede manier! Hopelijk krijgen jullie goed nieuws morgen!

@Tink89 Je hoeft nu toch ook nog niet te beslissen of je tzt ingeleid wilt worden? Ik zou dat lekker nog even voor je uitschuiven. Al hoop ik vooral voor je dat de vorige keer een meetfoutje was.

Als je me gisteren had gevraagd of ik het beu was, had ik volmondig nee gezegd, maar vandaag heb ik het even helemaal gehad. Slecht geslapen en vandaag veel last van mijn maag (onsmakelijk detail: veel vieze boeren en 0 trek in eten en drinken). Probeer nu wel wat water te drinken, heb pas een halve liter op vandaag. Maar denk dat ik het avondeten oversla.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:25:17 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197193864
Gogo, dat hoef ik inderdaad niet nu te beslissen, maar ik heb nogal last van de vorige bevalling. Ik droom erover en kan er nog steeds wat van in paniek raken dat prul het zo moeilijk gehad heeft. Het zou daardoor heel veel rust brengen om een scenario te kiezen (afwachten, inleiden, sectio) en me daarop voor te bereiden. Is ook het advies van de medisch psycholoog overigens. En omdat ik nog zo veel spuug, vond de gyn inleiden sowieso wel een optie, maar dan gaat weer door m'n hoofd spoken dat de geboorte van prul misschien wel veel soepeler gegaan was als we niet ingeleid hadden... Het is een zooitje in mijn hoofd af en toe ;-)

Jammer dat je niet zo'n lekkere dag hebt, maar wel begrijpelijk hoor. Die laatste weken zijn zo dubbel!

@Cygne: er brandt morgen een kaarsje voor jullie. Ik hoop zo, zo, zo dat je goed nieuws krijgt!

Bien, is dat echt zo slecht geregeld dan? Dat je pasgeboren baby in het ziekenhuis geen luier kan krijgen omdat ze op zijn? Vind ik best bizar eigenlijk... Hier in NL slaat het lijstje van de prenatal iig nergens op, dus het lijkt erop dat het een 1 op 1 vertaling is ofzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 3 januari 2021 @ 20:39:48 #90
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197195475
@Tink89 Ik heb nog nooit een baby gehad, dus ik heb werkelijk geen idee hoe het er hier in Engeland precies aan toe gaat. Ik neem wel aan dat ze genoeg op voorraad hebben natuurlijk. Voor het geval iemand niets mee neemt. Maar maakt ons niet veel uit. Heb 10 luiers, een zak watten en billendoekjes al klaar liggen. :D Maar de zorg zelf is weer gratis, dus ik denk dat ze zo veel mogelijk proberen te stimuleren dat je zelf wat spullen mee neemt.
  zondag 3 januari 2021 @ 20:54:29 #91
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197195901
Ik duim voor jullie @Cygne

@monsterd. de fysio vond mij al rijkelijk laat met aanmelden in week 22 en intake in week 25 (kan behoorlijk oplopen die wachttijd). Als je met 12/13 weken komt kunnen ze meer qua spierversterking...

Ik heb oefeningen en houdingen en advies, maar heel eerlijk gaat het gewoon nog steeds niet goed, wel beter dan zonder fysio dat weet ik zeker.

Heb vandaag heel veel gehuild, in paniek aan t voorbereiden voor school. Vind het eng dat ik voor de klas moet staan met volle groepen 16-19-jarigen, en door de pijn slaap ik slecht, heb een heel kort lontje en 0 emotionele weerstand. Ik weet echt niet hoe ik dit nog 6 weken moet trekken... :@
Kwak
  zondag 3 januari 2021 @ 21:45:47 #92
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197197622
Kwak, en als je dit bij de baas of de bedrijfsarts aangeeft? Zo houd je het idd geen zes weken meer vol en volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je je er zo naar van voelt. Ik zou het in de groep gooien, misschien zijn er wel andere mogelijkheden. Volgens mij hoef je vanaf 28 weken ook eigenlijk niet meer voor de klas, maar dat zoek ik morgenvroeg effe op
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197197824
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Tink89 het volgende:
Kwak, en als je dit bij de baas of de bedrijfsarts aangeeft? Zo houd je het idd geen zes weken meer vol en volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je je er zo naar van voelt. Ik zou het in de groep gooien, misschien zijn er wel andere mogelijkheden. Volgens mij hoef je vanaf 28 weken ook eigenlijk niet meer voor de klas, maar dat zoek ik morgenvroeg effe op
klopt zijn de nieuwe richtlijnen mbt het coronavirus
  zondag 3 januari 2021 @ 22:00:16 #94
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197198175
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:45 schreef Tink89 het volgende:
Kwak, en als je dit bij de baas of de bedrijfsarts aangeeft? Zo houd je het idd geen zes weken meer vol en volgens mij kan het niet de bedoeling zijn dat je je er zo naar van voelt. Ik zou het in de groep gooien, misschien zijn er wel andere mogelijkheden. Volgens mij hoef je vanaf 28 weken ook eigenlijk niet meer voor de klas, maar dat zoek ik morgenvroeg effe op
Gogo stuurde me net idd een linkje. Dat geldt eigenlijk alleen als je geen 1,5m afstand kan houden.

Heb leidinggevende gemaild, die denkt wel mee hoor. Maandag bellen we even. Wellicht dat ik onderwijs vanuit huis kan gaan geven dan staat er een onderwijsassistent voor de klas en word ik geprojecteerd op t smartboard.

Het probleem is een beetje dat een hele dag vanuit huis lesgeven ook tot veel pijn leidt, aangezien ik dan nog minder rondloop en houdingen afwissel dan in een lokaal...

Voel me een beetje vastzitten... maar goed, ik ga in gesprek.
Kwak
  maandag 4 januari 2021 @ 08:26:54 #95
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197202577
En als het echt niet gaat, is het heel simpel (en dit is echt veel makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het, vind het zelf ook lastig): dan meld je je ziek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 4 januari 2021 @ 09:34:39 #96
342418 VKV
Plausibel
pi_197203148
Cygne, ik duim voor een goede en leuke echo!
pi_197203231
Ik lag er vorige zwangerschap ook met 28 weken uit, het ging gewoon echt niet meer met mijn bekken.
Onder druk van vriend hoor want zelf was ik gewoon doorgegaan tot verlof.
Het is indd misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar je moet op een gegeven moment toch echt voor jezelf en de baby kiezen.

Ik denk aan je Cygne!

Ben vandaag al weer 10 weken, time flies.
Als nu de misselijkheid en vermoeidheid ook eens zou gaan vliegen :')
  maandag 4 januari 2021 @ 10:38:10 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197203809
Ik duim heel hard Cygne, hopelijk zie je gewoon en spartelend babytje!

Wat rot dat je je nog zo slecht voelt Flav. Hier klaarde het na 12 weken echt een heel stuk op. Nog wel af en toe misselijk en vrij random spugen, maar iets meer energie en ook periodes waarin ik me goed voel maakt het veel draaglijker. Hopelijk heb jij straks hetzelfde.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197204277
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:25:52 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197204349
Wow! Hee, misschien gaat het wel gewoon goed aflopen deze keer dan? Wat heerlijk voor je Cygne O+ :'( :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197204386
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:25 schreef Lemijn het volgende:
Wow! Hee, misschien gaat het wel gewoon goed aflopen deze keer dan? Wat heerlijk voor je Cygne O+ :'( :* .
Ik was echt verbaasd.
Deze keer geen gezoek, lange stilte of moeilijke blikken.

De verloskundige was er ook ontdaan van en ik mocht lekker lang kijken. O+
pi_197204456
Oh wauw Cygne, wat een mooi begin van het nieuwe jaar O+ .
pi_197204614
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef Cygne het volgende:
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
*O* *O* *O*
Ik zet trouwens in op een meisje.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:47:27 #104
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197204629
Cygne, ik moet er gewoon een traantje van wegpinken. Zou het dan deze keer echt zo mogen zijn? Wat ontzettend fijn... Nu afwachten tot de prenatale testen toch? Is dat dan de nipt in jullie geval?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 4 januari 2021 @ 11:50:53 #105
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197204678
Wauw fantastisch om te horen cygne!

En kwakzor, ik hoop dat je een goede oplossing vindt waar je zelf ook tevreden over bent. Ik kan nog niet goed uit je verhaal opmaken of je voldoende support krijgt van je werkgever. Hij komt natuurlijk wel het makkelijkst in gang als je hem informeert over je zorgen.

Ik ga ook luisteren naar dit advies. Vanmiddag zie ik iig de bekkenfysio. En ga ook advies van de verloskundige opvolgen om halve dagen te gaan werken en ga voorstellen van mijn verlof van 36 weken naar 34 te verplaatsen. Ik had nooit gedacht dat ik daaraan zou toegeven, maar zie nu dat dit echt het beste voor mij en de baby is. Niemand anders kan zo’n keuze voor je maken als je zelf er niet voor gaat.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197204723
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:47 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, ik moet er gewoon een traantje van wegpinken. Zou het dan deze keer echt zo mogen zijn? Wat ontzettend fijn... Nu afwachten tot de prenatale testen toch? Is dat dan de nipt in jullie geval?
Nee, echt vlokkentest of vruchtwaterpunctie. Waarschijnlijk kiezen we voor de vlokkentest.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:04:40 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197204939
Ja dan heb je het snelste zekerheid he.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197205046
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef Cygne het volgende:
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
O+ O+ O+ O+ O+ :'( *O* *O* *O* *;
pi_197205146
Oh Cygne O+
pi_197205167
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef Cygne het volgende:
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
O+ O+ O+ wat is dit mooi om te lezen!
  maandag 4 januari 2021 @ 12:17:37 #111
342418 VKV
Plausibel
pi_197205186
Wauw Cygne, wat onwijs fijn, gefeliciteerd!!
pi_197205735
Wat fijn Cygne O+
pi_197206105
Zojuist de intake bij de gynaecoloog gehad. Omdat de tweeling met een keizersnede (na inleiding) ter wereld zijn gekomen, wordt mijn dossier met 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis.

Omdat ik mijn inleiding wel heb ervaren als intens (zie spoiler) heb ik de keuzehulp "bevallen na een keizersnede" aandachtig bekeken. Het idee van een normale bevalling jaagt me wat angst aan, omdat ik de vorige keer zo weinig controle had over de situatie. Toch even gevoelsmatig bij mezelf ten rade gegaan wat dan die angst triggert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was uiteindelijk een ontzettend prettig gesprek! Deze gynaecologe was ook bij mijn vorige bevalling betrokken en vond mijn wens om vaginaal te proberen maar over te gaan tot keizersnede als er oxytocine in beeld komt helemaal prima. Van alle gynaecologen die ik tijdens mijn vorige zwangerschap voorbij heb zien komen is zij toch wel echt de allerleukste O+

Overigens is het nog maar de vraag of het hele "feest" van vaginaal bevallen door gaat, omdat op dit moment mijn placenta te dicht op mijn baarmoedermond ligt. Met 32 weken dus weer baby loeren :D
pi_197207377
@Cygne: Wat fijn van de goede echo!!! *O*

@Flav: ik duim voor je dat je je snel wat beter voelt, dat eerste trimester zuigt!

@monsterd. Goed van je dat je aan de bel trekt en dingen op een lager pitje zet! Dat is niet altijd makkelijk! Ben benieuwd hoe het bij de bekkenfysio was!

@kwakz0r: hoe ging het vandaag? Nog met je leidinggevende gesproken?

@KapiteinCupcake: wat fijn dat je zo'n goed gesprek had. Je eerste bevalling klinkt behoorlijk heftig, ik snap dat je daardoor niet op een inleiding met oxytocine zit te wachten.

Vanochtend weer bij de VK geweest, alles is nog helemaal in orde. Mijn innerlijke control freak had het dit weekend een beetje lastig, daar hebben we het wel even goed over gehad. Het vertrouwen is nu wel weer terug, dat is fijn. :) Afgesproken dat als ik volgende week maandag nog niet ben bevallen, we om de dag gaan strippen. Maar eigenlijk hoop ik dat toch niet meer te halen.
pi_197207666
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef Cygne het volgende:
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
O+ Wauw O+
Dit wordt m gewoon hoor! Dat kan niet anders *O*
Wat zal je zenuwachtig zijn geweest vanochtend.

En ik heb heel sterk een meisje gevoel bij jou. En 9 van de 10 keer is mijn voorgevoel fout, dus doe de oude spullen van Wolf nog maar niet weg :D
pi_197207845
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 15:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

O+ Wauw O+
Dit wordt m gewoon hoor! Dat kan niet anders *O*
Wat zal je zenuwachtig zijn geweest vanochtend.

En ik heb heel sterk een meisje gevoel bij jou. En 9 van de 10 keer is mijn voorgevoel fout, dus doe de oude spullen van Wolf nog maar niet weg :D
Haha, ik stond wel te hyperventileren en te huilen bij de verloskundige. Maar echt fijn opgevangen. O+
pi_197207932
Cygne O+ :'( O+ *O*
pi_197208604
Cygne, ik kom even speciaal voor jou juichen hier *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_197209628
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:19 schreef Cygne het volgende:
:'( *O* O+

Ben verschrikkelijk opgelucht. Kleintje loopt precies op schema, had een prachtige snelle hartslag en was druk aan het bewegen.
Yesssssss *O* *O* *O* *O* *O* *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197211149
Wauw, Cygne. Wat een goed nieuws. :'( O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 4 januari 2021 @ 18:43:21 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197211479
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:50 schreef monsterd. het volgende:
Wauw fantastisch om te horen cygne!

En kwakzor, ik hoop dat je een goede oplossing vindt waar je zelf ook tevreden over bent. Ik kan nog niet goed uit je verhaal opmaken of je voldoende support krijgt van je werkgever. Hij komt natuurlijk wel het makkelijkst in gang als je hem informeert over je zorgen.

Ik ga ook luisteren naar dit advies. Vanmiddag zie ik iig de bekkenfysio. En ga ook advies van de verloskundige opvolgen om halve dagen te gaan werken en ga voorstellen van mijn verlof van 36 weken naar 34 te verplaatsen. Ik had nooit gedacht dat ik daaraan zou toegeven, maar zie nu dat dit echt het beste voor mij en de baby is. Niemand anders kan zo’n keuze voor je maken als je zelf er niet voor gaat.
Ja leidinggevende denkt mee hoor, ik heb vandaag met hem gesproken. Ik ga niet vanuit huis werken, want dat lost het niet op voor mij. Ik ga zien hoe lang het gaat, en meld me ziek als het niet meer gaat. Hij zei ook “vaak weet je pas wat je grens is als je eroverheen bent gegaan, zorg dat je op tijd aan de bel trekt, jij gaat voor”.

Stiekem tel ik nu een beetje af naar de tentamenweek. Die is over twee weken. Daarna zien we wel weer. Dan heb ik mijn examenklassen voor mijn gevoel in elk geval ergens “afgeleverd”.

Ik ga al met 34 weken, dat leek me al verstandiger :Y
Kwak
  maandag 4 januari 2021 @ 18:43:53 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197211488
@Cygne lees net je nieuws pas! Wat fijn! Ik duim echt dat t goed zit O+ wat een mooie stap al!
Kwak
pi_197212350
@Cygne wat een mooi nieuws O+
pi_197212743
Wat een mooi nieuws Cygne! O+
  maandag 4 januari 2021 @ 20:48:51 #125
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197214290
Good vibes hier. Dikke jompel voor @Cygne en een stiekeme bijlees voor @Gogo83 ;)

En veel sterkte @kwakz0r natuurlijk, maar dat viel even niet onder de good vibes ;)
pi_197215010
@Cygne, wat een mooi nieuws, superfijn O+ *O*
  maandag 4 januari 2021 @ 21:15:42 #127
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197215307
Engeland weer in volledige lockdown. Ik hoop dat ze niet terug gaan naar bevallen in je eentje. ;( Want dat zou echt schandalig zijn als ze dat weer invoeren.
  maandag 4 januari 2021 @ 21:20:15 #128
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197215465
Ik ben even met heel andere dingen bezig dus lees af en toe mee, maar Cygne!! Wat een geweldig mooi nieuws!! Ik ben zo blij voor jullie!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197219706
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:15 schreef Bienelientjee het volgende:
Engeland weer in volledige lockdown. Ik hoop dat ze niet terug gaan naar bevallen in je eentje. ;( Want dat zou echt schandalig zijn als ze dat weer invoeren.
Oh nee dat kan echt niet :{
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:19:40 #130
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197220019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:34 schreef Mango91 het volgende:

[..]

Oh nee dat kan echt niet :{
Voorlopig staat in de nieuwe overheids regels dat het wel mag! Maar hangt natuurlijk volledig af van ons ziekenhuis. Dus even afwachten wat die gaan zeggen. Ik neem aan dat ze niet weer terug gaan naar die barbaarse perikelen! :{w
pi_197220294
Oh spannend Bientje, maar ik hoop dat je partner gewoon mee mag.

Kwak, fijn dat er met je wordt meegedacht, maar wel echt op tijd aan de bel trekken als het niet gaat hoor! Maar ik snap ook wel dat je je examenklassen ergens wilt afleveren, hopelijk kom je de komende 2 weken goed genoeg door :*

Monsterd, hoe is het gegaan bij de bekkenfysio?

En wat goed dat het zo'n fijn gesprek was KapiteinCupcake, dat scheelt ontzettend. Je eerste bevalling klinkt heftig, hopelijk gaat het nu flink anders :*

Gisteren alweer de 30 weken aangetikt. Nog maar 6 weken tot verlof dus, het schiet op! Vandaag weer op controle en spreekuur bij de gyn en verpleegkundige. Hoewel ik de baby elke dag heel veel voel, vind ik het toch fijn om even te spieken. Zeker na alle babyproblemen in onze (nabije) omgeving ;(
pi_197221693
Shit Bienelien, ik hoop dat jouw partner gewoon bij de bevalling kan zijn inderdaad. Ik neem ook aan dat het geen probleem moet zijn, maar het zou toch echt te gek voor woorden zijn als het niet zou kunnen zeg...

Aure, kan me voorstellen dat het fijn is om even te kunnen babyloeren! Hoe is het nu met je vrienden? Mag ook in PM of spoiler, heb in ieder geval veel aan jullie gedacht afgelopen periode :*

Gogo, ik hoop dat het strippen wat doet en je niet te lang zoet ermee bent!!

Door Philo en Maria heb ik mezelf even een schopje gegeven en ben ik gisteren maar eens naar babykaartjes gaan kijken. Zo gek en leuk om de naam op een (virtueel) kaartje te zien! Kan niet wachten op de proefdrukjes haha.
Vandaag officieel 24 weken, vind ik wel een mooie mijlpaal. Ik zou het vieren met een taartje als ik niet zoveel maagzuur zou hebben ;(. We hebben thuis de zolder verbouwd, waardoor we na de lockdown een start kunnen maken met het babykamertje O+ En dan wordt het opeens wel heel echt allemaal!
pi_197221968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:31 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Shit Bienelien, ik hoop dat jouw partner gewoon bij de bevalling kan zijn inderdaad. Ik neem ook aan dat het geen probleem moet zijn, maar het zou toch echt te gek voor woorden zijn als het niet zou kunnen zeg...

Aure, kan me voorstellen dat het fijn is om even te kunnen babyloeren! Hoe is het nu met je vrienden? Mag ook in PM of spoiler, heb in ieder geval veel aan jullie gedacht afgelopen periode :*

Gogo, ik hoop dat het strippen wat doet en je niet te lang zoet ermee bent!!

Door Philo en Maria heb ik mezelf even een schopje gegeven en ben ik gisteren maar eens naar babykaartjes gaan kijken. Zo gek en leuk om de naam op een (virtueel) kaartje te zien! Kan niet wachten op de proefdrukjes haha.
Vandaag officieel 24 weken, vind ik wel een mooie mijlpaal. Ik zou het vieren met een taartje als ik niet zoveel maagzuur zou hebben ;(. We hebben thuis de zolder verbouwd, waardoor we na de lockdown een start kunnen maken met het babykamertje O+ En dan wordt het opeens wel heel echt allemaal!
Geboortekaartje, leuk O+ Ik moet er ook echt even mee aan de slag. Deze week maar eens doen.

Ik weet niet meer zo goed wat ik als laatst heb verteld maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:54:25 #134
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197224427
Wat ontzettend moeilijk Aure. Ook als je zelf zwanger bent, want hoe ga je er inderdaad mee om. Sterkte!

KCK: leuk he, die kaartjes? Wij hebben er 5 liggen haha. Daardoor zijn we wel uit de naam nu en het kaartje is ook uitgekozen.

Hier morgen 25 weken. Baby is sterk! Duidelijk aan de buitenkant te voelen nu en ook te zien, ik kan er uren naar kijken! Mijn conditie was heel erg slecht geworden dus ik probeer het nu rustig weer wat op te bouwen. Wat langer lopen waggelen en fietsen op mijn elektrische vriendje. Daar voel ik me goed bij, al voelt het wel gek dat ik dat allemaal doe maar nog wel maar 2-3 uur per dag werk. Maar goed, baby gaat even voor.

Verder doe ik heel kalm aan. Ik ga eens bezig met een bevalplan (ik heb veel meningen) en ik ben bezig met een diabetes dagcurve die (ik zit op dag 2) overduidelijk geen diabetes aangeeft dus dat is top!
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 15:17:46 #135
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197226217
Maria bijzonder he hoe snel een zwangerschap op je conditie heeft hè. Ik was er ook verbaasd van maar goed dat je lekker kunt fietsen enzo ^O^.

Ik ben gisteren voor het eerst bij de bekkenfysio geweest en ben eerlijk gezegd niet heel lyrisch. Heb alleen algemene oefeningen meegekregen die voor meer mobiliteit moeten zorgen. Maar deze oefeningen kende ik al. Op mijn vraag wat ik kan doen aan de continue pijn krijg ik als antwoord om donderdag opnieuw te komen. Dat voelt voor mij wel als een commerciële cliffhanger hoor }:| Maar misschien moet ik er niet zo bevooroordeeld in staan, dus ik ga het donderdag opnieuw proberen. Pijnklachten nemen ondertussen wel toe en wil ook niet dagelijks paracetamol slikken eigenlijk, dus verdraag ik de boel maar.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197231283
Wat een domper Monsterd.
Bij mij deed de fysio destijds m'n bekken stabiliseren (of hoe ze dat noemde) en los masseren. Dat gaf soms verlichting maar soms ook meer pijn om dan de dagen erna pijnvrij te zijn.
Oefeningen had ik ook gekregen maar hadden geen nut.
Misschien kun je vragen of jouw fysio dat ook kan doen?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:07:03 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197232486
Is het wel een echte bekkenfysio of ben je bij een gewone geweest?

Mijn nesteldrang blijft maar gaan. Vandaag 28 weken en de box staat en ik ben begonnen met het wassen van de hoes van de autostoel en de draagdoek, deken enzovoorts. Alle kleertjes en lakentjes enzo had ik al gedaan. Beetje vroeg misschien, maar ik blijf maar akelig dromen dat spruitje met 32 weken geboren wordt en ik geloof daar rationeel niks van, maar m'n hormonen willen alles toch voor dan klaar hebben. Gekke dingen zijn het.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:17:38 #138
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197232795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:07 schreef Tink89 het volgende:
Is het wel een echte bekkenfysio of ben je bij een gewone geweest?

Mijn nesteldrang blijft maar gaan. Vandaag 28 weken en de box staat en ik ben begonnen met het wassen van de hoes van de autostoel en de draagdoek, deken enzovoorts. Alle kleertjes en lakentjes enzo had ik al gedaan. Beetje vroeg misschien, maar ik blijf maar akelig dromen dat spruitje met 32 weken geboren wordt en ik geloof daar rationeel niks van, maar m'n hormonen willen alles toch voor dan klaar hebben. Gekke dingen zijn het.
Lekker juist als je dit allemaal al hebt gedaan, ivm de verbouwing van onze badkamer zit alles hier onder het stof dus ik kan niet eerder alles wassen dan het verbouwen klaar is. Dan zit ik toch echt al in week 34 :’).

En het is een gespecialiseerde fysio in bekken. Ik heb idd doorgevraagd naar omgang met de pijnklachten maar dat heeft ze echt uitgesteld tot de volgende afspraak. Ik hoop dat het donderdag beter gaat en anders neem ik toch contact op met de huisarts want ik kan door de pijn niet goed lopen, liggen of zitten. Dat gezegd hebbende, vanavond 918 meter gelopen met de uitlaatronde van onze honden; dat voelde als een serieuze opgave :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:21:59 #139
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197232915
Da's bijna een kilometer, doe ik je niet meer na hoor. Hopen dat het donderdag beter gaat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:23:02 #140
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197232933
@monsterd. De vervelende waarheid is dat je er simpelweg weinig aan kan doen. -O-

Ik kreeg bij de eerste keer vooral onderzoek of t een structuurprobleem of een spierprobleem was, gelukkig lag het niet aan de aanleg en vooral aan de banden en spieren. Verder alleen de opdracht on 6-7 keer per dag in bepaalde houdingen aan mn buikspieren te denken (absoluut niet aanspannen).

Tweede keer kreeg ik houdingen om te oefenen (lopen, staan, bukken) waarbij mijn bekken het minst belast wordt en oefeningen voor s avonds voor t slapen

Derde keer herhaald of de houdingen er goed inzitten en losgemasseerd

Nu overmorgen vierde sessie.

Ik weet dat t nog slechter zou gaan als ik niet bewust aan die houdingen dacht, maar echt verbeteren kan niet zei ze, niet op deze termijn. Ik zou eigenlijk vaker even moeten gaan liggen, ook overdag. En de arts in t zkh benadrukte dat ik echt gewoon paracetamol moet nemen...
Kwak
pi_197233154
Wat balen dat het zo tegenviel monsterd! Wat mij het beste geholpen heeft is afwisseling en rust beter afwisselen en bij sommige dingen beter op mijn houding letten. Daarvoor vond ik de app Rost Moves Mama heel handig.

Fijn dat de dagcurves zo goed zijn Maria!

En Tink lekker bezig! Ik hoop dat je dromen gewoon bij nare dromen blijven. ;)
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:09:03 #142
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_197234167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:17 schreef monsterd. het volgende:
Maria bijzonder he hoe snel een zwangerschap op je conditie heeft hè. Ik was er ook verbaasd van maar goed dat je lekker kunt fietsen enzo ^O^.

Ik ben gisteren voor het eerst bij de bekkenfysio geweest en ben eerlijk gezegd niet heel lyrisch. Heb alleen algemene oefeningen meegekregen die voor meer mobiliteit moeten zorgen. Maar deze oefeningen kende ik al. Op mijn vraag wat ik kan doen aan de continue pijn krijg ik als antwoord om donderdag opnieuw te komen. Dat voelt voor mij wel als een commerciële cliffhanger hoor }:| Maar misschien moet ik er niet zo bevooroordeeld in staan, dus ik ga het donderdag opnieuw proberen. Pijnklachten nemen ondertussen wel toe en wil ook niet dagelijks paracetamol slikken eigenlijk, dus verdraag ik de boel maar.
Ik werk als receptioniste bij een fysio praktijk en wij krijgen véél mensen die willen overstappen, omdat veel fysiotherapeuten momenteel veel hands-off werken, omdat ze zo min mogelijk met hun patiënt in aanraking willen komen uit angst voor besmetting. Wij hebben momenteel onze behandelingen verkort naar 20 minuten, waarvan maximaal 15 minuten behandelen. Met wat slim handelen is er echt veel mogelijk. Oefeningen houden het probleem in stand voor een groot deel.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:48:08 #143
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197235195
Ziekenhuis houdt voorlopig dezelfde regels aan! *O* Dus bij 4cm en erboven mag hij er gewoon bij zijn.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:40:12 #144
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197236511
Dank jullie wel voor de oppepper! Ik wil de waarheid dat het niet over gaat best geloven hoor, maar het voelt nu wel als een exces om continue pijn te voelen. Ik heb vanmiddag nog op de bank kunnen slapen en nu ik halve dagen ga werken kan ik de middagen beter benutten om plat te liggen en mijn lijf rust te gunnen. Wellicht vlakt het wat af, anders heb ik nog wat lange weken te gaan :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:40:54 #145
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197236526
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Ziekenhuis houdt voorlopig dezelfde regels aan! *O* Dus bij 4cm en erboven mag hij er gewoon bij zijn.
Whoei wat een positieve opluchting ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 6 januari 2021 @ 01:16:42 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197237983
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 15:17 schreef monsterd. het volgende:
Maria bijzonder he hoe snel een zwangerschap op je conditie heeft hè. Ik was er ook verbaasd van maar goed dat je lekker kunt fietsen enzo ^O^.

Ik ben gisteren voor het eerst bij de bekkenfysio geweest en ben eerlijk gezegd niet heel lyrisch. Heb alleen algemene oefeningen meegekregen die voor meer mobiliteit moeten zorgen. Maar deze oefeningen kende ik al. Op mijn vraag wat ik kan doen aan de continue pijn krijg ik als antwoord om donderdag opnieuw te komen. Dat voelt voor mij wel als een commerciële cliffhanger hoor }:| Maar misschien moet ik er niet zo bevooroordeeld in staan, dus ik ga het donderdag opnieuw proberen. Pijnklachten nemen ondertussen wel toe en wil ook niet dagelijks paracetamol slikken eigenlijk, dus verdraag ik de boel maar.
Als je een kantoorbaan hebt, probeer eens een yogabal. Een fatsoenlijke heb je voor 20 euro, ik merkte het aan het eind van de eerste werkdag al heel duidelijk. Vanaf die dag alleen nog echt last gehad van m'n bekken bij uit bed komen. Tijdens de bevalling ook een uur of 2 op gezeten trouwens ^O^ lekker met m'n kop op het bed, laat die weeën maar komen. Kon ze prima wegademen op die manier en tussendoor een beetje draaikonten.

Hopelijk snel verlichting :* .
Resistance is futile.
pi_197240172
Ik mag me zo bij de vk melden voor echo. Gisteren ineens stolsels en helderrood en redelijk wat bloedverlies. Gewoon 1 dag na die mooie echo. Die hadden we nog niet op de bingokaart. |:(
  woensdag 6 januari 2021 @ 10:44:56 #148
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197241008
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 09:42 schreef Cygne het volgende:
Ik mag me zo bij de vk melden voor echo. Gisteren ineens stolsels en helderrood en redelijk wat bloedverlies. Gewoon 1 dag na die mooie echo. Die hadden we nog niet op de bingokaart. |:(
Aaah nee... succes!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197241099
Oh kut Cygne, succes dadelijk :*

Ik heb vannacht zo'n verschrikkelijke nachtmerrie gehad.. bah ben dr al de hele dag door van slag.
pi_197241300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 10:51 schreef Flav het volgende:
Oh kut Cygne, succes dadelijk :*

Ik heb vannacht zo'n verschrikkelijke nachtmerrie gehad.. bah ben dr al de hele dag door van slag.
Wat naar is dat hè. :*
Hier alles goed. Kindje loopt zelfs voor op groei. Bloeding waarschijnlijk van t spugen.
pi_197241410
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat naar is dat hè. :*
Hier alles goed. Kindje loopt zelfs voor op groei. Bloeding waarschijnlijk van t spugen.
Oh pfooeehh!! Wat een opluchting!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 6 januari 2021 @ 11:42:38 #152
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197241808
Ik had ook echt enorm veel bloed, tot 16 weken. Dat heel de wc pot rood zag soms, maar het meisje bleef vrolijk zitten. Dat sloopt je zenuwen wel aardig, maar heel erg fijn dat de kleine erwt nog goed op zijn plekje zit! 💜

Continu pijn voelen is slopend ja, maar het went ook. Ik zou wellicht eens kijken of een manueel therapeut iets kan doen, veel pijn komt ook voort uit de SI gewrichten en die kunnen gestabiliseerd worden. Wie weet helpt dat. En anders tja, toch helemaal ziekmelden wellicht. Want dan kun je veel rust nemen en dat is eigenlijk het enige dat werkt. Iets doen en dan plat.

Zou zwemmen niet iets voor je zijn? Toch wat beweging, wat goed is, maar dan zonder belasting. Of een elektrische fiets (lenen misschien?). Hoewel ik gister aardig zat te hijgen na m'n half uurtje fietsen haha. Lopen is in elk geval behoorlijk belastend voor je gewrichten en banden (daarom kan ik wel goed fietsen maar heb ik met lopen vaker de rolstoel nodig). Maar goed, ik kan een ander geweldig advies geven terwijl ik ziek&zwanger soms echt gruwelijk m'n grenzen overga 🙃
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197242017
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat naar is dat hè. :*
Hier alles goed. Kindje loopt zelfs voor op groei. Bloeding waarschijnlijk van t spugen.
Och, wat een geluk. :* Ik hoop dat dit niet de rest vd zwangerschap doorgaat bij jou, je verdient wel een beetje rust.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197242529
37 weken vandaag. Geldt de meldplicht nog tegenwoordig? Want dan mag ik wel een alarm gaan zetten. :P

Ondertussen ben ik druk bezig de laatste dingen in huis te halen, via de post. Ik denk dat er deze week elke dag wel wat word bezorgd. Arme postmeneer. En ik ben al een week op zoek naar de kruiken waarvan ik weet dat ik ze verhuisd heb, maar die onvindbaar zijn. Laatste kleertjes zijn onderweg, en het grote wassen is begonnen. Niet dat ik verwacht binnen 3 weken al een baby te hebben, maar toch. In theorie zou het wel kunnen. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 6 januari 2021 @ 12:56:22 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197242890
Wow, 37 weken! Dat klinkt echt goed Nanuke. Waar hoop je te bevallen eigenlijk? Daar moet ik ineens aan denken bij deze mijlpaal.

Tjee Cygne ik had je bloed-en-spoedecho-verhaal gemist. Gelukkig dat alles nog steeds goed was...

Wat akelig zoveel mensen met bekkenpijn! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197243207
Ik hoop in het ziekenhuis, want ik ben medisch. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 6 januari 2021 @ 14:05:07 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197244098
Cygne, ik ben zo blij voor je dat het goed bleek te zijn. Wat moet de moed jou in de schoenen gezakt zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197244342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 14:05 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, ik ben zo blij voor je dat het goed bleek te zijn. Wat moet de moed jou in de schoenen gezakt zijn.
Ik was logistiek de curettage al aan het plannen, en het afzeggen van het wkz. Echt heel verbaasd dat het nog goed zat.
pi_197244403
Ach Cygne :* maar wat fijn dat het goed is O+ hopelijk geen gekke dingen meer vanaf nu.
pi_197245896
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2021 11:07 schreef Cygne het volgende:

[..]

Wat naar is dat hè. :*
Hier alles goed. Kindje loopt zelfs voor op groei. Bloeding waarschijnlijk van t spugen.
Ohh wat fijn!
Wat rot dat je nog zo veel moet spugen ;(
  woensdag 6 januari 2021 @ 17:35:24 #161
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_197247869
Hoe gaat het bij Bienelientje, de gedeelde #3?
  woensdag 6 januari 2021 @ 18:35:58 #162
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197249041
Cygne, fijn dat alles toch nog goed is! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 17:35 schreef Holy_Goat het volgende:
Hoe gaat het bij Bienelientje, de gedeelde #3?
Hier alles prima! Voorlopig nog geen enkel lichamelijk teken dat er binnenkort ook maar iets staat te gebeuren!

Heb vrij weinig klachten. Geen pijn of ongemak. Merendeel is vaak plassen en wat lichte lekkage daar beneden! :') Verder vrij weinig problemen! Voel me heel erg goed zelfs! En meneer is nog altijd lekker druk op zijn tijd! :D Met name met zijn voetjes trappelen en zijn kontje uitsteken! _O- En 's nachts is hij heerlijk rustig. Soms voelt het als té perfect! Haha.

Voor de rest ben ik lekker rustig aan het afwachten. Heb niets te doen. Netflix bingen en gamen. Soms een beetje huishouden! :') Zitten hier in Engeland in volledige lockdown. Ik mag dus alleen naar buiten voor wat beweging. En je mag geen bezoek thuis ontvangen. Dus zit thuis heerlijk in mijn bubbel. Laatste baby spulletjes bestellen en moet mij inhouden om niet meer te willen kopen! :D En ziekenhuis tas staat uitgestald! Nog een paar laatste extra dingetjes denk ik.

En besloten dat ik een water bevalling wil proberen! Dus hopelijk als alles begint, zijn de twee beval suites in het ziekenhuis met een echt bevalbad vrij! O+ En dan maar hopen dat ik het aankan! O+

En bij jou alles goed?
pi_197249342
Morgenochtend al weer de termijn echo :X
Gelukkig zijn we om 9.15 al aan de beurt.
pi_197249864
Spannend Flav!
Kwak
  woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:18 #165
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197250057
Spannend!

Hoe gaat het bij jou Kwak?

Ik heb morgen om 9:10 groeiecho (hopelijk geen p96 hoofd meer) zonder m'n man, dan anderhalf uur wachten en om 11 uur in hetzelfde ziekenhuis afspraak bij de med. psych met m'n man (die moet dus vanaf 9 uur in de auto wachten, arme kerel) en dan 's middags om half vier nog de afspraak bij de gyn. Ik denk dat ik om 19 uur op één oor lig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197250662
Jeetje Tink, dat zwanger zijn is zo gewoon fulltime dagbesteding!

Fijn Cygne dat er niks aan de hand bleek!
pi_197250725
Spannend Flav!

Tink, volle dag!

Hier morgenochtend naar de klinisch geneticus en gynaecoloog, vind het toch wel spannend alleen.

En vanmiddag gebeld door een aios gyn. Ze ging nog voor een week zofran en emesafene voorschrijven, maar dan moest ik toch stoppen want. Heel. Slecht. Voor. De. Baby. En de piek zou ik zo onderhand wel bereikt moeten hebben. Ik kan nu met Zofran al niks. Zonder is het gewoon een paar keer per uur spugen. Maagzuur, dan gal, dan bloed en het stopt dan gewoon niet. Ben inmiddels al een ruime 10 kilo kwijt. Maar dat geeft niet, want ja ik heb reserves hè. :')
pi_197252409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 19:18 schreef Tink89 het volgende:
Spannend!

Hoe gaat het bij jou Kwak?

Ik heb morgen om 9:10 groeiecho (hopelijk geen p96 hoofd meer) zonder m'n man, dan anderhalf uur wachten en om 11 uur in hetzelfde ziekenhuis afspraak bij de med. psych met m'n man (die moet dus vanaf 9 uur in de auto wachten, arme kerel) en dan 's middags om half vier nog de afspraak bij de gyn. Ik denk dat ik om 19 uur op één oor lig.
Klinkt als een intensieve dag!

Mijn drie werkdagen van de week zitten er weer op :+ ben helemaal op. Morgen de eerste dag “dienst” als thuisschoolmoeder haha man deed t tot nu toe.

Vandaag weer curve geprikt. Waardes zijn iets hoger, maar de mindfuck is dat ze zo laag waren dat dit nu hoog voelt terwijl t keurig is :')

Nuchter 5,2 (5,3 is afkapwaarde dus die vind ik spnnend)
Ontbijt 5,4
Lunch 5,0
Diner 5,0

Na de maaltijd is 4,0-6,7 normaal. Zit dus prima.

Ben een beetje rillerig, slecht geslapen en vanmorgen ook heel gestresst dus wie weet dat dat wat met die nuchtere suiker deed. Bij niet zwangeren is alles tot 6.0 nuchter volgens mij nog acceptabel (liefst onder 5,5) dus ik probeer me niet teveel zorgen te maken.
Kwak
pi_197252437
@Cygne wat stom! Er zijn toch heel veel zwangeren die maandenlang die medicatie gebruiken?
Kwak
pi_197252973
Wat stom Cygne, ik snap dat ze voorzichtig zijn met medicatie bij zwangeren maar je constant beroerd voelen en veel braken zal ook niet gezond zijn.

Misselijkheid is nu met vlagen ipv elke dag, prima.
Maar die gore smaak in m'n mond na alles wat ik eet is nog vervelender. Gatverdamme, daar wordt ik dus wel weer misselijk van.
Voorlopig kan ik me goed helpen met Suprimal.
Zit 1 stof minder in dan Emesafene en is vrij verkrijgbaar (werk in een apotheek en als ik dus emesafene zou pakken weten ze al genoeg :P )
Hopelijk morgen een mooie echo dan kan ik het vertellen op t werk, zou veel voor ze verklaren haha.
pi_197254796
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2021 20:49 schreef kwakz0r het volgende:
@:cygne wat stom! Er zijn toch heel veel zwangeren die maandenlang die medicatie gebruiken?
Klopt. Mijn fertiliteitsarts heeft laatst nog de laatste onderzoeken voor me opgezocht en zij zei dat het veilig was. De vorige gynaecoloog die ik sprak zei dat ook en dat ik af kon proberen te bouwen als ik me wat beter voelde. Maar deze was dus weer tegen.

En gek genoeg als mijn man belt, is het nooit een probleem. :')
  donderdag 7 januari 2021 @ 09:31:58 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197261562
Cygne, ik gebruik nu 22 weken af en aan zofran en primperan. Volgens mijn gyn is het volgens de laatste onderzoeken gewoon veilig. Gek dat ze het er bij jou blijkbaar niet over eens zijn.

Groeiecho was oké! Geen monsterlijk groot hoofd meer (wel nog steeds groot, maar toch) en alles zag er goed uit. Geen gezichtje gezien, dat blijft spruitje onmogelijk maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197262352
Termijn echo was goed O+
Wat een verschil toch weer dan bij 7 weken, er zwemt nu een echt mensje in m'n buik.
Nou ja zwemt, hij/zij lag voornamelijk te chillen haha.
Nu weer wat dagen vooruit gezet en nu precies 11 weken, klopt weer met mijn eigen telling.
pi_197262449
Fijn van de goede echo's dames O+
pi_197262967
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 09:31 schreef Tink89 het volgende:
Cygne, ik gebruik nu 22 weken af en aan zofran en primperan. Volgens mijn gyn is het volgens de laatste onderzoeken gewoon veilig. Gek dat ze het er bij jou blijkbaar niet over eens zijn.

Groeiecho was oké! Geen monsterlijk groot hoofd meer (wel nog steeds groot, maar toch) en alles zag er goed uit. Geen gezichtje gezien, dat blijft spruitje onmogelijk maken.
Inderdaad. Deze gynaecoloog wilde me graag terug op primperan ipv Zofran. Maar daar kan ik niet tegen.

Fijn van de echo!

Flav ook, wat goed!
pi_197266056
Fijn van de goede echo's, @Tink89 en @Flav!

Behalve dat ik vanochtend even uit bed ben geweest voor ontbijt met man en kind en wat regelingen, kom ik net pas uit bed. Het was weer een beroerd nachtje. Maar ik geniet wel van die ochtendjes ultieme rust op dagen dat T er niet is. Hopelijk komen er daar niet al te veel meer van!
  donderdag 7 januari 2021 @ 14:49:29 #177
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197267041
Heeft iemand nog tips qua snacks om mee te nemen naar het ziekenhuis? Wij zullen de kamer niet afmogen en het ziekenhuis winkeltje is gesloten vanwege corona.

Op dit moment heb ik:
Lucozade (zonder bubbels)
M&Ms
Muesli repen
En manlief zal wat boterhammetjes smeren zodra het hier begint :D
Afhankelijk wanneer het begint misschien wat vers fruit de tas in gooien?
pi_197269090
Ik heb zelf een bakje met gedroogd fruit en noten, voor man een flesje cola en wat snickers. Verder nemen we niks mee, omdat wij indien nodig eten krijgen in het ziekenhuis. Ik zou voor jezelf voor licht verteerbare dingen zorgen.
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:32:56 #179
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197269358
Slim dat je eraan denkt. Ik zou van alles meenemen, zoet en zout :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197270460
Fijn van de goede echo's, dames!
Succes met afwachten, Gogo! Ben benieuwd wanneer jullie kleintje zich aandient.

Pff, anderhalve week verder sinds de vitaliteitsecho en wat voel ik me de laatste dagen toch slecht. Vlak voor Kerst begon het heel af en toe misselijk zijn al, maar vanaf afgelopen weekend is dit echt volle bak gekomen. Tot vanmorgen iedere ochtend 1x overgegeven en nadien ging het wel, maar vandaag al 3x overgegeven en heel de dag zo'n raar gevoel, blehhh. Heb geen eetlust en alles wat ik vanmorgen at (licht verteerbaar), kwam er weer uit. Nu maar focussen op genoeg drinken en zout binnen krijgen, zodat ik niet slap word. Ik heb gelukkig genoeg reserves, maar ik heb me wel eens beter gevoeld...

Vanmiddag ook bij de HA geweest (voor iets anders dan de misselijkheid) en toch het vele misselijk zijn van de afgelopen dagen even snel aangestipt. Ze gaf de gembertip, dus ik heb nu van die capsules in huis. Gelukkig zei ze wel dat ik gelijk aan de bel moet trekken als het niet beter wordt daarmee.

Morgen zou ik 8 weken zijn volgens de echoscopiste, moet er niet aan denken dat dit nog een paar weken zo doorgaat... Wel een geluk bij een ongeluk: mijn leerlingen en collega's hoeven nu niet zo te zien dat ik snel naar de wc moet. Laat die lockdown nog maar tot februari duren in dat geval...
  zaterdag 9 januari 2021 @ 21:53:07 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197314103
Balen van de misselijkheid. Durf aan de bel te trekken als je echt te weinig binnen krijgt of te veel weer eruitgooit. Er is medicatie die je kan helpen en uitdroging kun je beter voorkomen dan genezen. Succes!

Ik wandelde vandaag met prul naar de speeltuin bij m'n moeder. Da's letterlijk 5 minuten. Ik moest op de heenweg drie keer stoppen voor een harde buik. Da's toch niet normaal meer? M'n gyn zegt 'kunnen we niks aan doen, rustig aan doen', maar dit is wel echt anders dan bij prul. Ik moet nog 11,5 week, ik moet toch wel vijf minuten kunnen lopen?

Donderdag btw ook nog uitgebreid met de psych en de gyn gesproken over de vorige bevalling en vol vertrouwen naar buiten gegaan. De gyn maakt een aantekening op de 'homepage' van m'n dossier dat (de samenvatting van) m'n geboorteplan gelezen moet worden en ze kwam zelf met een heel fijn digitaal format voor dat plan. Kan ik online invullen, bespreken we de volgende keer en dan is het meteen te vinden in m'n dossier. Dus geen uitgeprinte blaadjes die ik tzt iemand onder z'n neus moet duwen, maar gewoon een 'lees de opmerking van dr. Bladiebla'. Zo fijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197318092
@Komkommerschijfje: hoe gaat het nu? Helpen de gembercapsules? Schroom niet om om medicatie te vragen als dat niet helpt!

@Tink89: tja, ik weer niet of het normaal is dat je niet vijf minuten kan lopen zonder harde buiken. Is ook niet belangrijk, het is gewoon klote, dat is het enige wat telt. Had je wel genoeg (ook mentale) rust de rest van de dag? Fijn dat je met zo'n goed gevoel bij de psych en gyn vandaan kwam!

Hier alles nog steeds rustig, op af en toe wat gerommel na. Ik ben vandaag 41 weken en mentaal ga ik heen en weer tussen er helemaal klaar mee zijn en deze stilte voor de storm wel prima vinden. Morgenochtend weer naar de VK, dan gaat ze voor het eerst strippen en krijg ik een controleafspraak in het ziekenhuis. Ik wil niet over de 42 weken heen, maar eigenlijk ook niet ingeleid worden. Dus hopelijk gaat het strippen maandag (of woensdag of vrijdag) een zetje geven.
  zondag 10 januari 2021 @ 08:40:36 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197318317
Spannend Go, hopelijk helpt het strippen! Je komt nog redelijk relaxed over _O_

En ik dacht dat ik rustig aan gedaan had, maar je hebt wel een heel goed punt met je mentale rust. M'n hoofd is nogal druk, kan ik best eens wat meer aandacht aan geven. Txs!

Edit; ik kreeg trouwens gisteren ook de eerste opmerking over de laatste loodjes van een mevrouw die we tegenkwamen. Ik moest echt even op m'n tong buiten. Het was lief bedoeld, dus heb maar niet gezegd dat ik nog bijna 3 maanden moet _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 10 januari 2021 @ 08:40:57 #184
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_197318323
Goedemorgen allemaal. Ik ben er gisterochtend achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje ( mijn vriend heeft al een zoontje). Twee tests gedaan (want overtijd), een in de ochtend, niet te missen zo duidelijk en later op de dag (omdat ik het niet kon geloven) nog een van clear blue. Ook een dikke plus. Hoefde er niet eens op te wachten.
Natuurlijk ben ik erg blij en vriendlief zit al zo’n beetje op een roze wolk (zo lief) maar ik vind het voor nu nog erg spannend. Ik hoop dat bij mij het blije gevoel ook gaat overheersen.

We wonen nog niet samen, deze zwangerschap is dan ook niet echt gepland, maar daarover hebben we allemaal al plannen gemaakt en dat gaat helemaal goedkomen.
Het lijkt me leuk hier mee te lezen en te schrijven :)
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
  zondag 10 januari 2021 @ 08:46:26 #185
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197318351
Gefeliciteerd, de eerste periode voelt sowieso spannend! Er vinden allemaal veranderingen in je lichaam plaatst, dat mag je mentaal ook een plekje geven. Maak je niet druk dat het dus spannend aanvoelt.
En zo te merken komt je relatie in een stroomversnelling; veel geluk samen :)


Ik tik vandaag de 32 weken aan, @Tink volgens mij las ik in zo’n wekelijkse mail dat de baby steeds meer ruimte inneemt en je daardoor kortademiger wordt. Ik heb het gisteren ook gemerkt bij het boodschappen doen. Ik doe nu boodschappen voor onszelf en mijn ouders, ga meestal na 2 winkels. Ik was kapot joh :+. Mijn tempo zakte gewoon naar standje senior hoor .
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197318532
Gefeliciteerd en welkom thatsmeh :) en helemaal normaal dat het spannend voelt. Bij mijn eerste hadden we ook nog niet alles helemaal op orde vanaf het begin, maar dat is helemaal goed gekomen, zo te lezen gaat dat bij jullie ook lukken :*

Ohh dat heb ik ook heel erg monsterd, (morgen 31weken). Ik kan ook niet lang meer op m'n rug liggen, dan kan ik ook niet lekker adem halen :')

Gogo, spannend, ik hoop dat het strippen gaat helpen :*

Hier gaat alles z'n gangetje. Ik vind het fysiek wel zwaarder dan de eerste keer, vooral de onderkant van mijn buik gaat snel zeer doen en dan voel je dat steeds met traplopen bijvoorbeeld (onhandig wel als je vierhoog woont :+).
pi_197319084
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 07:57 schreef Gogo83 het volgende:
@:komkommerschijfje: hoe gaat het nu? Helpen de gembercapsules? Schroom niet om om medicatie te vragen als dat niet helpt!

@:Tink89: tja, ik weer niet of het normaal is dat je niet vijf minuten kan lopen zonder harde buiken. Is ook niet belangrijk, het is gewoon klote, dat is het enige wat telt. Had je wel genoeg (ook mentale) rust de rest van de dag? Fijn dat je met zo'n goed gevoel bij de psych en gyn vandaan kwam!

Hier alles nog steeds rustig, op af en toe wat gerommel na. Ik ben vandaag 41 weken en mentaal ga ik heen en weer tussen er helemaal klaar mee zijn en deze stilte voor de storm wel prima vinden. Morgenochtend weer naar de VK, dan gaat ze voor het eerst strippen en krijg ik een controleafspraak in het ziekenhuis. Ik wil niet over de 42 weken heen, maar eigenlijk ook niet ingeleid worden. Dus hopelijk gaat het strippen maandag (of woensdag of vrijdag) een zetje geven.
Lief dat je het vraagt. Vrijdag had ik ook een hele slechte dag, was nog erger dan de dag daarvoor. Gembercapsule na m'n 'ontbijt' ingenomen, maar dat was heel vies en een uur later kwam 'ie er ook weer uit met de rest. Dat was zooo smerig, had zo'n vieze smaak in m'n mond nadien en m'n slokdarm brandde heel erg van die capsule. Ik heb ze dus weer een beetje afgezworen...

Vrijdagnacht begonnen met experimenteren om in de nacht wat te eten, want ik ben al heel misselijk als ik wakker word en als ik opstond om te plassen, kwam het al omhoog. De afgelopen twee nachten 's nachts wat vanilleyoghurt gegeten in bed en dat lijkt goed te helpen. Gisterochtend heb ik 1x overgegeven en voelde ik me nadien heel de dag best goed (beste intake gehad sinds een aantal dagen, zelfs een worstenbroodje gegeten en 's avonds ook 3/4 maaltijdsalade) en vanochtend ben ik nog niet extreem misselijk geweest. Het is nu meer een weeig gevoel, maar al zo veel beter dan echt kotsmisselijk zijn. Gisteren heb ik ook echt om het uur wat gegeten. Moet denk ik wel, want ik merk dat een legere maag de misselijkheid triggert.

Morgen de eerste afspraak bij de verloskundige.

Succes met de laatste loodjes, Gogo! Hoop inderdaad dat het strippen iets voor je doet, of dat je kleintje vandaag zelf al komt. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Komkommerschijfje op 10-01-2021 10:09:30 (Typfout) ]
  zondag 10 januari 2021 @ 10:13:15 #188
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197319257
@Komkommerschijfje Die misselijkheids fase mis ik ECHT niet. ;( Kan me nog herinneren dat ik niet eens een nr. 2 kon produceren op de wc zonder mijn eigen mond en neus af te schermen. _O- Of zelfs maar mijn neus snuiten. Bracht me wekenlang aan het kokhalzen. _O- Ik kon bv. ook geen brood eten met de korst eraan. Korstje moest eraf! :D :')

Je kan ook gember koekjes enzo proberen? Misschien wat minder heftig qua hoeveelheid gember? Ik vind gember zelf echt smerig dus had er weinig aan. Ik had trouwens ook een pak van die droge crackers naast mijn bed staan! :D Die gingen er ochtends vroeg wel goed in!
  zondag 10 januari 2021 @ 10:15:45 #189
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197319289
Ik leef met je mee komkommerschijfje. Hoop dat de misselijkheid afneemt en dat je genoeg voeding kunt binnen houden. Ik zou gerust in deze fase al om medicatie vragen; uitgeput raken door deze nare ervaring is ook niet de bedoeling en je kleine wurm heeft ook een voedingsbodem om te kunnen groeien. Je doet in ieder geval je best! En handig bedacht om snachts wat te eten, die tip onthoud ik voor een volgende keer. Mijn eerste weken waren ook niet relaxed.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197319422
Lief van jullie! Crackers heb ik geprobeerd, maar daar reageer ik minder goed op. Die komen er sneller uit dan wat yoghurt, heb ik het idee.

En m'n intake gisteren en vandaag tot dusverre zijn oké hoor. :) Alleen donderdag en vrijdag waren belabberd, toen kon ik alleen brood met zoet beleg, yoghurt en drinkbouillon binnenhouden (en water).
Gisteren vanilleyoghurt, 2 crackers met Duo Penotti Cookies, boterham met Duo Penotti, worstenbroodje, tosti kaas, bakje fruit met druiven, 1 kiwi en 1 peer, 3 maïswafels, 3/4 maaltijdsalade en 4 stukjes stokbrood gegeten. Dat ging allemaal goed. Drinken lukt ook prima. Ook deze nacht/morgen al meer gegeten, so far so good.
pi_197319482
Misschien was de hormoonproductie de afgelopen dagen wel extreem en ging het daarom zo beroerd. Een dag als gisteren zou ik dik tevreden mee zijn!
Verder heb ik gelukkig weinig vervelende kwaaltjes. Moe 's avonds, maar dat is niet zo erg. Ook wat meer acne, maar kan ik me niet druk om maken. Borsten iets gevoeliger en groter (1 bh past al niet meer), dus heb al een paar meegroeibh's besteld. 🤔
pi_197319741
Fijn dat er ook relatief goede dagen bij zitten! Ik had voor snachts/s'ochtends altijd rijstwafels met extra zeezout, dat bleef er ook wel goed in!
  zondag 10 januari 2021 @ 10:50:36 #193
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_197319795
Bedankt voor de leuke berichtjes. Dat doet me goed.
We zijn net een jaar samen dus inderdaad wel een beetje in een stroomversnelling.

Ik heb behalve wat pijnlijke borsten en wat krampjes in mijn buik nog geen kwaaltjes. Ookal vind ik het heel spannend, toch ben ik ook wel heel nieuwsgierig hoe ik me ga voelen enzo. Ik kan het niet goed uitleggen.

Succes met de laatste loodjes Gogo.

Wat vervelend komkommerschijfje, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_197322271
Tot nu toe vandaag ook prima, heb wat meer zin in eten en ieder uur iets eten, werkt goed. Niet meer echt misselijk, dat is al fijn.

@thats_meh: Welkom! Spannend, hè. Ik voelde me net als jou een paar weken geleden: nieuwsgierig naar wat komen gaat en hoe je je gaat voelen. Sinds twee weken is dat wel een beetje voorbij, omdat toen het misselijk worden af en toe een beetje begon te komen. Dat wordt volgens mij wel een beetje beschouwd als 'het' symptoom. Nu ben ik dat ook wel een beetje beu, hoor.
Hoe ver ben je nu volgens eigen berekening? Ik zit nu op 8+2 volgens echoscopiste (zelf dacht ik morgen 9 weken te zijn).
  zondag 10 januari 2021 @ 15:06:47 #195
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197325125
Komkommerschijfje wat vervelend! Ik had er ook zo vreselijk veel last van. De hele tijd spugen, misselijk en niet eten. Heel anders dan mijn vorige zwangerschap want toen kon ik eten als boot werker. Ik heb bij de HA aan de bel getrokken en Emesafene gekregen. Dit werkte een paar dagen en toen weer gespuugd en is iom de huisarts de dosering verdubbeld en sindsdien voel ik mij geweldig! Zelfs meer energie. Nadeel is wel dat ik heel erg moe ben als ik het tablet je net heb genomen en mag nu niet autorijden. Betekend dat ik thuis moet blijven van mijn werk (beveiliging). Gelukkig hebben ze er begrip voor en heb ik een vast contract dus hoef mij daar geen zorgen over te maken. De 16e heb ik de kuur afgemaakt en daarna een week vrij en dan begin ik weer op het werk.
Van de verloskundige had ik ook de tip om gember tabletten te nemen en denk dat die zo goed hun werk doen nu! 🥳 ook heb ik een afspraak gemaakt voor acupunctuur. Deze dame is het van de essentiële oliën en daar zit ik niet op te wachten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ben benieuwd naar de acupunctuur behandeling.

6 januari had ik de vitaliteitsecho en er was een heel mooi Gummy beertje te zien 😍. 20-1 heb ik de termijn echo dan geef ik mijn uitgerekende datum door. Zoonlief was 9 dagen te laat dus ga er eigenlijk wel vanuit dat deze baby ook zo graag bij mama blijft zitten.
pi_197325363
Fijn, @VenusFlyTrap! Volgens mij gaan wij vrij gelijk, ik heb m'n termijnecho alleen pas op 29 januari. Zou dan exact 11 weken zijn, maar volgens mijn eigen berekening ben ik morgen al 9 weken. Ben benieuwd of ik dan weer wat vooruitgezet ga worden.

En fijn dat de medicatie goed werkt! De gembertabletten heb ik een beetje afgezworen, vond het heel erg goor. Tot nu toe gaat het erg goed en gisteren ook, dus ik hoop dat m'n lichaam nu wat meer gewend is/dat het regelmatig eten het draaglijk houdt.
pi_197328767
@Tink89: mensen hebben soms echt geen benul, die opmerkingen kreeg ik bij T ook al vanaf dat ik een week of 30 was. Dit keer viel het mee, maar ik zie nu ook wel echt veel minder mensen.

@thats_meh: gefeliciteerd! Jullie hebben nog tijd genoeg om dingen op orde te brengen! Tijdens mijn eerste zwangerschap was de situatie ook niet ideaal (huis zonder ruimte voor eigen kinderkamer en nog bezig met een studie). Is allemaal goed gekomen!

@monsterd.: Dat kortademig zijn is idd best vervelend! Ik heb er nu wel weer ietsje minder last van, mijn tempo is door het topzwaar zijn en mijn bekken zo traag dat ik bijna niet meer buiten adem kan raken. En daarnaast is de kleine goed ingedaald, dat geeft ook weer wat meer ruimte.

@Aure: op vier hoog wonen klinkt sowieso als een uitdaging met een peuter in huis!

@Komkommerschijfje: fijn dat je dit weekend weer wat meer hebt kunnen eten! Hopelijk blijft er een stijgende lijn in zitten!

@VenusFlyTrap: is jouw eerste bevalling uiteindelijk spontaan op gang gekomen? Hoewel ik over het algemeen wel redelijk relaxt ben, ben ik het bij vlagen ook goed zat en wil ik gewoon bevallen! Maar er gebeurt echt nog vrijwel niks. Nou ja, morgen strippen dus. Hopelijk doet dat wat.
  zondag 10 januari 2021 @ 19:35:45 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_197331332
T valt mij heel erg mee dat ik nog helemaal geen ribbengetrap of kortademigheidetc heb. Ben nu 29+2.

Maar heb t idee dat ik deze keer veel breder draag dan bij de vorige, of in elk geval lager....
Kwak
  maandag 11 januari 2021 @ 07:49:40 #199
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_197337451
@Komkommerschijfje ik ben nu volgens mij 4 weken en 4 dagen zwanger. Ik ben nooit helemaal regelmatig ongesteld. Mijn cyclus schommelt een beetje tussen de 30 en 33 dagen.
Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend en met kerst zijn we samen geweest dus kan bijna niet missen haha.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
  maandag 11 januari 2021 @ 08:45:01 #200
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197337891
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 17:53 schreef Gogo83 het volgende:

@:VenusFlyTrap: is jouw eerste bevalling uiteindelijk spontaan op gang gekomen? Hoewel ik over het algemeen wel redelijk relaxt ben, ben ik het bij vlagen ook goed zat en wil ik gewoon bevallen! Maar er gebeurt echt nog vrijwel niks. Nou ja, morgen strippen dus. Hopelijk doet dat wat.
Zet het ff in een spoiler vind het nogal wat om het openbaar neer te zetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wou meh, een kerst baby! ❤
pi_197339897
Die pang herken ik wel van de bevalling van T, alleen verloor ik toen wel duidelijk vruchtwater. W l fijn dat je het goed hebt kunnen bespreken met je VK!

Het strippen was vervelend, maar wel te doen. Ik had 1 cm ontsluiting, maar ze heeft twee vingers naar binnen weten te wurmen op het eind. Baarmoedermond was al enigszins verstreken, maar nog niet helemaal. Nu heb ik vooral lage rugpijn en zo nu en dan harde buiken die wel wat pijnlijker zijn. Vannacht nauwelijks geslapen dus dat ga ik nu nog maar even doen. En dan vanmiddag een beetje in huis rommelen/rondje wandelen/afleiding zoeken..
  maandag 11 januari 2021 @ 12:16:43 #202
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197340485
Hopelijk zet het gauw door en er is in ieder geval al een begin
pi_197341905
Hopelijk zet het snel door Gogo! Ik ga duimen voor je.

Morgen 37 weken zwanger *) a.s woensdag heb ik een groei echo want de vk verwacht een grotere baby, ik zelf trouwens ook. Als hij echt veel groter blijkt te zijn wordt het waarschijnlijk een inleiding (meer vanwege mijn conditie, das echt niks meer waard op het moment). Maar hoop dat ie lekker uit zichzelf komt, hij is iig al ingedaald en ik ben al een gedeelte van de slijmprop verloren (al zegt dat geen drol natuurlijk.)
  maandag 11 januari 2021 @ 13:44:53 #204
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197342033
Hopelijk zet het door Gogo!

Ik heb eigenlijk vrij weinig nieuws. Volgende week weer echo en controle, voor die tijd m'n bevalplan uittypen. We moeten er vroeg mee beginnen zei ze, ik ben nogal analytisch en heb een sterke eigen mening en ik zorg er ook voor dat die onderbouwd is, dus volgens mij maakt het ziekenhuis zich op voor een soort bevalplantriathlon met me :p

Ik moet zeggen dat ik baby afgelopen week toch minder en minder sterk voel dan normaal, maar wel elke dag dus ik maak me geen zorgen. Vind het gewoon jammer.

De babykamer is geschilderd (1 meter van de grond is okergeel en de rest wit) en we gaan een beetje de puntjes op de i zetten. Als ze dan toch vroeger zou komen is alles klaar. Ik ben er ook wel aan toe trouwens, ik ben nieuwsgierig naar haar.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 11 januari 2021 @ 15:12:40 #205
342418 VKV
Plausibel
pi_197343839
Spannend Gogo!

Morgen de suikertest, volgens mij ben ik daar de hele ochtend zoet ( :') ) mee, echt helemaal geen zin in. Maargoed het is voor een goed doel.

Verder een gelukje gehad op Facebook waar iemand twee grote boodschappentassen vol meisjeskleren verkocht van maatje 50 t/m 68 voor 20 euro én echt ALLES is mijn smaak, wat een voltreffer O+

Langzaamaan zijn we de zolder aan het leegruimen, want dat wordt de kamer van J. en zijn huidige kamer wordt de babykamer. Die laatste laten we zo goed als intact, dus de babykamer is eigenlijk af. Hier zit het meeste werk in een nieuwe kinderkamer haha. Wel leuk en nog best ingewikkeld om dat mooi in te richten.
En zolder was de laatste vrije kamer die momenteel nog functioneert als mijn werkplek, zeker nu ik al sinds maart moet thuiswerken, dus de vraag is waar ik dan straks moet gaan thuiswerken...lastig lastig. Stiekem de hoop dat ik na mijn verlof "gewoon" weer naar kantoor mag en deze vraag er dus helemaal niet toe doet.
pi_197345505
Ik heb me vanmorgen ziekgemeld. Het ging niet meer... voel me er erg rot onder maar dat zal wel weer bijtrekken. Ze waren in elk geval erg begripvol. Ik laad niet meer op, heb de hele dag pijn en dat gaat nu mentaal ook meespelen

Ben 29+3 vandaag, best wel vroeg dus nog.

Heb geknutseld voor de babykamer, duitse webshop via Etsy verkocht DIY pakketjes voor een mobile, zelf de kleurtjes uitgezocht O+ En ben bezig met t wiegdekentje

Zal de overige accessoires enzo toch eens online moeten gaan bestellen binnenkort. Gordijnen, rolgordijnen... hoop dat mn hoofd met meer rust ook weer gaat werken

Kwak
  maandag 11 januari 2021 @ 17:58:39 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197347006
Balen Kwakz0r! Maar zo te lezen wel het beste voor nu. Ben je nu gelijk ziekgemeld totaan je verlof?

En mag ik het patroon van je babydekentje? Ik vind 'm zo mooi. Of vroeg ik dat al eerder :@ .

Foto's van je babykamer graag Maria! Er is een topic voor, altijd leuk om te zien *O* .

Ik hoop dat het gerommel doorzet, Gogo!

Ik hoop ook dat het thuiswerken straks weer stopt VKV. En hopelijk valt de suikertest mee en is de uitslag goed! Gelukkig heb ik geen indicatie :{w .

37 weken is echt een mooie mijlpaal Framblij! *O* alvast voor morgen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197347625
Ach kwak, goed dat je je grenzen hebt aangegeven! :*

Succes met de test morgen VKV! Vorige keer moest ik 'm ook (volgens mij puur vanwege m'n gewicht), maar nu heb ik ze er helemaal nog niet over gehoord :?

Lekker bezig Maria, fijn he om zo met de baby bezig te zijn. Hier is de kinderkamer verre van af, maar dat komt nog wel
pi_197347638
Ugh, ik was nog helemaal niet klaar met typen }:|

Gogo, ik hoop dat het gerommel door zet!

En Lemijn, hoe gaat het eigenlijk bij jou?
pi_197347648
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:58 schreef Lemijn het volgende:
Balen Kwakz0r! Maar zo te lezen wel het beste voor nu. Ben je nu gelijk ziekgemeld totaan je verlof?

En mag ik het patroon van je babydekentje? Ik vind 'm zo mooi. Of vroeg ik dat al eerder :@ .

Foto's van je babykamer graag Maria! Er is een topic voor, altijd leuk om te zien *O* .

Ik hoop dat het gerommel doorzet, Gogo!

Ik hoop ook dat het thuiswerken straks weer stopt VKV. En hopelijk valt de suikertest mee en is de uitslag goed! Gelukkig heb ik geen indicatie :{w .

37 weken is echt een mooie mijlpaal Framblij! *O* alvast voor morgen.
Ik neem aan van wel, maar in eerste instantie eerst deze week. Zal in samenspraak met de bedrijfsarts moeten denk ik.

Dekentje is de baby star stitch blanket van www.haakmaarraak.nl

Ik heb zelf kleurtjes gekozen!
Kwak
pi_197348742
Prachtig @kwakz0r! Ik ben bezig met een pakje voor deze baby, maar kan amper meer zitten zonder pijn, laat staan breien. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 11 januari 2021 @ 20:55:20 #212
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197351200
Mooi Kwak! En verstandig dat je voor jezelf gekozen hebt. Ik zit ook volledig thuis (al sinds week 18 ofzo) en had het er moeilijk mee, maar het maakt zo veel verschil.

Hoe is het bij jou Gogo?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:17:51 #213
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197355706
Ah kwak, maar fijn dat je je op je gezondheid kunt richten. Het is je heel erg gegund! En wat een leuke mobiel!

Ik ben inderdaad benieuwd hoe het gaat met gogo!

Verder ga in zo weer urine afgeven, blaasontsteking nummer 3 lijkt in zicht :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197355933
Meld... Zonder baby, zonder weeën, zonder fatsoenlijke nachtrust... :( Ik ben het zat. Straks komt mijn moeder, hopelijk kan zij hem eruit voodooën (ze is acupuncturist). En anders morgen om 8 uur controle in het ziekenhuis met de tweede keer strippen.
pi_197356093
@Gogo83 Balen! Hopelijk komt het vandaag zelf of door je moeder op gang.. :*

@kwakz0r Goed dat je voor jezelf hebt gekozen. Nu kun je hopelijk wat bijkomen en wat een mooi wiegdekentje!

Ik heb gisteren wat stofjes binnengekregen om babybroekjes te maken. Nog nooit gedaan dus dat wordt een uitdaging :D
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:04:55 #216
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197356685
Aaaarghhh Gogo! Kan me voorstellen dat je der onderhand wel klaar mee bent! Met mijn zoon kreeg ik een voet reflex massage en 2 uur later begon het te rommelen.

VKV wanneer gaat je zoon naar zijn nieuwe kamer? Voor de baby er is?
Hier hebben we zo’n zelfde situatie (huis met 3 slaapkamers en de andere kamer op onze etage slaapt onze zoon). We zitten nog enorm te twijfelen om V al naar zolder te verhuizen voor de baby er is maar we willen met de baby cosleepen dus het kan nog wel een jaar of 1,5 duren tot de baby naar een eigen kamer gaat.
pi_197357143
@Gogo83, ik snap zo goed dat je er klaar mee bent. Ik hoop dat de baby zich laat voodoo'en. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:43:48 #218
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197357223
Ik stel de verhuizing naar zolder een paar jaar uit. Baby bij mij, daarna misschien samen met Jacob, en als iedereen min of meer slaapt 's nachts dan ga ik waarschijnlijk naar zolder. Tot die tijd komt de commode bij mij en verder zien we wel.

Succes vandaag @gogo! Ik duim mee voor weeën.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:57:36 #219
342418 VKV
Plausibel
pi_197357466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:04 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Aaaarghhh Gogo! Kan me voorstellen dat je der onderhand wel klaar mee bent! Met mijn zoon kreeg ik een voet reflex massage en 2 uur later begon het te rommelen.

VKV wanneer gaat je zoon naar zijn nieuwe kamer? Voor de baby er is?
Hier hebben we zo’n zelfde situatie (huis met 3 slaapkamers en de andere kamer op onze etage slaapt onze zoon). We zitten nog enorm te twijfelen om V al naar zolder te verhuizen voor de baby er is maar we willen met de baby cosleepen dus het kan nog wel een jaar of 1,5 duren tot de baby naar een eigen kamer gaat.
J. heeft toen ie net geboren was maar een week of 3 bij ons op de kamer geslapen, dus ik ga nu van dezelfde situatie uit, wat betekent dat we J. binnen een maand naar zolder gaan verhuizen zodat hij ruim de tijd heeft om te wennen. De komst van de baby is natuurlijk best een grote verandering, en dit jaar gaan we ook nog aan de slag met J. zindelijk maken en van de speen af...dus alles in stapjes met flinke tussenpozen haha
pi_197361671
Ik krijg geen Zofran meer van het ziekenhuis. Vorige week met moeite en veel discussie voor een week een recept gekregen maar die arts heeft wel meteen in m'n dossier geschreven dat dat het laatste recept was en dat ik nu echt moet stoppen.

Weer terug naar een paar keer per uur spugen ipv per dag. Binnen no-time uitdrogen en meerdere kilo's per week afvallen ipv 1.5 ofzo. Dat afvallen was niet echt een argument vonden ze, want ik had genoeg reserves. 'Dat je niet eet is niet erg, als er maar een beetje vocht binnenkomt', tja. -O-
pi_197361731
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:04 schreef Cygne het volgende: Dat afvallen was niet echt een argument vonden ze, want ik had genoeg reserves. 'Dat je niet eet is niet erg, als er maar een beetje vocht binnenkomt', tja. -O-
:? :X
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 14:15:31 #222
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197361904
Wat een dooddoener zeg. Wat is de reden dat ze het niet meer willen voorschrijven?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197362397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:15 schreef monsterd. het volgende:
Wat een dooddoener zeg. Wat is de reden dat ze het niet meer willen voorschrijven?
Slecht voor de baby, zofran mag niet voor langere tijd.
pi_197363797
Ohh wat klote Cygne.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 15:58:17 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197363842
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef Cygne het volgende:

[..]

Slecht voor de baby, zofran mag niet voor langere tijd.
Klinkklare onzin volgens de laatste onderzoeken. Echt, bel het amc en vraag om dr. Painter.

Ik word hier zo plaatsvervangend boos van.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197364181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 15:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Klinkklare onzin volgens de laatste onderzoeken. Echt, bel het amc en vraag om dr. Painter.

Ik word hier zo plaatsvervangend boos van.
Het lullige is dat de ene gynaecoloog het prima vindt en de andere doet alsof ik m'n baby wil doodvermoorden. De fertiliteitsarts is wel op de hoogte van de onderzoeken maar die kan ook niks meer voor me doen omdat ik daar uitbehandeld ben. Maar iedere keer die discussie. -O-

Wel gehoord dat mijn vlokkentest overmorgen al is ipv over een week. :D
pi_197364396
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 14:40 schreef Cygne het volgende:

[..]

Slecht voor de baby, zofran mag niet voor langere tijd.
Ja want vijf keer per uur kotsen is wel goed voor de baby :O
pi_197364448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:29 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Ja want vijf keer per uur kotsen is wel goed voor de baby :O
Ja daar houden ze van. _O-
Ik heb denk ik een dokter in geneeskunde nodig. :+
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:33:11 #229
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197364460
Wat k*t Cygne :(

Mijn manneke heeft zich duidelijk weer omgedraaid vannacht. Laatste twee weken lag hij met zijn rug rechtsvoor/zijwaards. Nu ligt zijn rug linksvoor, rug naar mijn buik toe idee.
Aardige druk op mijn bekken ook vandaag! Soms kleine pijn scheutjes in mijn bekken als ik door mijn knieen buig. En een drukkend gevoel wanneer ik loop, beetje ongemakkelijk wanneer ik beweeg als ik zit. Ben benieuwd of het door het omdraaien komt en hij daardoor nog wat meer is ingedaald! Mijn voorgevoel zei altijd in de week voor mijn datum, dus ben benieuwd! :D
pi_197364789
Wat willen ze Cygne? Dat je die baby er via de andere kant uitkotst ofzo? Ik zou echt een seconde opinion vragen, had @Tink89 niet ook zo'n gekloot met 1 ziekenhuis waardoor ze naar een andere ging?

Vanmiddag heerlijk in bed liggen lezen/dutten, met redelijk wat voorwerk. Het rommelt iig wel na de voodoo. ^O^
pi_197364883
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Gogo83 het volgende:
Wat willen ze Cygne? Dat je die baby er via de andere kant uitkotst ofzo? Ik zou echt een seconde opinion vragen, had @:Tink89 niet ook zo'n gekloot met 1 ziekenhuis waardoor ze naar een andere ging?

Vanmiddag heerlijk in bed liggen lezen/dutten, met redelijk wat voorwerk. Het rommelt iig wel na de voodoo. ^O^
Kennelijk. Ik zei ook tegen die arts in opleiding vorige week dat de kans ook gewoon relatief groot is dat de baby het niet gaat redden vanwege de translocatie. Zij: 'Huh, translocatie? Wat is dat. :? '

We gaan natuurlijk niet de moeite nemen om even in dat dossier te kijken. :')
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:40:11 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197365619
Cygne, is er geen ander ziekenhuis in de buurt? Dit werkt toch niet zo? Ik heb goede ervaringen met tilburg en weert, roermond was hopeloos.

En ik heb morgen de hele dag de peuter alleen, terwijl ik nog steeds zo veel harde buiken heb en spuug. Geen enkele hulptroep is beschikbaar. Stiekem zie ik er enorm tegenop, maar is het ook fijn. Eventjes alleen wij en dus hopelijk 's middags twee uurtjes rust in de tent.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197369716
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:57 schreef Cygne het volgende:

[..]

Kennelijk. Ik zei ook tegen die arts in opleiding vorige week dat de kans ook gewoon relatief groot is dat de baby het niet gaat redden vanwege de translocatie. Zij: 'Huh, translocatie? Wat is dat. :? '

We gaan natuurlijk niet de moeite nemen om even in dat dossier te kijken. :')
Cygne, is het een mogelijkheid om naar een ander ziekenhuis over te stappen?
Ik ben fantastisch begeleid tijdens mijn zwangerschap (en kotste ook alles uit, resulteerde uiteindelijk in een neus-duodenumsonde gedurende de zwangerschap omdat mijn maag niets verdroeg) maar er is altijd meegedacht, zowel qua medicatie als qua sonde en evt thuisinfuus. Dus het kan echt! Ik gun je zoveel beter :*.
pi_197370741
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Cygne, is het een mogelijkheid om naar een ander ziekenhuis over te stappen?
Ik ben fantastisch begeleid tijdens mijn zwangerschap (en kotste ook alles uit, resulteerde uiteindelijk in een neus-duodenumsonde gedurende de zwangerschap omdat mijn maag niets verdroeg) maar er is altijd meegedacht, zowel qua medicatie als qua sonde en evt thuisinfuus. Dus het kan echt! Ik gun je zoveel beter :*.
Het lastige is dat de ene gynaecoloog (in opleiding) zegt: 'is prima' en de andere is er fel op tegen. Ik mag altijd wel gelijk komen als ik uitgedroogd ben maar dat is ook infuus en weer naar huis. In de nacht ben ik minder misselijk dus ik kan wat bij drinken dus niet meer uitgedroogd. Eten is vechten voor misschien 200 tot 400 kcal max op een dag. Mijn man ziet me slinken, zegt hij. Maar dat afvallen is echt niet erg is me op het hart gedrukt. Ik heb ook niet zoveel vechtlust meer om achter een ander ziekenhuis aan te gaan. Ik zal de vk eens vragen. Eerst maar die vlokkentest.
  woensdag 13 januari 2021 @ 07:52:12 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197378506
Als je wilt, kun je ook altijd nog om de thuisinfuus vragen. Heb ik maanden gehad en zorgde voor vocht, waardoor ik me ietsjes beter voelde en iig thuis kon blijven bij de oudste. De thuiszorg komt dan de zak wisselen 's ochtends en 's avonds. Misschien dat ze daar wel aan willen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197380363
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 07:52 schreef Tink89 het volgende:
Als je wilt, kun je ook altijd nog om de thuisinfuus vragen. Heb ik maanden gehad en zorgde voor vocht, waardoor ik me ietsjes beter voelde en iig thuis kon blijven bij de oudste. De thuiszorg komt dan de zak wisselen 's ochtends en 's avonds. Misschien dat ze daar wel aan willen?
Lijkt me zo omslachtig als het op de zofran zo goed gaat dat opname/infuus niet nodig is.

Mijn man heeft weer gebeld. Ik moet echt stoppen en kijken hoe het gaat zonder (deze week al geprobeerd en dat was weer meerdere keren per uur kotsen, maar daar had ze geen boodschap aan). En ik wil het best nog een keer proberen maar niet nu ik morgen de vlokkentest heb. Ik moet dan gewoon rust houden. Ik kan dan gewoon niet de hele dag kotsen terwijl er daar beneden ook veel druk op staat. Dat durf ik gewoon niet aan.
  woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:49 #237
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197380522
Cygne, welk ziekenhuis is dit? Ik loop in Utrecht, Leidsche Rijn, en ik heb een gynaecoloog die echt heel erg meedenkt en in mijn geval ook uitgebreid de tijd neemt om te pionieren met mijn EDS. Als je wilt kan ik je haar naam geven, mocht je enigszins overwegen over te stappen. Want dit is toch geen doen zo. Bah bah.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197380781
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:38 schreef Maria2.0 het volgende:
Cygne, welk ziekenhuis is dit? Ik loop in Utrecht, Leidsche Rijn, en ik heb een gynaecoloog die echt heel erg meedenkt en in mijn geval ook uitgebreid de tijd neemt om te pionieren met mijn EDS. Als je wilt kan ik je haar naam geven, mocht je enigszins overwegen over te stappen. Want dit is toch geen doen zo. Bah bah.
Ede, Gelderse Vallei.
Heb even contact gehad met het wkz en de poli-assistente daar schrok zo van mijn verhaal dat ze inderdaad meteen begon over een overstap naar een ander ziekenhuis. Ze ging nu overleggen wat ze voor me kon doen maar voor mijn part ga ik voor iig de hyperemesis wel daar onder behandeling.

Het is ook gewoon de verschrikkelijk botte houding die me dwarszit.
pi_197381558
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 10:55 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ede, Gelderse Vallei.
Heb even contact gehad met het wkz en de poli-assistente daar schrok zo van mijn verhaal dat ze inderdaad meteen begon over een overstap naar een ander ziekenhuis. Ze ging nu overleggen wat ze voor me kon doen maar voor mijn part ga ik voor iig de hyperemesis wel daar onder behandeling.

Het is ook gewoon de verschrikkelijk botte houding die me dwarszit.
Vinden ze in Ede dat de lieve heer het allemaal zo bedoeld heeft misschien :X
Kwak
pi_197381650
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vinden ze in Ede dat de lieve heer het allemaal zo bedoeld heeft misschien :X
Volgens mij hebben iig de poli-assistentes bezwaar tegen IVF an sich, laat staan pgd.

Er stond kennelijk ook een aantekening in mijn dossier dat er met 'mevrouw afgesproken was dat mevrouw zou stoppen met de zofran". Ik heb alleen gezegd dat het zonder zofran bloed braken wordt. Ik had nu mijn man laten bellen omdat ze vorige week ook al zo lelijk deden en hij zei dat het een opname wordt zonder zofran. 'Dan doet u dát toch lekker :')'

Niet om door te komen. -O-
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:04:11 #241
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197381997
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 11:45 schreef Cygne het volgende:

[..]

Volgens mij hebben iig de poli-assistentes bezwaar tegen IVF an sich, laat staan pgd.

Er stond kennelijk ook een aantekening in mijn dossier dat er met 'mevrouw afgesproken was dat mevrouw zou stoppen met de zofran". Ik heb alleen gezegd dat het zonder zofran bloed braken wordt. Ik had nu mijn man laten bellen omdat ze vorige week ook al zo lelijk deden en hij zei dat het een opname wordt zonder zofran. 'Dan doet u dát toch lekker :')'

Niet om door te komen. -O-
Jezus wat walgelijk. En dat werkt dan in de gezondheidszorg :r
pi_197393481
Eerste dag zonder zofran en ik kan al weer niet stoppen met spugen. -O-
pi_197393549
Nou zeg Cygne, zo ga je toch niet met mensen om?! Pfff. Wat naar zeg, dan voel je je verschrikkelijk en dan krijg je ook nog eens met zulke mensen te maken, die het ook nog eens vertikken om met je mee te denken. :N

Hopelijk kun je snel ergens anders terecht! Veel succes met de vlokkentest. :*

Edit: lees nu je berichtje over het spugen zonder Zofran. Wat vreselijk :'( Hele dikke knuffel :*
Dit, dat, alles.
  woensdag 13 januari 2021 @ 21:56:27 #244
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197394366
Ah cygne wat balen zeg! Het zit je niet mee. Wat een klootzakken in dat ziekenhuis. Hopelijk kan je gauw ergens anders terecht want dit is geen doen zo
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:46:24 #245
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197398067
Ik hoop dat je bereid bent over te stappen, als je straks meer zorg nodig hebt van deze norse mensen dan word je toch ook niet vrolijk. Het is wel je gezondheid die je in hun vertrouwen legt.


Ps wij hebben onhandig nieuws...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:54:29 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197398115
Succes met de vlokken test vandaag Cygne!

Gogo, hoe is het daar?

Oei wat vervelend Monsterd. Hopelijk krijg jij het niet. Kan je man zich isoleren in huis?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_197398125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:46 schreef monsterd. het volgende:
Ik hoop dat je bereid bent over te stappen, als je straks meer zorg nodig hebt van deze norse mensen dan word je toch ook niet vrolijk. Het is wel je gezondheid die je in hun vertrouwen legt.


Ps wij hebben onhandig nieuws...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen tips, wel beterschap. :*
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:06:45 #248
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197398183
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197398463
Wolf in de auto gezet. Belt het ziekenhuis dat de gynaecoloog ziek is. :'(
pi_197398761
Ah nee, wat balen Cygne!

Beterschap voor man van monsterd! Hopelijk blijf jij coronavrij!

Hier alles goed, gisterochtend om 6.15 is na een razendsnelle bevalling onze dochter geboren. De bevalling was geweldig, maar hoewel de placenta dit keer spontaan kwam, zorgde een placenta-rest toch weer voor 2,3 liter bloedverlies en een tripje naar de OK.

Nu gaat het wel, katheter een infuus zijn sinds gisteravond losgekoppeld, ik ben een stuk mobieler dan na de eerste bevalling (van je kind lanceren krijg je toch echt minder spierpijn dan van een gemiddelde bevalling). Zo even ontbijten en wachten op de arts en dan waarschijnlijk naar huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197398762
Ah nee wat ongelofelijk kut Cygne ;(

En monsterd, beterschap thuis :* kun je af en toe je rust nemen door even een kwartier helemaal plat te liggen? Dat helpt bij mij wel goed als ik last heb van mijn bekken (maar ik heb niet zoveel last als jij denk ik, dus weet niet of het voor jou ook werkt).
pi_197398767
Godver, Cygne. Wat een achtbaan voor jullie. ;( :*

Monsterd, lijkt me echt super naar om in het derde trimester met een coronabesmetting te zitten. Hopelijk blijf je klachtenvrij.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:08 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197398824
Gefeliciteerd Gogo! Prachtige namen, hopelijk dadelijk naar huis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197398847
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef Gogo83 het volgende:
Ah nee, wat balen Cygne!

Beterschap voor man van monsterd! Hopelijk blijf jij coronavrij!

Hier alles goed, gisterochtend om 6.15 is na een razendsnelle bevalling onze dochter geboren. De bevalling was geweldig, maar hoewel de placenta dit keer spontaan kwam, zorgde een placenta-rest toch weer voor 2,3 liter bloedverlies en een tripje naar de OK.

Nu gaat het wel, katheter een infuus zijn sinds gisteravond losgekoppeld, ik ben een stuk mobieler dan na de eerste bevalling (van je kind lanceren krijg je toch echt minder spierpijn dan van een gemiddelde bevalling). Zo even ontbijten en wachten op de arts en dan waarschijnlijk naar huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was er stiekem een post tussen gesneakt :D gefeliciteerd O+ balen dat je toch nog naar de OK moest... Maar fijn dat je zo waarschijnlijk weer naar huis mag O+
pi_197398936
Gefeliciteerd Gogo! O+ *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_197399118
Bijna de post van Gogo gemist! Gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn dat ze er is een hopelijk mogen jullie zo lekker naar huis. O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_197399283
Whaaah Gogo! Gefeliciteerd! Mooie namen en klinkt toch wel als een top bevalling!

Echt stom Cygne, het zit niet mee :(
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:49:13 #258
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197399554
Gefeliciteerd Gogo! *O*

:o OMG nu ik ben de volgende! :o
pi_197399656
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:06 schreef monsterd. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe erg is het als het huishouden geminimaliseerd wordt tot het allerhoogstnodige? Vaatwasser en was doen is nodig, check (maar 2x? Onze vaatwasser staat nu wel bijna dagelijks aan, nu we met z'n vieren thuis zijn, maar 2x per dag gebeurt alleen bij verjaardagen eigenlijk). Maar opvouwen niet per se. Bed verschonen kan ook best een weekje later. Stofzuigen met bekkenklachten is geen goed idee, dus zou ik ook zo veel mogelijk beperken. Let goed op jezelf, zwanger zijn op zich is al zwaar genoeg!

@Cygne, wat wordt je vreselijk naar behandeld in het ziekenhuis :'( ;( . Alsof jij het fijn vindt dat je de medicijnen nodig hebt. En dan gaat de afspraak vandaag ook ineens niet door. Knuffel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197399818
Gefeliciteerd Gogo! O+

Pff Cygne ;(
Ook echt verschrikkelijk hoe ze met je om gaan in dat ziekenhuis.
Hopelijk laten ze je niet te lang zonder medicatie doorgaan, geen doen zo vaak braken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:08:56 #261
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197399905
Dikke kus voor Cygne. Het zit je allemaal niet mee en kan me voorstellen dat je onderhand wat meer duidelijkheid wil.

Mosterd hoe is je man er onder?

Gogo gefeliciteerd met de baby en een mooie naam! Je hebt flink wat bloed verloren 😵 heb je een transfusie gehad?

Huishouden minimaliseren herken ik wel. Ik was het altijd wel van het poetsen en het wassen (2x per dag een was draaien, elke maandag ons bed en 2-3x per week die van onze zoon) maar dit ging niet meer met de Emesafene want had gewoon de energie niet meer. Mijn man heeft een hoop op zich genomen ❤ Wat een held. Bed doe ik nu om de week en die van mijn zoon wanneer het vies is. Meneer is een buik slaper en kwijlt nogal.
De misselijkheid lijkt weg gebleven, vandaag voor het laatst de pillen slikken. Betekend dat ik zaterdag weer auto mag rijden. Gelukkig maar want we gaan klussen bij mijn broer en ik mag heen en weer pendelen naar de vloerenboer en de praxis 🧐
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:45:33 #262
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197400609
Wat een fijn bericht Gogo! Van harte gefeliciteerd met je dochter. Wat een prachtige naam, ze stonden beiden op mijn lijst de vorige keer, maar in combinatie met Jacob vind ik het nu geen opties meer. Lanceren klinkt top. 2,3 liter bloedverlies niet bepaald. Fijn als je weer naar huis mag vandaag!

Is het gelukt met T. op tijd onderbrengen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:48:23 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197400670
Wat klote Cygne ;( . Wanneer mag je voor de herkansing? En kon het WKZ nog wat betekenen uiteindelijk, qua medicatie? Misschien je huisarts inschakelen of die ertussen wil gaan zitten?

Fijn dat het wat beter gaat VenusFlyTrap!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 14 januari 2021 @ 10:56:44 #264
403520 Sway-
La vie est belle
pi_197400819
Gogo proficiat en wat een lieve namen O+

Monsterd, beterschap thuis!
pi_197401329
Hoe zijn de ervaringen met het zelf naar het hartje luisteren met een doppler?
En welke wordt door jullie aangeraden? :7
Ik vind het zo jammer dat onze oudste niet mee kan naar de controles nu hij het echt bewust mee krijgt.
Hij vraagt steeds of ik nog buikpijn heb en of de baby er nog is, om vervolgens m'n shirt omhoog te trekken en te aaien O+
Het leek me dus wel mooi om hem op die manier er meer bij te betrekken.
pi_197401551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:48 schreef Lemijn het volgende:
Wat klote Cygne ;( . Wanneer mag je voor de herkansing? En kon het WKZ nog wat betekenen uiteindelijk, qua medicatie? Misschien je huisarts inschakelen of die ertussen wil gaan zitten?

Fijn dat het wat beter gaat VenusFlyTrap!
Vanmiddag. WKZ vond het allemaal hartstikke vervelend dus ze hebben een externe gynaecoloog geregeld die de test kon doen.

Gogo, gefeliciteerd! Mooie namen. O+
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:31:21 #267
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197403723
Weer goedgekeurd bij de verloskundige!

Maar meneer is stout geweest gisteravond. Hij was een uur lang heel druk aan het trappelen en rondschoppen en heeft zichzelf omgedraaid. Ligt nu dus rug naar rug. Stouterd! :D o|O Hopelijk draait ie zich snel weer om!

Volgende afspraak over twee weken (4 dagen na mijn uitrekeningsdatum), waar ze misschien een sweep doen, als ik dat zou willen. Maar hopelijk heeft er dan al iets doorgezet.
pi_197404410
Gefeliciteerd @Gogo83 ! Klinkt als toch wel heftig, lancering met OK erachteraan... hoop dat je snel naar huis mag.

@monsterd. Ik zou dat huishouden nu echt laten zitten hoor, precies wat Phaidra zegt. Maar goed, vergeleken met sommigen hier ben ik sowieso een vieslel zo te lezen (bedden worden hier als t meezit :@ 1x in de twee weken verschoond door man :+ alleen M veel vaker want die is nog niet helemaal nachtzindelijk). Stofzuigen zal me echt aan mn reet roesten nu. Ik houd het opgeruimd en pak grote kruimels met de kruimeldief mee, vul en leeg de vaat 1x en doe verder NIKS.

Vandaag mijn LG duidelijk gemaakt dat ik mezelf niet zie terugkeren voor mijn verlof. Moet ws nog wel langs de bedrijfsarts om die reden, maar soit. Hij wilde het per week bekijken en toen zei ik heel eerlijk dat dat me enorm benauwde omdat ik dan elke week druk voel en nooit iets kan overdragen/afronden. Gelukkig was hij heel meevoelend daarin toen ik t eenmaal gezegd had.
Kwak
  donderdag 14 januari 2021 @ 15:14:29 #269
342418 VKV
Plausibel
pi_197405601
Gefeliciteerd Gogo *O* Wat een leuke naam!!
pi_197406757
Vlokkentest viel onwijs mee. Ze konden hem transvaginaal doen omdat de placenta relatief dicht bij de uitgang lag. Voor mij was de grootste opluchting dat het kindje nog steeds goed gaat. Dat is altijd. Morgen gewoon 12 weken gehaald. :o
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:53 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_197407281
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef Gogo83 het volgende:
Ah nee, wat balen Cygne!

Beterschap voor man van monsterd! Hopelijk blijf jij coronavrij!

Hier alles goed, gisterochtend om 6.15 is na een razendsnelle bevalling onze dochter geboren. De bevalling was geweldig, maar hoewel de placenta dit keer spontaan kwam, zorgde een placenta-rest toch weer voor 2,3 liter bloedverlies en een tripje naar de OK.

Nu gaat het wel, katheter een infuus zijn sinds gisteravond losgekoppeld, ik ben een stuk mobieler dan na de eerste bevalling (van je kind lanceren krijg je toch echt minder spierpijn dan van een gemiddelde bevalling). Zo even ontbijten en wachten op de arts en dan waarschijnlijk naar huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooooh Gogo O+ O+ Wat een prachtige namen! En een dochter O+ Ik hoop dat je lekker thuis bent inmiddels. Veel sterkte met je herstel, snel lekker genieten.
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:55:51 #272
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_197407556
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:10 schreef Cygne het volgende:
Vlokkentest viel onwijs mee. Ze konden hem transvaginaal doen omdat de placenta relatief dicht bij de uitgang lag. Voor mij was de grootste opluchting dat het kindje nog steeds goed gaat. Dat is altijd. Morgen gewoon 12 weken gehaald. :o
Wauw Cygne wat een mooie mijlpaal. Wanneer krijg je de uitslag?
pi_197407826
Gogo, gefeliciteerd met jullie dochter!

Cygne, mijn mond valt echt open van hoe jij behandeld wordt door het ziekenhuis in Ede. Fijn dat het WKZ wel meedenkt en je vanmiddag al terecht kon voor de vlokkentest en dat het ook nog eens meeviel. Mijn duimen draaien voor de uitslag.
pi_197407934
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 16:55 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Wauw Cygne wat een mooie mijlpaal. Wanneer krijg je de uitslag?
Over drie weken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:20:13 #275
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197410616
Wauw wat een boel nieuws!

@Gogo83 gefeliciteerd! Fijn dat het beter met jullie gaat al is zoveel bloed toch echt een dingetje.

@Cygne gelukkig kon je vlokkentest doorgaan en nog steeds goed nieuws dus? ^O^

Dank voor alle lieve woorden. We liepen al wat achter in het huishouden door het stof van de verbouwing in de badkamer. Dus de was moest echt gebeuren en een bed dekken ook, want het logeerbed moest gedekt worden. Vaatwasser loopt anders zo op. De rest laat ik zitten hoor idd. We hebben wel weer een robotstofzuiger, dikke prima :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 14 januari 2021 @ 19:21:03 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197410629
En @kwakz0r goed dat je je verwachting hebt aangegeven, sterk van je! Dit is het beste voor je gezondheid!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197420214
Gefeliciteerd nog, Gogo! Mooie namen. De tweede naam van je dochter staat ook hoog op ons lijstje. :)
Fijn dat de bevalling zelf zo voorspoedig ging, nogal balen dat de placenta nadien moeilijk deed... Dat lijkt me nog wel het engst ofzo, dat je zoveel bloed kunt verliezen door dat ding...
Veel sterkte met je herstel en geniet van jullie dochter. :)
pi_197420280
Ik heb een redelijk goede week gelukkig. Het lijkt alsof ik over de ergste misselijkheidspiek heen ben. 's Morgens nog wel misselijk, soms een heel klein beetje overgeven, maar nadien gaat de dag best oké. Regelmatig eten blijft wel een dingetje.

Afgelopen maandag hebben we onze intake bij de verloskundige gehad. Wat een leuke/mooie, huiselijke praktijk en wat een fijne, relaxte vrouw die heel goed kan levelen met wie er tegenover haar zit. Geen controles gehad nu qua bloeddruk, ze vond het allemaal zo goed klinken bij ons allebei qua gezondheid en voorgeschiedenis, dat ze nu niets gaat doen als het niet nodig is. Ook wel fijn, ik ben niet zo'n held op dat vlak.

Volgende keer wel even alles doornemen qua bloedprikken en dan zal m'n bloeddruk neem ik aan wel gemeten worden. Die is toevallig een half jaar geleden nog gemeten en die was perfect, dus ik verwacht niks geks.

Ook de folders over de NIPT en de 20-weken-echo meegekregen. We neigen ernaar om niet voor de NIPT te kiezen. We hebben vertrouwen in de natuur (we zijn allebei nog jong, fit, geen familiaire dingen) en anders ervaren we het wel tijdens de zwangerschap of daarna. Ik kan me heel druk gaan maken over zo'n test.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:09:20 #279
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_197424995
Gefeliciteerd Gogo!!

Cygne, wat een onmenselijk spannende weken gaan eraan komen. 3 ook, dat is lang. Succes, fijn dat baby nog goed gaat!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_197426251
Wij hebben de nipt test ook niet gedaan komkommerschijfje, was wel een lastige keuze overigens. Fijn dat je een relaxte verloskundige hebt :*

Vd week groei echo gehad, ik heb een dinobaby in m’n buik :D hij wordt nu geschat op 3566gram (ja de marge is best groot i know) en loopt 2 weken voorop de groei. Maak me er verder geen zorgen om, alleen mijn conditie wordt er niet beter op. Maandag weer afspraak met de verloskundige en hoop dat ik dan al enig ontsluiting heb zodat ik evt gestript kan worden.
pi_197427013
Da's inderdaad een dinobaby, Framblij!
pi_197429804
Dinoooobabies zijn te geeeeek O+

Ik had ook controle en groeiecho vandaag, en wisseldag 30 wkn! Gaat hard!

Anti-D prik meteen gekregen (kind is weer rhesuspositief net als Melba en ik ben rhesus D negatief), had ook afspraak om sensor op te halen bij de slaapapneu poli (moet een week met een zuurstofmeter slapen, heel irritant).

Groei is helemaal goed en gemiddeld (buikje liep iets voor en nu weer gemiddeld, hoofd loopt nu iets voor maar dat ligt in de lijn der verwachting qua groothoofdige broer en ikzelf ook :+ )

Over twee weken weer controle zonder echo, en dan ook bloedprikken voor alle vitamines. Blijf lekker bezig!
Kwak
  vrijdag 15 januari 2021 @ 23:40:45 #283
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197436994
Zucht, regels in het ziekenhuis zijn weer veranderd. Gelukkig mag manlief nog gewoon bij de geboorte zijn (vanaf 4 cm). Maar daarna (op de post natal ward), mag hij maar maximaal 3 uur aanwezig zijn. :{w Slaat echt nergens op. Je mag je kamer toch niet verlaten, dus waarom kan hij niet gewoon de hele dag in die kamer blijven?! Test ons beiden en hij moet sowiesow de hele tijd zijn masker op houden. :{w Domme regels.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 09:13:49 #284
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_197439791
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, regels in het ziekenhuis zijn weer veranderd. Gelukkig mag manlief nog gewoon bij de geboorte zijn (vanaf 4 cm). Maar daarna (op de post natal ward), mag hij maar maximaal 3 uur aanwezig zijn. :{w Slaat echt nergens op. Je mag je kamer toch niet verlaten, dus waarom kan hij niet gewoon de hele dag in die kamer blijven?! Test ons beiden en hij moet sowiesow de hele tijd zijn masker op houden. :{w Domme regels.
Wat rot Bienelientje. Hier (Duitsland) was dat ook, terwijl mijn man gewoon negatief getest was. Hopelijk mag je gauw naar huis na de bevalling.
pi_197453494
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 10:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Gogo gefeliciteerd met de baby en een mooie naam! Je hebt flink wat bloed verloren 😵 heb je een transfusie gehad?
Nee, geen transfusie, mijn hb was 5,8, wat wel laag is, maar ook weer niet zo laag. Dus nu gewoon rustig aan doen, goed eten en eventueel aan de ijzertabletten.

@Lemijn: Ja, dat ging helemaal goed. We hebben een vriendin die standby stond gebeld en die was er een paar minuten nadat de VK er ook was. Zij heeft hier geslapen totdat T wakker was en heeft 'm toen mee naar huis genomen.

@Flav: ik heb een AngelSound, heb dat best regelmatig gebruikt totdat ik de baby goed ging voelen. Mocht je hem willen overnemen, ik doe hem weg. :)

@Cygne: twaalfwekenmijlpaal! *O* Hopelijk heb je snel een uitslag van de vlokkentest!

@monsterd. Herkenbaar hoor! Hier heb ik de hele zwangerschap ook alleen het hoognodige gedaan. Man de zwaardere dingen, ik deed wat ik kon. Op een gegeven moment vind je daar wel een ritme in.

Verder weet ik even niet meer wat ik gelezen heb, @Kwak: goed dat je duidelijk bent naar je werkgever! En @ bienelientje hopelijk hoef je niet lang in het ziekenhuis te blijven.

Hier gaat het zoals het in een kraamweek hoort te gaan: veel in bed, meestal gaat het goed, soms jank ik de ogen uit mijn hoofd. Ik ben wel echt heel snel moe, maar dat is niet gek met dit bloedverlies.
  zondag 17 januari 2021 @ 12:58:05 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197462475
Klinkt best goed Gogo!
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 23:40 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht, regels in het ziekenhuis zijn weer veranderd. Gelukkig mag manlief nog gewoon bij de geboorte zijn (vanaf 4 cm). Maar daarna (op de post natal ward), mag hij maar maximaal 3 uur aanwezig zijn. :{w Slaat echt nergens op. Je mag je kamer toch niet verlaten, dus waarom kan hij niet gewoon de hele dag in die kamer blijven?! Test ons beiden en hij moet sowiesow de hele tijd zijn masker op houden. :{w Domme regels.
Oh dat lijkt me ook stom. Hoe lang verwacht je daar te moeten blijven? En hoewel ik zelf niet keihard in verweer zou komen, want ik gun de medewerkers ook hun (gevoel van) veiligheid, kan ik me ook voorstellen dat ze er niet echt met een stopwatch naast staan. En tot slot: ik zou dan als partner liever 2x een anderhalf uur komen. Maar ja, dan heeft hij weer meer bewegingen door het ziekenhuis....
(trouwens het argument dat hij toch niet van je kamer af mag snap ik maar als hij er 24u/dag is dan betekent dat dat hij er altijd is als extra persoon voor iedereen die verder jouw kamer binnenkomt. even in een poging om het te begrijpen)

Goede groei voor kwakz0rbaby, jee! En eigenlijk ook voor Framblij, ook jee!

Ben je al 2 dagen voorbij na de punctie, Cygne? Dat lijkt me ook wel een mijlpaal toch? Ik duim meer voor een goede uitslag.

Hier weinig te melden. Tweede trimester is vele malen beter te doen dan eerste, al ben ik nog steeds enorm moe en in vlagen misselijk etc. Maar baarmoeder is goed voelbaar en de bewegingen erin bij vlagen ook. Heerlijk. Ik begin eindelijk een beetje te geloven dat er echt nog een baby komt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 januari 2021 @ 13:26:53 #287
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_197463067
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 12:58 schreef Lemijn het volgende:
Klinkt best goed Gogo!
[..]

Oh dat lijkt me ook stom. Hoe lang verwacht je daar te moeten blijven? En hoewel ik zelf niet keihard in verweer zou komen, want ik gun de medewerkers ook hun (gevoel van) veiligheid, kan ik me ook voorstellen dat ze er niet echt met een stopwatch naast staan. En tot slot: ik zou dan als partner liever 2x een anderhalf uur komen. Maar ja, dan heeft hij weer meer bewegingen door het ziekenhuis....
(trouwens het argument dat hij toch niet van je kamer af mag snap ik maar als hij er 24u/dag is dan betekent dat dat hij er altijd is als extra persoon voor iedereen die verder jouw kamer binnenkomt. even in een poging om het te begrijpen)
Echt geen idee hoe lang ik zou moeten blijven. Dit is mijn eerste, dus geen idee hoe ik er aan toe zal zijn! :D

Maar je mag van het ziekenhuis dus niet terugkomen, je moet er aan 1 stuk door 3 uur zijn. Zodra je weg gaat, mag je partner pas de volgende dag weer terug komen. Je partner mag 's nachts sowiesow ook niet blijven. En je wordt nu beide bij aanvang getest, dus als het negatief is, zou ik het beter vinden dat je gewoon overdag de algehele bezoekuren zou moeten kunnen blijven. En je zit inderdaad "opgesloten" in je kamer.

Plus ook, de hele bevallingsafdeling is in een geheel ander gebouw dan hun Covid afdeling. Het is compleet afgescheiden van elkaar. Dus ik vind die regel gewoon een beetje te strak. :D Maar ja, hopelijk gaat alles goed en mogen we snel naar huis! ^O^

Meneer is trouwens een kwart slag gedraaid, zijn rug ligt nu rechts! :') :D Dus ff doordraaien nog! _O-
pi_197464178
@Lemijn 3 dagen!
En kindje doet het nog steeds. Ook geen bloedverlies gehad, gelukkig. Gynaecoloog had dat wel verwacht, iets van bruinverlies maar zelfs dat niet.

Ze waren aanvankelijk wat bang dat het technisch lastig zou worden, termijn wat aan de vroege kant en blaas was leger dan leeg. Opluchting dat het toch kon en dat het heel erg meeviel. Nu die wachtweken. :X
pi_197473637
Ik ben er zo klaar mee. :@ Ik heb de hele dag door pijn en we slapen allemaal al weken veel te weinig dus erg gezellig is het verder ook niet. De dagen met peuter duren me te lang, ik heb de energie niet meer om elke dag zijn buien om te buigen en het leuk te houden. Mijn hoofd is op, mijn lijf is op en ik wil gewoon mijn verse baby om te snuffelen.

Dus nu hoop ik dat het feit dat ik én het babybedje en de wieg/cosleeper op móest maken en alles schoon en de was opgevouwen wilde hebben vandaag, betekent dat het niet al te lang meer duurt. Maar dat zal wel te optimistisch zijn. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 17 januari 2021 @ 20:15:46 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197473708
Ik duim dat het toch voorgevoel was Nanuke! :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 januari 2021 @ 20:24:19 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_197473826
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef Gogo83 het volgende:
Ah nee, wat balen Cygne!

Beterschap voor man van monsterd! Hopelijk blijf jij coronavrij!

Hier alles goed, gisterochtend om 6.15 is na een razendsnelle bevalling onze dochter geboren. De bevalling was geweldig, maar hoewel de placenta dit keer spontaan kwam, zorgde een placenta-rest toch weer voor 2,3 liter bloedverlies en een tripje naar de OK.

Nu gaat het wel, katheter een infuus zijn sinds gisteravond losgekoppeld, ik ben een stuk mobieler dan na de eerste bevalling (van je kind lanceren krijg je toch echt minder spierpijn dan van een gemiddelde bevalling). Zo even ontbijten en wachten op de arts en dan waarschijnlijk naar huis!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd Gogo! Leuke namen :) . Hopelijk zijn jullie inmiddels thuis. Ik zie je wel verschijnen in het babytopic ( *O* )
Resistance is futile.
pi_197476612
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 20:11 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben er zo klaar mee. :@ Ik heb de hele dag door pijn en we slapen allemaal al weken veel te weinig dus erg gezellig is het verder ook niet. De dagen met peuter duren me te lang, ik heb de energie niet meer om elke dag zijn buien om te buigen en het leuk te houden. Mijn hoofd is op, mijn lijf is op en ik wil gewoon mijn verse baby om te snuffelen.

Dus nu hoop ik dat het feit dat ik én het babybedje en de wieg/cosleeper op móest maken en alles schoon en de was opgevouwen wilde hebben vandaag, betekent dat het niet al te lang meer duurt. Maar dat zal wel te optimistisch zijn. ;)
:*
  maandag 18 januari 2021 @ 08:49:03 #293
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197480667
Hoe is het met jou en je medicijndrama cygne?

Man kreeg gisteren te horen dat hij vandaag toch ineens de hele dag moest werken ipv alleen de middag. We hadden geen hulp geregeld, dus nu heb ik de peuter alleen. Valt dat even tegen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197483329
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 08:49 schreef Tink89 het volgende:
Hoe is het met jou en je medicijndrama cygne?

Man kreeg gisteren te horen dat hij vandaag toch ineens de hele dag moest werken ipv alleen de middag. We hadden geen hulp geregeld, dus nu heb ik de peuter alleen. Valt dat even tegen...
Pittig! :*

Ik kan weer niet stoppen met overgeven. Sinds stoppen met Zofran 3 kilo afgevallen. 13 kilo in totaal inmiddels. Man heeft net weer de poli gebeld. Of ze dachten dat dat een beter idee is voor de baby. Nu kunnen ze ineens wel overleggen met de arts.
  maandag 18 januari 2021 @ 12:22:02 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_197483809
Ik vind dit zo kwalijk voor je cygne.... sterkte en hoop dat ze echt wakker worden daar in het ziekenhuis.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_197484674
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 12:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik vind dit zo kwalijk voor je cygne.... sterkte en hoop dat ze echt wakker worden daar in het ziekenhuis.
Ze blijven vasthouden aan 'er is met mevrouw afgesproken dat mevrouw zou stoppen' dus geen zofran. Ik moest maar naar het wkz want daar was ik toch ook onder behandeling? Al zo vaak uitgelegd dat dat voor de vlokkentest is. Ik heb het met hen wel gehad over overname maar dat is logistiek niet haalbaar. De poli-assistente heeft nu wel een afspraak gemaakt bij een gynaecoloog. Daar mag ik vanmiddag langs maar ik ben zó op. Van dat gevecht om goede zorg, maar ook fysiek. Ik kan niet meer zelf douchen, ik kan mezelf niet warmhouden. :'(
pi_197484997
Cygne, ik weet niet wat ik moet zeggen. Het is belachelijk, het maakt me plaatsvervangend woest. Ik dacht dat HG inmiddels wel iets meer bekendheid had, er meer begrip zou zijn. Er is verdorie niks afgesproken. Je zou het proberen. Het werkt niet. Punt. Wat winnen ze nou om hier zo star aan vast te houden? Zonder jou ook geen baby... Sterkte :* :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_197489694
Ik ben weer opgenomen met infuus. De gynaecoloog was niet erg enthousiast over de gang van zaken en ze ging het ook terugkoppelen.

Ze vond me te ziek om me alleen met zofran naar huis te sturen.
pi_197489780
Goed om te lezen dat deze gynaecoloog je serieus neemt. Wel erg vervelend dat je door deze gang van zaken opgenomen moet worden! Hopelijk knap je snel weer op!
  maandag 18 januari 2021 @ 17:54:37 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197490300
quote:
1s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:20 schreef Cygne het volgende:
Ik ben weer opgenomen met infuus. De gynaecoloog was niet erg enthousiast over de gang van zaken en ze ging het ook terugkoppelen.

Ze vond me te ziek om me alleen met zofran naar huis te sturen.
Fijn dat ze je nu wel serieus neemt, maar echt belachelijk hoe dat gelopen is. Succes daar, hopelijk voel je je door het vocht snel beter. Xx
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 18 januari 2021 @ 17:55:08 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_197490312
Beter dit dan niks Cygne... hopelijk leidt deze opname tot een beter plan :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')